Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 augusti 2011 - 22:10

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Blev uppringd av en Comhem-försäljare som lovade mig att jag skulle komma billigare undan än idag om jag lyssnade på han. Han frågade om bredband och hemtelefoni och sedan kom erbjudandet: Snabbt bredband, typ 100 Mbit utan kostnad i 6 månader med endast 3 månaders uppsägningtid. Perfekt sa jag! Och inga extra kostnader sa jag? Nä, sa han bara frakt på 99 kronor. Och då sa jag att han inte höll vad han lovade när samtalet började och att jag inte var intresserad då det blev en utgift mot vad jag hade idag och då kommer jag inte billigare undan än i dag trots hans löfte!

Postad 11 augusti 2011 - 04:23

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Frakten får man alltid betala. Det va nog månadskonstnaderna han tänkte på mer.

Postad 11 augusti 2011 - 15:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Blev uppringd av en Comhem-försäljare som lovade mig att jag skulle komma billigare undan än idag om jag lyssnade på han. Han frågade om bredband och hemtelefoni och sedan kom erbjudandet: Snabbt bredband, typ 100 Mbit utan kostnad i 6 månader med endast 3 månaders uppsägningtid. Perfekt sa jag! Och inga extra kostnader sa jag? Nä, sa han bara frakt på 99 kronor. Och då sa jag att han inte höll vad han lovade när samtalet började och att jag inte var intresserad då det blev en utgift mot vad jag hade idag och då kommer jag inte billigare undan än i dag trots hans löfte!

öhhh.. bredband gratis i 6 månader och du gnäller över 99kr i fraktkostnad?!

Postad 11 augusti 2011 - 16:35

DB9
  • DB9
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
På Kanal 5 HD fronten inget nytt?

Postad 11 augusti 2011 - 16:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hoppas att du fått rätt uppgifter.
Tittar man här:
http://www.comhem.se...18/-/index.html
så är villkoren för kampanjen på bredband och telefoni:
"Nu får du Bredband XXL (50-100 Mbit/s) för 199:-/mån i 6 månader när du tecknar 12 mån abonnemang (ord pris 399:-/mån).Tecknar du samtidigt Telefoni i ett år så bjuder vi på abonnemangsavgiften för Telefoni i 6 månader, därefter 69:-/mån."
Har du kanske blandat ihop kostnaden för bredband och telefoni? Isf kan du ångra dig enligt distansförsäljningslagen.

Enligt kampanjen blir telefonin gratis i 6 månader (men det är den alltid om du har kabel-tv och bredband också). Bredbandet rabatterat med 200 kr/mån de första 6 månaderna av bindningstiden.
Det brukar alltid vara 12 eller 24 månaders bindningstid på kampanjerna - därefter som vanligt tre månaders uppsägningstid.
Men jag vet ju inte vad som lovats i ditt fall. Men säljarna är inte alltid så glasklara om man inte pressar dem.

Postad 11 augusti 2011 - 19:56

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

öhhh.. bredband gratis i 6 månader och du gnäller över 99kr i fraktkostnad?!

Hade jag inte idag haft ett bredband som mycket väl fyller mitt behov där jag är bunden till att betala i 8 månader till så hade det varit en bra deal, men nu blev det kaka på kaka och hastighetsökningen med montage, installation tycker inte jag är värt 99 kr! Och att han påstod att jag skulle komma billigare undan än idag var ännu en lögn från Comhem, tycker comhem borde se sina kunder som intelligenta människor och inte komma körande med hästhandlarfasoner!

Tycker dock att deras största lögn är att de påstår att de har alla sportkanaler, om det var fallet vart är Viasat Motor HD?

Postad 11 augusti 2011 - 20:01

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hoppas att du fått rätt uppgifter.
Tittar man här:
http://www.comhem.se...18/-/index.html
så är villkoren för kampanjen på bredband och telefoni:
"Nu får du Bredband XXL (50-100 Mbit/s) för 199:-/mån i 6 månader när du tecknar 12 mån abonnemang (ord pris 399:-/mån).Tecknar du samtidigt Telefoni i ett år så bjuder vi på abonnemangsavgiften för Telefoni i 6 månader, därefter 69:-/mån."
Har du kanske blandat ihop kostnaden för bredband och telefoni? Isf kan du ångra dig enligt distansförsäljningslagen.

Enligt kampanjen blir telefonin gratis i 6 månader (men det är den alltid om du har kabel-tv och bredband också). Bredbandet rabatterat med 200 kr/mån de första 6 månaderna av bindningstiden.
Det brukar alltid vara 12 eller 24 månaders bindningstid på kampanjerna - därefter som vanligt tre månaders uppsägningstid.
Men jag vet ju inte vad som lovats i ditt fall. Men säljarna är inte alltid så glasklara om man inte pressar dem.

Jodå det var 6 månaders bredband 100 Mbit utan månadskostnad i 6 månader, med ingen bindningstid utan enbart 3 månaders uppsägningstid. Inga krav på telefoni. De ringde mig då jag var kund med enbart Tv som tjänst hos Comhem.

Postad 11 augusti 2011 - 21:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jodå det var 6 månaders bredband 100 Mbit utan månadskostnad i 6 månader, med ingen bindningstid utan enbart 3 månaders uppsägningstid. Inga krav på telefoni. De ringde mig då jag var kund med enbart Tv som tjänst hos Comhem.

Det var ju generöst - själv betalar jag från första dagen 499 kr/månad för Bredband 200. Men det var jag själv som tog kontakt när jag ville uppgradera bredbandet i början av året och då får man inga förmåner...
Det enda Comhem riskerar i ditt fall är kostnaden för modemet Netgear CG3100 som de skickar. Sedan finns ju förhoppningen om att få dig som trogen kund för 399 kr/mån på bredband - telefonin får du ju på köpet när du har de två andra abonnemangen. Då blir det ju en bra affär till slut för Comhem. :)

Postad 11 augusti 2011 - 22:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hej
Har skrivit förut och kan fortfarande inte byta 8 favoriter, har inte bytt lev utan comhem hela tiden.
De hela började när jag ringde och la till 4 extra favoriter nån vecka innan start.
När jag nu går in och tar bort en kanal och lägger till en ny får jag till svar att jag valt fel
antal. :)
/M

Det där är lönlöst att ens prova. Det har aldrig fungerat för mig. Skicka ett mail så ändrar de kanalerna åt dig.

Postad 12 augusti 2011 - 08:36

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej
Har skrivit förut och kan fortfarande inte byta 8 favoriter, har inte bytt lev utan comhem hela tiden.
De hela började när jag ringde och la till 4 extra favoriter nån vecka innan start.
När jag nu går in och tar bort en kanal och lägger till en ny får jag till svar att jag valt fel
antal. :)
/M

Hej,

Com Hem har avtal med olika programbolag för att distribuera kanaler i olika former/paket. I dagsläget saknas det rättigheter för vissa kanaler i 4 favoriter. Av den anledningen kan inte kunderna välja sina 12 favoritkanaler själva via Mina Sidor, de kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter utan 4 favoriter som tillval kan byta via hemsidan.

Vi hoppas på en lösning av detta framöver, vi har ingen förväntad lösningstid.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Postad 12 augusti 2011 - 08:40

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack för svaret!

En följdfråga bara; ser att jag får HD-box för en krona när jag beställer på Netonnet, i jämförelse med Er sida där motsvarande kostar 495:-, är det någonting jag har missat här?

Vänliga hälsningar
Erik

Återförsäljare har ibland egna erbjudanden och kan då som i detta fall erbjuda samma boxmodell till ett annat pris.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Postad 12 augusti 2011 - 10:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hej,

Com Hem har avtal med olika programbolag för att distribuera kanaler i olika former/paket. I dagsläget saknas det rättigheter för vissa kanaler i 4 favoriter. Av den anledningen kan inte kunderna välja sina 12 favoritkanaler själva via Mina Sidor, de kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter utan 4 favoriter som tillval kan byta via hemsidan.

Vi hoppas på en lösning av detta framöver, vi har ingen förväntad lösningstid.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Det där stämmer inte. Jag har Medium 8 favoriter och kan inte ändra kanaler på er websida. Jag har iofs HD-paketet också. Det kanske påverkar på ngt sätt?

Postad 12 augusti 2011 - 10:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det där stämmer inte. Jag har Medium 8 favoriter och kan inte ändra kanaler på er websida. Jag har iofs HD-paketet också. Det kanske påverkar på ngt sätt?

Kolla https://www.minhembi...s...t&p=3349194
Det är (ännu?) inte alla kunder som kan byta kanaler i Medium 8 Favoriter på Mina sidor. Men arbetet fortskrider för att få det att fungera för alla - enligt ComHem.

Postad 12 augusti 2011 - 15:17

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Kolla https://www.minhembi...s...t&p=3349194
Det är (ännu?) inte alla kunder som kan byta kanaler i Medium 8 Favoriter på Mina sidor. Men arbetet fortskrider för att få det att fungera för alla - enligt ComHem.

Det låter ju konstigt att de har min "omigrerade data" någon annan stans då jag bara har varit kund hos comhem i 3år ? samt att jag bor i ett helt nybyggt JM hus där det inte funnits några andra leverantörer innan :)

Skaffade abonemanget när jag flyttade hit, fast vad vet jag jag kanske ligger på nån gammal server i polen med windows 98 därför de har problem med migreringen :) hoho

Postad 12 augusti 2011 - 15:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det låter ju konstigt att de har min "omigrerade data" någon annan stans då jag bara har varit kund hos comhem i 3år ? samt att jag bor i ett helt nybyggt JM hus där det inte funnits några andra leverantörer innan :)

Skaffade abonemanget när jag flyttade hit, fast vad vet jag jag kanske ligger på nån gammal server i polen med windows 98 därför de har problem med migreringen :) hoho

ComHem förtydligade svaret här:
https://www.minhembi...s...t&p=3350180
"Vi har ett antal kunder som ligger i en annan databas sedan vi köpte upp andra bolag. Det går inte bara att flytta över på en gång utan måste göras på ett strategiskt vis. Vi har sedan en tid tillbaka påbörjat en migrering i våra system som kommer att flytta över kunderna till en och samma databas, detta är ett omfattande arbete som inte går över en natt att genomföra och som har krävt mycket planering under en väldigt lång tid för att säkerställa våra skyldigheter och säkerhet mot våra kunder."

Jag ställde frågan hur många kunder som var drabbade av problemen och varför det tog så lång tid. Svaret från ComHem låter trovärdigt men varför det ska ta flera år att skapa en enhetlig kunddatabas kan man ju undra. Nu kommer troligen 200 000 nya fd Canal Digital-kunder in i ComHems kundstock och det blir ju inte roligt om de får samma problem med Mina sidor som du har.
ComHems svar förklarar dock inte varför du har problem med Medium 8 Favoriter på Mina sidor eftersom du aldrig varit annat än ComHem-kund under de tre åren men du har kanske blivit uppköpt utan att veta om det...

Postad 16 augusti 2011 - 11:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
ComHem fortsätter sin kampanj med Judit & Judit:
http://www.comhem.se...24/-/index.html
Denna gång tydligen med kopplingar till videoclip på YouTube. Det är Bredband 200 som ska marknadsföras särskilt. Kan man ju förstå eftersom det nu når nästan alla ComHem-hushåll men hur många tycker 499 kr/månad är ok när uppladdningshastigheten fortfarande ligger på 10 Mbit/s?
Verkar som om ComHem är lika nöjda med Judit & Judit som Boxer med Robert. Irritation är tydligen positivt när det gäller reklam - likgiltighet är värre...
Hoppas nu ComHem inte glömmer oss gamla kunder i jakten på nya. Det är lätt för en leverantör att ta de gamla kunderna för givna - i synnerhet för ett företag som ComHem där många av kunderna har svårt att hitta alternativ - men då och då kan vi väl få något vi också utöver prishöjningar och kortavgifter?
Kan vi kanske få Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD och MTVN HD under hösten?

Postad 17 augusti 2011 - 14:58

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vill bara berätta att vi idag lanserar en ny CI-modul, denna gång med det enkla namnet Tv-modul. Modulen fungerar med tv-apparater som klarar av CI, att jämföra med den förra modulen som är en CI+-modul. Den nya modulen fungerar alltså inte tillsammans med HD-kanaler (förutom SVT 1/2 HD) men den ger däremot fler användare med äldre eller enklare tv-apparater möjligheten att slippa externa boxar och extra fjärrkontroller.

Mer om modulen kan ni läsa på http://www.comhem.se/tvmodul

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Postad 17 augusti 2011 - 15:16

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Hej

Finns det nåt sätt så man kan få två kort utan att man behöver teckna nåt abonnemang. Har idag M8 favoriter+Viasat premium i v-rummet. Skulle vilja ha M8 favoriter i sovrummet också. Går det o lösa??

Postad 19 augusti 2011 - 22:04

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej

Finns det nåt sätt så man kan få två kort utan att man behöver teckna nåt abonnemang. Har idag M8 favoriter+Viasat premium i v-rummet. Skulle vilja ha M8 favoriter i sovrummet också. Går det o lösa??

Det billigaste är ett syskonabonnemang, då speglar de dina kanaler utan Viasat Premium för 99:-/mån utan en extra kortavgift. läs mer nedan:

http://www.comhem.se...88/-/index.html

Postad 20 augusti 2011 - 05:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det billigaste är ett syskonabonnemang, då speglar de dina kanaler utan Viasat Premium för 99:-/mån utan en extra kortavgift. läs mer nedan:

http://www.comhem.se...88/-/index.html

Ja, syskonabonnemang funkar fint!
Tyvärr är det bara Canal+ som släppt till spegling - Viasat-abonnemangen måste man betala fullt pris för så många gånger som man vill ha dem på olika boxar. Snålt. Där borde ComHem lägga in en förhandlingsstöt men det går alltid så trögt så fort det är fråga om Viasat...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 augusti 2011 - 05:50.

Postad 20 augusti 2011 - 09:07

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Varför finns inte Fox News i utbudet? Betalar gärna en extra slant för att få den kanalen.

Kanalönskningar: FoxNews och Russia today (inför mångfald istället för enfald bland nyhetskanalerna).

Problem: SVT2 HD får bildstörningar efter en stunds tittande (ibland ordnar det sig genom att byta kanal och sedan tillbaks, men problemet uppstår igen efter en stund). jag har on-demand boxen.

Problem2: Kanalsorteringen hoppar tillbaks till default (en lösning med nästa uppdatering har utlovats, men när kommer uppdateringen?)

Syskonabbonemang: Vad är det för trams? Inför att man kan se på alla kanaler på alla sina tv apparater utan problem. Allt annat är bara trams...

SVTplay: Trams att det inte finns.... lös problemet...............

Postad 22 augusti 2011 - 08:38

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Varför finns inte Fox News i utbudet? Betalar gärna en extra slant för att få den kanalen.

Kanalönskningar: FoxNews och Russia today (inför mångfald istället för enfald bland nyhetskanalerna).

Problem: SVT2 HD får bildstörningar efter en stunds tittande (ibland ordnar det sig genom att byta kanal och sedan tillbaks, men problemet uppstår igen efter en stund). jag har on-demand boxen.

Problem2: Kanalsorteringen hoppar tillbaks till default (en lösning med nästa uppdatering har utlovats, men när kommer uppdateringen?)

Syskonabbonemang: Vad är det för trams? Inför att man kan se på alla kanaler på alla sina tv apparater utan problem. Allt annat är bara trams...

SVTplay: Trams att det inte finns.... lös problemet...............

Hej,

Att ta in en ny kanal i utbudet är en lång process som startar med att kunder gör oss uppmärksam på att de har intresse för en viss kanal (ibland kan vi själv initiera förhandlingar om kanalen är väldigt populär). Vi sammanställer sedan hur många kunder som är intresserade och därefter börjar en lång process med kontroll av rättigheter, kostnad med mera. När man lägger ihop alla delar i processen så är det långt från start till mål och det är inte alltid utan hinder på vägen.

Vi har nu noterat ditt intresse för Fox News samt Russia Today.

Beträffande problem nummer 1, bildstörningar, skulle vi rekommendera att du tar kontakt med Kundservice för en felsökning, om det inte redan skett?

Beträffande problem nummer 2, kanalsortering, kan vi inte säga när ny mjukvara kommer då vi utvärderar mjukvaran och om vi inte är nöjd med den så måste det göras ändringar. Vi återkommer med mer information när ny mjukvara släpps.

Vad gäller syskonabonnemang så skulle det självklart var jättebra om man kunde se samtliga tillvalskanaler som man abonnerar på i sitt grundabonnemang. Här handlar det dock om en kostnad och den kostnaden skulle läggas på abonnemangsavgifter och det ger en ökade kostnader för våra kunder. Det är heller inte så enkelt som att bara ta ett beslut om att lägga alla tillvalskanaler i syskonabonnemang utan även här handlar det om förhandlingar som måste ske med programbolagen.

På din fråga om SVT Play, läs mer på följande länk:
http://www.comhemblo...ay-i-on-demand/

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Postad 22 augusti 2011 - 10:47

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej,

Att ta in en ny kanal i utbudet är en lång process som startar med att kunder gör oss uppmärksam på att de har intresse för en viss kanal (ibland kan vi själv initiera förhandlingar om kanalen är väldigt populär). Vi sammanställer sedan hur många kunder som är intresserade och därefter börjar en lång process med kontroll av rättigheter, kostnad med mera. När man lägger ihop alla delar i processen så är det långt från start till mål och det är inte alltid utan hinder på vägen.

Beträffande problem nummer 1, bildstörningar, skulle vi rekommendera att du tar kontakt med Kundservice för en felsökning, om det inte redan skett?

Beträffande problem nummer 2, kanalsortering, kan vi inte säga när ny mjukvara kommer då vi utvärderar mjukvaran och om vi inte är nöjd med den så måste det göras ändringar. Vi återkommer med mer information när ny mjukvara släpps.

Vad gäller syskonabonnemang så skulle det självklart var jättebra om man kunde se samtliga tillvalskanaler som man abonnerar på i sitt grundabonnemang. Här handlar det dock om en kostnad och den kostnaden skulle läggas på abonnemangsavgifter och det ger en ökade kostnader för våra kunder. Det är heller inte så enkelt som att bara ta ett beslut om att lägga alla tillvalskanaler i syskonabonnemang utan även här handlar det om förhandlingar som måste ske med programbolagen.

På din fråga om SVT Play, läs mer på följande länk:
http://www.comhemblo...ay-i-on-demand/

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Du menar på fullaste allvar att WildTV HD som ni plockade in i våras blev SÅ efterfrågad av massa kunder att ni kände att denna måste vi förhandla in?En kanadensisk jaktkanal som ingen jag menar INGEN hade hört talas om här och då är vi mer insatta än "svensson".Det är inte första april än...
Medans ni inte kan ta in efterfrågade kanaler som viasat motor hd,eurosport 2 hd och mtvnhd där den sista körs av ALLA dom andra bolagen...för att inte nämna kanal 5 hd... kom in i matchen igen tack.

Postad 22 augusti 2011 - 11:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Du menar på fullaste allvar att WildTV HD som ni plockade in i våras blev SÅ efterfrågad av massa kunder att ni kände att denna måste vi förhandla in?En kanadensisk jaktkanal som ingen jag menar INGEN hade hört talas om här och då är vi mer insatta än "svensson".Det är inte första april än...
Medans ni inte kan ta in efterfrågade kanaler som viasat motor hd,eurosport 2 hd och mtvnhd där den sista körs av ALLA dom andra bolagen...för att inte nämna kanal 5 hd... kom in i matchen igen tack.

Wild TV HD tror jag kom in som ett "specialerbjudande" - kan inte tänka mig att ComHem betalar - iaf inte några större pengar - för att visa denna kanal.
Att den skulle ha efterfrågats av ComHems kunder håller jag också för osannolikt - möjligen kan någon styrelsemedlem i Svenska Jägareförbundet ha önskat sig den en natt vid lägerelden...

När det gäller de HD-kanaler som verkligen har efterfrågan - alltså Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD, Kanal 5 HD och MTVN HD - är problemet att bara för att dessa kanaler är attraktiva i varierande grad är också priset ett annat än för en udda kanal av typen Wild TV HD (eller Out TV för den delen).

Postad 24 augusti 2011 - 20:39

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Hmmm, jag är tveksam till din förklaring. Det har funnits välbesökta namninsamlingar på nätet för att få tillgång till Foxnews via comhem. De finns mängder med diskussionsforum där svenskar efterlyser illegala (=enda alternativet i dagsläget) live-streams av Fox News, så det lär inte vara bristen av kundintresse som hindrar comhem att ta in fox news. Det finns ingen kanal som är mer efterfrågad på webben än Fox news.

Wikipedia (källkritik) om Foxnews: "Kanalen distribueras sedan 2001 via satellit till i stort sett hela jordklotet. Tablån är den samma oavsett land. I Sverige är Fox News Channel dock i dagsläget inte tillgänglig via någon operatör överhuvudtaget, trots att de skulle ha möjlighet att distribuera kanalen kostnadsfritt"

Jag har svårt att se att många av de dussinkanaler som finns i utbudet har större efterfrågan än Foxnews....

Att efterfrågan på Russia today inte är lika stark som på fox news, kan jag förstå (eftersom kanalen är ny och okänd för stora delar), men hellre mångfald än enfald gällande nyhetsförmedling.
Vi är tillräckligt intelligenta/källkritiska för att klara av nyheter med olika infallsvinkel (vi behöver inte daddas till ensidighet)

Redigerat av MrAssov, 24 augusti 2011 - 20:46.

Postad 24 augusti 2011 - 20:43

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
WildTV HD är ju helt galen. Ninja maskerade män som går runt med pilbågar och dödar allt. ALLT

Postad 24 augusti 2011 - 20:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
När det gäller Fox News kan det ju vara så att de svenska kabel- och satellitoperatörerna inte tycker att det är en tillräckligt seriös nyhetskanal och att man genom att sända Sky News ändå ger utrymme åt en av Rupert Murdochs nyhetskanaler...

Postad 25 augusti 2011 - 07:37

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Apropå sky news har jag den och cnn... s*tan i gatan vilken dålig bild dom har,där skulle man verkligen vilja ha HD

Postad 25 augusti 2011 - 18:06

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

När det gäller Fox News kan det ju vara så att de svenska kabel- och satellitoperatörerna inte tycker att det är en tillräckligt seriös nyhetskanal och att man genom att sända Sky News ändå ger utrymme åt en av Rupert Murdochs nyhetskanaler...

Hah hah haa.... du låter som Lars Ohly....

Självklart skall utbudet bestå av nyhetskanaler med olika vinklingar. Hellre mångfald än enfald...

Postad 25 augusti 2011 - 19:54

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Har haft comhem en massa år och dom har haft fox news en gång i tiden om inte mitt minne sviker,kommer inte ihåg varför den försvann

Postad 26 augusti 2011 - 08:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hah hah haa.... du låter som Lars Ohly....

Självklart skall utbudet bestå av nyhetskanaler med olika vinklingar. Hellre mångfald än enfald...

Ja, det diskuterades ju om Vänsterpartiet stod bakom att TV8 slutade sända Fox News 2006.
Det vore ju iofs intressant om detta parti lyckats sätta ett sådant avtryck i medielandskapet...
Men, skämt åsido, Fox News är kanske inte den mest opartiska och pålitliga nyhetskanalen men
jag vill ändå tillmäta den ett visst underhållningsvärde.
Varför de svenska operatörerna inte sänder Fox News längre vet jag inte men jag tror inte man behöver vara rädd för den kanalen. Det är bara att låta den hållas så tittarna får avgöra själva vad de tycker.
Och censur är jag inte för på något sätt - jag gillar mångfald och valfrihet. :P

Postad 26 augusti 2011 - 21:50

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har haft comhem en massa år och dom har haft fox news en gång i tiden om inte mitt minne sviker,kommer inte ihåg varför den försvann

Raderat, pucktvåa...

Redigerat av xrs99, 26 augusti 2011 - 21:51.

Postad 01 september 2011 - 21:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
fick idag alla tv1000 kanaler då jag uppdaterade viasat sport HD till viasat premium HD..

Liten fråga: på TV1000 HD så funkar inte dolby ljudet.. utan måste byta till stereo i boxen.. både viasat sport hd och premier leage hd funkar med dolby.. varför funkar inte tv1000 hd med dolby?? Har en Humax HDPVR-1000.

Är det någon annan som har samma problem?

Postad 02 september 2011 - 05:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

fick idag alla tv1000 kanaler då jag uppdaterade viasat sport HD till viasat premium HD..

Liten fråga: på TV1000 HD så funkar inte dolby ljudet.. utan måste byta till stereo i boxen.. både viasat sport hd och premier leage hd funkar med dolby.. varför funkar inte tv1000 hd med dolby?? Har en Humax HDPVR-1000.

Är det någon annan som har samma problem?

Samma här ang TV1000 HD på min HDPVR-1000C.
Men jag märkte en skillnad: På TV1000 HD står det "Engelska" mellan Dolby-symbolerna och där är det tyst.
Kikar jag på TV1000 SD-kanalen står det "Svenska" mellan Dolby-symbolerna och där finns det ljud!
Kanske ComHem har någon förklaring?
Vad innebär förresten "Svenska" i detta sammanhang? Någon dubbning har vi ju för det mesta inte att välja på som i vissa andra länder...

Postad 03 september 2011 - 14:33

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jaha, då var problemet med ingen svensk textning på Canal + HD Film kanalen tillbaks igen. Är den temporära lösningen borttagen eller vad händer??

Har inte varit någon text den senaste veckan. Trodde i min enfald att felet bara var temporärt med det verkar ju inte vara så tyvärr. Detta gäller i alla fall min Humax HDPVR.

Uppdatering:
Måste haft någon konstig inställning för jag ändrade till manuell inställning av texten o då kunde jag ju välja svensk text. Ändrade sedan tillbaks till automatisk text o då funkade också. Så nu är jag nöjd igen :lol:.

Redigerat av it2ceda, 03 september 2011 - 17:04.

Postad 05 september 2011 - 18:21

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag känner igen det där. Ringde till Comhem för att koppla in en ny HD box, och möttes av en aggressiv försäljare i luren. Eftersom jag redan hade ett modem i HD boxen var det inga som helst problem. Sex månader gratis, 3 månaders uppsägningstid. Säg upp Bredbandsbolaget och pröva oss till ingen kostnad.

Jag var skeptisk med all rätt. Jag har inget som helst behov av ett modem i vardagsrummet. Och jag hittar inget modem i HD boxen osv.

När papperen från Comhem kom så försökte jag förstå vad jag bundet mig för. Det var inte lätt. Enligt kontraktet skulle jag betala 285/månad (om jag kommer ihåg rätt) i 6 månader. 3 månaders uppsägning. Inget om kostnaden efter 6 månader. Ingen info om modem, och inget modem dök upp i posten heller. Jag sa upp kontraktet dag 12 enligt distansavtalslagen. Det var precis vad jag förväntade mig att göra.

Eftersom jag läst denna tråd visste jag också att det inte är lätt att säga upp avtal med Comhem. Jag skickade in uppsägning med rekommenderat brev och fick brekräftelse på detta. Kontrollerade noggrant att jag inte åkt på ett telefonabonnomang 'på köpet'. Efter ett par dagar dök dock en ny faktura upp nätet. Det visade det sig att jag hade sagt upp Bredband XL och fått Bredband medium istället, vilket jag aldrig beställt. Det var inga krångel med att säga upp det.

Men det var enbart tack vara denna tråd jag var vaksam och kontrollerade, annars hade autogirot klickat på. Med alla hitte-på avgifter som Comhem har skulle tagit tid att upptäcka felet. Och gud vet hur mycket jag åkt på att betala för bredbandet efter 6 månader? 395 + kabelavgifter och modemavgifter?

Ärligt talat - så här jobbar inte seriösa företag.
Ett seriöst företag hade
1) Skicka detta generösa erbjudande till mig och bett mig titta på det i lugn och ro.
2) Noggran specificerat villkoren och alla avgifter, inklusive hitte-på avgifter.
3) Visat statistik på hastighet och tid som Comhems bredbandet ligger nere i mitt område (för att på något sätt övertyga mig om driftsäkerhet.
4) Förstått att drifsäkerhet är viktigt, och utovat gratis mobilt bredband så fort det fasta bredbandet inte fungerar. Det är väldigt enkelt. Vi (=comhem) kan inte leverera till den och den adressen. Logga in på hemsida och få en kupong på en dags gratis mobilt bredband.

Slutsats lita aldrig på Comhem.

Postad 08 september 2011 - 10:47

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Nu blir det en liten dubbelpost här, ber om ursäkt för detta, men det kändes rätt att lägga detta inlägg både här och i den enskilda tråden om boxen.

Nu finns en ny mjukvara till vår inspleningsbara HD-box Samsung SMT-C7160 ute i nätet. För att få in uppdateringen i din box behöver du göra en omstart av boxen.

De här problemen/buggarna är åtgärdade i den uppdaterade mjukvaran:

- Felaktig omställning av bildupplösning. Tidigare kunde boxen ”tappa” upplösningen på HDMI och ställa om den till 576p. Detta har åtgärdats och inställd upplösning (normalt sett 1080i) bibehålls.
- Utökad programinformation. I den utökade programinformationen saknades ibland den sista raden. Nu går det att rulla ned och läsa all text.
- Dansk textning på Animal Planet. På denna kanal visades både svensk och dansk textning vid uppspelning av ett inspelat program. Den danska textningen visas inte längre.
- Kanal 703. Om boxen står på kanal 1 (SVT1) och du trycker på CH- visas inte längre den icke-fungerande kanalen på kanalplats 703.
- Frontpanelen. Programtitlar som innehåller ”å”, ”ä” och ”ö” visas nu korrekt på boxens skärm.
- Sökning i programguide. Bokstäverna ”å”, ”ä” och ”ö” kan nu användas vid sökningar i programguiden.
- Skiftläge. Vid inmatning av text kunde indikering av gemener och versaler upplevas som inverterat. Detta är åtgärdat.
- Ingen åtkomst. Dessa meddelanden har nu konsekvent beteende och visas alltid med en tillhörande felkod.

Vi har även gjort ett par förändringar/förbättringar av boxens funktioner:
- Redigera inspelningar. Det finns nu möjlighet att klippa bort början eller slutet av en inspelning med hjälp av ”>|<”-knappen. Det går inte att klippa bort ett segment mitt i en inspelning.
- MP3 i mediaspelaren. Förbättrad uppspelning av ljudfiler i MP3-format.
- Avrundad inspelningslängd. Inspelningslängden rundas nu av till hela minuter. Exempel: 24m59s visas nu som 25min.
- Datumformat. Alla datum i programguiden visas nu i svenskt standardformat, ”ÅÅÅÅ-MM-DD”, till exempel ”2011-03-12″.
- HDMI genom extern växlare. Kunder har rapporterat in problem när hemmabioförstärkare, etc., har kopplats in mellan box och tv. Risken för sådana problem ska nu vara mindre.
- Döpa om inspelningar. Det går nu att ändra namn på inspelningar.
- Gömma inspelningar. Det går nu att gömma inspelningar med boxkoden.
- Frontlampan. Den röda lampan på fronten lyser nu med ett mer konsekvent beteende. Lampan lyser i standbyläge och är släckt i aktivt läge. I aktivt läge visas kanal- eller programnamn i frontpanelen.
- Val av upplösning. Tidigare valde boxen upplösningen 576p vid installation om man inte accepterade den föreslagna upplösningen 1080i inom 20 sekunder. Detta innebar att många kunder körde boxen med den begränsade upplösningen 576p utan att veta om det. Nu är denna funktion ändrad och installationen stannar tills inställningen bekräftas av användaren.

Vi har fortfarande ett par kända problem som vissa kunder upplever som vi fortsätter att jobba med:
- Fläktljud. Fläkten kan varva upp ibland vilket upplevs störande av vissa kunder. Ny mjukvara är under utveckling för att förbättra detta.
- Kanallistan och menyer poppar upp av sig själva. Detta är ett hårdvaruproblem. Om du drabbas av detta, gör en felanmälan till vår Kundservice på 0771 – 55 00 00.

Den nya mjukvaran har versionsnummer 762. Den tidigare mjukvaran hette 748.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Postad 08 september 2011 - 11:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Äntligen en fix för problemet med tappad upplösning. Ska testas ikväll

Det verkar fungera korrekt nu ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 september 2011 - 08:47.

Postad 12 september 2011 - 17:44

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Hej Comhem,

Inge news när man kan välja TV3 HD på 8 Fav? eller när ni får in Kanal 5 HD? :)

Postad 12 september 2011 - 18:45

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej alla,

Sitter med funderingar på att köpa tv-paket från Comhem med SmarDTV-modulen. Främst för att kunna kolla Premier League.

Någon som har erfarenheter från modulen? Fördelar nackdelar jämfört med box, förutom pris och sladdtrassel?
Jag har idag en Samsung le-40a676.

Postad 12 september 2011 - 22:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Hej alla,

Sitter med funderingar på att köpa tv-paket från Comhem med SmarDTV-modulen. Främst för att kunna kolla Premier League.

Någon som har erfarenheter från modulen? Fördelar nackdelar jämfört med box, förutom pris och sladdtrassel?
Jag har idag en Samsung le-40a676.

Ser väll egentligen bara en nackdel.. Och den nackdelen gör att jag har box.. Man kan inte spela in program på tvn! Men har du ingen användning av det så är det väll bara att köra på..

Postad 13 september 2011 - 16:30

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Hej,

Nu blir det en liten dubbelpost här, ber om ursäkt för detta, men det kändes rätt att lägga detta inlägg både här och i den enskilda tråden om boxen.

Nu finns en ny mjukvara till vår inspleningsbara HD-box Samsung SMT-C7160 ute i nätet. För att få in uppdateringen i din box behöver du göra en omstart av boxen.

De här problemen/buggarna är åtgärdade i den uppdaterade mjukvaran:

- Felaktig omställning av bildupplösning. Tidigare kunde boxen ”tappa” upplösningen på HDMI och ställa om den till 576p. Detta har åtgärdats och inställd upplösning (normalt sett 1080i) bibehålls.
- Utökad programinformation. I den utökade programinformationen saknades ibland den sista raden. Nu går det att rulla ned och läsa all text.
- Dansk textning på Animal Planet. På denna kanal visades både svensk och dansk textning vid uppspelning av ett inspelat program. Den danska textningen visas inte längre.
- Kanal 703. Om boxen står på kanal 1 (SVT1) och du trycker på CH- visas inte längre den icke-fungerande kanalen på kanalplats 703.
- Frontpanelen. Programtitlar som innehåller ”å”, ”ä” och ”ö” visas nu korrekt på boxens skärm.
- Sökning i programguide. Bokstäverna ”å”, ”ä” och ”ö” kan nu användas vid sökningar i programguiden.
- Skiftläge. Vid inmatning av text kunde indikering av gemener och versaler upplevas som inverterat. Detta är åtgärdat.
- Ingen åtkomst. Dessa meddelanden har nu konsekvent beteende och visas alltid med en tillhörande felkod.

Vi har även gjort ett par förändringar/förbättringar av boxens funktioner:
- Redigera inspelningar. Det finns nu möjlighet att klippa bort början eller slutet av en inspelning med hjälp av ”>|<”-knappen. Det går inte att klippa bort ett segment mitt i en inspelning.
- MP3 i mediaspelaren. Förbättrad uppspelning av ljudfiler i MP3-format.
- Avrundad inspelningslängd. Inspelningslängden rundas nu av till hela minuter. Exempel: 24m59s visas nu som 25min.
- Datumformat. Alla datum i programguiden visas nu i svenskt standardformat, ”ÅÅÅÅ-MM-DD”, till exempel ”2011-03-12″.
- HDMI genom extern växlare. Kunder har rapporterat in problem när hemmabioförstärkare, etc., har kopplats in mellan box och tv. Risken för sådana problem ska nu vara mindre.
- Döpa om inspelningar. Det går nu att ändra namn på inspelningar.
- Gömma inspelningar. Det går nu att gömma inspelningar med boxkoden.
- Frontlampan. Den röda lampan på fronten lyser nu med ett mer konsekvent beteende. Lampan lyser i standbyläge och är släckt i aktivt läge. I aktivt läge visas kanal- eller programnamn i frontpanelen.
- Val av upplösning. Tidigare valde boxen upplösningen 576p vid installation om man inte accepterade den föreslagna upplösningen 1080i inom 20 sekunder. Detta innebar att många kunder körde boxen med den begränsade upplösningen 576p utan att veta om det. Nu är denna funktion ändrad och installationen stannar tills inställningen bekräftas av användaren.

Vi har fortfarande ett par kända problem som vissa kunder upplever som vi fortsätter att jobba med:
- Fläktljud. Fläkten kan varva upp ibland vilket upplevs störande av vissa kunder. Ny mjukvara är under utveckling för att förbättra detta.
- Kanallistan och menyer poppar upp av sig själva. Detta är ett hårdvaruproblem. Om du drabbas av detta, gör en felanmälan till vår Kundservice på 0771 – 55 00 00.

Den nya mjukvaran har versionsnummer 762. Den tidigare mjukvaran hette 748.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

När uppdaterar ni Comhem Humax HDPVR-1000C?
Förutom fix av den mest irriterande buggen med att den tappar favort-listan så vore ovanstående redigeringsfunktion för Samsungen mycket välkommen i Humaxen också.

Postad 13 september 2011 - 17:08

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Förutom fix av den mest irriterande buggen med att den tappar favort-listan så vore ovanstående redigeringsfunktion för Samsungen mycket välkommen i Humaxen också.

+1

Redigerat av Aeroaero, 13 september 2011 - 18:38.

Postad 13 september 2011 - 18:05

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hej Comhem,

Inge news när man kan välja TV3 HD på 8 Fav? eller när ni får in Kanal 5 HD? B)

+1

Redigerat av aziraphele, 13 september 2011 - 18:05.

Postad 13 september 2011 - 20:21

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Samma problem här, samt att jag fått "lagg" på vissa delar av bilden på 4hd(interlacing-problem?) på senaste tiden.. Såg i senaste reklambladet att det nu går att söka i play-delen som jag efterfrågat innan, jättebra B)

Postad 14 september 2011 - 09:12

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

+2

Postad 14 september 2011 - 13:41

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej Comhem,

Inge news när man kan välja TV3 HD på 8 Fav? eller när ni får in Kanal 5 HD? B)

Tror vi kan glömma nya kanaler detta år,i deras ögon är vår kvot redan uppfylld iom mars månads tillskott...tror deras pengar är öronmärkta åt judiths reklam resten av året.
Och uppdatering på humax boxen? glöm er dröm det är ju år sedan vi fick nån senast, och nu verkar det bara vara samsung boxen som det satsas på.Det satsas mycket på kampanjer o skit av alla nuförtiden men innehållet är det sista det satsas på dvs KANALERNA vi ska se på.

Postad 15 september 2011 - 18:46

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hej,

Det är bildstörningar för mig på CANALPlus Extra4.
Med ojämna mellanrum flashar det till "Back Soon".
Det kan inte bara vara jag som har det?
Sitter med Humaxboxen.
Oerhört irriterande att försöka kolla på Hv71-Djurgården....

Postad 16 september 2011 - 13:23

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
är det bara comhem som har dålig bildkvalitet på national geographic
jag menar inte hd kanalen utan den vanliga kanalen
jag undrar om det kan vara comhem som är boven eller om det är tv kanalen som är boven
hos comhem så ser kanalen ut som vhs dvs suddig bild och orena färger
det finns även andra kanaler med dålig bild kvalitet några ex tv7 tidigare tv4 plus, Axess tv ,disney channel

Postad 16 september 2011 - 13:30

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag känner igen det där. Ringde till Comhem för att koppla in en ny HD box, och möttes av en aggressiv försäljare i luren. Eftersom jag redan hade ett modem i HD boxen var det inga som helst problem. Sex månader gratis, 3 månaders uppsägningstid. Säg upp Bredbandsbolaget och pröva oss till ingen kostnad.

Jag var skeptisk med all rätt. Jag har inget som helst behov av ett modem i vardagsrummet. Och jag hittar inget modem i HD boxen osv.

När papperen från Comhem kom så försökte jag förstå vad jag bundet mig för. Det var inte lätt. Enligt kontraktet skulle jag betala 285/månad (om jag kommer ihåg rätt) i 6 månader. 3 månaders uppsägning. Inget om kostnaden efter 6 månader. Ingen info om modem, och inget modem dök upp i posten heller. Jag sa upp kontraktet dag 12 enligt distansavtalslagen. Det var precis vad jag förväntade mig att göra.

Eftersom jag läst denna tråd visste jag också att det inte är lätt att säga upp avtal med Comhem. Jag skickade in uppsägning med rekommenderat brev och fick brekräftelse på detta. Kontrollerade noggrant att jag inte åkt på ett telefonabonnomang 'på köpet'. Efter ett par dagar dök dock en ny faktura upp nätet. Det visade det sig att jag hade sagt upp Bredband XL och fått Bredband medium istället, vilket jag aldrig beställt. Det var inga krångel med att säga upp det.

Men det var enbart tack vara denna tråd jag var vaksam och kontrollerade, annars hade autogirot klickat på. Med alla hitte-på avgifter som Comhem har skulle tagit tid att upptäcka felet. Och gud vet hur mycket jag åkt på att betala för bredbandet efter 6 månader? 395 + kabelavgifter och modemavgifter?

Ärligt talat - så här jobbar inte seriösa företag.
Ett seriöst företag hade
1) Skicka detta generösa erbjudande till mig och bett mig titta på det i lugn och ro.
2) Noggran specificerat villkoren och alla avgifter, inklusive hitte-på avgifter.
3) Visat statistik på hastighet och tid som Comhems bredbandet ligger nere i mitt område (för att på något sätt övertyga mig om driftsäkerhet.
4) Förstått att drifsäkerhet är viktigt, och utovat gratis mobilt bredband så fort det fasta bredbandet inte fungerar. Det är väldigt enkelt. Vi (=comhem) kan inte leverera till den och den adressen. Logga in på hemsida och få en kupong på en dags gratis mobilt bredband.

Slutsats lita aldrig på Comhem.

han borde även ha sagt att comhem har sämre bild kvalitet än bredbandsbolaget på vissa kanaler

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.