Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 02 November 2010 - 14:23
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Har kollat en del på galor genom åren, men har inte riktigt "fastnat" just för MMA. Har ett livslångt kampsportsintresse dock.
Det jag upplever med serien är dock att jag har fått en bättre förståelse för sporten som sådan, än vad jag tycker att man får bara genom att kolla på galor.
Alternativet hade väl varit att själv ägna sig åt MMA, men jag var för gammal för det när det väl började ploppa upp seriösa skolor i Sverige.
Jag gillar GPS *mycket* mer än Kos, även om den senare är betydligt mer underhållande.
Brookins är helskön!
Postad 02 November 2010 - 15:31
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nybliven MMA-fan här, även om jag har haft ett visst intresse innan. Har framför allt fastnat för TUF-serien och har plöjt igenom några säsonger nu, men inte ens kommit halvvägs än.  Framför allt är det alltid kul att se bakom kulisserna vilket enormt arbete människor som vill komma ngn vart lägger ned tycker jag. De egna arbetsdagarna känns lite lättare då. 
Vilka i säsong 12 tror ni kommer att stå i stora finalen? Personligen tror jag Michael Johnson vs Jonathan Brookins. Eftersom jag gillar icke-ortodoxa fighters så hade det iofs varit kul med Cody McKenzie, men han är nog för enkelspårig. Tror inte att de bästa gubbarna i gänget går på hans gilliotin.
Vad tror alla andra om finalen? 
En annan fråga, när kommer finalen att vara egentligen? Blir det inte förrän till våren nå'n gång eller? 
Tror också på Michael Johnson mot Brookins. Cody förlorar bara han möter någon som är hygglig och inte allt för korkad. Jag tycker Nam Phan imponerade i hans senaste match, dock endast på marken där han var helt överlägsen. Han kunde hur enkelt som helst ta ner motståndaren, men trots det så verkade han vilja stå upp. Såg på senaste Bellator i helgen. Det är inte skoj att möta Lombard, man är inte så snygg efter en match mot honom. Lombard verkade ta det försiktigt efter rond 1 när han insåg att det skulle bli svårt att slå ut motståndaren. Det blev ju nästan lite GSP-match efter rond 1, trist. Megumi Fujii vann 115-finalen 3 ronder mot 2 enligt mig och kommentatorn hade 4 mot 1. Rond 3 vann Frausto klart, sedan var det rond 1 som jag tycker hon vann knappt. Men Frausto vann ett split descicion enligt domarna, hemskt att Frausto skall få vinna en sådan match. För det första förlorade hon semifinalen mot Aguilar klart, där hade jag och kommentatorn Aguilar som solklar vinnare men domarna hade Frausto på split desc. För det andra så fick Fujii sin första förlust pga inkompetenta amerikanska boxningsdomare utsedda av kommisionen.
Postad 03 November 2010 - 08:52
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tror också på Michael Johnson mot Brookins. Cody förlorar bara han möter någon som är hygglig och inte allt för korkad. Jag tycker Nam Phan imponerade i hans senaste match, dock endast på marken där han var helt överlägsen. Han kunde hur enkelt som helst ta ner motståndaren, men trots det så verkade han vilja stå upp.
Såg på senaste Bellator i helgen. Det är inte skoj att möta Lombard, man är inte så snygg efter en match mot honom. Lombard verkade ta det försiktigt efter rond 1 när han insåg att det skulle bli svårt att slå ut motståndaren. Det blev ju nästan lite GSP-match efter rond 1, trist. Megumi Fujii vann 115-finalen 3 ronder mot 2 enligt mig och kommentatorn hade 4 mot 1. Rond 3 vann Frausto klart, sedan var det rond 1 som jag tycker hon vann knappt. Men Frausto vann ett split descicion enligt domarna, hemskt att Frausto skall få vinna en sådan match. För det första förlorade hon semifinalen mot Aguilar klart, där hade jag och kommentatorn Aguilar som solklar vinnare men domarna hade Frausto på split desc. För det andra så fick Fujii sin första förlust pga inkompetenta amerikanska boxningsdomare utsedda av kommisionen.
Nam Phan är en lustig lirare, han ser så timid och mesig ut att jag hela tiden förundras över att han gör det han gör. Det viktiga är att Bruce Leeroy åker ut, det hade varit kul om Nam Phan drog ut honom. Bellator, där tittade jag bara på Fuji och det var ju inte ett schysst domslut - tyvärr är det ju nästan alltid minst en fight per gala med ett uselt domslut.  Det verkar som att Scott Coker inte är jättesugen på att få till Gilbert - Alvarez, hoppas inte det blir som Don King och Arum nu. Dvs två personer som bromsar utvecklingen för sporten. För övrigt kan jag varmt rekommendera HBO:s 24/7 av Pac mot Margarito, det har gått två fantastiska avsnitt hittills. Som vanligt är det världsklass på HBO:s produktion.
Postad 03 November 2010 - 09:03
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nam Phan är en lustig lirare, han ser så timid och mesig ut att jag hela tiden förundras över att han gör det han gör. Det viktiga är att Bruce Leeroy åker ut, det hade varit kul om Nam Phan drog ut honom.
Bellator, där tittade jag bara på Fuji och det var ju inte ett schysst domslut - tyvärr är det ju nästan alltid minst en fight per gala med ett uselt domslut. Det verkar som att Scott Coker inte är jättesugen på att få till Gilbert - Alvarez, hoppas inte det blir som Don King och Arum nu. Dvs två personer som bromsar utvecklingen för sporten.
För övrigt kan jag varmt rekommendera HBO:s 24/7 av Pac mot Margarito, det har gått två fantastiska avsnitt hittills. Som vanligt är det världsklass på HBO:s produktion.
Det viktigaste med TUF tycker jag är att Koschek lyckas provocera fram en reaktion från tråk-GSP. Oj är det dags för Pacman igen, det visste jag inte. 24/7 ska jag självklart se i sådana fall.
Postad 03 November 2010 - 09:09
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja, men GSP verkar hålla huvudet kallt och hålla elden inom sig. Tyvärr! Det är mer "the male nurse" som exploderar!
Japp, 13 november smäller det. Jag är grymt taggad. Men Margarito är riktigt stor, det kan bli en tuff fight. 185 cm i reach jämfört med Mannys 170!
Postad 04 November 2010 - 08:35
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja, men GSP verkar hålla huvudet kallt och hålla elden inom sig. Tyvärr! Det är mer "the male nurse" som exploderar! 
Japp, 13 november smäller det. Jag är grymt taggad. Men Margarito är riktigt stor, det kan bli en tuff fight. 185 cm i reach jämfört med Mannys 170!
Enda anledningen till att jag ser TUF är att se om Kos lyckas få GSP ur balans. Såg 24/7 episode 1 igår, riktigt bra. Margarito verkar vara i grymt bra form. Men jag är lite tveksam till att han skall få chansen mot Pacman efter sin avstängning, han fuskade ju medvetet. Pacman är kanske lite för liten i denna match, det är riktigt vågat att gå upp en viktklass till. Man vet aldrig med sådana här program, det framställs som att Pacman inte är i riktigt bra form pga allt annat han gör, men det är troligtvis bara för att öka intresset. I episode 3 kommer freddie roach säga att Pacman är i sitt livs bästa form.
Postad 04 November 2010 - 09:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Enda anledningen till att jag ser TUF är att se om Kos lyckas få GSP ur balans.
Såg 24/7 episode 1 igår, riktigt bra. Margarito verkar vara i grymt bra form. Men jag är lite tveksam till att han skall få chansen mot Pacman efter sin avstängning, han fuskade ju medvetet. Pacman är kanske lite för liten i denna match, det är riktigt vågat att gå upp en viktklass till. Man vet aldrig med sådana här program, det framställs som att Pacman inte är i riktigt bra form pga allt annat han gör, men det är troligtvis bara för att öka intresset. I episode 3 kommer freddie roach säga att Pacman är i sitt livs bästa form.
Samma här, men det verkar ju vara helt dödfött! GSP är riktigt slipad och håller masken. Japp, solklart att han fuskade. Det är som Pac säger, hur kunde han undgå att se/känna att något var fel? Det känns som att Pacs övre gräns bör vara i den här viktklassen trots allt. Men samtidigt var jag stensäker på att han var för liten mot DLH också.  Margarito blev ju sönderbombad mot Mosley tack vare Mosleys clinchande såfort Marg kom nära inpå. Pac är inte lika stark som Mosley så han kommer nog utnyttja sin överlägsna snabbhet och rörlighet istället. Det blir riktigt spännande iaf. Tvivlar på att Pacman fixar att avsluta Marg, men han vinner via domslut. Roach har (har jag för mig) klagat på samma grejer i andra 24/7 så det är väl förmodligen en hype-grej som du säger. Han har en del jippon som han deltar i, bland annat: http://www.youtube.c...h?v=jT4hHMIpnjUPacman sjunger en duett med Will Ferrell på Jimmy Kimmel. Ferrell alltså, vilken hjälte! Den kostymen...
Postad 05 November 2010 - 00:53
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Koscheck har ju huvudet så långt upp i sin röv att det förmodligen är tarmludd han har på skallen.. När allt annat failar börjar han tjafsa med och sen tänker ge på sjukvårdaren?! Och sen när han inser hur det kommer se ut svävar han i väg med barnrumpefantasier om att killen var inhyrd för att pusha hans buttons.. Visst finns det många som verkar vara olika grad av skitstövlar inom mma men det finns ju inte många som är töntigare än Koscheck.
Valet till wildcard var annars rätt ojysst, det spelar tydligen ingen roll vad som händer så länge Dana är impad av dig sen innan.
Postad 05 November 2010 - 08:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Koscheck har ju huvudet så långt upp i sin röv att det förmodligen är tarmludd han har på skallen.. När allt annat failar börjar han tjafsa med och sen tänker ge på sjukvårdaren?! Och sen när han inser hur det kommer se ut svävar han i väg med barnrumpefantasier om att killen var inhyrd för att pusha hans buttons.. Visst finns det många som verkar vara olika grad av skitstövlar inom mma men det finns ju inte många som är töntigare än Koscheck.
Valet till wildcard var annars rätt ojysst, det spelar tydligen ingen roll vad som händer så länge Dana är impad av dig sen innan.
Vad man inte såg var att Kos beter sig som en heel av två anledningar. Förutom att försöka störa GSP så vill han skydda sina fighters genom att göra att allt hat rktas mot honom. Det finns något klipp (såg det på Sherdog) där han berättar detta för killarna, och där han dessutom snackar med sjuksköterskan och ber om ursäkt samtidigt som han säger till honom något i stil med följande "säg precis vad du vill till mig. Vad som helst. Men lämna killarna i fred.". För han har aldrig tappat humöret innan sjuksköterskan (som för övrigt är jäkligt lustig) började tracka deltagarna. Varför var ens sjukvårdaren med vid invägningen? Har inte sett någon annan sjukvårdare vara det. Kan det varit att producenterna gillar gnabbet och bad honom vara med? Det är som någon sa på FB, Kos är så bra på att spela heel att till och med hans morsa kommer sitta med GSP-tröja i publiken.  Jag gillar ju Kos stenhårt och hoppas verkligen att han vinner mot GSP. I förra fighten var det jäkligt jämnt och Kos var nära att ta två ronder av GSP. Blir det en liknande fight nu så har han en chans. Wildcardutnämningen var ett skämt, jag kan verkligen inte förstå hur Stevens kunde få platsen. Killen är så nonchalant och sticker ut huvudet varje gång han dyker, klart han åker dit! Jag tror och hoppas som sagt på Brookins och att Leeroy åker ut med huvudet före. Förresten, "pusha hans buttons" låter lustigt!
Postad 05 November 2010 - 08:22
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
http://www.cracked.c...sults-just-ufc/Så sjukt rolig artikel om "the douche" koscheck. Rikt illustrerad oxo  In 2005, it introduced us to Josh Koscheck, total dick. Young Josh spent the show playing mean-spirited pranks and mocking other fighters until they hated him. He's such an insecure douche that the DVD release dangerously interfered with the natural bacterial culture of the vaginas in Best Buy.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 05 November 2010 - 08:24.
Postad 05 November 2010 - 08:35
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
http://www.cracked.c...sults-just-ufc/
Så sjukt rolig artikel om "the douche" koscheck. Rikt illustrerad oxo 
Är det nu jag skyller erat ogillande på jantelagen?  En klassiker att göra i Sverige såfort någon inte gillar en....
Postad 05 November 2010 - 09:20
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Mitt ogillande grundar sig på att han är en sån stor douche.
Postad 05 November 2010 - 12:52
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Jag gillar Kos, men det blir pinsamt när han, som alltid ska tracka folk, själv tar åt sig av allt trashtalk och blir så arg att han inte kan kontrollera sig... Om man är en retsticka så måste man kunna ta lite skit med, det hör till...
Sen om han gör det för att skydda sina fighters eller ej saknar egentligen betydelse, han kan ju retas och ta skiten han får utan att börja slåss tycker man... Slutligen undrar jag hur det sig att han blir så arg på en "male nurse" som han själv tycker är ett så lågt stående yrke? Mindervärdeskomplex?...
Summan av det hela är iaf att det är jäkligt roligt att följa TUF när Koscheck är med (så även första säsongen) =D och jag håller på Brookins och Nam denna säsongen!
Postad 05 November 2010 - 13:55
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Med den här typen av program är det ju det man inte får se som brukar vara det mest intressanta, det är ju inte alls säkert att saker och ting är som det framställs som Kamui påpekar: http://mmanytt.se/th...k-vs-brad-tate/Ändock av det vi sett har jag mycket svårt att tänka mig att det är någon annan än just Koscheck som konstant är på och drygar sig, ska vi ens nämna det där med att rycka ner brallorna på folk framför kameran.. Visst är det töntigt med att dryga sig med folks brytning med men Sevak gav sig in i det där själv av det som visats. Men det är ju intressant varför GSP har med just den nursen för, att en sjukvårdare är med är väl inte konstigt med tanke på vad dom sysslar med men han känns ju som ett väldigt märkligt GSP-val. Underhållande tv är det i alla fall. Brookins bör ju vara favorit att vinna det hela och jag hoppas vid gudarna att Johnson inte gassar mot Leeroy, sen gillar jag Britten på Koschecks team, inte för att han är bäst men han har en skön inställning och ett lugn. "like the tiger and the lion"  Edit: Brad Tate verkar vara med Greg Jacksons team som medic.
Redigerat av larsig, 05 November 2010 - 14:12.
Postad 06 November 2010 - 18:47
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Haha, såg senaste avsnittet avBully beatdown igår. Det var det klart roligaste avsnittet jag har sett, riktigt bra. Visst är det lite script-läsning och annat, men det är riktigt roligt. Veckans bully var en riktigt otrevlig typ och det blev en överaskning när MMA-fightern presenterades.
Var troligtvis den mest extrema beatdownen i serien.
Postad 07 November 2010 - 16:07
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
edit
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 November 2010 - 16:10.
Postad 08 November 2010 - 08:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Haha, såg senaste avsnittet avBully beatdown igår. Det var det klart roligaste avsnittet jag har sett, riktigt bra. Visst är det lite script-läsning och annat, men det är riktigt roligt. Veckans bully var en riktigt otrevlig typ och det blev en överaskning när MMA-fightern presenterades.
Var troligtvis den mest extrema beatdownen i serien.
Jag tittade också, nog för att det är scriptat men fasen vilken idiot den där killen var! Fightern var ju helt rätt och han fick ju till en fin slam innan han började bomba stående. Nu vill jag se honom mot Jacare igen, det känns som att dessa två har en del att reda ut! Jacare har för övrigt blivit ruskigt stor, det finns någon bild på honom och Forrest Griffin. Griffin ser ut som en tonåring i jämförelse! Lär bli LHW om han fortsätter såhär.
Postad 09 November 2010 - 08:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fifaasen vad dåligt fightcard 122 är på pappret.
Finns inte en fight jag vill se..Är UFC 122 i tyskland ?
Postad 09 November 2010 - 09:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Japp, det verkar vara ett card som präglas av tristess. Okami - Marquardt kan jag tänka mig att titta på samtidigt som jag slösurfar eller spelar något spel på telefonen. Resten är fruktansvärt. Edgar - Maynard lär ju bli tristare än Okami - Marquardt, men där har dom ju iaf tagit in Aldo som gör att det blir SJUKT sevärt.
Postad 09 November 2010 - 09:02
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Japp, 122 går i Tyskland...
Ja inte är det mycket till fightcard, dock så behöver ju inte det betyda att matcherna blir dåliga..
Tycker nästan att det varit så att de galor som på pappret ser tråkiga ut är de som man i efterhand tyckt varit mest underhållande...Englandsgalan sist är ett undantag, för den sög
O blir det allt för trist kan man ju alltid kika på Velasquez vs Lesnar igen
Redigerat av nickeskbg, 09 November 2010 - 09:05.
Postad 09 November 2010 - 09:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Japp, 122 går i Tyskland... Ja inte är det mycket till fightcard, dock så behöver ju inte det betyda att matcherna blir dåliga.. Tycker nästan att det varit så att de galor som på pappret ser tråkiga ut är de som man i efterhand tyckt varit mest underhållande...Englandsgalan sist är ett undantag, för den sög 
O blir det allt för trist kan man ju alltid kika på Velasquez vs Lessnar igen 
Skadeglädje?
Postad 09 November 2010 - 09:04
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Skadeglädje? 
Möjligt, men den är äkta i alla fall
Postad 09 November 2010 - 09:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
*muttrarÄ...
Vettefasen om ja ens orkar se UFC 122 live den här gången
Postad 09 November 2010 - 09:41
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
*muttrarÄ...
Vettefasen om ja ens orkar se UFC 122 live den här gången 
Nu är du bara bitter..är ju inte så sent heller så blir galan blä hinner du dra en fylla också...
Postad 09 November 2010 - 10:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ah just ja...Sorry jag som inte tänkte efter.
Bör ju gå en en mer normal tid.
Jag tänkte att det började 0400..
Å ja börjar jobba 0700 på söndag så därför jag funderade om de var värt att se det den tiden
Postad 09 November 2010 - 10:44
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Man får va glad för det lilla
Postad 11 November 2010 - 22:30
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Denna helgen blir det boxning för mig, alltid underbart att njuta av Pacman. Jag har sett alla 24/7, jättebra program. Ska försöka hinna med att se WEC och UFC, men vafan Riveira-Sakara som co-main event?
Hoppas verkligen att Pacman spöar upp fuskaren Margarito, min bild av honom har inte förbättrats av programmen. Visst han kan låtsas som att han inte visste om fusket, men att skoja om det i TV är inte så snyggt. Säg bara att du inte fuskade och säg inget mer. När han sedan skojar om Freddie Roach parkinsons-sjukdom blir man ju förbannad. Han har förnekat det efteråt, men det går jag inte på.
För mig är Pacman ganska klar favorit, men Margarito kommer in i riktigt bra form, väger kanske 15 pounds mer och har en hygglig chans. Margarito måste vinna för att rädda sin fortsatta karriär.
Postad 11 November 2010 - 22:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Denna helgen blir det boxning för mig, alltid underbart att njuta av Pacman. Jag har sett alla 24/7, jättebra program. Ska försöka hinna med att se WEC och UFC, men vafan Riveira-Sakara som co-main event?
Hoppas verkligen att Pacman spöar upp fuskaren Margarito, min bild av honom har inte förbättrats av programmen. Visst han kan låtsas som att han inte visste om fusket, men att skoja om det i TV är inte så snyggt. Säg bara att du inte fuskade och säg inget mer. När han sedan skojar om Freddie Roach parkinsons-sjukdom blir man ju förbannad. Han har förnekat det efteråt, men det går jag inte på.
För mig är Pacman ganska klar favorit, men Margarito kommer in i riktigt bra form, väger kanske 15 pounds mer och har en hygglig chans. Margarito måste vinna för att rädda sin fortsatta karriär.
Samma här boxningen kommer allra först... Kom igen nu Pacman! Marg är så fjantig, klart att han visste om det. Han var ju för fasen där. Jag brukar ha väldigt politiskt inkorrekt humor men att skoja om Roach och hans sjukdom var inte ok. Synd att han får multum för den här fighten... Såg ni TUF?
Postad 12 November 2010 - 09:08
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Postad 12 November 2010 - 09:14
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det var underbart att se Sako utslagen, det är något med honom jag inte riktigt kan med. Och jag vet inte varför men Nam är i mina ögon alltid en underdog. Nu vill jag bli av med Leeroy, hoppas verkligen Johnson demolerar honom fullständigt. Det ska inte vara en snabb KO, för då kommer Leeroy fortsätta vara kaxig och kalla det tur. Det ska vara som Fedor - Nog I. Johnson ligger i Leeroys guard och bara BOMBAR sönder honom.
Ni som inte har sett den fighten - gör det! I mina ögon den i särklass bästa mma-fighten, en bit före Fedor - CroCop som är nr 2.
Postad 12 November 2010 - 10:49
Henkedge
-
Henkedge
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ni som inte har sett den fighten - gör det! I mina ögon den i särklass bästa mma-fighten
Jag tycker den är lite för ensidig för att vara den allra bästa, men den hör ju till toppskiktet. Jag håller dock Shogun vs. Li'l Nog högre. Den var ju spännande ända in på mållinjen.
Postad 13 November 2010 - 02:51
Kniff
-
Kniff
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
http://www.cagedinsi...-session-video/Rätt intressant att se, för övrigt en bekant som frågar om Alexander Gustafsson osv
Redigerat av Kniff, 13 November 2010 - 02:52.
Postad 13 November 2010 - 21:28
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
WEC 52, som helhet en rätt underhållande gala, klart värd en titt om ni inte redan kollat...
Hmm, ja jag sammanfattar det så, analyserar inget
Postad 15 November 2010 - 08:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Efter att ha flytta i helgen tog det lite extra tid innan man tittade på galorna. UFC gick ju fort eftersom det inte var några intressanta namn förutom huvudfighten. WEC följer jag oftast inte så noga, men när Faber fightas så sitter jag som klistrad. Men mma i all ära, den här helgen handlade bara om Manny. Precis som vanligt när han går upp i ringen.
VILKEN JÄVLA KRIGARE! En viktskillnad på 17 lbs i ringen och en kilometer som skiljer i räckvidd spelar fan ingen roll, Pac massakrerar Margarito. Han är så löjligt snabb i händerna och fötterna att det är helt omöjligt att få träff på honom. 401 träffar bara i huvudet på Marg är ju helt otroligt. Här snackar vi boxningsporr!
Pacman har helt rätt i att han inte behöver Floyd längre, det är ingen idé att hålla på att försöka få till en fight med en kille som inte vill. Floyd har ju dessutom hustrumisshandelsmålet som bekymrar honom så den fighten blir nog aldrig av. Nu vill jag se en Pacman-JMM III, de två första var galet jämna.
Så lite snabba mma-kommentarer. Kul att Okami slår Marquardt, det är bannemej på tiden att han får chansen på bältet. Även om man inte kan lita på White förrän Silva-fighten är påskriven. Han var bättre än Marquardt i alla moment. Att Sadollah vann var trevlig, värre var det att Soszynski vann. Hoppas oftast att han ska bli knockad.
Faber såg riktigt grym ut i nya vikten, rippad som fasen och snabb som en vessla. Ännu snabbare än förut. Han blir farlig! Hoppas verkligen han kan ta titeln snart.
Postad 15 November 2010 - 10:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag skäms nästan men för första gången så snabbspolade jag en gala
Härligt att Nate loosade men jag tyckte nog att Nate vann rond 1 och 2.
Hoppades också att Soszynski skulle bli knockad.
För en gångs skull har vi rätt lika åsikter Kamui
Postad 15 November 2010 - 10:38
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Efter att ha flytta i helgen tog det lite extra tid innan man tittade på galorna. UFC gick ju fort eftersom det inte var några intressanta namn förutom huvudfighten. WEC följer jag oftast inte så noga, men när Faber fightas så sitter jag som klistrad. Men mma i all ära, den här helgen handlade bara om Manny. Precis som vanligt när han går upp i ringen. VILKEN JÄVLA KRIGARE! En viktskillnad på 17 lbs i ringen och en kilometer som skiljer i räckvidd spelar fan ingen roll, Pac massakrerar Margarito. Han är så löjligt snabb i händerna och fötterna att det är helt omöjligt att få träff på honom. 401 träffar bara i huvudet på Marg är ju helt otroligt. Här snackar vi boxningsporr! Pacman har helt rätt i att han inte behöver Floyd längre, det är ingen idé att hålla på att försöka få till en fight med en kille som inte vill. Floyd har ju dessutom hustrumisshandelsmålet som bekymrar honom så den fighten blir nog aldrig av. Nu vill jag se en Pacman-JMM III, de två första var galet jämna.
Så lite snabba mma-kommentarer. Kul att Okami slår Marquardt, det är bannemej på tiden att han får chansen på bältet. Även om man inte kan lita på White förrän Silva-fighten är påskriven. Han var bättre än Marquardt i alla moment. Att Sadollah vann var trevlig, värre var det att Soszynski vann. Hoppas oftast att han ska bli knockad.
Faber såg riktigt grym ut i nya vikten, rippad som fasen och snabb som en vessla. Ännu snabbare än förut. Han blir farlig! Hoppas verkligen han kan ta titeln snart.
Ja det var en riktigt bra match mellan Margarito och Pacman. Tycker första 4 ronderna var ganska jämna, även om Pacman hade ett litet övertag. Storleksskillnaden var markant och jag hade trott att Margarito skulle kunna utnyttja det bättre. Troligtvis den bästa matchen med Pacman jag har sett, mot den svåraste motståndaren. Floyd är inte alls i samma klass som Manny, även om en match mellan dom 2 hade varit skoj.
Postad 15 November 2010 - 12:32
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja det var en riktigt bra match mellan Margarito och Pacman. Tycker första 4 ronderna var ganska jämna, även om Pacman hade ett litet övertag. Storleksskillnaden var markant och jag hade trott att Margarito skulle kunna utnyttja det bättre. Troligtvis den bästa matchen med Pacman jag har sett, mot den svåraste motståndaren. Floyd är inte alls i samma klass som Manny, även om en match mellan dom 2 hade varit skoj.
Japp, Marg borde helt klart kunnat utnyttja sin storlek betydligt mer. Men men... Den farligaste av alla killarna i de storlekarna lär vara Paul Williams, men folk skyr ju honom som pesten pga hans storlek. Killen har ju en "frame" som är helt galen. Varken Pac eller Floyd lär ta en fight mot honom även om det vore otroligt intressant att se. 150 lbs fixar han iaf. Tror dock ändå att Mayweather skulle vinna mot Manny, han är jämförbar i snabbhet och är större och har en fruktansvärt bra defensiv. Men det vore nog den största fighten jag har upplevt i så fall! Känns jobbigt att ha haft samma åsikter som moparman, men jag får försöka komma över det med tiden. Edit: Slänger in en bild på hur Margarito såg ut efter fighten. Aj!
Redigerat av Kamui, 15 November 2010 - 13:00.
Postad 15 November 2010 - 13:06
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Japp, Marg borde helt klart kunnat utnyttja sin storlek betydligt mer. Men men... Den farligaste av alla killarna i de storlekarna lär vara Paul Williams, men folk skyr ju honom som pesten pga hans storlek. Killen har ju en "frame" som är helt galen. Varken Pac eller Floyd lär ta en fight mot honom även om det vore otroligt intressant att se. 150 lbs fixar han iaf. Tror dock ändå att Mayweather skulle vinna mot Manny, han är jämförbar i snabbhet och är större och har en fruktansvärt bra defensiv. Men det vore nog den största fighten jag har upplevt i så fall!
Känns jobbigt att ha haft samma åsikter som moparman, men jag får försöka komma över det med tiden.
Manny lär inte stanna i boxningen särskilt mycket länge till, om matchen ska bli av får det bli snart. Dom borde nog brutit matchen efter rond 10 för att skona Margarito från slutet, men han hade ju förtjänat en rejäl omgång. Jag har bara sett de 3 första matcherna i UFC122, var några av dom mest trista matcherna jag har sett. Hade bara på UFC i bakgrunden och gjorde annat under tiden. Skall se om jag orkar se huvudmatcherna ikväll, nu vet jag ju hur det gick i alla fall. WEC var riktigt skoj. Tycker alla matcher var bra. K1 Max finalen var bra, även om dom flesta matcherna blev ganska taktiska och trista. Imponerande vinnare av hela turneringen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 November 2010 - 13:07.
Postad 15 November 2010 - 13:44
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hur gick gick det för thailändaren som var så spektakulär senast i K1 Max? Fick han vara med på något hörn i finalgalan?
Postad 15 November 2010 - 14:59
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Hur gick gick det för thailändaren som var så spektakulär senast i K1 Max? Fick han vara med på något hörn i finalgalan?
nej han var inte med i själva turneringen i alla fall. Jag har bara sett matcherna i turneringen, eventuellt var han med i en av reservmatcherna. Nu har jag sett Okami-Nate också. Det var ju en relativt trist match. Jag har aldrig sett någon som gjort så lite med hans 2 nedtagningar som Nate. Han fick ju 2 nedtagningar och la sig i guarden och bara höll fast. Mycket bra att domarna hade Okami som vinnare. Nate är antingen väldigt korkad eller så var han skakad mellan 2:a och 3:e ronden, när han frågade sin corner om vad han egentligen hade för taktik. Margaritos vackra ansikte var välförtjänt, lite trist att det inte är permanent.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 16 November 2010 - 08:48.
Postad 16 November 2010 - 08:48
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
nej han var inte med i själva turneringen i alla fall. Jag har bara sett matcherna i turneringen, eventuellt var han med i en av reservmatcherna.
Aha, vi lär nog få se mer av honom. Nu kan väl inte K1 ändra reglerna mer för att sabba för thailändarna... Blir riktigt kul att se finalerna i stora K1 i början av december, finns en del intressanta matchups där.
Postad 17 November 2010 - 21:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vad tror ni om UFC 123 ?
George VS Joe Luazon
En riktigt svårtippad fight men jag tror på Luazon.
Känns som att han är en mer komplett fighter.
Hughes VS Penn
Här tycker jag att Penn bara ska vinna om han kommer riktigt laddad och i fin form vilket jag hoppas/tror att han gör.
Räknar inte bort Hughes men det känns som att det börjar gå utför för han.
Rampage VS Draken
Allt talar för att Draken vinner det här pga av sin stil.Rampage borde inte få in ett enda slag.
Förmodligen nöter draken upp Rampage ben första ronden.
Men hjärtat vill se Rampage gå rakt på Draken och ta nån smäll och därefter lyfta upp Draken och slamma han i mattan och sen gnp han till john blund kommer
Postad 18 November 2010 - 08:29
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Sotiropopopoulos är i mina ögon klar favorit mot Lauzon, både stående och på marken. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att Lauzon kan vinna. När Sotripolopos (eller hur f-n han stavar) blev knockad av bonden i TUF började jag nästan gråta av glädje! Det är nästan jämförbart med glädjen jag kommer känna när GSP blir tokknockad av Kos. Iaf, här är mina tips: Jackson - MachidaJacksons boxning har sett urusel ut sen han dumpade Juanito och flyttade till England för att träna med "grymma" killar som exempelvis Bisping. Att gå från DLHs tränare till Bisping...  Jag har inget hjärta för bokstavsbarnet/attention whore Jackson som moparman har (förutom att jag roades av hans fighter mot Wand och Shogun), har inget emot om han går samma öde till mötes som Evans. Tror dock han är för försiktig för det. Han borde byta camp för att komma tillbaka igen. Hughes - Penn Två gamla rävar. Jag är lite osäker här, BJ är ju favorit men bör ha ett stukat självförtroende efter att ha varit chanslös mot en pygmée två gånger i rad. Penn var en av mina absolut sötrsta favoriter i hela mma tidigare, men jag har ledsnat på honom helt. Ända sedan han slutade träna med de där strongmanbröderna så har han tappat mer och mer. Jag kommer sätta lite pengar på Hughes pga hyfsade odds så jag kan ju inte gärna tippa på Penn då  I övrigt vinner Davis, Munoz och Harris. Vill också passa på att ge er (om det finns någon?) som inte sett Pacman - Margarito en rejäl känga! Se till att titta för att få se riktig striking.   Edit: Jackson verkar köra sitt camp i Big Bear, det låter lovande. Dessvärre verkar han fortfarande göra det under Wolfs Lair.
Redigerat av Kamui, 18 November 2010 - 08:44.
Postad 18 November 2010 - 09:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Så du säger om Rampage
De är ju mest bara ett spel..tycker han verkar som en rätt schysst snubbe.
Bättre än den totalt karismalöse Piss Draken
Glömmer aldrig hur glad jag var när han loosade mot Shogun.
Fattar inte heller varför Rampage är i England å tränar med loosers.
GSP knockad av Kos
****t kommer att frysa till is innan det händer ..
Den meningen får du gärna citera mig efter deras fight
Aldrig varit nått större fan av bibelpojken.
Borde inte vara nån match för Penn..
Men en wrestlare är ju alltid livsfarlig
Postad 18 November 2010 - 09:55
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Han är säkert schysst, men han är som en dagisunge när han inte får som han vill. Om han dessutom ställs mot någon som inte ger efter för hans dampande (exempelvis Evans) så blir han ännu störigare. Tyckte han funkade fint i A-team men han var hemskt kass i TUF. Jag störs inte av Machida, tycker han är en jäkligt duktigt fighter. Kul att Shogun vann i egenskap av Pride-kung, men jag hade inte blivit ledsen om Machida vann heller. Förstår inte var allt hatet kommer ifrån? Från att ha varit omtyckt innan första fighten med Shogun är han helt plötsligt hatad av de flesta. Märkligt!
Hoppas förresten att Karo blir utstrypt/knockad i helgen.
Postad 18 November 2010 - 10:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Aldrig direkt gillat Machida.
Kanske pga allt fjanteri om att han är en samuraj bla,bla,bla.
Och att jag inte gillar hans stil..Påminner för mycket om Anderson Silva kanske
Postad 18 November 2010 - 10:33
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hehe, jag ser inte direkt likheterna med Anderson om jag ska vara ärlig! Men samurajsnacket är ju trist, samma med det eviga malande om att Velasquez är mexikan eller att det är en ny version av BJ nu - mer motiverad. Det är ju den ###### Goldie som håller på med sitt söndertjötande av allting. Rogan är också med på ett hörn. "Brock Lesnar moves like a light weight" bla bla bla. Det enda exemplet jag har på att han skulle vara snabb/rörlig är ju:
Postad 18 November 2010 - 11:07
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Aldrig direkt gillat Machida. Kanske pga allt fjanteri om att han är en samuraj bla,bla,bla. Och att jag inte gillar hans stil..Påminner för mycket om Anderson Silva kanske 
Tycker inte alls Machidas stil påminner om Andersons. Machida kör ren poängkarate-stil fast han fullföljer ju slagen, Anderson är ren Muay Thai (ganska lik Shogun som kanske har en mer traditionell Thai-stil). Jag personligen tycker Machida har en av dom roligaste och bästa stilarna av alla i UFC. Hoppas Machida tar Rampage och jag tror det blir en ganska enkel match för honom. Rampage har tappat det mesta senaste åren och oavsett vad han säger tror jag inte han är motiverad längre. Jag tror Hughes kan klara av Penn om han kör GSP taktik med att trötta ut honom. Om det är som många verkar säga att Penn har gått tillbaks sitt gamla träningsschema så ligger han illa till. Tror också att Sotiropoulos vinner sin match, jag gillar verkligen hans offensiva stil. Jag kan inte se hur Lauzon ska kunna slå honom, möjligtvis i standup då.
Postad 18 November 2010 - 11:07
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Sotiropopopoulos mot Lauzon blir en tung match, jag gillar båda, och hoppas på George, Hoppas han har de "Aoki-influerade" brallorna i den här matchen
Hoppas Machida tar hem det över Page och jag ser gärna att Hughes blir knockad eller submittad.
Postad 18 November 2010 - 12:19
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
mm...skrev lite slarvigt....
Menade mest att han hoppar in å ut å helst väntar på en counterattack.
Lite som Silva....fjant taktik heh..
Dock en väldigt smart sådan..fast de ibland går till överdrift
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|