* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 05 augusti 2008 - 22:03
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som vet om man kan byta ut plasten eller glaset eller vad det nu är där knapparna är.
Har fått en repa där och stör mig fruktansvärt mycket på de.
repan är precis över den knappen med ett hus som bild (startsida knappen).
alltså inte på displayen.
eller går de o laga på nått sätt, vill inte betala en massa.
har ritat på en bild där repan är.
Bifogad fil(er)
-
htc.jpg 12,08K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av whj, 05 augusti 2008 - 22:04.
Postad 05 augusti 2008 - 22:21
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nya svenska officiella ROM'en finns som påpekas ovan att ladda ner från htc.com, e-club.
"_QMR_RUU_Diamond_HTC_SVE_1.93.413.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.2 5.05_Ship.exe"
Någon som hunnit testa ännu?
Ska väl fixa lite buggar, vara snabbare och snällare mot batteriet.
Om jag förstår det rätt så har de tagit bort vissa grafiska effekter i TF3D för att snabba upp gränssnittet. Så det skulle vara intressant att se en jämförelse mellan en gammal tweakad ROM och den nya. Frågan om det blir så stor skillnad i "flytet" mellan dessa.
Postad 05 augusti 2008 - 23:13
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
HTC har skapat en ny "Gateway för Diamond" i sin marknadsföringstrategi här i Sverige. Företagen som lyfts fram att köpa produkten från är "3", "DustinHome", "The PhoneHouse" och "Telenor" Klickar man på de tre sistnämnda företagen så hamnar man direkt på deras beställning/order sida, men klickar man på "Upplev Touch Diamond med 3" så är det en presentation av mobilen, där det också står att en Facebook applikation är på väg, (för 3s kunder tydligen) samt en länk till produktsidan hos 3 finns också med så klart. Kul att se hur återförsäljarna på denna "Gateway" har valt att marknadsföra HTC Touch Diamond. HTC Touch Diamond Gateway(Såg en annons på nätet och klickade på den och såg ny reklam som länkade till denna Gateway.)
Redigerat av crest, 05 augusti 2008 - 23:14.
Postad 05 augusti 2008 - 23:41
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
men klickar man på "Upplev Touch Diamond med 3" så är det en presentation av mobilen, där det också står atten Facebook applikation är på väg, (för 3s kunder tydligen) samt en länk till produktsidan hos 3 finns också med så klart.
Hmm... den lär nog fungera till alla operatörer det är jag 100 på... speciellt när det handlar om WM6.1 ... en .CAB p åden lär finnas inom minuten av dess ankomst... EDIT: Jo en kille snackade om GPS problem? Dutty skrev nyss detta mycket interesanta inlägget: Ok Guys v1.5 is finished I have done alot of tests on gps TO find problem and now I fix it. Problem for GPS is not in the Rom but I thought it over all day and found the solution this could be for every other cooked rom as well. * my tests Flashed rom hard reset and run gps test took over 4-6 mins to get GPS RUNNING. this is within my house near a window * Flash rom now with including Radio, hard reset run gps test, gps kicked in and running in 10 seconds, picked up 8 satelites within my house ,so problem is with radio not flashed at the same time with rom Betydelsen av detta är att tydligen så måste du flasha om BÅDE radio OCH ROM för att allt ska fungera som det ska! Om du bara flashar ROM så kanske RADIO'n blir kvar med "gammal/dålig/ändrad" information som din gamla ROM använde... mycket interessant och tydligen sant oxo... många's GPS som fungerar bättre nu...
Redigerat av Gucci, 05 augusti 2008 - 23:48.
Postad 05 augusti 2008 - 23:59
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Här kan man spela ett spel... Det är samma som finns i "Gateway/3" under "Extra/Spel"
Postad 06 augusti 2008 - 05:49
Unregistered3f7e1ecb
-
Unregistered3f7e1ecb
-
Rookie
-
9 inlägg
Alarmet har funkat men slutar funka. Har haft min telefon i ca 1 vecka, har använt alarmet gått in via huvudklockan ställt in tid och dagar den ska ljuda + bockat för i rutan. Från början funkade det bra, nu så kan jag inte aktivera larmet står bara "Larm av". Kan jag kommit åt någon inställning eller vad tror ni.
Hoppas någon kan hjälpa mig
Postad 06 augusti 2008 - 09:04
Unregistered2916f86d
-
Unregistered2916f86d
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Betydelsen av detta är att tydligen så måste du flasha om BÅDE radio OCH ROM för att allt ska fungera som det ska! Om du bara flashar ROM så kanske RADIO'n blir kvar med "gammal/dålig/ändrad" information som din gamla ROM använde... mycket interessant och tydligen sant oxo... många's GPS som fungerar bättre nu...
Ja, det var en kille på XDA som var inne på om det kunde vara nån kombination av radio och rom. På sätt och vis kanske han var inne på rätt spår då, om det stämmer som Dutty kommit fram till. Men sen är det ju den dåliga 3G mottagningen kvar också. För min del kommer det på andra plats efter GPS-problemet. F.ö. kör jag den nya Svenska nu, och där flashade man ju båda radio och rom samtidigt. Får väl se under dan hur GPS:n funkar.
Redigerat av Unregistered2916f86d, 06 augusti 2008 - 09:06.
Postad 06 augusti 2008 - 09:10
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
"QVGA program"
Vad menar du med det? För det här är ju mer en PPC än Smartphone, men jag har inte testat som sagt...
Jag menade program anpassade för 320x240 upplösning, som till tex Touch Dual
Postad 06 augusti 2008 - 09:17
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
"finns det något sätt att ändra sina kontakter från simkortet så det inte står med efternamnet först utan med förnamnet...för jag har ingen ***la aning om vad alla heter i efternamn som jag har i telefonboken" Ja, sök efter filen "fileascontacts.cab" på denna sida: http://forum.xda-dev...ad.php?t=257415
Postad 06 augusti 2008 - 09:25
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
BTW, här finns en bra sida för att jämföra lite specar på lurarna: http://reviews.infos...compare=Compare
Postad 06 augusti 2008 - 11:23
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är det någon som kan tipsa om några bra tillbehör som ni använder till er diamant? Jag beställde en sådan här samtidigt som telefonen, men jag vet inte om det är något att ha: HTC MULTIFUNKTIONS AUDIO KABEL YC A200http://www.dustinhom...5010131354.aspxDock är jag ute efter ett bra mono-headset. Jag använder telefonen mycket på jobbet och då tycker jag det bara blir trassligt med ett stereo-headset. Utan då ska det bara vara ett så enkelt (och bra) headset som möjligt. Det enda som jag har hittat är det här: JAYS STEREO MUSIKADAPTER TILL HTChttp://www.dustinhom...5010124809.aspxÄr det någon som har testat det? Eller kan tipsa om andra snarlika produkter. Sedan är man ju lite sugen på bordsstället. Dock lite dyrt. Men förhoppningsvis dyker det väl upp andra passande som är lite billigare.
Postad 06 augusti 2008 - 12:01
Royael
-
Royael
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Någon som testat [5th August] Official SVE ROM 1.93 och Duttys 1.5? Isf vilken är snabbast? Tror på duttys
Postad 06 augusti 2008 - 12:21
Tosh10
-
Tosh10
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick inte denna att funka med Diamond köpt via Tre. Nån som vet hur man kan få det att funka?
1.93.413.3-rom:en fungerar inte med lurar från Tre. Väntar på svar från HTC:s support angående hur man löser problemet. Tre hänvisar till HTC, och HTC hänvisar eventuellt till Tre
Postad 06 augusti 2008 - 12:48
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
1.93.413.3-rom:en fungerar inte med lurar från Tre. Väntar på svar från HTC:s support angående hur man löser problemet. Tre hänvisar till HTC, och HTC hänvisar eventuellt till Tre 
Hehe Fick samma svar. HTC lovade att höra av sig i eftermiddag. Den som får lösningen först får väl posta här då
Postad 06 augusti 2008 - 13:11
pseudonymen
-
pseudonymen
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hej,
Har precis köpt mig en Diamond som jag sitter och försöker få till som jag vill, känns lite ovant efter att bara ha kört Symbian tidigare.
Innan jag ger mig på alla special rom så tänkte jag uppdatera från HTC för som jag har förstått det har det precis släppts en ny officiell svensk rom?
Jag har registrerat mig på deras hemsida men tror inte jag lyckas med "register product" knappar in mitt s/n och trycker submit men det händer inte så mycket mer...?
Har sett att man kan ladda filen från annat håll men skulle gärna vilja få det att funka den officiella vägen först.
Har köpt den på Elgiganten utan abonnemang.
Postad 06 augusti 2008 - 13:20
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej,
Har precis köpt mig en Diamond som jag sitter och försöker få till som jag vill, känns lite ovant efter att bara ha kört Symbian tidigare.
Innan jag ger mig på alla special rom så tänkte jag uppdatera från HTC för som jag har förstått det har det precis släppts en ny officiell svensk rom? Jag har registrerat mig på deras hemsida men tror inte jag lyckas med "register product" knappar in mitt s/n och trycker submit men det händer inte så mycket mer...?
Har sett att man kan ladda filen från annat håll men skulle gärna vilja få det att funka den officiella vägen först.
Har köpt den på Elgiganten utan abonnemang.
efter att du registrerat dig måste du aktivera ditt konto (följ länken i mailet du fick från de), efter att du aktiverat och loggat in på kontot går du i menyn till vänster till "My download >> Device Updates >> HTC TOUCH DIAMOND >> download
Postad 06 augusti 2008 - 13:31
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hmm... den lär nog fungera till alla operatörer det är jag 100 på... speciellt när det handlar om WM6.1 ... en .CAB p åden lär finnas inom minuten av dess ankomst...
EDIT:
Jo en kille snackade om GPS problem? Dutty skrev nyss detta mycket interesanta inlägget:
Ok Guys v1.5 is finished
I have done alot of tests on gps TO find problem and now I fix it. Problem for GPS is not in the Rom but I thought it over all day and found the solution this could be for every other cooked rom as well.
* my tests Flashed rom hard reset and run gps test took over 4-6 mins to get GPS RUNNING. this is within my house near a window * Flash rom now with including Radio, hard reset run gps test, gps kicked in and running in 10 seconds, picked up 8 satelites within my house ,so problem is with radio not flashed at the same time with rom
Betydelsen av detta är att tydligen så måste du flasha om BÅDE radio OCH ROM för att allt ska fungera som det ska! Om du bara flashar ROM så kanske RADIO'n blir kvar med "gammal/dålig/ändrad" information som din gamla ROM använde... mycket interessant och tydligen sant oxo... många's GPS som fungerar bättre nu...
Det stora problemet med GPS för min del är intge att det tar tid att få en fix, det går snabbt. Men när man åker på vägen så ligger den 2-3 sekunder efter... /Jocke
Postad 06 augusti 2008 - 13:43
pseudonymen
-
pseudonymen
-
Amatör
-
-
75 inlägg
efter att du registrerat dig måste du aktivera ditt konto (följ länken i mailet du fick från de), efter att du aktiverat och loggat in på kontot går du i menyn till vänster till "My download >> Device Updates >> HTC TOUCH DIAMOND >> download

Jo så lång kommer jag ju men när jag gör det så står det bara "Select your PDA phone or smartphone model from the list. If your registered product is not listed, please check back next time as new patches are added regularly." Eftersom jag aldrig ser nån lista så antog jag att det var för att jag inte har lyckats registrera min telefon. Men det finns andra som har lyckats alltså? Skumt, provat med både FF3 och IE.
Postad 06 augusti 2008 - 13:48
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jo så lång kommer jag ju men när jag gör det så står det bara "Select your PDA phone or smartphone model from the list. If your registered product is not listed, please check back next time as new patches are added regularly."
Eftersom jag aldrig ser nån lista så antog jag att det var för att jag inte har lyckats registrera min telefon.
Men det finns andra som har lyckats alltså?
Skumt, provat med både FF3 och IE.
Har du en telefon som är operatörslåst till 3??? Isf kan du idagsläget inte ladda ner någon uppdatering. Jag har en helt olåst Diamond, registrerade mig sidan, bekräftade min registrering, loggade in, registrerade min mobil och sen kunde jag välja uppdatering.
Postad 06 augusti 2008 - 13:58
c00kiz
-
c00kiz
-
Amatör
-
-
75 inlägg
tänkte kolla hur alarm funktionen är på telefonen ? eftersom att jag andvänt mig av SE telefoner ett tag nu som har 5 olika larm man kan ställa in på olika dagar o ljud. medans min gammla nokia bara hade 1... hur e det med denna? finns det fler?
Postad 06 augusti 2008 - 13:59
pseudonymen
-
pseudonymen
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Har du en telefon som är operatörslåst till 3??? Isf kan du idagsläget inte ladda ner någon uppdatering.
Jag har en helt olåst Diamond, registrerade mig sidan, bekräftade min registrering, loggade in, registrerade min mobil och sen kunde jag välja uppdatering.
Skumt, nä som jag skrev så har jag en telefon jag har köpt på Elgiganten igår utan abonnemang. Har ett Telia kontantkort i. Är mest lite orolig för att jag har fått nån begagnad telefon eller nåt som är registrerad på utlandet eller låst till nån operatör. Kanske måste Elgiganten logga mitt s/n i nån databas som htc accessar...? Nånstans måste ju matchningen ske om det är så att den skiljer på olika s/n.
Postad 06 augusti 2008 - 14:00
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är det någon som kan tipsa om några bra tillbehör som ni använder till er diamant? Jag beställde en sådan här samtidigt som telefonen, men jag vet inte om det är något att ha:
HTC MULTIFUNKTIONS AUDIO KABEL YC A200 http://www.dustinhom...5010131354.aspx
Dock är jag ute efter ett bra mono-headset. Jag använder telefonen mycket på jobbet och då tycker jag det bara blir trassligt med ett stereo-headset. Utan då ska det bara vara ett så enkelt (och bra) headset som möjligt. Det enda som jag har hittat är det här:
JAYS STEREO MUSIKADAPTER TILL HTC http://www.dustinhom...5010124809.aspx
Är det någon som har testat det? Eller kan tipsa om andra snarlika produkter.
Sedan är man ju lite sugen på bordsstället. Dock lite dyrt. Men förhoppningsvis dyker det väl upp andra passande som är lite billigare.
Jag har precis köptYC A200 själv och den funkar bra. Möjligtvis att kabeln kan bli lite lång om man köper egna lurar till den, men det är ett mindre problem.. /jocke
Postad 06 augusti 2008 - 14:12
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej har blivit erbjuden att byta min Nokia N95 8GB mot denna telefonen.
Undrar kort och gott om ni anser att det är ett bra byte och är nöjda med era lurar?
Kanske har någon själv gjort samma byte och gått från n95an?
Tack på förhand.
Postad 06 augusti 2008 - 14:22
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
tänkte kolla hur alarm funktionen är på telefonen ? eftersom att jag andvänt mig av SE telefoner ett tag nu som har 5 olika larm man kan ställa in på olika dagar o ljud. medans min gammla nokia bara hade 1... hur e det med denna? finns det fler?
Jag var också van vid min k810i, men det visade sig att WM 6.1 har 3 olika larm man kan ställa in.. och sen finns det program ifall man vill ha fler funktioner etc.  ------------------------ Hej har blivit erbjuden att byta min Nokia N95 8GB mot denna telefonen.
Undrar kort och gott om ni anser att det är ett bra byte och är nöjda med era lurar?
Tack på förhand.
jag skulle nog säga att du borde testa htc:n i någon butik, så du får se hur det är... sen är det ganska stor skillnad från symbian som nokia kör ---> wm 6, men man vänjer sig hyffsat fort.. har själv inte ägt en n95, men är du supernöjd med den så tycker jag du ska behålla den, är du villig att testa en ny mobil med lite sämre specs när det kommer till vissa grejjer så tycker jag att du borde byta till htc:n. alltid ett svårt val, men känn efter lite i nån affär innan du beslutar dig. jag är helt nöjd med min förutom: att activesync programskiten alltid ska krångla batteritiden kunde vart bättre kameran kan man inte ställa så höga krav på men lite bättre kunde den ha vart ifall man använder väldigt grafikkrävande program & wifi/bt på så blir den väldigt varm annars har jag inget att klaga på
Postad 06 augusti 2008 - 14:47
Unregistereda349202f
-
Unregistereda349202f
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har nu äntligen fått min Diamond!
Köpte den till slut efter mycket letande efter bästa pris på Telenor för 4625:-, då ingår det ett 0:- abonnemang som har 3 månaders uppsägningstid (vilket blir 297:- extra, fast de kan man ringa/surfa etc för!). Annars har jag Tele2 Kompis.
Än så länge har allt funkar relativt smärtfritt, tycker inte telefonen är alltför seg, men ska nog uppgradera till nya ROMen iaf.
Ska precis börja tweaka lite nu, ska bli kul!
Postad 06 augusti 2008 - 14:56
McLintoc
-
McLintoc
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej har blivit erbjuden att byta min Nokia N95 8GB mot denna telefonen.
Tack på förhand.
Hejsan! Hade gamla n95 Plum. Blev dock stulen (Efter en skön fylla i Barcelona  ) så då var jag tvungen att införskaffa mig en ny. Fastnade direkt för HTC:n och jag är inte besviken. Har inte gjort något med min förutom att installera TomTom som funkar bra. Alltså inget flash eller dylikt och jag är nöjd, rättare sagt supernöjd. Tycker att n95:an var bra men upplevde den som lite ostabil och dryg när man drog ut sliden så att landskapsläget kom fram, fick även byta den eftersom den glappade. Det enda jag kan tycka är synd var att kameran var riktigt bra på n95:an dock hade den gamla linsskydd vilket jag vill ha, men där är det ju ingen skillnad på 8gb och HTC:n så enligt mitt tycke är det en grymt bra deal för dig. Lycka till! /McLintoc
Postad 06 augusti 2008 - 15:13
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag var också van vid min k810i, men det visade sig att WM 6.1 har 3 olika larm man kan ställa in.. och sen finns det program ifall man vill ha fler funktioner etc. 
------------------------
jag skulle nog säga att du borde testa htc:n i någon butik, så du får se hur det är... sen är det ganska stor skillnad från symbian som nokia kör ---> wm 6, men man vänjer sig hyffsat fort.. har själv inte ägt en n95, men är du supernöjd med den så tycker jag du ska behålla den, är du villig att testa en ny mobil med lite sämre specs när det kommer till vissa grejjer så tycker jag att du borde byta till htc:n. alltid ett svårt val, men känn efter lite i nån affär innan du beslutar dig. jag är helt nöjd med min förutom: att activesync programskiten alltid ska krångla batteritiden kunde vart bättre kameran kan man inte ställa så höga krav på men lite bättre kunde den ha vart ifall man använder väldigt grafikkrävande program & wifi/bt på så blir den väldigt varm
annars har jag inget att klaga på 
Hejsan!
Hade gamla n95 Plum. Blev dock stulen (Efter en skön fylla i Barcelona ) så då var jag tvungen att införskaffa mig en ny.
Fastnade direkt för HTC:n och jag är inte besviken. Har inte gjort något med min förutom att installera TomTom som funkar bra. Alltså inget flash eller dylikt och jag är nöjd, rättare sagt supernöjd. Tycker att n95:an var bra men upplevde den som lite ostabil och dryg när man drog ut sliden så att landskapsläget kom fram, fick även byta den eftersom den glappade.
Det enda jag kan tycka är synd var att kameran var riktigt bra på n95:an dock hade den gamla linsskydd vilket jag vill ha, men där är det ju ingen skillnad på 8gb och HTC:n så enligt mitt tycke är det en grymt bra deal för dig.
Lycka till!
/McLintoc
Riktigt schysst med så snabba svar, bytet sker om ett par timmar, fortsätt gärna att dela med er av era åsikter angående det förestående bytet. Fortfarande finns det tid att dra sig ur och jag funderar fortfarande. En fråga också om Diamonden, finns det s.k crystal case att köpa till den? I så fall vart? Kan tänka mig att den är rättså ömtålig och bör skyddas.
Postad 06 augusti 2008 - 15:42
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
En fråga också om Diamonden, finns det s.k crystal case att köpa till den? I så fall vart? Kan tänka mig att den är rättså ömtålig och bör skyddas.
Det finns en mängd tillbehör att köpa till sin Diamond. Här ser du ett urval, (även skyddsväskor) som finns att införskaffa. Här finns Crystal Case för Touch Diamond Sedan kan du söka på nätet och jämföra priser på produkterna mellan olika återförsäljare.
Redigerat av crest, 06 augusti 2008 - 15:47.
Postad 06 augusti 2008 - 16:08
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
jag är helt nöjd med min förutom: att activesync programskiten alltid ska krångla
En liten fundering: Om man har en Exchange Server och tillgång till den via 3G/WLAN skulle man då i princip då kunna hoppa över att använda ActiveSync (i alla fall för Outlook-synkroniseringen)?
Postad 06 augusti 2008 - 16:20
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
En liten fundering: Om man har en Exchange Server och tillgång till den via 3G/WLAN skulle man då i princip då kunna hoppa över att använda ActiveSync (i alla fall för Outlook-synkroniseringen)?
Ja
Postad 06 augusti 2008 - 16:26
rosentorp
-
rosentorp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Riktigt schysst med så snabba svar, bytet sker om ett par timmar, fortsätt gärna att dela med er av era åsikter angående det förestående bytet. Fortfarande finns det tid att dra sig ur och jag funderar fortfarande.
En fråga också om Diamonden, finns det s.k crystal case att köpa till den? I så fall vart? Kan tänka mig att den är rättså ömtålig och bör skyddas.
Den är inte speciellt ömtålig om man monterar på den skyddsplast som följer med. Förut var den som följde med telefoner ganska kass men den som man får med Diamonden funkar riktigt bra! /Anders
Postad 06 augusti 2008 - 17:05
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hehe Fick samma svar. HTC lovade att höra av sig i eftermiddag. Den som får lösningen först får väl posta här då 
UPDATE! HTC ringde nyss och de håller fortfarande på att kolla på en lösning. Det som skiljer Tre i Sverige från andra länder är tydligen att tex. Trekunder i Danmark har inte ens kunnat regga sig med nummer på e-club men det kan uppenbarligen vi i Sverige. Allt detta enligt HTC själva. Skriver när jag vet mer. 1.93.413.3-rom:en fungerar inte med lurar från Tre. Väntar på svar från HTC:s support angående hur man löser problemet. Tre hänvisar till HTC, och HTC hänvisar eventuellt till Tre 
UPDATE! HTC ringde nyss och de håller fortfarande på att kolla på en lösning. Det som skiljer Tre i Sverige från andra länder är tydligen att tex. Trekunder i Danmark har inte ens kunnat regga sig med nummer på e-club men det kan uppenbarligen vi i Sverige. Allt detta enligt HTC själva. Skriver när jag vet mer Sorry för dubbelpost
Postad 06 augusti 2008 - 17:58
Mr Nyce
-
Mr Nyce
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har uppdaterat till senaste officiella ROM-en via HTC's hemsida. Den fungerar faktiskt riktigt bra och telefonen blir bra mycket snabbare och smidigare än tidigare.
Vad som nu har inträffat är att vädertjänsten inte verkar fungera. När jag ska uppdatera vädret står det bara: "Det inträffade ett anslutningsfel vid försök att ladda ned väderdata. Försök igen?"
Det första jag tänkte på var att felet låg i mina operatörsinställningar (Telia), men MMS och Internet fungerar hur bra som helst. Nån som har koll på hur man rättar till detta?
Postad 06 augusti 2008 - 18:13
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Jag har uppdaterat till senaste officiella ROM-en via HTC's hemsida. Den fungerar faktiskt riktigt bra och telefonen blir bra mycket snabbare och smidigare än tidigare.
Vad som nu har inträffat är att vädertjänsten inte verkar fungera. När jag ska uppdatera vädret står det bara: "Det inträffade ett anslutningsfel vid försök att ladda ned väderdata. Försök igen?"
Det första jag tänkte på var att felet låg i mina operatörsinställningar (Telia), men MMS och Internet fungerar hur bra som helst. Nån som har koll på hur man rättar till detta?
Stäng av proxyn.
Postad 06 augusti 2008 - 19:28
rosentorp
-
rosentorp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej!
Någon som kan säga något om GPS:en i den nya versionen? Jag har fortfarande stora problem att få den att starta. Har samma program, iGO 2006, som jag använt på en HTC Touch Cruise utan problem. Får in signal först efter en lång tid eller inte alls....
Andra förslag? Kokt rom är ett men i övrigt???
/Anders
Postad 06 augusti 2008 - 20:09
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har nu bytt och fått telefonen. Som nybliven ägare så har jag lite frågor.
Hur mycket data drar vädertjänsten? Vågar man slå på automatiskt uppdatering även om man betalar per mb data man laddar ner?
Var kan man få tag i originalprogramvaran som ligger på skivor som man får med? Jag är registrerad hos HTC men där finns det inget att ladda ner. Har nämnligen en ultraportabel laptop utan dvd för tillfället medans min stationära håller på att uppgraderas.
Postad 06 augusti 2008 - 20:18
c00kiz
-
c00kiz
-
Amatör
-
-
75 inlägg
sitter o tittar runt lite men har inte förståt ifall det ingår något GPS program samt kartor(?) (ska köpas via 3)
verkar ju som att tomtom förljer med... kan man få en bekräftelse? =)
Postad 06 augusti 2008 - 20:39
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har nu bytt och fått telefonen. Som nybliven ägare så har jag lite frågor.
Hur mycket data drar vädertjänsten? Vågar man slå på automatiskt uppdatering även om man betalar per mb data man laddar ner?
Var kan man få tag i originalprogramvaran som ligger på skivor som man får med? Jag är registrerad hos HTC men där finns det inget att ladda ner. Har nämnligen en ultraportabel laptop utan dvd för tillfället medans min stationära håller på att uppgraderas.
Har du XP så ska du installera Active Sync på din dator, kör du med Vista så gäller Windows Mobile Device Center. Dessa program hittar du på Microsofts hemsida. Backup programmen som finns på skivan kan du installera i din dator när du får hem den igen. Har för mig att den även fanns med en trial version av Outlook, men den kan hittas överallt på nätet Datatrafiken för vädret ska inte dra så mycket, andra kanske kan hjälpa dig med den infon, men mitt råd till dig är att skaffa fri data trafik alternativt 1GB beroende på vilken operatör du har, så du kan använda YouTube och andra datakrävande tjänster. sitter o tittar runt lite men har inte förståt ifall det ingår något GPS program samt kartor(?) (ska köpas via 3) verkar ju som att tomtom förljer med... kan man få en bekräftelse? =)
Telefonen har inbyggd gps mottagare... Men program och kartor får du fixa själv efter tycke och smak.
Redigerat av crest, 06 augusti 2008 - 20:43.
Postad 06 augusti 2008 - 20:46
c00kiz
-
c00kiz
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Telefonen har inbyggd gps mottagare... Men program och kartor får du fixa själv efter tycke och smak. 
okey hur mycket kostar ett gps program samt en karta över servige? vill ju inte punga ut hur mycket som helst
Postad 06 augusti 2008 - 21:06
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
okey hur mycket kostar ett gps program samt en karta över servige? vill ju inte punga ut hur mycket som helst 
du har "gratis" och 500-1000 ( http://www.pricerunn...mp;ref=redirect ) för TomTom 7.. bara gå till någon internet butik och kika runt, men det verkar rimligt 500-700 kr iaf. fast som fattig student så föredrar jag "gratis"
Postad 06 augusti 2008 - 21:14
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Gratis e gott
Postad 06 augusti 2008 - 21:52
m1kael
-
m1kael
-
Rookie
-
5 inlägg
Hmm, jag vet inte om jag är helt slö innanför pannbenet men jag hänger inte riktigt med. Jag har laddat hem den senaste uppdateringen till min Diamond men när jag ska installera så fungerar det inget bra. Jag har intstallerat SPL-1.38.Olinex på min lur och enligt XDA, "if you have signed hardspl, just go ahead and flash with normal RUU process (no overwrite protection in that one, as it is already only accepting htchackers signed files, there was no need for that)."Vad göra? Vill ju köra den nya ROMen men wtf? Hjälp sökes!
Postad 06 augusti 2008 - 22:23
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hmm, jag vet inte om jag är helt slö innanför pannbenet men jag hänger inte riktigt med. Jag har laddat hem den senaste uppdateringen till min Diamond men när jag ska installera så fungerar det inget bra. Jag har intstallerat SPL-1.38.Olinex på min lur och enligt XDA, "if you have signed hardspl, just go ahead and flash with normal RUU process (no overwrite protection in that one, as it is already only accepting htchackers signed files, there was no need for that)."
Vad göra? Vill ju köra den nya ROMen men wtf?
Hjälp sökes!
Hmmm... 1.38 e signed va? eller e det unsigned? O_o?
Postad 06 augusti 2008 - 22:37
m1kael
-
m1kael
-
Rookie
-
5 inlägg
Hmmm... 1.38 e signed va? eller e det unsigned? O_o?
Enligt XDA forumet och modmydiamond ska den vara signed.
Postad 06 augusti 2008 - 22:45
Unregistered87905c2e
-
Unregistered87905c2e
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej har ett problem när jag ska uppdatera min lilla diamant, får hela tiden fel kod 260 som betyder anslutning men allt verkar ju okej activesynk funkar och verkar okej. Har prövart med olika portar och även gjort en hard resset av telfonen men det vill sig ändå inte. Någon som har något förslag på vad man ska göra? mvh
Postad 06 augusti 2008 - 22:55
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hej har ett problem när jag ska uppdatera min lilla diamant, får hela tiden fel kod 260 som betyder anslutning men allt verkar ju okej activesynk funkar och verkar okej. Har prövart med olika portar och även gjort en hard resset av telfonen men det vill sig ändå inte. Någon som har något förslag på vad man ska göra? mvh
Ska du uppdatera en original ROM ? Enligt XDA forumet och modmydiamond ska den vara signed.
Kör 1.4o unsigned...
Postad 06 augusti 2008 - 23:13
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Idag åkte min andra Diamond in på rep. Den första hade "slapp" home knapp, så den blev utbytt och på den andra så sticker home knappen upp några mm så plasten börjar slitas av varje gång man tar upp den ur fickan.
Någon annan som upplevt liknande egenhet med home knappen?
Postad 06 augusti 2008 - 23:16
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Idag åkte min andra Diamond in på rep. Den första hade "slapp" home knapp, så den blev utbytt och på den andra så sticker home knappen upp några mm så plasten börjar slitas av varje gång man tar upp den ur fickan.
Någon annan som upplevt liknande egenhet med home knappen?
Jag kan känna att det kan vara lite lurigt att använda styr knapparna då jag ofta råkar trycka på jusst home back phone upp o ner titt som tätt när jag egentligen bara vill styra den lite :I Och nej jag har inga Tjocka fingrar  men jag har märkt att man kan inte använda naglarna på den här mobilen what so ever... förutom på touch screenen då...
Postad 06 augusti 2008 - 23:18
Unregistered87905c2e
-
Unregistered87905c2e
-
Rookie
-
2 inlägg
Japp de gäller den nya som HTC har släppt nu idagarna!
Postad 06 augusti 2008 - 23:21
m1kael
-
m1kael
-
Rookie
-
5 inlägg
Kör 1.4o unsigned...
Kom på att det var det var nog det som behövdes, så jag flashade till 1.40 unsigned och nu gick det kanon att uppdatera till RUU_Diamond_HTC_SVE_1.93.413.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship. Tack så jättemycket för hjälpen! En fråga till, om jag vill plocka bort SPL-1.40 Olinex från luren hur gör jag då? Eller försvann den när jag uppgraderade? N00b frågor men tyvärr är det så det får bli ikväll.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|