Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel och konsolförsäljning världen runt

4660 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 March 2009 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

som sagt så kan vi vänta oss en sänkning av PS3 priset. Nu har det även bekräftats av SONY själva. Så nu kommer försäljningen spruta iväg :). 360n kommer nog tappa rejält i intresse när sänkningen blir av. Blu-ray spelare, stor hårddisk, most powerfull etc etc för ungefär 2999 kr (min gissning).

FETT! *klickar in på länken*

Sony informed...mhm..mhm.. gott-i-gott-gott.

Kolla alltid originalkällan som min mormor brukar säga *utför nämnd undersökning*

Oooops *spelar nämnvärt förvånad*

Update: It seems Sony will launch a new two-game PS3 bundle, packing Resistance: FoM and Motorstorm with an 80GB console apparently for the same $399 price. Not a price drop, but it's something. This photo of the box at retailer Target appears to confirm it. Update ends.

En 100 dollars prissänkning under rådande ekonomiska situation vore ett idiotdrag för Sony. Källkritik är A och O som även Lagerbäck brukar säga.

Postad 18 March 2009 - 16:22

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Ohh nooo, jag gjorde en blunder igen. tänkte på $299 :) well shit happens.

Här är lite mer nyheter om PS3 price-cut ryktet.

http://www.gamezine....036;1281325.htm

Redigerat av rayko, 18 March 2009 - 17:28.

Postad 18 March 2009 - 17:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ohh nooo, jag gjorde en blunder igen. tänkte på $299 :) well shit happens.

Här är lite mer nyheter om PS3 price-cut ryktet.

http://www.gamezine....036;1281325.htm

Nyhet vet jag inte, en analys varför det ska komma.

Har varit rykten enda sen hösten nu. Inte mycket konkret.

Att man dessutom lanserar en ny Bundle, det officiella, för att sen slakta priset 100 dollar är inget som går ihop. Dessutom så skulle det vara korkat att ta det såhär tidigt på året. Då ger man Microsofts spelutrymme under våren och sommaren att inför hösten klippa till. En prissänkning bör nog komma till hösten så man kan suga på den karamellen hela året ut utan att MS kan göra mycket.

Ironiskt nog har ju MS störst rum att göra en sänkning.

Postad 19 March 2009 - 11:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
senaste Harware sales från Japan. Ps3 säljer bättre än Wii. Verkar som Playstation är på väg att ta över från och med nu i Japan.

http://www.n4g.com/News-296867.aspx

Postad 19 March 2009 - 13:04

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

senaste Harware sales från Japan. Ps3 säljer bättre än Wii. Verkar som Playstation är på väg att ta över från och med nu i Japan.

Kan vara men det kan också vara pga vissa spel har släppts vid denna tiden.

Redigerat av basselito, 19 March 2009 - 13:04.

Postad 19 March 2009 - 18:02

Hankee
  • Hankee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det kan ju vara för att alla japaner redan har ett Wii, och man behöver väl inte två ;)

Postad 19 March 2009 - 18:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Folkmängd
• Totalt 127 770 000

7.90M Japan

antingen är ni väldigt dåliga i matte, eller så har befolkningsmängden i japan sjunkit nåt drastiskt på väldigt kort tid ;)

Postad 19 March 2009 - 18:23

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Det kan ju vara för att alla japaner redan har ett Wii, och man behöver väl inte två ;)

jasså , alla japaner har redan en wii, det visste jag inte :D..

Redigerat av rayko, 19 March 2009 - 18:31.

Postad 19 March 2009 - 22:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kan vara men det kan också vara pga vissa spel har släppts vid denna tiden.

Yes, den ligger fortfarande på Yakuuza 3 vågen (eller vad det hette). Har sjunkigt neråt nu mot förra veckan så återstå och se om balansen är tillbaka om 1-2 veckor. Wii har fallit enormt.

Se till WW är Japan det enda där Sony nu ökar men den ökningen är liten mot det tapp man har WW mot förra året. Wii har ökat också WW.

Postad 19 March 2009 - 23:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

NPD Sales Results for February 2009

PlayStation 2 131K
PlayStation 3 276K
PSP 199K
Xbox 360 391K
Wii 753K
Nintendo DS 588K

Wii Fit w/ Balance Board (WII) 644K
Street Fighter IV* (360) 446K
Street Fighter IV* (PS3) 403K
Wii Play w/ Remote (WII) 386K
Killzone 2 (PS3) 323K
Wii Mario Kart with wheel (WII) 263K
Call of Duty: World at War* (360) 193K
Mario Kart DS (NDS) 145K
New Super Mario Bros (NDS) 144K
Guitar Hero World Tour* (WII) 136K

(*includes CE, GOTY editions, bundles, etc. but not those bundled with hardware)

Få se vad Killzone säljer nästa vecka. Nu släpptes det den 27 feb. Dåligt med förbokningar i vilket fall.

360 nästan 400k i februari är rätt bra utan några speciella spelsläpp, sålde tydligen 250 förra året. Wii och DS behöver inte kommenteras.

Postad 20 March 2009 - 09:51

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Förra veckans mest sålda spel
Publicerat 2009-03-19 19:40

1. ”Resident evil 5” (PS3)
2. ”Resident evil 5” (360)
3. ”Empire: total war” (PC)
4. ”Wii fit” (Wii)
5. ”Little big planet” (PS3)
6. ”Killzone 2” (PS3)
7. ”Singstar Abba” (PS2)
8. ”World of warcraft: Wrath of the Lich king” (PC)
9. ”Singstar svenska hits schlager” (PS2)
10. ”Soul calibur 4” (PS3)
11. ”World of warcraft” (PC)
12. ”Call of duty 4: modern warfare” (360)
13. ”Soul calibur 4” (360)
14. ”New super Mario bros” (DS)
15. ”Counter-strike 1: anthology” (PC)
16. ”Rainbow six Vegas 2” (360)
17. ”Rainbow six Vegas 2” (PS3)
18. ”Call of duty 4: modern warfare” (PC)
19. ”Singstar 80’s” (PS2)
20. ”Counter-strike source” (PC)

Källa: Dataspelsbranschen Speltoppen bygger på spelförsäljning inrapporterat från återförsäljare i Sverige.

Postad 20 March 2009 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Greenberg (MS):

The executive painted a particularly bleak picture of the PlayStation brand at retail, saying retail partners have characterized it as "hemorrhaging," in part because many existing PlayStation 2 owners are migrating to Xbox 360 rather than PlayStation 3.

"You can't underestimate that we're half the price of the PS3 at a time when consumers were looking for great value," he said. "The PS3 was down in February two percent even with the launch of Killzone 2 -- that's months of year-over-year declines. Xbox continues to head north while the PS3 is heading south. We're gaining share."

"But what we hear from our partners is that it's not just PS3, it's also PS2 down 62 percent year over year," he continued. "With that business declining, and with the PS3 business declining, it's been described to me as hemorrhaging at retail right now, and it just keeps getting worse.

"What we're finding in our research is that a large portion of the volume we're driving with Xbox 360 purchasers is actually PS2 owners choosing Xbox for the next generation. We're switching people from the PlayStation brand over to the Xbox brand."

http://www.gamasutra...php?story=22833

Postad 20 March 2009 - 14:43

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Det låter ju som balanserad information när en box-chef står och snackar Sony.......

"But what we hear from our partners is that"........mmmmm....eller hur.....What Santa told me about xbox360 is that......... :D

Postad 20 March 2009 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Strunta i det han säger om vad affärerna säger, det kan eller kan inte vara sant men spelar ingen roll. Det intressanta är faktan han presenterar ang hur den sålde förra året och hur den säljer nu.

2% ned trots Killzone 2 och PS2 drastiskt nedåt är inte direkt positivt för Sony när 360 går 50% upp.

Men det är ju USA också, man tappar mer och mer mark där.

Postad 20 March 2009 - 16:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Strunta i det han säger om vad affärerna säger, det kan eller kan inte vara sant men spelar ingen roll. Det intressanta är faktan han presenterar ang hur den sålde förra året och hur den säljer nu.

De har ju sänkt priset med 30% eller liknande, så de måste ju öka likt vad de gjort för att komma upp i samma omsättning. Omsättning i feb för Sony och MS borde vara ungefär samma på hårdvaran.

Postad 20 March 2009 - 16:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

2% ned trots Killzone 2 och PS2 drastiskt nedåt är inte direkt positivt för Sony när 360 går 50% upp.

Men det är ju USA också, man tappar mer och mer mark där.

Samtidigt så tappar Xbox allt mer och mer mark i asien. Fast Xbox har aldrig varit populärt där. Europa är väl mer en Playstation region det med, så där lär ju xbox också tappa mer och mer mark, framförallt om SONY sänker priset på Playstation 3.

Postad 20 March 2009 - 17:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Omsättning i feb för Sony och MS borde vara ungefär samma på hårdvaran.

Du menar samma som i 360 2008 vs 360 2009 och inte 360 2009 vs ps3 2009 förmodar jag?

Hårdvaruomsättning är dock relativt betydelselös i en branch där vinsterna bygger på mjukvaruförsäljning. Hårdvaran är "a means to an end" - ju fler enheter man säljer desto mer kan man öka på mjukvaruförsäljningen. Momentum är viktigt. Så du bör väl hålla med om att det inte kan vara positivt att stå och trampa på samma mark för att man inte kan sänka priset av rädsla att förlora pengar. Om MS skulle sänka ytterligare 100 dollar och komma upp i 600k enheter nästa år, men ha samma omsättning så är de nog ypperligt glada ändå.

Redigerat av Zoiler, 20 March 2009 - 17:39.

Postad 20 March 2009 - 17:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Samtidigt så tappar Xbox allt mer och mer mark i asien. Fast Xbox har aldrig varit populärt där. Europa är väl mer en Playstation region det med, så där lär ju xbox också tappa mer och mer mark, framförallt om SONY sänker priset på Playstation 3.

Fel fel fel och fel.'

Från år till år har 360 ökat på alla marknader, även Japan. Visst siffrorna är inte imponerande men ser du till samma tidpunkt 2008 är detta ett lyft. Man har ändå seglat en hel del ovanför 10 000 per vecka i Japan de senaste månaderna vilket man bara har drömt om tidigare. Under första 6 månaderna 2008 i Japan sålde man inte över 5000 enheter en enda gång! Ökningen i Japan har varit enorm för 360s del.

Samma vecka för exakt 1 år sen sålde 360 runt 2000 enheter i Japan, nu drar man ut över 8000. En enorm ökning.

I USA har man ökat med över 60% mot förregående år en del veckor.

Sen verkar du inte ha koll på Europa heller, Sony har haft ett övertag länge men gappet i Europa har bara ökat sen sensommaren förra året. Så nej MS har inte tappat mot Sony i Europa utan där ökar marken för varje dag som går. Sett till hela så har gappet mellan 360 och PS3 ökat för varje år och sen sensommaren förra året så har 360 sålt bättre varje månad och trenden ser inte ut att ändras utan en prissänkning från Sony.

Analysen är tydlig, 360 ökar mot 2008 och Sony (även trots Killzone 2) tappar mot 2008. Även om man ökar i Japan så är detta en allt för lite ökning på en liten marknad för att spela någon roll sett till den totala försälningen världen runt.

Om vi jämför NDP Feb 2009 mot NDP feb 2008 ser det ut:

Xbox 360: 254 - 391
PS3: 280 - 276

Redigerat av PalmiNio, 20 March 2009 - 17:55.

Postad 22 March 2009 - 18:24

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
http://www.n4g.com/N...x?CT=1#Comments

Postad 22 March 2009 - 20:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://www.n4g.com/N...x?CT=1#Comments

En sida kan inte vara med felskriven och dåligt utförd.

Rubriken säger att försäljningen minskar - fel fel fel.

Röda linjen som dras är ju horribelt felgjord. Nog för att det går ner men där fanns ju perioder som var minst lika små som idag där linjen ligger högre.

Annars är den ute på ett bra spår. Planen har absolut jämnats ut. Men att jämföra med 2007 är fel då 2007 var ett ruskigt dåligt år för PS3, dels var titlarna enorm mycket sämre även om de kom ut på samma och dels hade en dålig start med höga priser som kanske inte gjorde att alla köpte spel. Lägg där till att PS3 inte fanns i Europa i början av 2007 och försäljningen i USA var inte imponerande.

Ska dock bli intressant att kolla 2008 vs 2009 vid årets slut. PS3 har pinnen men med KZ2 släppet är inte det så konstigt.

Sen så. Piratkopering på en konsol men ingen på den andra.....ytterliggare en faktor.

Tror dock inte som MS att FF säljer mest på 360.

Redigerat av PalmiNio, 22 March 2009 - 20:14.

Postad 22 March 2009 - 23:01

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

En sida kan inte vara med felskriven och dåligt utförd.

Rubriken säger att försäljningen minskar - fel fel fel.

Hmm alltså jag tycker nog ändå att det är en rätt bra artikel visserligen så är den pro PS3 och sony men den presenterar ändå fakta som visar på en trend där försäljningen av multiplatformsspel verkar balanseras ut på de två konsolerna.

Och nja jag vet inte om jag håller med om att den (rubriken) säger att själva försäljningen minskar den pratar mer om en trend som minskar eller avviker i negativ riktning.

(Har du tittat på lite repriser med fem myror :P sorry men jag kunde inte låta bli)

Röda linjen som dras är ju horribelt felgjord. Nog för att det går ner men där fanns ju perioder som var minst lika små som idag där linjen ligger högre.

Kan du peka på dem perioderna? Jag har ingen aning själv men jag har följt siffrorna till och från i alla fall och jag tycker det verkar ganska bra. Nu pratar vi ju bara multiplattform och spel som har släppts samtidigt på båda konsolerna (vilket jag tycker verkar som ett logiskt beslut).

sen är det väl faktiskt sant så som fd Raynilsson numera Rayko säger. MS tappar mark i Asien (jag antar att han pratar om Japan för jag har ingen koll på resten av Asien). Så länge PS3 säljer mer än 360 så tappar de ju mark. Tappa mark betyder ju att man hamnar mer och mer efter.

Att Däremot 360 har en större marknads andel än vad de tidigare haft i och med att de sålt mer än tidigare det är ju en annan femma. Sen vet jag inte om det faktiskt är så att det har en högre marknadsandel (i procent) eller om de andra också sålt mer än de gjort tidigare, varför marknadsandelen fortfarande skulle kunna vara den samma.

Men jag tycker ändå att det kvarstår: MS tappar mark i Japan eftersom de säljer mindre än de andra där.

Europa och USA däremot där tappar de inte nån mark då de säljer mer än PS3. Iof tappar de istället mark mot Nintendo men det är en annan disskution.

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 22 March 2009 - 23:03.

Postad 23 March 2009 - 10:29

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
http://www.n4g.com/i...98679.aspx?CT=1

Postad 23 March 2009 - 10:30

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Att tappa mark innebär väl iofs faktiskt språkligt sett att man säljer mindre än tidigare......att en konkurrent säljer mer påverkar ju inte din faktiska försäljning.......om det nu inte är marknadsandelar vi pratar om för då kan man ju tappa mark även genom att en konkurrent säljer bättre och du oförändrat.....

Postad 23 March 2009 - 10:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hmm alltså jag tycker nog ändå att det är en rätt bra artikel visserligen så är den pro PS3 och sony men den presenterar ändå fakta som visar på en trend där försäljningen av multiplatformsspel verkar balanseras ut på de två konsolerna.

Och nja jag vet inte om jag håller med om att den (rubriken) säger att själva försäljningen minskar den pratar mer om en trend som minskar eller avviker i negativ riktning.

(Har du tittat på lite repriser med fem myror :) sorry men jag kunde inte låta bli)

Kan du peka på dem perioderna? Jag har ingen aning själv men jag har följt siffrorna till och från i alla fall och jag tycker det verkar ganska bra. Nu pratar vi ju bara multiplattform och spel som har släppts samtidigt på båda konsolerna (vilket jag tycker verkar som ett logiskt beslut).

sen är det väl faktiskt sant så som fd Raynilsson numera Rayko säger. MS tappar mark i Asien (jag antar att han pratar om Japan för jag har ingen koll på resten av Asien). Så länge PS3 säljer mer än 360 så tappar de ju mark. Tappa mark betyder ju att man hamnar mer och mer efter.

Att Däremot 360 har en större marknads andel än vad de tidigare haft i och med att de sålt mer än tidigare det är ju en annan femma. Sen vet jag inte om det faktiskt är så att det har en högre marknadsandel (i procent) eller om de andra också sålt mer än de gjort tidigare, varför marknadsandelen fortfarande skulle kunna vara den samma.

Men jag tycker ändå att det kvarstår: MS tappar mark i Japan eftersom de säljer mindre än de andra där.

Europa och USA däremot där tappar de inte nån mark då de säljer mer än PS3. Iof tappar de istället mark mot Nintendo men det är en annan disskution.

Väl Mött!
/Skorpan

1. Du får först från se till en del spelsläpp. Den senare tidens försäljning har varit onormalt hög pga en släppet av en monster titel till PS3 i Japan.

2. Ser du sen till normal försäljningen och vad gappet är idag så har de inte tappat mark. Visst har PS3 ökat YoY men det har som sagt 360 också gjort något enormt då man ofta var runt 2000 per vecka under förra årets start. Så tappa mark gör de inte, de tappade mer mark förra året än i år om du ska räkna med hur snabbt PS3 ökade sitt antal sålda mot vad 360 har.

Sen till artikeln:

Att jämföra 2007 med 2008 är pinsamt som sagt. Den behandlar EU och NA försäljningen. EU vet vi att PS3 inte fanns hela 2007. Sista bilden visar just att man tappat i sales mellan 2007 och 2008 vilket är som sagt uppenbart då hela 2007 fanns inte PS3 i Europa och utbudet av spel var som vi vet kanske det sämsta i historien.

Sen så......en artikel helt utan källor, nej tack.

* håller de dig, som jag sa i mitt första svar, att spelplanen jämnade ut sig 2008 men som sagt tycker jag inte direkt det är för att MS blivit sämre utan för att Sony gick från en riktigt låg nivå till en bra nivå.

Redigerat av PalmiNio, 23 March 2009 - 10:59.

Postad 23 March 2009 - 11:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Skillnaden i Installations basen är för övrigt 30% idag. Kanske något man bör sätta som kontrast på hur mycket mer MS har sålt innan mot hur många mer maskiner man haft.

Postad 23 March 2009 - 12:59

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Den här tråden börjar ju spåra ur totalt.
Det är på ett visst vis. Punkt.
Alla som säger, visar eller pekar på något annat har "Fel, fel och fel".

Redigerat av PalmiNio, 23 March 2009 - 13:46.

Postad 23 March 2009 - 13:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sålänge vi pratar om försäljning så har den väl inte spårat ur?
Rubriken är "Spel och konsolförsäljning världen runt" och det är just det som vi skriver om.

Postad 23 March 2009 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Då får väl de (han) som påpekar något annat argumentera att de (han) har rätt, rätt, rätt då?

Postad 23 March 2009 - 14:00

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Det är så sa Bill, så är det sa Bull.

Postad 23 March 2009 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, det är oftast så en diskussion ser ut.

Postad 23 March 2009 - 14:56

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Japanerna gillar Xbox mest, kanske inte hör till den här tråden men den säljer ju sämst där, ett tecken på att japanerna kommer köpa mera Xbox i framtiden kanske :)
http://www.gamereact...

Postad 23 March 2009 - 17:13

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
As of March 09 as per NPD:

Wii Fit: 6 million sold

Halo 3: 5.9 million sold

Okay, so the significance is really mostly symbolic -- here is Nintendo's peculiar exercise game surprisingly overcoming Microsoft's traditional Xbox shooter powerhouse. But the nature of Wii Fit's "victory" is also really quite impressive; consider that Wii Fit hit retail eight months later than Halo 3, and at $90, costs thirty bucks more.

http://www.1up.com/d...ory?cId=3173373

Postad 24 March 2009 - 14:33

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Japanerna gillar Xbox mest, kanske inte hör till den här tråden men den säljer ju sämst där, ett tecken på att japanerna kommer köpa mera Xbox i framtiden kanske :)
http://www.gamereact...

läste du artikeln eller bara rubriken?

det gälde en tidning i japan som frågade sina läsare. dessutom svarade 52% att de inte ägde ett xbox så det va ett väldigt dåligt underlag att göra bedömning på.

Postad 24 March 2009 - 15:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

läste du artikeln eller bara rubriken?

det gälde en tidning i japan som frågade sina läsare. dessutom svarade 52% att de inte ägde ett xbox så det va ett väldigt dåligt underlag att göra bedömning på.

Artikeln understryker att 360 ägarna i Japan är de som är mest nöjda, ett bra facit att man gör något rätt. Att fråga dem som äger hur de uppfattar maskinen är aldrig dåligt. Sen att inte alla äger ett är ju en annan femma.

Har du länk till originalet?

Postad 24 March 2009 - 15:47

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Artikeln understryker att 360 ägarna i Japan är de som är mest nöjda, ett bra facit att man gör något rätt. Att fråga dem som äger hur de uppfattar maskinen är aldrig dåligt. Sen att inte alla äger ett är ju en annan femma.

Scans på Kotaku

Postad 24 March 2009 - 15:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Scans på Kotaku

Ganska få som var besvikna på 360 :)

Postad 24 March 2009 - 16:00

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Jag ifrågasatte inte artikeln jag ifrågasatte raykos komentar till artikeln utifrån den informationen man fick. de va allt :)

Postad 25 March 2009 - 09:31

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Jag ifrågasatte inte artikeln jag ifrågasatte raykos komentar till artikeln utifrån den informationen man fick. de va allt :P

äähh, säg som det är, du gillar inte Luleå Hockey, eller hur?

Postad 25 March 2009 - 09:34

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

äähh, säg som det är, du gillar inte Luleå Hockey, eller hur?

Finns det NÅN som gillar Luleå Hockey.....??? :P

Postad 25 March 2009 - 09:55

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Finns det NÅN som gillar Luleå Hockey.....??? :P

Jag och många många fler ;)

Postad 31 March 2009 - 18:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Xbox 360 1 million sold in Japan.

The Xbox 360 has finally broken 1 million Japanese sales after more than three years on the market. :)

Specifically, 1,001,910 units had been sold as of 29th March, according to Enterbrain (reported by Kotaku). Microsoft launched the console in Japan on 10th December 2005.

Sony's PS3, however, proved three times as popular, despite launching nearly a year later (11th November 2006). The PS3 has sold 3,008,395 units across Japan.

The results are a long way off early predictions by clearly crackers Xbox Japan boss Yoshihiro Maruyama, who said that Xbox 360 would reach 1 million sales by summer 2006.

Microsoft invested heavily in deals with studios like Mistwalker in an effort to kickstart a Japanese campaign, producing Xbox 360-exclusive JRPG titles Blue Dragon and Lost Odyssey.

The former became the biggest-selling Xbox 360 title at launch, although the latter - despite being nearly identical - fared better in the West.

But there has been Japanese success for Microsoft: Halo 3 topped the Japanese chart upon release, and last year's Xbox 360 price cut has considerably increased week-on-week performance.

Postad 31 March 2009 - 18:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Sony sänker priset på PS2 till $99 1 April.

Postad 31 March 2009 - 20:10

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Sony sänker priset på PS2 till $99 1 April.

Så detta är förmodligen det "stora" som Sony skulle avslöja idag? PS2 blir nog kvar ett bra tag till :)

Postad 31 March 2009 - 20:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Bättre dom fokuserar på PS3 istället för att dra ut med PS2:an

Postad 01 April 2009 - 09:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Sony sänker priset på PS3 till199$!!
:) OJ!

Postad 01 April 2009 - 09:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Sony sänker priset på PS3 till199$!!
:) OJ!

Fjärde skämtet jag sett idag :blink:

Postad 02 April 2009 - 15:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Famitsu Sales: 03/23 - 03/29

01. [PSP] Kidou Senshi Gundam: Senjou no Kizuna Portable (Bandai Namco Games) - 85,000 / NEW
02. [NDS] Super Robot Taisen K (Bandai Namco Games) - 38,000 / 170,000
03. [NDS] Yu-Gi-Oh! 5D's Stardust Accelerator: World Championship 2009 (Konami) - 36,000 / NEW
04. [PSP] Makai Senki Disgaea 2 Portable (Nippon Ichi Software) - 35,000 / NEW
05. [NDS] Mario & Luigi RPG 3!!! (Nintendo) - 30,000 / 468,000
06. [PSP] Monster Hunter Portable 2nd G, PSP the Best (Capcom) - 30,000 / 555,000
07. [PS2] Jikkyou Powerful Pro Yakyuu 2009 (Konami) - 29,000 / 73,000
08. [PS3] Musou Orochi Z (Koei) - 21,000 / 161,000
09. [NDS] Rittai Picross (Nintendo) - 18,000 / 82,000
10. [PS3] Resident Evil 5 (Capcom) - 16,000 / 429,000

11. [NDS] Metal Fight Beyblade DS (Hudson) - 15,000 / NEW
12. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 14,000 / 3,269,000
13. [NDS] Rhythm Heaven (Nintendo) - 14,000 / 1,651,000
14. [PS2] Vitamin Z (D3 Publisher) - 13,000 / NEW
15. [WII] Taiko no Tatsujin Wii (Bandai Namco Games) - 12,000 / 471,000
16. [PSP] Hayate no Gotoku! Nightmare Paradise (Konami) - 12,000 / NEW
17. [PSP] Sunday vs Magazine Shuuketsu! Choujou Daikessen (Konami) - 11,000 / NEW
18. [WII] Wii de Asobu: Pikmin 2 (Nintendo) - 10,000 / 54,000
19. [WII] Jikkyou Powerful Pro Yakyuu Next (Konami) - 10,000 / 29,000
20. [WII] Suzumiya Haruhi no Heiretsu (Sega) - 10,000 / NEW
21. [PS2] Amagami (Enterbrain) - 10,000 / 58,000
22. [PSP] Shin Sangoku Musou: Multi Raid (Koei) - 10,000 / 356,000
23. [NDS] Power Pro Kun Pocket 11 (Konami) - 9,700 / 203,000
24.
25. [NDS] Magician's Quest: Mysterious Times (Konami) - 9,700 / 335,000
26. [PS2] Triggerheart Excelica Enhanced (Alchemist) - 9,400 / NEW
27. [NDS] Wagamama Fashion: Girl's Mode (Nintendo) - 8,600 / 793,000
28.
29. [WII] Mario Kart Wii (Nintendo) - 7,900 / 2,203,000
30. [PS3] Ryu ga Gotoku 3 (Sega) - 7,700 / 460,000

__. [WII] Yu-Gi-Oh 5D's: Wheelie Breakers (Konami) - 7,700 / NEW
__. [NDS] Tennis no Oji-Sama: Doubles no Oji-Sama - Boys, Be Glorious! (Konami) - 5,900 / NEW
__. [PS3] James Bond: Quantum of Solace (Square Enix) - 5,600 / NEW
__. [NDS] Nintama Rantarou: Nintama no Tame no Ninjutsu Training (Russel) - 2,500 / NEW
__. [360] James Bond: Quantum of Solace (Square Enix) - 2,300 / NEW
__. [NDS] Akai Ito Destiny DS (Alchemist) - 2,100 / NEW
__. [NDS] Space Invaders Extreme 2 (Taito) - 2,100 / NEW
__. [PSP] Sengoku Tenka Touitsu (System Soft Alpha) - 2,100 / NEW
__. [NDS] Gaitame Baibai Trainer: Kabutore FX (Konami) - 1,900 / NEW
__. [PSP] Will O' Wisp Portable (Idea Factory) - 1,800 / NEW
__. [PS3] NBA 2K9 (Spike) - 1,600 / NEW
__. [PS2] Sengoku Tenka Touitsu (System Soft Alpha) - 1,600 / NEW
__. [NDS] Keitai Sousakan 7 DS: Buddy Sequence (5pb.) - 1,400 / NEW
__. [NDS] Hachi-One Diver (Electronic Arts) - 1,400 / NEW
__. [NDS] Will O' Wisp DS (Idea Factory) - 1,100 / NEW
__. [PS2] James Bond: Quantum of Solace (Square Enix) - 1,100 / NEW
__. [WII] James Bond: Quantum of Solace (Square Enix) - 1,100 / NEW
__. [PS3] Mahjong Fight Club: Zenkoku Taisenban, Konami the Best (Konami) - 1,000 / NEW
__. [PS2] Slotter Up Core 11: Kyoujin no Hoshi IV (Dorasu) - 800 / NEW
__. [NDS] Toudou Ryuunosuke Tantei Nikki: Aen no Koufune (fonfun) - 700 / NEW

DSL 8300
DSi 61000
PSP 51000
Wii 19000
PS3 19000
PS2 5700
360 3600

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 April 2009 - 21:41.

Postad 02 April 2009 - 16:08

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
bärbar dominans i japan.

hårdvarusiffrorna är ungefärliga antar jag?

Postad 04 April 2009 - 07:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
http://www.n4g.com/N...05800.aspx?CT=1
http://www.n4g.com/N...07625.aspx?CT=1

Redigerat av rayko, 07 April 2009 - 08:08.

Postad 09 April 2009 - 16:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild

Ska bli intressant att se vad detta gör för HW-säljet i japan. :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.