Postad 15 July 2011 - 20:29
Som att suga på en billig parfymflaska från rusta eller annat lågbudgetstället.
Sigtunan är way way way bättre. Så även Punk IPA.
Redigerat av Squeezemaster, 15 July 2011 - 20:30.
Postad 15 July 2011 - 20:39
Mohawken kan jag tyvärr inte rekommendera till någon, den smakar alldeles för mycket kattpiss (aka citrusarom).
Som att suga på en billig parfymflaska från rusta eller annat lågbudgetstället.
Sigtunan är way way way bättre. Så även Punk IPA.
Håller helt med. Vart besviken på Mohawken när jag provade den efter att jag läst att folk tyckte den var god, inte värd pengarna enligt mig.
Postad 15 July 2011 - 20:41
Det var skönt att nån håller medHåller helt med. Vart besviken på Mohawken när jag provade den efter att jag läst att folk tyckte den var god, inte värd pengarna enligt mig.
Postad 16 July 2011 - 17:24
Helt okej, men den ska drickas riktigt kall. Lämnade lite kvar och när den var ljummen smakade den nästan som Älgen...
stortebeker_bock.jpg 15.74K
0 Antal nerladdningar
Postad 24 July 2011 - 15:24
Denna godhet blev det i helgen.

En mycket god och enkel nybörjar-porter i mitt tycke, godare än Sierra Nevada Porter.
Men kokosen var ganska dold, trodde att det skulle smaka mer.
Köpt på Ølbutikken i Köpenhamn om ni undrar.
Postad 24 July 2011 - 18:01
Postad 24 July 2011 - 18:14
Nej tror inte det.Har druckit flertalet porter och stout, men tycker inte någon kommer i närheten av den smått perfekta Great Divide Yeti. Finns det ingen som kan klå den?
Gonzo är ju den som kommer närmast.
Men jag har ju långt ifrån testat allt.
/Mats
Postad 25 July 2011 - 08:15
Klart det gör. Finns massor även om Yeti är prisvärd. Men det finns också väldigt olika stouts.Har druckit flertalet porter och stout, men tycker inte någon kommer i närheten av den smått perfekta Great Divide Yeti. Finns det ingen som kan klå den?
Perfect Idjit! är en av de absolut godaste jag druckit. Den är chokladig. Rasputin är ju också grymt bra. Men den är mer brödig.
Postad 29 July 2011 - 12:40
Idag kom min tredje låda
![]()
IMAG0502.jpg 184.27K 1 Antal nerladdningar
Det är en grymt god låda
Postad 29 July 2011 - 12:42
Dom är slut sa dom på Wicked, jag knep en av de sista. Men det är egentligen bara att ligga på så kanske dom tar hem fler.Det är en grymt god låda
Måste ta tag i å beställa en till.... Eller 2
Postad 29 July 2011 - 12:43
Dom är slut sa dom på Wicked, jag knep en av de sista. Men det är egentligen bara att ligga på så kanske dom tar hem fler.
Då kommer jag över å tar din
Postad 29 July 2011 - 15:09
Postad 29 July 2011 - 19:08
Mikeller - Black Hole
Dieu du Ciel - Péché Mortel
Beer Here - Dark Hops
Dugges - Hop Harrington
Gulden Draak - Brouwerij Van Steenberge
Nils Oscar - Hop Yard
Recension av alla utan Hop Yard finns på http://valhumlat.blogspot.com/
Postad 29 July 2011 - 19:14
Då ska jag gå ut och läsa på din blogg på en gång, väldigt nyfiken på Dieu du Ciel - Péché MortelBlivit en del goda öl nu senaste tiden.
Mikeller - Black Hole
Dieu du Ciel - Péché Mortel
Beer Here - Dark Hops
Dugges - Hop Harrington
Gulden Draak - Brouwerij Van Steenberge
Nils Oscar - Hop Yard
Recension av alla utan Hop Yard finns på http://valhumlat.blogspot.com/
/Mats
Postad 29 July 2011 - 19:17
Hoppas din nyfikenhet slutar i att du hittar den någonstans och får provsmaka den, för den är übergod!Då ska jag gå ut och läsa på din blogg på en gång, väldigt nyfiken på Dieu du Ciel - Péché Mortel
/Mats
Postad 29 July 2011 - 19:22
Postad 29 July 2011 - 19:27
Yes. D'hiver har jag ju testat. Också grym. Men det är ändå fattigt tycker jag att det bara finns 3st. Man får väl hoppas att det kommer in lite säsongsöl från brasseriet med tiden. Ska till Ölbutikken och Mikeller Bar nästa vecka. Får se vad dom harDet som finns att privatimportera är för övrigt Rosée d’Hibiscus, Solstice d'hiver, Equinoxe du Printemps
Postad 29 July 2011 - 19:31
Fy fasen alltså, dit skulle jag vilja åka. Man lär ju ha 10-15k med sig på fickan, och troligtvis går man ut med inte en krona kvarYes. D'hiver har jag ju testat. Också grym. Men det är ändå fattigt tycker jag att det bara finns 3st. Man får väl hoppas att det kommer in lite säsongsöl från brasseriet med tiden. Ska till Ölbutikken och Mikeller Bar nästa vecka. Får se vad dom har
Postad 29 July 2011 - 19:38
Hade man velat hade man nog kunnat spendera en hel del där ja. Ska bli kul att gå runt i en butik med BARA bra ölFy fasen alltså, dit skulle jag vilja åka. Man lär ju ha 10-15k med sig på fickan, och troligtvis går man ut med inte en krona kvar
Postad 29 July 2011 - 19:44
Nu blir man ju riktigt avisHade man velat hade man nog kunnat spendera en hel del där ja. Ska bli kul att gå runt i en butik med BARA bra öl
/Mats
Fy fasen alltså, dit skulle jag vilja åka. Man lär ju ha 10-15k med sig på fickan, och troligtvis går man ut med inte en krona kvar
/Mats
Med sånt fint betyg blir man ännu mer sugenHoppas din nyfikenhet slutar i att du hittar den någonstans och får provsmaka den, för den är übergod!
/Mats
Postad 29 July 2011 - 21:52
Bøvelen har en alkoholhalt på 9,6% men var trots detta det öl jag uppskattade mest av dessa. Tyckte det smakade betydligt mindre alkohol än motsvarande starka Chimay. På andra plats kom det ljusa Slåtteølet. Jag är inte så förtjust i dessa citrussmakande IPA-öl, men ville ändå prova.
Bifogad fil(er)
Postad 30 July 2011 - 15:35
Yes. D'hiver har jag ju testat. Också grym. Men det är ändå fattigt tycker jag att det bara finns 3st. Man får väl hoppas att det kommer in lite säsongsöl från brasseriet med tiden. Ska till Ölbutikken och Mikeller Bar nästa vecka. Får se vad dom har
Säg till om du vill ha sällskap..
Postad 30 July 2011 - 16:47
Postad 30 July 2011 - 17:01
Trevligt med små bryggerier, ganska roliga etiketter.På besök hos frugans släkt i Florø måste man ju så klart smaka det lokala ölet från Kinn Bryggeri. 75 cl-flaskor för nätta 100 norska kronor styck!
Bøvelen har en alkoholhalt på 9,6% men var trots detta det öl jag uppskattade mest av dessa. Tyckte det smakade betydligt mindre alkohol än motsvarande starka Chimay. På andra plats kom det ljusa Slåtteølet. Jag är inte så förtjust i dessa citrussmakande IPA-öl, men ville ändå prova.
/Mats
Postad 30 July 2011 - 18:42
Jag och tjejen ska till stan på en liten semester ihop så vet inte om det blir så bra tillfälle denna gången men hade jag åkt själv hade jag garanterat velat detSäg till om du vill ha sällskap..
bor typ en kvarts promenad från Vesterbro..
Postad 30 July 2011 - 22:17
Anders Dubbel IPA är en riktig goding.
Har en del andra på kylning också, bland annat Röksta Rökbock
Postad 31 July 2011 - 16:38
DSC_0310.jpg 367.08K
0 Antal nerladdningarFyra nyanser av brunt, en Yeti Imperial Stout och en brun Asus Transformer...
Edit : Fuckme, 9,5 % , det blir till att åka kommunalt till jobbet imorgon !
Edit2: eller inte...
Redigerat av what17ever, 31 July 2011 - 17:19.
Postad 31 July 2011 - 21:00
Underbar post"Firar" att veckan är slut, och att en ny HÄRLIG jobbvecka börjar imorgon...
DSC_0310.jpg 367.08K 0 Antal nerladdningar
Fyra nyanser av brunt, en Yeti Imperial Stout och en brun Asus Transformer...
Edit : Fuckme, 9,5 % , det blir till att åka kommunalt till jobbet imorgon !
Edit2: eller inte...
Postad 01 August 2011 - 12:55
Ska dit imorgon igen och se om det finns några rester kvar. Men det gick snabbt, hyllorna tömdes på ett par minuter
Postad 01 August 2011 - 12:56
Postad 01 August 2011 - 18:32
IMAG0541.jpg 135.94K
0 Antal nerladdningarSka fixa en våning där flaskorna kan stå, framförallt trappister och annat med jästfällning
Postad 01 August 2011 - 18:52
Ser underbart ut mmmmmJippi, fick tag på allt jag ville ha
Ser också underbart ut, Grattis!Idag kom mitt kylskåpet
Ska fixa en våning där flaskorna kan stå, framförallt trappister och annat med jästfällning
/Mats
Postad 01 August 2011 - 18:54
Är också lite sugen på ett sådant kylskåp när jag kommit hem igen.
Postad 01 August 2011 - 19:07
ser grymt ut! men jag tror faktiskt många öltyper "måste" stå upp. Stout barleys osv också. Jag är långt ifrån säker men jag hade kollat upp det innan ölen förstörsIdag kom mitt kylskåp!
IMAG0541.jpg 135.94K 0 Antal nerladdningar
Ska fixa en våning där flaskorna kan stå, framförallt trappister och annat med jästfällning
Postad 01 August 2011 - 19:13
Detta är ju då också slutförvaring innan dricka. Inget ska förhoppningsvis vara där längre än 6-12 månader.
I ölförrådet lagras allt stående
Postad 02 August 2011 - 08:18
Idag kom mitt kylskåp!
Riktigt najs! Men du får dekalpimpa det lite åt ölhållet ;D
Postad 02 August 2011 - 09:30
aah men då är jag med. Jag trodde du skulle lagra dom i denna kylenHar redan kollat runt och det är inget som förstörs. Mest vill man inte ha jästfällningen på sidan av flaskan utan i botten på diverse Lambicer, trapister, saisoner och andra spontanjästa rackare.
Detta är ju då också slutförvaring innan dricka. Inget ska förhoppningsvis vara där längre än 6-12 månader.
I ölförrådet lagras allt stående
Postad 02 August 2011 - 20:31
Den ser verkligen god ut!Blev abstrakt 05 idag.
http://valhumlat.blo...trakt-ab05.html
/Mats
Ja, kanon öl.Denna är rätt god:
oppig_rds.jpg 52.63K 0 Antal nerladdningar
/Mats
Postad 03 August 2011 - 08:10
DSC_0313.jpg 461.79K
0 Antal nerladdningarLite rököl, rauchbier. Som det låter, som att dricka tjärpastiller ( http://sv.wikipedia....i/Tjärpastiller ) . Gott enligt mig...
Som bonus ser ni min humle-odling i bakgrunden.
Edit: nämenhej vad suddig bild.... Nåja, fokus på humlen, som sig bör...
Redigerat av what17ever, 03 August 2011 - 08:18.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 film
12 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?