Vet du om man kan se den online någonstans?
Jag hittade några torrents, men ville inte ladda ner. Fick skamliga förslag från Ryska kvinnor uppoppat på dom
hemsidorna.
huset. NRK hade online 2005, men det är väl bortplockat nu.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 06 June 2012 - 11:26
Jag hittade några torrents, men ville inte ladda ner. Fick skamliga förslag från Ryska kvinnor uppoppat på dom hemsidorna. huset. NRK hade online 2005, men det är väl bortplockat nu. Postad 06 June 2012 - 11:33
Fegis! Postad 06 June 2012 - 12:04
Kom och ta den då om du kan DV-die
Redigerat av Unregistered757ca215, 06 June 2012 - 12:05. Postad 06 June 2012 - 12:14
En annan lyssnar/tittar mest på film och är trött på att man inte kan få till det i detta rummet.
Skoj att ni andra är nöjda iaf. Postad 06 June 2012 - 15:49
Nytt boende och andra toppar och jag känner mig "klar" så att det finns vitts att vara med på göken, då kanske jag pallar vara med och tävla, så det dröjer om det alls blir av... Är inte så intresserad av att vara med, tycker bara det är roligt att träffa alla härliga människor med samma spännande hobby som en själv Postad 06 June 2012 - 16:18
Jag kan säga att jag blir skitglad varje gång du kommer på besök oavsett du tävlar eller ej.
---- Att jag är otroligt nöjd med hur det låter hemma är ju inget jag hymlar med heller. Hoppas jag inte har drygat mig för mycket bara. Jag kan bara ursäkta mig med min sanslösa glädje över att ha blivit klar med min resa. Postad 06 June 2012 - 18:07 Den har funnits på hifisentralen.no till å från, Jäkligt bra! Hifi Lars som bor hemma hos sina gamla føräldrar i liten lägenhet och ockuperar hela vardags rummet med Jbl K2 och monster mcintoch mm Å så hade han gjort hål i väggen in till köket å plasserat projektorn inne i köksinredningen Redigerat av Unregistered85f16d8f, 06 June 2012 - 18:13. Postad 06 June 2012 - 18:24
HiFi Lars, visst jobbade han i en butik du tog med mig till i Oslo? Tror vi lyssnade lite på Tannoy där. Postad 06 June 2012 - 18:24
Haha Jag måste se den! Postad 06 June 2012 - 18:34 Jo han jobbar hos stereofil i Oslo, Men han var ganska normal jämført med de andra Postad 06 June 2012 - 18:54 Det ska jag göra Och här en tråd om filmen, på sista sidan ligger div linker till nedlast, men kanske inte tillgj hela tiden, men fölg med! verkar som Hövdingen lägger ut den när efterfrågan är stor? http://www.hifisentr...i-delirium.html Redigerat av Unregistered85f16d8f, 06 June 2012 - 19:03. Postad 06 June 2012 - 19:05
OK jag bokmärker den tråden, tack!
...och till något helt annat, när man pratar om att man gärna vill ha baselementen vid 1/4 av rumsbredden, betyder det att man i ett 4m brett rum placerar elementen vid följande mått från ena sidan; 1m, 2m (två element så nära mitten som möjligt) och 3m? Sen en glad mun på det. Redigerat av spuj, 06 June 2012 - 19:06. Postad 06 June 2012 - 19:21
Kan du inte meddela oss när den är tillgänglig Spuj. Efter att jag klämde upp mina 1000 liters basmoduler börjar folk tvivla på ens förstånd då är det bra att bli inspirerad av andra som visar att man inte alls gör nått konstigt Postad 06 June 2012 - 19:32
Haha
Självklart säger jag till mannen! Tycker dina torn ser väldigt mysiga ut, om jag får säga det själv Edit: Just fan, när jag letade efter ovanstående stötte jag på en kort grekisk dokumentär om några audiofiler i Athen. Den innehåller t.ex. en herre som maniskt hävdar att ren ström står för 50% av ljudet, och att racket för elektroniken står för 20% (han har inget vanlig rack direkt). Värd att slå ett öga på för att få se äkta galenskap. http://www.youtube.c...h?v=xs1aUws0Lrs Redigerat av spuj, 06 June 2012 - 19:37. Postad 06 June 2012 - 19:53
I ett 4m brett rum står en bas en m från var sidvägg. Finns fyra basar ställer man en mot var sidvägg och de andra ihop i mitten. Att möblera på höjden är överkurs.
Överkursen: Om rummet är 4m brett och 2.5m högt ska basarna sitta en m från sidvägg och 0,675m från tak/golv. Superöverkurs: Avhandlas medelst papper och penna över några öl. Postad 06 June 2012 - 20:14
Jag med. Det är bara helvågsresonansen på rumshöjden jag inte kunnat möblera bort. Men den stör ändå inte, så det kvittar.
Postad 06 June 2012 - 20:19
Ja gillar min nya placering av modulerna, dom tar ingen plats alls...
Redigerat av DVD-ai, 06 June 2012 - 20:20. Postad 06 June 2012 - 20:46 Gött, det är ju dit "man", i alla fall jag, vill komma. Btw, du eller David som testat 102 hz delningen. Ungefär hur mycket mer headroom får man med låtar som är tuffa för topparna? Postad 06 June 2012 - 20:51
Jääääääääääääätte mycket mer faktiskt... gör större skillnad än vad jag trodde va möjligt med en sådan liten ändring
Jag kan i runda slängar spela 8-10dB högre innan dissten upplevs som liga hög som med 80Hz delning! lite beroende på program material... Men t.ex. Vamp är det extremt stor skillnad på, och på Mr Magnuz Beat Machine med! Postad 06 June 2012 - 21:10
Jag har inte provat att dela högre här ännu. Jag behöver inte göra det för att få större kapacitet. Den räcker till allt jag kan utsätta dem för utan att det gör ont i öronen. Men jag är fortfarande nyfiken att prova en högre delning för att komma undan en svag helvågsresonans som topparnas placering ställer till med. Delar jag lite högre så kommer jag nog undan den med. När jag har onödigt mycket tid över ska jag koppla in minidspn och undersöka det hela.
Postad 06 June 2012 - 21:16
Tack! Är det någon mening med att sträva efter att man ska ha lika långt till alla element från örat eller är det bättre att elementen vid sidoväggarna kommer så nära hörnet som möjligt? Jag inser att ovanstående lösning inte funkar bra pga placeringen av topparna, det skulle bli bättre om modulerna vid sidoväggarna står med elementet spelandes in mot mitten av rummet eller rakt mot sidoväggen. Då kan topparna flyttas bak och även mer åt sidan. Vid denna placering kan jag gömma modulerna fullständigt, ett par bakom topparna och de i mitten inbyggda i en bänk, finfint Redigerat av spuj, 06 June 2012 - 21:26. Postad 06 June 2012 - 21:27
Om jag förstår rätt, så låter det som en bra plan helt efter den förklaring jag gav.
Om jag förstår rätt, så låter det som en bra plan helt efter den förklaring jag gav. Postad 06 June 2012 - 23:01 8-10 dB vore perfekt. Då skulle jag vara nöjd med i32s som jag bor nu, omöjligt att spela högre om jag inte ska få sura grannar. Postad 07 June 2012 - 06:30
Ja hos mig så var skillnaden i storleksordningen "haksläpp", typ...
102Hz delningen är här för att stanna för min del ! Postad 07 June 2012 - 09:37
Jojo, men så dansar ju dina blommor på videos som bara du ser med MÅSTE retas med dig Postad 07 June 2012 - 09:39
Skratta du... Ska bli OTROLIGT spännande i sommar när du ska demonstrera hur parketten krullar sig... Postad 07 June 2012 - 09:59
********, men jag har ju iaf erkänt att jag överdrev lite på fyllan Men mina blommor rör ju iaf på sig synligt när jag drar på lite med basstark musik http://www.youtube.com/watch?v=u-1JeHuf-Cs Ni får säga till vilka filmer ni vill kika på så får jag lite tid på mig att fixa dom, film är roligast på anläggningen i detta rummet. Postad 07 June 2012 - 10:51 Ladda upp med dom där två blomsterfilmerna ni lagt upp då. Det är fan det bästa jag sett.... Niklas har även lovat att hålla en kurs i mikrofonplacering samtidigt som han krullar parketten. Skall bli oerhört intressant. Vi gillar också att retas. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 07 June 2012 - 10:52. Postad 07 June 2012 - 10:53
Postad 07 June 2012 - 11:15
Mmm vi gillar även blommor jag och David
Tron får vi ju köra iaf, sen efter den är klar så får vi väl dricka öl och sprit. Och Hulken är ju ett bra kort med, samt senaste Pirates rullen. Några andra tips? Så som jag retades med gamle Brallsson så får jag väl ta en bit av kakan jag med Trodde du skulle få en hjärtattack hos Palle Postad 07 June 2012 - 11:57
Med dina argument så kan man ju få en hjärtattack för mindre.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 07 June 2012 - 11:57. Postad 07 June 2012 - 12:13
Att Bagarn låg och fnissade åt det hela som en kissnödig fjortis gjorde det inte helt lätt att hålla sig för skratt kan jag lova
( vi har bra fiskevatten runt omkring om det är någon som funderar på att ta med fiskespö ) Postad 07 June 2012 - 12:34
Haha, Ja om blomman står i ett annat rum och dessutom dirrekt på betong, så att inte vibrationer via underlaget orsakar rörelsen, då är det ganska bra jobbat Du ska se när jag drar på lite också och inte meskör, då dansar dom inte tryckare utan då e det bugg som gäller !
+1
Just ja, "drar på" va det ja och man ser ju att din fönsterbräda rör sig... alltså fusk det ska vara luftrörelsen som orsakar det, och gärna på låg volym med
Hehe, ja blommor e mysigt Föresten, när vet du hur det ser ut i sommer med parkettkrullar kvällen ? Redigerat av DVD-ai, 07 June 2012 - 12:36. Postad 07 June 2012 - 12:40
Kan tillägga att hos DecisiveAudio så va det jävlar va det skakade... bra kapabelt bassyetem som har knåpat ihop
det får NiklasF's "dra på" video att framstå som löjligt... här snackar vi blommor som hoppar ! Nästan som på min video alltså! fast jag gjorde det ju med modulerna avstängda nästan så jag vinner nog ändå... Redigerat av DVD-ai, 07 June 2012 - 12:41. Postad 07 June 2012 - 12:44
Jag har fått en liten hint om att v27 så är det en av er bastards som skall hitåt, jag måste bara kika av med "denna dära" där hemma så att hon och trollen kan fly fältet och att jag inte jobbar då.
27-32 har jag väldans mycket jobb nämnligen, men kanske kan klämma in det då...kanske. När passar det er? Postad 07 June 2012 - 12:47
Hmm, ja du... vette fan !
men någon helg ?! Men jag ska fjällvandra 23/6 - 3/7 Efter det så är det nog chill Redigerat av DVD-ai, 07 June 2012 - 12:48. Postad 07 June 2012 - 12:51
Ok men då bokar vi in det mellan 23/6-3/7 tack för att du medelade...
Postad 07 June 2012 - 13:05
Just kidding David, du vet om att du är mer än välkommen
DVD-ai Palle Brallsson Hmmpz Svenne och tuttlisa Bakerman22 MatsE ( visst snackade du om att du va sugen? ) Syramannen Komorok Någon glömd?? Redigerat av Evil Homer, 07 June 2012 - 13:07. Postad 07 June 2012 - 13:22 Han som började med Proson med spräckt diskant, men han träffade på mig och har ballt ur ganska bra och kör med P x2 och en PB13U samt lite Focal. Syramannen fick han heta efter han ville hämnas med syra efter någon ritat hitlermustash på han när han däckade hos Bagaren Hydde kallar vi han vanligtvis... Postad 07 June 2012 - 13:26
Ahhhh, okey. check !
Haha, syramannen... vilket jävla smeknamn... Föresten, misströstar du över ljudet hemma Niklas ? Låter det inte bra hemma just nu, har du gjort någon förändring som inte blev bra eller är det helt enkelt så att du inte fått till det än ? Postad 07 June 2012 - 13:53
Jodå det låter ok, men inte så bra som det kan. du kommer förstå när du kommer in i rummet att det inte är så lämpligt för det använder det till.
Ligger i L-vinkel, dubbel glasdörr bakom vänster front, fönster hela högersidan och bakom lyssningplats, samt vänster högtalare står framför öppna spisen. Eller jovafan, nu efter jag rabblade upp allt detta så är jag nog fanimig rätt nöjd trots allt Postad 07 June 2012 - 20:42
V.27 är kört om ni inte vill komma mitt i veckan.
Jobbar måndag dygn och fre lör sön... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |