Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2009 - 12:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Startade bara om min box, sedan hade jag tillgång till de nya kanalerna.

haha är det Windows på boxarna?
Här dök dom upp automatiskt iaf utan omstart eller ens nån kanalsökning.

Redigerat av Leatherface, 03 November 2009 - 12:43.

Postad 04 November 2009 - 22:37

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om en "Comhem" köpt Samsung DCB-P850Z kommer att fungera i ett Tele2 nät?

Ska flytta från Comhem hus till Tele2 nu den 1/12, och PVR'en som Tele2 ligger inne med känns inte så spännande..

Eller ligger det en HDTV-PVR och väntar inom den närmsta framtiden?

Postad 04 November 2009 - 23:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja den ska funka men vad jag läst är det lite problem med att den bara hittar kanaler på en mux åt gången.
Kanske hjälper och välja annat land som på deras TV apparater.
Tekniskt sett är det ingen skillnad mellan comhem och tele2 då det är samma kryptering och standard.

Postad 20 November 2009 - 22:15

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om en "Comhem" köpt Samsung DCB-P850Z kommer att fungera i ett Tele2 nät?

Ska flytta från Comhem hus till Tele2 nu den 1/12, och PVR'en som Tele2 ligger inne med känns inte så spännande..

Eller ligger det en HDTV-PVR och väntar inom den närmsta framtiden?

Vad ska du ha en HDTV-PVR till när det bara finns tre kanaler? :D

Postad 20 November 2009 - 22:25

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag tror inte det ligger nån HDTV-PVR och väntar bakom hörnet hos Tele2, deras utbud är alldeles för klent än sålänge så det lär nog dröja.

På tal om HDTV, nån som hört nåt mer ifall Tele2 ska utöka med fler HD kanaler? sist jag pratade med dom sa dom att efterfrågan var stor just nu men dom kunde inte säga så mycket mer.
Hade ju varit trevligt med en 6-8 kanaler, då hade jag säkerligen tecknat ett HD abb.

Postad 20 November 2009 - 23:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
En HD PVR box ger ju iaf bättre bild även på SD kanaler eftersom det blir digitalt hela vägen då med HDMI.
Och ska man bara se SD kanaler kan man ju skaffa valfri HD PVR box för DVB-C men du kommer inte kunna se några andra HD kanaler än SVT HD.

Redigerat av Leatherface, 20 November 2009 - 23:05.

Postad 21 November 2009 - 18:37

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
hade ju velat ha canalplus hd kanaler, man betalar ju för hela paketet men HD kanalerna kan man inte se :).. menmen, låt oss hoppas att tele2 lanserar fler kanaler

för övrigt jag har denna tvn: http://www.elgigante.......Y&scid=1701

räcker det med att införskaffa en CA-modul då för att kunna se svthd? och kunna använda en fjärrkontroll istället för 2? och jag har både analoga (typ kanal5, tv3 mfl gratis) och digitala kanaler typ tv4 sport, canalplus mm kommer jag kunna komma åt bägge? med samma fjärrkontroll?

tacksam för svar..

Redigerat av borjeboy, 21 November 2009 - 18:48.

Postad 21 November 2009 - 18:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du behöver ingen CA modul för SVT HD då den sänds fritt tillsammans med övriga SVT kanaler bla.
Analog TV3, Kanal 5? trodde det var nersläckt överallt där det var digitaliserat.

Redigerat av Leatherface, 21 November 2009 - 18:58.

Postad 21 November 2009 - 19:03

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Du behöver ingen CA modul för SVT HD då den sänds fritt tillsammans med övriga SVT kanaler bla.
Analog TV3, Kanal 5? trodde det var nersläckt överallt där det var digitaliserat.

okej, men jag behöver kunna ta emot HDTV kanaler på något sätt

Postad 21 November 2009 - 22:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tele2's Humax box som gäller då.
Om du nöjer dig med SVT HD så funkar dom flesta DVB-C boxar eller TV med inbyggd DVB-C tuner och MPEG4.

Postad 22 November 2009 - 18:53

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Vad ska du ha en HDTV-PVR till när det bara finns tre kanaler? :)

Kanske ska skriva "Eller ligger det en PVR som även klarar HDTV och väntar inom den närmsta framtiden?"

Även om dom bara har 3 kanaler nu, så kommer det kanske fler i framtiden. Det går ju spela in SD oxå..

Letherface, du har vart med länge, särskilt när det gäller Dreambox..
Ska jag satsa på en sån istället då?

Det ska vara så att tjejen klarar av att programmera inspelningar via epg osv.. Går det?
Eller ska man nöja sig med HDTV boxen Tele2 erbjuder nu, och fixa "inspelningar" på annat sätt..

Postad 22 November 2009 - 21:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dreambox är lika enkel som vilken annan digitalbox som helst att använda.
Det som kan vara svårt för dom ovana är all konfiguration.
Och har du pengarna för en DM8000 + DVD brännare i den så har du en allt i ett mediacenter, dvd inspelare, digitalbox.
Sen så får ju dom som vill gärna trycka på för att dom ska godkänna en CA modul typ Technisats Conax pairing modul så man kan se HD kanaler på andra boxar och TV apparater.

Redigerat av Leatherface, 22 November 2009 - 21:20.

Postad 25 November 2009 - 08:30

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag fick ett reklamblad från Tele2, den med ett får på.
På en FAQ sida fanns denna fråga med:

Kan jag se Tele2s utbud med annan leverantörs digital-tv box?
Nej, vi kan inte garantera att andra leverantörers digital-tv boxar
fungerar i Tele2s nät. Vår ambition är dock att t ex TV-
apparater med inbyggd DVB-C mottagare ska fungera i vårt nät.
Om du är osäker, fråga din TV-handlare.

Låter som att Tele2 har ändrat sig om detta.

Postad 29 November 2009 - 21:08

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Av någon anledning så kopplade jag in gamla analogboxen för ett tag sedan och fick in samtliga gamla kanaler på den. På okodad analog är det väl bara SVT1, 2, TV4 och barnkanalen

Postad 09 December 2009 - 20:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Vad har hänt med radiokanalerna? alla MTG's kanaler verkar vara borta bla Bandit Rock :unsure:

Postad 09 December 2009 - 23:15

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Vad har hänt med radiokanalerna? alla MTG's kanaler verkar vara borta bla Bandit Rock :P

MTG har slutat sända sina radiokanaler via satellit, det är därför det är tyst där nu. Synd för man lyssnade ofta på dom, speciellt STAR och Bandit. Men som tur är så har man DR P3 att lyssna på iaf :unsure:

Postad 10 December 2009 - 12:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Ja, det var synd på dom radiokanalerna :unsure: lyssnade själv också en del på Bandit Rock.

Annars tycker jag det är hög tid för Tele2 att skaka fram lite fler HD kanaler, nu när ComHem fick nya kanaler också så blir man ju smått irriterad över att Tele2 inte kan få fram nåt.

Postad 14 December 2009 - 00:02

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Nån annan än jag som har feta problem med boxen när man är inne i kanalguiden?
Den låser sig hela tiden...mkt irriterande.. programvaran i boxen är ju 1,5 år gammal.. sjukt..

Postad 15 December 2009 - 08:35

stenbrott
  • stenbrott
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Nån annan än jag som har feta problem med boxen när man är inne i kanalguiden?
Den låser sig hela tiden...mkt irriterande.. programvaran i boxen är ju 1,5 år gammal.. sjukt..

Har samma problem... får passa sig när man ska scrolla igenom den... funkar OK när man bara tittar på den vy som kommer upp direkt.

Postad 04 January 2010 - 18:01

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Håller på och kollar på en PVR-box men det verkar som att den box
Tele2 erbjuder (Humax CX PVR-9200C) inte finns kvar i Humax sortement.
Den verkar ju vara 4 år gammal. Man kan hoppas att den är på väg att ersättas.

Nu verkar det vara Humax HDPVR-1000C som gäller, och
på Humax hemsida så står det att den funkar för bl.a. Tele2.

Någon som testat? Hur funkar HD? Måste jag ha Tele2s HD-box för det?

Postad 07 January 2010 - 11:12

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Håller på och kollar på en PVR-box men det verkar som att den box
Tele2 erbjuder (Humax CX PVR-9200C) inte finns kvar i Humax sortement.
Den verkar ju vara 4 år gammal. Man kan hoppas att den är på väg att ersättas.

Nu verkar det vara Humax HDPVR-1000C som gäller, och
på Humax hemsida så står det att den funkar för bl.a. Tele2.

Någon som testat? Hur funkar HD? Måste jag ha Tele2s HD-box för det?

Den funkade inte i augusti när jag prövade den, inte ens SD kanalerna funkade som dom ska, men kanske tele2 har valt den nu som deras nya HD hårddiskbox? var har du sett att det är den som gäller nu?

Redigerat av ndjr, 07 January 2010 - 11:12.

Postad 07 January 2010 - 11:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Sålänge du inte ska ha HD kanalerna så kan du skaffa i princip vilken DVB-C box som helst.
bortsett från Comhems HD boxar som är pairad till deras nät.

Redigerat av Leatherface, 07 January 2010 - 11:18.

Postad 07 January 2010 - 11:30

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Sålänge du inte ska ha HD kanalerna så kan du skaffa i princip vilken DVB-C box som helst.

Då är frågan, har tele2 valt HDPVR-1000C som sin nya HD box? det står så här på humax hemsida...

http://www.humaxdigi..._stb_sweden.asp

Redigerat av ndjr, 07 January 2010 - 11:31.

Postad 07 January 2010 - 15:42

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Då kan man undra om denna box är det.
Jag kollade på den på Mediamarkt, Elgiganten Megastore och NetOnNet, och på alla ställen levererades boxen i en Comhem låda.

Postad 07 January 2010 - 16:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den du nämner kommer inte funka mest troligt.
Personligen skulle jag inte vilja ha en Humax box ens om jag fick den gratis.

Redigerat av Leatherface, 07 January 2010 - 16:01.

Postad 16 January 2010 - 00:00

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Den du nämner kommer inte funka mest troligt.
Personligen skulle jag inte vilja ha en Humax box ens om jag fick den gratis.

Vet du om man kan byta kort mellan boxarna eller funkar dom i vilken box som helst?
har inte alla kanaler på huvudkortet och skulle vilja ha en extrabox och kunna byta mellan dem..

Postad 16 January 2010 - 00:14

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Är det möjligt att använda de gamla piratdekodrarna (analoga med potentiometer)
fortfarande?

Jag har en sån nånstanns i källaren (använde den i förrförra lägenheten..)

Postad 16 January 2010 - 06:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Eftersom det är analoga piratdekodrar så säger det väl sig själv att såna inte funkar till digitaltv.
Sen finns det andra anledningar till varför det inte funkar också men det behöver jag inte gå in på här.
Du får betala som vi andra eller vara utan TV så enkelt är det.

Vet du om man kan byta kort mellan boxarna eller funkar dom i vilken box som helst?
har inte alla kanaler på huvudkortet och skulle vilja ha en extrabox och kunna byta mellan dem..

Ja du kan flytta korten mellan mottagare... dom är inte pairad till nån speciell box.

Redigerat av Leatherface, 16 January 2010 - 06:28.

Postad 17 January 2010 - 00:49

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Eftersom det är analoga piratdekodrar så säger det väl sig själv att såna inte funkar till digitaltv.
Sen finns det andra anledningar till varför det inte funkar också men det behöver jag inte gå in på här.
Du får betala som vi andra eller vara utan TV så enkelt är det.

Ja du kan flytta korten mellan mottagare... dom är inte pairad till nån speciell box.

OK! då kan jag lösa kanalbryderiet..

och visst, jag betalar för mig.. men med TV licens och kostnad på 2 dekodrar så skäms jag inte speciellt mycket över att ha kunnat ha en 3e TV med lite bra kanaler.. det sänds ju ett antal kanaler analogt.. så var för inte flera tänkte jag bara..

Postad 18 January 2010 - 15:42

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Två nya kanaler har dykit upp nu i Tele2:s utbud, MTV Hits och Boomerang. Gör en kanalsökning så hittar ni dom på kanal 98-99. Bra gjort av Tele2 att ta in Boomerang som ersättare av Jetix när den försvann.. En bra barnkanal i mitt tycke.

Postad 18 January 2010 - 16:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Två nya kanaler har dykit upp nu i Tele2:s utbud, MTV Hits och Boomerang. Gör en kanalsökning så hittar ni dom på kanal 98-99. Bra gjort av Tele2 att ta in Boomerang som ersättare av Jetix när den försvann.. En bra barnkanal i mitt tycke.

Har funnits där i flera veckor redan.
Men har inte sett nån ersättningskanal för Filmpaketet än sen Hallmark försvann och ändå har dom höjt med 20:- samtidigt.

Redigerat av Leatherface, 18 January 2010 - 16:13.

Postad 19 January 2010 - 13:48

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Lite Off Topic kanske..

Men om någon vet är jag väldigt tacksam för alla råd och tips.

Den 1.a mars ska jag byta bostad till en fastighet som EJ har Tele2 som lev.

Har kollat med Tele2 och de kan ej lev varken kabel/fiber/adsl på adressen.

Nu är problemet att jag har bindningstid på mitt bredband/tv på Tele2. De vill att jag ska fortsätta betala för allting fast jag inte kommer ha deras "tjänst" kvar.. stämmer verkligen detta?

Googla runt lite och hitta någon som skrivit liknande att han fick rätt, att de bröt avtalet då de ej kunde leverera till hans nya adress. Men hittar inga vilkor någonstans som styrker detta..

https://www.flashbac...p/t-954756.html

Någon som vet något om detta? Känns surt att behöva betala massa pengar till dem för något jag ej kan få/ha,

//Ante

Postad 19 January 2010 - 22:17

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Lite Off Topic kanske..

Men om någon vet är jag väldigt tacksam för alla råd och tips.

Den 1.a mars ska jag byta bostad till en fastighet som EJ har Tele2 som lev.

Har kollat med Tele2 och de kan ej lev varken kabel/fiber/adsl på adressen.

Nu är problemet att jag har bindningstid på mitt bredband/tv på Tele2. De vill att jag ska fortsätta betala för allting fast jag inte kommer ha deras "tjänst" kvar.. stämmer verkligen detta?

Googla runt lite och hitta någon som skrivit liknande att han fick rätt, att de bröt avtalet då de ej kunde leverera till hans nya adress. Men hittar inga vilkor någonstans som styrker detta..

https://www.flashbac...p/t-954756.html

Någon som vet något om detta? Känns surt att behöva betala massa pengar till dem för något jag ej kan få/ha,

//Ante

Svaret jag fick när jag frågade va att om dom inte kan leverera till den nya adressen så går det bra att avsluta abb. hos dom annars fortsätter bindningstiden som vanligt..

Dock har mitt förtroende för Tele2 blivit klart sämre ju fler ggr jag pratar med dom., så känns som att man inte kan lita på dom många ggr.

Hoppas det löser sig!

Mvh Fredde

Postad 19 January 2010 - 22:39

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Svaret jag fick när jag frågade va att om dom inte kan leverera till den nya adressen så går det bra att avsluta abb. hos dom annars fortsätter bindningstiden som vanligt..

Dock har mitt förtroende för Tele2 blivit klart sämre ju fler ggr jag pratar med dom., så känns som att man inte kan lita på dom många ggr.

Hoppas det löser sig!

Mvh Fredde

Jo, de kunde göra ett avslut på abb. Men då skulle jag få betala all kostnad på en slut faktura. Dvs i mitt fall betala fram tills Juni 2011. Vilket blir enligt tele2 ca 3400 kr.

Sura pengar för något jag inte ens kommer använda eller ha tillgång till.

Postad 20 January 2010 - 00:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är väl som alltid att det kan variera beroende vem man pratar med men i stort sett är jag ändå nöjd med Tele2's kundtjänst då jag ringt dit iaf.

Postad 21 January 2010 - 00:36

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tror ni att Tele2 någonsin kommer att lägga till CANAL+ Film HD? Innan dess känns det knappt lönt att betala för +-kanalerna

Postad 21 January 2010 - 23:08

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Humax CX PVR-9200C

Någon som vet om det är nån ny prgvara på G? blir snart galen på denna skitbox!

Om jag köper en ny, bättre box, kan jag då på nåt sätt få över allt det inspelade till den nya?
har massor av barnprg mm som dottern kommer gråta blod över om det försvinner.

Postad 22 January 2010 - 08:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dom är antagligen krypterade så det är nog inte så lätt ifall det inte går att avkryptera programmen på nåt sätt.
En av anledningarna till varför jag inte vill ha såna skitboxar.

Postad 22 January 2010 - 16:26

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Dom är antagligen krypterade så det är nog inte så lätt ifall det inte går att avkryptera programmen på nåt sätt.
En av anledningarna till varför jag inte vill ha såna skitboxar.

Om jag hade haft en Dreambox, kunde jag löst det då?

Postad 22 January 2010 - 16:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dreambox spelar in hela sändningen helt okrypterat och du kan enkelt föra över inspelningar till externa diskar eller dator.
Du kan också koppla extern dvd brännare och bränna ut direkt från boxen.
Har du en DM8000 så kan man stoppa in DVD brännare direkt i den.
Sen har du ju alla andra fördelar som att du t.ex kan ställa in timers och se på kanaler/inspelningar över webinterface på dator var du än befinner dig förutsatt att du har tillräckligt med bandbredd.
Den löser däremot inte problemet på dom inspelningar du redan har.
Finns ju även andra linuxboxar och HTPC men personligen gillar jag Dreambox bäst.
Mest för all utveckling till boxen tack vare att den är helt opensource baserad.
Annan fördel är ju att du kan grabba EPG för 14 dagar framåt från internet på alla kanaler och slippa Tele2's ofta icke fungerande EPG och som ofta bara har 2 program framåt eller ingen EPG alls.
Men jag rekomenderar att man har en del nätverks och datorvana om man ska hålla på med Dreambox eller andra linuxboxar för själva konfigurationen. Användarmässigt är den däremot inga problem att hantera för familjer.

Redigerat av Leatherface, 22 January 2010 - 16:45.

Postad 22 January 2010 - 22:50

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Dreambox spelar in hela sändningen helt okrypterat och du kan enkelt föra över inspelningar till externa diskar eller dator.
Du kan också koppla extern dvd brännare och bränna ut direkt från boxen.
Har du en DM8000 så kan man stoppa in DVD brännare direkt i den.
Sen har du ju alla andra fördelar som att du t.ex kan ställa in timers och se på kanaler/inspelningar över webinterface på dator var du än befinner dig förutsatt att du har tillräckligt med bandbredd.
Den löser däremot inte problemet på dom inspelningar du redan har.
Finns ju även andra linuxboxar och HTPC men personligen gillar jag Dreambox bäst.
Mest för all utveckling till boxen tack vare att den är helt opensource baserad.
Annan fördel är ju att du kan grabba EPG för 14 dagar framåt från internet på alla kanaler och slippa Tele2's ofta icke fungerande EPG och som ofta bara har 2 program framåt eller ingen EPG alls.
Men jag rekomenderar att man har en del nätverks och datorvana om man ska hålla på med Dreambox eller andra linuxboxar för själva konfigurationen. Användarmässigt är den däremot inga problem att hantera för familjer.

Intressant!

Har du tips på någon bra hemsida som handlar om detta?
Vill ju inte terrorisera dig mer än nödvändigt!

/ P

Postad 22 January 2010 - 22:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
www.dreamboxx.nu

Postad 23 January 2010 - 14:08

P4trickcloud
  • P4trickcloud
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har Tele2 maxpaket men kan inte se dem kanalerna- så jag undrar vilket kanalpaket dem ingår i om det är Viasat Guld(silver eller maxpaketet?

Postad 23 January 2010 - 14:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
MTV Hits = Musikpaketet
Boomerang = Barnpaketet
Eftersom Maxpaketet innehåller båda dom paketen så gäller det självklart även det.

Redigerat av Leatherface, 23 January 2010 - 14:50.

Postad 23 January 2010 - 17:12

P4trickcloud
  • P4trickcloud
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

MTV Hits = Musikpaketet
Boomerang = Barnpaketet
Eftersom Maxpaketet innehåller båda dom paketen så gäller det självklart även det.

Jag har dem paketen men när jag slår till dem kanalerna står det "Ingen åtkomst" har gjort allt vad jag kan även kollat hur jag ska gå till väga men det funka inte

Postad 23 January 2010 - 17:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Konstigt jag har då kunnat se MTV Hits iaf i 1 månad nu.
Barnpaketet har jag inte däremot så det kan jag inte svara på.
Testa stå på kanalen ett tag och se om bilden dyker upp.

Redigerat av Leatherface, 23 January 2010 - 17:31.

Postad 23 January 2010 - 17:48

P4trickcloud
  • P4trickcloud
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Konstigt jag har då kunnat se MTV Hits iaf i 1 månad nu.
Barnpaketet har jag inte däremot så det kan jag inte svara på.
Testa stå på kanalen ett tag och se om bilden dyker upp.

ska testa detta:) om inte det funkar så ringer jag till dem och skäller ut Tele2:)

Postad 24 January 2010 - 16:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

ska testa detta:) om inte det funkar så ringer jag till dem och skäller ut Tele2:)

Jag gjorde en ny kanalsökning efter det fick jag tillgång till Boomerang, då jag har barnpaketet.

Postad 28 January 2010 - 00:03

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som prövat HDPVR-1000C HD boxen med tele2 nyligen? fick nämligen svar från just tele2 om den

Ärende=Hej
Funkar Humax HDPVR-1000C HD boxen nu med Tele2 som det står på Humax hemsida ? (se link nedan) det funkade inte för ca 6 månader sedan när jag provade, och funkar det då att ta emot dom vanliga ej HD kanalerna med mitt gamla ej HD kort? jag behöver inte HD kanalerna nämligen, kommer ni att erbjuda den boxen snart?
MvH

http://www.humaxdigi...000c_sweden.asp

Hej
Den boxen ska fungera i vårt nät. Du bör dock vara medveten om att vi inte kan bistå med support om man använder extern utrustning. Vi kan bara utföra support på den sorts boxar vi har att erbjuda.

Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post eller på telefonnummer 0200-25 25 25. Du kan alltid läsa om våra tjänster och produkter på www.tele2.se.

Med vänlig hälsning

Tele2 Sverige AB
TV kundservice
Camilla Jansen

Redigerat av ndjr, 28 January 2010 - 00:04.

Postad 28 January 2010 - 00:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den borde funka utan Comhems mjukvara i den åtminstone.

Redigerat av Leatherface, 28 January 2010 - 00:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.