Angående upplåsning av 3. Infon jag fått är att man kan låsa upp tidigast efter 1 år.
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 14 August 2009 - 00:25
Angående upplåsning av 3. Infon jag fått är att man kan låsa upp tidigast efter 1 år.
Postad 14 August 2009 - 00:25
Har hänt tillräckligt många gånger för att det inte ska vara en slump utan detta är ett klart samband och riktigt irriterande dessutom.
Använder Telias rekommenderade inställningar:
http://www.teliaiphoneblog.se/?p=175
Redigerat av Unregistered4aa8af5c, 14 August 2009 - 00:29.
Postad 14 August 2009 - 00:34
Postad 14 August 2009 - 00:39
Sandström: Har du gammalt simkort? Läste tidigare i tråden att en kille som hade problem hade med sin 3G överföring bytte till ett nyare simkort och vips så var problemen borta...
Bytte faktiskt operatör till Telia precis så SIM-kortet är bara någon vecka gammalt. 3G-överföringen fungerar klockrent förutom 15 minuter efter MMS.
Hittade andra i samma situation och eventuellt en lösning i en tråd på 99.se... återkommer imorgon när jag provat. Känns som en förhållandevis avancerad fix... känns inte seriöst men vet inte om det är Telia eller Apple man ska skylla på.
Postad 14 August 2009 - 00:47
Postad 14 August 2009 - 00:55
Om man köper 16GB varianten, går det att uppgradera minnet efter köpet, själv?
nej
och sen till de som är oroliga för att det kommer kosta för mycket när man använder kartprogram som kopplar upp sig mot internet. Ni har verkligen köpt fel mobil, eller iaf fel abbonemang. Iphone är mer eller mindre värdelös om man måste oroa sig över hur mycket datatrafiken kommer kosta. Köp en touch istället.
Har problem med att koppla upp mot homerun, blir alltid nedkopplad när jag försöker ansluta till det. Enligt instruktionerna ska man koppla upp sig och sen logga in på homerun via en websida. Men det är ju totalt omöjligt eftersom man inte blir uppkopplad mot nätverket.
Redigerat av Christopher_A, 14 August 2009 - 00:59.
Postad 14 August 2009 - 05:39
Beräknad leverans:
Tidigast 14 aug
13 aug kl 19:10
Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Vikt:
-
Typ av försändelse:
Avtalsbrev
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Historik:
Datum Meddelande
13 aug kl 19:10 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Vad tror ni? Kommer jag kunna hämta ut den idag?
Postad 14 August 2009 - 06:52
Är 15 minuter den minsta tiden för pushmail ?? Som sagt.. jag får den i Android 2-3 secunder efter! Har även hänt att man får mailen i telefonen först för att sedan upptäcka på min dator!.. Hmm....Detta är viktigt för mig eftersom det händer ofta att jag använder gmail som "chat". Funderar på att avbeställa om det inte riktigt pushmail.
Gmail har inte stöd för Push än så länge så hur du skulle få pling om nya mail efter 2-3 sekunder verkar konstigt. Möjligt att den telefonen kollar kontot var tredje sekund men någon Push är det inte tal om eftersom Gmail inte erbjuder Push än så länge.
Postad 14 August 2009 - 07:14
Gmail har stöd för IMAP Idle, och det kommer i dagarna ett program som fixar denna brist hos iPhonen (om det nu godkänns). Programmet heter Gpush.Gmail har inte stöd för Push än så länge så hur du skulle få pling om nya mail efter 2-3 sekunder verkar konstigt. Möjligt att den telefonen kollar kontot var tredje sekund men någon Push är det inte tal om eftersom Gmail inte erbjuder Push än så länge.
Redigerat av Phindus, 14 August 2009 - 07:16.
Postad 14 August 2009 - 07:15
Morsning Pejau,
Det stämmer att 3GS har inbyggd support för NIKE+ och att mottagaren inte behövs utan endast sensor.
"Pod touch and iPhone 3GS include built-in support for Nike+, so no receiver is necessary."
Lär mer här: http://www.apple.com...d/nike/run.html
Okej vad bra
Angående RunKeeper, så har jag förståt att man måste vara uppkopplad mot nätet för att springa. Men så inte är fallet så kanske man ska ladda ner appen och se hur det fungerar. Och sedan jämföra de båda.
Tack för all hjälp
Postad 14 August 2009 - 07:19
Gmail har stöd för IMAP Idle, och det kommer i dagarna ett program som fixar denna brist hos iPhonen (om det nu godkänns). Programmet heter Gpush.
Aha, det kände jag inte till. Det känns dock som en nödlösning, jag tänker iaf inte betala pengar för en funktion som Google borde ha ordnat vid det här laget. De lär iaf ordna det inom överskådlig framtid.
Postad 14 August 2009 - 07:21
Snarare så att Apple borde stödja fler standarder än Microsoft Exchange tycker jag.Aha, det kände jag inte till. Det känns dock som en nödlösning, jag tänker iaf inte betala pengar för en funktion som Google borde ha ordnat vid det här laget. De lär iaf ordna det inom överskådlig framtid.
Postad 14 August 2009 - 07:25
Snarare så att Apple borde stödja fler standarder än Microsoft Exchange tycker jag.
Det kan jag hålla med om men just IMAP Idle är ju ingen höjdare framför standardiserad Push, vilket Google bör implementera i Gmail nu.
Postad 14 August 2009 - 07:30
Det må så vara, har inte så mycket erfarenhet av IMAP Idle. Riktig push kommer nog, iom att det redans finns stöd för många av tjänsterna under Google sync som är tänkt att konkurrera med Exchange. Hoppas bara detta fungerar med iPhonen (inte för att jag vill pusha min gmail, skulle bli ett evigt plingandeDet kan jag hålla med om men just IMAP Idle är ju ingen höjdare framför standardiserad Push, vilket Google bör implementera i Gmail nu.
Postad 14 August 2009 - 07:59
Jag förstår att många väntar på sina telefoner idag men försök att inte skriva i tråden om era leveransdatum eller tider när ni får den. Eller postens besked, det fyller bara upp tråden med en massa onödiga inlägg som inte fyller någon funktion.
Tack för visad hänsyn från oss som jobbar med sidan.
Minimerar vi antalet inlägg om detta så minskar vår arbetsbörda mycket.
Har plockat bort 84 inlägg som bara rörde vart just DIN telefon var någonstans i Sverige.
Detta hade hänt igår gällande min leverans på iPhone från Halebop:
Beräknad leverans:
Tidigast 14 aug
13 aug kl 19:10
Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Vikt:
-
Typ av försändelse:
Avtalsbrev
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Historik:
Datum Meddelande
13 aug kl 19:10 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Vad tror ni? Kommer jag kunna hämta ut den idag?
Nu börjar jag bli riktigt irriterad på dessa inlägg om leveranstid hit och leveranstid dit. SNÄLLA fyll inte tråden med sådana inlägg! INGEN BRYR SIG OM DIN LEVERANSTID OCH VILL INTE LÄSA OM DET !!!
Redigerat av Unregisteredca490738, 14 August 2009 - 09:39.
Postad 14 August 2009 - 09:17
Min lur har kommit till mitt utlämningsställe men vad är det nu som gäller angående avtalsbrev? Måste jag få någon avi hemskickad först eller kan jag hämta ut min lur genom att bara uppge kolli-nummer?
Tacksam för svar!
Postad 14 August 2009 - 09:19
Du exploderade före mig.
Är inte intresserad av att få reda på vilken postcentral någon främlings iPhone ligger.
Om min iPhone är på väg till mig kan jag inte fatta varför jag skulle vilja skriva det här.
Vad får ni ut av att berätta det? Är det en ny fetish?
Postad 14 August 2009 - 09:21
Detta är en fråga gällande avtalsbrev och ingenting annat!
Min lur har kommit till mitt utlämningsställe men vad är det nu som gäller angående avtalsbrev? Måste jag få någon avi hemskickad först eller kan jag hämta ut min lur genom att bara uppge kolli-nummer?
Tacksam för svar!
Ringa och fråga ditt utlämningsställe kanske kan vara nåt
Postad 14 August 2009 - 09:27
Det må så vara, har inte så mycket erfarenhet av IMAP Idle. Riktig push kommer nog, iom att det redans finns stöd för många av tjänsterna under Google sync som är tänkt att konkurrera med Exchange. Hoppas bara detta fungerar med iPhonen (inte för att jag vill pusha min gmail, skulle bli ett evigt plingande
).
Ja, det lär förhoppningsvis komma ganska snart. Du nämner Google Sync och det använder jag idag, när det gäller kalendern. Push fungerar helt suveränt där och lär göra det med mailen också när den väl introduceras. Som du säger, det lär bli ett evigt plingande och man lär nog få stänga av prenumerationen på iPhone-trådarna här isåfall
Postad 14 August 2009 - 09:29
Det ska funka med bara kolli-nrDetta är en fråga gällande avtalsbrev och ingenting annat!
Tacksam för svar!
Postad 14 August 2009 - 09:47
Ta med legitimation och kolli nr så funkar detDetta är en fråga gällande avtalsbrev och ingenting annat!
Tacksam för svar!
//Mackan
Postad 14 August 2009 - 11:00
Okej! Perfekt, det enda man behöver göra är inställningarna för att surfa med tele2 då eller??
Men en sak till, läst att vissa "tappar" 3g täckning så att telefonen går tillbaka till 2g och då måste man aktivt gå in och starta om så att den använder sig av 3g igen (detta har säkert återigen vart "hackade" iphones. Men detta skall altså fungera utan problem med denna "lösning"?
(vill vara säker innan man köper, är ju trots allt en liten slant man får lägga)
Mvh Henrik
Yes måste fixa inställningar till den dom hittade jag på iphoneinfo.se, klicka dig in på forumet o sök efter tele2 inställningar. Har aldrig haft några problem med att 3g täckningen tappas och sedan inte går tillbaka automatiskt. När du inte har 3G täckning så kör den på GSM samt svitchar över automatisk till 3G när du har den täckningen.
Dock så hade jag aldrig jailbreakad min 3G lur när jag hade den så det kan ju vara pga detta man stött på vissa problem.
Jag hade dock ett problem och det var att jag ibland brukade tappa samtal när jag hade på 3G. När den skulle gå över till GSM så kunde det hända att samtalet avbröts, hände inte så ofta men ändå så att man vart irriterad. Dock så löste det sig när 3.0 kom ut och jag gjorde en total återställning då funkade allting galant.
Tror inte det kommer vara några problem med den nya. Skillnaden nu är att man kan köpa den ifrån TRE låsa upp den via dom och ha 1 års garanti. Då har man ju iaf en viss säkerhet ifall det strular. Om man köper utomlands så har man ju bara garanti i det landet man köpt telefonen, orka åka till Italien för att lämna in en telefon.
Postad 14 August 2009 - 11:04
Om man köper den kontant ifrån TRE så går den att låsa upp direkt. Tar dock ca 2 veckor innan upplåsningen går i kraft samt så kostar det 350 kr. Har varit i kontakt med 2 olika säljare på deras kundservice samt Jonathan på Flashback och fått detta bekräftat via dom.
Postad 14 August 2009 - 11:59
Bytte faktiskt operatör till Telia precis så SIM-kortet är bara någon vecka gammalt. 3G-överföringen fungerar klockrent förutom 15 minuter efter MMS.
Hittade andra i samma situation och eventuellt en lösning i en tråd på 99.se... återkommer imorgon när jag provat. Känns som en förhållandevis avancerad fix... känns inte seriöst men vet inte om det är Telia eller Apple man ska skylla på.
Svarar på mitt eget inlägg. Verkar som att den ipcc-fil man får från Telia (4.4) är problemet. Verkar som att man får hacka ipcc-filen alternativt installera en färdighackad. Känns förjäkla oseriöst...
Kan någon annan med Telia bekräfta problemet? Skicka ett mms och starta sedan direkt safari och försök surfa. Fungerar det?
Postad 14 August 2009 - 14:17
Har samma problem med mitt Telia abbonemang!Svarar på mitt eget inlägg. Verkar som att den ipcc-fil man får från Telia (4.4) är problemet. Verkar som att man får hacka ipcc-filen alternativt installera en färdighackad. Känns förjäkla oseriöst...
Kan någon annan med Telia bekräfta problemet? Skicka ett mms och starta sedan direkt safari och försök surfa. Fungerar det?
Postad 14 August 2009 - 15:21
Har samma problem med mitt Telia abbonemang!
Kan någon som inte har Telia testa samma sak? ... så vet vi om det har med Telia eller iPhone att göra.
Postad 14 August 2009 - 15:22
http://data.fuskbugg...01/redsn0w1.jpg
Redigerat av Tallani, 14 August 2009 - 15:23.
Postad 14 August 2009 - 15:54
Postad 14 August 2009 - 16:11
ångrar dock inte att jag valde vit! 16gb förresten =)
"Hej
Tyvärr är det så att vi har fått in fler svarta än vita telefoner. Vissa som har beställt svarta har redan fått sina telefoner levererade.
Vi kommer att skicka din telefon så fort som möjligt.
Välkommen åter.
Hälsningar
Halebop kundtjänst"
Redigerat av Highlaj, 14 August 2009 - 16:12.
Postad 14 August 2009 - 16:29
Svarar på mitt eget inlägg. Verkar som att den ipcc-fil man får från Telia (4.4) är problemet. Verkar som att man får hacka ipcc-filen alternativt installera en färdighackad. Känns förjäkla oseriöst...
Testade och jag har samma problem med min Telia-Iphone.
Dock så provade jag att slå av Nätverk > 3G och då kunde jag komma ut på Safari.
Samma om jag gick ut med hjälp av Wifi. Så det verkar vara just 3G.
Någon mer kanske ska testa?
PS. Har precis hittat till denna tråd så jag håller med övriga författare att hålla tråden fri från inlägg om leveranstider. Lite trist att sitta läsa igenom 56 sidor där minst 50% av trådens innehåll är "Buhu, jag får inte min iphone förrän..."
Edit: PS...
Redigerat av axa56, 14 August 2009 - 16:34.
Postad 14 August 2009 - 16:52
Testade och jag har samma problem med min Telia-Iphone.
Dock så provade jag att slå av Nätverk > 3G och då kunde jag komma ut på Safari.
Samma om jag gick ut med hjälp av Wifi. Så det verkar vara just 3G.
Någon mer kanske ska testa?
PS. Har precis hittat till denna tråd så jag håller med övriga författare att hålla tråden fri från inlägg om leveranstider. Lite trist att sitta läsa igenom 56 sidor där minst 50% av trådens innehåll är "Buhu, jag får inte min iphone förrän..."![]()
Edit: PS...
Upptäckte samma sak när jag satt och felsökte. Kör man Edge drabbas man inte av problemet.
Drabbas man behöver man heller inte boota om telefonen utan det räcker med att slå av och på 3G eller gå in i flightmode och sedan ur igen.
Postad 14 August 2009 - 16:52
Mailade Halebop och konfimerade att det bara är svarta modellen som skickats ut
![]()
ångrar dock inte att jag valde vit! 16gb förresten =)
"Hej
Tyvärr är det så att vi har fått in fler svarta än vita telefoner. Vissa som har beställt svarta har redan fått sina telefoner levererade.
Vi kommer att skicka din telefon så fort som möjligt.
Välkommen åter.
Hälsningar
Halebop kundtjänst"
Jag fick min vita från halebop idag. Så det låter lite felaktigt.
Postad 14 August 2009 - 17:18
Upptäckte samma sak när jag satt och felsökte. Kör man Edge drabbas man inte av problemet.
Drabbas man behöver man heller inte boota om telefonen utan det räcker med att slå av och på 3G eller gå in i flightmode och sedan ur igen.
Nu är inte jag en stor användare av MMS men ändå, man tycker ju det ska fungera felfritt att skicka ett MMS.
Du nämnde ipcc-filen, om den ska uppgraderas innebär det att man måste lämna in telefonen eller kan en uppdatering ske över Telias nät?
Postad 15 August 2009 - 08:02
blev ett struligt innlägg men: hur vet jag hur många gb jag behöver per/månad??
undrar även om jag ska ta 16 eller 32gb?? vad behövs för att fylla 16gb om man räknar film/musik??
Postad 15 August 2009 - 09:43
hej! är väldigt sugen på en iphone 3gs men har ingen koll på vilket abbonemang jag ska ha?? klarar man sig på 2gb/mån om man sufar ca 3h/dagen (vet inte alls hur man räknar gb
) funderar på 3pott 399/499 2 GB/mån ingår för 3Pott 399 och 10 GB för 3Pott 499, vid 24 mån bindning. eller hos telia för 378kr/mån 5gb/mån men utan pott att ringa å messa för så jag hamnar runt 500kr/mån där.
blev ett struligt innlägg men: hur vet jag hur många gb jag behöver per/månad??
undrar även om jag ska ta 16 eller 32gb?? vad behövs för att fylla 16gb om man räknar film/musik??
Jag ringer lite och surfar mycket. Har beställt en vit 3GS 16GB med 3Pott 199. Lagt till Turbosurf för 150 som dras av från potten och jag har då 49:- kvar att ringa och sms:a för. Det jag ringer utöver det betalar jag en normal taxa för. För detta får jag betala 1695:- vid leverans + 99:-/månad i 24 månader. Vilket blir 4071:- för telefonen och 199/mån i abbonemangskostnad.
Har jag tänkt rätt? Hoppas det, för jag har redan beställt
Postad 15 August 2009 - 09:49
Du har tänkt rätt.Jag ringer lite och surfar mycket. Har beställt en vit 3GS 16GB med 3Pott 199. Lagt till Turbosurf för 150 som dras av från potten och jag har då 49:- kvar att ringa och sms:a för. Det jag ringer utöver det betalar jag en normal taxa för. För detta får jag betala 1695:- vid leverans + 99:-/månad i 24 månader. Vilket blir 4071:- för telefonen och 199/mån i abbonemangskostnad.
Tänk bara på att den första fakturan alltid blir högre (oavsett vilken operatör man valt) då man ska betala för innevarande månad och nästa månad i förskott.
Redigerat av crest, 15 August 2009 - 09:52.
Postad 15 August 2009 - 10:03
Jag fick min vita från halebop idag. Så det låter lite felaktigt.
Felaktigt? Står ju att vissa som beställt vita har fått =) dock är det väldigt mkt fler svarta som skickats ut. Jag beställde 3/8 och har inte ens fått leveransbekr., folk efter mig som beställt svarta har tom fått ut sin. Men men.. bara vänta.
Postad 15 August 2009 - 10:05
Med min Ipod Nano är det ju bara att dra och släppa i musikfönstret men verkar ju vara betydligt krångligare här.
Jag som missat något eller ska det vara såhär ogenomtänkt?
Postad 15 August 2009 - 12:19
vill kunna välja mellan upplösning m.m.
speciellt vill jag kunna ändra så att jag kan eposta 3mpixbilder. nu verkar alla bilder jag postar vara 800x600 vilket är värdelöst.
Postad 15 August 2009 - 12:41
Jag ringer lite och surfar mycket. Har beställt en vit 3GS 16GB med 3Pott 199. Lagt till Turbosurf för 150 som dras av från potten och jag har då 49:- kvar att ringa och sms:a för. Det jag ringer utöver det betalar jag en normal taxa för. För detta får jag betala 1695:- vid leverans + 99:-/månad i 24 månader. Vilket blir 4071:- för telefonen och 199/mån i abbonemangskostnad.
låter ju jätte bra det där! jag ringer oxå lite så det kanske skulle passa mig. räknar man med 1695 vid leveransen på 24mån så blir det ca 368kr/mån.
är turbosurf snabbare, bättre än om jag tar 3pott 399 med 2gb/mån?
hittar inte nå info on turbosurf men det är säkert någon här som är bussig å förklarar!?
Postad 15 August 2009 - 12:55
låter ju jätte bra det där! jag ringer oxå lite så det kanske skulle passa mig. räknar man med 1695 vid leveransen på 24mån så blir det ca 368kr/mån.
hittar inte nå info on turbosurf men det är säkert någon här som är bussig å förklarar!?![]()
Det finns vanligt "Surf" (90kr/mån) då kan du surfa obegränsat med en max hastighet av 0.384 Mbit/s, med turbosurf(150kr/mån) så surfar du obgränsat med högsta hastigheten 7.2mbit/s.
Dom 2gb som ingår är turbosurf, skillnaden är att om du inte tecknar ett turbosurf tillägg så surfar du kostandsfritt med en max hastighet på 7.2mbit/s tills du kommer upp till 2gb sen får du börja betala för det som du surfar för över dom 2gb, med turbosurf tillägget så surfar du gratis hela tiden (om man inte räknar månadskostanden då självklart).
Redigerat av xaxpop, 15 August 2009 - 12:59.
Postad 15 August 2009 - 13:40
hittar inte nå info on turbosurf men det är säkert någon här som är bussig å förklarar!?![]()
Här är en bra tråd om suft hos alla operatörer.
Tackar vi crest för.
https://www.minhembi...howtopic=219779
Maxhastigheten är numera 6 och inte 7,2.
Redigerat av Outrage, 15 August 2009 - 13:45.
Postad 15 August 2009 - 13:46
Postad 15 August 2009 - 14:24
du har väl stoppat i ditt SIM-kort?Jag fick min iPhone igår, och redan igår sa den "Waiting for activation This may take some time" och enda alternativet är "dismiss", men jag ville så gärna pilla på min iPhone så igår lät jag det vara. Men jag har kopplat den till iTunes, registrerat den, synkat den och allt sånt men jag får fortfarande samma meddelande, den har i skrivandets stund stått så i 3 timmar, någon som vet hur lång tid det tar? vad den faktiskt gör? ska den vara kopplad till datorn medan man väntar? kan man aktivera på något annat sätt?
Postad 15 August 2009 - 15:22
Postad 15 August 2009 - 15:47
ring kundtjänsten där du köpte telefonenja det har jag (4 timmar senare, fortfarande inget har hänt)
Postad 15 August 2009 - 15:51
Ta ur ditt simkort och sätt i det igen. Kolla att kortet blir rätt isatt.Jag fick min iPhone igår, och redan igår sa den "Waiting for activation This may take some time" och enda alternativet är "dismiss", men jag ville så gärna pilla på min iPhone så igår lät jag det vara. Men jag har kopplat den till iTunes, registrerat den, synkat den och allt sånt men jag får fortfarande samma meddelande, den har i skrivandets stund stått så i 3 timmar, någon som vet hur lång tid det tar? vad den faktiskt gör? ska den vara kopplad till datorn medan man väntar? kan man aktivera på något annat sätt?
Se också till att du har senaste versionen av iTunes installerad på din dator.
Registrera iPhone
Du kan läsa mer om aktivering och registrering på ovanstående länk.
Redigerat av crest, 15 August 2009 - 15:57.
Postad 15 August 2009 - 15:54
att man inte kan skicka bilagor med iphonens e-postprogram är ju ofattbart.
visst kan man skicka bilder från bildprogrammet, problemet är att apple tycker att de vet bättre än dig om hur din fil/bild ska se ut...
Postad 15 August 2009 - 16:04
Håller ljudet från bilar + folk ute bra.
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
9 bilder
111 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?