i sista raden skriver du att man inte kan ha sin egen metod för det fungerar inte? vad är det som inte fungerar?
det låter ändå som detta är en bantningskur vilket det inte är om jag har förstått det rätt.
säg istället att jag kör min egen variant på LCHF. fortfarande inga kolhydrater men inte heller speciellt mycket fett, inte mer än vanligt för en som äter allt. utan min mat kommer bestå mestadels av kött,fisk,fågel och grönsaker och lite fett.
även där ligger jag på ett underskott på 500kcal
Jag försöker förklara på ren svenska utan en massa medicinska termer
Med egna varianter, menar jag att man inte skall tro att man går ner i vikt om man tex tycker att det är okey att äta Kolhydrater var tredje dag. Det funkar helt enkelt inte. Kroppen blir då helt virrig och vet inte vad den skall ta upp och tar upp allt du äter.
Fett + Kolhydrater = Fetma
Chips är tex det värsta man kan äta och vårt sätt att äta som vi tagit till oss från USA där vi blandar fett och kolhydrater
i tex McDonaldsmat och sedan tror att vi kan hålla vikten genom att äta lightprodukter och dressingar med mindre fett.
Svensk husmanskost som stekt fläsk med potatis och löksås samt korv och potatismos är rena fördärvet, då vi blandar
mycket fett med mycket kolhydrater.
Antingen så kör man LCHF ganska strikt och att det måste vara strikt, beror på att man äter ganska mycket fett.
Då kan man INTE äta kolhydrater.
Eller så kör man sallad, lite kolhydrater fettsnålt kött och i övrigt en helt fettfri kost.
Den sista har jag med många provat och man mår skit till slut. Maten är inte god i längden och magen slår bakut.
Man blir trött mycket fortare men man går ner i vikt.
Fett förbränner fett om man INTE äter kolhydrater och fett ger energi
Om du skulle äta mer proteiner än fett så ombildas faktiskt proteinerna till kolhydrater ( nästan ) och ger nästan samma effekt
som kolhydraterna. Låter märkligt, men så är det.
Skulle du bara äta proteiner och blad och inget fett, skulle du inom en snar framtid ligga död om vi skall ta ytterligheten.
LCHF måste ätas balanserat och rätt om man skall nå rätt effekt.
Jag har använt mig själv som försöksperson och jag kan med all säkerhet säga att de flesta läkare som jobbar med hjärt och kärlsjukdomar idag talar om en kost som liknar LCHF men alla har inte förstått det fullt ut.
Man lever kvar i gamla studier och har svårt att ta till sig det nya ( som inte är nytt )
Många vågar helt enkelt inte, även om de kanske själva är övertygade.
Jag bröt min LCHF diet i 3 veckor och jag har aldrig mått sämre. Jag gjorde det som test och började äta som jag alltid gjort tidigare. Jag gick på toaletten 5-6 gånger om dagen och var ständigt "skitnödig"
Jag fick värk i leder och muskler samt blev helt dåsig. Blodtryck och blodfetter gick upp katastrofalt och så även blodsocker.
Det tog mig över en månad att komma tillbaka, efter detta.
Jag är personligen helt övertygad om att LCHF passar mig bäst, men som jag tidigare sagt, så gäller det inte alla.
Mitt upplägg är tex
Frukost : Fjällfil med frusna hallon och Björnbär som jag tinar i mickran
Lunch : Två Choritzo med lite sallad och olivolja samt en bit Brie Ost
Middag : Smörstekt torsk med lite lök och purjo som jag slänger ner precis innan det är klart samt olika sallader och majonäs
blandat med lite chilli eller annan smaksättning.
Mellanmål är Jordnötter, ost, och annat som är nyttigt
Jag överdriver inte fettintaget men heller inte köttintaget.
Fett med måtta men inte för lite.
Det viktigaste är att du INTE äter Kolhydrater i den form som finns mjöl, potatis, ris och pasta.
Du kan äta lite rotfrukter även om de innehåller lite kolhydrater, men bara lite i den totala mängden.
Jag äter äpplen och apelsiner lite då och då. Men bara en/ett och inte varje dag.
En bit 70% choklad på fredagen och lördagen samt ett gott vin till ostbrickan och lite whiskey efter maten
LCHF är gott och bra för hälsan, både fysiskt och psykiskt
Men som sagt, det passar inte alla

Detta var nytt även för mig.
Jag har ungefär samma nivåer på fett som protein..
Var kan jag läsa mer om detta?
Som jag skrev ovan, så blir det fel om du äter för mycket proteiner
Men inte lika fel som om du äter kolhydrater
Man måste inte äta kött vid varje måltid och om du då vill vräka i dig två jättebiffar till middag
kanske du skall äta en räksallad med majonäs och olivolja till lunch ..
Prova även mandelolja och linfröolja
Sedan beror det på hur aktiv du är
Är du idrottsman och bygger muskler, så kan du stoppa i dig mer proteiner
Men om du bara går en runda runt kvarteret och lyfter ICA kassar som jag, så skall du inte
Jag är gammal elitidrottsman och bär på ganska mycket muskler och tränar därför bara för husbehov.
om jag ska äta så mycket fett som jag klarar i mina måltider så lovar jag dig att jag hamnar på ett kaloriöverskott och då blir jag fetare och det vill jag inte 
väldigt svårt detta med kost och näringslära när ALLA har sin egen teori. 
Läs vad jag skrev ovan och det är inte min teori
Det är en teori som är vedertagen inom både medicinen och de som förespråkar LCHF
Oki då är jag med
men tex spagetti och köttfärssås är min favvorätt, men det verkar svårt att byta ut pastan mot fett, vad ska jag ha istället? Smörtärningar?
Jag har barn.. Spaghetti m köttfärssås äts nära på en gång i veckan. I stället för pasta äter jag succini- spaghetti.. Jädrans gott.
Du fick svaret av Tomsan
Överdriv inte det här med fettet
Ät din köttfärssås som du steker i raps eller olivolja och ha sedan riven ost på ( mist 28%)
Lite grådde gör såsen godare
Jag äter grönsallad till och gärna Ruccola som jag tycker ger en god smak
Riven Zuccini är också ett mycket bra alternativ
Ät och må bra är mitt tips, men lämna kolhydraterna i affären