Urk.
Canal Digital 4K One Place satellitbox
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 februari 2019 - 18:46
Urk.
Postad 23 februari 2019 - 23:40
Nej, det finns lite återstående problem med inspelningar kopplat till bytet av epg-leverantör i höstas.
Annars är det en snabb och stabil box!
Ok får nog beställa ett nytt kort så jag kan byta tillbaka till den boxen
Postad 23 februari 2019 - 23:44
Hej
Det går tyvärr inte att flytta kortet från OnePlace eller HD-Box Smart till andra boxar. Kortet som medföljer boxen fungerar endast i den boxen.
Mvh
Niklas
Hur får jag ett kort som fungerar i min HD box smart? Orkar inte med att min oneplace startar utan bild varje gång.
Postad 24 februari 2019 - 01:31
Går att sätta det lilla simkortet till nyare boxarna i en simkortshållare som simkort för telefoner kommer i och då fungerar det i äldre boxar.
Kan behövas sättas fast med nån tejpbit om man vill vara säker på att den sitter kvar med.
Redigerat av Leatherface, 24 februari 2019 - 01:40.
Postad 24 februari 2019 - 03:22
Tyckte boxen fungerade hjälpligt i början. Nu är det knappt användbar.
Varje gång jag slår på boxen är bilden svart. För att få bild krävs att jag byter till någon annan kanal och sedan tillbaka till t.ex TV4 som boxen startade på. Det kräver oftast 2-3 försök innan någon bild dyker upp. Sjukt irriterande att gå igenom denna procedur varje gång...
Utöver detta är EPGn katastrof. Försöker jag använda snabbfunktionen pil upp/ner så står i princip alltid programinformation saknas. Dock syns alltid information om nästkommande program (bara för att retas?)
Utöver detta är den allmänt seg, tappar uppkoppling, svarar inte alltid på fjärren osv.
Har tömt appen, startat om, gjort strömlös osv...
Hade jag betalat för boxen hade jag krävt pengarna tillbaka...
Ni som använder HD-box smart är den också förstörd med uppdateringar?
Jag har precis samma problem!
Postad 24 februari 2019 - 12:33
Tittar på herrarnas sprinstafett och vad händer på upploppet, boxen startar om, försöker sedan gå in på svt play för att se det sista men den lyckas inte koppla upp där heller, får gå in på paddan och se det sista, vilken skit box
Postad 24 februari 2019 - 12:38
Canal Digital har svarat mig och dom beklagar att jag känner mig ignorerad. Fick 1 månads faktura makulerad på 189,50kr. Men min uppsägning ignorerade dom. Alla punkter med problem som jag tog upp ignorerades också.
Postad 25 februari 2019 - 16:37
Niklas vänlige man. Du måste göra klart för ägarna att de måste göra något radikalt åt fjärren. Skicka ut en "icke så avskalad" fjärrkontroll med knapp för Epg och info med adekvat och utökat innehåll. Allra minst. Finns en bra app Tv nu.kolla in den.
Vidare en ny kabel med fysisk strömbrytare. Sedan får vi hoppas att ni löser problemen med inspelningar till det bättre. Irriterande att inte kunna lämna en inspelning som jag ser på enbart genom att välja kanal via tex kanalknappen som 1 eller något annan och sedan bara kunna återgå till inspelningen och se från den plats som jag just lämnat.
Picture in picture är väl att hoppas på det omöjliga trots den otroliga reklamen att enkelt göra flera samtidiga inspelningar och se på en annan inspelning eller pågående program på väljbar sådan.
Niklas du är helt tyst. Hade faktisk hoppats på någon form av respons. Du har mitt kundnummer sedan ganska länge.
Postad 25 februari 2019 - 18:55
Kollade nyss efter att ha tittat på ett inspelat program hur många tryck på fjärrkontrollen som krävs för att komma tillbaka till live. Det krävdes 6 tryck mot den gamla boxens fjärrkontroll som krävde 1 tryck. Tycker det är oacceptabelt. Ta fram en ny fjärr illa kvickt.
Postad 26 februari 2019 - 08:26
Ja den nya "billighets-fjärren" med sina insparade knappar suger! Text-tv 6 knapptryckningar, gamla fjärren EN! Program tablån likaså, flera knapptryckningar istf EN.
Gör om gör rätt! Ny fjärr emotses!
Postad 26 februari 2019 - 08:39
Kollade nyss efter att ha tittat på ett inspelat program hur många tryck på fjärrkontrollen som krävs för att komma tillbaka till live. Det krävdes 6 tryck mot den gamla boxens fjärrkontroll som krävde 1 tryck. Tycker det är oacceptabelt. Ta fram en ny fjärr illa kvickt.
Ikke bruk Back.
Trykk Menu (blå knapp) og OK på Se TV. 2 trykk, ikke 6.
Postad 26 februari 2019 - 09:30
Ikke bruk Back.
Trykk Menu (blå knapp) og OK på Se TV. 2 trykk, ikke 6.
Tack för tipset! Då blir det ju färre tryck helt klart. Dock kvarstår min frustration över bristen på dedikerade knappar trots det. Det är på tok för många tryck för att den ska vara användarvänlig.
Postad 26 februari 2019 - 12:49
Tack för tipset! Då blir det ju färre tryck helt klart.
Dock kvarstår min frustration över bristen på dedikerade knappar trots det. Det är på tok för många tryck för att den ska vara användarvänlig.
Ville helt klart foretrukket en fjernkontroll med flere dedikerte knapper.
Postad 27 februari 2019 - 10:07
Postad 27 februari 2019 - 11:09
Jäkla irriterande och som du skriver, det tar en evighet innan boxen är redo efter att appen kraschar
Redigerat av XINS, 27 februari 2019 - 11:11.
Postad 27 februari 2019 - 11:43
CD verkar inte ha koll på programvaran alls!?
Man behöver:
1/ Att programvaran samlar in info om alla krascher och skickar till CD´s buggfixare
2/ Man startar en tjänst på nätet dit de med problem kan anmäla och beskriva sina problem, med belöningar för dem som gör ett bra jobb.
3/ Man anlitar en professionell orsaksanalytiker, som klarlägger vilka som är de viktigaste problemen och deras orsaker
4/ Man anlitar en professionell projektledare som klarar att handskas med programmerare och avdelningar/underleverantörer som skyller på varandra.
5/ Man startar ett beta-testprogram (gärna med dem i pkt 2/) istf att låta vanliga användare "drabbas" av otestad mjukvara.
Finns några bra orsaksanalytiker/problemlösare i Sverige, som förstår att utgå från användarnas upplevelser INTE programmerarnas/systemerarnas, men de är inte många och de är dyra.... Några av dem är dessutom drivna projektledare. Se till att hitta NÅGON av dem och ge dem budget och befogenheter nog, OM ni vill ha ordning på era boxar....
Detta med att den gråa Canal digital loggan (app kracsh) kommer upp varje gång man tittar på inspelade program måste fixas omgående. Det tar ju en evighet att komma tillbaka var man tittade. Det tar ca 2minuter innan man kan börja använda fjärren igen
Redigerat av Nisken, 27 februari 2019 - 11:56.
Postad 28 februari 2019 - 10:05
Detta med att den gråa Canal digital loggan (app kracsh) kommer upp varje gång man tittar på inspelade program måste fixas omgående. Det tar ju en evighet att komma tillbaka var man tittade. Det tar ca 2minuter innan man kan börja använda fjärren igen
Händer ständigt, även i pausade program och då är det kört...
Postad 28 februari 2019 - 10:46
Ofta buggar boxen ur för mig direkt vid uppstart, jag kör den från kallstart varje dag då jag bryter strömmen för hela anläggningen på kvällen.
Tar säkert 2 minuter att starta upp boxen på morgonen och även när den är uppstartad kan man inte byta kanal på en gång. Kanalbyten går relativt snabbt men däremot tar det minst 10 sekunder innan bilden kommer igång, ibland startar boxen om själv direkt efter uppstart och då är det bara vänta 2 minuter till.
Postad 28 februari 2019 - 12:20
om nu boxen är så lätt att uppdatera enligt cd så varför sitter man då fortfarande med andirod 71 istället för 8 eller version 9
Postad 28 februari 2019 - 12:51
om nu boxen är så lätt att uppdatera enligt cd så varför sitter man då fortfarande med andirod 71 istället för 8 eller version 9
Detta påpekade jag för länge sedan, så återkom CD att den skulle uppdateras. Men inget har hänt än...
Postad 28 februari 2019 - 15:11
Canal Digital har svarat mig och dom beklagar att jag känner mig ignorerad. Fick 1 månads faktura makulerad på 189,50kr. Men min uppsägning ignorerade dom. Alla punkter med problem som jag tog upp ignorerades också.
Det var en låg faktura!
Jag betalar 1289 kronor i månaden.
Postad 28 februari 2019 - 20:27
Postad 01 mars 2019 - 07:40
Även om nu OnePlace fyller 1 år, så är den fortfarande inte ok. Hur kan det ta 1 år att få bukt med alla barnsjukdomar.
Givetvis har en del blivit bättre sedan lanseringen men likaså har det kommit till en massa små fel som känns irriterande.
Denna eminenta box har ju stöd för 4K men har det kommit någon 4K kanal än? Nä, möjligtvis Netflix då men det är ju inte CD.
Hoppas på att den snart blir uppgraderad till senaste versionen av Android samt att det sker verkliga tester innan man släpper ur uppdateringarna så att vi som slutkonsumenter slipper att vara "beta" testare åt OnePlace.
Kund sedan urminnes tider.
Redigerat av lepelepe, 01 mars 2019 - 09:22.
Postad 01 mars 2019 - 09:04
Även om nu OnePlace fyller 1 år, så är den fortfarande inte ok. Hur kan det ta 1 år att få bukt med alla barnsjukdomar.
Givetvis har en del blivit bättre sedan lanseringen men likaså har det kommit till en massa små fel som känns irriterande.
Denna eminenta box har ju stöd för 4K men har det kommit någon 4K kanal än? Nä, möjligtvis Netflix då men det är ju inte CD.
Hoppas på att den snart blir uppgraderad till senaste versionen av Android samt att det sker verkliga tester innan man släpper ur uppdateringarna så vi som slutkonsumenter får vara "beta" testare år OnePlace.
Kund sedan urminnes tider.
Det som stör mig mest är det extremt enerverande "lagg" som finns när man använder fjärrkontrollen. Trycker man "Meny" t.ex. när man tittar på "live" så tar det alltid tre sekunder innan boxen reagerar. Likadant om man tittar på ett inspelat program och trycker "Meny" så reagerar inte boxen direkt utan det tar någon sekund. Ohyggligt irriterande! Samma när man ska pausa en livesändning eller ett inspelat program. Det tar någon sekund innan programmet stoppas. Jämför man med t.ex. en Apple TV som ju reagerar blixtsnabbt på tryck på fjärrkontrollen så blir man ju än mer frustrerad eftersom man då ser att det ju är tekniskt möjligt att få en rapp kommunikation mellan fjärrkontroll och box.
Sedan skriver Canal Digital i sin reklam att Oneplace är deras "bästa box". Det innebär alltså att CD dömer ut sina andra boxar. Fast med en rappare kommunikation med fjärrkontrollen och framförallt en bättre fjärrkontroll så har man kommit en bra bit på väg. Då skulle användarupplevelsen bli avsevärt bättre. Frågan är om hårdvaran är lite för klen för mjukvaran eller är det istället så att mjukvaran inte är optimerad för hårdvaran? Jag bytte ju bort min gamla 500 GB box till förmån för Oneplace eftersom den gamla boxen blivit så laggig efter någon uppdatering av mjukvaran för något år sedan. Då trodde jag ju att den allra senaste boxen skulle vara rapp som tusan och innebära mindre frustration vid användning. Det blev istället tvärtom vilket ju inte är helt bra.
Postad 01 mars 2019 - 11:06
Den ligger nämligen kvar i obruten förpackning & lär får göra så en god stund framöver verkar det som!
Kör på 500 gigaren samt smartboxen & dom fungerar perfekt, skall medge att jag inte spelar in värst
mycket men när jag gör det så fungerar det utan dubeltter & reprisinspelningar.
Vet inte om OnePlace har follow me funktionen men den är guld värd tycker vi!
Kanske blir en ny box till Balck Friday 2019, vem vet för denna är nog körd!?
Postad 01 mars 2019 - 13:34
Fick min OnePlace kort efter Black Friday & har inte haft ett enda problem med den!
Den ligger nämligen kvar i obruten förpackning & lär får göra så en god stund framöver verkar det som!
Kör på 500 gigaren samt smartboxen & dom fungerar perfekt, skall medge att jag inte spelar in värst
mycket men när jag gör det så fungerar det utan dubeltter & reprisinspelningar.
Vet inte om OnePlace har follow me funktionen men den är guld värd tycker vi!
Kanske blir en ny box till Balck Friday 2019, vem vet för denna är nog körd!?
Samma här köpte box/hdd & parabol samt LNB som fortfarande ligger och samlar damm. Min VU+ Ultimo 4K funkar kanon med CA-modul och är det några program som krockar och inte går att spela in så kan man ju se det mesta på Viaplay.
Redigerat av Karl-Johan, 01 mars 2019 - 13:35.
Postad 01 mars 2019 - 15:50
Processorn är förhållandevis stark, snarare är det felaktiga inställningar i OS´et som ställer till det. Det uppför sig som om interruptet från fjärren har för låg prioritet jämför med andra viktiga IRQ´n (som att kolla var 5:e sekund OM man har kontakt med internet och i så fall OM man verkligen fortfarande har aktuell licens.....
Det är inte de vassaste knivarna i lådan som är programmerare och systemerare för underhållet av boxen precis.....Om de ens är några alls permanent? Kanske tar CD bara in externa konsulter för att göra absolut minimum till absolut lägsta taxa? Det vet vi inget om.....
Vore jag ansvarig för felsökninge på "laggen" skulle jag reda ut prion på IRQ´erna och sedan fråga mig, VAD har ändrats sedan laggen var acceptabel? Just det...ny fjärr nu med blåtand..... på vilket sätt skulle det behöva hanteras annorlunda än den gamla fjärren för den gamla boxen?
Orsaksanalys är en konst en som kräver en lite speciellt tränad hjärna. Troligen inget som de som sysslar med oneplace har. Tyvärr.
Det som stör mig mest är det extremt enerverande "lagg" som finns när man använder fjärrkontrollen. Trycker man "Meny" t.ex. när man tittar på "live" så tar det alltid tre sekunder innan boxen reagerar. Likadant om man tittar på ett inspelat program och trycker "Meny" så reagerar inte boxen direkt utan det tar någon sekund. Ohyggligt irriterande! Samma när man ska pausa en livesändning eller ett inspelat program. Det tar någon sekund innan programmet stoppas. Jämför man med t.ex. en Apple TV som ju reagerar blixtsnabbt på tryck på fjärrkontrollen så blir man ju än mer frustrerad eftersom man då ser att det ju är tekniskt möjligt att få en rapp kommunikation mellan fjärrkontroll och box.
Sedan skriver Canal Digital i sin reklam att Oneplace är deras "bästa box". Det innebär alltså att CD dömer ut sina andra boxar. Fast med en rappare kommunikation med fjärrkontrollen och framförallt en bättre fjärrkontroll så har man kommit en bra bit på väg. Då skulle användarupplevelsen bli avsevärt bättre. Frågan är om hårdvaran är lite för klen för mjukvaran eller är det istället så att mjukvaran inte är optimerad för hårdvaran? Jag bytte ju bort min gamla 500 GB box till förmån för Oneplace eftersom den gamla boxen blivit så laggig efter någon uppdatering av mjukvaran för något år sedan. Då trodde jag ju att den allra senaste boxen skulle vara rapp som tusan och innebära mindre frustration vid användning. Det blev istället tvärtom vilket ju inte är helt bra.
Postad 01 mars 2019 - 17:15
Ägnade några minuter till att klarlägga hur fjärren och boxen funkar ihop.'
Jag får ca tre sekunders reaktionstid på "menu"-knappen från viloläge med blåtand påslaget, två sekunder när jag gör det igen.
Jag får ca 30% LÄNGRE svarstid om jag slår av blåtand och låter fjärren kommunicera med IR istället. Så blåtandskommunikationen per se är inte långsammare än IR.
Sedan ställde jag om bildkvalitén från 2160p till 1080p och sedan 1080i, ingen skillnad alls! Vilket antyder att det inte är brist på processorkraft som är orsaken till "laggen".
Därefter stängde jag av Wifi´n och därmed internet-uppkopplingen, våldsamma protester från boxen! Men faktiskt ingen skillnad i laggen på menu-knappen.
Därefter testade jag andra knappars reaktionstid t.ex. trycka på "2" för att växla till SvT kanal 2. Om det sker efter en stunds inaktiviltet från fjärren tar det ca 1 sekund innan texten kommer upp (ytterligare 1-2 s för att verkligen byta kanal). Om jag därefter trycker en annan siffra för att byta till en annan kanal, så kommer texten direkt! Antingen är det en förändring av priot ELLER så tar det en stund att ladda den programmodul som behövs för att utföra kanaländringen. En programmodul som i så fall laddas ur efter någon tid....programmodulen för att byta kanal laddar alltid snabbare än modulen för menu. Kanske den är mindre och därmed laddar snabbare?
Sammanfattning efter denna lilla felsökning: Brist på processorkraft är INTE den huvudsakliga orsaken till laggen. Allt pekar på för låg prio på IRQ från fjärren och dess interna hantering i boxen av den mjukvara knapptryckningen är tänkt att aktivera. Borde vara rätt enkelt att fixa genom att höja prion för avbrott (IRQ) för anrop från fjärren. Kolla om internet är online borde ha verkligt låg prio OCH dessutom borde mjukvaran kunna klara sig även offline, hack i internetuppkoppling sker ju rätt ofta....
Redigerat av Nisken, 01 mars 2019 - 17:19.
Postad 01 mars 2019 - 21:21
Ägnade några minuter till att klarlägga hur fjärren och boxen funkar ihop.'
Jag får ca tre sekunders reaktionstid på "menu"-knappen från viloläge med blåtand påslaget, två sekunder när jag gör det igen.
Jag får ca 30% LÄNGRE svarstid om jag slår av blåtand och låter fjärren kommunicera med IR istället. Så blåtandskommunikationen per se är inte långsammare än IR.
Sedan ställde jag om bildkvalitén från 2160p till 1080p och sedan 1080i, ingen skillnad alls! Vilket antyder att det inte är brist på processorkraft som är orsaken till "laggen".
Därefter stängde jag av Wifi´n och därmed internet-uppkopplingen, våldsamma protester från boxen! Men faktiskt ingen skillnad i laggen på menu-knappen.
Därefter testade jag andra knappars reaktionstid t.ex. trycka på "2" för att växla till SvT kanal 2. Om det sker efter en stunds inaktiviltet från fjärren tar det ca 1 sekund innan texten kommer upp (ytterligare 1-2 s för att verkligen byta kanal). Om jag därefter trycker en annan siffra för att byta till en annan kanal, så kommer texten direkt! Antingen är det en förändring av priot ELLER så tar det en stund att ladda den programmodul som behövs för att utföra kanaländringen. En programmodul som i så fall laddas ur efter någon tid....programmodulen för att byta kanal laddar alltid snabbare än modulen för menu. Kanske den är mindre och därmed laddar snabbare?
Sammanfattning efter denna lilla felsökning: Brist på processorkraft är INTE den huvudsakliga orsaken till laggen. Allt pekar på för låg prio på IRQ från fjärren och dess interna hantering i boxen av den mjukvara knapptryckningen är tänkt att aktivera. Borde vara rätt enkelt att fixa genom att höja prion för avbrott (IRQ) för anrop från fjärren. Kolla om internet är online borde ha verkligt låg prio OCH dessutom borde mjukvaran kunna klara sig även offline, hack i internetuppkoppling sker ju rätt ofta....
Man får hoppas att CD ser till att lagget minskar drastiskt. Om det beror på att boxen ständigt söker efter verifiering av behörighet så är det ju en katastrof ifall det går ut över användarupplevelsen. Som sagt så är det bara att titta på Apple TV för att se hur vi användare vill att responsen ska vara. Apple TV kommunicerar också över Bluetooth med sin fjärrkontroll men där svarar boxen i princip omedelbart på knapptryck. Gör om, gör rätt Canal Digital!
Postad 03 mars 2019 - 18:48
Började att se på Svt1 "svenska nyheter" lite för sent, det hade redan börjat. Så jag försökte använda funktionen "se från början", det gick fint! Ljudet hördes, men ingen bild, helt svart! Jag varmstartade om boxen, ingen skillnad. Först efter kallstart funkade det. Bedrövligt med alla dessa buggar, de måste vara hundratals!
Postad 05 mars 2019 - 11:35
Niklas kanske är på sportlov? CD´s programmerare för boxen, verkar i alla fall ha gjort det, och påsklov och sommarlov och föräldraledighet plus lite VAB...
Hur svårt kan det vara att komma med några fixar i taget, de pushas ju ut via Internet idag, inga krångligheter. Men strategin verkar vara ALLT eller INGET, med det sistnämnda som mest troligt?
Postad 05 mars 2019 - 12:21
Inget nytt från Niklas från CD. Har Du Niklas lämnat detta forum?
Det är nog ingen kul sits att sitta i, klämd mellan kundernas och arbetsgivarens verklighet.
Det bästa vore om någon lite högre upp i stacken deltog eller åtminstonde läste trådarna här och i andra forum.
Postad 05 mars 2019 - 14:43
Hade inte velat byta jobb med Niklas, men han har nog lite att säga till om. Han har jobbat på CD i nästan 13år. Som technical manager nästan hela tiden. Sista året som technical operations manager.
Postad 05 mars 2019 - 15:13
Tror jag fick min första Tvbox någon gång i slutet av 80 talet
Oneplace är utan konkurrens den sämsta jag haft och det är ren skandal att CD inte ens ber sina kunder om ursäkt för att man totalt misslyckats igen.
Kan förstå att det är långa köer till viasats kundtjänst. Kan garantera att det inte beror på dålig box, utan helt säkert fd CD kunder som vill byta till viasat
Postad 05 mars 2019 - 15:44
I går hade jag 5-6 krascher, hittills idag 1.
Verkar kunna vara relaterat till stunder då mottagaren är seg att svara på fjärrkontrollen och man trycker på någon knapp till då man inte fått någon respons alls.
Vad gäller fjärren och att jag oftast får trycka på powerknappen 2-3 gånger för att starta mottagaren, undrar om inte de infört någon slags fördröjning i fjärren som lösning på tidigare problem, eller kanske en väl överdriven power management för att spara batterier.
Och slutligen ännu en kanal som försvinner, Trace Urban, säkert allas favoritkanal.
Postad 05 mars 2019 - 19:10
Det var en låg faktura!
Jag betalar 1289 kronor i månaden.
Det var en hög faktura!
Min nästa faktura blir dock ännu lägre, för Canal Digital har bekräftat min uppsägning!
Hej XXX ,
Vi bekräftar att vi mottagit din uppsägning av ditt abonnemang hos Canal Digital, registrerat på: XXX med kundnummer: XXX .
Enligt avtalsvillkoren sägs abonnemanget upp efter innevarande månad plus en kalendermånad. Din uppsägelse gäller därför från .
Vi hoppas att du varit nöjd med Canal Digital som din TV- och underhållningsleverantör och att du kommer tillbaka som kund i framtiden. Vi har mycket spännande på gång som kan bli intressant för dig vid senare tillfälle. Du når oss på 0770 – 33 22 11.
Välkommen tillbaka!
Hälsningar
Kundservice
Canal Digital
Postad 05 mars 2019 - 19:28
Postad 05 mars 2019 - 20:32
Skickat till CD support:- Jag har tyvärr den riktigt dåliga Oneplace boxen, den har massor av buggar den allvarligaste just nu är att boxen säger att hårddisken är full,vilket den givetvis inte är hur ska NI fixa det ?...
Tack för ditt mejl!
Det stämmer att One Place boxen har krånglat en hel del den senaste tiden, men våra tekniker har jobbat på men uppdatering som dom ska skicka nu i mars: Den här uppdateringen ska lösa en del buggar.
Det du kan testa att göra så länge är att Rensa Data. Det brukar hjälpa de mesta problemen One Place boxen har. Rensa Data gör du så här: Tryck på den blåa Meny knappen - OK på Inställningar - OK på Appar - OK på Canal Digital appen - Ok på Rensa Data - Ok - När du har kommit ut till menyn igen trycker du på den Blåa Meny knappen - Välj Lätt Standby- Sedan kommer den att leta efter satellitsignal och fjärrkontroll - Tryck på uppåt pilen så "Börja titta på TV" blir orangemarkerat - Tryck OK.
Tror ni att det fungerade?
Redigerat av Unregisteredce523c55, 05 mars 2019 - 20:34.
Postad 05 mars 2019 - 21:03
Skickat till CD support:- Jag har tyvärr den riktigt dåliga Oneplace boxen, den har massor av buggar den allvarligaste just nu är att boxen säger att hårddisken är full,vilket den givetvis inte är hur ska NI fixa det ?...
Tack för ditt mejl!
Det stämmer att One Place boxen har krånglat en hel del den senaste tiden, men våra tekniker har jobbat på men uppdatering som dom ska skicka nu i mars: Den här uppdateringen ska lösa en del buggar.
Det du kan testa att göra så länge är att Rensa Data. Det brukar hjälpa de mesta problemen One Place boxen har. Rensa Data gör du så här: Tryck på den blåa Meny knappen - OK på Inställningar - OK på Appar - OK på Canal Digital appen - Ok på Rensa Data - Ok - När du har kommit ut till menyn igen trycker du på den Blåa Meny knappen - Välj Lätt Standby- Sedan kommer den att leta efter satellitsignal och fjärrkontroll - Tryck på uppåt pilen så "Börja titta på TV" blir orangemarkerat - Tryck OK.
Tror ni att det fungerade?
Hej!
Du måste formatera hårddisken och bli av med alla inspelningar, efter detta fungerar det igen. Men missar en del inspelningar, spelar inte in hela programmet m.m, spelar in massor av dubbla program, osv.
Postad 05 mars 2019 - 21:23
Tror jag fick min första Tvbox någon gång i slutet av 80 talet
Oneplace är utan konkurrens den sämsta jag haft och det är ren skandal att CD inte ens ber sina kunder om ursäkt för att man totalt misslyckats igen.
Kan förstå att det är långa köer till viasats kundtjänst. Kan garantera att det inte beror på dålig box, utan helt säkert fd CD kunder som vill byta till viasat
Deras tidigare boxar håller ingen vidare kvalitet heller. Har kasserat en 250gb box samt en vit box. Så nu år jag försöka skaffa en ny box eller en TV-modul HD och bråka med kundtjänst om att paira den med kortet och det kan ta månader.
Postad 06 mars 2019 - 10:34
Kanske dags att de tar bort låsning av kanaler (pairing) till deras mottagare så man kan använda riktiga mottagare i stället (på alla kanaler)?
Du kan använda deras CA modul i valfri mottagare eller TV apparat sålänge kortet är pairat till modulen.
Och slutligen ännu en kanal som försvinner, Trace Urban, säkert allas favoritkanal.
Stingray iConcerts som finns i vissa länder skulle vara nåt istället för den kanalen
https://iconcerts.stingray.com/
Redigerat av Leatherface, 06 mars 2019 - 10:39.
Postad 06 mars 2019 - 20:57
Hej. Som alla andra så har vi också massor av strul med OnePlace boxen. Har en original CAM modul från CD (en SMITH conax-cam) till TV:n som har inbygd S2-mottagare och som jag använt tidigare med parabolkortet från CD när vi köpte LG:n, men menysystemet på LG-TV:n var inte så bra, och då skaffade vi OnePlace istället och förväntningarna var stora med denna nya box.
Iom OnePlace boxen fick vi inaktivera parabolkortet och ett nytt mini-sim följde med OnePlace.
Nu min fundering: vi har en annan parabolbox, en VU+ Duo2. Den skulle vara bra att kunna använda så länge OnePlace boxen strular. Om jag vill använda VU+ boxen, kan man då be CD att paira ett nytt parabolkort till CAM-modulen så att jag sedan kan använda CAM-modulen med pairat parabolkort med VU-boxen? Vilken mjukvara behöver jag isåfall till VU-boxen, vet att det finns flera olika mjukvaror som t.ex VIX mm.
Hoppas nån kar ett positivt svar.
Hälsn
jannek999
Postad 06 mars 2019 - 21:17
Hej. Som alla andra så har vi också massor av strul med OnePlace boxen. Har en original CAM modul från CD (en SMITH conax-cam) till TV:n som har inbygd S2-mottagare och som jag använt tidigare med parabolkortet från CD när vi köpte LG:n, men menysystemet på LG-TV:n var inte så bra, och då skaffade vi OnePlace istället och förväntningarna var stora med denna nya box.
Iom OnePlace boxen fick vi inaktivera parabolkortet och ett nytt mini-sim följde med OnePlace.
Nu min fundering: vi har en annan parabolbox, en VU+ Duo2. Den skulle vara bra att kunna använda så länge OnePlace boxen strular. Om jag vill använda VU+ boxen, kan man då be CD att paira ett nytt parabolkort till CAM-modulen så att jag sedan kan använda CAM-modulen med pairat parabolkort med VU-boxen? Vilken mjukvara behöver jag isåfall till VU-boxen, vet att det finns flera olika mjukvaror som t.ex VIX mm.
Hoppas nån kar ett positivt svar.
Hälsn
jannek999
Hej
Skicka ett PM med kundnummer så kan jag skicka ett programkort åt dig.
Mvh
Niklas
Postad 06 mars 2019 - 21:25
Laddar...
Ville inte på något vis byta kanal, seg i all respons, så jag tvingades dra ur strömmen.
Skitburk.
Borde heta Noplace.
Inga nyheter från CD på länge om uppdateringar, kanske de också gett upp?
Hej
Vi har absolut inte gett upp. Vi närmar oss en ny mjukvara slutet på mars/början på april och jag kommer ha mer information i slutet av nästa vecka.
Mvh
Niklas
Hur får jag ett kort som fungerar i min HD box smart? Orkar inte med att min oneplace startar utan bild varje gång.
Hej
Kortet ska sitta på baksidan av din HD-Box Smart. Kortet sticker bara ut någon millimeter så det kan vara svårt att se kortet.
Skicka PM så kan jag guida och hjälpa dig med boxen.
Mvh
Niklas
Postad 06 mars 2019 - 21:28
Går att sätta det lilla simkortet till nyare boxarna i en simkortshållare som simkort för telefoner kommer i och då fungerar det i äldre boxar.
Kan behövas sättas fast med nån tejpbit om man vill vara säker på att den sitter kvar med.
Hej
Det är inget jag rekommenderar och är väldigt tveksam till att det kommer fungera. Jag kan skicka ett vanligt programkort annars till dig.
Mvh
Niklas
Postad 06 mars 2019 - 21:32
Hej
Har tyvärr ingen ny information om när vi kommer uppdatera OS i OnePlace.
Mvh
Niklas
Postad 06 mars 2019 - 21:39
Nå har favorittlista vert ødelagt i over 2 måneder, er det noen som vet når den er i orden?
Hej
Är det sorteringen av kanaler som du menar?
Det problemet har jag rapporterat vidare efter feedback från er.
Mvh
Niklas
Postad 06 mars 2019 - 22:02
Inget nytt från Niklas från CD. Har Du Niklas lämnat detta forum?
Hej
Jag läser alltid det som ni skriver i våra trådar här på forumet. Jag ska se till att förbättra min närvaro som har varit dålig senaste tiden.
Mvh
Niklas
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar