LG BD390 stog på PCM 48 stälde den på dolby digital volla ljudet ur högtalarna strömmar ut
o kika man display på 607 stog det innan pcm 48 khz o efter har jag 5,1 o jag är nöjd (så länge)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
70 relaterade trådar
Postad 08 January 2010 - 18:39
Fick till 5,1 bättre idag
LG BD390 stog på PCM 48 stälde den på dolby digital volla ljudet ur högtalarna strömmar ut o kika man display på 607 stog det innan pcm 48 khz o efter har jag 5,1 o jag är nöjd (så länge) Postad 08 January 2010 - 19:20
det löser du lättast under setupen speaker setup sänk nivåerna för dem men att du fått fel kalibrering kan bero på andra faktorer kolla polerna på högtalarna Postad 09 January 2010 - 00:35
Har nu testat köra på inställningen 6ohm istället för 4 ohm på mina 4-8ohms högtalare och jag tyckte det lät sämre ,upplösningen i rummet stramades åt,så 4 ohm får det bli för mig.Kul att testa iaf.
Någon som tror/rekomenderar att köpa lite dyrare kablar till frontarna (har 18 kr m kablar nu) för att lyfta ljudet ytterligare lite? Postad 09 January 2010 - 11:00
Ändrade från 6 ohm till 4 ohm och jisses vad svalare förstärkaren blev.
Har haft 2 termometrar och de visade. 6 ohm: 43,1 - 54,1 4 ohm: 37,1 - 44,9 Postad 09 January 2010 - 23:46
Körde en 607a med HKTS11 högtalare på mediamarkt häromdan och JÖSSES vad det lät maffigt
Men en riktigt stor besvikelse fick jag och det är utseendet. Den är superful (i alla fall i svart). Det ser ut som en Goldstar från tidigt nittital i finishen. Bra att de lägger mesta krutet på insidan, men jag den va faktiskt så hemsk att t.o.m. jag som är teknikfreakkille är väldigt tveksam till att handla. Ska nog faktiskt kolla på Yamaha och Denon 1910 innan jag bestämmer mig Redigerat av e3henri, 09 January 2010 - 23:46. Postad 10 January 2010 - 01:24
jag kör svart för jag tycker den är snygg men man ska absolut inte kolla utseendet på den. ljudet är viktigast silvriga är snygg med. men som sakt ljudet är viktigare. Redigerat av Duckface21, 10 January 2010 - 01:43. Postad 10 January 2010 - 09:02 Sitter och läser tråden från början till slut, i väntan på en beställd TX-SR607. Då stöter jag på det här "gamla" inlägget och ser att en upplysning är på sin plats. Du behöver inte bekymra dig över att ändra mellan 720p och 1080p. Har du PS3:an inkopplad via HDMI och den skickar ut 1080p, så gör recievern inget annat än att skicka vidare den bildsignalen till bildvisaren, även om recievern är inställd på 720p. Det är bara de analogt kopplade bildsignalerna som behandlas i Onkyon. Så att, under förutsättning att jag inte missförstått något, så löser du ditt problem genom att låta Onkyon vara inställd på att skicka ut 720p. Postad 10 January 2010 - 10:17 Jag kör precis med denna kombination och jag är mycket nöjd. Men jag måste säga att jag gillar utseendet på 607'an. Postad 10 January 2010 - 13:51
Har kopplat in mina surround högtalare nu, Men när jag änvänder neo,plixx så får jag bara en gnisslande ljud från surround högtalarna. När jag använder all channel så låter ljudet helt ok och det gnisslande ljudet är borta. Vad är problemet ?
Postad 10 January 2010 - 14:13
har läst om andra i tråden med samma fel och då kom vi fram till tror jag att de va en defekt reciver bara byta på garanti. läs igenom tråden tror det va i september förra året nån gång kolla runt det annars leta Postad 10 January 2010 - 14:44
OKej låter konstigt om så var fallet, men tycker att all channel nästan låter bäst!, nån som använder den ljudkällan ? Postad 10 January 2010 - 15:03
all channel använder sig inte av ljud processorn om felet ligger runt det så kan det bli ljud med.. men som sakt det va efter en annan som hade liknade fel kan ju va nått annat i ditt fall. Postad 10 January 2010 - 21:14 Ska se om jag kan få med Sambon på en lyssning till helgen. Hon har dock fått för sig att den ska stängas in bakom en sån där frostad glasdörr, men efter att ha läst lite om värme problem så vet jag inte om jag vågar "stänga in" en 607a tillsammans med en PS3 (ej slim) Postad 11 January 2010 - 09:18
Okej Verkar som den är defekt då :/ Om jag lyssnar riktigt noga så hörs det lite ur frontarna med, vem ska jag ta kontakt med i första hand ? onkyo lr dustinhome ? Frågan är om det går på garantin också eftersom det bara låter så i vissa ljudlägen! Låter som ett väldigt udda fall Postad 11 January 2010 - 10:42
Hej
Är ny här och har precis investerat i en TX-SR607 (igår på Netonnet) och allt med installationen har fungerat smärtfritt och jag är mycket nöjd hitills. Men jag har en fråga kring inkoppling av en dator (HDMI) till förstärkaren, för det verkar inte funka. Jag har kopplat en HDMI-kabel (HDMI-HDMI, ej DVI) mellan datorn och förstärkaren (började med frontuttaget), men får inget ljud. Sedan så provade jag på baksidan och då fick jag både ljud och bild, men bara under en kort stund sedan försvann det. Så jag har provat alla inställningar i datorn (satt över till HMDI) och ljudet finns i datorn, men av någon anledning så vill inte förstärkaren ta emot ljudet. Dessutom så får jag inget ljud i frontuttaget, hur mkt jag än försöker, men ibland kan det komma i uttagen bak (och ja, jag har tilldelat den), men för det mesta så blir det varken bild eller ljud. Men om man lusläser bruksanvisningen så står det ju faktiskt att den inte stöder PC signaler, men vad är det för skillnad på en HDMi signal från PC vs ex. canal digital dekorden? Har kört med VGA-kabel och ljudkabel ut från vanliga hörlursuttagen tidigare till tvn, men nu tänkte jag att det skulle bli bättre med HDMI eftersom datorn klarar detta, det var ju en av anledningarna till att jag köpte förstärkaren (dock ej avgörande). Någon som har idéer på en lösning, eller är det bara att gå tillbaka till det gamla igen? Men i överlag verkar det ju vara en kanonförstärkare (så nu får jag aveckla min gamla Sherwoodförstärkare). mvh Micke Postad 11 January 2010 - 13:17
det går på garanti och det är dustin home du kontktar
om du fått ljud med hdmi och bild och det försvan fort så kan det va hdmi handshake problem testa att byta drivrutin på datorn för grafikkortet alternatift nergradera oftast där felet ligger Postad 11 January 2010 - 14:40
Tack för svaret Skall kolla lite på nätet om jag hittar någon annan drivrutin. Så du tror inte att det är förstärkaren som inte hanterar detta då, trots texten i instr.boken om att den inte stödjer PC-signaler? När du säger nedgradera, menar du då att gå "tillbaka" ex. en drivrutin? mvh Micke Postad 11 January 2010 - 16:15
pc signaler menas med upplösningar utanför standarderna kör 1920x1080 alltså 1080i/p eller 1280x720 alltså 720p så ska de funka bra. nergradera menar jag med äldre drivrutiner man kan inte säga att det inte är förstärkaren för handshake problem ligger egentligen i förstärkaren men det går att komma runt det med att hitta drivrutiner som som kan kommunicera med den.. hdmi är igentligen en nätverkskabel och båda sidor av hdmi apparaterna har så kallande nätverks protokoll olika ver av dem i datorn och recivern kan göra att den inte får en så kallad handshake (handskakning) och kan börja kommunicera men om du byter drivrutin i datorn så kan den ha en liknade som recivern så igentliga felet är att recivern har lite äldre protokoll i sig eller helt enkelt för nytt. Redigerat av Duckface21, 11 January 2010 - 16:35. Postad 11 January 2010 - 16:29
Har nya fråger =) LG 390 skickar ut Tru HD
Men hur ser jag på 607 att den tar i mot o skickar vidare hur jag en surfar hittar inget enda hitils är DVD DTS på Display Va leta under trycka sig fram till Greven Postad 11 January 2010 - 16:34
390 kan skicka bitstream kolla i menyerna så den skickar bitstream så får du truehd eller dts ma alternativt att du ställer 390 att skicka multich så ska den skicka pcm men då kommer recivern bara att visa multich och du har mindre inställnings möjligheter i recivern kolla bitstream först då ska recivern visa vad för ljud du kör. Postad 11 January 2010 - 16:53
Ställde LG på primär genomkoppl o genas vakna 607 till o ställde sig på Tru HD Men vilken Samplings frekvenz ska man ha 48 96 192??? Postad 11 January 2010 - 17:03
Angående fågelljudet som kommer upp i mina surround högtalare verkar bara komma upp när det är reklam och vissa tv program. När jag kollar på bluray är det helt borta, det kan ju inte bero på receivern utan kan det vara så att reklamen, tv programmen helt enkelt inte stödjer surround ljud (borde de ju gör men men) .
Postad 11 January 2010 - 17:54
Sändningen behöver inte "stödja" surround ljud. Man kan i princip skicka in vilket ljud som helst, så avkodar receivern det till surround. Postad 11 January 2010 - 22:40
då du får felet vad får recivern för signal sterio? dolby digital eller nått annat? om det är bara på en viss ljud så kan det va avkodaren som e fel om du tex får störningar i reklam så kanske det är stereo som du får men i sändning av program så kanske du har en prologic sändning eller nått liknade kolla i vad för sändning du får felet Postad 12 January 2010 - 00:06
Har ett problem med min 607 som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Det är som så att jag kan inte ställa in min LG BD390, Xboxen, eller Xtreamern på att skicka 1080P ut, då tappar 607 kontakten med tv'n och det står bara att den söker efter signal. Samsung 40" 656 är tv'n. Slår jag dock "ner" upplösningen till 1080i så fungerar det korrekt, men det är väldigt irriterande då jag vill ställa in AUTO på tex upplösningen i LG'n för att kunna köra både dvd och BDfilmer i den. Som det är nu så fungerar inte det. Tips på vad som kan vara för fel. Kopplar jag istället HDMIkablen direkt i tv'n så fungerar det med alla källor inställda på 1080P. Har provat med olika HDMIkablar och det gör ingen skillnad i mitt fall. Postad 12 January 2010 - 00:22
tror inte du gör nått fel det är ennu ett så kallat handshake problem googla upp din tv och recivern se om några andra har liknade problem med just den tv och denna reciver är det så att det kan va ett handshake problem så finns de inte så mycket att göra. då möjligen updatering av tvns firmware om det går recivern har dock för tillfället ingen ny firmware. Redigerat av Duckface21, 12 January 2010 - 00:31. Postad 13 January 2010 - 05:55
Jag packade upp den här trevliga receivern och installerade den igår. Jag kör en 5.1-setup, med bi-ampade Dynavoice M-65 som frontar. Audyssey valde att begränsa dessa till 150 Hz och jag undrar om det är rimligt? Subben ställdes på 100 Hz och jag undrar om inte frontarna bör gå ner till 80 eller kanske 60 Hz? Alla övriga högtalare ställdes (av Audyssey) på lägre frekvenser än frontarna.
Redigerat av VincentVegaSWE, 13 January 2010 - 05:57. Postad 13 January 2010 - 10:41 Precis som Duckface säger så har du toligen ett "handshake" problem. Vet att detta varit ett problem med Samsung apparater. Kolla efter ny firmware till din TV. Redigerat av TomasL, 13 January 2010 - 10:46. Postad 13 January 2010 - 12:06
Finns ingen nyare FW till min Samsung tv i dagsläget.
Den är ju såpass gammal (snart 2år) så de släpper väl inga nya till den. Dock så provade jag med den andra tv'n jag har hemma. En nyare Philips 32" och där fungerar det att köra 1080P ut fårn Xboxen, men om jag ställer in autoupplösning på BDdspelaren så fungerar det ej på den tv heller. Dvs, kör jag en BDfilm i 1080P så fungerar det ok, men sätter jag i en vanlig dvdfilm så får jag ej bild på den tv'n, den släpper helt enkelt inte igenom signalen när den får en vanlig dvdupplösning. Detta tycker jag är knepigt, kopplar jag rakt i sidan på Philipstv'n så fungerar det per automatik att växla mellan BD och dvdfilm. Ut från BDspelaren så är det ställt på 1080P, vilket jag tycker att den borde skicka ut, den konverterar väl upp 576P på dvdfilmen till 1080P intern i BDspelaren då? Med andra ord så SKA SR607 inte märka ngn skillnad på detta mot en BDfilm som native är 1080P? Videosettings i SR607 är inställt på "Through" så den ska bara släppa igenom det den får in på HDMI in till HDMI ut. Frågan är om det blir bättre om man går upp till 707 istället? Eller är det samma skit med den? Det tråkiga är att det blir väl krångel om man ska lämna tillbaka den till butiken igen pga av detta problem. Men den beter ju inte sig som jag har förväntat mig. Jag kan ju inte ha den som en videoväxel fullt ut så som det är nu. Jag ska ju inte behöva in i menyerna och ändra upplösning för att kunna se på dvdfilm. Alternativt så får man ha den gamla dvdspelaren inkopplad också men det känns ju lite fel. Redigerat av Berggren, 13 January 2010 - 12:24. Postad 13 January 2010 - 12:49
det låter enu som ett sånt fel är det bara bd spelaren som det blir så på? nån annan apparat som e kopplad till recivern ? frågan är blir det bättre om du byter reciver kan va källan som har felet! handshake problem kan visa sig både mellan tv o reciver och bluray/dvd/övriga källor och reciver. om den funkar på dvd å kolla inställningarna och är du säker att den bd spelaren scalar dvd? en sak till du kan göra är testa om det är lika om du kör med component. menar då, kör component på test till recivern och hdmi till tv om felet försvinner så är det din bd spelare som ######s på hdmi Redigerat av Duckface21, 13 January 2010 - 13:52. Postad 13 January 2010 - 14:07
ska nog inte va nått fel audyssey brukar göra rätt om du gör flera kalibreringar får du olika värden då om inte så e det rätt. du ska inte ändra värdena efteråt de enda du får ändra är subwoffern då den blir fel oftast då den är svår kalibrerad. Postad 13 January 2010 - 15:22 LG BD390 har full uppskalning av dvdskivor till 1080P så det ska inte vara något problem. När jag kör 1080P ut från BDspelaren så får jag ljud men ingen bild. Ställer jag ner upplösningen som BDspelaren skickar ut (till 1080i) så får jag bild och ljud. Kör jag Bdfilm som är 1080P native så är det inga problem. Om jag ställer in min Xbox 360 på att skicka ut 1080P på sin HDMI kontakt som går in i förstärkaren och sedan till tv'n så får tv'n ingen signal utan blir bara svart bild. Ställer jag ner den till 1080i (på xboxen) så fungerar det klanderfritt. Kör jag 1080P på min xtreamer så fungerar det inte, bara svart bild. Ställer jag ner den till 1080i så fungerar det klanderfritt igen. Om jag istället ansluter Xboxen och xtreamern direkt till tv så fungerar det utan problem att köra 1080P. Detta gör att jag tror att min SR607 inte klarar av att släppa igenom 1080P signaler på ett korrekt sätt. Ska prova när jag kommit hem idag med att koppla den via component till SR607 och sedan HDMI till tv'n för att se hur det blir. Men då är ju max upplösning 1080i eftersom den inte kan köra högre än så. Så skickar BDspelaren ut uppskalad 1080P som sedan ska göras om till 1080i av SR607? Låter krångligt detta Men skam den som ger sig. Postad 13 January 2010 - 16:47
nja du kan få 1080p på komponent genom recivern men då ska den köra att den skickar signalen rakt igenom har jag för mig. 607an klarar 1080p utan probs i native på hdmi den skickar det rakt igenom. jag kör allt som 1080p. Redigerat av Duckface21, 13 January 2010 - 16:52. Postad 13 January 2010 - 16:52 Jag kunde inte hitta något svar på den här frågan, så vi gör ett nytt försök nu när jag undrar samma sak. Postad 13 January 2010 - 17:03
kolla någon sida tillbaka i tråden andra har samma fel fast med tv så har dem svaret. annars har det med rihd inställningarna att göra. prova ändra rihd control o se om det ändras Redigerat av Duckface21, 13 January 2010 - 17:06. Postad 13 January 2010 - 18:30 Tycker jag provat alla inställningsmöjligheter under HDMI Control, men inget har hjälpt. Du råkar inte veta på rak arm vilken inställning som ska fungera, så jag vet om det är jag som gör fel eller om det är "handshake-problem"? Postad 13 January 2010 - 19:02
Jag har också haft lite problem med 607:an och en Samsung TV (46557). Jag bytte några HDMI-kablar och sen fungerade det (nästan) problemfritt. Att du får svart bild betyder, trots att TVn förmodligen visar "felaktig anslutning" eller liknande, att stärkaren och TVn har kontakt och att det är ett Handshake problem. Tar man ut sladden blir skärmen, åtminstone på min TV, blå. När jag skriver nästan betyder det att jag kan ibland vara tvungen att sätta på TVn först och ställa in den mot stärkaren innan jag startar min PC som jag kör filmer etc från. Ibland behöver jag ta ut HDMI-sladden och sätta i den när TVn är på och väntar på signal från PCn. Med de gamla kablarna (billigaste från Kjelle) fungerade det inte alls om man gick vägen över Onkyon men bra om man gick direkt på TVn. Kanske kan det här hjälpa dig i ditt felsökande. Lycka till! Postad 13 January 2010 - 19:34 Jag ska kolla senare ikväll men om man kikar på bifogad bild så verkar det enligt mig inte som den kan köra 1080P genom komponentingången utan bara 1080i.
Uppl_sningar.jpg 135.5K
0 Antal nerladdningarJag har provat ett otal olika HDMIkablar, allt från billiga "noname" till nu Supras 2m kabel. Det blir varken bättre sämre med byte av kablar. Precis som du säger så blir bilden blå om man plockar ur sladden, tillbaka med den så blir det svart och man hör ljudet igen. Men jag fortsätter att prova olika saker. Postad 13 January 2010 - 21:26
stämmer bra det kollade själv för en stund sen dumt nog konstigt då vet jag inte alls va de kan va. de kan va ett så kallat handshake problem men för att utesluta källor osv prova anslut andra apparater genom samma kabel osv se om de gör skilnad Postad 13 January 2010 - 22:21
Det här förklarar isåfall mina problem att skicka 1080p från min PS3 slim via component till receivern och via hdmi från receivern till tvn. Det går bara fram ljud, ingen bild. Postad 13 January 2010 - 22:33
varför kör du inte hdmi från ps3an? Postad 14 January 2010 - 10:11
Två zoner
Har en Onkyo 607 kopplade till Anthony Gallos Nucleus Micro 5.1 som jag är jättenöjd med. När jag byggde om hemma satte jag även in två stycken likadana högtalare en bit bort för att användas som andra zons högtalare. Dessa är kopplade till andra zonen på förstärkaren. Dock så behöver ju dessa subben för att presentera något slags användbart ljud... Kan inte för mitt liv hitta om/hur man gör för att få subben att spela även i andra zonen. Är det någon som har provat detta eller tom fått det att fungera? Postad 14 January 2010 - 14:01
Hej!
Suttit och läst igenom tråden sedan detta inlägget, men inte sett något svar på det..
Jag är i samma läge. Tänkte köpa mig en 607a imorgon, men jag har bara en passiv sub. Kan jag köra den med 607an? Där är ju bara aktiva subwoofer uttag? Min sketna sub jag har i dagsläget körs ju bara via vanlig högtalarkabel. Grymt tacksam för svar! //Andreas Postad 14 January 2010 - 14:06
nej det går inte du kopplar in så. i sånna fall så kopplar du in passiva suben på preamp ihop med andra högtalare men antar de inte blir bra de heller recivern är byggd för aktiv sub Postad 14 January 2010 - 15:27
Tack för ditt svar! Får helt enkelt skaffa en ny sub då, även om ekonomin inte tillåter. Mitt system falerar rätt hårt utan subwoofer.. Postad 14 January 2010 - 16:13 Componentstandarden stödjer väl inte ens 1080p? Jag trodde 1080i var max du kunde skicka. Går det ens att ställa in mer än 1080i på PS3an när du kör component? Redigerat av e3henri, 14 January 2010 - 16:13. Postad 14 January 2010 - 16:42
komponent stödjer 1080p men många tv apparater tar som max bara 1080i men flesta källor kan skicka 1080p där med 360 och ps3 och en hel rad av bd spelare och hd digital boxar
det är att föredra en aktiv sub då du får lite djupare bas så vill du ha sub till ett bra pris så kolla på www.fynda.se de har bra priser Redigerat av Duckface21, 14 January 2010 - 16:43. Postad 14 January 2010 - 17:15
Har du provat direkt mellan DB,xbox osv. till tv´n om du får ut 1080P? utan 607 alltså //Peter Postad 14 January 2010 - 17:53 Men om jag lyssnar på något med vanligt stereo-ljud nu, då blir det väl ett glapp mellan frontarnas 150 Hz och "subbens" 100 Hz? Det verkar ju väldigt konstigt i min bok. Jag har ingen annan enhet med HDMI-utgång, men får väl försöka låna av någon för att undersöka saken. Tack för din hjälp, det är imponerande hur mycket du hjälper till i den här tråden. Postad 14 January 2010 - 18:38
din sub ska va runt 100hz suben är oftast lägre och ska kicka in vid 100hz alltså innan dina frontar alltså den skickar all bas vid 100hz till suben. jo jag brinner för hemmabio teknik mitt stora intresse sen så e man ju sjukskriven med så tid finns att lägga här. Redigerat av Duckface21, 14 January 2010 - 18:42. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |