HD DVD - Nyheter och Rykten
1936 svar till detta ämne
Postad 07 februari 2008 - 20:14
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
2001 : A Space Odyssey : Special Edition - Warner - 24/03/08 - RRP £24.99 A Clockwork Orange : Special Edition - Warner - 24/03/08 - RRP £24.99 Eye's Wide Shut : Special Edition - Warner - 24/03/08 - RRP £24.99 Shining, The : Special Edition - Warner - 24/03/08 - RRP £24.99
Postad 07 februari 2008 - 20:19
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Germany Mystic River - Warner - 07/02/08 SAW - Kinowelt - 08/02/08 Italy Nero Bifamiliar - Mondo Home - 06/02/08 Trust The Man (Uomini & donne) - Mondo Home - 06/02/08 Poland Hoodwinked (Czerwony Kapturek: Prawdziwa Historia) - Monolith - 06/02/08 UK Heartbreak Kid, The - Paramount - 04/02/08
Postad 08 februari 2008 - 19:12
Sunstrider
-
Sunstrider
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Postad 08 februari 2008 - 19:19
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Autobots strike back, bra vecka för ett dött format!!
Postad 08 februari 2008 - 19:44
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Det verkar som om hifiklubben slutar med hddvd
Postad 08 februari 2008 - 19:48
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Det blir en beställning hos Komplett.se istället.
Postad 08 februari 2008 - 21:50
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Det verkar som om hifiklubben slutar med hddvd
Jaha, så nu ska dom bara sälja PS3 till audiofilerna
Postad 08 februari 2008 - 22:39
Unregistered1047
-
Unregistered1047
-
Användare
-
-
105 inlägg
Men bleh!! Snacka om grupptryck!
Postad 08 februari 2008 - 23:07
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
"Inte kommit någon motreaktion från HD-DVD-lägret."
Öh?! Tror vår kära HIFI-klubb missat nåt där.
Postad 10 februari 2008 - 08:39
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Chicago (IL) – As Toshiba is phasing out its second generation of HD DVD players, retailers are slashing prices to get rid of their inventory. Circuit City is offering the HD-A20 model for $112.47 in the Chicago region. The new price is 55% below last week’s price of $249.99 and it appears that even Circuit City stores can’t keep up with the price cuts as we have found price tags with varying numbers throughout a store in the northwest suburbs of Chicago. However, a sales representative confirmed to us that $112.47 is the actual price. At the time of our visit, four players were in stock at that particular store. We were told that “several dozen players” were available at this price through Circuit City stores nearby. This actually may be your best shot yet to get a cheap 1080p HD DVD player – it even undercuts the prices of most 1080p upscaling DVD players on Circuit City’s shelves. It will be interesting to see whether this scenario will translate into increased sales for Toshiba: If you can buy a HD DVD player for less than what you would pay for a high-end DVD player, the value proposition of a HD DVD player could get much more interesting. Of course, the HD-A20 is a unique case, as it is a phased out model (which was introduced about one year ago for a MSRP $599) and consumers who choose a HD DVD player over a regular high-end DVD player should know that these players have a painfully long startup time of about 35 seconds. Still, this “clearance” price may be low enough to a few more buyers. Meanwhile, the HD-A20’s HD-A30 also looks as it is seeing substantial price drops. The MSRP is still $199, but some stores are selling the device with a big discount. Amazon.com, for example, currently offers the player for $151.70. The flagship HD-A35 has a MSRP of $299.95, but there are plenty of online stores that are selling the model for less than $250.
Postad 11 februari 2008 - 15:27
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Postad 11 februari 2008 - 16:01
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Åh nej, är det verkligen över nu ??
Postad 11 februari 2008 - 16:44
BBQ
-
BBQ
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Åh nej, är det verkligen över nu ?? 
Verkar inte bättre, snart så äger vi teknikhistoria!
Postad 11 februari 2008 - 16:50
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Har ungefär 20 filmer kvar som jag måste ha, måste bunkra upp mig på dessa innan alla lagrerna tar slut ifall "dödstöten" kommer snart
Postad 11 februari 2008 - 16:51
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Oj det tog hela 3 min innan Johan78 postade Scrapanatchis bluray nyhet i hdvd-delen..
Postad 11 februari 2008 - 17:00
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Har aldrig hört talas om Netflix...!!  Är det en sån stor aktör på marknaden så det verkligen kan stå och falla med dom...??
Postad 11 februari 2008 - 17:04
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Oj det tog hela 3 min innan Johan78 postade Scrapanatchis bluray nyhet i hdvd-delen.. 
I denna tråden är det en hddvd-nyhet. Vad är det för fel med att posta i bägge trådarna? Har aldrig hört talas om Netflix...!! Är det en sån stor aktör på marknaden så det verkligen kan stå och falla med dom...??
När det gäler uthyrning av filmer på nätet så är dom riktigt stora (i usa). Givetvis är det inte positivt för hddvd som format att en av de stora uthyrningsfirmorna inte längre kommer ta in nya hddvd-filmer. Om det sedan står och faller med detta är lite mer oklart.
Postad 11 februari 2008 - 17:14
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag mejlade Mattias West och så här var frågorna och svaren: (Att han är så osäker på mycket är att dom är anställda av Toshiba i England och det är bolaget i England som styr allt som ska ske hos oss.) Q: Jag sett att många internet butiker fortfarande skriver att det ingår 5 filmer, men upphörde inte det den sista januari som det står på blanketten man ska fylla i? Det står dock att man kan skicka in blanketten till sista feb. Vad händer med de lappar som kommer in nu med kvittokopior som visar att spelaren är köpt i februari? A: Kampanjen tog slut 31 januari (5st filmer) , man får skicka in sin voucher tom sista FebruariQ: Det har ryktats om att under våren så ska spelarna bundlas med 4 filmer istället. Stämmer det? A: Har inte hört något sådant.Q: När kommer en prissänkning på spelarna (EP30 och EP35) ? Vad händer med priserna på E1 och E10 samt XE1? A: De kommer att sänka priset ? Har hört ryktesvägen att riktpriset på EP 30 skulle vara 1995:- EP 35 3495:- men vet inte säkert. Anledningen till att de inte finns i butik är för att ingen vill ta in dem.Q: När kommer ni satsa på marknadsföring till ”den stora massan” för att visa att formatet lever? A: Det kommer att bli kampanjer framöver men hur de kommer att lägga upp dem vet jag inte. Detta styrs från England , vi är två anställda av England som sitter i Sverige. Eftersom Microsoft är inblandat så misstänker jag att de inte bara kommer att lägga sig ner och dö Jag vet att det kommer att satsas på uppkopplings delen i spelarna för "streamning" av film ?Q: Blir det kampanjer med återförsäljare av HD DVD filmer i Sverige för att öka intresset för filmerna? A: Har pratat en del med video uthyrarnas bransch bolag och de har för avsikt att försöka få ut så mycket som möjligt i sina butiker. Till försäljning inte bara för uthyrning ( priset för att tillverka är inte högre än SD DVD så priset borde inte skilja så mycket,det är väl nyhetens behag som sätter prisnivån. )Q: Kommer Toshiba i USA igång med sin kampanj snart? A: Svårt att säga vad de kommer att göra i US , men de har sålt en väldig massa spelare så de bör ju vara angelägna om att kunna erbjuda filmer + nya modeller . Jag tror att inom kort så kommer det att komma ett svar på Universals ställningstagande , vad det blir ? Ja det är frågan
Det var mina frågor och hans svar... Det där med Universal...tja...undra vad det kommer att innebära?
Redigerat av crest, 11 februari 2008 - 17:33.
Postad 11 februari 2008 - 17:38
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag mejlade Mattias West och så här var frågorna och svaren: ... Q: När kommer en prissänkning på spelarna (EP30 och EP35) ? Vad händer med priserna på E1 och E10 samt XE1?
A: De kommer att sänka priset ? Har hört ryktesvägen att riktpriset på EP 30 skulle vara 1995:- EP 35 3495:- men vet inte säkert. Anledningen till att de inte finns i butik är för att ingen vill ta in dem. ...
Pratar de på Toshiba inte med varandra? Henrik Johansson, Toshiba, har ju gått ut med sänkningen på Prylportalen. Tittar man på Toshiba svenska hemsida nämns inget om någon typ av dvd-spelare. Det ser onekligen ut som om Toshiba i Sverige inte säljer hd-dvdspelare. Om Henrik inte är Mattias kollega, och inte anställd av England, borde han då gått ut med det uttalandet om sänkning som han gjort. Fortroendet för Toshiba dalar. Var servas maskinerna?
Redigerat av Doublefix, 11 februari 2008 - 17:39.
Postad 11 februari 2008 - 17:48
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Q: Jag sett att många internet butiker fortfarande skriver att det ingår 5 filmer, men upphörde inte det den sista januari som det står på blanketten man ska fylla i? Det står dock att man kan skicka in blanketten till sista feb. Vad händer med de lappar som kommer in nu med kvittokopior som visar att spelaren är köpt i februari?
A: Kampanjen tog slut 31 januari (5st filmer) , man får skicka in sin voucher tom sista Februari
Vafan, kommer vi inte få några filmer?!?!?!?! ###### dåligt isåfall och Komplett verkar ju ha NOLL koll!!!!!
Postad 11 februari 2008 - 17:50
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Klart ni får era filmer Komplett skrev ju det på sin hemsida. Tror det bli svårt för dom om dom inte levererar.
Postad 11 februari 2008 - 17:53
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Q: När kommer ni satsa på marknadsföring till ”den stora massan” för att visa att formatet lever?
A: Det kommer att bli kampanjer framöver men hur de kommer att lägga upp dem vet jag inte. Detta styrs från England , vi är två anställda av England som sitter i Sverige. Eftersom Microsoft är inblandat så misstänker jag att de inte bara kommer att lägga sig ner och dö Jag vet att det kommer att satsas på uppkopplings delen i spelarna för "streamning" av film ?
Q: Kommer Toshiba i USA igång med sin kampanj snart?
A: Svårt att säga vad de kommer att göra i US , men de har sålt en väldig massa spelare så de bör ju vara angelägna om att kunna erbjuda filmer + nya modeller . Jag tror att inom kort så kommer det att komma ett svar på Universals ställningstagande , vad det blir ? Ja det är frågan
Det var mina frågor och hans svar... Det där med Universal...tja...undra vad det kommer att innebära?
Jaa, om Universal "goes Blu-ray only" så är kriget definitivt över... men det verkar ju helt galet att de skulle göra det redan nu?! Vi får vänta och se helt enkelt... Däremot lät ju kampanjen tillsammans med MS och "streaming" film rätt intressant, om den nu blir verklighet. Q: När kommer en prissänkning på spelarna (EP30 och EP35) ? Vad händer med priserna på E1 och E10 samt XE1?
A: De kommer att sänka priset ? Har hört ryktesvägen att riktpriset på EP 30 skulle vara 1995:- EP 35 3495:- men vet inte säkert. Anledningen till att de inte finns i butik är för att ingen vill ta in dem.
Hahaha, han var inte PR-ansvarig för Toshiba va, isåfall gör han inget vidare jobb...?! (även om han kanske bara "är ärlig och berättar läget just nu", vad vet jag... )
Redigerat av ajzman, 11 februari 2008 - 17:53.
Postad 11 februari 2008 - 18:00
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Undrar vad Henrik Johansson, Toshiba, hade svarat på frågorna.
Postad 11 februari 2008 - 18:05
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Någon annan som vill skriva till Henrik Johansson?
Ni kanske har några andra och/eller fler frågor?
Bara att skriva och sedan se om vi får liknande svar eller mer uttömmande svar.
[email protected]
[email protected]
Redigerat av crest, 11 februari 2008 - 18:09.
Postad 11 februari 2008 - 18:09
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Någon annan som vill skriva till Henrik Johansson? Ni kanske har några andra och/eller fler frågor? Bara att skriva och sedan se om vi får liknande svar eller mer uttömmande svar. 
Jag skriver gärna, om jag får copy-paste dina frågor? Vågar man chansa på att [email protected] kan vara rätt adress? Edit: aha, OK, jag mejlar!!
Redigerat av ajzman, 11 februari 2008 - 18:10.
Postad 11 februari 2008 - 18:15
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kör inte med Copy/Paste, utan formulera om dom så det passar dig så du får svar på det du undrar.
Jag fick t.ex. inget svar om priserna för E1, E10 och XE1.
Fundera lite på vilka frågor du vill ställa och skriv sedan till honom.
Ni som läser detta:
Vilka frågor vill NI på forumet att ajzman ska ställa till Toshiba i Sverige?
Redigerat av crest, 11 februari 2008 - 18:28.
Postad 11 februari 2008 - 18:18
w3rsting
-
w3rsting
-
Amatör
-
-
80 inlägg
En fråga:Det stog på kompletts hemsida att erbjudandet om att få 5 filmer var förlängt från den 31:a januari till slutet av februari. Stämmer detta?
Postad 11 februari 2008 - 18:24
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Var någonstans står det på kompletts sida?
Jag kollade men ser inget om det.
Mathias West skrev dock att det var 31/1 som gällde och man kan skicka in vouchern till den sista feb.
Redigerat av crest, 11 februari 2008 - 18:24.
Postad 11 februari 2008 - 18:33
Lt Worf
-
Lt Worf
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
på sidan om EP35 på kompletts site står följande i en rödruta, precis ovanför beskrivningen: "Filmerbjudandet gäller t.om. 29/2. Tyvärr är produkten tillfälligt slut, förväntas komma in igen 13/2."
Postad 11 februari 2008 - 18:35
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Kör inte med Copy/Paste, utan formulera om dom så det passar dig så du får svar på det du undrar. Jag fick t.ex. inget svar om priserna för E1, E10 och XE1.
Fundera lite på vilka frågor du vill ställa och skriv sedan till honom.
Ni som läser detta:
Vilka frågor vill NI på forumet att ajzman ska ställa till Toshiba i Sverige?
Nädå, det är cool, har formulerat några egna frågor nu och dragit iväg dem till Toshiba-Henrik... =) Hoppas på svar snarast möjligt! Jag frågar bl a specifikt om status för de 5 filmerna, för oss som köpte spelare i feb!
Redigerat av ajzman, 11 februari 2008 - 18:36.
Postad 11 februari 2008 - 19:07
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Bra att du fråga om filmerna Ajzman, för jag skickade också in kvitto samt talong i fredags!!
Håller inte komplett detta med 5 filmer så får vi ta gemensam auktion
och ringa Leif Silbersky
Tog en print screen på EP35 sidan hos komplett så vi har bevis
Redigerat av henke007, 11 februari 2008 - 19:20.
Postad 11 februari 2008 - 19:20
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Bra att du fråga om filmerna Ajzman, för jag skickade också in kvitto samt talong i fredags!!
Håller inte komplett detta med 5 filmer så får vi ta gemensam auktion och ringa Leif Silbersky 
Eller Sverker Olofsson...
Postad 11 februari 2008 - 19:23
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Ja det är mer effektivt, Mattias West du står och ljuger svenska HD DVD köpare rätt upp i ansiktet , är de såå?? anyway Yahoo! recommends Toshiba's HD-A3 as husband's Valentine's Day giftFor whatever reason, the author(s) of Yahoo!'s Valentine's Day gift guide for the husband saw fit to recommend Toshiba's HD-A3 HD DVD player, but didn't give any Blu-ray player as much as a noteworthy mention. You heard right -- rather than suggesting a combo player of some sort to make sure his favorite studio was covered no matter what, a single-format unit was listed and the Blu camp was effectively snubbed. 'Course, if you're trying to get across a slightly different message than the traditional one this Thursday, maybe the HD-A3 isn't such a bad choice after all (we jest, we jest). http://www.engadgethd.com/Nu vänder det
Redigerat av henke007, 11 februari 2008 - 19:23.
Postad 11 februari 2008 - 21:59
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Best Buy to Recommend Blu-ray as the Customer's Digital Format ChoiceMINNEAPOLIS--(BUSINESS WIRE)--Best Buy Co., Inc. (NYSE: BBY) is taking a step forward in addressing consumer confusion about high-definition formats. Beginning in early March, the leading consumer electronics retailer will prominently showcase Blu-ray hardware and software products in its Best Buy retail and online channels in the United States.
“Consumers have told us that they want us to help lead the way. We’ve listened to our customers, and we are responding. Best Buy will recommend Blu-ray as the preferred format,” said Brian Dunn, Best Buy’s president and chief operating officer. “Our decision to shine a spotlight on Blu-ray Disc players and other Blu-ray products is a strong signal to our customers that we believe Blu-ray is the right format choice for them.”
Dunn continued, “Best Buy has always believed that the customer will benefit from a widely-accepted single format that would offer advantages such as product compatibility and expanded content choices. Because we believe that Blu-ray is fast emerging as that single format, we have decided to focus on Blu-ray products.”
“With the explosion of HDTVs, customers are hungry for quality, high definition content. We believe our move to feature Blu-ray should help consumers feel confident in their hi-def content choices,” said Mike Vitelli, Best Buy’s senior vice president, Home Solutions. “Best Buy is excited by the next generation of digital products and we know our customers are too. We are excited about helping customers find the right mix of products and services to make the next generation of high definition entertainment technology come alive for them. We believe that Blu-ray is the right solution for consumers.”
Best Buy currently carries a wide array of Blu-ray hardware and software products. The company noted that it will continue to carry an assortment of HD-DVD products for customers who desire to purchase these products.
$$ talks, BS walks.
Redigerat av diabolo, 11 februari 2008 - 22:00.
Postad 11 februari 2008 - 22:10
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Det är ju toshiba som betalar för all reor och reklam blads placeringar (så det funkar i usa imo) är ju inte konstigt om butiker tarbort/minskar ner om det inte säljer nå vidare
Postad 11 februari 2008 - 22:12
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Det är ju toshiba som betalar för all reor och reklam blads placeringar (så det funkar i usa imo) är ju inte konstigt om butiker tarbort/minskar ner om det inte säljer nå vidare 
Kan diskuteras länge vem som betalar vad
Postad 11 februari 2008 - 22:58
Så här skriver BB:
“Consumers have told us that they want us to help lead the way. We’ve listened to our customers, and we are responding."
Tycker det är skrattretande att de säger att det är konsumenten som säger detta,tror nog att den miljon eller mer som har hd dvd vill att de fortsätter sälja hd dvd.BB följer bara trenden efter WB beslut.
Redigerat av svenssonx, 12 februari 2008 - 00:04.
Postad 12 februari 2008 - 03:54
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
http://crave.cnet.co...-9869591-1.htmlUpdate, 4 PM PT: The HD DVD Promotional Group responded with a statement that's strikingly similar to the one issued earlier in the day: "We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail."
Postad 12 februari 2008 - 10:49
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
http://crave.cnet.co...-9869591-1.html
Update, 4 PM PT: The HD DVD Promotional Group responded with a statement that's strikingly similar to the one issued earlier in the day: "We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail."
Alltså, "The HD DVD Promotional Group" måste ju vara sämst i världen på PR/Marknadsföring...!! De har kört samma "standard" svar i flera månader nu, men förutom att sänka priserna på Toshiba-spelarna, så verkar det inte hända ett skit...?! Fan, se till så att Uni & Para börjar släppa lite gamla stortitlar istället eller försök inleda samarbete med MS, i st f att bara tjata om "We STILL believe HD DVD is best for the customer, despite everyone is leaving us..." Jisses...  Edit: denna mening känns ju som ett skämt?!?! While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail.Som sagt, inte mkt till offensiv marknadsföring där inte...
Redigerat av ajzman, 12 februari 2008 - 11:30.
Postad 12 februari 2008 - 10:58
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Så här skriver BB: “Consumers have told us that they want us to help lead the way. We’ve listened to our customers, and we are responding."
Tycker det är skrattretande att de säger att det är konsumenten som säger detta,tror nog att den miljon eller mer som har hd dvd vill att de fortsätter sälja hd dvd.BB följer bara trenden efter WB beslut.
Med tanke på att det säljs 4 gånger fler bluray-filmer än hddvd-filmer så har väl konsumeterna uttalat sig rätt tydligt vad de föredrar?
Postad 12 februari 2008 - 11:47
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
(BD-standalones + PS3) > HD DVD-standalones
Det samt att det säljs fler filmer till Blu-ray gör att BB's beslut inte är så ologiskt ändå.
Postad 12 februari 2008 - 12:02
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
'Don't fall for the BD hype,' says the HD DVD front man"Don't fall for the BD hype," says Olivier Van Wynendaele, the HD DVD Promotion Group Europe's front man, in the group's weekly Industry Bulletin.
With recent developments in Hollywood, there have been claims made that the format war is over and that consumers have made their choice. While HD DVD supporters like Toshiba have always believed that the consumer will decide who wins the format war, in reality when the total high definition optical business represents less than one percent of total DVD sales, it really is far too early to declare a winner.
In fact, the reality is a little more complex. Our own research and analysis confirms that the average consumer on the street is pretty happy with the quality of their DVDs and the ability of HDTVs to ‘upscale’ a standard definition image. When they visit their retailer, they opt for up-scaling players rather than going with full HD. There is also considerable misunderstanding when it comes to how the two formats are performing.
On the Blu-ray side, the PS3 has been marketed as the principal playback device for Blu-ray movies, which appears to give Blu-ray a considerable advantage, but look closer. If you move away from the overhyped claims and closely examine the ‘attach rates’ – which is the information that the studios really track – Blu-ray still cannot achieve one software unit per player sold. This low attach rate does appear to challenge the Blu-ray claim that the PS3 is a primary movie playback device.
In contrast, HD DVD has enjoyed a consistent tie rate of movies to players of 3.5 movies to one player.
Despite the early stage of HD DVD adoption, we have also seen significant success for the format across Europe. By the end of 2007, HD DVD’s accumulated share of the high definition standalone player market exceeded 60 per cent of the overall market. In the fourth quarter of 2007 alone, HD DVD doubled its European installed base of players. Since the recent price repositioning, Toshiba has also seen a resurgence in its European sales and we believe that the value offered by HD DVD will continue to attract consumers despite recent Hollywood events.
Consumers are purchasing HD DVD players in increasing numbers, and local and Hollywood studios are producing new titles to support the additional hardware sales momentum. To illustrate, there will be around 100 new HD DVD titles released in Europe this year from a range of content providers and given the absence of region encoding restrictions, consumers will be able to enjoy this content wherever they are.
There is another interesting dimension to the HD DVD story that plays uniquely in Europe – the reliance on local content and it is here where HD DVD maintains a considerable advantage across the production value chain.
In countries like France, over half of all the content produced is for the local markets. Local studios and content providers are looking for the format that best suits the local environment. HD DVD has over 20 authoring labs in Europe, which have produced over 150 local titles so far. Compared to Blu-ray’s ten authoring labs and less than 80 local titles, HD DVD offers the industry the best route into to producing content on HD DVD.
With mandatory features that were agreed back in July 2005, consumers are assured of certain features in every player – permanent connection to the internet, onboard storage and picture in picture in-movie experiences. This gives the consumer confidence that whichever player they choose, they are assured of a consistent, positive experience. HD DVD also delivers the web-enabled features that the competition can still not offer.
HD DVD is still standing, and the format war is not over yet. HD DVD continues to see strong support in the European market, increasing sales of HD DVD players and continued interest in the format from the industry and consumers. HD DVD will continue to market and produce the format as long as there is a demand in the marketplace.
Olivier Van Wynendaele, is Assistant General Manager, Consumer Products Division, Toshiba UK.
Story filed 11 February 2008
Postad 12 februari 2008 - 12:53
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Det skulle vara trevligt om HD-DVD kunde marknadsföra sig bättre i butikerna också. Just nu är Bluray dominansen total i butikkedjorna och det är ju trots allt där dom flesta gör sina inköp idag.
Postad 12 februari 2008 - 13:32
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Det skulle vara trevligt om HD-DVD kunde marknadsföra sig bättre i butikerna också. Just nu är Bluray dominansen total i butikkedjorna och det är ju trots allt där dom flesta gör sina inköp idag.
OM det är så att Toshiba beslutar sig för att förlora fajten om framtidens DVD-format så har de egentligen bara sig själva att skylla. Det har ju varit NOLL i marknadsföring jämfört med Blu-ray som syns överallt. Det är rätt kul att de som inte väljer att ha HD DVD i butikernas hyllor därmed aktivt väljer att ta bort 2 av de största filmbolagen i världen, men så tänker man tydligen inte.
Postad 12 februari 2008 - 14:00
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
OM det är så att Toshiba beslutar sig för att förlora fajten om framtidens DVD-format så har de egentligen bara sig själva att skylla. Det har ju varit NOLL i marknadsföring jämfört med Blu-ray som syns överallt. Det är rätt kul att de som inte väljer att ha HD DVD i butikernas hyllor därmed aktivt väljer att ta bort 2 av de största filmbolagen i världen, men så tänker man tydligen inte.
Dom kanske har tänkt ett steg längre än vad du har gjort? Genom att ta ställning och försöka enas om ett format så kommer dom sälja mer och tjäna mer pengar inom en närmare framtid än om situationen fortsätter som idag. Idag så knaprar nedladdningstjänster och streamingtjänster in försprånget som fysiska media har tack vare att HD inte kommer ur startblocken ordentligt. Dessutom, tror du att det är någon slags demokrati att driva ett företag?
Redigerat av JockeJ, 12 februari 2008 - 14:01.
Postad 12 februari 2008 - 14:04
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
OM det är så att Toshiba beslutar sig för att förlora fajten om framtidens DVD-format så har de egentligen bara sig själva att skylla. Det har ju varit NOLL i marknadsföring jämfört med Blu-ray som syns överallt. Det är rätt kul att de som inte väljer att ha HD DVD i butikernas hyllor därmed aktivt väljer att ta bort 2 av de största filmbolagen i världen, men så tänker man tydligen inte. Dom kanske har tänkt ett steg längre än dig? Genom att ta ställning och försöka enas om ett format så kommer dom sälja mer och tjäna mer pengar inom en närmare framtid än om situationen fortsätter som idag. Idag så knaprar nedladdningstjänster och streamingtjänster in försprånget som fysiska media har tack vare att HD inte kommer ur startblocken ordentligt. Dessutom, tror du att det är någon slags demokrati att driva ett företag?
Jag ser det lite som att ha en TV-spelsbutik fast bara sälja t ex Xbox och inte Wii eller Playstation. För i grunden är det inte så olika egentligen. Så hade jag haft en videobutik (uthyrning eller köpfilm) så hade jag erbjudit mina kunder båda alternativen (men vi kan alla vara överrens om att det hade varit enklare om det bara funnits ett format). Och när det kommer till att driva ett företag så har jag haft företag så jag är ganska medveten om allt vad det innebär. Edit: Blev lite OT sorry..
Redigerat av Bergan, 12 februari 2008 - 14:15.
Postad 12 februari 2008 - 15:09
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
OM det är så att Toshiba beslutar sig för att förlora fajten om framtidens DVD-format så har de egentligen bara sig själva att skylla. Det har ju varit NOLL i marknadsföring jämfört med Blu-ray som syns överallt. Det är rätt kul att de som inte väljer att ha HD DVD i butikernas hyllor därmed aktivt väljer att ta bort 2 av de största filmbolagen i världen, men så tänker man tydligen inte. Dom kanske har tänkt ett steg längre än dig? Genom att ta ställning och försöka enas om ett format så kommer dom sälja mer och tjäna mer pengar inom en närmare framtid än om situationen fortsätter som idag. Idag så knaprar nedladdningstjänster och streamingtjänster in försprånget som fysiska media har tack vare att HD inte kommer ur startblocken ordentligt. Dessutom, tror du att det är någon slags demokrati att driva ett företag?
Jag ser det lite som att ha en TV-spelsbutik fast bara sälja t ex Xbox och inte Wii eller Playstation. För i grunden är det inte så olika egentligen. Så hade jag haft en videobutik (uthyrning eller köpfilm) så hade jag erbjudit mina kunder båda alternativen (men vi kan alla vara överrens om att det hade varit enklare om det bara funnits ett format).
Och när det kommer till att driva ett företag så har jag haft företag så jag är ganska medveten om allt vad det innebär.
Edit: Blev lite OT sorry..
När det finns två format blir kunderna förvirrade och avstår istället för att köpa något av formaten, detta är kanske det största hindret för att HD-media på optisk skiva ska kunna slå igenom. Om nu ena formatet vinner så är det startskottet för massvis av hittills tveksamma konsumenter. Detta faktum borde alla inse och acceptera.
Postad 12 februari 2008 - 15:46
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
jamen vad bra, då lägger vi ner BD och kör i full fart frammåt
Postad 12 februari 2008 - 17:10
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
jamen vad bra, då lägger vi ner BD och kör i full fart frammåt 
Låter som en bra ide
Postad 12 februari 2008 - 17:38
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Så här skriver BB: “Consumers have told us that they want us to help lead the way. We’ve listened to our customers, and we are responding."
Tycker det är skrattretande att de säger att det är konsumenten som säger detta,tror nog att den miljon eller mer som har hd dvd vill att de fortsätter sälja hd dvd.BB följer bara trenden efter WB beslut. Med tanke på att det säljs 4 gånger fler bluray-filmer än hddvd-filmer så har väl konsumeterna uttalat sig rätt tydligt vad de föredrar?
Konsumenterna kan ju tyvärr inte välja fritt eftersom alla stora bolag numera är exklusiva åt det ena eller andra hållet. Det gör ju att försäljningen bara avspeglar vilket format som har knutit flest och störst bolag till sig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|