De lever x-tid (länge) eller tills de sprängs.han säger att sina turrets stannar kvar även om man dör eller byter klass. stannar dom kvar hela matchen? eller har de en speciell livsstid oberoende om man dör eller inte?
Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 13 February 2009 - 01:42
Postad 13 February 2009 - 02:31
Postad 13 February 2009 - 08:13
han säger att sina turrets stannar kvar även om man dör eller byter klass. stannar dom kvar hela matchen? eller har de en speciell livsstid oberoende om man dör eller inte?
Låt mest vettigast att den försvinner efter ett x antal min.
Postad 13 February 2009 - 08:17
Får man välja i laget vem som ska vara "target" eller sköts det slupmässigt?
Postad 13 February 2009 - 08:59
verkar skötas slumpmässigt:Jag tycker att "Assassination" i MP verkar vara ett mycket intressant "spelläge"!!
Får man välja i laget vem som ska vara "target" eller sköts det slupmässigt?
Assassination
Postad 13 February 2009 - 13:52
De lever x-tid (länge) eller tills de sprängs.
det var väl det jag tänkte, ville bara ha det bekräftat
Postad 13 February 2009 - 19:58
Spenderade ~60 timmar totalt med betan och tyckte kontrollen var klockren. Hade inga som helst problem med den. Ingen på betaforumet klagade på en "laggig" kontroll heller, det enda folk hade problem med var att spelet inte var så "twitchy" som de är vana vid.
Demot på min anläggning kontrollerades exakt såsom jag minns det från betan, dock har jag kört demot på en annan uppsättning där jag upplevt detta lagg, som gjorde det nästan ospelbart för mig. Då var det med en SIXAXIS och en tv med s.k 100Hz-teknik - blev lite bättre när man stängde av processing på TVn men aldrig lika tight såsom jag har vant mig vid. Jag tror det är en bugg i demot eller liknande, annars hade detta tagits upp i recensioner - vilket det inte har!
Videogamer.com Review: "sluggish control scheme"
Gamepro: "sluggish feel"
Spike: Controls-"Even after some fine tuning things can still feel lethargic"
Gamespot: "Feels like you are moving through molasses", "My problem with the controls is that there is actual latency 1/4 to 1/2 a second", "annoying", "makes aiming a chore"
Xplay: Sessler:"Controls in Killzone 2 are not as tight as we hoped for, compared to similar FPS’s the reaction time in Killzone 2 is very slightly slower. We’d gladly trade some of the flashy graphics for quicker controls.
Postad 13 February 2009 - 20:03
Gamespot säger att det är laggigt dock.
Ohwell, hade inga problem med det under betaperioden och hoppas att det kommer vara sant med det färdiga spelet också.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 February 2009 - 20:06.
Postad 13 February 2009 - 20:05
Jag hittar då ingen på deras sida iaf
Postad 13 February 2009 - 20:14
Gamespot har väl inte recenserat det ens ?
Jag hittar då ingen på deras sida iaf
Kommer en vecka innan release, de nämnde att de är delay på en förtitt de hade för några dager sen; http://www.gamespot....2/video/6204017
Om de inte fixar de här så blir de inte hundratals timmar för mig online, de stör mig så nå oerhört. Dock så kommer de förhoppningsvis en lösning snart;
2) Whats the teams reaction been to the input delay debate,could you tell us if it’s the same in the final release.I don’ think I have it but there are plenty of people who need reassuring.'
motherh666: ( KZ2 utvecklare) 2. Looking into it. Will let folks know soon enough.
http://killzone.com/...Q__/forums.psml
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 13 February 2009 - 20:17.
Postad 13 February 2009 - 23:24
Redigerat av sumpan77, 13 February 2009 - 23:27.
Postad 14 February 2009 - 23:29
Postad 16 February 2009 - 10:48
Postad 17 February 2009 - 08:21
# All DLC kommer inte vara gratis, det kommer finnas både och.
# DLC kommer vara i form av extra kartor, game modes o s v...helt oväntat
# Guerrilla arbetar just nu med att konstruera en "in-game shop" liknande den i MGS4. Här ska du kunna, för dina poäng, köpa kläder och "upgrades" till din karaktär.
# "Retrokartor" kommer att komma till Killzone 2 ( t ex kartor från Killzone 1 )
Källa: http://translate.goo...=...te0=&swap=1
Postad 17 February 2009 - 09:21
Postad 17 February 2009 - 10:17
Bland annat har Iain Howe skrivit ett antal bakgrundshistorier. De är skrivna sett från båda sidor. Det är inte alls självklart vilka som är de goda och vilka som är de onda...
Och det finns en tråd där Seb Downie svarar på frågor om Killzone 2. Bland annat får man där reda på att
- man kan bara vara med i en klan.
- efter att man har valt språk går det inte att ändra till ett annat (annat än genom att ta bort save-filen).
- det är skillnader i hur man rör sig (MP är snabbare), animeringar och vapnens åverkan mellan SP och MP.
Postad 17 February 2009 - 11:30
På nått sätt tvivlar jag på det där. Känns som det kan vara lost in translation.# Guerrilla arbetar just nu med att konstruera en "in-game shop" liknande den i MGS4. Här ska du kunna, för dina poäng, köpa kläder och "upgrades" till din karaktär.
I MP kan det vara 14 olika karaktärer med samtidigt i en match, där varje är säregen för sin klass - hur skulle de göra med kläder o dyl då och samtidigt behålla igenkänningen för klasserna?
Postad 17 February 2009 - 11:53
På nått sätt tvivlar jag på det där. Känns som det kan vara lost in translation.
I MP kan det vara 14 olika karaktärer med samtidigt i en match, där varje är säregen för sin klass - hur skulle de göra med kläder o dyl då och samtidigt behålla igenkänningen för klasserna?
Don't ask me, men visst kan det vara "lost in translation". Från holländska till engelska m h a google translate och sen översatt från engelska till svenska av mig. Men om nu översättningen stämmer så ska det INTE vara ett rykte utan ett rykte som Guerrilla har bekräftat vara sant.
Postad 17 February 2009 - 12:08
Men om nu översättningen stämmer så ska det INTE vara ett rykte utan ett rykte som Guerrilla har bekräftat vara sant.
.
! ATTENTION! This message is the rubliek rumors. Since this is a annonieme source, the information is not true. Such details are only true if it is supported by Sony Computer Entertainment or by Guerrilla Games is confirmed.
Postad 17 February 2009 - 12:14
.
Hold your horses Mor', det står även längst ner:
"Update: bold rumors have been confirmed by Guerilla Games!"
Postad 17 February 2009 - 12:16
Aha, dom har all text i Bold men fortfarande kvar varningen om ryktestexten, man blir lite förvirrad.Hold your horses Mor', det står även längst ner:
"Update: bold rumors have been confirmed by Guerilla Games!"
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 February 2009 - 12:17.
Postad 17 February 2009 - 12:18
Aha, dom har all text i Bold men fortfarande kvar varningen om ryktestexten, man blir lite förvirrad.
Ja, där kan vi definitivt vara överens!
Men så är ju som sagt var texten översatt av "google translate" också.
Jaja, om det nu är sant så kommer det nog ett officiellt uttalande på andra sidor också.
Postad 17 February 2009 - 12:43
http://boardsus.play...o...ding&page=1
motherh666(KZ utvecklare) - "After carefully looking into this, reading the posts, talking to a lot of you directly and analysing the controls at GG we have come to the conclusion that there are no changes required to the system. If at all, any changes to the controls would put the majority of people who have not had problems or have adapted out of whack, which may be more serious. Killzone 2 is a weighty, slower, more tactical first person experience that focuses on immersion. It is not a twitchy, split-second gun-wielding experience like some shooters. Also, the online experience is quicker as we've made the controls and animations a little faster during design. Hell yeah!
I want to thank you all for your often constructive feedback, both positive and negative and we'll continue to take it all on board to help us make better games. It is almost time folks. Lets enjoy it."
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 17 February 2009 - 12:44.
Postad 18 February 2009 - 12:35
Läs: http://forums.n4g.co...p...1&tree=true
Vilken uppsättning tycker ni är den optimala?
Postad 18 February 2009 - 12:40
En som inte var så dum var att köra som sniper med C4 (från saboteur). Kunde man skydda ryggen med lite "claymores" medans man satt cloakad någonstans.Har inte spelat betan så jag hade inte en aning, men man kunde tydligen kombinera de olika klasserna ihop två och två om man ville.
Läs: http://forums.n4g.co...p...1&tree=true
Vilken uppsättning tycker ni är den optimala?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 February 2009 - 13:30.
Postad 18 February 2009 - 13:05
CoD4-skadad much?En som inte var så dum var att köra som sniper med C4 (från saboteur). Kunde man skydda ryggen med lite "claymores" medans man satt cloakad någonstans.
Postad 18 February 2009 - 14:27
Even in the hugely comprehensive multiplayer (which allows a level of customisation rarely seen in a FPS), a high level of visual fidelity was always the aim, with the desire to create something that would be as equally pretty as its single player counterpart. "All the systems were developed with that in the back of our minds," says Angie Smets, Senior Producer. "It was very difficult. It's a balancing act in getting the most out of the hardware and making sure it runs smoothly, and we're very happy with the result."
While this meant sacrificing split screen gameplay, there may be some co-operative modes on the horizon to keep the excitement going. "We're investigating [co-op] now for downloadable content," she smiles."We're looking at what would be the nicest possible things for downloadable content. We've already started on maps... we're not allowed to talk about anything else unfortunately!”
http://www.nextgamer...n...zen&id=1197
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 February 2009 - 14:27.
Postad 18 February 2009 - 14:42
För de som gillar coop verkar det återigen som att de pysslar med en online-variant som DLC.
http://www.nextgamer...n...zen&id=1197
Låter intressant, bra för spelet som sådant som i sånt fall kommer fånga ännu en "målgrupp", d v s dom som gillar co-op.
För mig är en bra MP/klan-del viktigare, och den ser ju som vi vet mycket bra ut!
Postad 18 February 2009 - 21:03
In och ställ en fråga om ni har en.
Postad 18 February 2009 - 21:14
Låter intressant, bra för spelet som sådant som i sånt fall kommer fånga ännu en "målgrupp", d v s dom som gillar co-op.
För mig är en bra MP/klan-del viktigare, och den ser ju som vi vet mycket bra ut!
Det där gillar vi, i splitscreen hade det också varit välkommet. Synd då de nog förlorade några poäng på det. Man hade ju kunnat dra ner grafiken lite i splitscreen, har ju ändå en hög nivå.
Problemet är ju dock att Co-Op online lär dröja med tanke på att de "jobbar" på tanken.
Postad 18 February 2009 - 21:30
EDIT: Från chatten med GG Seb ;
Q. So what is your favorite Belgian beer Seb? I really like me some Chimay
Seb Downie, Guerrilla Games: Chimay is not bad. Drinking Jupiler right now, but I recently found a bad boy called Gouden Draag (Golden Dragon) Stuff is like amber nectar, but you wake up with no pants in a prison cell. Allegedly
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 February 2009 - 21:35.
Postad 18 February 2009 - 21:57
På ett sätt finns det det ett coop-läge. Skirmish. Du och X antal kompisar mot upp till 15 bottar med tre olika svårighetsgrader. Spelar som vanligt MP, men det kan kanske vara lite kul att köra 2 mot 15.
Seb Downie, Guerrilla Games: Chimay is not bad. Drinking Jupiler right now, but I recently found a bad boy called Gouden Draag (Golden Dragon) Stuff is like amber nectar, but you wake up with no pants in a prison cell. Allegedly
Det är inte Co-Op det är MP mot bots. Jag blev ruskigt besviken på R2 att man inte kunde lira vanliga kampanjen i Co-Op. Förstår deras fina tanke med egna Co-Op levlar men då får det inte vara på bekostnad av Co-Op i main story.
Co-Op är för mig när man kan lira ett spels SP huvudstory tillsammans med vänner.
Postad 19 February 2009 - 10:18
På ett sätt finns det det ett coop-läge. Skirmish. Du och X antal kompisar mot upp till 15 bottar med tre olika svårighetsgrader. Spelar som vanligt MP, men det kan kanske vara lite kul att köra 2 mot 15.
Ja, en slags "co-op" kan man kanske kalla det. En grymt bra träningsfunktion är det iallafall!!
Hmmm....visst kan man levla även då va? Jag tror att jag har hört/läst det någonstans...
Postad 19 February 2009 - 11:16
Nope, ingen XP mot bottar.Ja, en slags "co-op" kan man kanske kalla det. En grymt bra träningsfunktion är det iallafall!!
Hmmm....visst kan man levla även då va? Jag tror att jag har hört/läst det någonstans...
Postad 19 February 2009 - 12:52
Lite besviken måste jag erkänna att jag blev, iaf. av första intrycket.
Efter all hype så trodde jag att det skulle vara snyggare, tycker även att ljudet i bössorna är lite tamt utan känsla (kan dock bero på min nya stärkare som jag inte är helt nöjd med, Onkyo 876)..
SVÅÅÅÅÅRT, och helt ärligt inte mycket träffkänsla när man skjuter nån, lite som i BadCompany..
Tycker även att det var jobbigt att när man sprang och/eller vred sig i sidled så blir allt suddigt och konstigt, fick ont i huvudet av det, man blev ju helt bortvillad ibland av det...
Men det är väl bara att börja nöta den 25:e, sen faller det säkert på plats hoppas jag.
Postad 19 February 2009 - 13:15
Postad 19 February 2009 - 13:26
Rätt ballt att Sony äntligen börjat marknadsföra sina PS3-spel.
Postad 19 February 2009 - 13:56
Börjat? Det har de hållit på med länge. Resistance 2 var ganska cool, men sånt får man inte se i Sverige direkt:Inte orkat läsa igenom hela tråden, men är det någon annan som sett Reklampelarna med Killzone 2-posters som finns runtom i bland annat Stockholm? (Såg en i Sumpan).
Rätt ballt att Sony äntligen börjat marknadsföra sina PS3-spel.

Och de kör ju TV-reklam hela tiden.
Postad 19 February 2009 - 13:58
Vi kommer att uppmana konsumenterna att samla taggar. Det finns tre sorters taggar som alla låser upp olika former av Killzone 2-relaterat material. Den som lyckas hitta och scanna alla taggar är dessutom med i en tävling och kan vinna spelet, berättar Christine Platon, Consumer Marketing Coordinator på nordiska PlayStation-distributören Nordisk Film.
spel.feber.se
Postad 19 February 2009 - 17:35
Postad 19 February 2009 - 18:06
Edit: Stavfel
Redigerat av HAL 9000, 19 February 2009 - 18:27.
Postad 19 February 2009 - 18:12
Ser ut som att Elgiganten/PC City kommer att ta 499:-. Får nog bli ett besök där på releasedagen för att få se vad allt ståhej är om.
Gah! Jag hade ju förväntat mig en 399 som med bl.a GTA4
Postad 19 February 2009 - 18:32
Tycker träffsäkerheten och rörelserna kändes riktigt B.. lättare att träffa om man sköt från höften än om man la an siktet...
Postad 19 February 2009 - 18:41
http://www.ps3kungen...products_id=336
Postad 19 February 2009 - 18:54
Postad 19 February 2009 - 18:55
Bara några dagar kvar nu... mumsigt
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
46 filmer