Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 22 June 2012 - 12:40
Jo, det löser sig garanterat
Hmmpz, du ska inte med ?
Ska brallan med ?
Vi ska med!
Postad 22 June 2012 - 14:58
Och s*tan i gatan va skönt det va att stänga av sedan... seg låt, men framförallt för att det va de jävligaste va de tryckte på ! Inte i bröstet utan det känns mer som att man är lite dålig i magen typ...
Testade även följande låtar på +10dB, då spelade jag +2 på marantzen, sedan va jag orolig att grilla mina stackars små i6'or så jag höjde inte mer...
Men... det räcker fan till och blir över på 11kvm ! (kör ju med 102Hz delning till i6 också, annars hade det aldrig gått då jag höll på att bottna i6 antagligen, så som dom slog mellanåt !) jävla tryck, ASA KUL !!! som, Thor hade sagt!
DeadMau5
- Turning Point (original mix)
- sex slave (original mix) // melleefresh/Deadmau5
- secondarycompilations ( Instrumental mix)
Och, ja... Live tryck i basen helt klart, som på främsta raden på typ ett Hardstyle event, alltså STÖRD MÖRCHH, känner mig ganska "knådad och mörad" nu...
Typ inga grannar hemma så jag passade på nu, endast en granne som envisas med att spela skitmusik på onödigt höga ljudnivåer, så jag kontrade lite, så att säga...
Nu är jag "mättad" och det va kul att testa vad modulerna går för, och jag kom fram till att med typ all musik så är det topparna som ger upp före, ÄVEN med +10dB vippan.
Vi ska med!
Härligt !
Glad midsommar & skål på er.... ljudbögar!
Tack de samma !
Postad 23 June 2012 - 11:22
Enda som sagt att han inte kommer är Mickel, sen väntar jag på svar ifrån Svenne och Sanna.
Vi blir en hög helt klart, skall bli sketskoj. Glöm nu inte ta med er film och musik bara.
Postad 23 June 2012 - 11:24
7500kr rikare, och dom går raka vägen in på lägenhetskontot !
Haha det är ni som får trängas, är tänkt att ni skall få sova i barnens lekrum.
Enda som sagt att han inte kommer är Mickel, sen väntar jag på svar ifrån Svenne och Sanna.
Vi blir en hög helt klart, skall bli sketskoj. Glöm nu inte ta med er film och musik bara.
Att jag glömmer att ta med mig musik är redan en existensiell grundlag !
Så räkna med det, men jag ska göra mitt bästa för att få med mig musik !
Postad 23 June 2012 - 12:41
Fan, jävla kass dag att bli sjuk på en dag som denna
Postad 23 June 2012 - 13:17
Jag är inte heller så tuff idag, två treo har gått ner än sålänge.
Postad 23 June 2012 - 13:28
Ha det görr gött boys !
Så hörs och syns vi när jag är hemma igen
Postad 23 June 2012 - 15:57
Tanken är en 24/7 server/lagring och lite lättare videoredigering ifrån en Canon 650D.
Ett måste är att det är tyst, blir galen på datorer som låter och den kan eventuellt hamna i tvbänken längre fram.
http://www.inet.se/k...3092/qnap-dator
Redigerat av Evil Homer, 23 June 2012 - 15:58.
Postad 23 June 2012 - 20:16
Postad 23 June 2012 - 20:27
Bör väl bli lite rappare än dom där minimini burkarna ifrån ex Asus?
8gb minne och en SSD så bör den väl inte ge upp direkt iaf...
Redigerat av Evil Homer, 23 June 2012 - 20:30.
Postad 24 June 2012 - 00:07
Å det var det i den där jag plockat ihop?
Bör väl bli lite rappare än dom där minimini burkarna ifrån ex Asus?
8gb minne och en SSD så bör den väl inte ge upp direkt iaf...
Har inte kollat så noga ska jag erkänna. Kanske kollar på det imorgon eller i veckan om jag pallar
Postad 24 June 2012 - 16:14
Man får sej ganska många sköna skratt.
Postad 24 June 2012 - 17:48
Postad 25 June 2012 - 09:35
Fallskärm, det är något jag verkligen skulle vilja testa någon dag.
Lär väl få byta kalsonger innan undertiden och efter bara...
Postad 25 June 2012 - 18:47
Skall förövrigt bli riktigt roligt att få komma och hälsa på hos de smygfeta människorna i söder:D
Redigerat av Unregistered27d7f146, 25 June 2012 - 18:49.
Postad 25 June 2012 - 22:44
Ska bli spännande att se hur vi kan få till det.
Postad 25 June 2012 - 23:23
KUL !! På lördag kommer Komorok hit.
Då ska vi leka lite med mini-DSP och lite placering.
Ska bli spännande att se hur vi kan få till det.
Faan så fint:)
Mikael förresten, är du hemma fredagen den trettonde(13/7)?, tänkte kolla om man iaf kunde komma förbi några timmar innan vi drar ner till Motala så att man sätter ribban för helgen:D
Redigerat av Unregistered27d7f146, 25 June 2012 - 23:26.
Postad 26 June 2012 - 01:13
Postad 26 June 2012 - 05:52
Som sagt, räknar kallt med att ni tar med era filmer då sakerna spelar bäst på det i detta rummet.
Men även lite musik såklart, ha inga stora förhoppningar om det är allt för skitigt sound på plattorna bara
Komorok, du hade ju kommit över några roliga spår som jag förstått det, har du lust att slänga med dom med pojkarna?
Postad 26 June 2012 - 06:21
Postad 26 June 2012 - 06:31
Det borde gå bra att kika förbi den 13/7. Ni kan få med lite skojiga SL3-dödare också då.
Hur gick det med planerna om att komma förbi själv innan dom andra?
Postad 26 June 2012 - 08:31
Postad 26 June 2012 - 09:41
Postad 26 June 2012 - 13:15
Då det verkar vara lite dåligt drag i tråden så smäller jag in ett litet metaltips: Lamb of God – Resolution, det bästa albumet jag lyssnat på detta året iaf, speciellt Ghost Walking och Terminally Unique.
Skall förövrigt bli riktigt roligt att få komma och hälsa på hos de smygfeta människorna i söder:D
Skall försöka lyssna in mig på denna plattan, bara lirat den en gång än sålänge.
Vilka är bästa spåren?
Skall bli skoj med en ny förmåga i sällskapet, Lill-tommy är välkommen till Trollhättan
Postad 26 June 2012 - 13:22
Postad 26 June 2012 - 15:28
Skall försöka lyssna in mig på denna plattan, bara lirat den en gång än sålänge.
Vilka är bästa spåren?
Skall bli skoj med en ny förmåga i sällskapet, Lill-tommy är välkommen till Trollhättan
Bästa spåren är Ghost Walking, Terminally Unique, Desolation. Men det finns liksom ingen dipp, varje låt är jävligt bra!
Postad 26 June 2012 - 18:00
Vilka är bästa spåren?
Men Lill-Tommy är ju den äldre
Postad 26 June 2012 - 18:10
Hälften kanske funkar hos mig med sådan musik
Postad 26 June 2012 - 20:02
Tommy har skickat ett litet paket till mig idag, pratade just med min kära fruga och hon frågade vad det var för en sjuk människa som skickat det
Postad 26 June 2012 - 20:47
Sitter och spisar lite plattor från en akke-gura förstärkare och tar oss några kalla. Musik är fantastiskt, det kan njutas ifrån en (1) punkt samt dista kraftigt. Är det välspelat så spelar det fan ingen roll.
Det är klart att man hellre hade njutit av era anläggningar istället. Men att åka några hundra mil för att göra det känns inte så aktuellt just nu. Får ta det den 13-14:e istället.
Har dock lite hifi-historier om bl.a. System Audio här uppifrån. Men det tar vi när vi träffs.
Postad 27 June 2012 - 13:24
Det borde gå bra att kika förbi den 13/7. Ni kan få med lite skojiga SL3-dödare också då.
Det vore förbenat trevligt om det går att ordna:)
Postad 27 June 2012 - 15:24
Det vore förbenat trevligt om det går att ordna:)
Ja, vem vill inte se den magiska röken lämna ett par gladpackshögtalare?
Postad 28 June 2012 - 05:45
Just ja, drickat är hämtat nu.
En flaska whisky, en gin och fyra lådor öl.
Känner ni med er att det inte kommer räcka så får ni ta med er det ni tror kan behövas.
Postad 28 June 2012 - 10:32
Postad 28 June 2012 - 11:03
När hulken sätter högernäven i brösten på the bad guy så är det riktigt mumsigt.
War of the worlds, när dom gömmer sig i källaren.
Tron fick min förstärkare att lägga ner ( delat på 80Hz och kör slutsteg till frontarna ) då dom kör dom där motorcyklarna på spelplanen, brutalt massiv basmatta som lägger sig och tar över hela rummet.
Dessa är väl främst LFE som imponerar, men även helt ok surround.
Surroundmässigt så gillar jag Master and commander i första striden, den i dimman. Gubbarna som springer på däcket är riktigt snyggt mixat.
Senaste Pirates rullen är riktigt bra där dom är på det gamla skeppet som balanserar på klippan.
Tidslinjer vettetusan
Redigerat av Evil Homer, 28 June 2012 - 11:04.
Postad 28 June 2012 - 11:14
Så kikar om jag kan hitta scenerna på tuben, börjar med Hulken.
http://www.youtube.c...h?v=iOtrS5c91Ls
Postad 29 June 2012 - 11:18
Varför får han men inte JAG
Redigerat av Evil Homer, 29 June 2012 - 11:21.
Postad 29 June 2012 - 14:55
Huh!?Ibland gillar jag inte bagaren, vilket präktsvin han är idag.
Varför får han men inte JAG
Har ni fiskat tro?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder

369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler