Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 21 May 2013 - 21:39
Postad 21 May 2013 - 21:40
Jo det är ju rätt givet att det är inom kommande 12 månaderna =P. Början av oktober är senaste ryktet iaf.
Tyckte bara det var konstigt att säga 12 månader, på det sättet, ungefär som att kanske inte skulle finnas till launch, Kunde ju nästan lika gärna sagt "within the next 100 years"
Bortser man från spelen (vilket säkerligen kommer till E3), så känns det som Xbox One kommer bli det folk i USA köper, om alla TV funktioner osv (inklusive streaming) funkade så smidigt som demot, i Sverige, hade jag köpt en vid launch.
Postad 21 May 2013 - 21:40
MEN, ingenting av det som presenterades fick mig att höja ens det minsta på ögonbrynen - snarare drog jag mer på smilbanden åt alla onödiga gimmickar som presenterades. Tyckte även att stämningen i salongen var dämpad till följd av besvikelse, både dem och jag hade förväntat mig mycket mer. I efterhand kan man konstatera att MS snarare var tvungen att stressa fram en presentation efter Sonys tidigare visning.
- Designen - svart, fyrkantig och, av bilderna att döma, stor(!). Den lär inte vinna något designpris precis, fulaste konsolen hittills i mina ögon. Klart att det är innehållet som fäller avgörandet i slutändan men med tanke hur snabb designutveckling det varit de senaste åren (tack Apple?) så ser konsolen redan gammal ut...
- Innehåll - En mediaspelare (tuff konkurrens redan på den marknaden) som är avsedd för den amerikanska marknaden. Du kan styra med händerna och rösten (hej Samsung TV anno 2012), du kan ringa med Skype...
Var det någon som blev det minsta imponerad?? - Spel - Imponerande dock att de lyckats knyta EA Sports så nära ändå. Enda ljuspunkten i presentationen i mina ögon. Synd att vi inte fick alla nya "features" bättre förklarade annat än att man lägger mer vikt på fysik som balans och viktförflyttningar. Btw, tror någon att detta inte kommer att finnas med i PS4-versionerna?
Eller kommer EA göra "teknisk"-exklusivitet för XBOX? Don't think so... Snyggt så här i efterhand av EA att lyckas få gratis marknadsföring av MS. EA Sports - Microsoft: 1 - 0! - COD Ghost - "One of the most fascinating new additions to your squad... Is a dog!"
Återigen, grattis Infinity Ward till gratis reklam på MS bekostnad, ser fram emot PS4-verionen. Spelutvecklare - Microsoft: 2 - 0!
Redigerat av HarmanKardon, 21 May 2013 - 21:42.
Postad 21 May 2013 - 21:41
30?
1,2 vs 1,8?
Antingen 50% snabbare eller 30% slöare beroende på vad man utgår ifrån.
Postad 21 May 2013 - 21:42
https://www.youtube....d&v=SyD1VlQdj2s
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 May 2013 - 21:43.
Postad 21 May 2013 - 21:43
Vad spelar det för roll? Du var en av de som argumenterade för att det överdrevs om hur svårt det var. Här är ett annat från dig:Varför blandar du citat från mig och andra?
Extrem överdrift? Givetvis, precis som det mesta i denna tråden...
Och nu i tråden postar du en länk till hyperbole, dvs du överdriver själv. Det handlar helt enkelt om vilken agenda man har
Postad 21 May 2013 - 21:44
Hade sett mycket fram emot eventet men blev extremt besviken på presentationen av Xbox One! Har ägt båda de tidigare XBOX-konsolerna och var förväntansfull med vad MS skulle prestera när de dessutom hade den stora fördelen att presentera sitt nya alster efter PS4.
MEN, ingenting av det som presenterades fick mig att höja ens det minsta på ögonbrynen - snarare drog jag mer på smilbanden åt alla onödiga gimmickar som presenterades. Tyckte även att stämningen i salongen var dämpad till följd av besvikelse, både dem och jag hade förväntat mig mycket mer. I efterhand kan man konstatera att MS snarare var tvungen att stressa fram en presentation efter Sonys tidigare visning.
- Designen - svart, fyrkantig och, av bilderna att döma, stor(!). Den lär inte vinna något designpris precis, fulaste konsolen hittills i mina ögon. Klart att det är innehållet som fäller avgörandet i slutändan men med tanke hur snabb designutveckling det varit de senaste åren (tack Apple?) så ser konsolen redan gammal ut...
- Innehåll - En mediaspelare (tuff konkurrens redan på den marknaden) som är avsedd för den amerikanska marknaden. Du kan styra med händerna och rösten (hej Samsung TV anno 2012), du kan ringa med Skype...
Var det någon som blev det minsta imponerad??
- Spel - Imponerande dock att de lyckats knyta EA Sports så nära ändå. Enda ljuspunkten i presentationen i mina ögon. Synd att vi inte fick alla nya "features" bättre förklarade annat än att man lägger mer vikt på fysik som balans och viktförflyttningar. Btw, tror någon att detta inte kommer att finnas med i PS4-versionerna?
Eller kommer EA göra "teknisk"-exklusivitet för XBOX? Don't think so... Snyggt så här i efterhand av EA att lyckas få gratis marknadsföring av MS. EA Sports - Microsoft: 1 - 0!
- COD Ghost - "One of the most fascinating new additions to your squad... Is a dog!"
Återigen, grattis Infinity Ward till gratis reklam på MS bekostnad, ser fram emot PS4-verionen. Spelutvecklare - Microsoft: 2 - 0!
1. Du kan inte mena att Xbox 1 var snyggare
2. Imponerad över hur snabbt den växlade mellan saker
3. Strategiskt partnerskap. Så Ja, det lär vara så att Microsoft får lite exklusiva saker av EA. En spelfunktion på FIFA 14 blev redan bekräftat så ja där kommer finnas saker som PS4 ej får njuta av
4. Fable var före sin tid......
Postad 21 May 2013 - 21:48
Jag missade att köpa Nokia-aktier!
Jag missade att köpa Sony-aktier!
...gråter en skvätt!
Postad 21 May 2013 - 21:49
Gör som jag köp alla konsoller då det kommer exclusiva spel ändå.Ah, isf är jag förlåtande. Ska bli intressant att se vad jag väljer till jul. Just nu känner jag mer för PS4.
Wii U för Mario och Zelda
PS4 för Uncharted mm.
Xbox One för Halo mm.
Dyrt men roligt.
fingrar? du menar händer och armar. han drog ju armarna i typ en meters diagonal riktning.Vem har sagt du måste resa dig upp och vinka som en dåre? Nog för att han stod upp, vilket var mer för att han presenterade, men att påstå han fick göra större rörelser med hela ramen för att styra stämmer ju inte.
2 fingrar för att hoppa in och ur en video är knappast att "vinka som en dåre"
Postad 21 May 2013 - 21:51
Jag missade att köpa Apple-aktier!
...gråter en skvätt!
Hehe du tror på allvar PS4 kommer göra underverk för Sony? Stort tvek på den fronten.
Postad 21 May 2013 - 21:54
Jag gillar inte Kinect, det finns knappt några bra spel på den och jag gillar verkligen inte att röra på mig när jag spelar vanliga spel (däremot funkar det bra till fitnesspel). Om jag får välja mellan att använda kontrollen när jag flippar i menyerna eller händerna så tar jag kontrollen alla dagar.
Men.
I detta fallet, om man ville byta till TV, då behövde man inte ställa sig upp och hoppa omkring eller dansa Macarena, man behövde bara yttra två ord och det är ju knappast särskilt jobbigt så det hade jag kunnat tänka mig att använda. Det är det enda jag försöker påpeka.
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 21:54.
Postad 21 May 2013 - 21:54
Designen - svart, fyrkantig och, av bilderna att döma, stor(!). Den lär inte vinna något designpris precis, fulaste konsolen hittills i mina ögon. Klart att det är innehållet som fäller avgörandet i slutändan men med tanke hur snabb designutveckling det varit de senaste åren (tack Apple?) så ser konsolen redan gammal ut...
Nu gör jag väldigt stora antaganden här (baserat på ditt username), och är även inte helt allvarlig, men... Svart, fyrkantig och stor... är det inte precis det Harman Kardon gör? =)
[edit] In other news, GAF fortfarande nere... presentationen verkar ha skapat rejält tryck där i alla fall, så på ett sätt har ju Microsoft lyckats skapa hype:)
Redigerat av Paganmoon, 21 May 2013 - 21:56.
Postad 21 May 2013 - 21:56
Jag gillar inte Kinect, det finns knappt några bra spel på den och jag gillar verkligen inte att röra på mig när jag spelar vanliga spel (däremot funkar det bra till fitnesspel). Om jag får välja mellan att använda kontrollen när jag flippar i menyerna eller händerna så tar jag kontrollen alla dagar.
Men.
I detta fallet, om man ville byta till TV, då behövde man inte ställa sig upp och hoppa omkring eller dansa Macarena, man behövde bara yttra två ord och det är ju knappast särskilt jobbigt så det hade jag kunnat tänka mig att använda. Det är det enda jag försöker påpeka.
förutom om man kollar på film i 120dB och vill spela spel :-) skrika som en galning :-)
Postad 21 May 2013 - 21:58
http://www.engadget....ps4-comparison/
Jämförelse med den infon som finns tillgänglig.
Hmm ingen blåtand på xbox one?
Kanske inte jätteviktigt men bra smidigt när man nu ska dela med sig av sitt liv till alla.
Intern PSU så du kan vara lugn
Varför tror vi detta helt plötsligt?
Verkar inte finnas någon plats på prototypen de hade plockat sönder. Verkar gå rätt ner på moderkortet.
Kontakten är precis likadan som till nuvarande 360 med extern PSU.
Postad 21 May 2013 - 21:59
Om de inte redan har tänkt på det så är de rätt korkade =Pförutom om man kollar på film i 120dB och vill spela spel :-) skrika som en galning :-)
Btw, är det ett rimligt scenario att man byter mitt i filmen när det låter som mest, typ i en explosion eller nåt
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 22:00.
Postad 21 May 2013 - 22:00
För mig är det faktiskt en helt okej design. Stor, visst, men framförallt tyst. Det är banne mycket viktigare än att skalet är pretty.
Jag tyckte den var riktigt snygg! Passar iaf in hemma hos mig med min HK förstärkare som har samma stil
Lär ju bli ett inköp men man vet aldrig, ps4 kanske vinner över mig.....
Postad 21 May 2013 - 22:01
Verkar inte finnas någon plats på prototypen de hade plockat sönder. Verkar gå rätt ner på moderkortet.
Flyttlåda med tillhörande skolåda? Omg dat size
Redigerat av Pip, 21 May 2013 - 22:03.
Postad 21 May 2013 - 22:02
Edit: Gaf funkar fint för mig.
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 22:03.
Postad 21 May 2013 - 22:03
Lite svårt att se vad som avses här med tanke på att apple var i nere i dyngan och vänt för att sedan gå som tåget. Nokia gått som tåget för att sedan vara nere i dyngan... Man kan nog slå fast att MS inte kommer krossa PS4:an spec men det tror jag inte akitemarknaden räknat med heller.Jag missade att köpa Apple-aktier!
...gråter en skvätt!
Om de inte redan har tänkt på det så är de rätt korkade =P
Btw, är det ett rimligt scenario att man byter mitt i filmen när det låter som mest, typ i en explosion eller nåt? Jag hade nog gjort det när inget hände. Men tror som sagt de löst det på något sätt.
behöver ju inte vara film, kan ju vara musik :-) när man har fest tex. tror också de har tänkt på det och att använda rösten är nog inte det enda alternativet.
Tyckte det såg ut som vanlig kontakt likt PS3 på baskidan.
Postad 21 May 2013 - 22:04
Den stora kinektprylen är däremot ett problem. Jag vill inte ha en sån sak framme vid duken, men den kanske inte syns så mycket...
Postad 21 May 2013 - 22:04
Fast det är ju bara Siri, ett par år för sent.
Den enda gången man använder Siri är när man ska testa om det verkligen fungerar (vilket det oftast gör) och när man ska visa andra att det fungerar.
Visst är det säkert kul att visa alla att man kan prata med sin TV, men kommer du att sitta där själv och snacka när ingen hör eller ser dig?
Sen har ju spel, TV-program, film och musik en sak gemensamt. De låter. Du får med stor sannolikhet sänka volymen för att det ska fungera.
Redigerat av Ageve, 21 May 2013 - 22:09.
Postad 21 May 2013 - 22:06
och självklart funktionen live sport och data eftersom jag jobbar med betting och ser pengar i det
Redigerat av fristil, 21 May 2013 - 22:08.
Postad 21 May 2013 - 22:06
Ja, det kan nog bli jäkligt bra faktiskt. Hoppas bara det blir något av det också så det inte bara blir vaporware.det jag är mest intresserad av är Halo av Spielberg :-)
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 22:07.
Postad 21 May 2013 - 22:07
Jag förstår inte riktigt varför man måste installera hela spelet på HDD.
Postad 21 May 2013 - 22:08
Ser inte Hårddisken ut att sitta uppe på en PSU här?

EDIT: Konstigt ställe att ha disken på, men who knows
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 May 2013 - 22:08.
Postad 21 May 2013 - 22:10
det jag är mest intresserad av är Halo av Spielberg :-)
Snarare zzzzzz.
Håller med om att det känns som en USA-maskin. Den verkar ju bra som spelmaskin också men om jag skall byta från Playstation vill jag ha något som är en stor fördel för xbox och det såg jag inte idag.
Om det är så här mycket diskussioner nu undrar man ju vad som händer vid E3
. Detta är ju bara toppen på isberget.
Edit: Gaf funkar fint för mig.
Varit nere sen mitten på presentationen för mig antingen timeout eller "down for maintancence" måste haft otur vid ladningarna säkert. Men det verkar vara en hel del diskussioner som pågår om det ena och det andra, GAF kommer inte må bra under E3 det är säkert
Verkar som dom bekräftar att grafikkortet inte kommer vara någon top of the line kort.
GAF Via Engadget
Engadget.com has an inside-look-video on the development of the Xbox One, watched it and the following line caught my attention:
"We purposefully did not target the highest end graphics. We targeted it more as a broad entertainment play." (at the 5:43-minute-mark)
Postad 21 May 2013 - 22:12
"Har du spelat xbox 1?"
"Javisst jag spelade Halo på den för massa år sedan"
"Asså nej den nya xbox 1"
"Vadå finns det två xbox 1?"
Wii U låter helt plötsligt inte som ett dåligt namn.
Fast är det nån som verkligen säger xbox 1 om den första?
Är detta verkligen ett problem?
Jag tror att man kommer säga xbox one första halvåret sen kommer den bara få heta xbox i folkmun.
Jag har knappt läst ett skit om den nya xboxen och därmed inte haft några som helst förväntningar. Jag tycker det mesta lät spännande även om jag inte riktigt vet hur tv-delen kommer funka i Sverige eller om den kommer vara särskilt användbar alls.
Jag tittar på en hel del netflix och viaplay idag och förutsätter att de + HBO kommer funka och ev någon sport- och nyhetskanal. Då är jag nöjd.
Det enda jag känner visst tvivel kring, det är också den enda debatt jag följt lite sporadiskt, är huruvida kinect-grejen (som jag inte använder idag) kommer att kunna kapas?
Jag är öppen för att prova PS4 denna generationen men de verkar inte ha gjort något åt sin handkontroll som i mina händer inte passar sig alls. Om det nu är jämnt skägg mellan xbox och ps4 så blir det nog xbox pga. handkontrollen som sitter som ett smäck i mina händer.
Postad 21 May 2013 - 22:12
Undrar hur denna installera-på-hårddisk funktionen fungerar? Alla DVD/BD-skivor måste väl vara unika för att kontrollera om det installerats på nån enhet tidigare? Samtidigt måste man ju ha internetåtkomst när man väl ska börja spel/installera ett spel för just den kontrollen.
Du installerar och spelar direkt från disk, ger disken till en kompis, och han installerar och börjar spela, din installation kommer då att avaktiveras. Blir lite av en PC installation av det hela verkar det som, om jag läst informationen rätt.
Postad 21 May 2013 - 22:13
Fast det är ju bara Siri, ett par år för sent.
Den enda gången man använder Siri är när man ska testa om det verkligen fungerar (vilket det oftast gör) och när man ska visa andra att det fungerar.
Visst är det säkert kul att visa alla att man kan prata med sin TV, men kommer du att sitta där själv och prata?
Personligen så tycker jag prata med TV känns mer logisk än prata med mobil. Mobil har du i handen där du har direkt interaktion. TV använder du en tredje part för interaktion.
I takt med att TVn blir mer "smart" ju dummare blir den vanliga fjärrkontrollen. Mitt största problem är t ex hur man skulle surfa på en Smart-TV. Orka sitta med piltangenter för att skriva en hel webbsida.
Med det sagt, det ska fungera också - smidigt. Om det räcker att säga Netflix för att få igång Netflix så är jag nog rätt nöjd.
Xbox One verkar låta dig styra maskinen på 4 olika sätt - Röst / Rörelse / Handkontroll / Mobil. Nog ett måste om deras media dröm ska fungera.
Men allt ser bättre ut på en presentation så håller mig reserverad till jag själv testat
Postad 21 May 2013 - 22:13

Härligt, 1 000 vänner! Nu får jag äntligen plats med alla mina!!
Nej, folk letar problem där det inte finns. Ingen pratar om den första xboxen idag. Antalet gånger den har kommit upp på forumet under de senaste 5 åren kan räknas på ena handen.Fast är det nån som verkligen säger xbox 1 om den första?
Är detta verkligen ett problem?
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 22:15.
Postad 21 May 2013 - 22:15
Finns det plats för 1000 vänner eller ingår det 1000 vänner i köpet?
Postad 21 May 2013 - 22:15
Ser inte Hårddisken ut att sitta uppe på en PSU här?
Ser bara ut till att vara ett chassi till HDDn. Kolla denna bilden; kontakten längst till vänster borde vara powerkontakten:
Postad 21 May 2013 - 22:16
Tror jag har 7-8 på min lista på PSN och jag känner bara 2 av dom på riktigt. Allvarligt vem har 1000 vänner?? Jag tror jag måste omvärdera mitt liv nu...
Undrar hur denna installera-på-hårddisk funktionen fungerar? Alla DVD/BD-skivor måste väl vara unika för att kontrollera om det installerats på nån enhet tidigare? Samtidigt måste man ju ha internetåtkomst när man väl ska börja spel/installera ett spel för just den kontrollen.
Den kommer, likt PS4, göra det under tiden du spelar. Tanken är väl att den nästa gång du ska spela redan ska ligga där lika enkelt som ett nerladdat spel.
Snarare zzzzzz.
Håller med om att det känns som en USA-maskin. Den verkar ju bra som spelmaskin också men om jag skall byta från Playstation vill jag ha något som är en stor fördel för xbox och det såg jag inte idag.
håller med om att det verkar vara en USA-maskin
men det MS (343 industries) gjorde med Halo 4: Forward Unto Dawn var ju riktigt bra och med detta samarbete så kan det bli riktigt bra
Postad 21 May 2013 - 22:17
Postad 21 May 2013 - 22:18
Ska bli intressant att följa om allt fungerar bra om man bor utanför Amerika och ej har samma tex kanalutbud osv
Som sagt, HDMI in och IR så rent tekniskt inget hinder. Att få bild via HDMI in bör inte vara några problem, det är väl zappandet som kan vara svårt.
Redigerat av PalmiNio, 21 May 2013 - 22:19.
Ser bara ut till att vara ett chassi till HDDn. Kolla denna bilden; kontakten längst till vänster borde vara powerkontakten:
Sant!
Tittar man här så nämns inte PSU bland delarna heller:

Fler bilder finns här: http://www.wired.com...#slideid-138483
håller med om att det verkar vara en USA-maskin
men det MS (343 industries) gjorde med Halo 4: Forward Unto Dawn var ju riktigt bra och med detta samarbete så kan det bli riktigt bra
Har inte sett det men drama baserat på TV-spel känns inte optimalt...
Postad 21 May 2013 - 22:19
Har inte sett det men drama baserat på TV-spel känns inte optimalt...
se den du kommer bli överraskad :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
13 bilder
40 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?