Det blir saft och bullar hos mig, inget annat.
Palle påminde mig just om det
Hahahahaha
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 04 July 2012 - 11:11
Hahahahaha Postad 04 July 2012 - 13:12
Hehe... Ja jag har i stort helt slutat med alkohol nu igen... jag kan tydligen inte bryta ner alkoholen så jag blir sjuk på grund av att immunförsvaret elimineras flera dagar efter att jag druckit alkohol... Så inga bord behöver bäddas.... Postad 04 July 2012 - 13:54
Snygg som fan asså ! MEN, jag är inte helt överens med graferna.... Disstmätningarna är lite skumma. det är väll rail bytet som syns där, men varför sträcker sig inte grafen längre så att man ser ordentligt hur mätningen ser ut ? dessutom så är speciellt en av kanalerna betydligt annorlunda än dom andra, mycket lägre disst. annars ser det väll okey ut, men dom hade gärna fått vara rakare under 20Hz, inte tappat något alls hade ju varit optimalt.. .P Men Ähhh, det där lilla går att kompensera bort med extremt små ingrepp ! Bra med effekt är det, och man blir ju en anings sugen... men inte behöver jag detta steg just nu... i framtiden då jag har på tok för många basmoduler så kan detta vara ett bra steg till dom. Till toppar i framtiden så vill jag antagligen ha mer effekt, fast nu e vi ju långt fram i tiden... Kanske blir det inte av med ett sådant mastodont system som jag har i tankarna... Men OM det blir av så är 2kw/ topp ett riktmärke för mig Postad 04 July 2012 - 16:29
Jag spelar sällan över vad som låter bra, om inte målet är att just spela sakerna till sin spetts... oftast så spelar jag till och med så pass att ljudets förvrängning ska vara minimal vilket är betydligt lägre ändå ! Så du behöver inte vara orolig, det e bara när jag får tillåtelse som jag medvetet testar lite gränser, och hos dig så tänker jag inte ens fundera på det, skulle liksom inte ge något ändå.... Postad 04 July 2012 - 18:40
-8 hamnade vi på med Hulken, gamla Komorok tyckte visst att jag hade lite boost i botten jag med
Postad 04 July 2012 - 20:14
tycker allt över -12 hemma hos mig är alldeles för högt till film....
oftast landar jag på någonstans runt -15 när jag tittar på film som högst, idag blev det dock Band Of Brothers på -12 dB Men det är i och för sig ganska högt på mitt lilla avstånd och i det lilla rummet, och med 32dB Gain i stegen... Postad 04 July 2012 - 21:56
Jag tyckte nog att det blev rätt skön krull i parketten hos dig Niklas. Skön bas.
Postad 04 July 2012 - 23:37
Jag har sagt det innan, och jag säjer det igen... Kommer man med ett "statement" att man kan spela så parketten krullar sej så räknar jag att det finns BETYDLIGT mer och bättre bas än hemma hos mej, för jag är inte ens i närheten av att kunna krulla någon parkett... Postad 05 July 2012 - 07:45
Krullet är nog syftningen att golvet rör sig ganska skönt vid lite djupare lfe, ger en lite annan upplevelse än hos dig.
Postad 05 July 2012 - 14:53
Findus: synd att du inte hakar på nu 14e... Men du hade ju vägarna förbi nu som jag förstod, så då är det ju smart att dyka över
Jag fick en rolig ide igår när jag lyssnade på musik och det lät sådär underbart bra som det ju bara gör på typ några få platser i världen Det hela gäller lyssningsavstond och ljudkvalitet i relation till varandra. Med större lyssningsavstond så verkar djupled och höjdledsprojektionen bli bättre och frågan är vad det beror på ? Jag testade nämligen att ställa mig tätt intill väggen bakom mig för att få största möjliga lyssningsavstond och ju närmade högtalarna man kommer, ju sämre blir denna projektion. Jag har upplevs denna skillnad på olika håll, men bestämde mig nu för att testa detta hemma Hos Dig Findus så är denna projektion mycket bra, både höjd och djup är otroligt !!!! Hos mig är det en betydligt plattare ljudbild som visas upp, den har "bra djup" men inte i paritet.... Men flyttar jag mig närmare väggen bakom mig så blir just detta bättre och bättre, Postad 05 July 2012 - 16:36
Svar från Emotiva :
None of our power amplifiers are designed to drive a low load impedance application such as a Subwoofer due to their incredible current demands they would want at these incredibly low impedance levels. I would highly recommend a Subwoofer amplifier designed to meet these requirements you have shared with me. Thank you for your kind interest in our products. Postad 05 July 2012 - 17:26
Ehhh, klart som fan att det går... Dom e bara i vanlig ordning rädda för att skriva annat....
Dom flesta steg ska inte användas under 4ohm om man ska tro tillverkarna, men frågar man konstruktörerna så brukar dom bara flina och säga att, jo då, det går vist ! Men jag tänker inte rekommendera det, men vist går det bra ! Under 4ohm kan du lasta denna utan några problem, och driva moduler med 4ohm/ kanal är ju en barnlek... Så dom är bara i vanlig ordning "super safe" som företag näst intill alltid är... Jag vet från annat håll att konstruktörerna bakom Emotivas steg inte tycker det är några problem att köra XPA1 och XPA2 tungt lastade och i ner under 2ohm last OM man kör dom på 230v och INTE 110v. Redigerat av DVD-ai, 05 July 2012 - 17:27. Postad 05 July 2012 - 18:43
Dagens lärdom, Om det har vart monterat ett ekolod på en båt som sedan ekolodet är borttaget ifrån så blir det två små hål i båten.
TITTA detta innan man åker ut nästa gång Postad 05 July 2012 - 18:50
I rest my case... Förlåt, kunde inte hålla mig! Postad 05 July 2012 - 18:57
Mycket ösa blev det, men har vart ute precis hela dagen med. Är ju så jäkla gött att komma ut och dra lite.
Postad 05 July 2012 - 19:04
Varför skickade du mej inga kort på fångsten som jag gjorde till dej igår...? Postad 05 July 2012 - 19:07
Blev bara en liten gädda, dryga kilot som jag inte ens ville ha upp i båten för att plåta. Så blev att ta av i vattnet så den kunde simma iväg lugnt och fint.
Min första på Jerkbait föresten, ******** vad gött dom rör sig i vattnet. Liiiite svårt att köra jerk när linan till ankaret glömdes hemma bara Så går det när man har brått. Postad 05 July 2012 - 19:10
Har du lagt upp mina fångstbilder...?
Ska filéa den nu. Stekt med salt och vitpeppar. Serveras med 2 minuter gammal innan i kastrullen egen färskpotatis, samt skirat smör... Postad 05 July 2012 - 19:18
Högtryck är en av dom bästa uppfinningarna tror jag.
Får man äran att låna båten när man känner för det så kan man ju blåsa av den så den ser lite roligare ut. Enbart högtrycken som fått jobba lite,( finns det någon särskilld borste och shampoo till båtar eller fungerar det lika fint med bilsaker om man skall gå på det igen? )
båt.JPG 2.19MB
2 Antal nerladdningar
båt2.JPG 2.23MB
4 Antal nerladdningar
Postad 06 July 2012 - 19:39
Här var det dött idag...? Startade nyss upp datorn och hade förväntat mej lite att läsa, men icke ?
Postad 06 July 2012 - 20:42
Jäklar vad jag ser fram emot nästa helg. Det kommer att bli en helg som går i sann hifianda. På torsdag så ska jag låna hem ett par B&W 805D och låta dom gå en sväng om mot piP. Alla gånger jag lyssnat till dessa B&W så har jag tyckt att dom varit väldigt trevliga. Jag har faktiskt föredragit dessa för deras större syskon. Men det är ju så mycket som påverkar vid sådana lyssningar, så jag tänkte att det är lika bra att låna hem dom och testa hur dom sköter sig här hemma. Jag får även sällskap av brorsan på torsdagskvällen.
Dagen som följer, fredag den 13:e, så bär det ju av till herr Komorok för lite lyssning utav hans häftiga anläggning för andra gången, förhoppningsvis under lite lugnare förhållanden denna gång dock. Sedan skall det även demas vad inframodulerna går för då det finns lite nya planer för framtiden hos vissa deltagare i den här tråden. Som jag nyss hintade om så fortsätter resan efter besök hos Komorok vidare söderut, närmare bestämt mot Motala. Där skall det lyssnas, ha trevligt och sovas lite. För vi ska vara pigga och utvilade inför besök hos NiklasF som sker under lördagen. Där blir det grillning, trevligt umgänge, härlig hifi och säkerligen en och annan pilsner. Skall bli en utomordentligt trevlig helg som jag verkligen ser fram emot! Postad 06 July 2012 - 20:48
Gladpack och parkettkrull ska bli spännande.
Redigerat av Bakerman, 06 July 2012 - 20:49. Postad 06 July 2012 - 22:49
Gladpack var ett nytt element på våra mysiga träffar, vad finns det för planer med detta?
Postad 06 July 2012 - 23:29
Inget nytt. Jag kommer olla dom som jag har gjort hos alla andra. Postad 07 July 2012 - 08:43
Borde du veta, som äger högtalare med element gjorda av materialet i fråga. --- Ni är välkomna på fredag. Hojta till så att jag vet att ni är på väg bara. Jag jobbat ju också, så kom inte innan fyra. Postad 07 July 2012 - 12:40
Plz gör det, är runt 15-20K Volt i panelerna Postad 07 July 2012 - 15:10 När vi var hos Bagarn sist så ollade ju Palle en utav LMS:erna under 50.cal scenen på Hurt Locker. Läkarn hade aldrig sett så många frakturer på en så liten yta tidigare. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 07 July 2012 - 15:12. Postad 07 July 2012 - 17:37
Skål! Hade kvinnobesök igår. En mycket musikintresserad tjej som jag fejat med ett tag. Hon
gick in i vardagsrummet och sa. Snygg stereo och vilken bra akustik det verkar vara. Hur ofta träffar man på såna?? Synd att hon inte ser så bra ut bara. Så vi fortsätter väl vara polare bara.... Men det var kul att mata på vinyler och höra "oooooh vilken bra skiva det där är och vad bra det låter" Postad 07 July 2012 - 18:35
Postad 07 July 2012 - 19:20
Lol!!! Postad 08 July 2012 - 19:24
Jag tänkte samma sak när jag kom hem. Hemmastereon är skön att landa framför.
--- Jag håller på att smälla ihop en skojig test-CD till er som ska komma förbi här på fredag. Ambitionen är att det ska bli någon sorts officiell Krull-skiva. Postad 08 July 2012 - 20:32
Du lär väl bryta sönder den ändå... Postad 09 July 2012 - 08:40
Angående en gammal fråga, har någon fått svar från någon musiker/producent vilka prylar/rum du har när de producerar dessa låtar som har massa infrainfromation?
Postad 09 July 2012 - 09:08
Nej, jag har inte orkat engagera mig. Jag lämnar det objektiva vid 20Hz och njuter av infraljudet som kanske har slarvats dit.
Postad 09 July 2012 - 09:36
En liten påminnelse till er som kommer hit i helgen, ni måste ta med er något att ligga på!
Brukar vara varmt på ovanvåningen så täcke behövs inte, påslakan räcker gott. Postad 10 July 2012 - 09:15
Blev visst ännu en gubbe till helgen, sköj med lite nytt blod
Vore faktiskt lite skoj om det togs med ett par spela högt burkar om det finns plats och lust, VET ju att ni kommer vilja dra på och det går inte här. Eller ja, allt är väl relativt Postad 10 July 2012 - 09:20
Kanske Peter Råkar ha någon skojsigt att släpa med...
Kanske kanske, kanske inte, men jag hoppas då i alla fall på det ! Vi får se Postad 10 July 2012 - 09:40 Skoj! Vilka är det som ska med nu då? Skulle Mats med t.ex? Postad 10 July 2012 - 09:43
Inte fått hans nummer och han verkar ha gått under jorden här i tråden.
Har någon av er hans nummer så säg till han att han är mer än välkommen. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |