Japp. vore otroligt om det innefattade sporten med. ![]()
Viasats Viaplay - är det något att ha?
Postad 23 June 2017 - 11:38
Japp. vore otroligt om det innefattade sporten med.
Nä, men man vet ju aldrig var de lockar med när man köper en Samsung
Glad midsommar ![]()
Postad 07 July 2017 - 20:42
Redigerat av mcmike, 07 July 2017 - 20:45.
Postad 11 July 2017 - 06:21
Däremot tycker jag att bildkvalitén är riktigt skaplig nu genom atv:n
Hyrde genom en gratis värdekod XXX:Return Of Xander Cage igår! Det var riktigt bra bildkvalitét enligt mig själv, dock var denna inte i DD5:1 vilket är lite märkligt ![]()
Redigerat av mcmike, 11 July 2017 - 06:21.
Postad 11 July 2017 - 06:46
Testade nu och fortfarande inget DD5:1 ljud genom kastningen. Däremot tycker jag att bildkvalitén är riktigt skaplig nu genom atv:n
Blir nog för mig att säga upp Viaplay igen.
Postad 11 July 2017 - 07:10
Blir nog för mig att säga upp Viaplay igen.
Du får väl köpa en begagnad Atv3!
Postad 11 July 2017 - 15:02
Du får väl köpa en begagnad Atv3!
Sålde min ena APTV 4 men har en kvar och den ger bara 2.0 ljud på TV-serier. Därför jag funderar på att säga upp eller rättare sagt kommer jag säga upp abonnemanget. Filmer kan man hyra på Itunes Store eller vad det nu heter.
Netflix = 5.1
HBO = 5.1
Viaplay = 2.0
C-More Play/TV 4 = 2.0
SVT Play = 2.0
Postad 11 July 2017 - 15:25
Jag får då ut DD 5.1 på Viaplay. Både genom atv4 och LG's inbyggda appSålde min ena APTV 4 men har en kvar och den ger bara 2.0 ljud på TV-serier. Därför jag funderar på att säga upp eller rättare sagt kommer jag säga upp abonnemanget. Filmer kan man hyra på Itunes Store eller vad det nu heter.
Netflix = 5.1
HBO = 5.1
Viaplay = 2.0
C-More Play/TV 4 = 2.0
SVT Play = 2.0
t.ex Animal kingdom,mr robot samt flertallet filmer.
Redigerat av Askungen, 11 July 2017 - 15:28.
Postad 11 July 2017 - 15:27
Över hälften av det material, inkl serier jag sett/testat har DD 5:1 ljud! Så de är på g..Vilken serie får du inte ut DD ljud t.ex?Viaplay = 2.0
Redigerat av mcmike, 11 July 2017 - 15:31.
Postad 12 July 2017 - 11:27
Inlägg nedan eftersom inlägg inte gpr att ta bort.
Redigerat av ruva, 12 July 2017 - 11:39.
Postad 12 July 2017 - 11:38
Över hälften av det material, inkl serier jag sett/testat har DD 5:1 ljud! Så de är på g..Vilken serie får du inte ut DD ljud t.ex?
Ingen serie men ska testa nu och återkommer.
Ska prova Mr Robot och Pray:
.............
Mr Robot och Preacher på Samsung TV: Dolby Digital 2.0
Mr Robot och Preacher på Apple TV: Dolby Digital 2.0
Så sorry boys, vet inte hur ni lyckas få in 5.1 ljud på ViaPlay.
Redigerat av ruva, 13 July 2017 - 07:54.
Postad 12 July 2017 - 12:52
Postad 12 July 2017 - 14:12
Mr Robot och Pray på Samsung TV: Dolby Digital 2.0
Var finns det info om att DD 5:1 ljud ska fungerar genom smart tv också? Länka gärna! Hittar inte Pray, länka gärna den med!
Så sorry boys, vet inte hur ni lyckas få in 5.1 ljud på ViaPlay.
Med ett abonnemang bl,a !
Redigerat av mcmike, 12 July 2017 - 14:13.
Postad 13 July 2017 - 07:57
Var finns det info om att DD 5:1 ljud ska fungerar genom smart tv också? Länka gärna! Hittar inte Pray, länka gärna den med!
Med ett abonnemang bl,a !
Preacher ska det vara, har ändrat det i mitt inlägg. Får 5.1 ljud med både HBO och Netflix samt filmer i Itunes butiken på min APTV 4 eller Samsung TV men inte på Viaplay. Visserligen tänds DD-loggan i min Samsung TV men ljudet är ändå 2.0 och på min Sony TV med APTV 4 så indikeras PCM 2.0. Tror ni misstolkat vad er förstärkare indikerar men hoppas jag har fel, Ta ett kort och skicka upp ![]()
https://youtu.be/PI2TYsd4l7U?t=26s
https://youtu.be/PI2TYsd4l7U
Redigerat av ruva, 13 July 2017 - 08:24.
Postad 13 July 2017 - 08:45
. Tror ni misstolkat vad er förstärkare indikerar men hoppas jag har fel, Ta ett kort och skicka upp
Ja du har inte haft många rätt hitills!
https://www.youtube.com/watch?v=YcZDFeQzgss
Postad 13 July 2017 - 09:10
Fick oxå pcm på nåt som skulle va DD i Apple TV. (tror det va Viaplay)
Hade ljudet inställt på "Bästa Automatiskt" (eller vad det heter).
Ändrade till DD ut och då blev det digitalt.
Postad 13 July 2017 - 10:28
Ändrade till DD ut och då blev det digitalt.
Är du säker? ![]()
Redigerat av mcmike, 13 July 2017 - 10:36.
Postad 13 July 2017 - 10:34
Är du säker?
Japp! Men det va ett tag sen.
Med Info kan jag kolla både inkommande och utgående på stärkaren.
Blev förvånad när det "bara" var PCM. (inget som säger att det inte kan vara det bästa iofs
)
Ändrade då inställningen och fick digitalt.
Postad 13 July 2017 - 10:55
Jag har en apple tv4 och det är endast pcm 2.0 på tex Mr Robot säsong 2.
Filmer som Sicario mf har 5.1 ljud.
Era förstärkare ska stå på Auto surround och inte dolby digital etc.
Postad 13 July 2017 - 11:24
Jag har en apple tv4 och det är endast pcm 2.0 på tex Mr Robot säsong 2.
Samma här.
På X-files s.3 får jag PCM 5.1 om jag väljer surroundljud "bästa" på ATV.
DD 5.1 om jag väljer DD istället. Det var det jag menade tidigare. Så det är väl bäst med PCM (okomprimerat?), bara så van vid att allt ska va DD nuförtiden.
Postad 13 July 2017 - 11:28
Ändrade då inställningen och fick digitalt.
Kan ju vara en fördel ja att ha grejerna rätt inställda själv innan man "dumförklarar" andra forum medlemmar (menar inte dig)
Har man en Apple tv3 går det lika bra med auto el på under Dolby Digital ![]()
Redigerat av mcmike, 13 July 2017 - 11:43.
Postad 13 July 2017 - 20:46
Ja du har inte haft många rätt hitills!
https://www.youtube.com/watch?v=YcZDFeQzgss
Att det står Dolby Digital behöver inte betyda att det är 5.1 Får jag också i appen från min Samsung TV men Dolby Digital 2.0. Och som sagt, som ni kan se på min film, ger PCM Netflix 5.1 medan Viaplay ger PCM 2.0 genom APTV 4 kopplat direkt till förstärkaren. Kopplar jag ljudet genom HDMI till TV och sedan från TV till förstärkaren genom HDMI får jag DD 5.1 på Netflix och DD 2.0 på Viaplay.
Slå på textningen om ni ser på klippet ![]()
https://youtu.be/PI2TYsd4l7U?t=26s
https://youtu.be/PI2TYsd4l7U
Tänker inte hyra någon film men om jag gör det hoppas jag 5.1 finns där.
Redigerat av ruva, 13 July 2017 - 20:51.
Postad 14 July 2017 - 07:02
Du har helt rätt ruva och precis som jag skrev ovan så är det inte mer än 2.0 ljud på tex Mr Robot.
Skicka ut okomprimerad signal och låt receivern ta emot signalen i Autosurround så blir det rätt i alla led.
att omvandla signalen till något annat för att få fram tex 5.1 är fel väg att gå och blir aldrig bra.
Postad 14 July 2017 - 07:14
Varför ska man slå på textningen? Att Mr Robot säsong 2 endast har 2.0 ljud är väl uppenbart redan ![]()
Tänker inte hyra någon film men om jag gör det hoppas jag 5.1 finns där.
Det är väl bara att klicka igång Mr Robot säsong1 för att se om det fungerar! Så tipset du fick från NIzz_e hjälpte dig?? Eller får du fortfarande inte ut DD 5:1 ljud?
Redigerat av mcmike, 14 July 2017 - 07:18.
Postad 14 July 2017 - 07:42
Varför ska man slå på textningen? Att Mr Robot säsong 2 endast har 2.0 ljud är väl uppenbart redan
Det är väl bara att klicka igång Mr Robot säsong1 för att se om det fungerar! Så tipset du fick från NIzz_e hjälpte dig?? Eller får du fortfarande inte ut DD 5:1 ljud?
Väldigt underligt om Mr: Robot säsong 1 har 5.1 och den nyare säsong 2 har 2.0 men ska testa när jag är hemma. Är på kortsemester just nu i sol, kyla och öde stränder

Redigerat av ruva, 14 July 2017 - 07:53.
Postad 14 July 2017 - 07:51
Väldigt underligt om Mr: Robot säsong 1 har 5.1 och den nyare 2.0
Nu har jag lagt för mycket tid på ditt trolleri...
Postad 14 July 2017 - 08:00
Väldigt underligt om Mr: Robot säsong 1 har 5.1 och den nyare säsong 2 har 2.0 men ska testa när jag är hemma. Är på kortsemester just nu i sol, kyla och öde stränder
Skrea strand
Då är vi väldigt nära varandra nu ruva ![]()
Aha... säsong 1 va fasen?. Jag ska kolla det med. Säsong 2 har definitivt 2.0 ljud iaf.
Edit: Japp säsong 1 av Mr Robot har 5.1 ljud.
Redigerat av somoene2, 14 July 2017 - 09:03.
Postad 14 July 2017 - 21:50
Skrea strand
Då är vi väldigt nära varandra nu ruva
Aha... säsong 1 va fasen?. Jag ska kolla det med. Säsong 2 har definitivt 2.0 ljud iaf.
Edit: Japp säsong 1 av Mr Robot har 5.1 ljud.
Japp, Mr Robot säsong 1 har 5.1 ljud och den nyare säsong 2 har 2,0.
Märkligt val av Viaplay även om det är en beta test. Testade nyss i Samsungs TV-app,
Ps - Synd att det var blåsigt och kallt i vackra Falkenberg.
Redigerat av ruva, 14 July 2017 - 21:51.
Postad 15 July 2017 - 17:52
Sjukt taggad inför kvällens Protocol boxning, gillar "Eubankarna" allt kan hända med dem
Junior går verkligen i faderns fotspår...
https://viaplay.se/s...braham/20435727
Postad 16 July 2017 - 16:36
UFC fight night dags idag för de intresserade ![]()
https://viaplay.se/s...nibbio/20425126
Junior går verkligen i faderns fotspår...
Otroligt duktig boxare som "lekte igår med motståndaren.. Riktigt skön snubbe som man antigen älskar eller hatar tror jag? ![]()
Redigerat av mcmike, 16 July 2017 - 16:36.
Postad 21 July 2017 - 09:54
Bifogad fil(er)
Redigerat av mcmike, 21 July 2017 - 09:55.
Postad 29 July 2017 - 14:16
04:00 imorgon, då börjar galan som innehåller bl, a Cormier vs Jones 2
Sist ut naturligtvis..
https://viaplay.se/s...ones-2/20448305
Redigerat av mcmike, 29 July 2017 - 14:20.
Postad 31 July 2017 - 20:20
Redigerat av mcmike, 31 July 2017 - 20:21.
Postad 03 August 2017 - 10:03
Sen vid "vanliga" matcher.. upplever ni bättre flyt och kvalité än tex via AT4? Eller andra Viaplayappar.
Postad 03 August 2017 - 10:37
Ni som kör CC ultra; är Viasat ultra HD alltid tillgänglig eller öppnas den upp enbart när Viasat testar sändningar?
Sen vid "vanliga" matcher.. upplever ni bättre flyt och kvalité än tex via AT4? Eller andra Viaplayappar.
Inte helt säker eftersom det är lite lågsäsong på sporten just nu, inte mkt som sänds i UHD.
Men tror den endast finns tillgänglig när det är en testsändning.
Flytet är bra nu för tiden via de flesta enheter. Viaplay har blivit mkt bättre det senaste året enligt mig.
Postad 04 August 2017 - 12:31
Om inte mkt räknas som ingeting sedan sista beta sändningen stämmer det riktigt bra ![]()
Redigerat av mcmike, 04 August 2017 - 12:32.
Postad 04 August 2017 - 19:50
Om inte mkt räknas som ingeting sedan sista beta sändningen stämmer det riktigt bra
Haha okej :-) testen gick väl bra så rulla ut den kanalen nu fullt Viaplay!!!!
Postad 05 August 2017 - 09:48
Kan bara instämma att det står högt på önskelistan nu
På fredag kör ju Premier League äntligen igång (Arsena vs Leicester)! Så man kan ju hoppas att det kommer ständiga UHD sändningar, är ju då också ett grymt "försäljnings" argument ![]()
Redigerat av mcmike, 05 August 2017 - 09:50.
Postad 05 August 2017 - 18:53
Har kört Viasat via en Chromecast (gen 1) till en två år gammal LG led tv. Ser ohälsosamt mycket fotboll och har aldrig stött på några problem. Tills nu.
Efter en flytt upplever jag att bilden släpar (framförallt bollen), har samma internetleverantör (fiber 100) och kör via wifi. Kör samma inställningar på tvn som förut (men kan ha blivit nollställt efter en uppdatering). Tycker mig ha liknande inställningar som jag kört med förut.
Det kan också vara så att jag har börjat läsa alldeles för mycket om tv-apparater och bilvit alldeles för kinkig.
Hur som helst, finns det något generellt att tänka på för inställningarna när jag ser sport från Viaplay på chromecasten?
Kör de flesta här med chromecast eller kör ni apple tv, viaplaybox? Jag skulle helt enkelt vilja få ett bättre flyt i bilden men vet inte om det är möjligt med den hårdvara jag sitter på idag. Skulle det exempelvis kunna bli bättre bild/flyt om jag byter till ps4 pro eller annan enhet?
Har tänkt köpa en LGOLEDC755 i höst och tänkte eventuellt byta upp mig till en Chromecast ultra, och dra LAN osv (om inte nu ps4 pro eller Viaplays inbyggda app kan skicka ut UHD-sänningar). Om inte någon har ett bättre förslag?
Tack på förhand!
Redigerat av Howlinskogge, 05 August 2017 - 18:58.
Postad 05 August 2017 - 19:54
Har kört Viasat via en Chromecast (gen 1) till en två år gammal LG led tv. Ser ohälsosamt mycket fotboll och har aldrig stött på några problem. Tills nu.
Efter en flytt upplever jag att bilden släpar (framförallt bollen), har samma internetleverantör (fiber 100) och kör via wifi. Kör samma inställningar på tvn som förut (men kan ha blivit nollställt efter en uppdatering). Tycker mig ha liknande inställningar som jag kört med förut.
Det kan också vara så att jag har börjat läsa alldeles för mycket om tv-apparater och bilvit alldeles för kinkig.
Hur som helst, finns det något generellt att tänka på för inställningarna när jag ser sport från Viaplay på chromecasten?
Kör de flesta här med chromecast eller kör ni apple tv, viaplaybox? Jag skulle helt enkelt vilja få ett bättre flyt i bilden men vet inte om det är möjligt med den hårdvara jag sitter på idag. Skulle det exempelvis kunna bli bättre bild/flyt om jag byter till ps4 pro eller annan enhet?
Har tänkt köpa en LGOLEDC755 i höst och tänkte eventuellt byta upp mig till en Chromecast ultra, och dra LAN osv (om inte nu ps4 pro eller Viaplays inbyggda app kan skicka ut UHD-sänningar). Om inte någon har ett bättre förslag?
Tack på förhand!
Fortfarande blir det inte bättre än källan. Att se Viaplay från min gamla laptop via ChromeCast är för mig det sämsta alternativet med oflyt i bilden. Det klarar min mobil samt platta bättre och min ATV4 håller nästan parabolkvalitet,
Postad 05 August 2017 - 20:22
Fortfarande blir det inte bättre än källan. Att se Viaplay från min gamla laptop via ChromeCast är för mig det sämsta alternativet med oflyt i bilden. Det klarar min mobil samt platta bättre och min ATV4 håller nästan parabolkvalitet,
Kanske ska tillägga att jag spelar från mobilen.
Postad 05 August 2017 - 20:32
Ja, då är förutsättningarna bra för att få ett bra flyt.
Postad 05 August 2017 - 22:38
Har du 50hz inställt på Chromecasten?
Postad 07 August 2017 - 10:40
Tack på förhand!
Bilden på viaplay har för mig blivit klart sämre, streamar till min chromecast precis som förut (ja den är inställd på 50hz) förut var bilden nästintill TV-Kvalitet men nu är det knappt "dator till TV kvalitet".
Vad kan det bero på? chromecast fel eller viaplays fel?
Postad 08 August 2017 - 08:54
Testade mellan ATV4 och CC2 igår och hade en ytterst liten bildförsämring med sistnämnda. Kan inte påstå att bilden i övrigt var sämre än tidigare i alla fall här hemma
Ska testa med Ultran senare får se hur kvalitén är genom den med vs CC2! Testa och starta om hela kedjan ni som fått sämre bild!?
Redigerat av mcmike, 08 August 2017 - 08:55.
Postad 08 August 2017 - 21:00
Redigerat av mcmike, 08 August 2017 - 21:00.
Postad 09 August 2017 - 08:30
Testade mellan ATV4 och CC2 igår och hade en ytterst liten bildförsämring med sistnämnda. Kan inte påstå att bilden i övrigt var sämre än tidigare i alla fall här hemma
Ska testa med Ultran senare får se hur kvalitén är genom den med vs CC2! Testa och starta om hela kedjan ni som fått sämre bild!?
Jag har startat om min Chromecast ett flertal gånger, flyttade även routern till olika platser för att se om det blev någon skillnad. Efter lite stök och bök igårkväll funkar den helt plötsligt bättre..
Detta strul har dock fått mig till köptankar. Som jag skrev ovan planerar jag att köpa en LGOLEDB7:A. Om jag vill få ut så bra bild som möjligt av fotbollstittande utan parabol eller box är då Chromecast Ultra bästa alternativet för att köra viaplay?
Postad 09 August 2017 - 09:23
Detta strul har dock fått mig till köptankar. Som jag skrev ovan planerar jag att köpa en LGOLEDB7:A. Om jag vill få ut så bra bild som möjligt av fotbollstittande utan parabol eller box är då Chromecast Ultra bästa alternativet för att köra viaplay?
När det gäller 1080 material fungerar de lika bra (CC2) , men med tanke på kommande Ultra sändingar finns väl ingen tvekan till din framtida fina Tv ![]()
Redigerat av mcmike, 09 August 2017 - 09:29.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild

93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?