Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 juli 2008 - 04:48

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Det är ju det jag har sagt hela tiden, de gamla/nuvarande USB-laddarna fungerar inte med iPhone 3G B)

Postad 28 juli 2008 - 10:40

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Gaaaah! Saaatans jääävla skitItunes! Jag ville bara synka filmer manuellt, men se nej den passade på att synka musiken också. Ingen musik i datorn=ingen musik i iPhone. Så nu är allt borta. Allt ligger på diskar 130 mil härifrån. Fan vad jag hatar iTunes!

Har du ställt in att den ska synka när du pluggar in den?
Annars kan du stänga av de o göra de manuellt.

Är det någon som har tips på några roliga/bra apps?

Free:
tv.nu <- Riktigt nice
Vecka <- om man inte vill ha en aktivitet över hela kalendern med veckan.
Tao Tap <- lite Guitar Hero aktigt

Paid:
Spend(7kr) <- En budget app som är nice
MotionX Poker(38kr) <- Riktigt bra tärningsPoker med skön känsla. och grymt beroende framkallande, bra köp.

Postad 28 juli 2008 - 12:44

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jag beställde en svart 16 gb via telia.se den 13 juli... ännu har ingen telefon kommit (kundtjänst sa förra veckan att jag skulle få en i veckan).. Ni andra som beställt via telia.se.. har ni fått era telefoner (särskilt då svart 16 gb som är svårast att få tag på)? Hur länge fick ni vänta?

Postad 28 juli 2008 - 15:22

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Fråga ang GPS. Det kostar ju ingenting (datatrafik) när iPhonen använder satelliter för att bestämma positionen. Men a-gps tar ju även hjälp av mobilnätet (basstationer) för att bestämma sin position.. genererar det ngn datatrafik?

EDIT: Intressant för oss som saknar fastprisavtal....

Redigerat av dolus, 28 juli 2008 - 15:24.

Postad 28 juli 2008 - 15:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Fråga ang GPS. Det kostar ju ingenting (datatrafik) när iPhonen använder satelliter för att bestämma positionen. Men a-gps tar ju även hjälp av mobilnätet (basstationer) för att bestämma sin position.. genererar det ngn datatrafik?

EDIT: Intressant för oss som saknar fastprisavtal....

Nej men kartorna som ska laddas ner hela tiden genererar massa trafik.

Postad 28 juli 2008 - 15:49

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nej men kartorna som ska laddas ner hela tiden genererar massa trafik.

Japp, det vet jag. Tänkte enbart på a-gps positioneringen (som även använder mobilnätet). Men det är väl troligt att ingen "trafik" överförs utan att telefonen endast känner av signalerna...

Redigerat av dolus, 28 juli 2008 - 15:50.

Postad 28 juli 2008 - 16:22

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Tja, tydligen var den inställd på att delete:a hela världen. Apple är grym på att göra gränssnitt i vanliga fall. Men när det gäller iTunes så har de sannerligen misslyckats. Det är allt annat än intuitivt. En katastrof för den vanliga användaren. Och som lök över i:et så har mina invisibleSHIELD kommit på villovägar. ZAGG skrev att de ska skicka nya omedelbums. Så nu går jag omkring med den i en söt liten tåsocka för tillfället. Vägrar repa den. Hmf!

Redigerat av peppe eng, 28 juli 2008 - 16:23.

Postad 28 juli 2008 - 21:26

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jag beställde en svart 16 gb via telia.se den 13 juli... ännu har ingen telefon kommit (kundtjänst sa förra veckan att jag skulle få en i veckan).. Ni andra som beställt via telia.se.. har ni fått era telefoner (särskilt då svart 16 gb som är svårast att få tag på)? Hur länge fick ni vänta?

Beställde 12:e och inte fått än.
Har även läst folk från 11:e och 12:e som inte fått än.

Postad 28 juli 2008 - 21:32

pult
  • pult
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag beställde en svart 16G på fredagskvällen(den 11) och har inte fått den än, fick dock ett sms
med lösenord och användarnamn för surfzon/homerun idag och det ingår då jag valde
fri data så misstänker att de håller på och gör om mitt abonemang från refill?
så väntar på ett sms där de säger att de har ett paket till mig :)

Postad 28 juli 2008 - 21:37

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Tja, tydligen var den inställd på att delete:a hela världen. Apple är grym på att göra gränssnitt i vanliga fall. Men när det gäller iTunes så har de sannerligen misslyckats. Det är allt annat än intuitivt. En katastrof för den vanliga användaren.

Fruktansvärt irriterad på iTunes också nu. Skulle lägga till en ny film, och iTunes passade också på att ta bort all min musik. Skittrist att lägga in den igen. Jag har inte ikryssat att den skall synkronisera automatiskt, men den valde att ta bort min musik iaf.

Kan man inte ha manuellt på musik, och automatisk synkronisering med nya podcaster tex? Jag har kryssat i manuell synkronisering i sammanfattningen, men automatisk synkronisering på podcaster. Resultatet blir att all musik försvinner varje gång jag kopplar i telefonen.

Varför göra ett program som får en att slita sitt hår?

Nu är jag grinig. Därav min negativa inställning. Om någon kan förklara på ett pedagogiskt vis hur det här med synkronisering fungerar blir jag säkert en glad kille igen.

Postad 28 juli 2008 - 21:39

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Free:
tv.nu <- Riktigt nice
Vecka <- om man inte vill ha en aktivitet över hela kalendern med veckan.
Tao Tap <- lite Guitar Hero aktigt

Paid:
Spend(7kr) <- En budget app som är nice
MotionX Poker(38kr) <- Riktigt bra tärningsPoker med skön känsla. och grymt beroende framkallande, bra köp.

Jag är lite sugen på MotionX Poker men fattar inte riktigt om det bara är ett pokerspel eller om det är jättemånga olika kort/tärningsspel? Yatzee hörde jag också att man kan lira, men finns det flera?

Postad 28 juli 2008 - 21:45

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jag beställde en svart 16G på fredagskvällen(den 11) och har inte fått den än, fick dock ett sms
med lösenord och användarnamn för surfzon/homerun idag och det ingår då jag valde
fri data så misstänker att de håller på och gör om mitt abonemang från refill?
så väntar på ett sms där de säger att de har ett paket till mig :P

Somliga har tur, gick runt i Stockholm idag och tydligen hade flera(2) butiker haft telefoner kvar men sålt dom idag.
Skrev upp mig på ALLA listor jag kunde dock :)

Postad 28 juli 2008 - 22:42

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Dj***la itunes... kan man inte föra över ett album från iTunes? Måste man verkligen göra ngn spellista av albumet? Så dumt kan det väl ändå inte vara?

Somliga har tur, gick runt i Stockholm idag och tydligen hade flera(2) butiker haft telefoner kvar men sålt dom idag.
Skrev upp mig på ALLA listor jag kunde dock :)

Det ska väl inte gå snabbare att få en iPhone genom att skriva upp sig i en butik än att beställa från telia.se (förutsatt att butiken också har slut på telefoner)?

Postad 28 juli 2008 - 22:57

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Dj***la itunes... kan man inte föra över ett album från iTunes? Måste man verkligen göra ngn spellista av albumet? Så dumt kan det väl ändå inte vara?

Det ska väl inte gå snabbare att få en iPhone genom att skriva upp sig i en butik än att beställa från telia.se (förutsatt att butiken också har slut på telefoner)?

Det är bara att importera katalogen med MP3-albumet till iTunes och sedan drag and droppa albumet till iPhonen inne i iTunes. Sedan dyker den upp i iPhonen. Jag har inte skapat några spellistor alls ännu.

Postad 28 juli 2008 - 23:00

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det är bara att importera katalogen med MP3-albumet till iTunes och sedan drag and droppa albumet till iPhonen inne i iTunes. Sedan dyker den upp i iPhonen. Jag har inte skapat några spellistor alls ännu.

Ok... jag försöker med min gamla ipod video (inte fått iphonen än....) Ngt fel måste jag göra i alla fall.. vill inte ta emot albumet. Kanske annorlunda med iphone?

EDIT: Har lagt alla album och cd-omslag i iTunes men har inte synka automatiskt utan vill bara föra över de album/låtar som jag för tillfället lyssnar på....

Redigerat av dolus, 28 juli 2008 - 23:09.

Postad 29 juli 2008 - 00:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Om du inte vill föra över all musik som ligger i ditt bilbiotek så måste du skapa en spellista i vilken du sedan lägger bara just de mp3-or som du vill föra över. Därefter väljer du att bara synka den spellistan och inte all musik.

Postad 29 juli 2008 - 07:03

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Finns många som bokat i butiker under senaste veckan som redan fått sina medan folk som bokat 11:e inte fått än så :/

Postad 29 juli 2008 - 07:33

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få till custom ringtones till sin iPhone 3G?
Jag googlade lite och laddade hem gratisprogrammet iRinger som konverterar en mp3:a till .m4r format. Jej tänkte jag! Jag lade över dom till min iPhone under ringtones men dom dyker inte upp någonstans när jag går in under settings och sounds.

Något någon kan tänka sig att man missat?

Postad 29 juli 2008 - 07:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Fruktansvärt irriterad på iTunes också nu. Skulle lägga till en ny film, och iTunes passade också på att ta bort all min musik. Skittrist att lägga in den igen. Jag har inte ikryssat att den skall synkronisera automatiskt, men den valde att ta bort min musik iaf.

Kan man inte ha manuellt på musik, och automatisk synkronisering med nya podcaster tex? Jag har kryssat i manuell synkronisering i sammanfattningen, men automatisk synkronisering på podcaster. Resultatet blir att all musik försvinner varje gång jag kopplar i telefonen.

Varför göra ett program som får en att slita sitt hår?

Nu är jag grinig. Därav min negativa inställning. Om någon kan förklara på ett pedagogiskt vis hur det här med synkronisering fungerar blir jag säkert en glad kille igen.

Men ställ in vilka spellistor du vill ha synkade så tas de inte bort. Du måste välja dem under musik-tabben.
Annars blir du av med dem när du synkar. Allt som inte är valt antar itunes att du inte vill ha kvar på telefonen.

Postad 29 juli 2008 - 07:59

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Till er som tycker det är jobbigt att vänta på en IFåne. Jag har haft min i 2 veckor nu. Är väldigt nöjd med den förutom att det är ju för f** ingen 3G-telefon. Skiten funger ju inte man surfar bara EDGE hela tiden. Hela IFåne-världen lider av problemet. Äpple och deras tekniker kliar sig i huvudet och supporten här på telia har inga svar.

Var glada för att ni bara väntar och inte sitter med en deffekt 3G-telefon. :)

Edit: Jag har endast 600-700 meter til 3G-masten. Har även testat mot Turbo 3G ingen skillnad. På telia sa de att problemet gällde alla IFåne av andra generationen. Skulle höra av mig igen på onsdag.

Redigerat av 123456, 29 juli 2008 - 10:22.

Postad 29 juli 2008 - 08:08

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag googlade lite och laddade hem gratisprogrammet iRinger som konverterar en mp3:a till .m4r format. Jej tänkte jag! Jag lade över dom till min iPhone under ringtones men dom dyker inte upp någonstans när jag går in under settings och sounds.

ja. Du har missat hela denna tråd. Men det du behöver göra är att klippa låten till 30sekunder eller kortare.

Postad 29 juli 2008 - 08:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Till er som tycker det är jobbigt att vänta på en IFåne. Jag har haft min i 2 veckor nu. Är väldigt nöjd med den förutom att det är ju för f** ingen 3G-telefon. Skiten funger ju inte man surfar bara EDGE hela tiden. Hela IFåne-världen lider av problemet. Äpple och deras tekniker kliar sig i huvudet och supporten här på telia har inga svar.

Var glada för att ni bara väntar och inte sitter med en deffekt 3G-telefon. :)

Lämna tillbaka den då. Min här full 3g och jag är på gotlands udde just nu.har surfar med den sen de kom ut och tycker att den är väldigt exakt och åker man buss eller nått serman nästan var masterna är för att mottagaren går upp och ner. Bästa 3g telefonen jag haft

Postad 29 juli 2008 - 08:16

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det där med spellistor stämmer väl ändå inte? Jag drar bara över all musik som jag vill ha. Typ markerar ett album, tar tag i det och drar övert till phonen. Funkar prima. Sen att itunes suger kan jag bara instämma med! Maken till segt! Nu här jag låtit kopiera mig en itunesmapp med, vet inte nyttan. Men det tog några timmar att kopiera över allt...

Postad 29 juli 2008 - 08:17

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

ja. Du har missat hela denna tråd. Men det du behöver göra är att klippa låten till 30sekunder eller kortare.

Jodå programmet gör det automatiskt. Så 30 sekunders problemet är det inte.

Och nej jag har inte missat denna tråden, har följt den hyffsat bra faktiskt. Något speciellt du tänkte på?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  iTunes.jpg   68,72K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Agathorn, 29 juli 2008 - 08:20.

Postad 29 juli 2008 - 08:21

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Lämna tillbaka den då. Min här full 3g och jag är på gotlands udde just nu.har surfar med den sen de kom ut och tycker att den är väldigt exakt och åker man buss eller nått serman nästan var masterna är för att mottagaren går upp och ner. Bästa 3g telefonen jag haft

jag trodde först att min lur sög, tänker på täckningen. Men jag här bra mottagning där min polare med sin c702 här det. Hemma hos mig här ingen bra täckning, får sätta upp en mast utanför : p.

Postad 29 juli 2008 - 08:55

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det där med spellistor stämmer väl ändå inte? Jag drar bara över all musik som jag vill ha. Typ markerar ett album, tar tag i det och drar övert till phonen. Funkar prima. Sen att itunes suger kan jag bara instämma med! Maken till segt! Nu här jag låtit kopiera mig en itunesmapp med, vet inte nyttan. Men det tog några timmar att kopiera över allt...

Postad 29 juli 2008 - 08:56

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Så vill jag ha det... Har ordnat musiken i iTunes nu med cd-covers och allt. Typ 9 gb musik som jag inte vill synka varje gång. Vill kanske ha 10-15 album i phonen.. inte synka, ordna spellistor eller importera individuella album varje gång...
Nu har jag inte "dubbla" uppsättningar musik (tog bort alternativet att itunes skulle skapa en egen mapp med låtarna under c:, vilket betyder 9-10 gb utrymme för kopiorna.. har all musik under e:)

Postad 29 juli 2008 - 08:56

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Ställde mig i kö på en svart 16GB den 15e, och fick ett samtal från butiken att den fanns inne den 25e. Tyvärr var jag inte hemma då utan i Uppsala så jag får snällt vänta till nästa sändning :)

Har dock uppdaterat min 1.1.4 till 2.0 och det fungerar riktigt bra faktiskt.

Det skulle vara intressant att veta vilket OS ni kör som inte gillar/har problem med iTunes, kan vissa problem vara OS relaterat?. Själv använder jag Mac OS 10.5 och har inga problem med mitt iTunes.

Postad 29 juli 2008 - 08:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

jo men vad händer när du sen synkar den? Blir du inte av med allt då?

Postad 29 juli 2008 - 08:58

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Jodå programmet gör det automatiskt. Så 30 sekunders problemet är det inte.

Och nej jag har inte missat denna tråden, har följt den hyffsat bra faktiskt. Något speciellt du tänkte på?

Har du markerat att du vill synka ringsignaler i iTunes (inställningarna om du klickar på telefonen)?

Postad 29 juli 2008 - 08:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

För att det är det lättaste sättet att hålla reda på låtarna och det blir mycket lättare om du sedan vill flytta biblioteket av ngn anledning.

Postad 29 juli 2008 - 09:09

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Så vill jag ha det... Har ordnat musiken i iTunes nu med cd-covers och allt. Typ 9 gb musik som jag inte vill synka varje gång. Vill kanske ha 10-15 album i phonen.. inte synka, ordna spellistor eller importera individuella album varje gång...
Nu har jag inte "dubbla" uppsättningar musik (tog bort alternativet att itunes skulle skapa en egen mapp med låtarna under c:, vilket betyder 9-10 gb utrymme för kopiorna.. har all musik under e:)

Vart tar man bort alternativet att itunes ska skapa en egen mapp med låtarna under C: ?

Postad 29 juli 2008 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Vart tar man bort alternativet att itunes ska skapa en egen mapp med låtarna under C: ?

Det är avstängt default så det behöver du inte bry dig om.

Postad 29 juli 2008 - 10:08

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag gjorde om alltihopa och då fungerade det :)
Synd bara att dom bara dök upp under ringtones och inte under sms-signaler också. Dom inbyggda är så tråkiga.

Edit: Min iPhone hade lite problem så det blev dubbla postningar. Ursäkta

Redigerat av Agathorn, 29 juli 2008 - 10:14.

Postad 29 juli 2008 - 10:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Det är avstängt default så det behöver du inte bry dig om.

Är det verkligen så? Det har varit påslaget som default de gånger jag testat iTunes.

Postad 29 juli 2008 - 10:10

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag gjorde om alltihopa och då fungerade det :)
Synd bara att dom bara dök upp under ringtones och inte under sms-signaler också. Dom inbyggda är så tråkiga.

Postad 29 juli 2008 - 10:11

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Är det verkligen så? Det har varit påslaget som default de gånger jag testat iTunes.

Har för mig att det var påslaget hos mig också (kan ha fel då jag petat och trixat mycket i ren desperation).. Annars bockar man av det under inställningar (skapa itunes konto för musik eller ngt)

Postad 29 juli 2008 - 10:14

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag försöker skicka filer från datorn till iPhone men det funkar inte. Det står att enheten (iPhone) saknar de tjänster som krävs. Vad menas med detta? Det fungerar att skicka till min gamla Eriksson.

Datorn samt min Eriksson hittar iPhone. Men min iPhone hittar ingen av dem när den söker. Alla är "synliga" samt aktiverade.

Sen undrar jag om det medföljde någon manual? Jag var tvungen att googla om hur man fick in simkortet :)

Postad 29 juli 2008 - 10:22

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Sen undrar jag om det medföljde någon manual? Jag var tvungen att googla om hur man fick in simkortet :)

Eftersom jag inte fått ngn phone än har jag tittat lite i manualen för att stilla min nyfikenhet http://manuals.info....ndarhandbok.pdf (tror den bara finns online)

Postad 29 juli 2008 - 10:26

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Tack för manualen!

Postad 29 juli 2008 - 10:37

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Vassego :)

Konstigt med iTunes.. vissa verkar kunna föra över enskilda album till phonen (drag and drop) medan det inte går för andra? Får testa att låta iTunes kopiera all musik till egen folder också (adjöss med 9 gb utrymme.. and coutning) för att se om det går bättre då....

Postad 29 juli 2008 - 10:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Aldrig provat drag & drop. Föredrar synka spellistor. Tar kanske 1 minute att skapa en ny spellista och adda låtarna man vill ha. Knappast ngt besvär.

Postad 29 juli 2008 - 10:58

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag är lite sugen på MotionX Poker men fattar inte riktigt om det bara är ett pokerspel eller om det är jättemånga olika kort/tärningsspel? Yatzee hörde jag också att man kan lira, men finns det flera?

Här kan du se en liten video från spelat:
http://gizmodo.com/5...ors-and-physics

Postad 29 juli 2008 - 12:00

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Svar på min egna fråga.

Efter lite efterforskningar på nätet så verkar det inte gå att föra över bilder, filer mm via bluetooth till iPhone utan bluetooth fungerar endast till headset och tSMS!

Verkar även som att den inte stödjer stereo så man kan inte lyssna i stereo via sina bluetooth lurar.

Riktigt kasst om ni frågar mig.

Redigerat av big ben, 29 juli 2008 - 12:00.

Postad 29 juli 2008 - 12:21

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Oj, vad jag har skällt på Telia...

Ringe kundtjänst i dag för att fråga när min svarta 16 giggare kommer (beställt telia.se 13 juli med inloggningsuppgifter). Detta eftersom mitt iphoneabonnemang startar i morgon. Har iofs ringt kundtjänst förra veckan som då lovade att phonen skulle komma denna vecka. Nu uppgav kundtjänst att det inte finns ngn iphone för utskick och att det klart och tydligt står att man kan få vänta till slutet av augusti. De tipsade också om att ställa sig i kö i teliabutiker, vilket kunde gå snabbare (jag har varit på kundtjänst som en iller eftersom det inte gick att automatiskt portera mitt nr från vodapone, tog en dag extra och jag var lite orolig att ngt skulle gå fel). Eftersom jag blev avbruten fick jag ringa upp två gånger till (plats 67, när man kommer fram så blir man bortkopplad osv.). Till slut fick jag tala med en tjej och jag sade vad jag tyckte om att ha ett iphone-abonnemang som jag inte kunde använda och ett vodafone-abonnemang som upphör i natt. Tyckte inte det värsta var att jag var tvungen att betala för ett abonnemang som jag inte kunde utnyttja utan att jag är utan mobil till slutet av augusti (mitt vodafonenummer porterades till telia och mitt iphone-abonnemang lär jag inte kunna utnyttja till min låsta vodafonetelefon)...

Efter många om och men skulle en 16 giggare svart skickas till mig i dag... Dj***lar i min lilla låda om den inte kommer (har dock av kundtjänst fått höra att den skulle komma inom en vecka alternativt slutet av augusti så jag har inte alltför stora förhoppningar)

Postad 29 juli 2008 - 12:31

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag ställde mig i kö den 17e i min lokala butik och fick min 16Gb (svart) i går. Så det verkar som att de fått in nya leveranser denna vecka.

Redigerat av big ben, 29 juli 2008 - 12:31.

Postad 29 juli 2008 - 12:36

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag ställde mig i kö den 17e i min lokala butik och fick min 16Gb (svart) i går. Så det verkar som att de fått in nya leveranser denna vecka.

Joo.. de verkar få nya varje ons eller torsdag... Men ******** vad arg jag var.. darrade på rösten och allt :) Får jag inte iphonen i morgon måste jag leta upp min gamla nokia 2110 för att kunna ringa.. typ ;)

Postad 29 juli 2008 - 12:57

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Uh, kan man inte tanka hem podcasts via iTunes i luren?

Redigerat av peppe eng, 29 juli 2008 - 13:01.

Postad 29 juli 2008 - 14:04

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Svar på min egna fråga.

Efter lite efterforskningar på nätet så verkar det inte gå att föra över bilder, filer mm via bluetooth till iPhone utan bluetooth fungerar endast till headset och tSMS!

Verkar även som att den inte stödjer stereo så man kan inte lyssna i stereo via sina bluetooth lurar.

Riktigt kasst om ni frågar mig.

Jo, iphones BT-stack suger. Lyssna på musik via BT funkar inte heller. Ansågs väl inte så viktigt :)

Postad 29 juli 2008 - 14:05

Federsel
  • Federsel
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
samma fråga som big ben: varför kan jag inte nå itunes via 3g? Står att det krävs wifi. Att nå appstoren funkar perfekt - men vill kunna ladda hem podcasts och liknande över 3g

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.