Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *

1769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX M-4000P (Mediaspelare) 1 8.48148 (26) Inga priser
TViX HD M-5000A (Mediaspelare) 1 8.499998 (17) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 September 2007 - 21:02

elGuran
  • elGuran
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
tack Jofa. Grön som man är så är det bra att det finns duktiga pojkar som hjälper en
gammal farbror... :)

det hjälpte dock inget efter som det bara är en kod som jag behöver för att kunna
styra tvixen.

styr allt med fjärren till stärkaren, skulle vara skönt att kunna styra tvixen å
det e en sony str-dg910 det skulle vara nå hjälp om någon vet.

Postad 11 September 2007 - 01:22

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hej!

Hoppas att jag kan låna tråden lite.

Har lite intressant info.
Kanske är gammal, kanske är nytt för en del?

Men fjärrkontrollerna till N35 och tvix 4000 är ganska lika

Döm själva

N35
Bifogad fil  Rapsody_N35_remote_stor.jpg   195.02K   23 Antal nerladdningar

Tvix 4000
Bifogad fil  TViX_M4000p_whit_remote.jpg   322.78K   24 Antal nerladdningar

I wonder why... :)

Postad 11 September 2007 - 18:04

eckegävle
  • eckegävle
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Några saker jag funderar över

Köpte en sån här rackare efter att jag suktat över den i ett par månader. Vad händer efter att jag packat upp den. Displayen dör omedelbart, fjärren svarar inte alltid, den hänger sig och är allmänt jävlig tycker jag. Jag uppdaterade firmwaren i den och då kunde den läsa i stort sett alla filmer jag hade lagt in men den hänger sig mer eller mindre en gång varje minut på vissa filtyper.

Varför skriver jag detta då? Jo för att antingen tänkte jag någon skulle kunna hjälpa/övertala mig att behålla skiten eller så vill jag veta vad som är liknande och vart jag hittar det. Själva idén och utformningen är klockers tycker jag men vafan den funkar ju hälften av gångerna.

Ja just det. Kan man verkligen inte spola i filmer och går det inte att lägga upp en playlist motsv. Den kan ju för fan bara spela en skiva i taget (min musik är upplagd skiva för skiva).

Tackar för den som eventuellt orkar bry sig i detta.

//Erik

Postad 11 September 2007 - 20:23

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Död display: byt på garanti
Jo man kan visst spola i filmer. Vissa måste dock reperaras. Sök denna tråd...
Spellistor funkar utmärkt. Det finns visst nån begränsning på hur stora dom kan vara men det har inte drabbat mig.

/J

Postad 12 September 2007 - 13:23

Rosetwig
  • Rosetwig
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
hallå på er....

jag är en stolt ägare av denna maskin sedan forntiden men har nu råkat ut för att klockan har ställt om sig och jag kan inte hitta hur man återställer den ! Klockan går 2h efter o jag tycker det är störigt, nån vänlig som vet hur man åtgärdar detta ?

TACK !

//Jonas

Postad 12 September 2007 - 18:19

CrimeBoy
  • CrimeBoy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Om det är någon mer än jag som har haft problem med att tex bakgrundsbilden inte funkar i vissa kataloger, så beror det på att tvixen inte klarar av att läsa sista filen i kataloger med många filer.

Min "lösning" var att skapa en fil som heter zzzz.zzz i varje katalog, som då blir den sista filen.

Postad 23 September 2007 - 21:36

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Hur överför jag filmer m.m till Tvixen utan att dra en kabel från datorn, går det göra det trådlöst? Hur?

Postad 13 October 2007 - 20:27

ronnylov
  • ronnylov
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Trådlös överföring går om man har trådlöst nätverk och USB-nätverksadapter kopplad till Tvixen. Men det är segt med filmer.För mig får jag en överföringshastighet på ca 700 kbyte/sekund och en DVD-film på 4 GB tar då en stund...

Postad 20 October 2007 - 13:05

Goo4y
  • Goo4y
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej....

Fattar inte detta....
Kan inte skicka filer till Hårddisken med FTP, men det går skicka till en USB sticka....
Det står read only, har provat med Flash ftp och cute ftp med samma resultat..

Någon som vet varför???
Har läst så ögonen blöder utan att hitta eller så fattar jag inte ;)

Postad 21 October 2007 - 22:41

honky
  • honky
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
HEJ1
Lite frågor o denna är vad jag behöver ska kunna spela dvd, xvid,wmv.mp3 och flac tänkte använda 2 oilka externa hårddiskar (en seagate 500 gb och en western digital 500 gb)
komme kanske senare att sätta upp ett nätverk har crt tv ska jag använda s-video utgången eller ? kommer detta att funka smärtfritt tror ni ?

mvh

Mikael

Postad 22 October 2007 - 18:52

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp med trådlöst.

Till förmån för en 4100 har min gamla tvix åkt in i sovrummet. Tänkte att jag skulle lösa överföringen med trådlöst, hittade denna billigt. http://www.onoff.com...markID=11-22-15

Nuvarande config är att jag kör ett extra nätverkskort i burken sedan rak kabel till tvixen. Jag funderade på om det gick att använda en hub jag har liggandes för att förgrena? Vad jag fattar så borde jag få ett problem med kabeln mellan burken och hubben iom med att jag kör rak kabel?

Är rejält sopig på nätverk, nån som har tips?

Postad 24 October 2007 - 20:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ny tråd för nya Tvixen!

* Officiell tråd - Tvix M-6500A *

Redigerat av Martin, 24 October 2007 - 20:51.

Postad 06 November 2007 - 22:40

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Hej,

är det nån som vet hur Tvix 5000 skickar ut 2-kanals 24-bits 96 kHz PCM ljud från en DVD (katalog eller iso)?

Skickar den ljudet som 24/96 eller samplar den ned till 16/48?

Min receiver verkar inte kunna tala om annat än att den får just "PCM".

Är det någon som har en receiver som talar om det och kan testa?

Testskiva finns här:
http://download.vide.../audiotools.htm

Ladda hem de 5 rar-filerna och extrahera till en o samma katalog.

/J
Edit: Inget svar fick man... B)
Men efter lite pillande med min receiver så lyckades jag få den att iallafall tala om att 96 kHz PCM ljud skickas ut som 96 kHz av Tvixen. Antalet bitar var det tyst om men då får man ju förmoda att det är oförändrat 24.
Najs: Då kan man spela upp högkvalitativt ljud o musik på hyfsat enkelt sätt. Bara att slänga in i en DVD-kontainer.
;)

Redigerat av jofa, 08 November 2007 - 21:40.

Postad 14 November 2007 - 17:20

Unregistered051974c7
  • Unregistered051974c7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har en mapp med ca 400 musikvideos! Hur gör man om man vill hoppa till dem som börjar tex med bokstaven M utan att behöva blädra genom alla sidorna!?

Postad 14 November 2007 - 19:37

Unregistered051974c7
  • Unregistered051974c7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Någon som vet om dem har planer för att uppdatera så att man kan spela .mkv filer på M-4000?
Finns det något bra sätt att göra om dessa filmer till format som fungerar på tvixen idag?

Postad 14 November 2007 - 23:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Någon som vet om dem har planer för att uppdatera så att man kan spela .mkv filer på M-4000?
Finns det något bra sätt att göra om dessa filmer till format som fungerar på tvixen idag?

.mkv kommer du aldrig kunna spela på M-4000, du får köpa M-4100 eller senare för det.

Postad 15 November 2007 - 07:35

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Har en mapp med ca 400 musikvideos! Hur gör man om man vill hoppa till dem som börjar tex med bokstaven M utan att behöva blädra genom alla sidorna!?

Det går inte... än. Det har föreslagits till DviCo att införa något sådan, men än så länge lägger de allt krut på X100-modellernas ljud- och bild-problem.

Postad 15 November 2007 - 09:19

Unregistered051974c7
  • Unregistered051974c7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
ok! TAck

Postad 15 November 2007 - 13:30

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Det går inte... än. Det har föreslagits till DviCo att införa något sådan, men än så länge lägger de allt krut på X100-modellernas ljud- och bild-problem.

Du kan dock bläddra sida för sida men >>| och |<< knapparna så slipper du åtminstone bläddra 1 fil i taget.

En annan idé är ju att göra en katalog för varje begynnelsebokstav och sorterar in filerna där. Sen gör du även en spellista med alla låtar och lägger den på samma nivå som alla "bokstavs-kataloger" så kan du både enklare bläddra fram till viss bokstav och spela eller bläddra i hela samlingen av låtar. Hmmm, fast just när jag skriver detta så blir jag osäker på om man kan ha film-filer i spellistor...

/J

Postad 17 November 2007 - 16:26

tjompa
  • tjompa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Klarar någon av TVIX:arna att spela upp dvr-ms filer från MS Mediacenter?

Postad 29 November 2007 - 07:20

Goran65
  • Goran65
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Finns nu ny firmware till TVIX HD M-41/5100SH Firmware 1.3.15 2007-11-28 1.3.15 10,233,608

http://demod.dvico.c...x100_1.3.15.zip

Göran ;)

Postad 29 November 2007 - 08:48

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

För att det ska gå snabbare, så kan du i alla fall trycka på den lilla "Next"-knappen, som du hittar precis under "Zoom"-knappen på fjärrkontrollen. Då bläddrar du sida för sida istället för att hålla nere "ner" och bläddra på det sättet.

Redigerat av sean.wiklund, 29 November 2007 - 08:51.

Postad 29 November 2007 - 18:06

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

För att det ska gå snabbare, så kan du i alla fall trycka på den lilla "Next"-knappen, som du hittar precis under "Zoom"-knappen på fjärrkontrollen. Då bläddrar du sida för sida istället för att hålla nere "ner" och bläddra på det sättet.

Vilket var precis vad jag menade med denna post för 2 veckor sedan:
https://www.minhembi...s...t&p=1642932
:)

På min fjärr, den svarta rundade står det inte "Next" på knapparna.

/J

Postad 30 November 2007 - 15:35

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Finns nu ny firmware till TVIX HD M-41/5100SH Firmware 1.3.15 2007-11-28 1.3.15 10,233,608

http://demod.dvico.c...x100_1.3.15.zip

Göran :lol:

Fult gjort att få upp ens förhoppningar sådär! :unsure:

Postad 14 December 2007 - 17:11

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej gött folk!

Displayen på min TviX gick sönder efter 9:månader....lämnade in där jag köpt den och de kunde inte reparera/byta den eftersom den hade utgått ut sortimentet...då ger dig mig ett förslag på tillgodokvitto - 20% avdrag för bruk av maskin.

Heja W-Hallen....jättebra att ni är så kundorienterade och snåla när man har kvar garanti.

// Togge :P

Postad 17 December 2007 - 13:29

froad
  • froad
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

En kompis till mig har köpt en tvix 4000 och han kör med MAC. Han har försökt att köra med nätverkssladd mellan tvixen och datorn för att kunna köra ftp, men går det? Måste man ha ett nätverk för att kunna göra så?

Postad 17 December 2007 - 13:35

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Hej gött folk!

Displayen på min TviX gick sönder efter 9:månader....lämnade in där jag köpt den och de kunde inte reparera/byta den eftersom den hade utgått ut sortimentet...då ger dig mig ett förslag på tillgodokvitto - 20% avdrag för bruk av maskin.

Heja W-Hallen....jättebra att ni är så kundorienterade och snåla när man har kvar garanti.

// Togge :blush:

Hoppas du gav dom rejält med fan för det erbjudandet!

Postad 17 December 2007 - 16:48

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej gött folk!

Efter mycket tjat så drog de bara av 10%....lär ju inte handla där nåt mer. Såååå snålt.

// Togge

Postad 17 December 2007 - 17:14

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Hej gött folk!

Efter mycket tjat så drog de bara av 10%....lär ju inte handla där nåt mer. Såååå snålt.

// Togge

hmm... jag har inte hundra koll på konsumentlagar, men enl. vad jag kan minnas så är det ett lagbrott... den korrekta lösningen borde vara att:
Ge dig alla pengar tillbaka.
eller
Ge dig den nya modellen.

Postad 17 December 2007 - 20:03

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej gött folk!

// Togge :D

// Togge

hmm... jag har inte hundra koll på konsumentlagar, men enl. vad jag kan minnas så är det ett lagbrott... den korrekta lösningen borde vara att:
Ge dig alla pengar tillbaka.
eller
Ge dig den nya modellen.

Jag kan inte säga att jag har koll heller och jag kollade på konsumentguidens hemsida utan resultat.
Men deras s.k butikschef påstod att de hade rätt att jämföra detta som att häva köpet och därför kunna yrka på s.k nyttoavdrag vilket jag inte ville tillämpa då jag ville ha varan lagad.

// Togge

Postad 18 December 2007 - 07:42

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Jag kan inte säga att jag har koll heller och jag kollade på konsumentguidens hemsida utan resultat.
Men deras s.k butikschef påstod att de hade rätt att jämföra detta som att häva köpet och därför kunna yrka på s.k nyttoavdrag vilket jag inte ville tillämpa då jag ville ha varan lagad.

// Togge

Det är jäkligt fult av dem att dra upp nyttoavdrag - snacka om att gå emot sina kunder.

Som jag ser det har de tre alternativ:
1 - erbjuda reparation
2 - pengarna tillbaka - men det är ju inte ett alternativ för dig
3 - erbjuda den nyare versionen och kanske nån krona i mellanskillnad, iom att de inte har kvar någon 5000-modell

Om de fortfarande gnäller, ta kontakt med Allmänna ReklamationsNämnden här - WebHallen har ingen chans att vinna ett mål av det här slaget. Och jag hoppas du inte har tappat "burken" så att det är några yttre märken på den, för då är det kört för din del.

Mer intressant läsning här

Postad 18 December 2007 - 07:57

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Annars kan du kontakta din lokala konsumentvägledare, sånt här ska han kunna. Och jag kan garantera att Butiken i detta fallet har fel, det som gäler är reparation eller likvärdig vara, ingenting annat. Avdrag är bara bullshit, så har de ingen rätt att göra.

Postad 18 December 2007 - 10:07

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

// Togge

Det är jäkligt fult av dem att dra upp nyttoavdrag - snacka om att gå emot sina kunder.

Som jag ser det har de tre alternativ:
1 - erbjuda reparation
2 - pengarna tillbaka - men det är ju inte ett alternativ för dig
3 - erbjuda den nyare versionen och kanske nån krona i mellanskillnad, iom att de inte har kvar någon 5000-modell

Om de fortfarande gnäller, ta kontakt med Allmänna ReklamationsNämnden här - WebHallen har ingen chans att vinna ett mål av det här slaget. Och jag hoppas du inte har tappat "burken" så att det är några yttre märken på den, för då är det kört för din del.

Mer intressant läsning här

Tyvärr så ville de inte ge sig och jag orkade inte tjafsa för 144:-....så jag tog en likvärdig produkt och då inte en Tvix...de fånade sig med att denna regel gäller:

Betala ersättning
Vid hävning kan du i vissa fall få betala en rimlig ersättning för den användning du har haft av varan, så kallat nyttoavdrag.

Men som sagt....jag har då inte hört talas om att en så pass stor aktör är så småsnåla mot sina trogna kunder...

// f.d w-hallen kund Togge

Redigerat av toggebogge, 18 December 2007 - 14:03.

Postad 23 December 2007 - 14:29

froad
  • froad
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Här är en smått galen tanke: Skulle det inte gå att streama streamat material till tvixen. Till exempel all Internet-TV som sänds ut skulle jag hemskt gärna vilja få ut till min tv nere i vardagsrummet. Jag använder nu Netshare för att streama ner material från min dator och det funkar ju utmärkt. Till exempel skulle jag vilja se Inter-Milan som sänds på nätet idag i min TV och då skulle ju tvixen kunna vara till hjälp. Vill ju slippa flytta datorn till tv:n.

Postad 23 December 2007 - 17:53

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Jo, det skulle kunna gå. Men jag vet iallafall ingen fungerande lösning.
Men om du skriver en egen NFS server som kan ta en inkommande ström och presentera den för Tvixen som en helt vanlig fil så att Tvixen luras att tro att den läser en fil så borde det rent teoretiskt fungera.

Jag har provat på Linux att skapa en "named pipe" och sedan skicka en ström till den, men den ville Tvixen inte läsa.
Jag har för mig att jag till slut läste "named pipes" inte fungerar över nätverksanslutningar så den idén sket sig :(

/J

Postad 23 December 2007 - 19:56

froad
  • froad
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Om något duktigt snille vill ta sig an att lösa en sådan uppgift så skulle jag bli glad!

Postad 24 December 2007 - 01:42

Mats_61
  • Mats_61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
MIn Tvix 400 har också slutat fungera, började lukta bränd efter ca 6 månader.
Jag har kört fläkten på näst högsta läget just för att den inte skulle bli överhettad.
Jag har fått tre alternativ från I-net där jag köpte den.
Reparera
Pengarna tillbaka (Alla pengarna)
Anna produkt,likvärdig.
Jag valde annan likvärdig.
De rekomenderade denna. http://www.inet.se/m...-a-100/6303961/
Jag tycker denna verkar bra. behöver bara lägga mellan ca 300:-.
Den har lite mera finesser, så får vi väl se vad denna går för.
Såg att man även kunde se streamat materila direkt från nätet och ladda ner bit torrentfiler utan att ha datorn i gång,mm.

/Mats

Postad 24 December 2007 - 08:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vad betalade du för den då?

Var det mer än 2000:- så tar du ju såklart pengarna, sen beställer du en popcorn-låda ändå :)

Postad 24 December 2007 - 12:00

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

MIn Tvix 400 har också slutat fungera, började lukta bränd efter ca 6 månader.
Jag har kört fläkten på näst högsta läget just för att den inte skulle bli överhettad.
Jag har fått tre alternativ från I-net där jag köpte den.
Reparera
Pengarna tillbaka (Alla pengarna)
Anna produkt,likvärdig.
Jag valde annan likvärdig.
De rekomenderade denna. http://www.inet.se/m...-a-100/6303961/
Jag tycker denna verkar bra. behöver bara lägga mellan ca 300:-.
Den har lite mera finesser, så får vi väl se vad denna går för.
Såg att man även kunde se streamat materila direkt från nätet och ladda ner bit torrentfiler utan att ha datorn i gång,mm.

/Mats

Jag tog denna https://www.prisjakt...kt.php?p=233251
Den funkar tyvärr inte med .srt och ej med H.64 eller .iso eller .img.......men det funkar bra trådlöst :)

Återkom gärna om du väljer denna så får du gärna skriva +/- i jämförelse med tvixen.

// Togge

Postad 24 December 2007 - 12:32

Mats_61
  • Mats_61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad betalade du för den då?

Var det mer än 2000:- så tar du ju såklart pengarna, sen beställer du en popcorn-låda ändå

Jag gav 1450:- för den.
Och mellanskillnaden skulle bli ca 300:- sa dom :)

//Mats

Postad 28 December 2007 - 02:29

landser
  • landser
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Brorsans tvix 4000 började brinna.Köpt på Webhallen för 2700.- ca inkl 250gb disk.
Efter mycket om och men så betalades hela summan tillbaka.

Nu har min tvix 5000 börjat strul oxå.
När man bläddrar i mappar så fortsätter det markerat rulla som om man håller in fjärren upp eller ner.
Irriterande som f'n.
Nån som haft liknande problem?

Postad 30 December 2007 - 22:37

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Brorsans tvix 4000 började brinna.Köpt på Webhallen för 2700.- ca inkl 250gb disk.

När man bläddrar i mappar så fortsätter det markerat rulla som om man håller in fjärren upp eller ner.
Irriterande som f'n.

Låter som om nån knappt har fastnat i intryckt läge. Men om du inte spillt cola eller något annat klibbigt på fjärren så verkar det konstigt.

Postad 02 January 2008 - 13:17

ronnylov
  • ronnylov
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har nu kopplat in nätverkssladd istället för att köra trådlöst till min TviX-4000 men är lite besviken på uppladdningshastigheten jag får via ftp. Jag kan nu överföra med hastighet på ca 1,5 MB/s med toppar uppemot 1,8 MB/s som bäst. Jag har kopplat nätverkskabeln via en 3Com nätverksswitch som stödjer upp till 1Gbit/s hastighet. TviX 4000 ska väl då koppla upp sig med 100 Mbit/s? Jag kör SmartFTP. När jag körde trådlöst (54 mbit/s) kom jag upp i ca 700 kB/s så det är väl ändå mer än dubbelt så snabbt som det trådlösa men jag trodde det skulle bli ännu snabbare.

Vad får ni för överföringshastigheter vid uppladdning via FTP?

Postad 03 January 2008 - 00:18

landser
  • landser
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nädu inge cola i fjärren inte. Samma sak med orginal fjärren som logitech 885.
Funkar efter apparaten varit på ett tag som om den funkar när den blivit varm.
Alla knappar på själva tvixen funkar som dom ska direkt.

Irriterande som f'n.

Låter som om nån knappt har fastnat i intryckt läge. Men om du inte spillt cola eller något annat klibbigt på fjärren så verkar det konstigt.

Postad 05 January 2008 - 12:14

soulis
  • soulis
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej,

Behöver lite hjälp med en fråga. Har sökt i tråden men fick så många sidor i svar.

Jag undrar om jag kan koppla på en extern usb dvd spelare på TVIX 5000 och använda den istället för en dvd spelare? Jag har läst att man ska kunna göra usb dvd spelare regionsfria så att jag inte bara ska kunna spela reg 2 skivor...

Är det någon som testat detta???

Postad 09 January 2008 - 18:15

ylaena
  • ylaena
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vet någon om man kan köra 5100 firmware på sin gamla M5000?
Eller kommer det någon ny firmware till M5000 snart?

ronnylov - jag får också väldigt långsam hastighet med FTP, ska prova Total Commander som tydligen går snabbare.

Postad 09 January 2008 - 18:26

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Ja, jag tvivlar på att kommer komma någon mer uppdatering till dessa gamla spelare. Snart kommer ju ytterligare en ny version. ;) Det är ju så många finesser kvar på önskelistan....

4100 firmware på 4000: jag skulle inte ens våga prova att uppdatera. Gissningsvis säger nde nej redan vid försök.
Det är ju olika chip i botten så jag gissar att det inte går.

extern usb dvd: "Sök inom tråd", längst ned på sidan..... "usb dvd", kanske?

"Seek and thou shalt find"

/J

Postad 10 January 2008 - 15:55

ronnylov
  • ronnylov
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Efter en hel del labbande med xvid i min tvix 4000 så har jag kommit fram till att spelaren verkar fungera bättre om alternativet "packed bitstream" används i inställningarna. Jag blev lite förvånad när jag märkte detta eftersom de flesta verkar rekommendera "unpacked bitstream" för hårdvarubaserade spelare men det verkar ändå som packed bitstreaam funkar bättre för mig. Med packed bitstream har jag heller inga problem med 2 stycken B-frames heller.

Så om du har en xvid-fil som hackar vid uppspelning så kan man föröska fixa detta med hjälp av programmet MPEG4 modifier och ändra till "packed bitstream" om den inte redan har det (d.v.s. om det finns en kryssruta pack - använd den, om kryssrutan visar unpack - använd den inte). Detsamma bör även gälla för divx, men detta har jag inte testat.
http://www.moitah.net/#MPEG4Modifier

Se detta som ett litet tips.

Postad 13 January 2008 - 11:22

Sepulcretum
  • Sepulcretum
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har presis köpt en Tvix 4000 och har lite problem som jag skulle vilja ventilera...

Har dels problem med något konstigt hackande när jag kör avi-filmer.
Det är som om den fryser bilden en kort stund innan scenbyte/klipp till en annan bild.

Sen fungerar inte snabbspolningen på avi-filer.
Någon som vet vad dessa problem beror på?
Jag har senaste firmware.

Sen undrar jag lite över inlägget ovanför...var ställer du in "packed bitstream" i Tvixen?

Hälsningar
Sepulcretum.

Postad 13 January 2008 - 20:56

dzldzldzl
  • dzldzldzl
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
behöver hjälp!

Har excractat subs från MKV filer till .srt men när Tvixen spelar upp dem visar den bara siffror och "timestamps".
På datorn funkar de utan problem men tvixen visar bara siffror trots att den säger att den hittat sub.
Jag har provat firmware 1.3.15 och 1.3.05

nån som har nån aning om va jag gör för fel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.