Vi Vinylsamlare
3715 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2011 - 21:33
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Det brusar ganska högt i mina högtalare så fort jag håller fingrarna på tonarmen. Är detta normalt? Den är jordad korrekt mellan spekaren och RIAA.
Mvh Robin
Vad skall man säga. Det är du som tillför statisk elektrisitet till skivspelaren. Ibland kan det bli fenomen när du flyttar tonarmen. Ibland vid statisk elektisitet så kommer det urladdningar i början när man spelar skivan. Torr väderlek kan förvärra problemet. Nylonstrumpor också. Själv använder jag inget motmedel. Finns säker sådana som har sådant. För skoj har jag funderat på att installer en enkel fuktmätare och presentera den som det viktigaste hjälpmedel för den trägne vinylberoende.
Postad 17 augusti 2011 - 09:47
exerd
-
exerd
-
Användare
-
-
126 inlägg
Tack kronkan. Någon som har koll på pro-ject 6.1? Har tydligen slutat tillverkas. Finns en lokal handlare som säljer denna för 4000:- ( http://www.varuborse.../Pro-Ject-6.JPG ) Pro Ject 6 Nyservad och ny drivrem. Nypris 14.000:- 4.000:- Är det värt att uppgradera från min pro-ject rpm 1.3 genie? Hittar knappt ingen info om 6.1:an
Postad 17 augusti 2011 - 18:39
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Priset ser onekligen bra ut, Känner inte till modellen så tyvärr har jag inte mycket att komma med men det borde bli ett lyft ljudmässigt. Provlyssna om du har möjlighet!
Vad ( om ) är det för pickup?
Redigerat av Sidelakebob, 17 augusti 2011 - 18:41.
Postad 17 augusti 2011 - 21:58
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Priset ser onekligen bra ut, Känner inte till modellen så tyvärr har jag inte mycket att komma med men det borde bli ett lyft ljudmässigt. Provlyssna om du har möjlighet! Vad ( om ) är det för pickup?
JAg känner inte heller till dessa modeller. Men har för några år sedan gjort en öppen och järmförande lyssning av olika skivsplare omed samma nål och tonarm. Tyvärr så var det så att priset avspeglade ljudet. Chassi,lager, motor och tallrik m m påverkar.
Postad 18 augusti 2011 - 20:49
exerd
-
exerd
-
Användare
-
-
126 inlägg
Priset ser onekligen bra ut, Känner inte till modellen så tyvärr har jag inte mycket att komma med men det borde bli ett lyft ljudmässigt. Provlyssna om du har möjlighet! Vad ( om ) är det för pickup?
Frågade om pickupen och fick följande svar: ""Den heter GRADO och är märkt med röda prickar… Ingen typbeteckning i övrigt." Kommentarer?
Postad 18 augusti 2011 - 21:31
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Frågade om pickupen och fick följande svar:
""Den heter GRADO och är märkt med röda prickar… Ingen typbeteckning i övrigt."
Kommentarer?
Ser ut som en Grado Black (~600:-) men det är svårt att säga exakt. tror ändå att det är ett bra köp men försök pruta lite. Kolla också att skicket är bra, att inga lager glappar osv. Edit: Fast röda prickar... kan vara en Grado Red. Black, red och Gold verkar snarlika till utseendet. Någon som vet bättre?
Redigerat av tomano58, 18 augusti 2011 - 21:35.
Postad 18 augusti 2011 - 21:40
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Borde vara någon av dessa eller en tidigare modell, Vore bra att veta ålder på den för att få en uppfattning om hur fräsch den är. http://www.ljudmakar...ke_id=56&menu=2Lite om spelaren men det har du kanske redan kikat in? http://www.audiorevi...50_1597crx.aspx
Postad 19 augusti 2011 - 10:36
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Har ett 50-tal album att redovisa från fyndlådan jag köpte senast. Tänkte dock tvätta och katalogisera först. Var nere på byn idag och tittade in på Najz Prajz (Örebro). Butiken kommer att flytta i September och nu säljaer han ut allt till 50% rabatt. Inte mycket vinyl kvar men hittade några jag inte hade.
Santana - S/T, Columbia 1969/2008 (har inte hittat originalet till överkomligt pris...)
Meatloaf - Bat out of Hell, EPIC 1977/2008
Bruce Springsteen & The E Street Band - Wrecking Ball (Live EP) Columbia 2010 Record Store Day
189:- för alla tre.
Postad 22 augusti 2011 - 18:41
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Sådär, första batchen tvättat o katalogiserad. Köpte innan semestern en låda skivor, ca 150 st, för småpengar och har plockat ut ca 50 st, resten kommer att gå i buntar på Tradera så småningom. Här är de 30 första att börja med.
nytt.png 540,9K
1 Antal nerladdningar
Postad 22 augusti 2011 - 19:46
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
En hel del bra där ser jag. Bra köp det där! Själv väntar jag på några dräpare som jag hoppas kunna visa nästa vecka!
P.S. - Brian Setzer hade en liten roll i den där La bamba filmen som Eddie Cochran. Viktigt vetande..
Postad 22 augusti 2011 - 23:28
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
En hel del bra där ser jag. Bra köp det där! Själv väntar jag på några dräpare som jag hoppas kunna visa nästa vecka!
P.S. - Brian Setzer hade en liten roll i den där La bamba filmen som Eddie Cochran. Viktigt vetande.. 
Ser vi fram emot  Jo det visste jag att Setzer hade en liten roll som Cochran. Även Marshall Crenshaw som är en gammal favvis var med (Buddy Holly). En bra film med massor av bra musik. Crossroads (den andra filmmusikskivan) har jag faktiskt inte sett  men Ry Cooder är grym som vanligt. En annan tokbra rockrulle man inte bör missa är "The Buddy Holly Story (1978)". Såg den när den gick upp i Stockholm. Suverän rulle som går hela vägen genom hans relativt korta karriär och slutar i ett rejält antiklimax med flygolyckan. Med Gary Busey(!) i, troligen, sitt livs roll som Buddy.
Postad 23 augusti 2011 - 15:41
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Här kommer resten av skivorna.
Beatles är en senare Apple UK-utgåva på röd vinyl
Styx är en holländsk press med laseretsning på B-sidan
Fyndlådan:
red.jpg 8,13K
2 Antal nerladdningar
Sommarrea på Bananamoon:
bmoon.png 117,18K
0 Antal nerladdningar
Tradera:
tradera.png 56,78K
2 Antal nerladdningar
Lite nypressat:
nya.png 141,62K
3 Antal nerladdningar
Postad 23 augusti 2011 - 17:24
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Man ligger efter ser jag! Väntar på lite Setzer plattor, En Stray Cats testpress och två singlar från Peru!! Får hålla tillgodo med dessa promofoton som kom idag tillsvidare. Har dragit upp tempot i Setzer jagandet lite igen..
Postad 23 augusti 2011 - 18:58
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Man ligger efter ser jag! Väntar på lite Setzer plattor, En Stray Cats testpress och två singlar från Peru!! Får hålla tillgodo med dessa promofoton som kom idag tillsvidare. Har dragit upp tempot i Setzer jagandet lite igen..
Haha... där ser man. Själv kommer jag nog trappa ner rejält. Har efter 35 år som bilförare beställt min första helt nya bil, en Volvo V50, som kommer i slutet av September så alla slantar kommer hamna på bilkontot istället för vinylkontot. Blir väl kanske lite mer loppisbesök istället... Har ju en del att göra med svarven också, grejer som redan finns hemma plus att jag ska plocka hem föräldrarnas gamla Quad II/22 och renovera
Postad 23 augusti 2011 - 20:36
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Haha... där ser man. Själv kommer jag nog trappa ner rejält. Har efter 35 år som bilförare beställt min första helt nya bil, en Volvo V50, som kommer i slutet av September så alla slantar kommer hamna på bilkontot istället för vinylkontot. Blir väl kanske lite mer loppisbesök istället...
Har ju en del att göra med svarven också, grejer som redan finns hemma plus att jag ska plocka hem föräldrarnas gamla Quad II/22 och renovera 
Hoppas att du inte slutar att skriva och lite loppisfynd blir det nog och säkert en och annan gåva ramlar ju in. Lite allmänna råd och dåd vill vi ju också ha.
Postad 23 augusti 2011 - 22:37
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hoppas att du inte slutar att skriva och lite loppisfynd blir det nog och säkert en och annan gåva ramlar ju in. Lite allmänna råd och dåd vill vi ju också ha.
Tack Kronkan! Inte lämnar jag forumet bara för att konsumtionen går i botten inte  Så länge intresset lever så blir man nog hängande här
Postad 25 augusti 2011 - 10:09
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Och appropå "loppis" så besökte jag kontoret i Stockholm igår och passade på att ta min vanliga lunchsväng in på Myrorna. Hittade 5 skivor i bra skick för sammanlagt 45:-, det klarade myntsamlingen i fickan av
nytt.jpg 286,09K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 augusti 2011 - 22:43
Kronkan
-
Kronkan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Och appropå "loppis" så besökte jag kontoret i Stockholm igår och passade på att ta min vanliga lunchsväng in på Myrorna. Hittade 5 skivor i bra skick för sammanlagt 45:-, det klarade myntsamlingen i fickan av 
nytt.jpg 286,09K
0 Antal nerladdningar
Beroende är svårt att släppa!
Postad 26 augusti 2011 - 16:53
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ny bil och Quad, Så lätt blir du inte av med oss! Stray Cats - Testpress, Canada.
Postad 26 augusti 2011 - 16:59
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ny bil och Quad, Så lätt blir du inte av med oss! 
Eller ni med mig...
Postad 30 augusti 2011 - 09:17
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hej, har sedan gammalt en svensk utgåva av Dire Straits's "Love over gold". Den har den vanliga Vertigo UFO-etiketten. Har också kommit över en tysk utgåva, samma katalognummer, men med en röd Vertigo-etikett jag inte sett tidigare, "Vertigo UFO rot". Någon som vet något om detta?
Dire_Straits_Love_over_gold_Red_Vertigo_label.jpg 402,35K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 30 augusti 2011 - 09:18.
Postad 01 september 2011 - 10:34
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Än lever liket. Ar väl några veckor kvar innan man behöver börja betala av på bilen. Återigen ett trevligt besök på Myrona med lyckad utgång
nytt.jpg 427,72K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 september 2011 - 18:16
Adar
-
Adar
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ska inhandla en vinyl skiva ikväll. Det står just nu mellan The Strokes - Angles och The Smiths - The queen is dead Men har länge velat ha en The Smiths skiva men på den jag tittat på så står det "remasterd". Vad betyder detta? Är det sämre kvalité? Jag vill ju ha samma kvalité som originalet. The strokes skivan verkar vara original i alla fall. Det lutar åt Smiths skivan helt klart! Kan inte mycket om vinyl då jag har precis börjat använda detta. Här har ni dem iaf: http://cdon.se/musik...aster)-12408672http://cdon.se/musik...angles-13672542
Postad 02 september 2011 - 16:11
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Åh jösses. En till som tror att man kan få ut hur mycket som helst för vinylskivor. Tre tidiga med Allman Brothers och han vill ha en tusing... styck(!)
Redigerat av tomano58, 02 september 2011 - 16:37.
Postad 03 september 2011 - 06:54
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Åh jösses. En till som tror att man kan få ut hur mycket som helst för vinylskivor. Tre tidiga med Allman Brothers och han vill ha en tusing... styck(!)
Ush! Dålig kvalitet på omslagen, slitna och fula med nummerlappar. Riktigt pris borde ligga mellan 20-35 kr styck. Lycka till med nya bilen! Hoppas inte att du helt lägger av med dina skivköp, riktigt kul att du visar dina nya skivfynd här på Prisjakt. Glöm inte att skriva i forumet, nybörjare behöver din hjälp om skivor och andra produkter. /turismo/
Postad 03 september 2011 - 09:01
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ush! Dålig kvalitet på omslagen, slitna och fula med nummerlappar. Riktigt pris borde ligga mellan 20-35 kr styck.
Lycka till med nya bilen! Hoppas inte att du helt lägger av med dina skivköp, riktigt kul att du visar dina nya skivfynd här på Prisjakt. Glöm inte att skriva i forumet, nybörjare behöver din hjälp om skivor och andra produkter.
/turismo/
Nejdå, jag blir allt kvar här även om inköpen kommer att minska. Dessutom är det riktigt kul att se vad andra håller på med i vinylträsket  Har lite godbitar på väg in från Tradera o Discogs som jag hoppas dyker upp i veckan  Snubben med Allmanskivorna chansar nog å det grövsta (eller bara okunnig). Inte ens Goldmine/Record Collector listar skivorna i närheten av vad han begär, och då pratar vi mint... Ny bil ska bli riktigt kul (jodå, även om det är en liten Volvo med liten diesel  ). Räknar med att driftkostnaderna skall gå ner rejält jämfört med nuläget och så är det det där med nybilslukten
Postad 03 september 2011 - 19:47
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Nejdå, jag blir allt kvar här även om inköpen kommer att minska. Dessutom är det riktigt kul att se vad andra håller på med i vinylträsket Har lite godbitar på väg in från Tradera o Discogs som jag hoppas dyker upp i veckan 
Snubben med Allmanskivorna chansar nog å det grövsta (eller bara okunnig). Inte ens Goldmine/Record Collector listar skivorna i närheten av vad han begär, och då pratar vi mint...
Ny bil ska bli riktigt kul (jodå, även om det är en liten Volvo med liten diesel ). Räknar med att driftkostnaderna skall gå ner rejält jämfört med nuläget och så är det det där med nybilslukten 
Bra att du håller ångan uppe och skriver titt som tätt! Jo, alltid trevligt med ny bil. Men jag tror att dina många skivköp har gett dig en riktigt stor samling. Du har nog tillräckligt med skivor för att tillbringa massor av timmar framför stereon. När du inte är ute och fin åker i nya bilen!
Postad 08 september 2011 - 14:10
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Nu så... har det kommit hem lite godbitar. Två riktiga pärlor och några till.
Muddy Waters - Folk Singer. UK-utgåva (mono) på Pye International, -64. Yummi!
Derek & The Dominos - In Concert. UK-utgåva på RSO, -73 2LP.
muddy.jpg 687,11K
1 Antal nerladdningar
derek.jpg 654,26K
1 Antal nerladdningar
nytt.jpg 263,05K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 08 september 2011 - 14:11.
Postad 08 september 2011 - 17:14
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Muddy waters plattan blev jag lite avundsjuk på Tompa. Här är mina två senaste, Riktiga guldkorn för en Setzer fanatiker som mej. Pressade i Peru av alla ställen.   Promo.  Den vanliga ( Nåja )
Postad 08 september 2011 - 18:00
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Muddy waters plattan blev jag lite avundsjuk på Tompa. Här är mina två senaste, Riktiga guldkorn för en Setzer fanatiker som mej.
Jo, den är jag riktigt nöjd med! Själv kan jag ju inte annat än imponeras över vidden på din Setzer-samlig. Makalös! Och att det alltid verkar finnas en "ny" att hitta. Vinyl har uppenbarligen pressats på de mest udda platser i världen.
Postad 08 september 2011 - 19:12
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Jo, den är jag riktigt nöjd med! Själv kan jag ju inte annat än imponeras över vidden på din Setzer-samlig. Makalös! Och att det alltid verkar finnas en "ny" att hitta. Vinyl har uppenbarligen pressats på de mest udda platser i världen.
Ett gediget sökande över tid  Dessa Peru singlar visste jag inte fanns för ett par veckor sen. Nu tror jag att det blir mycket nytt ett tag framåt då det är en hel del spännande jag inte hunnit med. Ett par plattor med Jerry Lee har även droppat in, Fyndade på jätteloppis i Aspudden förra helgen, Tyvärr glömde jag dessa i Stockholms lyan.. Bilder senare.
Redigerat av Sidelakebob, 08 september 2011 - 19:16.
Postad 09 september 2011 - 14:22
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Dagens loppisbunt.  Who - Who are you / Fleschtones - Live Paris -85 / Jimmy Barnes - Soul deep.
Redigerat av Sidelakebob, 09 september 2011 - 14:26.
Postad 09 september 2011 - 15:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Dagens loppisbunt.

Who - Who are you / Fleschtones - Live Paris -85 / Jimmy Barnes - Soul deep.
Nice! Var brukar loppisen i Aspudden hållas? Brännkyrkagymnasiet eller? Nästa sommar räknar vi med att flytta tillbaka till Sthlm, ska bli så trevligt att ta del av utbudet som finns. Örebro är minst sagt begränsat.
Postad 09 september 2011 - 17:08
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Muddy Waters - strålande fynd!
Det var välan sån där Megaloppis som var i Aspudden. En polare ringde och skrek
att jag skulle dit å fynda vinyl. Men tog en moppetur istället (750cc)
Kul med en smileygubbe med integralhjälm förresten!
Postad 09 september 2011 - 17:40
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Herligt Muddy folksinger en klassiker bara hørt stereo utgåvan audiofilt värre!!!
Ett av flera køp den siste tid Ellen F med Clash medhjelp näe! detta kunne dom spart seg enligt mej
Men Stanley Clarke "Journey to love" førsta spor "silly putty" kan få system till og gå på knä och be om nåd
Redigerat av Unregistered85f16d8f, 10 september 2011 - 13:50.
Postad 09 september 2011 - 18:29
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Nice! Var brukar loppisen i Aspudden hållas? Brännkyrkagymnasiet eller? Nästa sommar räknar vi med att flytta tillbaka till Sthlm, ska bli så trevligt att ta del av utbudet som finns. Örebro är minst sagt begränsat.
Två km loppisbord efter gatorna i centrum. Mycket folk var det.. Ska vi ha en riaa date nån helg Bongo? Kommer att stanna i stan vissa helger framöver.
Postad 09 september 2011 - 20:03
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1 813 inlägg
Givet, Sidelake!
Nu har jag ju försteg.
Men jag varnar dig,När man hört JBL i rätt miljö, så är det många som säljer
och börjar med bridge istället.
Skicka pm när du kan komma ut till berget.
Postad 09 september 2011 - 23:14
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Två km loppisbord efter gatorna i centrum. Mycket folk var det.. 
Trevligt! Bodde några år i Aspudden strax ovanför t-banan.
Postad 09 september 2011 - 23:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Herligt Muddy folksinger en klassiker bara hørt stereo utgåvan audiofilt värre!!!
Ett av flera køp den siste tid Ellen F med Clash medhjelp näe! detta kunne dom spart seg enligt mej
Men Stanley Clarke "Journey to love" førsta spor "silly putty" kan få system till og på knä och be om nåd
Jo, MW var en höjdare att komma över  EF's Spirit of St. Louis är som du säger ingen höjdare trots hjälp av pojkarna i Clash. Intressant så är hon i sin tur med och sjunger lite på Sandinista. Kan dock rekommendera hennes debutalbum, Nights out som är riktigt bra (imho).
Postad 09 september 2011 - 23:39
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Hej Vinylare Jag hittade denna tråden genom att söka avancerat Skriver man vinyl uppe i den vanliga sökrutan så får man varken upp denna eller den andra stora tråden om vinyl Jag frågade följade i den andra tråden men får inga svar och hoppas att det är okey att jag ställer frågan här också Klippt från den andra trådenBehöver lite hjälp i min undran över allt som rör Vinyl Jag är ganska ny när det gäller moderna vinylanläggningar då jag har skaffat min första vinylspelare sedan den jag hade på 70 talet Har en diger samling av vinyl som jag återigen har börjat spela och vill vara rädd om den, då den i huvudsak består av original från sin tid. Därför undrar jag om ni har lite skötseltips som inte kostar en förmögenhet. Men först och främst är jag mycket nyfiken på hur ni har löst det med signalvägarna Jag provade först med att använda mig av min Receiver och dess inbyggda Riaa, men efter att ha läst här så skyndade jag iväg och köpte mig ett externt Riaasteg Men då kan jag inte använda mig av Phonoingången enligt manualen och skall istället använda någon annan ingång Men alla ingångar påverkas på något sätt i den digitala domänen och det är ju inte bra Men då fann jag ut att multiingångarna skall vara helt analoga och kopplade in mig där istället och tror mig höra ett betydligt bättre ljud. Nackdelen är att man inte kan använda sig av subben då. Hur gör och tänker ni ?
Redigerat av MalcomX, 09 september 2011 - 23:40.
Postad 10 september 2011 - 00:14
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Men först och främst är jag mycket nyfiken på hur ni har löst det med signalvägarna Jag provade först med att använda mig av min Receiver och dess inbyggda Riaa, men efter att ha läst här så skyndade jag iväg och köpte mig ett externt Riaasteg
Men då kan jag inte använda mig av Phonoingången enligt manualen och skall istället använda någon annan ingång Men alla ingångar påverkas på något sätt i den digitala domänen och det är ju inte bra
Men då fann jag ut att multiingångarna skall vara helt analoga och kopplade in mig där istället och tror mig höra ett betydligt bättre ljud. Nackdelen är att man inte kan använda sig av subben då.
Hur gör och tänker ni ?
Hej och välkommen! Du har kopplat helt rätt. Riaa-stegets utgång skall kopplas till en analog högnivåingång (för ljud) tex AUX/CD/TAPE-IN.... Subban kan jag inte uttala mig om. Har ingen erfarenhet på den fronten. Tala om vad du har för förstärkare så blir det lättare för andra att tipsa.
Postad 12 september 2011 - 12:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Köpte en billig Bad Company - S/T, tyvärr är det ett namn skrivet med kulspetspenna i det vita D'et. Någon som har bra tips hur man kan försöka få bort det? Provade lite försiktigt m terpentin men det bet inte.
Postad 15 september 2011 - 15:32
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Köpte en billig Bad Company - S/T, tyvärr är det ett namn skrivet med kulspetspenna i det vita D'et. Någon som har bra tips hur man kan försöka få bort det? Provade lite försiktigt m terpentin men det bet inte.
Nåja, får väl svara själv då  . Lite googlande gav mig tipset att prova med tandkräm och banne mig om det inte funkade! Från en kraftig blå namnteckning till en mycket diffus och knappt synlig sådan. Nu får den vila lite innan jag försöker få bort det allra sista.
Postad 15 september 2011 - 21:03
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Ni som köper vinyler, vart ska jag lägga upp skivor till salu där så många som möjligt ser, utan att behöva betala och krångla (tradera, ebay)? Hifimagasinet.com och här kan man ju lägga upp, t ex. Något mer ställe?
Postad 15 september 2011 - 21:06
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Spontant: Discogs och Musicstack.
Postad 15 september 2011 - 21:25
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Spontant: Discogs och Musicstack.
Både Discogs (6% kommission) och Musicstack ($39 i medlemsavgift, 8% kommission, frakt inräknad!) tar avgifter för att man skall få sälja precis som Tradera (8% kommission). Jag har sålt lite men kan inte påstå att Tradera är krångligt på något vis. Vill du inte betala finns nog inget annat än hifimagasinet, recordnerds och diverse andra forum att tillgå men genomslaget blir relativt lågt.
Redigerat av tomano58, 15 september 2011 - 21:29.
Postad 16 september 2011 - 06:24
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Där ser man hur pass insatt man är...
Postad 16 september 2011 - 08:30
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Där ser man hur pass insatt man är... 
Nejdå, förslagen var ju bra även om de inte är helt gratis. Tycker bara att man som säljare inte skall räkna med att kunna sälja utan att det kostar något. Sajter som eBay, Tradera, Discogs, Musicstack mm kostar ju att hålla igång, visst det skulle säkert kunna vara billigare, såg i blaskan att Blockets ägare tjänar feta pengar, men ändå... Tom på loppis får man ju oftast betala för att ha ett bord.
Postad 19 september 2011 - 14:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Lite nytt i samlingen. Bad Company via Discogs, Enya och Vaya Con Dios från lådorna hos Erikshjälpen.
nytt.png 75,84K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 september 2011 - 13:56
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ett par loppisfynd idag. Lou Reed - Rock 'n' roll animal US-utgåva. Slitet omslag men spelar bra. 10:- Led Zeppelin - Presence US-utgåva. Aningen ringwear men i övrigt topp. 10:- OT: Blev några CD också  25:- styck. Det var länge sedan... Steve Earle - El Corazón Morrissey - You are the quarry Peace/Love & Pitbulls (Thåström) - 3 Thåström - Det är ni som e dom konstiga, det är jag som är normal.
Redigerat av tomano58, 21 september 2011 - 14:45.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|