VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 07 september 2011 - 11:31
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Det har ju kommit en ny Vu+ box, Vu+ Uno vet inte riktigt hur den är. Men kan vara värd att ta en titt på?
Mvh Mattias
Det blev en VU+ Duo i alla fall, jag får väl se om jag är nöjd med bildkvaliten. Beställde den i Måndags på Dustin men eftersom jag var dum att välja en 2TB Samsung disk samtidigt som det var 1-2 dagar på fick jag vänta men nu har dom skickat den. Skall bli kul att testa den  Och jämföra mot min DM800...
Postad 07 september 2011 - 12:48
MyB5
-
MyB5
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Är det ett allmänt problem med hackande uppspelningar från hårddisken på Vu+? Det är ju en av anledningarna till att jag vill göra av mig med min CanalDigital Sagembox. Men inte slänger jag pengarna i sjön för att få samma hackande på denna!
Tycker iaf inte jag. har haft lite olika stl på mina hdd'n , men ingen har hittills hackat vid uppspelning. Ingen så stor som 1tb dock. Rensa lite bland alla inspelningar ibland, kanske hjälper. jag tror mer det har med imagen att göra...
Postad 07 september 2011 - 16:39
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Nån vänlig som skulle kunna hjälpa mig?
Det är 2 saker kvar, sen är min konfiguration klar. (ja, jag vill BARA kolla tv och kunna streama till dator  )
Använder senaste PLi
Nummer 1.
Har bild, och lagt in kanaler i favoritlistan.
Det som stör mig nu är att på kanal nummer 1 till 126 står det N/A på alla, därefter kommer alla kanaler, hur gör man för att byta ordningen/kanalnummer.
Nummer 2.
Streaming - Detta var den största anledningen till ett köp av boxen, ska sysselsätta mig med att försöka få igång streamen när jag är hemma från jobb. Men är det bara att trycka in boxens IP i ex Firefox?
Måste nätverkstjänsten aktiveras el liknande i boxen?
Och är det nån som har fått igång DreamBoxEdit till mac?
Redigerat av FocusST, 08 september 2011 - 05:06.
Postad 08 september 2011 - 05:51
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag får min box idag men vet dock inte om jag kommer få tid att fixa till den förrän helgen. Svar till FocusST 1. n/a har jag sett i nån Dreambox men dessa tog jag bort med DreamboxEdit, Dreamset verkar fungera bra det också tyvärr har jag inte sett några andra versioner än för Windows. Men finns det inte nåt program som gör att du kan köra t.ex Windows XP på din Mac? Kanske inte kul men kan ju vara ett bra alternativ för att smidigt kunna editera kanalerna. http://extreme.idg.se/2.1030/1.869012. Angående streaming så vet jag att det står en del om det tidigare i tråden så skumma igenom tråden så bör du hitta lite matnyttigt. På min DM800 så streamar jag genom att jag surfar in i boxens webgränssnitt och klickar på kanalen jag vill se och då startar streamen i VLC (har installerat VLC med plugin för Mozilla och Explorer), men jag återkommer när jag fått fart på min box om inte du redan fått svaret eller kommit på själv.
Postad 08 september 2011 - 16:00
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag får min box idag men vet dock inte om jag kommer få tid att fixa till den förrän helgen.
Svar till FocusST 1. n/a har jag sett i nån Dreambox men dessa tog jag bort med DreamboxEdit, Dreamset verkar fungera bra det också tyvärr har jag inte sett några andra versioner än för Windows. Men finns det inte nåt program som gör att du kan köra t.ex Windows XP på din Mac? Kanske inte kul men kan ju vara ett bra alternativ för att smidigt kunna editera kanalerna.
http://extreme.idg.se/2.1030/1.86901
2. Angående streaming så vet jag att det står en del om det tidigare i tråden så skumma igenom tråden så bör du hitta lite matnyttigt. På min DM800 så streamar jag genom att jag surfar in i boxens webgränssnitt och klickar på kanalen jag vill se och då startar streamen i VLC (har installerat VLC med plugin för Mozilla och Explorer), men jag återkommer när jag fått fart på min box om inte du redan fått svaret eller kommit på själv.
Kör med bootcamp / Windows 7. Men vill helst få det att lira i Mac OSX. Jag laddade ner DreamBoxEdit för Mac, så kanallistorna är OK nu. Det roliga är att jag får åtkomst i DreamBoxEdit på Boxens IP (10.1.0.12 - Airport Extreme delar ut ip med standard 10.1...) men när jag trycker in http://10.1.0.12 i Firefox så får jag enbart ett timglas ett tag, sen time out. Har testat diverse portnummer :80, :8080 - samma "fel", dvs ingen åtkomst. Har gjort nätverkstester i boxen som säger att allt är grönt. Har även laddat ner plugins via internet. Förslag? Mvh
Postad 08 september 2011 - 17:59
Scania
-
Scania
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej! Tror ni den här hårddisken fungerar i boxen Samsung EcoGreen F4 2TB (5400RPM / 32MB Cache / SATA II) http://www.webhallen...ecogreen_f4_2tbTack på förhand för ett snabbt svar. MVH Scania.
Redigerat av Scania, 08 september 2011 - 18:03.
Postad 08 september 2011 - 18:21
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hej! Tror ni den här hårddisken fungerar i boxen Samsung EcoGreen F4 2TB (5400RPM / 32MB Cache / SATA II)
......... Sök efter disken i den här tråden för det finns några användare som har den. http://www.world-of-...TA-HDD-and-size
Postad 09 september 2011 - 09:27
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Streaming:
Kom just på att Webif är borta, så därför kan du inte logga på eftersom det inte finns nåt webinterface i openpli numera. Så det blir till att försöka fixa in nån äldre webif manuellt eller kolla någon annan image. Kanske nån av guru's på formet har förslag?
Hårddisk:
Samsung EcoGreen F4 2TB (5400RPM / 32MB Cache / SATA II)
Precis en sådan satte jag in i min nyinstallerade maskin igår kväll så snart borde jag kunna se om den fungerar.
Postad 09 september 2011 - 12:19
JanHJ
-
JanHJ
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om man kör MacOS så är det bästa programmet att använda detta, klarar allt! http://www.macupdate...c/24263/idreamx
Postad 09 september 2011 - 18:06
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Om man kör MacOS så är det bästa programmet att använda detta, klarar allt! http://www.macupdate...c/24263/idreamx
Tack för den!  Nu kan jag titta på AIK i stereo på torsdag. Ishockey och fotboll på samma dag och tid
Postad 09 september 2011 - 21:00
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Lite update på FocusST och Scania's frågor Streaming ifrån webinterfacet på senaste open-pli via vlc plugin i FirefoxStreaming verkar fungera bra på SD kanaler i alla fall, dock tycker jag inte att kvaliten är lika bra på alla kanaler som dom var på DM800, fast på den så varierade det mellan olika image's hur kvaliten var så jag förmodar att det med andra ord är skräp bakom spakarna  Får väl försöka trimma in lite senare. Hittade webinterface under Blå knapp och Software management. Hårddisk Samsung Ecogreen F4 2TB (HD204UI)Hade lite problem att få igån disken, vet inte riktigt varför men tillslut hoppade timeshift igång efter att jag varit inne på disken via Filezilla ftp klient. Inspelning fungerade först inte eftersom movie foldern saknades på disken så det lade jag till via filezilla och avslutade med chmod 755 (vet inte om det behövs). Har testat att timeshifta och det verkar fungera bra. Inspelning av Canal+ HD, hade tydligen inte slagit på textningen men det gick att göra i efterhand. Textningen verkade komma lite i osynk när jag snabbspolat? vet inte vad det berodde på, fast varför skall man snabbspola en film  Vet inte hur disken kommer att fungera när den börjar bli full men än så länge verkar den fungera, tyst, hörs ett svagt susande. Edit: Jag blir ju lite sugen på en MAC när ni skriver om dom, fast kanske dumt att köpa en bara för att det vore kul.
Redigerat av Posti2ggr, 09 september 2011 - 21:04.
Postad 10 september 2011 - 16:02
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
tack för alla svaren.
Läste mig till lösningen tidigare på PLi's forum, men är endå tacksam för ni tar er tiden att svara!
Just nu är jag fruktansvärt nöjd!
Kan se på tv på TVn, Datorn, iPaden och iPhonen...GULD!
Och tack för tipset ang. iDream.
Jag skrev ju tidigare att jag enbart var intresserad av att få den till att streama till datrn och se vanlig TV, och redan nu sneglar jag på att få den till en mediaspelare...Sjukt!
Postad 19 september 2011 - 19:35
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Nu är en VU+ Duo 2TB på väg hem till mig - känns spännande! (Det blir min första bekantskap med en Linuxbox)
Har tagit hem senaste PLi imagen (OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20110919_usb) som jag tänker ladda in via USB. Brukar deras nightly builds vara av god kvalitet, eller rekommenderas det att köra en tidigare mer testad build?
Parabolen med quad lnb är för tillfället riktat mot Thor och två av dessa linor ska in i VUn.
Något annat som är värt att tänka på innan jag kör igång?
Postad 21 september 2011 - 16:36
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Hej, jag har en parabol med 2st quattro LNB's (Viasat samt CD) som är kopplade till en 9/4 multi-switch och vidare till boxen.
Hur ska jag göra kanalsökningen på Vu+ Duo boxen? vilka alternativ ska jag välja när jag ska söka in kanalerna?
Postad 22 september 2011 - 09:10
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 692 inlägg
Är sugen på denna boxen. Har idag både Canal Digital och Viasat, har 2 antennkablar från Canal Digital och 1 från Viasat. Jag vill nämligen kunna spela in på Canal digital samtidigt som jag ser på en annan CD kanal. Men jag vill även ha tillgång till alla Viasat kanaler. Går detta att lösa, krävs det inte 3 antenningångar då ?
Postad 22 september 2011 - 10:13
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
lajbanson
Låter som att du har allt för att komma igång. Jag körde den senaste OpenPli och det har fungerat bra än så länge. Tänk bara på att när du skannar så får du köra Simple och sen anger du bara Thor 0,9 på Port A och utelämmnar Port B. kommer inte ihåg hur det var med Turner 2 om man fick ange Portar för den också eller om den kopierade ifrån Turner 1 men jag tror att eftersom jag angav samma så blev det bara kanalsökning på en turner.
cliff666
Du kör som vanligt. Jag har en Parabol med 4st Quattro huven och jag har en 16in 16ut MultiSwitch med Thor 0,9 på Port A. Sirius 4,8 på Port B, Hotbird 13 på Port C och Astra 19,2 på Port D. Detta kräver dock avancerad mode men du kan köra på Simple och sedan ange rätt Satelit på rätt port bara.
BioBerra
Jag skulle ha kört med 1st Diseq switch på Turner 1, d.v.s kört in CD kabel 1 på Port A(lnb1) och sedan kabeln ifrån Viasat på Port B(lnb2) och haft CD nummer 2 på Turner nummer 2. Dock får du precis som du beskriver begränsningar i vad du kan spela in eller titta på samtidigt. Men du kan spela in 2st CD kanaler och titta på en tredje CD kanal som ligger på samma transponder som någon av de kanaler du spelar in. Alternativt spela in en CD och en Viasat samt titta på en kanal ifrån någon av de transpondrar du spelar in på. Givetvis kan du alltid se på en inspelning samtidigt som du spelar in 2 kanaler.
Edit: Man borde kunna spela in en kanal till som ligger på samma transponder som den man redan spelar in, dock inget jag testat.
Redigerat av Posti2ggr, 22 september 2011 - 10:47.
Postad 22 september 2011 - 11:05
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
lajbanson Låter som att du har allt för att komma igång. Jag körde den senaste OpenPli och det har fungerat bra än så länge. Tänk bara på att när du skannar så får du köra Simple och sen anger du bara Thor 0,9 på Port A och utelämmnar Port B. kommer inte ihåg hur det var med Turner 2 om man fick ange Portar för den också eller om den kopierade ifrån Turner 1 men jag tror att eftersom jag angav samma så blev det bara kanalsökning på en turner. cliff666 Du kör som vanligt. Jag har en Parabol med 4st Quattro huven och jag har en 16in 16ut MultiSwitch med Thor 0,9 på Port A. Sirius 4,8 på Port B, Hotbird 13 på Port C och Astra 19,2 på Port D. Detta kräver dock avancerad mode men du kan köra på Simple och sedan ange rätt Satelit på rätt port bara. BioBerra Jag skulle ha kört med 1st Diseq switch på Turner 1, d.v.s kört in CD kabel 1 på Port A(lnb1) och sedan kabeln ifrån Viasat på Port B(lnb2) och haft CD nummer 2 på Turner nummer 2. Dock får du precis som du beskriver begränsningar i vad du kan spela in eller titta på samtidigt. Men du kan spela in 2st CD kanaler och titta på en tredje CD kanal som ligger på samma transponder som någon av de kanaler du spelar in. Alternativt spela in en CD och en Viasat samt titta på en kanal ifrån någon av de transpondrar du spelar in på. Givetvis kan du alltid se på en inspelning samtidigt som du spelar in 2 kanaler. Edit: Man borde kunna spela in en kanal till som ligger på samma transponder som den man redan spelar in, dock inget jag testat.
Ok, men vad ska jag välja? Ska jag välja Toneburst A/B eller Diseqc A/B?
Postad 22 september 2011 - 14:04
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Oj det var en bra fråga, kan inte minnas att jag ställt om utan kört default. Måste kolla min box men om jag skall gissa så borde det vara Diseq och inte Toneburst.
Postad 22 september 2011 - 15:59
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Oj det var en bra fråga, kan inte minnas att jag ställt om utan kört default. Måste kolla min box men om jag skall gissa så borde det vara Diseq och inte Toneburst.
ok det finns även 2 val under Diseqc, Ange volt och 22Khz samt skicka enbart Diseqc vid ändrad satellit. Ska jag ha båda dom på off?
Postad 22 september 2011 - 16:22
Rilli_Chefen
-
Rilli_Chefen
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej alla glada !
fick hem min vu+ igår och har fått allt att fungera basic.. valde Pli och det känns ju smidigt och bra.
lade in iDreamx på macken och redigerade kanallistor osv. satt fipplade lite i programet och insåg att jag kunde styra
boxen med "fjärren" i iDreamx (lilla damen var inte lika nöjd som jag när jag bytte kanal när det var som mest spännande) 
sen insåg jag att det var jätte enkelt att strema tv på macen.
i sovrummet har jag en tv som jag kan koppla datorn till och strema till och samtidigt byta kanal utan att behöva gå till boxen och byta.
Fråga: finns det nån smart pryl som jag kan koppla in i tv:n och styra boxen och strema kanaler trådlöst med?
någon som vet om det fungerar med en Apple TV box ? så jag slipper släpa upp datorn och koppla in den varenda kväll.
edit. Har trådlös router hemma..
Mvh // Rille
Redigerat av Rilli_Chefen, 22 september 2011 - 16:55.
Postad 22 september 2011 - 18:01
Posti2ggr
-
Posti2ggr
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
ok det finns även 2 val under Diseqc, Ange volt och 22Khz samt skicka enbart Diseqc vid ändrad satellit. Ska jag ha båda dom på off?
Låt dem vara som default d.v.s Set Voltage = Yes Send Diseq = No
Postad 27 september 2011 - 08:26
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Nu finns det en ny variant av Cool TV guide. Cool TV Guide V5 by Coolman http://www.world-of-...ghlight=coolman
Postad 28 september 2011 - 10:40
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Det blev Blackhole 1.6.5 imagen till slut - fungerar klockrent (har kört i en vecka nu). Kör med default skin (beyonce) efter att det strulat lite med andra skins (prestandaproblem, låsningar mm). Har även testat coolguide för epg, men den tycker jag inte gav så mycket. Svt play stödet fick jag inte till alls via streaming appen (minns inte vad den kallas). Har dock precis installerat movie edit för att kunna kategorisera inspelningar och för att kunna byta namn - enkelt tillägg som ser bra ut så här långt. Dock har jag lite problem med streaming - dels till PC och dels till surfplattan: - När jag streamar till PC via Dreambox WebControl så fungerar SD kanaler utmärkt, men HD laggar. Jag har ingen lagg när jag kör.ts filen lokalt på pc. Kan det vara prestandaproblem på pcn ändå?
- När jag försöker stream till ZTE light (surfplatta med usel spec) så fryser bilden efter ett par frames. Har försökt med både DreamDroid och Enigmanoid. Går det att konfigurera någon typ av nedskalning i VU+ lådan, eller är det någon som har något annat tips för att få det att lira (utan att behöva uppgradera surfplattan - inte ett alternativ, då får jag vara utan funktionen)?
Trevlig box så här långt - och skönt med 2TB diskutrymme - många HD filmer blir det (inte för att jag hinner se dem...).
Postad 28 september 2011 - 10:49
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Ok, ström till PC fungerar bra efter uppgradering av Videolan (VLC) till 1.1.11! (En sak mindre att fixa...)
Postad 28 september 2011 - 13:50
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hur fungerar textningen med Black hole 1.6.5.
Postad 28 september 2011 - 15:03
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Är det någon som vet om det funkar med 2 st. olika Canal digital kort samtidigt?
Alltså ett norskt kort för norska kanaler och ett svenskt kort för svenska kanaler.
Om man inte kan specifikt adressera ett kort till rätt kortläsare riskerar boxen att läsa fel kort, med resultatet "behörighet saknas"
Är det någon som har sett en pluggin för detta?
Den som vill ha detta har just nu en Force 1189 som sjunger på sista versen.
Postad 28 september 2011 - 20:29
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Hur fungerar textningen med Black hole 1.6.5.
Textningen fungerar utmärkt! Har sett att det varit vissa klagomål på den, men jag har inte stött på några problem.
Postad 29 september 2011 - 10:35
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Är det någon som vet om det funkar med 2 st. olika Canal digital kort samtidigt? Alltså ett norskt kort för norska kanaler och ett svenskt kort för svenska kanaler. Om man inte kan specifikt adressera ett kort till rätt kortläsare riskerar boxen att läsa fel kort, med resultatet "behörighet saknas" Är det någon som har sett en pluggin för detta? Den som vill ha detta har just nu en Force 1189 som sjunger på sista versen.
Borde funka med OSCam och lastbalancering... Jag körde CD + Com Hem (båda Conax) förut i min DM8000 utan problem, enda kruxet då var att OSCam bara kund uppdatera 1 kort. Detta var ett bra tag sedan och OSCam har uppdaterats otaliga gånger sen dess...
Postad 29 september 2011 - 12:18
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Neeej!  Boxen har dött efter 8 dagar. Har kontaktat butiken för att få det till DOA med utbyte av boxen, men icke sa nicke. De ska felsöka och jag kanske får boxen i retur nästa vecka i bästa fall. Katastrof!
Postad 29 september 2011 - 16:29
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Neeej! Boxen har dött efter 8 dagar. Har kontaktat butiken för att få det till DOA med utbyte av boxen, men icke sa nicke. De ska felsöka och jag kanske får boxen i retur nästa vecka i bästa fall. Katastrof!
Helt död - lyser inte alls? Då kanske nätdelen har gett upp?
Postad 29 september 2011 - 18:49
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Neeej! Boxen har dött efter 8 dagar. Har kontaktat butiken för att få det till DOA med utbyte av boxen, men icke sa nicke. De ska felsöka och jag kanske får boxen i retur nästa vecka i bästa fall. Katastrof!
Bara hoppas du inte handlat av Satpro i Malmö, tog dom 6 veckor att fixa en digitalbox åt en jag känner . Han handlar aldrig mer av dom.Katastrofalt dålig service.
Postad 29 september 2011 - 18:49
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Inget livstecken alls, så det kan säkert vara nätdelen. Åker med posten imorgon...
Postad 29 september 2011 - 19:03
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Den är från Satvision i sthlm. Vi får se hur det går...
Postad 02 oktober 2011 - 20:13
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Är det bara jag som har problem med att bilden fryser till ibland när man ska spela upp samtidigt som man spelar in. Jag har provat med 2 st hårdiskar och värre var det med WD-Green än nu med Seagate.
Någon som har testat SSD?
Postad 03 oktober 2011 - 17:40
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Är det bara jag som har problem med att bilden fryser till ibland när man ska spela upp samtidigt som man spelar in. Jag har provat med 2 st hårdiskar och värre var det med WD-Green än nu med Seagate. Någon som har testat SSD?
Att "green" diskar kan krångla till och från är känt. Själv spelar jag in på en server och kan spela in 5st HD kanaler samtidigt som jag tittar på en kanal utan problem. Kör trådat giga och alla enheter "gömda" bakom gigaswitchar
Postad 03 oktober 2011 - 19:10
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Men snälla du
Läs vad man skriver
LÄS TRÅDEN OCH SLUTA KLADDA
Sluta också googla då du verkar bli snurrig av det du läser
Läs denna tråden och lär dig hur du gör
Sitter och bakläser denna tråd lite. Verkar så bra att man kanske ska slå till. Och så bra med en enda källa för att lära sig den. Det uppskattas. :-)
Postad 03 oktober 2011 - 19:26
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Borde funka med OSCam och lastbalancering... Jag körde CD + Com Hem (båda Conax) förut i min DM8000 utan problem, enda kruxet då var att OSCam bara kund uppdatera 1 kort. Detta var ett bra tag sedan och OSCam har uppdaterats otaliga gånger sen dess...
Vad är lastbalancering... och hur gör man?
Postad 04 oktober 2011 - 11:50
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är det bara jag som har problem med att bilden fryser till ibland när man ska spela upp samtidigt som man spelar in. Jag har provat med 2 st hårdiskar och värre var det med WD-Green än nu med Seagate. Någon som har testat SSD?
Detta problemet har jag haft ett tag, vissa tider är det mycket problem men oftast fungerar det bra. Det är väl först denna veckan som jag märkt att det är hårddisken jag har problem med. Använder en WD Green disk men kommer helt klart att byta ut den, alternativet är att köpa en NAS lösning istället.
Postad 06 oktober 2011 - 17:20
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vad är lastbalancering... och hur gör man?
Här finns all dokumentation: http://streamboard.gmc.to:8001/wiki Lastbalanseringen "mappar" CAID mm mot rätt kort-läsare, se bilder...
Bifogad fil(er)
-
1.tiff 103,93K
32 Antal nerladdningar
-
2.tiff 147,93K
24 Antal nerladdningar
-
3.tiff 151,17K
20 Antal nerladdningar
Redigerat av bpl, 06 oktober 2011 - 17:32.
Postad 21 oktober 2011 - 00:27
GambitSWE
-
GambitSWE
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nu har jag haft min box (duo) i cirka 14 mån, och den puffar på bra med vti image...jag kommer dock ihåg att det rekommenderades på de tyska forumen att köra samsung diskarna, speciellt 500gb varianterna, då dessa hade minst problem av alla rapporterade diskar..Jag kom ihåg att jag följde trådarna och inhandlade en sådan som nämndes... (Samsung 500gb HD502HI).... sedan borde det egentligen vara så att alla skall fungera men men...fast detta var ju så länge sedan så mycket borde väl ha hänt sedan dess, men jag har dock inga problem med min disk.
Postad 23 oktober 2011 - 10:00
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hur har det gått? Jag är bra nyfiken. Neeej! Boxen har dött efter 8 dagar. Har kontaktat butiken för att få det till DOA med utbyte av boxen, men icke sa nicke. De ska felsöka och jag kanske får boxen i retur nästa vecka i bästa fall. Katastrof!
Fråga om streaming. Innebär det att jag kan starta den och sen gå till valfri TV och titta där. Vad behövs i så fall för utrustning på den Kan man titta på Iphone? Hur gör man då?
Redigerat av ansgar, 23 oktober 2011 - 10:03.
Postad 23 oktober 2011 - 17:58
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Nu har jag haft min box (duo) i cirka 14 mån, och den puffar på bra med vti image...jag kommer dock ihåg att det rekommenderades på de tyska forumen att köra samsung diskarna, speciellt 500gb varianterna, då dessa hade minst problem av alla rapporterade diskar..Jag kom ihåg att jag följde trådarna och inhandlade en sådan som nämndes... (Samsung 500gb HD502HI).... sedan borde det egentligen vara så att alla skall fungera men men...fast detta var ju så länge sedan så mycket borde väl ha hänt sedan dess, men jag har dock inga problem med min disk.
Kanske skulle byta ut min Seagate mot en Samsung som jag har i datorn. Problemet med Samsungdiskar är ju i stället att samtliga jag köpt rumblar (vibrerar) rätt högljutt.
Postad 25 oktober 2011 - 15:41
Unregistered17390b48
-
Unregistered17390b48
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har läst här på forumet att det finns några som använder idreamx och jag har laddat ner det och försökt att komma in i min box men jag har inte lyckats med det, jag har följt anvisningarna och gjort inställningarna som följer med idreamx vid nerladning. Finns det någon som kan hjälpa mig?
Jag har kör med pli 2,1 från den 25/10 jag har laddat ner webinterface old.
Vore tacksam för all hjälp. Ställ frågor till mig om det är några oklarheter i min beskrivning.
mvh Berrb
Postad 27 oktober 2011 - 08:25
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vad har du för problem med iDreamX?
Om du har angett adress, user och password rätt så ska det fungera...
Postad 28 oktober 2011 - 14:05
Unregistered17390b48
-
Unregistered17390b48
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det fungerar nu.
Jag tror att jag laddade ner fel webinterface.
Jag avinstalerade webi och installerade webi old och nu fungerar det.
Postad 29 oktober 2011 - 19:47
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag använder Com Hem och behöver hjälp med med OsCam, kan inget alls, config fil skulle hjälpa en del.
Postad 30 oktober 2011 - 12:18
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hur är det nuförtiden? Är det fortfarande omöjligt att se Viasat's samt CD HD-kanaler med en alternativ box som denna?
Är riktigt sugen på en vu+duo, men det är ju inte värt det om jag inte kan se HD.
Postad 30 oktober 2011 - 12:37
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Nej HD funkar bara med Viasats egna boxar.
Postad 30 oktober 2011 - 16:42
femman1
-
femman1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Med CD fungerar HD utmärkt!
Postad 30 oktober 2011 - 18:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja än sålänge funkar HD hos CD men hur länge det funkar vet ingen.
Missade att han skrev CD också därför jag bara nämnde Viasat.
Redigerat av Leatherface, 30 oktober 2011 - 18:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|