Du kan spela in två program samtidigt, fyra program samtidigt oxå men då måste program A och B ligga på samma mux och program C och D ligga på samma mux. Ytteliggare Kombinationer finns ju oxå 3 på samma mux 1 på en annan, alla 4 programmen på samma mux. Och vad är då en mux? Det finns massor med info om detta tidigare i tråden. Kolla längst ner på denna sidan "sök inom tråden" skriv mux där så hittar du massor av info. Det finns en lista att hämta så du ser vilka kanaler som ligger på olika muxarnågon som har drabbats av konfliktlista? har hänt mig ett par ggr nu att det har kommit upp en ruta där det står konfliklista där man förväntas välja nåt. det är inte intuivt för fem öre och jag fattar inte hur detta funkar och varför det kommer upp. man ska ju kunna spela in fyra program samtidigt.
Humax HDPVR-1000C 320GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(94)
|
Inga priser |
Postad 20 December 2008 - 19:11
Postad 20 December 2008 - 19:23
Fyra program ja, men med 2 tuner på 2 olika frekvenser blir 2+2, altså bara 2 per tuner. Du kan inte välja tex 3+1 eller 1+3.någon som har drabbats av konfliktlista? har hänt mig ett par ggr nu att det har kommit upp en ruta där det står konfliklista där man förväntas välja nåt. det är inte intuivt för fem öre och jag fattar inte hur detta funkar och varför det kommer upp. man ska ju kunna spela in fyra program samtidigt.
hifi_fan
Postad 20 December 2008 - 19:54
Vissa har svårt att tro på verkligheten.......
![]()
Är på jobbet så jag har som sagt ingen manual här men minns att jag läste en bra test om min tv innan jag köpte den i decermber förra året.
Hittade den igen på prylportalen.se och klipper in just texten om ljudet här:
Baktill finns även en kortläsare om man vill se betal-tv via det digitala marknätet. Den digitala ljudutgången är för övrigt synkroniserad med bilden så om videokretsarna försenar bildsignalen (beroende lite på hur mycket bildförbättrande funktioner man använder sig av) kompenserar ljudkretsarna för det. Det innebär att det kan vara en bättre lösning att loopa ljudet genom tv:n snarare än att koppla exempelvis DVD-spelaren direkt till receivern.
Hela testen finns via följande länk:
http://www.prylporta...121204-950.html
Philips apparater behöver en synk funktion för att deras bildbehandling fördröjer bilden så otroligt. Det enda den gör är att hålla koll på hur mycket den fördröjer bilden och ser till att fördröja ljudet lika mycket. Detta är alltså ingen magisk superfunktion som gör att philps fixar lipsync problem, den löser alltså bara det lipsync problem philips själva orsakat med sina slöa bildprocessororer/algoritmer.
För er utan philips är detta alltså ingen lösning. För er med philips kan detta möjligtvis upplevas som en lösning eftersom det ger bättre lipsync än annars.
Postad 21 December 2008 - 13:26
Håller med dig att konfliktrutan inte ger mycket guide vilket val som skall väljas och vad som händer efter tryck på 1, 2, 3 etc. Om man trycker på ett val (i mitt fall 1) tas en krockande inprogrammerade inspelning bort, ett annat (i mitt fall 2) byter visad kanal till en inspelning och därmed kan den pågående inspelningen fortsätta men visning av annat program är borttaget.någon som har drabbats av konfliktlista? har hänt mig ett par ggr nu att det har kommit upp en ruta där det står konfliklista där man förväntas välja nåt. det är inte intuitivt för fem öre och jag fattar inte hur detta funkar och varför det kommer upp. man ska ju kunna spela in fyra program samtidigt.
Det är bra, men att VETA vilken siffra som ger vilken verkan är helt borta och mer en gissning för mig. Någon som har hittat hur dessa val beskrivs? Tycker mig komma ihåg att för inspelningsprogrammeringar fanns det ett längre programnamn men för bara visning av kanal var det kanalnamn. Detta är mer en vag minnesbild och jag får nog kolla mer på konfliktrutan nästa gång den kommer upp.
Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 21 December 2008 - 13:35.
Postad 21 December 2008 - 15:59
Jag har spelat in 4 program från samma mux samtidigt och sett på ett 5:e från en annan mux.Fyra program ja, men med 2 tuner på 2 olika frekvenser blir 2+2, altså bara 2 per tuner. Du kan inte välja tex 3+1 eller 1+3.
hifi_fan
Så mina erfarenheter säger mig något annat än det du påstår.
Postad 21 December 2008 - 16:23
Min tolkning är att boxen kan avkoda två muxar - och spela in fyra program samtidigt som man tittar på ett femte. Sen finns inga begränsningar. Det spelar alltså ingen roll vilken av de två muxarna inspelningarna går på, eller vilken av de två muxarna man tittar på.Jag har spelat in 4 program från samma mux samtidigt och sett på ett 5:e från en annan mux.
Så mina erfarenheter säger mig något annat än det du påstår.
Kan det stämma?
Nu blev jag nyfiken på hur det egentligen är... måste testa!
...så fort tv:n blir ledig...
Postad 21 December 2008 - 16:26
Dessa ligger väl inom samma frekvensområde?
SVT1
SVT2
TV4
SVT Barn&Kunskap
Postad 21 December 2008 - 19:30
Finns det nån därute som kör Original på t ex en modern plasma från Pioneer eller Panasonic och är nöjd med proportioner och allt annat?
Redigerat av ruhe, 21 December 2008 - 19:58.
Postad 21 December 2008 - 19:43
Ja, det sämmer, enligt hifi_fans lista så ser det ut så här:***********************************************************
Dessa ligger väl inom samma frekvensområde?
SVT1
SVT2
TV4
SVT Barn&Kunskap
153 290000 Barn- & Kunskapskanalen
30 290000 Kanal Lokal
1 290000 SVT1
701 290000 SVT1 talande text
2 290000 SVT2
702 290000 SVT2 talande text
125 290000 SVT24
4 290000 TV4
Första siffran är kanalnr nästa frekvens.
Postad 22 December 2008 - 00:31
Finns det någon som är helnöjd med original-läget för upplösning inklusive på SD-kanaler? Jag får inzoomning på SD-kanaler på både 576i och 576p, men tror att det kanske är kombinationen med min TV.
Finns det nån därute som kör Original på t ex en modern plasma från Pioneer eller Panasonic och är nöjd med proportioner och allt annat?
För att få rätt proportioner för vald kanal gör:
1. Tryck på Meny-knappen och gå till Bild och Ljud-inställningar
2. Som Bildskärmsformat, välj 16:9
3. Som Bildformat, välj Pillar Box
Med dessa inställningar får man alltid rätt höjd/bredd-proportioner på bilden. Det kan kollas med hjälp av info-knappen på fjärren för invald kanal (4:3 eller 16:9)
Postad 22 December 2008 - 07:26
För att få rätt proportioner för vald kanal gör:
1. Tryck på Meny-knappen och gå till Bild och Ljud-inställningar
2. Som Bildskärmsformat, välj 16:9
3. Som Bildformat, välj Pillar Box
Med dessa inställningar får man alltid rätt höjd/bredd-proportioner på bilden. Det kan kollas med hjälp av info-knappen på fjärren för invald kanal (4:3 eller 16:9)
Jag kör Pillarbox hela tiden. Dock har jag nu upptäckt att jag hade TV:n inställd på Autozoom-läget, det var det som gav inzoomningen. ( DUH! *slår sig för pannan* )Nu återstår test av Original-läget framförallt på SD. Precis som förra boxen är skärpan annorlunda över 576i så man får kompromissa så det inte blir för grällt. Enligt tidigare iakttagelser är Viasat Sport HD bättre över 1080i än 720p ( i a f resultattavlan ) på min TV trots att kanalen är 720p. Jag får se hur jag väljer att ha det till slut.
Redigerat av ruhe, 22 December 2008 - 08:33.
Postad 22 December 2008 - 16:16
Har idag ringt ComHem och felanmält detta. De kände till felet och satte en pinne i statistiken, så att påtryckning sker för åtgärd. Ev skickas ny mjukvara ut i slutet jan/början feb och sedan ev en till senare i vår, enligt killen på supporten.
För övrigt är funktionerna goda och bild och ljud kanonbra på denna box. Reservation för läppsynk, som ibland inte stämmer och naturligtvis underkänt för att inspelade inslag inte kan redigeras (ta bort reklam t ex).
Med andra ord - inget nytt! ...men kanske bra med ytterligare en bekräftelse på "läget"...
/ Ulf
Postad 22 December 2008 - 22:57
Kör min genom en Onkyo 905, fick inte Dolby Digital ljud genom HDMI kabeln utan var tvungen att koppla in den optiska oxå, annars inga problem. (hade samma problem med min Apple TV dock ej med min PS3a....)
Har en Onkyo 606 och verkar inte få Dolby Digital genom HDMI-kablen. Dock säger förstärkaren att det är DD 5.1, men jag hör bara vanligt stereo-ljud i högtalarna. Någon mer förutom Pucko996 här ovan som har detta problem och i så fall har ni också löst det genom att koppla in optisk kabel?
Postad 22 December 2008 - 23:11
Har en Onkyo 606 och verkar inte få Dolby Digital genom HDMI-kablen. Dock säger förstärkaren att det är DD 5.1, men jag hör bara vanligt stereo-ljud i högtalarna. Någon mer förutom Pucko996 här ovan som har detta problem och i så fall har ni också löst det genom att koppla in optisk kabel?
Vet inte hur Onkyo visarpå sin display, men det är inte alltid som Dolby Digital är samma sak som Dolby Digital 5.1. Det finns även Dolby Digital 2.0 te x, som ju i praktiken innebär "vanlig stereo". Man får alltså kolla om programmet sänds i 5.1 innan man kan klaga till ComHem.
/ Ulf
Postad 23 December 2008 - 00:47
Vet inte hur Onkyo visarpå sin display, men det är inte alltid som Dolby Digital är samma sak som Dolby Digital 5.1. Det finns även Dolby Digital 2.0 te x, som ju i praktiken innebär "vanlig stereo". Man får alltså kolla om programmet sänds i 5.1 innan man kan klaga till ComHem.
/ Ulf
Min Onkyo visar Dolby Digital 5.1 i displayen när sändingen är i detta format och är det "vanlig" stereo så visar den PCM.
Nån mer som kan testa?
Edit: Stavfel.
Redigerat av flizzy, 23 December 2008 - 00:52.
Postad 23 December 2008 - 01:54
Nu har ju jag inte denna boxen, men det sänds ju på samma sätt med den andra, så det är inte fel på någons utrustning i det här fallet.
Postad 23 December 2008 - 09:54
Samtidigt kan man ha förstärkaren digitalt inkopplad via optiskt kabel. På detta vis kan man välja att köra digital in eller analogt in i förstärkaren med förstärkarens fjärr. Man får då olika ljud....
/ Ulf
Postad 23 December 2008 - 10:37
Japp. Noterade detta häromdagen när jag kollade på en inspelning från någon av SVTs kanaler. Bara att påbörja en uppspelning och trycka på 'text-tv'-knappen på boxens fjärrkontroll: Visar då text-tv med datum och tid enligt när inspelningen är gjord.När man spelar in, kan man spela in texten från text-TV
Postad 23 December 2008 - 15:48
Efter en del sökande på utländska forum (fråga mig inte vilka) så testade jag att stänga av HDMI OUT i inställningarna på Onkyon, då lyckades jag få DD att fungera. Dock får man då inget ljud genom TV'n om man nu har högtalare på denna...Har en Onkyo 606 och verkar inte få Dolby Digital genom HDMI-kablen. Dock säger förstärkaren att det är DD 5.1, men jag hör bara vanligt stereo-ljud i högtalarna. Någon mer förutom Pucko996 här ovan som har detta problem och i så fall har ni också löst det genom att koppla in optisk kabel?
Postad 23 December 2008 - 18:38
Gissar att uppfattningen i frågan gränsar till dogm, men testar ändå: Vinner jag något i kvalitet på att byta till en dyr och fin HDMI-kabel?
Jag talade med en "expert" på Expert igår som påstod att en billig kabel (som den som kom med boxen) kan ge pixelfel på min TV! Que? Jag kommer ifrån en "analog" hi-fi-värld där man kan tänka sig att val av kabel/kontakter skulle kunna påverka ljudkvaliteten, men HDMI är ju digitalt, så vad kan gå fel? Dåliga kontakter på kabeln kanske inte vore bra, men sedan då? Jitter?
Kanske någon har en "vetenskaplig" förklaring till varför en dyr kabel skulle ge bättre bild.... en bättre förklaring än placeboeffekt vore kul.
/Anders
Postad 23 December 2008 - 19:34
Postad 23 December 2008 - 20:28
Postad 23 December 2008 - 21:53
Den dyrare HDMI-kabeln hos Kjell & Co klarar sig väldigt bra i konkurrensen med riktigt dyra kablar.
Jag är väldigt nöjd med deras 5 meters Clicktronic HDMI.
Wasgo
Postad 24 December 2008 - 21:19
När jag fått upp konfliktlistan när jag programerat så har jag inte kunnat välja vilken som skall tas bort, jag har uppfattat att den senaste försvunnit, den har inte dykt upp på listan, men det kan vara att den ligger kvar därbakom.
Redigerat av Unregistered60ec3204, 24 December 2008 - 21:36.
Postad 25 December 2008 - 08:48
Om där är någon som har en slingbox och vill ha den att funka med Humax PVR, så har jag laddat upp en RV bin fil här.
http://www.hifi-remo...mp;file_id=6036
Johan
Postad 25 December 2008 - 14:46
Har haft boxen sedan 12 december och spelat in/tagit bort en hel del sedan dess. Inte förrän filmen Disturbia jag spelade in inatt i standby-mode från Canal+ HD har jag drabbats av 29-minuters-avbrottet. Idag när jag skulle titta på filmen gick jag som vanligt in med Media-knappen. Filmen fanns med i listan och jag kan svära på att det stod 100-nånting minuter på filmlängden. Valde att spela upp filmen från början, och nu kommer en skillnad från tidigare filmer, boxen frågade inte om den skulle "indexera" utan startade filmen direkt. Hmmm, tänkte jag men gluttade, sen efter 29 min var det slut på det roliga, no more film...
Förutom detta har hittills inget annat krånglat , och ångrar inte det minsta inköpet av denna box.
Postad 25 December 2008 - 19:38
Kör genom optisk nu så funkar det. Ska ta o testa HDMI grejen där.
btw är de 7.01 som är senaste eller finns de nyare?
Postad 26 December 2008 - 12:24
Slipper man denna bugg om man inte stänger av boxen till stand-by?
Man kan alltså programera en inspelning och sedan lämna boxen på, eller stänger den av sig själv efter ett tag då man inte plippar med den?
Tack för svar!
Postad 26 December 2008 - 14:51
En fråga ang 29 min buggen.
Slipper man denna bugg om man inte stänger av boxen till stand-by?
Man kan alltså programera en inspelning och sedan lämna boxen på, eller stänger den av sig själv efter ett tag då man inte plippar med den?
Tack för svar!
Ingen bug om man har boxen på hela tiden ...
Den stänger inte av sig .....min har gått länge nu
Postad 26 December 2008 - 14:56
Comhem var här och böt min vägg dosa mot en med Galvanisk avskiljare i dosan och fick en "vanlig antenn sladd"
Nu är allt frid och fröjd styrkan ökade ca 5-6 % och dom var viktiga.
Så nu vet ni det att det finns nya väggdosor med Galvanisk avskiljare i
Gott nytt år era TV nördar
Postad 26 December 2008 - 15:39
Jag hade dålig signal på Discovery HD och Canal + HD
Comhem var här och böt min vägg dosa mot en med Galvanisk avskiljare i dosan och fick en "vanlig antenn sladd"
Nu är allt frid och fröjd styrkan ökade ca 5-6 % och dom var viktiga.
Så nu vet ni det att det finns nya väggdosor med Galvanisk avskiljare i![]()
Gott nytt år era TV nördar
Bra!
Då ska jag ringa dom å be dom komma och byta ut mitt också. Har typ ingen bild alls på Canal+ HD Film.
Postad 26 December 2008 - 21:19
Postad 27 December 2008 - 00:46
Min fråga är hur det funkar med den här boxen. Släpper den också igenom analoga kanaler? Eller behöver jag betala för trean, femman osv och skaffa annat abbonemang hos Comhem om jag köper den här boxen?
Postad 27 December 2008 - 00:50
Vad är det som är helkasst?Jaha, då har man läst igenom den här tråden och kan då konstatera att även denna boxen verkar helkass. Tur att man inte köpte. Undrar hur många årtionden det kommer ta innan det kommer en box helt utan problem.
Postad 27 December 2008 - 08:59
Jaha, då har man läst igenom den här tråden och kan då konstatera att även denna boxen verkar helkass. Tur att man inte köpte. Undrar hur många årtionden det kommer ta innan det kommer en box helt utan problem.
Min bild av tråden är den motsatta. Detta är en riktigt bra box. Den har sina skavanker, men inte fler än man kan förvänta.
Postad 27 December 2008 - 10:00
Jaha, då har man läst igenom den här tråden och kan då konstatera att även denna boxen verkar helkass. Tur att man inte köpte. Undrar hur många årtionden det kommer ta innan det kommer en box helt utan problem.
Den klart bästa box jag haft när buggarna (29min) är fixat finns det inget att gnälla över Jag är svinglad för att jag slog till Inspelandet både i HD och SD är löjligt enkelt ...
jag ger boxen en 8:a på 10 gradig skala (Större HDD och koppla in lös HDD via usb med stöd för xvid x264 mm är det som jag ev saknar)
8:a flin
Postad 27 December 2008 - 10:24
Visst gör den det.Jag har idag en gammal comhembox som släpper igenom både digitala och analoga kanaler. Det innebär att jag endast behöver ha comhems "small abbonemang" eftersom huset jag bor i redan har trean, femman osv. Visserligen då med något sämre bild, men det kan jag leva med.
Min fråga är hur det funkar med den här boxen. Släpper den också igenom analoga kanaler? Eller behöver jag betala för trean, femman osv och skaffa annat abbonemang hos Comhem om jag köper den här boxen?
Jag har själv en gammal dvd-inspelare med hårddisk kopplad på den analoga singnalen (gamla vanliga antennsladden) och spelar in ibland fortfarande.
Även om den inte gjort det så kunde du ju lätt satt in en antennsplitter....
Håller med till 100%. Är helnöjd med min box.Min bild av tråden är den motsatta. Detta är en riktigt bra box. Den har sina skavanker, men inte fler än man kan förvänta.
Bara det att kunna spela in i HD är bara det värt massor!!!!!
Postad 27 December 2008 - 10:37
???
kan du speca lite vad som är kasst?
Postad 27 December 2008 - 10:50
Nu har min Humax CXHD-1000C dött, efter bara några månader... ringde Comhem och den måste skickas in för en koll. Jag orkar inte vänta på sånt där så jag frågade om jag kunde lägga till nån extra slant och istället få HDPVR-1000c. Comhems erbjudande var 1000:- rabatt och jag skulle få betala 3995:-, men då måste jag även förlänga mitt abonnemang i 12 månader...så det är ju ingen rabatt egentligen.
Är det verkligen rimligt att man inte får nån typ av extra rabatt för den gamla boxen? Jag själv anser att det är märkligt då jag rätt nyligen la några tusen på min (nu trasiga) Humax CXHD-1000C...
Vad gör man? Har någon med samma problem som jag, fått ett bättre erbjudande?
Postad 27 December 2008 - 11:32
Halloj!
Nu har min Humax CXHD-1000C dött, efter bara några månader... ringde Comhem och den måste skickas in för en koll. Jag orkar inte vänta på sånt där så jag frågade om jag kunde lägga till nån extra slant och istället få HDPVR-1000c. Comhems erbjudande var 1000:- rabatt och jag skulle få betala 3995:-, men då måste jag även förlänga mitt abonnemang i 12 månader...så det är ju ingen rabatt egentligen.
Är det verkligen rimligt att man inte får nån typ av extra rabatt för den gamla boxen? Jag själv anser att det är märkligt då jag rätt nyligen la några tusen på min (nu trasiga) Humax CXHD-1000C...
Sådan är kapitalismen lalalaalaaaaaaaaaa
Jag satt i samma båt och det var bara att slanta upp rabatt kunde man glömma...
Nu har jag 3 comhem boxar 2 HD och en flinta.....
Postad 27 December 2008 - 11:51
Visst gör den det.
Jag har själv en gammal dvd-inspelare med hårddisk kopplad på den analoga singnalen (gamla vanliga antennsladden) och spelar in ibland fortfarande.
Även om den inte gjort det så kunde du ju lätt satt in en antennsplitter....
Håller med till 100%. Är helnöjd med min box.
Bara det att kunna spela in i HD är bara det värt massor!!!!!
Nej nej nej
Den här boxen hanterar inte analoga signaler alls utan visar endast digitala sådana.
Analoga signaler får du ta direkt i TVn och sedan byta källa när man vill titta på digitalt eller analogt.
Postad 27 December 2008 - 11:51
Halloj!
Mja, funkar inte riktigt så.
Ks kan inte boka på någon rabatt som egentligen inte finns bara för att din box pajjat
Postad 27 December 2008 - 11:58
Mja, funkar inte riktigt så.
Ks kan inte boka på någon rabatt som egentligen inte finns bara för att din box pajjat
Kvalitén blir bara bättre och bättre på elektroniken
Postad 27 December 2008 - 13:07
Min gamla HD-box dog också för några veckor sedan. Det var det som gjorde att jag skaffade HDPVR-boxen istället. När jag pratade med ComHems kundtjänst så kunde inte de erbjuda något eftersom jag hade köpt boxen från Expert. Expert ville heller inte erbjuda något så det blev att jag köpte HDPVR-boxen som vanligt och samtidigt lämnade in den gamla boxen på garantireparation.
Postad 27 December 2008 - 13:39
Jag hade en gammal Sagem-gråsugga innan och den hade den stora fördelen att man via boxen kunde bläddra och välja bland både digitala och analogan signaler som skickades genom ComHems nät. Vissa analoga var ju "gratis" (= ingår i hyran) och de kunde man också lätt nå via boxen. Så är det tyvärr inte längre! Det finns ingen analog mottagare i boxen, så man får skifta till TV som källa när man vill se de analoga "gratis"-kanalerna.
/ Ulf
Postad 27 December 2008 - 16:19
Även jag ställer mig till de frågande... Hur har du kommit fram till att boxen är kass? Vi är helnöjda! Har INTE råkat ut för 29-minutaren, trots att inspelningarna gått varma eftersom alla kanaler var öppna i början...Jaha, då har man läst igenom den här tråden och kan då konstatera att även denna boxen verkar helkass. Tur att man inte köpte. Undrar hur många årtionden det kommer ta innan det kommer en box helt utan problem.
VI saknar inga stora saker förutom möjlighet att editera bort reklam och sånt.
Comhems erbjudande var 1000:- rabatt och jag skulle få betala 3995:-
Låter bättre att köpa från typ Elgiganten för 2500 om du tecknar Large paketet... eller 3000 om du tecknar medium. Elgiganten och OnOff prismatchar mot dem, så i praktiken är det det priset som gäller - i Stockholm iaf.
Postad 27 December 2008 - 16:48
Jag är inte helt nöjd med 576i det grumlar sig lite på grafikavsnitt t ex siffrorna på CNBC som jag ständigt återkommer till. På 1080i blir det taggigt och 720p för suddigt. Eftersom jag läser så få klagomål så antar jag att det beror på min Box-TV-kombination, eller så hårdjämför ni andra inte de olika lägena helt enkelt....
Även jag ställer mig till de frågande... Hur har du kommit fram till att boxen är kass? Vi är helnöjda! Har INTE råkat ut för 29-minutaren, trots att inspelningarna gått varma eftersom alla kanaler var öppna i början...
VI saknar inga stora saker förutom möjlighet att editera bort reklam och sånt.
....
Jag ser också att 576p ger skarpare bild än 576i på dessa grafikpartier i bilden och det verkar inte grumla sig. Det gäller både över komponent och HDMI.
Jag skulle vilja att CH/Humax kollade extra på detta med 576i och får väl felanmäla om ingen annan har gjort det. Ett näst bästa alternativ ( redan på nästa FW ) vore ett val:
"Enable 576i Original yes/no", d v s kunna välja gamla boxmodellens original-läge där SD visades i 576p om man vill. Då skulle mitt största bildproblem vara i stort sett väck i alla fall, men
Förutom detta 576i-klagomål återstår då följande:
1)Lite väl skarpt ( sharpness ) på både 576i och p jämfört de andra upplösningarna och min andra apparatur ( grällhet, för skarpa ansiktskonturer, särskilt på folk i profil )
2)"nåt skumt med 720p på Viasat Sport HD ( skuggning resultattavlan ) hur kan den se bättre ut med 1080i?? "
Då jag har dessa sammanlagt 3 klagomål på bilden samt 29-minutersbuggen anser jag inte allt vara frid och fröjd med boxen. Jag avvaktar dock med att kontakta kundrelationer o s v innan jag ser hur CH kommer svara på dessa buggar och hur man kommer takta med nya FW-släpp.
Redigerat av ruhe, 27 December 2008 - 16:50.
Postad 27 December 2008 - 17:12
Jag är inte helt nöjd med 576i det grumlar sig lite på grafikavsnitt t ex siffrorna på CNBC som jag ständigt återkommer till. På 1080i blir det taggigt och 720p för suddigt. Eftersom jag läser så få klagomål så antar jag att det beror på min Box-TV-kombination, eller så hårdjämför ni andra inte de olika lägena helt enkelt
![]()
Jag ser också att 576p ger skarpare bild än 576i på dessa grafikpartier i bilden och det verkar inte grumla sig. Det gäller både över komponent och HDMI.
Jag skulle vilja att CH/Humax kollade extra på detta med 576i och får väl felanmäla om ingen annan har gjort det. Ett näst bästa alternativ ( redan på nästa FW ) vore ett val:
"Enable 576i Original yes/no", d v s kunna välja gamla boxmodellens original-läge där SD visades i 576p om man vill. Då skulle mitt största bildproblem vara i stort sett väck i alla fall, men
Förutom detta 576i-klagomål återstår då följande:
1)Lite väl skarpt ( sharpness ) på både 576i och p jämfört de andra upplösningarna och min andra apparatur ( grällhet, för skarpa ansiktskonturer, särskilt på folk i profil )
2)"nåt skumt med 720p på Viasat Sport HD ( skuggning resultattavlan ) hur kan den se bättre ut med 1080i?? "
Då jag har dessa sammanlagt 3 klagomål på bilden samt 29-minutersbuggen anser jag inte allt vara frid och fröjd med boxen. Jag avvaktar dock med att kontakta kundrelationer o s v innan jag ser hur CH kommer svara på dessa buggar och hur man kommer takta med nya FW-släpp.
Ingen box kommer nog vara felfri, även solen har fläckar
Anser fortfarande inte att boxen är kass pga detta. Vet inte heller om CH kommer lägga fokus på det men man vet aldrig,,kan ju blir bättre med annan mjukvara men då är anledningen till mjukvaran troligtvis någon annan.
Behöver ju inte heller vara boxen som är boven...
Tror inte jag personligen heller skulle kontakta kundrelationer pga detta..
CH säkerställer att boxen funkar med DVB-C standard.. För att dom skall titta på andra saker än det krävs det att det är ganska många som hör av sig.
Då kontaktar dom humax som i sin tur får kolla på det.
ps
29 min buggen utreder dom just nu
Redigerat av haihep, 27 December 2008 - 17:13.
Postad 27 December 2008 - 17:16
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
ComHem - Humax HDPVR-1000C eller Samsung BD-E8900N ???
7 bilder
465 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?