* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 13 August 2009 - 10:03
Big_Daddy
-
Big_Daddy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
nån som har tips på liknande fodral, men som är inte lika klumpigt eller dyrt. behöver inte vara vattentätt. Är mest ute efter ett fodral som skyddar mot stötar även mot skärmen, så därför vill jag ha ett genomskinligt lock som man lätt kan lyfta upp när man vill göra nåt med skärmen.
Är du säker på att det är en iPhone du ska ha?  (ledsen för lite off-topic, men det var för upplagt för detta) För övrigt kan jag meddela att jag beställde min vita 32GB i Teliabutik 3/8, och igår kunde jag hämta ut den!!
Postad 13 August 2009 - 10:13
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Är du säker på att det är en iPhone du ska ha? 
(ledsen för lite off-topic, men det var för upplagt för detta)
För övrigt kan jag meddela att jag beställde min vita 32GB i Teliabutik 3/8, och igår kunde jag hämta ut den!!
ja, men jag vill kunna använda den på min arbetsplats utan att oroa mig för att den ska gå sönder ev. köper jag nåt liknande dessa http://www.iphonebut...ppning-334.htmlhttp://www.iphonebut...imagesdocuments
Redigerat av Christopher_A, 13 August 2009 - 10:18.
Postad 13 August 2009 - 10:21
lobby
-
lobby
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tänk på att den då hamnar i rutan utan skydd för solen. Inga problem korta sträckor men längre sträckor så kan den nog bli varm...Tänkte nog köpa en sådan här istället: http://www.iphonebut...one-2g-353.html
Då hamnar den mer i skydd från solen och framförallt närmare. Själv har jag en peugeuot 307. Den har ganska stor framruta och sitter den då med sugkopp i framrutan så hamnar den låååångt bort. Har en Navigon 2110 max med medföljande sugkopp och det första jag gjorde var att köpa en sådan här: http://www.dustinhom...5010165565.aspx
Klistra fast hållaren? Nja, låter inte som nåt jag vill göra i min bil  Då är det kanske bättre att fortsätta med Brodit's system, köpa en sån man sätter framför eller brevid luftutblåsen så blir det kylning samtidigt för iphonen. Det siktar jag på i alla fall den dag jag köpt GPS-programvaran. GPS i framruta är inte alls vackert, lite taxi varning... imo.
Postad 13 August 2009 - 10:24
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Klistra fast hållaren? Nja, låter inte som nåt jag vill göra i min bil  Då är det kanske bättre att fortsätta med Brodit's system, köpa en sån man sätter framför eller brevid luftutblåsen så blir det kylning samtidigt för iphonen. Det siktar jag på i alla fall den dag jag köpt GPS-programvaran. GPS i framruta är inte alls vackert, lite taxi varning... imo.
Brodit är totalt överlägset. Vet dock inte om det blir så bra med de hållare som Brodit har nu om man vill ha iphonen i vertikal läge. Ser inte så bra ut med den "kraftiga" basen. Eller så är jag bara löjlig...
Postad 13 August 2009 - 10:31
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
GPS i framruta är inte alls vackert, lite taxi varning... imo.
hehe..håller med dig där  Själv väntar jag på TomToms GPS app som medföljer med en fäste som monteras vid luftutblåsen (tror jag?) för kanske 1700-1800kr om inte mer men smakar det så kostar det.
Postad 13 August 2009 - 10:47
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Tänk på att den då hamnar i rutan utan skydd för solen. Inga problem korta sträckor men längre sträckor så kan den nog bli varm...Tänkte nog köpa en sådan här istället: http://www.iphonebut...one-2g-353.html
Då hamnar den mer i skydd från solen och framförallt närmare. Själv har jag en peugeuot 307. Den har ganska stor framruta och sitter den då med sugkopp i framrutan så hamnar den låååångt bort. Har en Navigon 2110 max med medföljande sugkopp och det första jag gjorde var att köpa en sådan här: http://www.dustinhom...5010165565.aspx
(woohoo, 300 inlägg! Tog bara 6 år )
Grattis  Nej jag tänkte mest testa, ha den korta perioder när det behövs. Den kostade en hundring så det svider inte så mycket om den inte passar
Postad 13 August 2009 - 10:48
Fritte3000
-
Fritte3000
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Äntligen
Nu har leveransbekräftelsen från Halebop kommit.
Beställde en svart 32 Gb den 31:a juli
Postad 13 August 2009 - 11:07
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Som blivande Iphone fantast skulle jag rekommendera dig att istället ladda ner gratis appen RunKeeper. Grymt bra träningskompis som enligt mitt tycke knäcker Nike+.
Har inte testat Nike+ så jag vet inte om det är bra eller inte, men jag rekommenderar RunKeeper. Har vandrat i fjällen i Dalarna nu i några dagar med RunKeeper och den fungerar skitbra. Man ser snitthastighet, distans, tid och man kan se rutten på en karta. Man kan också pausa och återuppta rutter om man behöver gå ur appen.
Postad 13 August 2009 - 11:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Brodit är totalt överlägset. Vet dock inte om det blir så bra med de hållare som Brodit har nu om man vill ha iphonen i vertikal läge. Ser inte så bra ut med den "kraftiga" basen. Eller så är jag bara löjlig... 
Jag skulle också föredra en hållare som fästs framför luftutblåset så får man kylning på köpet. Men den Brodit-hållaren kan väl knappast användas för iPhone?  Denna alltså --> http://www.dustinhom...5010165565.aspx
Postad 13 August 2009 - 11:17
Unregistered81225ea5
-
Unregistered81225ea5
-
Amatör
-
-
82 inlägg
har någon kunnat parkoppla sin nya iphone 3gs med sin dator , har själv en macbook, skulle vilja överföra bilder via bluetoof till datorn med det står att den är ej ansluten?
hörde förut dock att den gamla iphone 3g kunde inte , någon som vet om de går på den nya eller finns något program som gör att man kan, likaså med kontakter, kan man skicka dom via bluetoof med eller måste man mms:a dom =/
Postad 13 August 2009 - 11:25
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
har någon kunnat parkoppla sin nya iphone 3gs med sin dator , har själv en macbook, skulle vilja överföra bilder via bluetoof till datorn med det står att den är ej ansluten?
hörde förut dock att den gamla iphone 3g kunde inte , någon som vet om de går på den nya eller finns något program som gör att man kan, likaså med kontakter, kan man skicka dom via bluetoof med eller måste man mms:a dom =/
Bluetooth kan för tillfället endast användas till tethering (dela internet till datorn) och till tillbehör (som hörlurar). Fildelning fungerar ej än med BT på iPhone. Och att mms:a kontakter låter lite galet? Varför inte göra en backup av dina kontakter på din nuvarande telefon och sedan importera dem till iPhone? Antingen via datorn adressboksprogram eller via gratis-backuptjänster så som t.ex. ZYB.com.
Postad 13 August 2009 - 11:42
Unregistered81225ea5
-
Unregistered81225ea5
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Bluetooth kan för tillfället endast användas till tethering (dela internet till datorn) och till tillbehör (som hörlurar). Fildelning fungerar ej än med BT på iPhone.
Och att mms:a kontakter låter lite galet?
Varför inte göra en backup av dina kontakter på din nuvarande telefon och sedan importera dem till iPhone? Antingen via datorn adressboksprogram eller via gratis-backuptjänster så som t.ex. ZYB.com.
att mms kontaker till andra kan man ju redan.. Pratde med supporten precis och dom sa att iphone för tillfälet inte stödjer filöverförings via BF , men att dom hade en indikation på att det är på väg  De andra ja undra med iphones inbyggda program.. kan man få in stockholmsbörsen dvs alla aktierna eller måste man lägga in dom för hand, eller om de finns något annars program...?
Redigerat av Unregistered81225ea5, 13 August 2009 - 11:50.
Postad 13 August 2009 - 11:47
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Äntligen
Nu har leveransbekräftelsen från Halebop kommit. Beställde en svart 32 Gb den 31:a juli
Vart fick du bekräftelsen? Mail? Post? Står det när du får den? Ursäkta min nyfikenhet men men
Postad 13 August 2009 - 12:16
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag skulle också föredra en hållare som fästs framför luftutblåset så får man kylning på köpet. Men den Brodit-hållaren kan väl knappast användas för iPhone? 
Denna alltså --> http://www.dustinhom...5010165565.aspx
Nej nej nej, den är för min Navigon 2110max. Du skall ha någon anpassad till iphone. Tex denna: http://www.dustinhom...5010168333.aspx. Gå in under mobiltelefoner/tillbehör/fästen & hållare. Välj att filtrera på iphone. Då får du upp mer alternativ. GLÖM EJ att köpa Proclip annpassat för just ditt bilmärke. Annars kan du inte fästa hållaren i bilen.
Redigerat av discomega, 13 August 2009 - 12:17.
Postad 13 August 2009 - 12:32
lobby
-
lobby
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag skulle också föredra en hållare som fästs framför luftutblåset så får man kylning på köpet. Men den Brodit-hållaren kan väl knappast användas för iPhone? 
Denna alltså --> http://www.dustinhom...5010165565.aspx
Eller den modell som går att vinkla horisontellt, för t.ex GPS användning Dustin homeNu har ju inte Dustin alla varianter, så ett tips; Jag beställde förut från Skyddet.nuGår du vidare och väljer "Online beställning" anger du artikelnumret från Brodit.se så tar de hem grejerna åt dig. Gick mycket bra när jag beställde ett udda DVD-fäste. Länk till Brodit.seLängst ned på sidan hittar du sedan rätt Proclip för din bil.
Postad 13 August 2009 - 12:38
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Vart fick du bekräftelsen? Mail? Post? Står det när du får den?
Ursäkta min nyfikenhet men men 
Tar mig frihet att svara på detta då jag också fått en. Fick den på mail med trackingnr till posten, går dock inte och spåra än så det är väl för tidigt. Jag beställde en svart 32gb Onsdag 5e aug.
Postad 13 August 2009 - 12:41
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ok. Själv beställde jag en svart 16 gb måndagen den 3:e.
Postad 13 August 2009 - 14:21
Unregistereddb570177
-
Unregistereddb570177
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Tjenare! jag har just fått min första iphone och är super nöjd. Dock undrar jag om det går att spara ner ett excel-ark från gmail till iphonen? Det hade varit gött om det gick
Peace out =)
Postad 13 August 2009 - 14:36
pejau
-
pejau
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det finns flera apps som genom att använda GPS i iphone gör samma sak, kanske bättre än Nike+. De är också ganska billiga. Gå in på APPS store och välj health and fitness, det finns ju hur många som helst! Ex. vis RunKeeper Pro för 75 kr....då behövs inga speciella skor eller adapters, bara ut och springa, cykla eller vad man nu vill göra!
Sedan - ni som frågar hur mycket plats APPS tar...det beror ju på vilka, hur många osv. Det är ju bara att gå in på iTunes och kolla själv, ingen annan än du själv kan väl veta vad du vill ha??
Jo, jag har läst om det. Men jag behöver inte se vart jag har sprungit på en karta. Dessutom så måste man vara uppkopplad när använder t.ex. RunKeeper och det kostar en massa extra pengar. Så Nike+ duger gott till mina behov. Men tack för tipset
Postad 13 August 2009 - 15:00
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Hur tycker ni batteritiden är ? Det enda negativa om mobilen är just batteritiden.
Får bli att köpa ett till batteri så ett alltid är fullt, hur sjutton byter man batteri på den ?
Postad 13 August 2009 - 15:05
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Hur tycker ni batteritiden är ? Det enda negativa om mobilen är just batteritiden. Får bli att köpa ett till batteri så ett alltid är fullt, hur sjutton byter man batteri på den ?
Man kan inte byta batteri på iphone själv, måste skickas iväg på service. Undrar hur mycket kostar ett batteribyte? Edit: batteriet på min iphone måste vara total slut, fullladdade den imorse på jobbet sen skickade jag 3-4 mail och kanske 10-12 sms och 4-5min samtal och nu är batteriet ligger på 50%.
Redigerat av Lias08, 13 August 2009 - 15:20.
Postad 13 August 2009 - 15:06
pejau
-
pejau
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Efter att sett lite tester på youtube så verkar det som att Iphone 3GS har en inbyggd mottagare för just Nike+. Alltså man behöver bara Nike+ sensorn. Kan någon bekräfta detta? Det är ju trots allt billigare att köpa enbart senorn än hela kittet.
Tack på förhand
Postad 13 August 2009 - 15:16
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Man kan inte byta batteri på iphone själv, måste skickas iväg på service. Undrar hur mycket kostar ett batteribyte?
Ok jag får testa ladda mobilen så länge som möjligt utan att snacka i den,vilket är lite svårt. Det lär kosta en slant att få bytt batteri.
Postad 13 August 2009 - 15:35
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Hur länge ska man egentligen ladda Iphone 3gs första gången? Det är ju jäkligt noga hur lång den första laddningen blir på vissa modeller, men gäller det även Iphone?
Postad 13 August 2009 - 15:39
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
ibluetooth (filöverföring via blåtand) finns snart för 3gs´en (behövs dock en jailbreakad iphååån) Hur länge ska man egentligen ladda Iphone 3gs första gången? Det är ju jäkligt noga hur lång den första laddningen blir på vissa modeller, men gäller det även Iphone?
TIlls den är full.. sen slutar den ladda! Så de spelar ingen roll efter du nått 100% hur länge den sitter i datorn eller väggen
Postad 13 August 2009 - 15:49
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hur tycker ni batteritiden är ? Det enda negativa om mobilen är just batteritiden. Får bli att köpa ett till batteri så ett alltid är fullt, hur sjutton byter man batteri på den ?
Det kan du inte som lekman, det sitter under bakstycket under kretskortet. Detta är vad du isåfall ska ta dig bakom och förbi :
Postad 13 August 2009 - 17:47
Unregisteredbae68764
-
Unregisteredbae68764
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hallå, är ordentligt sugen på en iphone,men då jag har tele2 samt att alla mina vänner också har tele2 vill jag gärna behålla det, har läst att vissa köper iphone hos 3 med kontantkort och sedan skall det tydligen gå att låsaupp telefonen hos 3 såfort man får den och då kunna använda tele2.
Frågan är bara hur bra det fungerar med tele2 läst om endel som haft problem med tele2 och iphone (tex att 3g täckningen inte fungerat optimalt), tror dock att dessa personer haft "jailbreakade" iphones...
Så jag undrar om någon gjort på dettavis och kan bekräfta att det fungerar till 100% med tele2?
Mvh Henrik
Postad 13 August 2009 - 18:35
10cent
-
10cent
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hallå, är ordentligt sugen på en iphone,men då jag har tele2 samt att alla mina vänner också har tele2 vill jag gärna behålla det, har läst att vissa köper iphone hos 3 med kontantkort och sedan skall det tydligen gå att låsaupp telefonen hos 3 såfort man får den och då kunna använda tele2.
Frågan är bara hur bra det fungerar med tele2 läst om endel som haft problem med tele2 och iphone (tex att 3g täckningen inte fungerat optimalt), tror dock att dessa personer haft "jailbreakade" iphones...
Så jag undrar om någon gjort på dettavis och kan bekräfta att det fungerar till 100% med tele2?
Mvh Henrik
Hade en iPhone 3G Italiensk lur förut som var helt olåst med Tele2. Funkade utan problem med 3G och allt annat. Har nu beställt en iPhone 3gs ifrån Tre kontant ska sedan låsa upp den via dom för 350 kr. Så svaret på din fråga är att en olåst iPhone funkar helt enkelt minst lika bra som med dom andra operatörerna som säljer den.
Postad 13 August 2009 - 18:56
Unregistereddafc865b
-
Unregistereddafc865b
-
Rookie
-
1 inlägg
Beställde min svarta iPhone 32GB den 2/8 på Telias hemsida och nu när jag mailade och frågade vars den höll hus så skrev dom att den inte var långt borta, fick dessutom ett kollinummer som går spåra genom postens hemsida!
Så misströsta inte gott folk, den är på väg!!
Postad 13 August 2009 - 19:03
Unregisteredbae68764
-
Unregisteredbae68764
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hade en iPhone 3G Italiensk lur förut som var helt olåst med Tele2. Funkade utan problem med 3G och allt annat. Har nu beställt en iPhone 3gs ifrån Tre kontant ska sedan låsa upp den via dom för 350 kr. Så svaret på din fråga är att en olåst iPhone funkar helt enkelt minst lika bra som med dom andra operatörerna som säljer den.
Okej! Perfekt, det enda man behöver göra är inställningarna för att surfa med tele2 då eller?? Men en sak till, läst att vissa "tappar" 3g täckning så att telefonen går tillbaka till 2g och då måste man aktivt gå in och starta om så att den använder sig av 3g igen (detta har säkert återigen vart "hackade" iphones. Men detta skall altså fungera utan problem med denna "lösning"? (vill vara säker innan man köper, är ju trost allt en liten slant man får lägga) Mvh Henrik
Postad 13 August 2009 - 19:21
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Edit: batteriet på min iphone måste vara total slut, fullladdade den imorse på jobbet sen skickade jag 3-4 mail och kanske 10-12 sms och 4-5min samtal och nu är batteriet ligger på 50%.
Det är normalt, speciellt om du har push notifications o platstjänster påslagna.
Postad 13 August 2009 - 19:23
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Nu är det så att jag har gjort en beställning på iPhone från "3". Den nuvarande HTC Magic som jag har just nu och som ÄGER allt annat jag har haft hittils, syncar automatiskt mot gmail.com mycket smidigt. Finns det någon möjlighet att kunna synca iPhone mot adreserna man har i gmail? [då gäker allt dvs adresser, nr telefon mail osv osv. Börjar ångra mig lite för iPhone betällningen om det inte går att synca.
Postad 13 August 2009 - 19:48
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag sökte på gmail i denna tråden och hittade följande från shapic: https://www.minhembi...view=getnewpost
Postad 13 August 2009 - 19:58
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Jag sökte på gmail i denna tråden och hittade följande från shapic: https://www.minhembi...view=getnewpost
Tack .. kollade själv efterhand.. men en fråga till .. I min HTC får jag "pling" i telefonen 2-3 sekunder efter man får mail på gmailkontot. Undrar hur pushar iPhone?
Postad 13 August 2009 - 20:01
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
Jag måste bara fråga ifall någon här fått sin 32G från 3 denna veckan?
Postad 13 August 2009 - 20:32
stenbrott
-
stenbrott
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag måste bara fråga ifall någon här fått sin 32G från 3 denna veckan?
Svar nej... Jag snackade med kundtjänst vid 16-tiden idag... då fanns det inga på lager Jag har förbeställt en 32GB svart och blivit lovad den tre gånger nu... börjar kännas oseriöst...
Postad 13 August 2009 - 20:46
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Svar nej... Jag snackade med kundtjänst vid 16-tiden idag... då fanns det inga på lager Jag har förbeställt en 32GB svart och blivit lovad den tre gånger nu... börjar kännas oseriöst...
Samma här, har också blivit lovad 3ggr. Tycker det verkar konstigt at telia kan leverera lurar samtidigt som 3 tydligen inte har några alls. //Mackan
Postad 13 August 2009 - 20:50
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
ibluetooth (filöverföring via blåtand) finns snart för 3gs´en (behövs dock en jailbreakad iphååån)
Funkar inte nuvarande version med 3GS?
Postad 13 August 2009 - 20:59
Unregistered81225ea5
-
Unregistered81225ea5
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tack .. kollade själv efterhand.. men en fråga till .. I min HTC får jag "pling" i telefonen 2-3 sekunder efter man får mail på gmailkontot. Undrar hur pushar iPhone?
Har själv min hotmail inställd på att de 15 min , de gör du genom och gå in på Inställningar------Epost-kontakter-kalender----- sen " hämta ny data--- där ställer du in hur ofta du vill ha de.. Jag får ett pling när ja får mail :=) Lycka till Funkar inte nuvarande version med 3GS?
Iphone håller på och jobba på den lösningen, kommer förmodligen på nästa stora uppdatering.......
Redigerat av Unregistered81225ea5, 13 August 2009 - 20:59.
Postad 13 August 2009 - 21:01
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 13 August 2009 - 21:08
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Iphone håller på och jobba på den lösningen, kommer förmodligen på nästa stora uppdatering.......
Ah, du snackar om icke jailbreak-version.
Postad 13 August 2009 - 21:23
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Hur länge ska man egentligen ladda Iphone 3gs första gången? Det är ju jäkligt noga hur lång den första laddningen blir på vissa modeller, men gäller det även Iphone?
eftersom Apple överhuvdtaget inte nämnt att man ska ladda iphonen innan man börjar använda den i den medföljande manualen så gäller det antagligen inte iPhone.
Postad 13 August 2009 - 21:32
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Har själv min hotmail inställd på att de 15 min , de gör du genom och gå in på
Inställningar------Epost-kontakter-kalender----- sen " hämta ny data--- där ställer du in hur ofta du vill ha de.. Jag får ett pling när ja får mail :=)
Lycka till
Är 15 minuter den minsta tiden för pushmail ?? Som sagt.. jag får den i Android 2-3 secunder efter! Har även hänt att man får mailen i telefonen först för att sedan upptäcka på min dator!.. Hmm....Detta är viktigt för mig eftersom det händer ofta att jag använder gmail som "chat". Funderar på att avbeställa om det inte riktigt pushmail.
Postad 13 August 2009 - 21:43
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
Precis samma visa här :-(
Postad 13 August 2009 - 22:15
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Med vilken opperatör kan man köpa den billigaste Iphonen med kontantkort?
Postad 13 August 2009 - 22:29
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
att mms kontaker till andra kan man ju redan..
Visst, men man kan väl bara skicka en kontakt i taget? Min poäng var att det finns betydligt smidigare sätt nu för tiden... Jo, jag har läst om det. Men jag behöver inte se vart jag har sprungit på en karta. Dessutom så måste man vara uppkopplad när använder t.ex. RunKeeper och det kostar en massa extra pengar. Så Nike+ duger gott till mina behov. Men tack för tipset 
Runkeeper behöver endast uppkoppling för att ladda upp rutterna till deras websida och visa karta på rutten. Annars behöver den endast gps-signal. Är 15 minuter den minsta tiden för pushmail ?? Som sagt.. jag får den i Android 2-3 secunder efter! Har även hänt att man får mailen i telefonen först för att sedan upptäcka på min dator!.. Hmm....Detta är viktigt för mig eftersom det händer ofta att jag använder gmail som "chat". Funderar på att avbeställa om det inte riktigt pushmail.
Push för Gmail är påväg... Med vilken opperatör kan man köpa den billigaste Iphonen med kontantkort?
Men allvarligt talat, har du testat läsa på deras webbsidor? Mem du kanske inte vet adresserna till dem? Här, jag hjälper dig: www.telia.se www.telenor.se www.tre.se www.halebop.se
Redigerat av shapic, 13 August 2009 - 22:37.
Postad 13 August 2009 - 23:25
nullejaro
-
nullejaro
-
Rookie
-
7 inlägg
Efter att sett lite tester på youtube så verkar det som att Iphone 3GS har en inbyggd mottagare för just Nike+. Alltså man behöver bara Nike+ sensorn. Kan någon bekräfta detta? Det är ju trots allt billigare att köpa enbart senorn än hela kittet. 
Tack på förhand
Morsning Pejau, Det stämmer att 3GS har inbyggd support för NIKE+ och att mottagaren inte behövs utan endast sensor. "Pod touch and iPhone 3GS include built-in support for Nike+, so no receiver is necessary." Lär mer här: http://www.apple.com...d/nike/run.html
Postad 13 August 2009 - 23:43
godissugen
-
godissugen
-
Användare
-
-
190 inlägg
Med vilken opperatör kan man köpa den billigaste Iphonen med kontantkort?
gäller 32gb/16gb tre: 6995kr/5995kr det går att låsa upp den direkt för 350kr om så önskar tar 1-4 veckor att få gjort (tre låser upp den) finns säkert andra sätt att få den upplåst på utan att jailbreaka den. telenor: 7800kr/3831 halebop: säljer inte med kontantkort vad jag kan se telia: säljer inte med kontantkort vad jag kan se @shapic inte alla dom du länka till som ens säljer den i kontantversion.
Postad 13 August 2009 - 23:54
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Runkeeper behöver endast uppkoppling för att ladda upp rutterna till deras websida och visa karta på rutten. Annars behöver den endast gps-signal.
GPS-signalen kostar väl, det är ju det han inte vill. Inget illa menat vill bara kolla att jag tänker rätt.
Postad 14 August 2009 - 00:21
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
gäller 32gb/16gb tre: 6995kr/5995kr det går att låsa upp den direkt för 350kr om så önskar tar 1-4 veckor att få gjort (tre låser upp den) finns säkert andra sätt att få den upplåst på utan att jailbreaka den. telenor: 7800kr/3831 halebop: säljer inte med kontantkort vad jag kan se telia: säljer inte med kontantkort vad jag kan se
@shapic inte alla dom du länka till som ens säljer den i kontantversion.
Mitt svar var lite sarkastiskt menat, förstår inte riktigt varför man inte kan titta efter själv. Intressant dock att du surfade in och tittade åt honom/henne. En fråga, vart har du fått info om att Tre låser upp dem direkt? GPS-signalen kostar väl, det är ju det han inte vill. Inget illa menat vill bara kolla att jag tänker rätt. 
Man betalar inte för gps-signaler.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|