Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2011 - 06:04

Unregistered06caebdc
  • Unregistered06caebdc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har precis köpr min BoxeeBox. Startar, loggar in på mitt trådlösa nätverk och uppgraderat till senaste boxee versionen. När jag sedan skall scanna nätverket efter media (film, musik och photo) så hittar den UPnP som jag inte vet vad det är. När jag klickar på den så får jag upp Error No files found at source. Jag har en macbook pro där jag delat ut mappen FILMER med läs och skrivrättigheter. Jag fattar inte vad jag gör för fel? Har läst så mycket om att det här skall vara så lätt. Min router är en Airport Extream. Är det där problemet ligger? Måste man öppna nån port eller nåt kanske? Snälla hjälp, jag bli r knäpp på det här snart.

Postad 26 February 2011 - 13:47

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
<--- Amatör

Är det möjligt att koppla in min USB-disk i Boxee, flytta filer trådlöst från min bärbara datorn (macbook pro) till just den HDn och sedan bara kicka igång filmen?

Postad 26 February 2011 - 14:05

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

<--- Amatör

Är det möjligt att koppla in min USB-disk i Boxee, flytta filer trådlöst från min bärbara datorn (macbook pro) till just den HDn och sedan bara kicka igång filmen?

genom att kryssa in windows file share under inställningar på min boxee så får jag tillgång till diskarna som e kopplade till boxeen på min pc. Hur det funkar på mac vet jag inte... men i teorin borde det funka.

Postad 26 February 2011 - 16:08

Davi_d
  • Davi_d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Går det att dela upp Movies på något sett så man inte får med allt eller kan separera olika typer av filmer?

Har en blandad komplott av filmer xvid dvdr och x264 när jag går in på Movies så ser jag allt det vore mycket smidigare om man kunde välja "kvalitet" innan den börjar lista samt att det bör gå snabbare.

Postad 26 February 2011 - 23:33

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Fick precis Röd skärm och löste det hela med en factory reset. Har nu också uppdaterat till senaste FW genom en USB upgrade. Det verkar dock som jag bara kan köra via wireless nu, när jag föröker gå via wired så får jag ett felmeddelande som att min cable är ansluten men att "configuration failed". Hjälp! :)

edit: wired-problemet löstes genom en enkel omstart av routern. Däremot är det röd skärm lite titt som tätt. Efter att jag uppgraderat funkar det fint, men när jag däremot startar om boxeen så blir det röd skärm. Frågan är om det är något fel på lådan eller om det är något FW-fel?

Redigerat av cpt, 27 February 2011 - 10:32.

Postad 27 February 2011 - 00:17

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Går det att dela upp Movies på något sett så man inte får med allt eller kan separera olika typer av filmer?

Har en blandad komplott av filmer xvid dvdr och x264 när jag går in på Movies så ser jag allt det vore mycket smidigare om man kunde välja "kvalitet" innan den börjar lista samt att det bör gå snabbare.

Jag förstår inte riktigt hur boxeen skall kunna veta om det är bra kvalle eller inte? jag förstår inte heller varför det skulle gå snabbare?

Jag skulle dock vilja ha en funktion som sorterar mina filmer efter hurvida jag kommer tycka filmen är bra eller inte innan jag sett den.

Postad 27 February 2011 - 14:04

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Fick precis Röd skärm och löste det hela med en factory reset. Har nu också uppdaterat till senaste FW genom en USB upgrade. Det verkar dock som jag bara kan köra via wireless nu, när jag föröker gå via wired så får jag ett felmeddelande som att min cable är ansluten men att "configuration failed". Hjälp! :)

edit: wired-problemet löstes genom en enkel omstart av routern. Däremot är det röd skärm lite titt som tätt. Efter att jag uppgraderat funkar det fint, men när jag däremot startar om boxeen så blir det röd skärm. Frågan är om det är något fel på lådan eller om det är något FW-fel?

Har också problem med röd skärm, fick svar från Marcel från Boxee, han påstår att det är ett "handskproblem", det kan dessutom vara skillnad hur man kopplat in sin box. Jag kör via förstärkaren (Onkyo 905) och enligt Marcel skall man först sätta på stärkaren och sedan Boxeen, detta skall tydligen fungera enligt honom.

Efter den senaste FW uppdateringen har mina playkanaler slutat fungera, någon som löst detta? Apparna ligger kvar och men innehållet är borta...... Tycker problemen hopar sig allt mer.

/C

Postad 27 February 2011 - 17:52

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har inte hunnit testa min boxee så värst mycket än, men var tvungen att stänga av terminator salvation 1080P.mkv igår för den började buffra förj-a ofta. Kör trådlöst och har dator och boxeen på övervåningen, och den trådlösa routern/modemet på nedervåningen.

Har:
Nätverkskort: netgear WNA3100 https://www.prisjakt...kt.php?p=571986
modem/Trådlös router: Smart Thomson RGW789 https://www.tewss.te...roduct@SE_TELIA

Kan det vara så att det blir för kass överföringshastighet mellan våningsplanen? (Trägolv/tak)
Mellan datorn och modemet/routern har jag full signalstyrka, har ej hittat var jag kan se signalstyrkan på boxeen.

Lite tråkigt för att jag köpte boxeen för att just kunna spela upp fullHD-filmer eftersom datorn endast mäktar med 720P innan det blir för hårt för den.

Annars undrar jag om jag kan köra med en nätverkskabel endast mellan boxeen och datorn, samt sköta internetkontakten på boxen via det trådlösa nätverket. Eller måste jag dra en nätverkskabel via boxee -> router -> dator för att allt ska funka?

Blir ju lite jobbigt att dra kablar mellan våningsplanen nämligen :(

mvh!

edit: Kanske står någonstans i tråden, men har hittills bara hunnit till s.29, tar ju en stund att beta sig genom hela :unsure:

Redigerat av Ultimate Figther, 27 February 2011 - 17:55.

Postad 27 February 2011 - 18:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har också problem med röd skärm, fick svar från Marcel från Boxee, han påstår att det är ett "handskproblem", det kan dessutom vara skillnad hur man kopplat in sin box. Jag kör via förstärkaren (Onkyo 905) och enligt Marcel skall man först sätta på stärkaren och sedan Boxeen, detta skall tydligen fungera enligt honom.

Efter den senaste FW uppdateringen har mina playkanaler slutat fungera, någon som löst detta? Apparna ligger kvar och men innehållet är borta...... Tycker problemen hopar sig allt mer.

/C

Som jag skrev är det ett handshakeproblem. Om jag startar Boxee och väntar några minuter för att sedan sätta på en Onkyoförstärkare så kommer Boxee inte ha bootat upp.

Ang hypernode så måste du antagligen lägga till och ta bort deras app om den är installerad innan SP4. Alla appar kräver API nyckel sedan SP4.

Postad 27 February 2011 - 18:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har inte hunnit testa min boxee så värst mycket än, men var tvungen att stänga av terminator salvation 1080P.mkv igår för den började buffra förj-a ofta. Kör trådlöst och har dator och boxeen på övervåningen, och den trådlösa routern/modemet på nedervåningen.

Kan du använda dubbla nätverkskort samtidigt på din dator så kan du koppla sladden direkt till Boxeen eller via en switch.
I annat fall så är inte trådlöst särskilt bra lösning i villa för 1080p och undertexter. Koppla in usbhårddisk direkt till Boxee eller skaffa en NAS är väl bästa lösningen i ditt fall annars.

Postad 27 February 2011 - 19:47

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

... men var tvungen att stänga av terminator salvation 1080P.mkv igår för den började buffra förj-a ofta.

Hade liknande problem tidigare. Körde direkt från de RAR'ade filerna och det buffrade hela tiden. När jag sedan packade upp filen och körde den som en iso eller mkv eller vad det nu var så flöt det på hur bra som helst. Om dina filmer också är komprimerade så kan du testa att packa upp den först.

Postad 27 February 2011 - 20:12

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hade liknande problem tidigare. Körde direkt från de RAR'ade filerna och det buffrade hela tiden. När jag sedan packade upp filen och körde den som en iso eller mkv eller vad det nu var så flöt det på hur bra som helst. Om dina filmer också är komprimerade så kan du testa att packa upp den först.

Den var redan uppackad, det är iof bara en fullHD-rulle jag har testat än så länge, men det räcker med att deta problem dyker upp då o då för att det skulle bli för störande, inget roligt när man sitter där med nypoppade popcorn och filmen man längtat efter att få se börjar hacka och ha sig :unsure:

Terminator.Salvation.2009.Director's.Cut.1080p.BluRay.DTS.x264-WiKi + en .srt fil var det som började buffra och ha sig.

Att dra en dold nätverkskabel mellan boxeen och datorn skulle bli enkelt för mig, bara dra den i kallvinden isf. Men enligt en vän så skulle inte den varianten funka. Han menar att jag måste dra kabeln från boxeen ner till routern och sen vidare upp igen till datorn, och då kommer jag ha fula kablar högt och lågt.... Så om någon vet hur det ligger till så skriv gärna en rad eller två om det :(

mvh!

Redigerat av Ultimate Figther, 27 February 2011 - 20:14.

Postad 27 February 2011 - 20:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är tyvärr ingen idé att dra en kabel från routern i och med att din dator ändå måste skicka informationen trådöst till routern.
Testa att koppla sladden direkt till datorn och se först. Enda är att du antagligen inte kommer åt internet via Boxeen på det sättet.

Postad 27 February 2011 - 22:55

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

http://navi-x.google...vn/trunk/boxee/

Funkar perfekt!

Jag har inte lyckats med detta.
Är det någon vänlig själ som kan ge mig tips och hjälp med detta.

Jag väljer Apps - Repository och matar in ovanstående länk.
Då hamnar jag på en sida som redovisar en "fillista":

navi-x - Revision 192: /trunk/boxee
..
download/
index.htm
index.xml
repository.xml

Därifrån kommer jag inte vidare. Jag trodde att det skulle räcka med länken som sådan, det har det gjort på andra repositoryn som jag har angivit till appar!!?

Postad 28 February 2011 - 09:30

hattabatta
  • hattabatta
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

..
download/
index.htm
index.xml
repository.xml

Därifrån kommer jag inte vidare. Jag trodde att det skulle räcka med länken som sådan, det har det gjort på andra repositoryn som jag har angivit till appar!!?

Kolla http://fuzzthed.com/?page_id=14. Du ska lägga till sökvägen dir.fuzzthed.com under Apps - Repository. Funkade klockrent för mig.

Postad 28 February 2011 - 09:53

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Som jag skrev är det ett handshakeproblem. Om jag startar Boxee och väntar några minuter för att sedan sätta på en Onkyoförstärkare så kommer Boxee inte ha bootat upp.

Ang hypernode så måste du antagligen lägga till och ta bort deras app om den är installerad innan SP4. Alla appar kräver API nyckel sedan SP4.

Har tagit bort hyernodes tidigare app och installerat om densamma, trots detta finns det inget innehåll under playkanalerna. Är detta något allmänt problem?

Postad 28 February 2011 - 10:02

planders
  • planders
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8049

Rösta på Spotify till Boxee!

(Registrera konto, More Actions -> Add Vote på ovanstående ticket)

Postad 28 February 2011 - 12:37

geggen
  • geggen
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Ska köpa ny media extender nu i veckan hade jag tänkt. Hade nästan bestämt mig för Boxee box, men blir osäker om jag kommer vara nöjd med prestandan. Jag menar inom bara några veckor kommer ju nyare snabbare boxar byggda på snabbare atom kärna..... Ska jag vänta eller?

Postad 28 February 2011 - 12:57

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8049

Rösta på Spotify till Boxee!

(Registrera konto, More Actions -> Add Vote på ovanstående ticket)

Har röstat!

Postad 28 February 2011 - 13:56

Unregistered76440364
  • Unregistered76440364
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har också röstat nu :)

Postad 28 February 2011 - 15:58

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
God eftermiddag

Jag har precis köpt en Boxee box, jag får IP, kommer ut på Internet, senaste firmware körs och nästan allt rullar på.
Problemet är kopplingen till min NAS, tyvärr körs ju SMB istället för NFS, men men. Anslutningen mellan server och box är på 1Gbit men boxen har extremt svårt att "browsa" samt indexera innehållet.
Jag testade att köra Boxee som mjukvara på min windowsmaskin och det fungerar kalas, även på längre avstånd (Sthlm - Göteborg) men när jag kör via Boxee Box så går det extremt slött, det tar flera minuter att "browsa" fram till en film innan jag börjar spela upp.
Jag har dock inget SD-kort i, behövs det för cache?

Postad 28 February 2011 - 16:05

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

God eftermiddag

Jag har precis köpt en Boxee box, jag får IP, kommer ut på Internet, senaste firmware körs och nästan allt rullar på.
Problemet är kopplingen till min NAS, tyvärr körs ju SMB istället för NFS, men men. Anslutningen mellan server och box är på 1Gbit men boxen har extremt svårt att "browsa" samt indexera innehållet.
Jag testade att köra Boxee som mjukvara på min windowsmaskin och det fungerar kalas, även på längre avstånd (Sthlm - Göteborg) men när jag kör via Boxee Box så går det extremt slött, det tar flera minuter att "browsa" fram till en film innan jag börjar spela upp.

Klarar din NAS inte SMB? Jag förstår inte riktigt vad du skriver. Jag har en readynas och när jag slog på SMB i den så gick det kvickare.

/G

Postad 28 February 2011 - 16:13

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Klarar din NAS inte SMB? Jag förstår inte riktigt vad du skriver. Jag har en readynas och när jag slog på SMB i den så gick det kvickare.

/G

Ja, min ReadyNAS Pro Pioneer klarar utan problem SMB och det kör jag lokalt med, dock är NFS bättre för längre avstånd...
Men som sagt, mitt problem är SMB lokalt, det tar extremt lång tid med boxen att lista filer, indexering är helt omöjligt och uppspelningen går inte bra.
Enligt switchen så kommer jag åt lagringen vi Gbit, så hastigheten borde inte vara ett problem.

Postad 28 February 2011 - 17:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ska köpa ny media extender nu i veckan hade jag tänkt. Hade nästan bestämt mig för Boxee box, men blir osäker om jag kommer vara nöjd med prestandan. Jag menar inom bara några veckor kommer ju nyare snabbare boxar byggda på snabbare atom kärna..... Ska jag vänta eller?

Uppspelning av video lär knappast bli bättre med någon annan processor. Finns inga fysiska flashhalsar idag då Intel 4100 dekodar dubbla 90Mbit/s strömmar. Atom är gammal och går i pension nu.
72Mbit/s över SMB lär du få med vilken box du än kör och NFS brukar ligga runt 85Mbit/s. Finns ju knappt något material som är över 54Mbit/s i transfer rate iaf.
Enda är att kommande boxar kommer ha andra operativsystem och andra/fler funktioner.

Postad 28 February 2011 - 18:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Det tar flera minuter att "browsa" fram till en film innan jag börjar spela upp.

Det finns ingen lokal cache idag. Kommer med nästa uppdatering.
Är det lika långsamt om du går in i files och browsar direkt?
Låter som du har något nätverksproblem.
Boxee har inget Gbit-NIC och stödjer inte NFS. Har du prövat att ställa din switch i 100mbit/s eller testa någon annan? Stäng av jumbo frames och testa också.

Postad 28 February 2011 - 18:38

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag har köpt en router Asus N56U och trodde det skulle passa perfekt med en USB hårdisk inkopplad till den för att ha den som hemserver.

Men filmer som är över 4gb hackar mycket. Kan vara inställningar, Vet att det skulle kanske löst sig om jag ställde in på N men då fungerar inte min PS3.

Någon som vet någon lösning?

Postad 28 February 2011 - 22:32

Davi_d
  • Davi_d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt hur boxeen skall kunna veta om det är bra kvalle eller inte? jag förstår inte heller varför det skulle gå snabbare?

Jag skulle dock vilja ha en funktion som sorterar mina filmer efter hurvida jag kommer tycka filmen är bra eller inte innan jag sett den.

Har följande mappstruktur på serven med underliggande arkiv

X264-720
X264-1080
DVDR
XVID

Det jag menar är att innan den listar alla filmer ska man välja en mapp/lista eller något som inte listar allt.

Har över 5000 filmer vilket för det jäääävligt segt att lista my movies kör nu via my files men det är inte lika snyggt :)

Kör förövrigt SMB och tycker att det är segt

Postad 28 February 2011 - 22:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du kanske bör vänta tills lokal cache kommer.
Finns det någon maskin som fixar att autoskrapa 5000 titlar med thumbs utan att krascha?
Stäng av scrapingen så lär det sluta sega.

Redigerat av Unregistered577c6879, 28 February 2011 - 22:48.

Postad 01 March 2011 - 00:07

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det finns ingen lokal cache idag. Kommer med nästa uppdatering.
Är det lika långsamt om du går in i files och browsar direkt?
Låter som du har något nätverksproblem.
Boxee har inget Gbit-NIC och stödjer inte NFS. Har du prövat att ställa din switch i 100mbit/s eller testa någon annan? Stäng av jumbo frames och testa också.

Samma problem när man går in via files.
Jag ska ta en titt på switchen men jag har inte jumboframes på, som sagt problemet uppstår bara för Boxee Box.
Switchen går ner automatiskt till 100Mbit så det är lugnt.

Och ja det är himla synd att Boxee inte har NFS-stöd, det är ju trots allt Linux i botten.

Postad 01 March 2011 - 01:26

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det är tyvärr ingen idé att dra en kabel från routern i och med att din dator ändå måste skicka informationen trådöst till routern.
Testa att koppla sladden direkt till datorn och se först. Enda är att du antagligen inte kommer åt internet via Boxeen på det sättet.

Aha, så kompisen har rätt mao. Kopplar jag sladd mellan boxeen och datorn så slutar boxeen ha internetkontakt via det trådlösa nätverket? Och enda sättet att köra trådat med bibehållet internet är alltså att dra sladd mellan dator -> router -> boxee???
Hade hoppats slippa böka med kabeldragning mellan våningsplanen nämligen.

mvh

Postad 01 March 2011 - 08:42

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

..
download/
index.htm
index.xml
repository.xml

Det visade sig vara något knas med länken. När jag gjorde ett nytt försök efterföljande dag så gick det bra.
Jag håller med om att det verkar finnas en massa saker på Navi-X :).

Postad 01 March 2011 - 22:23

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

$16.5M More For Boxee To Invest In The Future Of TV

We are happy to announce that Boxee has closed a $16.5M round of financing featuring new investors Pitango and Softbank, with participation by prior investors General Catalyst, Spark Capital and Union Square Ventures. Isaac Hillel from Pitango will join our board.

Our previous round of financing was $6M and at that time we were 12 employees, our software was in alpha and the Boxee Box was a dream. Fast forward 18 months and we are a different company. 34 employees, ver 1.0 of the software and the Boxee Box is available in more than 30 countries.

We are more hungry and driven than ever. Less naive, but dreaming even more ambitious dreams. We are also recruiting, so if you are a Boxee fan and passionate about what we’re doing then maybe you can join us in either NY or TLV. Check out our jobs page.

With the new funding in place we will be focusing on 3 main things:

* Product
We are getting lots of love as well as feature requests and bug reports. The new round will enable us to grow our development team, building new functionality while continuing to squash bugs. One of our greatest challenges will be to add more movies, TV shows, and video while at the same time making it easier to discover and watch them. We have ideas on both fronts and are excited to get to work. Many of you would like to see Boxee handle all the video on their TV with no need to switch inputs. We'd like to get there, too.

* More Content
We recently added Netflix and Vudu to the Boxee Box. These are amazing video services. There are many more sources of content on our ToDo list in the US and internationally. We realize that with every new content source we make Boxee more valuable. We will increase the pace.

* More Partners
D-Link is already shipping the Boxee Box, Iomega is working on a Boxee NAS device and ViewSonic is working on a TV based on Boxee. We plan to sign up more device and distribution partners, giving users more options and more ways to get Boxee.
We are really excited to welcome our new investors and thankful for the continued support of our existing investors. Most of all we're happy that we get to continue to improve Boxee for our users.

http://blog.boxee.tv/
http://venturebeat.c.../boxee-funding/

Redigerat av Unregistered577c6879, 01 March 2011 - 22:26.

Postad 02 March 2011 - 08:31

flunkerf
  • flunkerf
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick hem Boxeen igår och det funkade mkt bra att koppla upp sig mot iMacen genon AirportExtreme. Det jag helst av allt skulle vilja är att Boxeen kopplar upp sig mot USB-hårddisken som är inkopplade i Ai Ex. Har läst en hel del om detta på Boxees forum men inte lyckats med något av tipsen. Finns det någon här som har samma problem och har löst det?

Postad 02 March 2011 - 11:45

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Sitter och funderar över ett eventuellt inköp av en Boxee Box. Jag har försökt läsa hela denna tråd för att få information men har fortfarande en del funderingar.

Den första är huruvida själva uppkopplingen kommer att fungera. Nu har jag PC:n kopplad via kabel till min router som skickar 54Mbit/s trådlöst. Kommer det att fungera att dela ut mina mappar direkt trådlöst till Boxeen?

Hur bra är musikuppspelningen egentligen? Har hört lite att spelaren inte är sådär kanonbra...

Hur mycket av Boxeens funktioner går egentligen att styra genom Androidappen? Fungerar den helt som en ersättning av fjärrkontrollen som då även gör att surfning och liknande går lätt och smidigt? Får man upp en duplicerad skärm på telefonen som man navigerar på eller får man bara piltangenter eller en yta som fungerar som touchpad?

Går allt detta att lösa enkelt samt att Spotify kommer som app till Boxeen blir det nog ett köp.

Postad 02 March 2011 - 13:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ja du kan dela ut trådlöst men precis som med alla andra trådlösa nätverk så är de inte särskilt bra till att streama tungt 1080p material så det beror på signalstyrka m.m.

Musikuppspelningen spelar upp musikfiler... inte mer, inte mindre =)
Satsa på något annat om du är ute efter musik streamer då Spotify inte finns ännu.

Postad 02 March 2011 - 15:35

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
nån nu som testat att köra usb tangentbord samt mus och vet att det funkar? samt kan man kolla tex www.blocket.se via webläsaren?

Postad 02 March 2011 - 15:37

aderpalen
  • aderpalen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Sitter och funderar över ett eventuellt inköp av en Boxee Box. Jag har försökt läsa hela denna tråd för att få information men har fortfarande en del funderingar.

Den första är huruvida själva uppkopplingen kommer att fungera. Nu har jag PC:n kopplad via kabel till min router som skickar 54Mbit/s trådlöst. Kommer det att fungera att dela ut mina mappar direkt trådlöst till Boxeen?

Hur bra är musikuppspelningen egentligen? Har hört lite att spelaren inte är sådär kanonbra...

Hur mycket av Boxeens funktioner går egentligen att styra genom Androidappen? Fungerar den helt som en ersättning av fjärrkontrollen som då även gör att surfning och liknande går lätt och smidigt? Får man upp en duplicerad skärm på telefonen som man navigerar på eller får man bara piltangenter eller en yta som fungerar som touchpad?

Går allt detta att lösa enkelt samt att Spotify kommer som app till Boxeen blir det nog ett köp.

För mig har det funkat fint att skicka trådlöst till Boxeen. Har dock endast testat bilder och egna videos ännu. Filmerna buffrar i typ 5 sek och sen flyter det på väldigt bra.

Vet inte hur Androidappen ser ut, men om den funkar som iPhoneappen så är det nästan en ersättare till fjärren. Tror inte man kan slå på boxeen via appen då iPhonen känner av den först när den är påslagen. Annars kan man göra i princip allt med appen som man gör med fjärren. Jag tycker personligen att det är smidigare att skriva med iphonen än med fjärrens tangentbord. Surfning via Boxees browserapp är lite klumpigare med iPhoneappen jämfört med fjärrkontrollen, men båda är rätt kassa tycker jag. På iPhone finns det två alternativ man väljer mellan när man slår på appen. Det ena har samma upplägg som fjärrens framsida och i det andra, som kallas gesture mode, kan man flytta runt i menyerna genom att dra i en boxeelogo (som en touchpad). Känns som att iPhoneappens gesture mode har bra potential att agera mus för surfningen, men i nuläget fungerar det i princip inte alls.

Jag kör Sonos för musik så kan inte ge någon input ang hur Boxee fungerar för detta.

Postad 02 March 2011 - 15:56

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

För mig har det funkat fint att skicka trådlöst till Boxeen. Har dock endast testat bilder och egna videos ännu. Filmerna buffrar i typ 5 sek och sen flyter det på väldigt bra.

Jag har testat trådlöst med en hdd kopplad till router (asus N56U) och den fungerade inte alls bra. Var 1-2 minut så buffrar den. Filmen jag testade med låg på över 4gb.

Kanske har jag fel inställningar i routern.

Postad 02 March 2011 - 16:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag har testat trådlöst med en hdd kopplad till router (asus N56U) och den fungerade inte alls bra. Var 1-2 minut så buffrar den. Filmen jag testade med låg på över 4gb.

Kanske har jag fel inställningar i routern.

Känns som det är routern som har dålig läshastighet på NTFS diskar. Inget helt ovanligt problem.

Redigerat av PalmiNio, 02 March 2011 - 16:30.

Postad 02 March 2011 - 17:35

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Tack så mycket för hjälpen!
Okej, så man bör inte ha en extern till routern i alla fall. Så är det åtminstone inte för mig då jag bara har tänkt dela ut allt från PC:n.

Jag har googlat runt på Spotify till Boxee men har ännu inte hittat något uttalande om det, mest bara fulla forum och kommentatortrådar där folk frågar efter det.

Postad 02 March 2011 - 18:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Konsumetroutrar klarar knappt att fungera till det de var tänkta för.
Vill ni streama utan problem så skaffa en bra NAS som ni kopplar
Boxee->router/switch<- NAS
Sen kopplar ni antingen datorn trådlöst eller trådat till routern. Viktiga är att låta NASen sköta jobbet då det är en filserver. Annars är det extern usb direkt till Boxee som gäller.

Spotify finns inte ännu.

Postad 02 March 2011 - 20:03

smiskzor
  • smiskzor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har macbook pro och via finder går det utmärkt att koppla upp till usb-hdd som är kopplad till boxee box, tar ca 1h att föra över 5gb. För över filer med ftp (transmit/cyberduck), går det? Och skulle det i så fall gå fortare?

Postad 02 March 2011 - 21:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nej den stödjer inte FTP och anledningen till långsam hastighet är 100mbit NIC.

Postad 02 March 2011 - 21:54

smiskzor
  • smiskzor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Nej den stödjer inte FTP och anledningen till långsam hastighet är 100mbit NIC.

Tack för svaret, misstänkte det :P

Postad 03 March 2011 - 09:34

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Fick hem Boxeen igår och det funkade mkt bra att koppla upp sig mot iMacen genon AirportExtreme. Det jag helst av allt skulle vilja är att Boxeen kopplar upp sig mot USB-hårddisken som är inkopplade i Ai Ex. Har läst en hel del om detta på Boxees forum men inte lyckats med något av tipsen. Finns det någon här som har samma problem och har löst det?

Jag har likadan teknik uppsättning som dig och jag tog och aktiverade SMB sharing på min boxee och skrev in min Airport extreme namn och lösen sen var det inga problem att komma åt min hårdisk på routern.. Lycka till. :P

Postad 03 March 2011 - 13:53

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Någon som vet hur jag kan få Fullscreen direkt när jag kör med Svtplay appen ?

Drygt att aktivera "musen" och gå ner till "fullscreen" knappen....borde finnas nåt smidigare sätt.

Postad 03 March 2011 - 14:45

Unregisteredb82a9d71
  • Unregisteredb82a9d71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Får inte DTS 5.1 ljudet att fungera alls. Det bara sprakar överallt. Förstärkaren klarar DTS, så där tror jag inte problemet ligger. Ställer jag om till vanligt ljud fungerar filmerna bra. I DTS läge fungerar filmer som inte använder sig av det bra, men tex hd filmer med dts sprakar.. tips?

Postad 03 March 2011 - 15:04

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Får inte DTS 5.1 ljudet att fungera alls. Det bara sprakar överallt. Förstärkaren klarar DTS, så där tror jag inte problemet ligger. Ställer jag om till vanligt ljud fungerar filmerna bra. I DTS läge fungerar filmer som inte använder sig av det bra, men tex hd filmer med dts sprakar.. tips?

Låter konstigt. Försöker du ta ut ljudet via din tv eller?
Det är det enda jag kan komma på är när man väl valt digital output så skickar den inte stereo samtidigt. Det uppstår nämligen samma sak när man har förstärkaren i standby och tar ut ljudet via tvn.

Postad 03 March 2011 - 15:54

Unregisteredb82a9d71
  • Unregisteredb82a9d71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Låter konstigt. Försöker du ta ut ljudet via din tv eller?
Det är det enda jag kan komma på är när man väl valt digital output så skickar den inte stereo samtidigt. Det uppstår nämligen samma sak när man har förstärkaren i standby och tar ut ljudet via tvn.

Nej, ljudet går bara ut via hemmabion. boxee --> tv --> förstärkare.

Kör canaldigital på samma sätt. Har inte canal+ HD DTS ljud med? För där fungerar det i så fall.

Får även upp en varning när jag aktiverar DTS-alternativen att min förstärkare troligen inte klarar av det.

Postad 03 March 2011 - 16:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
TV-sändningar brukar bara använda dolby digital 5.1.
Kolla manualen till förstärken. Brukar stå vilka format den klarar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.