Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,41 (123) 4 328:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 399:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 799:-
3 relaterade trådar

Postad 10 mars 2017 - 03:42

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=FvPeDqxLNKo

Postad 10 mars 2017 - 07:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Switch är, av allt att döma, i princip en Nvidia Jetson TX1.

Nvidia har nu släppt Jetson TX2, vilket på ett ungefär är den spec (bort med Denver CPU:erna och 4GB minne dock) som man hoppades Switch skulle ha. Så redan nu finns det ingen ursäkt för Nintendo att inte släppa en Switch Pro. :)

TX2 erbjuder ijmf med TX1 antingen halva effektförbrukningen (möjliggör att man kör "docked mode" i portabelt läge, alternativt "portable mode" och får massa extra batteritid) eller dubbla prestandan (möjliggör att man kör "pro mode", jaggies bye bye i Zelda, i dockat läge), typ.

http://www.nvidia.co...ts-modules.html

Vad säger ni, Switch Pro är ju en no-brainer imo. Ja inte idag men längre fram...

Redigerat av pacman, 10 mars 2017 - 08:04.

Postad 10 mars 2017 - 08:05

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Har man oturen att råka få en skärm med låsta eller flera döda pixlar ska man absolut gå tillbaka med produkten oavsätt om det är en tv, dator och kräva att man får en utbytes produkt!

Jag kom på att jag inte ens testat köra den bärbart förutom när jag ställde in konsolen. Kanske man skulle kolla lite närmare på om det finns felaktiga pixlar.

Postad 10 mars 2017 - 11:00

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 150 inlägg
  • 0
https://youtu.be/SE2VniKmEVE

Postad 10 mars 2017 - 11:01

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Har man oturen att råka få en skärm med låsta eller flera döda pixlar ska man absolut gå tillbaka med produkten oavsätt om det är en tv, dator och kräva att man får en utbytes produkt!

Det bör man nog göra men om det funkar eller inte beror ju på vilken policy dom har.

Vissa TVmärken hade ju olika pixelpolicys där tex det var ok med 2-3 döda pixlar (vet inte hur dessa ser ut nu för tiden dock), så då kan man ju få grina hur mycket man ville men man fick ändå ingen ny tv.

Postad 10 mars 2017 - 11:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Skulle köpa en väska nu. Inte ens dom kan Nintendo tillverka så det räcker till alla som vill ha.

Postad 10 mars 2017 - 13:24

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Ni som har köpt en switch till er själva och inte till era barn i första hand... vad skulle ni säga är Nintendos attraktionskraft? Jag älskade ju Nintendo som barn, speciellt den gamla klassiska game boyen. Men nu, idag? Jag har spelat på Wii U hemma hos vänner några gånger, och Mario Kart var ju helt ok. Det som är bra med det spelet är ju att alla kan sätta sig och ha kul med det tillsammans utan att ha spelat det tidigare. Men det är också svagheten, som jag känner att alla Nintendos spel som jag testat har; nämligen att jag också tröttnar väldigt fort. Jag känner inte att det finns något djup, jag skulle aldrig sätta mig och spela något av dom spelen ensam. Jag får liksom känslan av att vuxna människor som idag gillar Nintendo är förblindade av nostalgi, av vad företaget har varit och inte vad det är. Jag har hört så många gånger hur briljanta spel Nintendo gör. Vad är det jag missar?

Redigerat av UprightCitizen, 10 mars 2017 - 13:24.

Postad 10 mars 2017 - 13:41

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Jag har köpt alla Nintendos konsoler ända sedan 8-bitars. Jag vill inte missa nåt Zelda, Mario, Metroid etc. Har lika roligt med dom som jag alltid haft. Visst vissa spel har ju varit riktig dynga men överlag har jag roligt när jag spelar deras spel. Och då är jag ändå snart 40år. Övriga konsoler har jag ju till icke Nintendo spel.

Redigerat av New Player, 10 mars 2017 - 13:42.

Postad 10 mars 2017 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Vad säger ni, Switch Pro är ju en no-brainer imo. Ja inte idag men längre fram...

Att de borde haft från början, vetefan om jag skulle köpa en med dubbla prestandan längre fram. Det kan kvitta på den nivån.

Ni som har köpt en switch till er själva och inte till era barn i första hand... vad skulle ni säga är Nintendos attraktionskraft? Jag älskade ju Nintendo som barn, speciellt den gamla klassiska game boyen. Men nu, idag? Jag har spelat på Wii U hemma hos vänner några gånger, och Mario Kart var ju helt ok. Det som är bra med det spelet är ju att alla kan sätta sig och ha kul med det tillsammans utan att ha spelat det tidigare. Men det är också svagheten, som jag känner att alla Nintendos spel som jag testat har; nämligen att jag också tröttnar väldigt fort. Jag känner inte att det finns något djup, jag skulle aldrig sätta mig och spela något av dom spelen ensam. Jag får liksom känslan av att vuxna människor som idag gillar Nintendo är förblindade av nostalgi, av vad företaget har varit och inte vad det är. Jag har hört så många gånger hur briljanta spel Nintendo gör. Vad är det jag missar?

Vilka spel har du testat på senare år då?

Sen måste du väl inse att folk har olika smak. Om det finns de som inte gillar samma spel som dig så är det inte ett tecken på att något är fel utan helt normalt.

Postad 10 mars 2017 - 14:34

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Jag skulle uppskatta fler alternativ till olika teman på joycon kontrollerna.

885x.jpg

Postad 10 mars 2017 - 15:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Jepp, en NES modell i stil med denna vore nice för min del iaf :)

nintendo-switch-nes.jpg?w=350&h=200&crop

Postad 10 mars 2017 - 15:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Men det är också svagheten, som jag känner att alla Nintendos spel som jag testat har; nämligen att jag också tröttnar väldigt fort. Jag känner inte att det finns något djup, jag skulle aldrig sätta mig och spela något av dom spelen ensam. Jag får liksom känslan av att vuxna människor som idag gillar Nintendo är förblindade av nostalgi, av vad företaget har varit och inte vad det är. Jag har hört så många gånger hur briljanta spel Nintendo gör. Vad är det jag missar?

Själv växte jag inte bara upp med Nintendo, utan även Atari, Commodore, Vectrex m.m.

Så det har inte med Nostalgi att göra, utan för att dom enligt mig ofta gör betydligt roligare spel än de flesta andra tillverkare.

Ett stort plus är att dom även är roliga att spela om, flera ggr, även 20-30 år senare.

Har man väl spelat igenom ett typiskt modernt story drivet spel, från övriga utvecklarre, så får jag inte alls samma känsla av att spela om det. Men i Nintendo's spel, så är det mer fokus på just SPEL, istället för nåt Cinematiskt **** där gameplay blir en eftertanke, under all flashig grafik.

Och man upptäcker flera år framöver, nya hemligheter och tricks i deras spel.

Än idag kan jag råka finna nån nytt i Super Mario 64 t.ex.

Deras spel åldras bättre, tack vare sin artstyle, jämfört med de spel som har realistisk grafik och känns föråldrade efter bara några år, pga detta.

Nintendo tillverkar inte slit och släng spel på samma sätt. Dom vräker oftast inte ur sig urvattnade uppföljare, ala Call of Duty, Assassins Creed m.m.

Så känner JAG iaf, men som sagt smaken är som baken ;)

Redigerat av Svante Skoog, 10 mars 2017 - 15:14.

Postad 10 mars 2017 - 15:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Undrar om tredjeparts tillverkare som t.ex. HORI, kommer att släppa joycon kontroller frampå?

Jag vill verkligen ha en vanlig D-pad på vänster kontroll, när jag kör bärbart.

Visst, det funkar hyfsat med dom knapparna som är nu, men inte i t.ex. fightingspel.

Postad 10 mars 2017 - 15:59

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 1

Att de borde haft från början, vetefan om jag skulle köpa en med dubbla prestandan längre fram. Det kan kvitta på den nivån.

Vilka spel har du testat på senare år då?

Sen måste du väl inse att folk har olika smak. Om det finns de som inte gillar samma spel som dig så är det inte ett tecken på att något är fel utan helt normalt.

Jag har väl kört senaste mario kart, smash nånting... mario party? Jag vet inte riktigt vad dom heter.
Men det andra du skriver tycker jag är lite konstigt, speciellt när det kommer från en rescensent. Självklart vet jag det, men det här är ju ett diskussionsforum visst? Är inte ute efter att hacka på någons åsikter, försöker bara hitta en mer nyanserad angrepsvinkel än den jag har för tillfället.

Postad 10 mars 2017 - 16:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Jag har väl kört senaste mario kart, smash nånting... mario party?

Det där är just spel som är riktade till multiplayer.

Kolla in nya Zelda, så ska du se att du får spel med djup i :)

På Wii och Wii U, så har du t.ex. Super Mario Galaxy och World spelen, Metroid Prime trilogin, fler Zelda klassikers, Xenoblade spelen, Bayonetta m.m.

Där har du spel som är fokuserade på single player. Och till Switch släpps t.ex. Xenoblade 2 och Super Mario Odyssey i år.

Postad 10 mars 2017 - 16:49

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Ett stort plus är att dom även är roliga att spela om, flera ggr, även 20-30 år senare.

Har man väl spelat igenom ett typiskt modernt story drivet spel, från övriga utvecklarre, så får jag inte alls samma känsla av att spela om det. Men i Nintendo's spel, så är det mer fokus på just SPEL, istället för nåt Cinematiskt **** där gameplay blir en eftertanke, under all flashig grafik.

Och man upptäcker flera år framöver, nya hemligheter och tricks i deras spel.

Än idag kan jag råka finna nån nytt i Super Mario 64 t.ex.

Deras spel åldras bättre, tack vare sin artstyle, jämfört med de spel som har realistisk grafik och känns föråldrade efter bara några år, pga detta.

Detta köper jag!

Nintendo tillverkar inte slit och släng spel på samma sätt. Dom vräker oftast inte ur sig urvattnade uppföljare, ala Call of Duty, Assassins Creed m.m.

Här undrar jag dock... alltså, Senaste Mario kart är exakt som jag kommer ihåg att det var till N64 när det begav sig (asså, ja det är ju nyare grafik etc men). Tycker att dom gör ganska mycket samma spel om och om igen?

Så det har inte med Nostalgi att göra, utan för att dom enligt mig ofta gör betydligt roligare spel än de flesta andra tillverkare.

Ok ;)

Det där är just spel som är riktade till multiplayer.

Kolla in nya Zelda, så ska du se att du får spel med djup i :)

På Wii och Wii U, så har du t.ex. Super Mario Galaxy och World spelen, Metroid Prime trilogin, fler Zelda klassikers, Xenoblade spelen, Bayonetta m.m.

Där har du spel som är fokuserade på single player. Och till Switch släpps t.ex. Xenoblade 2 och Super Mario Odyssey i år.

Det är det som är grejen, är rätt sugen på Zelda. Men tänker inte köpa en konsol för ett spel.

Postad 10 mars 2017 - 16:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Här undrar jag dock... alltså, Senaste Mario kart är exakt som jag kommer ihåg att det var till N64 när det begav sig (asså, ja det är ju nyare grafik etc men). Tycker att dom gör ganska mycket samma spel om och om igen?

Du bör nog ta och testa N64 spelet igen ;)

Dom har lagt till en hel del nya funktioner, banor, vapen och tricks sen dess.

Skillnaden är att Nintendo släpper ETT Mario Kart per konsoll generation, istället för att mjölka skiten, med en release varje år.

Det är det som är grejen, är rätt sugen på Zelda. Men tänker inte köpa en konsol för ett spel.

Skaffa en begagnad Wii U, så kan du spela nya Zelda, och samtidigt få möjlighet att spela andra höjdarspel som släppts till maskinen.

Annars vänta ett år, så ska du se att det finns mer titlar att välja på till Switchen :)

Ok ;)

Gillar designen på NES så ;)

Redigerat av Svante Skoog, 10 mars 2017 - 16:57.

Postad 10 mars 2017 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Jag har väl kört senaste mario kart, smash nånting... mario party? Jag vet inte riktigt vad dom heter.
Men det andra du skriver tycker jag är lite konstigt, speciellt när det kommer från en rescensent. Självklart vet jag det, men det här är ju ett diskussionsforum visst? Är inte ute efter att hacka på någons åsikter, försöker bara hitta en mer nyanserad angrepsvinkel än den jag har för tillfället.

Det är fritt fram att diskutera, givetvis, men man får tänka på hur man framställer saker och ting. När du skriver att du "får känslan av att de som gillar Nintendospel är förblindade av nostalgi" för att du inte gillar dem, så låter det ju som att spelen inte är bra egentligen, men att vi tolererar dem av nostalgiska skäl. Så man kan lägga fram saker och ting på olika sätt.

Men till det du skrev, du har då spelat "festspel" eller multiplayerspel som polarna säkert tagit fram av just den anledningen att man kan spela flera. Mario Party suger enligt mig, Mario Kart är bra tillsammans med andra eller online, Smash Bros är riktigt djupt, men du måste ha spelat ett tag och lärt dig. Som nybörjare kommer det bara kännas som en enda röra.

Så du utgår från dina förmodligen ganska begränsade sessioner med dessa partyspel och drar slutsatsen att Nintendos spel saknar djup, men faktum är att du bara har sett toppen av isberget. Zelda, Metroid, Mario, Fire Emblem, Donkey Kong, det är de spelen jag gillar att spela själv (eller coop genom kampanjen om så finns). De är så bra i sig att jag köper en konsol för det, precis som jag köper en PS4 för Uncharted/Last of Us/God of War, etc. Jag tycker det är värt några tusenlappar att inte missa en generation av de spelen.

Sen det du säger om att de gör samma spel om och om igen så stämmer det ju att de utnyttjar sina IP:n som säljer bra, men det gör ju faktiskt så gott som alla spelföretag. Men tänker man på det:

Zelda släpptes inte till Wii U. Så vi fick inget nytt Zelda förra generationen ens.

Mario släppte de ett 3D-ish (och ett 2D). Men något med en riktig 3D-värld liknande det som släpps till vintern har vi inte fått sedan Galaxy 2 för sju år sedan.

Metroid - ja var fan är det. Där kan man tyvärr inte tala om mjölkning. 10 år sedan senaste nu. VAR?

Fire Emblem fick vi inget på konsol förra generationen tyvärr. Däremot flera på 3DS, men bra att de ska komma på konsol nu.

Donkey Kong släppte de ett av åtminstone till Wii U... och det var skitbra. Det var "bara" fyra år mellan Wii och Wii U-spelet.

Under tiden så hinner Ubisoft pumpa ut femton Assassins Creed, medans vi Nintendofans törstar efter deras singleplayerspel.

Det är värt att köpa Switch för Zelda om du gillar den typen av spel för det är över hundra timmar, men inget fel i att vänta till vintern så har du Mario också. Hur som helst så säger jag som jag gjorde till en annan som var tveksam. Om du verkligen vill veta om du gillar Nintendos spel eller inte så måste du pröva. De spelen du har testat är inga singleplayerspel. Så varför inte köpa en Switch med Zelda, spela och ge det en riktig chans, och sedan sälja av ifall du inte skulle gilla det. Du förlorar inget annat än tid och arbete i så fall och sedan vet du. Bättre än att hela tiden undra och inte få något bra svar. Ingen kan ju säga till dig vad du ska tycka om något, utan det måste du ta reda på själv.

Postad 10 mars 2017 - 18:46

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Jag formulerade mig möjligtvis klantigt. Som du säger, det kan ju mycket väl vara så att jag fått en ej representabel bild iom de titlar jag kommit i kontakt med. Priset i dagsläget tycker jag är för högt dock, när priset gått ned lite kan det bli aktuellt.

Postad 10 mars 2017 - 18:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Jag hoppas vi kan få lite nya Themes till UI:n frampå. Vitt och Svart är lite för fattigt.

Även om det är en schysst clean look, så känns det lite tråkigt i jämförelse mot Wii U och 3DS.

Jag saknar inte att ha en massa babblande oväsen från en hög med Mii's, som på Wii U :D ,men jag skulle vilja ha möjligheten att sortera rutorna med de spel jag har. Ändra storleken på dom, så man slipper scrolla så mycket, när man byggt på samlingen.

Ett schysst Zelda theme, där main theme spelas i bakgrunden osv. vore nice.

Kanske bara är jag, men jag saknar liksom "Nintendo känslan" på det hela.

Sen är shoppen lite tråkig, design mässigt.

Det var lite "mysigare" att shoppa runt på Wii U.

Men dom utvecklar väl det hela lite mer frampå, efter några uppdateringar :)

Btw, på tal om shoppen. är det jag som är blind, eller finns det inget sätt att spara sitt kreditkort i maskinen, så man slipper skriva in all om och om igen, för varje spel. Önskar även att man kunde samla spel i en varukorg, så man slipper göra om allt för varje spel. Finns lite som dom kan jobba på.

Är iaf mycket nöjd med hastigheten på det hela. Var ju brutalt segt på Wii U:n i jämförelse :D

Postad 10 mars 2017 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Är iaf mycket nöjd med hastigheten på det hela. Var ju brutalt segt på Wii U:n i jämförelse :D

Jag är så sjukt nöjd med hur snabbt det går att sätta igång Zelda från viloläge, samt hur snabba menyerna är. Och Zelda i sig kompletterar upplevelsen genom att det går jättesnabbt att spara och sånt, laddningstider finns knappt.

Ett schysst Zelda theme, där main theme spelas i bakgrunden osv. vore nice.

Gör det ju fan inte ens i själva spelet :D

Postad 10 mars 2017 - 19:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Du bör nog ta och testa N64 spelet igen ;)

Dom har lagt till en hel del nya funktioner, banor, vapen och tricks sen dess.

Skillnaden är att Nintendo släpper ETT Mario Kart per konsoll generation, istället för att mjölka skiten, med en release varje år.

Skaffa en begagnad Wii U, så kan du spela nya Zelda, och samtidigt få möjlighet att spela andra höjdarspel som släppts till maskinen.

Annars vänta ett år, så ska du se att det finns mer titlar att välja på till Switchen :)

Gillar designen på NES så ;)

Nu var väl Mario kart 8 redan släppt en gång tid till Wii u så lite mjölkande är det ju.

Nintendo är väl experter på att mjölka pengar ur sina konsumenter man får ju köpa om sina spelen för varje generation pga av att det inte följer kontot utan konsolen.

Postad 10 mars 2017 - 19:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Gör det ju fan inte ens i själva spelet :D

haha, ja det har ju fan rätt i :D

Kanske kommer när det drar ihop sig för en mäktig slutstrid.

Postad 10 mars 2017 - 19:09

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 150 inlägg
  • 1

https://hovercover.c...ker-nes-classic

https://www.decalgir...do-switch-skins

Postad 10 mars 2017 - 19:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Nu var väl Mario kart 8 redan släppt en gång tid till Wii u så lite mjölkande är det ju.

Då kan man säga samma sak om t.ex. "Last of Us" som släpptes igen till PS4:an, efter PS3 releasen ;)

Men tänk på att dom bara släppt 8 spel i serien på över 25 år.

Jämför detta med hur många Assassins Creed och Call of Duty som släppt, på bara 6-7 år ;)

Vilka mjölkar mest egentligen? :D

Redigerat av Svante Skoog, 10 mars 2017 - 19:12.

Postad 10 mars 2017 - 19:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Då kan man säga samma sak om t.ex. "Last of Us" som släpptes igen till PS4:an, efter PS3 releasen ;)

Men tänk på att dom bara släppt 8 spel i serien på över 25 år.

Jämför detta med hur många Assassins Creed och Call of Duty som släppt, på bara 6-7 år ;)

Vilka mjölkar mest egentligen? :D

Dom mjölkar nog lika bra allihopa kolla bara på vc titlarna först Wii sen 3ds sen wiiu och nu kommer du få köpa det en gång till om du vill ha det på switchen.

Postad 10 mars 2017 - 19:26

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 150 inlägg
  • 0
http://gonintendo.co...ng-later-this-y

https://youtu.be/cZuoyIqTZ1w

Postad 11 mars 2017 - 00:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag tycker det är två skilda saker dock. Å ena sidan har vi Mario Kart 8 och The Last of Us Remastered. Mario Kart är ett redan färdigt spel som släpptes till en plattform som inte så många köpte så om jag inte hade haft Wii U och köper en Switch så tycker jag det är bra att jag får chansen att spela den definitiva versionen av MK8 utan att behöva köpa en Wii U för den sakens skull. Spelade jag det redan på Wii U så köper jag det inte till Switch om jag inte vill. Det vore bara dumt att inte släppa de mest populära Wii U-spelen på Switch, både för Nintendo och de som köper Switch. Med The Last of Us Remastered så är det bra för de Xboxägare som gick över till PS4 efter 360 att de slipper köpa en PS3 för det. GTAV portades till de nya konsolerna och fick bättre framerate så man slapp spela på de gamla om man ville. Så den typen av nysläpp känns mer som något positivt.

Mjölkning är ett ord som jag förknippar med något negativt och då tänker jag snarare på när man släpper spel tätt inpå varandra, typ varje år, för att man ska tjäna så mycket pengar på varumärket tills man har urvattnat det och kvaliteten har sjunkit. Men Nintendo har faktiskt tagit väl tillvara på sina IP så att deras stora varumärken fortfarande betyder något. De släpper inte de spelen särskilt ofta utan tar sin tid. Snarare tvärtom att man önskar de kunde skynda på processen med ett par år.

Sen med VC så är det väl så att det ska vara bundet till profilen framöver tror jag. Det har inte varit bra innan.

Värst på att mjölka är imo Ubisoft och Activision, men det är väl förståeligt i vissa fall när spelen säljer så bra (CoD), men AC ligger ju i riskzonen på grund av det och Guitar Hero fick de lägga ner helt och hållet efter överexploatering.

Pokemon känns iofs rätt mjölkat med släpp nästan varje år, men det är fortfarande enormt populärt och välgjort trots det och serien har aldrig varit i knipa.

Postad 11 mars 2017 - 07:58

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 150 inlägg
  • 0
https://youtu.be/9TVT5RSsVXU

Postad 11 mars 2017 - 12:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

De som säger att Switch är en "slight upgrade" från Wii U, prestandamässigt, bör ta en titt på detta ;)

https://www.youtube.com/watch?v=aDAkVPTn8cc

Brutalt bra spel!

Och "Hero Mode" är nog det närmsta vi kommer ett F-Zero, tills Nintendo får tummen ur.

Postad 11 mars 2017 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Snygga regneffekter  :)

Postad 11 mars 2017 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man ska ju bara köpa fysiskt när det är kassetter ändå för att få korta laddningstider. Så 32GB kommer räcka jättelänge.

Så funkar det väl inte? Att kort är snabbare än CD-skivor är ju klart, men snabbare än interna minnet också som när man kör digitalt?

Då har svaret kommit på mitt antagande, det funkar inte så. Interna minnet är aningen snabbare än allt annat och spelkortet strax efter SD-kort. Så man får inte kortare laddningstider av att spela med fysiska kort.

http://67.227.255.23...&postcount=1235

Postad 11 mars 2017 - 22:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Vet inte om det är gamla nyheter men det verkar som switchen redan är hackad att de inte lär sig http://wololo.net/20...-vulnerability/

Postad 11 mars 2017 - 23:36

chester11
  • chester11
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 1

Då gav jag Zelda en chans och oj vad bra det är. Otroligt djup och välbalanserat. Hatten av!

Postad 12 mars 2017 - 01:20

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

De är så bra i sig att jag köper en konsol för det, precis som jag köper en PS4 för Uncharted/Last of Us/God of War, etc. Jag tycker det är värt några tusenlappar att inte missa en generation av de spelen.

Ja jobbigt att behöva köpa en konsol för att sedan få alla spel hemskickade utan att betala för dom 😂😂😂 stackare... 🙄

Postad 12 mars 2017 - 02:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vad yrar du om? Jag har inte sagt att nån ska tycka synd om mig, jag köpte alla konsoler innan jag var spelrecensent också.

Postad 12 mars 2017 - 09:29

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Jag var ju iofs mer ironisk än seriös 😉

Postad 12 mars 2017 - 15:23

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1
I mina ögon och öron så är nya Zelda bättre än någonsin. Har tidigare inte varit superfan. Detta spel är fantastiskt.

Redigerat av PML73, 12 mars 2017 - 15:24.

Postad 12 mars 2017 - 19:46

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Kan man föra över save-data till ett minneskort?

Postad 12 mars 2017 - 20:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Kan man föra över save-data till ett minneskort?

Inte än.

Postad 13 mars 2017 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
HMV head of technology and games Phil Browes told MCV that Switch’s launch was “fantastic”. He also said:

“We satisfied all pre-orders and blasted through the remainder of our initial allocation. Every single one of our pre-order customers received their console on launch day, and we’re optimistic that with some great games due to be released, Switch can establish itself as a successful third console in the market. We’re a bit tight [on stock] but we’re looking forward to more deliveries this week.”

Being able to actually find Switch in stores is now a concern for retailers. For example, GameSeek managing director Stephen Staley mentioned that stocks levels are “zero”. Because of this, he wasn’t able to sell any more Switches over the weekend seeing how it “wasn’t on sale.”

One manager told MCV that they’ve yet to hear from Nintendo about when the next batch of consoles would arrive and might have to wait until April.

“We are in communications with Nintendo but there is not a confirmed date as of yet. With Mario Kart coming in April I would hope there would be more stock before then but that’s not confirmed.”

Klassiskt Nintendo =/

Postad 13 mars 2017 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat VOEZ? 83 % på MC, runt 365 låtar. Verkar vara ett bra rytmspel, det första helt bärbara Switch-spelet.

Finns till mobiler också, men mycket dyrare om man vill ha alla låtar.

Postad 13 mars 2017 - 23:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=WV7g_AWqEGk

Postad 14 mars 2017 - 09:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Vet inte om ni sett den men rätt vettiga åsikter från Adam Koralik angående switchen

https://youtu.be/oQxlbki7I6I

Postad 14 mars 2017 - 13:30

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Ligger en hel del i det han säger. När vi summerar julförsäljningen tillsammans med effekten av Mario Odyssey så har vi nog en ganska klar bild av hur läget är. E3 känns också väldigt viktig, Mario kart och Arms håller förhoppningsvis intresset uppe. Bara det alltid finns konsoler att tillgå på hyllan under hela året..

Postad 14 mars 2017 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

27 minuter, nån som kan korta ner vad han säger plz.

Postad 14 mars 2017 - 15:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Bara att hoppas att det fortsättar att rulla på under de kommande månaderna:

http://www.nintendol...soles_worldwide

Postad 14 mars 2017 - 15:28

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2 160 inlägg
  • 0

27 minuter, nån som kan korta ner vad han säger plz.

Extremt nerkortat:

Han gissar att konsolen inte kommer gå så bra. Dels för att den inte är jättebra som bärbar konsol (pga dålig batteritid och storlek) och dels för att den inte är så bra som stationär heller (konkurrenterna har, eller kommer ha, bättre maskiner). Sen menar han på att det är osäkert hur många spel konsolen kommer få från tredjepartsutvecklare. 

Postad 14 mars 2017 - 15:42

Unregistered7760493d
  • Unregistered7760493d
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Läser på det annars mest oseriösa forumet gamefaqs.com att Capcom har just annonserat på deras Facebooksida att Resident Evil Revelations kommer att portas till PS4 och Xbox senare i år. Men inte till Nintendo Switch. Hoppas det är inte är ett slutgiltigt beslut av Capcom.

Postad 14 mars 2017 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Extremt nerkortat:

Han gissar att konsolen inte kommer gå så bra. Dels för att den inte är jättebra som bärbar konsol (pga dålig batteritid och storlek) och dels för att den inte är så bra som stationär heller (konkurrenterna har, eller kommer ha, bättre maskiner). Sen menar han på att det är osäkert hur många spel konsolen kommer få från tredjepartsutvecklare. 

Tack :)

Ja det är väl inte ologiskt, rimliga farhågor. Det den säljer nu i början är till fansen som sagt. Återstår att se hur den fungerar i långa loppet. Svårt att sia om när man inte vet hur stor dragningskraft bärbarheten har för det är ju dess främsta styrka trots allt. Går den ner i pris så blir den såklart intressantare.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.