n900 har bättre spec än iPhone 3G S (mycket bättre) och använder alla spec till 100%
Låt dom leka med sina isskrapor.
Lagom nu till vintern när bilen behövs skrapas =P
5 relaterade trådar
Postad 29 oktober 2009 - 13:34
Låt dom leka med sina isskrapor. Lagom nu till vintern när bilen behövs skrapas =P Postad 29 oktober 2009 - 13:37
Håller med det som Slotrat skriver till 100% läs på lite innan, har förklarat skillnaderna mellan de så många ggr i tråden redan. Läs gärna igenom hela tråden. Oavsett vilken mobil man väljer så är det ens behov som styr. snabbheten är nog mindre viktig. Skulle vi snacka ren 3D grafisk snabbhet så ligger N900 i lä både när det gäller IPhone 3GS och Snapdragon platformen detta betyder däremot inte mycket N900 är överlägsen på många andra punkter. Antar att det är därför så många av oss verkligen vill ha den, representerar nåt helt nytt som känns fräscht :-) Postad 29 oktober 2009 - 13:38 Haha fy vad nice! Berätta vad du tycker om den sen då! Den kör eget OS va? USB-host in my heart! Postad 29 oktober 2009 - 13:42 är du hög? vaddå äpplen och päron? n900 är "snabbast", såg den live när snubben som hade den använde sig av 20 applications på samtidigt (alla apps var youtube videos och man kunde se att filmerna var igång). Postad 29 oktober 2009 - 13:42 HAHA SÅ BRA! Precis som du säger, Add talar för relase! GO NOKIA GOOOOO! Redigerat av Mofaza, 29 oktober 2009 - 13:42. Postad 29 oktober 2009 - 13:47
Jo kan lägga in ett par rader om den sen om jag bara får den någon gång. Paypal strular så in i, försökte betala för den för ca 3 dagar sen men de tillåter inte det innan man verifierat sitt kort med någon kod som de ska skicka helt sjukt. Medans kan jag bara vänta o beklaga mig till säljaren om varför jag ej kan betala, försökt även med ett helt annat kretid kort (och paypal account) från en annan bank de tillåter inte iaf då det fortfarande är samma namn och adress. Tror monopol ställningen stigit de åt huvudet, var bara tvungen att ventilera min frustration lite :-) Angående TG01 så kör den WM6.5 med Toshibas egna skal on top, lär dock installera något eget istället omgående, ser ut som ett RGB test annars hehe. Kul grej är också att det finns PS2 emulator till den. Iaf nog om den för nu oavsett vad man köper så längtar man till N900 hehe, men nu kan man iaf domna begäret lite för tillf. Postad 29 oktober 2009 - 13:52
Bara för att Apple valt att ta bort stödet (då den bygger på BSD) för multitasking betyder inte att N900 är snabbare. Den har upp till 1GB virtuellt RAM vilket tillåter den att köra flera processer samtidigt betyder ändå inte att den är snabbare du blandar ihop saker. Postad 29 oktober 2009 - 13:58 tagit bort? den har inte multi tasking, man måste jail break:a den och använda nån konstig backgrounder app som ser lite.. ovanligt ut =) Postad 29 oktober 2009 - 14:04
Jo tagit bort Apple har valt att begränsa den till att inte kunna köra flera apps samtidigt. Varför tror du att du kan jailbreaka den och få det i grund och botten så stöder free BSD kärnan multitasking. Sen kan man spekulera om varför Aplle strypt den men det lär man aldrig få reda på kan ha nåt med batteriförbrukningen att göra. Postad 29 oktober 2009 - 14:05 Du snubben, tagga ner och skippa personangreppen. ![]() Multitasking är en sak, och snabbast (som du nu satt inom citationstecken?) är en annan. Sen var det DU som sa att den har bättre hårdvara än 3G S och det har den INTE. Dom är ungefär likvärdiga bortsett från att 3G S har en vassare GPU för 3D-grafik än N900. Så på pappret är 3G S "snabbare" och inte tvärt om. Däremot kan N900 multitaska bättre än en (icke-Jailbreakad) iPhone, det är sant, men den helt annan sak. Jag kör multitasking på iPhonen med Backgrounder, och det fungerar riktigt bra, men det är enklare och bättre med N900 (delvis pga att den har med RAM som du mycket riktigt påpekat). Sen kommer ju frågan om det finns något mer än webbläsare och lite annat att multitaska på N900, förhoppningsvis kommer det några fler bra applikationer till denna ganska snart. Redigerat av slotrat, 29 oktober 2009 - 14:06. Postad 29 oktober 2009 - 14:07 ni har en egen tråd, fördärva den istället. Mailade katshing och hänvisade till Mobil.se att nokia hade nämnt november. Men fick detta som svar: Hej. Det ät tråkigt att dom går ut med detta. Men vi har fått uppgifter från Nokia om att den inte kommer släppas fören 2010. Med Vänlig Hälsning Janna Malcolm Postad 29 oktober 2009 - 14:16 Jag har iaf aldrig ägt eller tänkt äga en IPhony men detta betyder inte att jag stödjer icke sanna påståenden. Oavsett vad hoppas bara att N900 kommer snart så man kan få lite quality time med den att utforska vad den klarar av och inte. Men en sak är säker vägen med Maemo som Nokia valt är "groundbreaking" öppnare än allt annat , nu är frågan hur lång tid tror ni det tar innnan de börjar licensiera ut Maemo till andra tillverkare hehe. Redigerat av Alien08, 29 oktober 2009 - 14:22. Postad 29 oktober 2009 - 14:24 Har aldrig varit min mening, och jag har heller aldrig sagt att iPhone/Apple är "bäst" eller nåt liknande. Hakade upp mig på en kille som går ut med felaktiga uttalanden här i tråden, inget annat. Som en parentes så är jag själv IT-konsult i yrket, jobbar 99% mot PC-användare och Windows servrar osv osv. Jag kör dock MacBook som huvudmaskin, men hyser inga som helst agg mot Microsoft eller PC. Jag är dessutom Microsoft-partner. Så nej, jag vill inte ha nåt flamewar heller, har aldrig varit min avsikt. Däremot ville jag rätta till direkt felaktiga uttalanden om N900 och jämförelsen med iPhone. Inget annat. Väntar på min N900 precis som ni andra. Fick mitt "skal" igår, så nu vet jag ju i alla fall hur stor den är ![]() Postad 29 oktober 2009 - 14:28 Postad 29 oktober 2009 - 14:34 ![]() Hur ser stödet ut för Ovi Store egentligen? Är det någonting som "ska komma" eller finns detta redan? Jag tyckte mig se något uttalande om att det var på väg men samtidigt såg jag senast idag en bild på N900 där en Ovi-ikon fanns med i en av menyerna. Eller är Ovi så mycket mer än bara en butik för applikationer och media? Postad 29 oktober 2009 - 14:39 Tidigare var ovi store inte öppet för n900 men detta skulle komma i den skarpa versionen, det kan mkt väl vara så att det kommit någonstans i tiden där emellan. Postad 29 oktober 2009 - 14:51 Sök bakåt i tråden, finns väl egentligen inga alternativ än mer än det vi har beställt. Tyckte det verkade plastigt, och frågan är om det kommer sitta kvar eller om det ens passar, det får vi se. Tipset är att söka på Ebay, sök på N900 ![]() Postad 29 oktober 2009 - 15:00 n900 är glas och på baksidan är det matt svart eller hur killen förklara det <.< Postad 29 oktober 2009 - 15:36 Att den skulle kännas plastig verkar inte stämma, det ska tydligen kännas som riktig "kvalite"(skrevs här i tråden) Postad 29 oktober 2009 - 15:41 Postad 29 oktober 2009 - 15:50
Jag förstår inte problemet, du förstog att jag pratade om en plasthinna som sätts fast? Du kommer ju sätta fast den på skärmen och på ovansidan och sedan har du en annan plast som du sätter fast på "batteridelen". Hmm låter som jag e dryg men inte menat så
Postad 29 oktober 2009 - 15:53
Aha ok trodde det var som en liten heltäckande påse som man klär in mobben i, sett sånna också. Dvs som en heltäckande hinna över hela mobben men då denna har slide out skulle det nog inte fungera går dock bra till enbart touch. Ingen fara förstod vad du menade nu :-) Postad 29 oktober 2009 - 16:06 nej, den är gjord av glas Postad 29 oktober 2009 - 16:11
http://nokiaexperts....sing-questions/
"The display looks quite nice and even though it is resistive it performs almost like a capacitive display with fluid motions too." resistive= icke glas kapacitiv=glas Däremot enligt rykten så kommer displayen på N920 vara kapacitiv Postad 29 oktober 2009 - 16:54 Men resistiv är väl inte så farligt? Speciellt när den verkar fungera så bra som den gör. Sen så är det ju riktigt najs om man kan ta längre anteckningar direkt på telefonen, ser man det så tycker jag att resistiv är överlägset. Men om det funkar kvarstår att se... Hur länge brukar företag göra reklam innan de släpper en telefon? Känns ju lite som att de väntat med den för att kunna trycka upp fler exemplar och göra reklam eftersom trycket på denna tele blivit så stort ![]() Postad 29 oktober 2009 - 17:34 stort ###### minus Postad 29 oktober 2009 - 19:14 Postad 29 oktober 2009 - 19:31
Det ska jag med ha och N900:an ![]() Hoppas någon skickar in sin N900 så dom börjar tillverka skyddet till den ![]() Ingen som har något nytt ang lev? Postad 29 oktober 2009 - 20:03 Till iphone är det dessa priser om man beställer direkt från deras webshop: Full Body Coverage $24.99 Back Coverage $18.99 Front Coverage $14.9 Lär väl kosta något liknande med Nokia. Redigerat av razumichin, 29 oktober 2009 - 20:04. Postad 29 oktober 2009 - 20:30
alla säger väl november nu, utom Katshing. Kanske har de några tusen N97 för mkt i lagret. Postad 29 oktober 2009 - 20:58 ![]() Postad 29 oktober 2009 - 21:03 Nu har jag läst igenom hela tråden relativt noggrant. Kan ju säga att suget efter denna "mobilen" är inte dåligt! Ser dessutom relativt ljust ut ang release. Men själv väntar jag nog ett tag så folk har hunnit testa den rejält och ger lite omdömen. Men ser mycket lovande ut som alla redan har påpekat ![]() Håll ut nu folks! Postad 29 oktober 2009 - 21:58 Så ja, man väntar och ser tills dess att folk och fä har fått säga sitt när den väl är ute innan man verkligen bestämmer sig för huruvida det är värt att öppna sin plånbok för denna ![]() Postad 29 oktober 2009 - 22:08
Japp, sen så hoppas man ju på att priset sjunker lite med ![]() ![]() Postad 29 oktober 2009 - 22:12 Läs preview på www.my-symbian.com om ni inte gjort det .... Efter man gjort det kan det inte finnas kvar ett uns av tvivel i ert sinne ![]() Postad 29 oktober 2009 - 22:21
Så sant så sant! Men jag är en sådan person som måste vara 100% säker, jävligt velig person som aldrig kan bestämma sig för vad han ska köpa. Måste ha det bästa för pengarna etc etc. Känns bara rätt för mig att vänta LIIITE ![]() Postad 29 oktober 2009 - 22:21 Hoppas det är nära nu Postad 29 oktober 2009 - 22:26
Det ÄR nära nu. Det MÅSTE vara nära.. Klarar inte länge till... Postad 29 oktober 2009 - 22:26
Naaaajs! ![]() edit: När de menar 25st preliminärt. Innebär det att de KANSKE får in 25st imorgon då? ![]() Redigerat av Svenn3SaataN, 29 oktober 2009 - 22:39. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |