Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(33)
|
50:- | |
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Battlefield Bad Company 2 - PSN-ID-tråden -SPELA NU (323 inlägg)
|
14 år sedan |
BF: BC2 - VS - MAG!? (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 09 March 2010 - 21:17
så kommer de en medic å sätter lite starkström i skinnet, räknas inte dödsfallet då ? "på min ratio "
(vet att de inte minskar på antalet attackers)
// bullen_se
Jo det räknas in i ration, det är bara attackers tickets som man får tillbaks
Postad 09 March 2010 - 22:08
Idag kunde inte han spela så jag tänkt ge mig på lite Rush (spelade mest det i BC1), jag blandade lite engineer och recon.. Det gick käpp rätt åt **** kan man ju säga.. vet inte om jag hade en dålig dag eller om det är "överlägset" att spela i en squad med bra kommunikationer. Har kommit fram till att jag troligtvis är allergisk mot att spela recon, eller recon´s överhuvudtaget.
Är det många som bara spelar någon timme här och där, hur fungerar det att spela med MHB:are om man inte har så mycket tid? För om man spelar i grupp höjer man nog spelglädjen med 150%. Ska ta en koll på den där PSN-ID tråden och lägga till er som är mest aktiva i denna tråden.
ses "in-game"
Postad 09 March 2010 - 22:21
Postad 10 March 2010 - 01:09
äru säker du förlorar statsen verkligen om du krashar ?Gud vad irriterad jag är på EA's servrar. Kastas ut titt som tätt och förlorar stats som följd
![]()
Postad 10 March 2010 - 01:43
ojojoj, har spelat mest conquest (upp i 15h speltid nu ungefär) och då oftast i grupp med min bror. Jag medic och han engineer som privet squad, och det har väl gått bättre än väntat. Flera Gold squad pins och lika många "best player" pins.
Idag kunde inte han spela så jag tänkt ge mig på lite Rush (spelade mest det i BC1), jag blandade lite engineer och recon.. Det gick käpp rätt åt **** kan man ju säga.. vet inte om jag hade en dålig dag eller om det är "överlägset" att spela i en squad med bra kommunikationer. Har kommit fram till att jag troligtvis är allergisk mot att spela recon, eller recon´s överhuvudtaget.
Är det många som bara spelar någon timme här och där, hur fungerar det att spela med MHB:are om man inte har så mycket tid? För om man spelar i grupp höjer man nog spelglädjen med 150%. Ska ta en koll på den där PSN-ID tråden och lägga till er som är mest aktiva i denna tråden.
ses "in-game"
Det är litet sisådär. För mig känns det som att det beror extremt mycket på andra spelare. Vissa spelomgångar som de gör exakt samma sak och aldrig lär sig. Då är det lätt att få till en massa dråp. Jag tycker att mekaniker och sjukvårdare fungerar bäst för mig och var inga problem att låsa upp alla saker därifrån. Men precis som du, har jag problem med krypskyttarna.
Nu spelar jag ganska mycket. Mest för jag har blivit förkyld, jag är också uttråkad. Ofta är det folk som vill lira med en och bjuder in hit och dit så jag har spelat med de flesta på MHB känns det som. Det viktiga är att man har någorlunda koll och dessutom kommunicerar via headset. Det underlättar. Att någon har en UAV och kan berätta var fienderna är... det är inte att underskatta. Jag skulle klassa mig som en medelmåttig spelare, men spelar mycket.
/psn:matrixen
Postad 10 March 2010 - 07:21
AN-94
Postad 10 March 2010 - 07:33
Postad 10 March 2010 - 08:00
Det var ett kul spelsätt och det gick ju riktigt bra för våran squad flera ggr.
Gick lite bättre för mig sista matchen när jag hade låst upp M416.
Typisk materialsport det här
Postad 10 March 2010 - 08:06
Tack för kul spel igår jippo Britt och Jocke. Riktigt kul att spela squad tdm. Tyckte det var roligare än rush. Slipper alla fordon och roligare och bättre banor
Ja, Squad TDM var riktigt kul. Kul att det är 4 squads som tävlar mot varandra och man hela tiden ser ställningen till vänster på displayen. Riktigt spännande. Skönt också att det max finns 1 fordon/bana och ingen helikopter!
Tycker dock att vissa banor var lite för stora, kan också bero på att jag inte spelat alla banor så mycket än.
Tyvärr slutade min kväll med att PS3:an dog. Stängde av sig direkt efter det att en match avslutades.
Försökte starta den men kom bara till XMB:n och sen dog den igen och blinkade rött..hmmm, misstänker överhettning. Jaja, ska prova ikväll igen, funkar det inte är det bara att åka och köpa en ny.
----
Angående assault, det är väl inte direkt döden åt k/d-ration men kanske inte heller tvärtom.
Börjar dock gå bättre och bättre med assault-klassen, det är den jag kör till 90% eftersom jag gillar att vara offensiv och precis som någon skrev så är det ju också assaults uppgift. Kanske därför min k/d ligger på runt 0.90 bara.
Men fan vad många det är som kör med LMG, fy fan. Perosnligen så tycker jag nog att det är alldeles för lite rekyl i LMG-bössorna. För lätt att få kills eftersom dom har betydligt mer power än dom andra klasserna, men det är väl säkert därför så många kör med Medic/LMG.
Postad 10 March 2010 - 08:24
Förutom när spelet är igång och det händer något.
H0gberg var med och jäklades i en squad mot oss igår hann jag se iaf.
Postad 10 March 2010 - 08:43
Postad 10 March 2010 - 08:53
Sökt runt lite men hittar inget svar.. Men hur tusan använder man kulsprutan på uav:n? Lr har jag missuppfattat det hela och blivit skuten av nått annat? hehe
Du måste ha "alternate weapon pack" för att få kulspruta på UAV. Det e sista vehicle uppgraderingen som du låser upp när du sammlat på dig 10000 i vehicle -score.
Postad 10 March 2010 - 09:49
Men trist att man inte ser vilka som är i de andra squaderna.
Jodå, det kan du. Ta upp "scoreboard" så ser du din Squads poäng. Trycker du vänster/höger så ser du det andras poäng/spelare.
Postad 10 March 2010 - 10:05
förra länken funkade ju inte iallafll inte för mig =(
psn:luffare
Postad 10 March 2010 - 10:14
Stämmer det verkligen? Jag har haft kulsprutan hela tiden.Du måste ha "alternate weapon pack" för att få kulspruta på UAV. Det e sista vehicle uppgraderingen som du låser upp när du sammlat på dig 10000 i vehicle -score.
Postad 10 March 2010 - 10:18
Stämmer det verkligen? Jag har haft kulsprutan hela tiden.
Stämmer för mig... utan "V ALT W" så har jag bara hellfires och roadkills med UAV:n.
Postad 10 March 2010 - 10:18
Stämmer det verkligen? Jag har haft kulsprutan hela tiden.
Nej, kulspruta på UAV:en har man hela tiden.
Det är väl R1 eller R2 man skjuter med kulsprutan när man styr UAV:en?
Alternate weapon packages: for armoured vehicles and helicopter gunners
Expands the range of targets the vehicle can successfully engage and destroy
EDIT: Hmmm, eller är det så att UAV:en ingår i "Armoured vehicles"?
Kan ju vara så att jag har haft "V ALT W" valt fast jag inte har tänkt på det.
Redigerat av BrittBastard, 10 March 2010 - 10:20.
Postad 10 March 2010 - 10:27
I vanliga fall så måste man låsa upp den och kommer som sagt i slutet av upplåsningarna. Men om man har Limited Edition så fick man börja med den upplåst. Så det är många som har haft den från början.
Postad 10 March 2010 - 10:29
Man måste ha Alternate Fire som vehicle specialization för att kunna använda kulsprutan på UAV.
I vanliga fall så måste man låsa upp den och kommer som sagt i slutet av upplåsningarna. Men om man har Limited Edition så fick man börja med den upplåst. Så det är många som har haft den från början.
Ahh, that's why.
Postad 10 March 2010 - 11:00
*HOST* du menar H0gberg och jagMen trist att man inte ser vilka som är i de andra squaderna.
Postad 10 March 2010 - 11:36
Nån annan som har problem med det..? Annars fungerar min PX-80 ypperligt.... märkligt att det blir så just i detta spel...
Har inte dom ljusproblemen på PC...
Hann inte testa på projektorn, kanske blir bättre där... men blir nog för pixligt, eftersom BFBC saknar AA helt jue...
Postad 10 March 2010 - 11:40
Tycker annars ljuset i detta spel krossar lite för mycket detaljer.
Postad 10 March 2010 - 11:44
Du kan ju prova att justera RGB-inställningen på PS3an, till limited istället för full.
Tycker annars ljuset i detta spel krossar lite för mycket detaljer.
Tror den är limited faktiskt... men ska kolla när jag kommer hem...
Ja, på ps3an i tex Arica Harbour mapen som jag nämnde... försvinner mycket av detaljerna pga ljuset, gubbarna "smälter" in i bakgrunden typ...
Annars ett riktigt roligt spel, dom timmar jag spelat på PC!
Verkara vara grymt bra på ps3 med ju!
Postad 10 March 2010 - 12:29
*host*...Du fick väl inga kills, därför man aldrig såg dig*HOST* du menar H0gberg och jag
![]()
Postad 10 March 2010 - 12:32
*host*...Du fick väl inga kills, därför man aldrig såg dig
![]()
*Host*, du hann före mig Jocke.
Postad 10 March 2010 - 12:33
nope fick dock en dubbel kill på soffan och sen dig! eat it! bitch!*host*...Du fick väl inga kills, därför man aldrig såg dig
![]()
Postad 10 March 2010 - 14:58
Postad 10 March 2010 - 15:14
Ehh va? Klart det finns, det är inte MW2...Verkara vara grymt bra på ps3 med ju!
Men gillar inte att det inte finns dedikerade servrar!
Postad 10 March 2010 - 15:22
Ehh va? Klart det finns, det är inte MW2...
Öhhh... gör det??
Så man kan få upp serverbrowser mm tänker jag på, och se ping, serverinställningar, servernamn, lägga till favoritservrar etc..?
Postad 10 March 2010 - 15:28
Vi flashback.info utmanar er HMB, adda psn: Hardstyleskurken så bestämmer vi tid!
Det är taget!
=)
Postad 10 March 2010 - 15:40
bra! Samla era bästa och förbred er på stryk!
Inte en chans. Jag kolla upp er lite och ni har ju bara 914 inlägg i er BFBC2 tråd trots att ni har 360 folk i samma tråd. Det här blir inlägg 1640. Med den här logiken så är vi minst 1640/914= 79.4% bättre än er
Postad 10 March 2010 - 16:27
Sen när måste man ha det för att det är dedikerade servrar? Dedikerade servrar är servrar enbart för det ändamålet och vad jag vet finns det massor med servrar enbart för BC2.Öhhh... gör det??
![]()
Så man kan få upp serverbrowser mm tänker jag på, och se ping, serverinställningar, servernamn, lägga till favoritservrar etc..?
Postad 10 March 2010 - 16:31
nope fick dock en dubbel kill på soffan och sen dig! eat it! bitch!
Du fick mig en gång med vilket sved ngt fruktansvärt,letade konstant efter dig sen men hittade dig inte!!
Postad 10 March 2010 - 16:52
Sen när måste man ha det för att det är dedikerade servrar? Dedikerade servrar är servrar enbart för det ändamålet och vad jag vet finns det massor med servrar enbart för BC2.
Uttryckte mig nog lite galet... menade dedikerade servrar OCH serverbrowser, så man kan se ping, serverinställningar etc, Som det är på warhawk, KZ2... Helst skulle det finnas admin, eller att man kan vara detmed. Så skulle det vara på alla multiplayerspel, vi som spelat mycket MP på PC tycker det är så jäkla mycket bättre
Redigerat av Garrett, 10 March 2010 - 16:55.
Postad 10 March 2010 - 16:57
De kanske spelar mer, skriver mindre?Inte en chans. Jag kolla upp er lite och ni har ju bara 914 inlägg i er BFBC2 tråd trots att ni har 360 folk i samma tråd. Det här blir inlägg 1640. Med den här logiken så är vi minst 1640/914= 79.4% bättre än er
Postad 10 March 2010 - 17:53
Vad blir det för spelläge, Rush?count me in
Är med i vilket fall även om jag inte är någon höjdare conquest i nuläget.
Och fanns det förresten något sätta att få team chat när man körde privat match utan att behöva spela utan squads, fick aldrig någon kläm på det när vi försökte lira private match sist.
Postad 10 March 2010 - 18:16
Att se ping skulle helt klart vara en fördel men serverbrowsern verkar ju funka riktigt uselt på PC så den klarar jag mig nog undan.Uttryckte mig nog lite galet... menade dedikerade servrar OCH serverbrowser, så man kan se ping, serverinställningar etc, Som det är på warhawk, KZ2... Helst skulle det finnas admin, eller att man kan vara detmed. Så skulle det vara på alla multiplayerspel, vi som spelat mycket MP på PC tycker det är så jäkla mycket bättre
Slippa slängas i en match med taskig ping osv...
Postad 10 March 2010 - 18:22
Postad 10 March 2010 - 18:46
Postad 10 March 2010 - 19:40
Postad 10 March 2010 - 19:48
Spela MAG mer och detta mindre
En annan får jue spela helt själv i klanen
Ska köra klart alla klasser först, sedan kommer jag växla mer mellan MAG och BFBC2. Har spelet MAG 70 timmar mer än vad jag gjort på detta
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Battlefield Bad Company 2 - PSN-ID-tråden -SPELA NU
7 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?