Det stämmer. Tydligen beror det på att den illegala fildelningen helt har förstört DVD-marknaden i Mexico. Den enda nackdelen är att de inte har någon engelsk textning.
Dags att putsa upp spanskan m a o...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 February 2013 - 10:33
Dags att putsa upp spanskan m a o... Postad 13 February 2013 - 12:50
åfan..
är det dubbat? går inte att välja språkspår? med tanke på hur många mexikanare som vill in i USA så borde väl engelskan vara ett mer populärt språk i Mexiko så det borde vara lite konkurrensfördel att kunna erbjuda engelskt ljudspår Redigerat av Christopher_A, 13 February 2013 - 12:51. Postad 13 February 2013 - 13:00 Filmbolagen tänker väl, bättre en sparv i handen än 10 kungsörnar i skogen Postad 13 February 2013 - 13:36 Det gäller väl hela Latinamerika och Karibien har jag för mig? Självklart är poängen att Netflix vill att kunderna själva ska sätta press på leverantörerna. Kan enbart se det positiva i detta. Pressa dem bara! Postad 13 February 2013 - 13:39 Bredbandsleverantörerna tar redan överpriser så de borde vara skyldiga att ge oss de bästa av allt utan att det ska märkas på priset. Som exempel betalar jag och mina grannar 299 kr/mån fär en 100Mbps-fiber trots att det är de boende själva som till 100% betalade kabeldragningen för ca 10 år sedan. Tjänsteleverantören som är ansluten till "vår" fiber släpper inte ens in någon konkurrerande leverantör. Då ska de banne mig leverera också! Postad 13 February 2013 - 14:25
Nej, det är inte dubbat, så det engelskspråkiga materialet är alltså på engelska (med möjligheten att ändra ljud/text till spanska/portugisiska). Däremot blir det ju lite svårt att se sådant som är på andra språk.
Ja jag tror det, så med andra ord även brasilianska Netflix. Postad 13 February 2013 - 16:10 Ja men trafiken kostar och det går inte komma ifrån och det kostar ju att underhålla nätet med. Kan ju tycka dom kan erbjuda mig 1gbit till samma pris då eftersom det ger ett mervärde på mitt bredband med erat resonemang. Sen om ni är låsta till 1 leverantör är ju inte deras fel utan det är ju hyresvärd/BRF eller vad man nu har som är ansvarig för det. Här kan vi välja mellan 7-8 leverantörer typ och billigaste är 269:-/mån då för 100/100. Anledningen till att priserna i stadsnäten är billigare är ju att dom hyr kapacitet då i stadsnäten istället för att underhålla ett eget nät som t.ex BBB och Telia. Sen har vi bra priser på bredband för kollar man i många andra länder får man betala flera 100 lappar mer för sämre lina och med trafikbegränsningar många gånger så tycker inte vi ska klaga speciellt mycket på priserna iaf. Sen finns det ju självklart undantag med andra ställen som är billiga med. Iaf tycker det är självklart iaf vill Netflix ställa servrar eller peering så får dom självklart betala för det. Peeringen i det här fallet gynnar enbart Netflix då dom sparar pengar för trafik och det är nåt som alla bredbandskunder kommer få betala i slutändan. Och servrarna blir ju en hel del kostnader att ha i lokalerna med så jag tycker inte det är mer än självklart att Netflix också får betala för det precis som alla andra får göra. Netflix har ju alternativet att helt enkelt öppna upp sin sk Super HD då dom svenska näten utan problem klarar av det och om Netflix väljer att gå egna vägar så är det knappast leverantörernas fel. Ska sen Viasat, HBO, C More och alla andra börja komma och ställa servrar med egna nät dom med då? Sen går det ju såklart göra nån deal där man erbjuder Netflix till förmånligt pris eller där kanske ett visst utbud ingår i abbonemanget och då blir det en helt annan sak. Fast nu är det ju inte alla som vill ha Netflix. Redigerat av Leatherface, 13 February 2013 - 17:23. Postad 13 February 2013 - 20:07
Äntligen funkar super HD på PS3. Verkar som att de har löst problemet med att kvalitén går upp till High/HD för att sedan gå ner till High/SD. Nu stannar den på högsta kvalité hela tiden. Fast istället för x-high står det 1080 super hd. Kanske berodde på kritiken de fick i tidningen. Men skönt att HD funkar nu, går ju inte att kolla på SD.
Redigerat av Unregistered3a477711, 13 February 2013 - 20:08. Postad 13 February 2013 - 22:14
Någon mer än jag som får filmerna på Netflix att blinka svart med mer eller mindre jämna mellanrum, knappt längre än om man skulle blinka med ögonen men det är verkligen sjukt irriterande när man vill njuta av en bra film, gott tilltugg och god dricka en fredag kväll!
På min Samsung Galaxy SII fungerar streamingen felfritt och har aldrig upplevt samma problem där! Har en Panasonic TX-P42ST50Y och Tele2 mobilt 4G XL som jag får ut 56 mb/s och kablat in till teven... vad kan vara felet? Postad 13 February 2013 - 23:27 Aldrig sett något sådant , Kollar på Netflix via Nexus 7 platta, Xbox eller Windows 8 appen dagligen. Postad 14 February 2013 - 07:52 Är det en Panasonic-app (har aldrig sett en sådan)? Vi har varit på hyresvärden så vi får se vad som händer. Vi är inte missnöjda med vår leverantör men saknar valfriheten. Tex har de ingen IPTV att erbjuda. För övrigt så funkar Netflix Super HD i deras nät trots att leverantören inte har gjort något aktivt. Det kan vara så att många av de svenska fibernäten har så bra kapacitet att man inte alls behöver köpa in sig på någon special-lösning som ursprungligen är framtagen för en amerikanske marknaden. Postad 14 February 2013 - 11:56
Pratade med Bredbandsbolaget nyss och de bekräftade att hastigheten mot Netflix är låg. Och det tänker de fortsätta att ha eftersom Netflix inte vill betala. Voddler och någon annan steaming-tjänst (kommer inte ihåg vilken det var) betalar tydligen för att ha sina grejer hos BBB och får därmed högre hastighet. Postad 14 February 2013 - 12:56
Kör du via UnblockUs när du får 1080p SuperHD? Postad 14 February 2013 - 14:57 Det skumma är att den hamnar på superhd nästan direkt medans både Sonytv:n och LG blurayen tar ialla fall 30sek till 45 sek. innan den hamnar i X-high läget. Svårt att jämföra eftersom olika apparater ger olika bild beroende på vad de är bestyckade med och vilka inställningsmöjligheter de har. Postad 14 February 2013 - 18:11 Intressant, jag snackade med BBB igår och frågade flera gånger om det var fler kunder än jag som har problem med netflix, men de hävdade bestämt att det inte var ett återkommande problem Postad 14 February 2013 - 18:19
Har BBB men får ändå SuperHD tack vare Unblock-US, så den möjligheten finns ju också. Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 14 February 2013 - 18:20. Postad 14 February 2013 - 18:56
Vilket också visar att openconnect inte behövs för att levera HD.
Det hela handlar bara om att Netflix vill slippa betala för bandbredd och komma undan billigt och inte att det inte går att leverera HD utan det. Postad 14 February 2013 - 19:44
Jag tittade på det Mexikanska utbudet här: http://www.moreflick...tflix-mx&query= Så mycket bättre än det amerikanska är det väl inte? Postad 15 February 2013 - 16:58
Nepp, det gör jag inte. Kör svenska netflix på PS3. Högsta läget när jag trycker på select heter då 1080 SuperHD Postad 15 February 2013 - 18:50
Kanske har frågats innan, men om man tittar via win8 appen, syns alla filmerna/serierna när man tittar under t ex genre->komedi, eller bara ett urval? Känns som att ibland ser jag filmen/serien, ibland inte.
Postad 16 February 2013 - 14:39
Håller inte så god koll på det, men jag noterade att både The Hunger Games och Chernobyl Diaries fanns i det mexikanska utbudet innan de släppts på dvd/blu-ray här, och THG fanns då inte i någon annan region och CD gör det fortfarande inte. Jag har även upptäckt att de har ett väsentligt mycket större utbud med animerade filmer från Pixar, Dreamworks, etc. Men visst, så himla stor skillnad verkar det inte vara. Inte ännu i alla fall. Postad 16 February 2013 - 15:09
Det är ett urval. Postad 16 February 2013 - 15:34
Segt, måste man alltså in på sidan för att kolla vad som finns om man inte vet vad man vill titta på.
Postad 16 February 2013 - 15:48
Går de ens att söka i w8 appen?
Hittade inget när ja tittade som snabbast Postad 16 February 2013 - 18:15
Jodå det gör det, så vet man vad man vill titta på så är det ganska lätt att hitta om det finns. Gör jag sällan dock
Postad 16 February 2013 - 18:44
Tycker hemsidan är ganska dålig, vore mycket enklare om man kunde lista alla filmer a-ö istället för som det är idag där endast ett urval av filmer "de" tror att jag är intresserad av visas.
Skulle även vara väldigt uppskattat från min sida och man kunde skapa en "vill se" lista, nu antecknar jag i ett textdokument på datorn när jag stöter på något intressant som jag kanske inte har tid/lust att se just då. Postad 16 February 2013 - 18:49
Uppe i högra hörnet har jag en knapp för det. Postad 16 February 2013 - 19:57
Håller med dig, hemsidan har helt klart en stor potential för att bli bättre. Jag saknar också möjligheten att se vad som är nytt & tillagt på dagsbasis. T.ex att man kunde kolla i en kalender och enkelt få upp exakt vad som är nytt. Men saknar mog mest en a-ö lista & vill se lista. Postad 16 February 2013 - 20:11
Fick igång Netflix på Boxee nu efter att inte kört det på ett tag och måste bara fråga.
Har Netflix-appen blivit sämre eller har den alltid varit så dålig som den är nu? Postad 16 February 2013 - 20:36
Vad kör du för ISP? Postad 17 February 2013 - 08:20
Ett tips, från tidigare i denna tråd, är moreflicks.com. Kryssa i Netflix och Sverige. Postad 17 February 2013 - 15:59 Jag har samma problem när jag loggar in på netflix usa (via unblock-us.com). Använder mig av samsung BD app (har ej hunnit kolla om jag har samma problem med PS3.an) Postad 17 February 2013 - 17:27
Ett tips är att installera media hint plugin till chrome eller FF.
Då kommer man åt allt i USA. Fasen va mycket de har där .. Postad 17 February 2013 - 17:53
en fråga till alla insatta här ... lite luddig text på netflix hemsida ...
någon bindningstid vet jag att jag inte har på netflix ... men finns det någon uppsägningstid eller hur är det egentligen ? räcker det bara jag säger upp det sista dagen i samma månad så slutar det fungera ? för man betalar för varje påbörjad månad som jag förstått det ... Postad 17 February 2013 - 18:20 Är osäker på om det är kalendermånad eller datumet som gäller Postad 17 February 2013 - 18:48
men hur som helst så är det iaf inte något snack om 12 månader bindning eller 3 månader uppsägning eller nått sånt ...
Postad 17 February 2013 - 19:08 Det är till och med så att Netflix håller koll på hur länge du betalat för. Du kan alltså säga upp abonnemanget i god tid innan månadsskiftet, men fortfararande se filmer fram tills de sista timmarna (sekunderna?) på månaden. Postad 17 February 2013 - 19:23
låter ju för bra för att vara sant hehe
då är det väl bara hoppa på tåget antar jag och testa Postad 17 February 2013 - 19:27
Grymt smidigt..
Säg upp de när som helst och de stängs av när den betalda tiden gått ut. Vill man börja om igen så loggar man in och forsätter..Min kortinfo var sparad så de tog nån sek Postad 18 February 2013 - 10:18
Igår fixade jag äntligen Netflix. Var till en början rätt besviken då utbudet var väldigt dåligt i den svenska versionen. Men sen fixade jag unblock-us och då såg det betydligt bättre ut. Den här tjänsten kommer vi ha mycket nytta av.
Men en fråga, hur får man större undertext? Vi kör via en Rickomagic MK802 iii (med Netflix app för android) och undertexten är ruskigt liten. Postad 18 February 2013 - 12:04
Ni som kör Mediahint i Chrome, vad får ni för ljud? Det blir PCM för mig vilket jag inte gillar. Det borde vara DD så att man kan höja centern när man tittar på kvällen.
På win 8 appen blir det DD Plus eller vad det står. En annan sak med Mediahint är att jag tycker det är väldigt lite tittlar som är i HD (på us netflix).. Tex. Rango och Lorax är inte HD medans Westcoast custom är i HD. Konstig prio tycker jag. Men jag stör mig mest på ljudet. /Niklas Postad 18 February 2013 - 12:57
ufff , inget surround på ljudet? stort minus isåfall ... alltså på den amerikanska biten via chrome med media hint
Postad 18 February 2013 - 13:10 Kör du via PC så finns inte Dolby Digital pga att Silverlight ej klarar det. Samma med de flesta streamingtjänster. Du måste använda en fristående app för att få 5.1. Det går alldeles umtärkt att se allt A-Ö via web-gränssnittet. Dock inte via apparna. Då är det bara deras förslag som visas. Postad 18 February 2013 - 13:13
otroilgt ... skickar raketer tlll månen och fan vet allt , men silverlight kan inte spela upp 5.1 ljud ahaha otroligt
aja kan ju prova en månad gratis iaf för att se hur det är Postad 18 February 2013 - 13:15 Problemet är att Microsoft som ej har avtal med Dolby. Det funkar dock i Win8 som har en fristående app. Det är via webläsare som det inte funkar med DD. Postad 18 February 2013 - 13:25
aha okok , då förstår jag.
kör med Win 7 Enterprise nämligen ... går ju iofs göra om till 5.1 fast d blir inte på "riktigt" om man säger så. Postad 18 February 2013 - 13:52 På mina androidenheter är också texten mycket liten och går inte att ändra. Lösning: Kör med annat Postad 18 February 2013 - 13:56
Netflix, android. Var på supporten om textstorleken. Ju fler vi är som skriker på desto större chans att de fixar det vill jag tro.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |