Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 February 2013 - 14:46

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Problemet är att Microsoft som ej har avtal med Dolby. Det funkar dock i Win8 som har en fristående app. Det är via webläsare som det inte funkar med DD.

Tack. Då är jag oxå med. Får bli att man provar den där usblock grejjen.

/Niklas

Postad 18 February 2013 - 21:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Netflix, android. Var på supporten om textstorleken. Ju fler vi är som skriker på desto större chans att de fixar det vill jag tro.

Bra tips, ska ställa på de imorgon. Orkar inte ringa nu och chatten är stängd.

Postad 18 February 2013 - 22:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Inte för att jag vet exakt hur liten storleken är men i princip varenda svensk kanal som har inbränd eller DVB textning har gigantisk text mer eller mindre. Dom är anpassad för 32 tums TV typ. Så om Netflix har mindre text ser jag det som ett plus då det gäller det iaf.
Men självklart borde det gå fixa som på t.ex Dreambox där man kan själv välja texttv storlek, font, färg osv och DVB textning går även den manipulera lite genom och skala om storlek och ändringar i färg paletten bla.

Redigerat av Leatherface, 18 February 2013 - 22:11.

Postad 18 February 2013 - 23:00

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
hittade precis den här siten som kan vara bra om man vill få tips på vad man ska se

http://abetterqueue.com/

Postad 19 February 2013 - 11:09

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Netflix Mexiko kanon!
Många serier och filmer som inte finns i US versionen eller Svenska.

Postad 19 February 2013 - 11:15

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen inte att de justerar något i textstorlek som drabbar alla enheter. Är perfekt på TV 42", 60" och 100"s duk. Även Ipad tycker jag. Precis som Leatherface skriver så är man van vid gigantisk text.

Edit: Funktion att kunna justera själv är nog ett alternativ.

Redigerat av Palle, 19 February 2013 - 11:18.

Postad 19 February 2013 - 12:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Anpassningsbar text. Tycker nog den är lite liten även på själva surfplattan.

en koll på TV, en 37".
Textraden, en enkelrad, är cirka 1 cm hög när jag kopplar surfplattan, android, till TVn

Det är för liten text för mig.
Svenska TV-kanaler text må å andra sidan vara lite onödigt stora, man blir aldrig nöjd. Textningen på Canal Digitals HD-kanaler tycke är lagom stor.

Postad 19 February 2013 - 15:58

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Angående textstorleken så gäller mitt problem bara Android appen. Problemet är att texten är mycket liten, inte att den är stor. På min 46'' så ser jag vad det står om jag lutar mig fram och anstränger ögonen (ca 2,5m). Min sambo som ser sämre än mig måste ställa sig upp och gå närmare TV:n.

Ja anpassningsbar text vore ju helt klart på sin plats. Förvånad över att det inte redan fanns i appen. Finns det när man kollar i browsern på datorn? Jag har inte provat själv.

Postad 19 February 2013 - 16:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Angående textstorleken så gäller mitt problem bara Android appen. Problemet är att texten är mycket liten, inte att den är stor. På min 46'' så ser jag vad det står om jag lutar mig fram och anstränger ögonen (ca 2,5m). Min sambo som ser sämre än mig måste ställa sig upp och gå närmare TV:n. Ja anpassningsbar text vore ju helt klart på sin plats. Förvånad över att det inte redan fanns i appen. Finns det när man kollar i browsern på datorn? Jag har inte provat själv.

Nej, du kan inte ändra texten på datorn.

Postad 19 February 2013 - 17:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Den är löjligt liten i android, på 40" skulle jag tippa att textremsorna blir 10-12 centimeter långa

Postad 19 February 2013 - 21:50

patricfriberg
  • patricfriberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt redan innan jag frågar då svaret säkert finns i tråden. Men jag undrar hur jag får hd-loggan på min plasma Samsung PS51E8000? Får DD-ljud ur förstärkaren (Pioneer vsx-921), är det någonstans i tv:n som jag ska ställa in det, för i själva appen finns väl inga inställningar att göra förutom ljud och undertexter?

Postad 20 February 2013 - 02:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Genom en leverantör som helt gratis ställer upp på ha Netflix servrar stående hos sig bla.
Netflix kräver att ISPs ska koppla upp sig till deras Open Connect för att slippa betala för sig som alla andra.

Redigerat av Leatherface, 20 February 2013 - 02:35.

Postad 20 February 2013 - 08:59

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 0
Bortsett från Netflix sida som säger om ens ISP fixar SuperHD eller inte. Hur ser man i gränssnittet om filmen visas i SuperHD eller inte?

Postad 20 February 2013 - 09:15

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Bortsett från Netflix sida som säger om ens ISP fixar SuperHD eller inte. Hur ser man i gränssnittet om filmen visas i SuperHD eller inte?

Det finns en SuperHD-logo vid filmen om filmen är tillgänglig i formatet (och din ISP stödjer det).

Redigerat av mr.keyser, 20 February 2013 - 09:16.

Postad 20 February 2013 - 09:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Sen syns det via info-/ display-knappen vad du får

Postad 20 February 2013 - 12:33

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 0

Det finns en SuperHD-logo vid filmen om filmen är tillgänglig i formatet (och din ISP stödjer det).

Sen syns det via info-/ display-knappen vad du får

I mitt fall har jag en SuperHD-logo på en helt del filmer. Samtidigt säger Netflix att min ISP inte stödjer SuperHD. Har inte sett någon info-/display-knapp? Kör Netflix primärt via Windows 8-appen.

Postad 20 February 2013 - 13:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

I mitt fall har jag en SuperHD-logo på en helt del filmer. Samtidigt säger Netflix att min ISP inte stödjer SuperHD. Har inte sett någon info-/display-knapp? Kör Netflix primärt via Windows 8-appen.

Så är det för många. Jag tror att Netflix krav inte alltid behöver uppfyllas om nät-leverantören har tillräckligt bra kapacitet. Jag tror heller inte att alla operatörer i näten har koll på detta heller. Så är det hos oss som har en liten lokal leverantör. De vet inget om detta men ändå funkar Super HD.

Postad 20 February 2013 - 13:24

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
På ps3an står det 1080p... det är väl max..?

Postad 20 February 2013 - 13:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

På ps3an står det 1080p... det är väl max..?

Det är bitraten som avgör om det är SuperHD, inte upplösningen. 1080p kan man få ändå.

Postad 20 February 2013 - 15:26

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
På min Ps3a står det 1080 super-HD

Postad 20 February 2013 - 20:14

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ah, ok... men har BBB 60mb, läste nånstans att BBB inte kommer upp till detta "super HD". :)

Postad 20 February 2013 - 20:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Upplev mindre med BBB, heter det numera

Postad 20 February 2013 - 20:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hahaha

Postad 20 February 2013 - 20:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Inte BBB's eller nån annan ISP's fel att Netflix kommer och ställer orimliga krav för att slippa betala för sig.
Det är Netflix som valt att utesluta alla som inte låter dom ställa servers gratis hos dom.
Hur tror ni det skulle bli om alla kom och ville ställa gratis servrar? Vem tror ni får betala det?
Jo kunderna i slutändan. Andra tjänster som Voddler t.ex betalar för sig så varför ska inte Netflix gör det?
Som det ser ut just nu är det enbart Comhem och ingen annan som valt att gå med på deras krav och kan tänka mig det har med deras lansering av Tivo boxarna att göra som stöder Netflix.

Redigerat av Leatherface, 20 February 2013 - 20:24.

Postad 20 February 2013 - 22:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Netflix borde ju kunna fixa det på något annat sätt kan jag tycka. Sitter man med 10ggr högre bandbredd än vad som krävs för HD så ska det ju inte vara något problem, även utan peering! Man borde kunna ställa in buffringstid eller liknande, och kanske tvinga en viss upplösning. Verkar ju vara ett lotteri om man får tillräcklig bandbredd eller inte. Vissa får super hd även fast de inte borde, andra (mig inkluderat) får inte ens vanlig hd när bandbredden räcker till och blir över.

Postad 21 February 2013 - 04:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dom skulle såklart kunna ha koll av kvalite på uppkopplingen mot deras servrar och anpassa kvaliten efter det och ha servrar lite utplacerade på olika ställen och välja den med bäst hastighet.
Men det hela handlar mer om att att dom inte vill betala för sig.
Det enda rimliga är höja priset med 50:- minst per kund och erbjuda riktig HD till alla.
Det är ändå billigt med tanke på vad man får då ifall man står ut med låst mjukvara till vissa OS och hårdvara.

Postad 21 February 2013 - 07:34

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Dom skulle såklart kunna ha koll av kvalite på uppkopplingen mot deras servrar och anpassa kvaliten efter det och ha servrar lite utplacerade på olika ställen och välja den med bäst hastighet.
Men det hela handlar mer om att att dom inte vill betala för sig.
Det enda rimliga är höja priset med 50:- minst per kund och erbjuda riktig HD till alla.
Det är ändå billigt med tanke på vad man får då ifall man står ut med låst mjukvara till vissa OS och hårdvara.

Vad ni gnäller om detta... Netflix bedriver en kommersiell verksamhet och det är väl bara att gratulera dem till en smart idé.
Kom ihåg att på Netflix hemmamarknad är de dominerande ISPerna lika med de gamla kabel-TV-operatörerna (Warner, Comcast, etc) som är direkta konkurrenter på utbudssidan.

Väldigt många kunder "klipper kabeln" och går över till marksänd TV för att slippa kabel-tv-kostnaderna och ännu fler skulle göra det om det inte vore för att de är beroende av kabeln för att kunna få ett vettigt bredband.

Kabel-tv-operatörerna inser givetvis detta och gör allt för att göra sitt bredband attraktivare för att behålla kunderna. Så de inviterar djävulen (Netflix) rakt in i boet och Netflix ställer vänligt upp med servrar. Smart, huh?

I Norden är det ju lite annorlunda eftersom vi med några få undantag har ISPer som inte har sin historia i gammal linjär TV-distribution. Visserligen dominerar t ex ComHem på många ställen men i allmänhet tror jag att även deras kunder har fler ISP-alternativ än vad som är vanligt i USA.

Och åtminstone ComHem har ju hoppat på OpenConnect. QED. :)

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 21 February 2013 - 07:42.

Postad 21 February 2013 - 08:40

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 1

Netflix borde ju kunna fixa det på något annat sätt kan jag tycka. Sitter man med 10ggr högre bandbredd än vad som krävs för HD så ska det ju inte vara något problem, även utan peering! Man borde kunna ställa in buffringstid eller liknande, och kanske tvinga en viss upplösning. Verkar ju vara ett lotteri om man får tillräcklig bandbredd eller inte. Vissa får super hd även fast de inte borde, andra (mig inkluderat) får inte ens vanlig hd när bandbredden räcker till och blir över.

Peering spelar väldigt stor roll.

Det kan funka perfekt med en 10mb-koppling men värdelöst med en 1tb-koppling beroende på hur din ISP fixat peering.

En liknelse är om du ska köra en lastbil 100 mil. Alternativ 1 är det Motorväg 99,5 mil och sen en liten skogsväg sista 0,5 mil. Alternativ 2 är en vanlig riksväg hela vägen. Väljer du alternativ 1 så kommer du köra fast på skogsvägen trots att allt gick bra mestadels av resan. Väljer du alternativ 2 så kommer du fram hela vägen även om vägen är lite sämre än motorvägen.

Det hela handlar om 2 saker. Pengar och tillförlitlighet.

Pengar - Om internetleverantörerna går med på att sätta upp OpenConnect och står för denna kostnad så slipper Netflix fixa med peering och betala för detta. Vanligtvis så brukar tjänsteleverantören står för denna kostnad eller iaf dela den med med ISP:n alt betala en firma som Akmai att hosta deras material i ett CDN med bra peering.

Tillförlitlighet - De vill helt enkelt säkerhetsställa att det ska funka bra även om det för det mesta skulle funka bra med SuperHD även utan OpenConnect.

Postad 21 February 2013 - 10:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Jag mailade min isp (BB2) angående Netflix och andra streamingtjänster och hur det skulle påverka mig som kund i form av t.ex höjda avgifter eller annan form av "negativa" följder. De svarade att de har så mycket kapacitet i sitt bredband att det inte skulle bli några förändringar alls i form av höjda priser eller lägre speta på streamingtjänsterna i dagsläget iallafall. Sen att allt går upp i pris ibland är ju inte konstigt, det gör ju maten,hyrorna, eltaxan samtalstider osv. Huruvida de är med i openconnect eller inte frågade jag inte så det vet jag inget om.

Redigerat av Askungen, 21 February 2013 - 10:02.

Postad 21 February 2013 - 10:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Om någon har missat det får man SuperHD om man använder Unblock-US, oavsett om ens ISP är med i open connect eller inte. Fungerar utmärkt för mig.

Postad 22 February 2013 - 13:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som bara får medium hd nu? Lika på alla tre enheter som jag har. Enligt bredbandskollen har jag 80 både upp och ner,så farten är inget problem. Eller har min isp hoppat av tåget tro och nerprioritear netflix bandbredd vilket de inte skulle göra enligt ett svarsmejl jag fick tidigare i veckan. Så om aalla har bara medium hd så ligger det förmodligen hos netflix,annars får jag kolla med BB2 igen.

Postad 22 February 2013 - 13:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som bara får medium hd nu? Lika på alla tre enheter som jag har. Enligt bredbandskollen har jag 80 både upp och ner,så farten är inget problem. Eller har min isp hoppat av tåget tro och nerprioritear netflix bandbredd vilket de inte skulle göra enligt ett svarsmejl jag fick tidigare i veckan. Så om aalla har bara medium hd så ligger det förmodligen hos netflix,annars får jag kolla med BB2 igen.

Jag har fortfarande SuperHD, på ATV3 via Unblock-US.

Postad 22 February 2013 - 17:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande SuperHD, på ATV3 via Unblock-US.

har inte unblock, men det spelar kanske ingen roll

Det står superhd bakom filmtiteln på netflix, men det kanske det alltid gör oavsett om du kan spela upp i superhd eller inte

Postad 22 February 2013 - 20:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Vad ni gnäller om detta... Netflix bedriver en kommersiell verksamhet och det är väl bara att gratulera dem till en smart idé.
Kom ihåg att på Netflix hemmamarknad är de dominerande ISPerna lika med de gamla kabel-TV-operatörerna (Warner, Comcast, etc) som är direkta konkurrenter på utbudssidan.

Väldigt många kunder "klipper kabeln" och går över till marksänd TV för att slippa kabel-tv-kostnaderna och ännu fler skulle göra det om det inte vore för att de är beroende av kabeln för att kunna få ett vettigt bredband.

Kabel-tv-operatörerna inser givetvis detta och gör allt för att göra sitt bredband attraktivare för att behålla kunderna. Så de inviterar djävulen (Netflix) rakt in i boet och Netflix ställer vänligt upp med servrar. Smart, huh?

I Norden är det ju lite annorlunda eftersom vi med några få undantag har ISPer som inte har sin historia i gammal linjär TV-distribution. Visserligen dominerar t ex ComHem på många ställen men i allmänhet tror jag att även deras kunder har fler ISP-alternativ än vad som är vanligt i USA.

Och åtminstone ComHem har ju hoppat på OpenConnect. QED. :)

Man måste ju tänka ett steg längre också.
Skulle nu svenska ISPs sälja sig till djävulen som du säger vad tror du Voddler, HBO och alla andra kommer göra då? Självklart kommer dom också vilja ställa gratis servrar hos alla svenska ISPs med och det kommer leda till högre priser på bredband. Idag har Vodder t.ex servrar men dom betalar för sig som alla andra så det är inte för mycket begärt att Netflix ska göra desamma. Erbjuder dom en bra tjänst med bra kvalite kommer kunderna använda sig av Netflix iaf även om dom får höja abbonemanget ett par 10or.
Comhem försöker väl snarare utnyttja diskussionen lite grann men det var mest troligt redan planerat innan med eftersom dom snart ska lansera sina Tivo boxar som erbjuder Netflix direkt i boxarna. Nåt som också lär tas ut på Tivo abbonemangen i slutändan åtminstone.

Redigerat av Leatherface, 22 February 2013 - 20:11.

Postad 22 February 2013 - 20:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Det är inte ISPs som nerprioriterar trafiken utan det är Netflix som nerprioriterar dom som inte ställer upp på deras krav. Vilket endast en ISP idag har och det är Comhem. Alla övriga ställer inte upp på Netflix orimliga krav.

Redigerat av Leatherface, 22 February 2013 - 20:16.

Postad 22 February 2013 - 21:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det är inte ISPs som nerprioriterar trafiken utan det är Netflix som nerprioriterar dom som inte ställer upp på deras krav. Vilket endast en ISP idag har och det är Comhem. Alla övriga ställer inte upp på Netflix orimliga krav.

Jag ringde BB2 nyss och de sa att de inte vägrat Netflix nåt och de får blåsa på så mycket de vill. Kollade dock inte huruvida de är med i openconnect eller om de ställt upp att netflix ställt upp servrar hos dem. Måste de det? Det går inte att bara låta netflix nyttja kapaciteten i nätet? För den både räcker och blir över enligt BB2.

Postad 22 February 2013 - 21:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja självklart får dom blåsa på hur mycket dom vill men om dom vill ha peering som bara gynnar Netflix medans ISP går betala eller ställa servers helt gratis hos dom blir en helt annan sak.
Ja kapaciteten räcker för att Netflix ska kunna streama men Netflix vägrar om inte ISPs går med på deras krav. Det är där problemet ligger att Netflix kommer och ställer krav annars levererar dom inte HD. Det för att dom är snåla och inte vill betala det trafik eller serverplats kostar. Det enda rimliga är att betala och höja priserna på abbonemangen istället så att dom kan täcka den kostnaden. Annars kommer det i slutändan bli att det läggs på bredbandet istället. Nån måste betala och jag tror inte bredbandsleverantörena vill göra det iaf för att Netflix kommer och ställer krav att gör ni inte som vi säger så får era kunder sämre kvalite.

Redigerat av Leatherface, 22 February 2013 - 21:58.

Postad 22 February 2013 - 22:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Ja självklart får dom blåsa på hur mycket dom vill men om dom vill ha peering som bara gynnar Netflix medans ISP går betala eller ställa servers helt gratis hos dom blir en helt annan sak.
Ja kapaciteten räcker för att Netflix ska kunna streama men Netflix vägrar om inte ISPs går med på deras krav. Det är där problemet ligger att Netflix kommer och ställer krav annars levererar dom inte HD. Det för att dom är snåla och inte vill betala det trafik eller serverplats kostar. Det enda rimliga är att betala och höja priserna på abbonemangen istället så att dom kan täcka den kostnaden. Annars kommer det i slutändan bli att det läggs på bredbandet istället. Nån måste betala och jag tror inte bredbandsleverantörena vill göra det iaf för att Netflix kommer och ställer krav att gör ni inte som vi säger så får era kunder sämre kvalite.

Hmm, blir att kontakta BB2 igen då och kolla ifall de går med på openconnect då fast då det är endast som CH som gått med så är ju hot om byte till annan operatör verkningslöst ifall fastigheten är ansluten till annan operatör. Och som villaägare är ju CH inte ens ett val som finns

Postad 22 February 2013 - 22:47

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

har inte unblock, men det spelar kanske ingen roll

Det står superhd bakom filmtiteln på netflix, men det kanske det alltid gör oavsett om du kan spela upp i superhd eller inte

Som jag förstår det ska det bara stå SuperHD om det är så att du har tillgång till det. På min ATV2 finns loggan till exempel inte, däremot på min ATV3, och det är bara trean som kan spela upp det.

Postad 23 February 2013 - 01:25

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Det verkar som om att inte alla filmer är i superhd fastän det står efter att det är det. Jag bytte till en annan film och då visar spelarens info superhd eller x-high beroende på vilken jag tittar genom. (PS3=superhd) (LG Bluray= x-high).Skumt!

Postad 23 February 2013 - 01:45

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
alltså vafan! jag kan inte avsluta skiten... jävla fitt luder dynga, dom gör det så svårt som möjligt att avsluta det såd et ska gå några månader för folk inte rokar ta tag i det, dom kan fara åt **** så JÄVLA FÖRBANNAD.

anslöt via ps3 och har tagit bort alla kortuppgifter från ps3an, när jag loggar in med min mail på hemsidan står det att jag inte har något streamingplan.
vafan bvill dom mig?

Postad 23 February 2013 - 02:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Hmm, blir att kontakta BB2 igen då och kolla ifall de går med på openconnect då fast då det är endast som CH som gått med så är ju hot om byte till annan operatör verkningslöst ifall fastigheten är ansluten till annan operatör. Och som villaägare är ju CH inte ens ett val som finns

Det är väl snarare Netflix du ska kontakta med hot att säga upp det om dom itne släpper sina orimliga krav.

Postad 23 February 2013 - 02:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du kan kolla direkt på Netflix sida om din ISP är ansluten eller inte.

https://signup.netflix.com/superhd

Verkar som vissa ISPs funkar redan beroende på hur bra peering dom har som Bahnhof t.ex.
Verkar som det räcker att ha peering bla till den här knytpunkten så fungerar Super HD.
https://www.peeringd...view.php?id=156

Enligt den så borde alltså Bredband2 också ha Super HD.

Redigerat av Leatherface, 23 February 2013 - 03:30.

Postad 23 February 2013 - 10:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det är väl snarare Netflix du ska kontakta med hot att säga upp det om dom itne släpper sina orimliga krav.

Så sant :)

Postad 23 February 2013 - 20:35

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Själv sitter man med Tele2 så någon superHD kan jag inte räkna med.
Funderar dock på att byta till Banhof, har ju stadsnätet så jag har några att välja på i min fiber.
Dock blir det den billigaste som möter mina krav.

Trökigt att inte Netflix släpper på bättre bitrate utan att hota div ISP.

Blir så less på sånt här.

Postad 23 February 2013 - 21:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Vad jag kan se på peering sidan där så är även Tele2 ansluten där men är ju möjligt att dom inte routar trafiken dit.
Kanske dom stryper eftersom trafiken bara går en väg eller nåt sånt eftersom peeringavtal innebär att det ska gå lika mycket trafik åt båda hållen.
Vet ju iaf att t.ex Bahnhof hållt på bråka med Telia mycket om peeringen också och strypt trafiken till Telia pga Telias policy.
Antar att man får kolla Netflix länken där för att veta säkert om man kan få Super HD.
Iaf så skulle jag inte bli förvånad om Bahnhof och andra får höja priserna inom snar framtid om det blir mycket Netflix trafik.

Redigerat av Leatherface, 23 February 2013 - 21:56.

Postad 23 February 2013 - 21:45

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Apropå Bahnhof och netflix :

http://bahnhof.se/pr...m-natleverantor

Postad 24 February 2013 - 12:49

cazz
  • cazz
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Har netfix en sida dår kommande eller nysläppta lista finns??
Vore bra att vet vad som kommer eller i alla fall vad som är det senaste.
Har tittat igenom en del serie och alla säsongerna är ju inte med så det vore vara bra att veta om dom kommer :)

Postad 24 February 2013 - 16:08

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Har netfix en sida dår kommande eller nysläppta lista finns??
Vore bra att vet vad som kommer eller i alla fall vad som är det senaste.
Har tittat igenom en del serie och alla säsongerna är ju inte med så det vore vara bra att veta om dom kommer :)

Tyvärr har inte Netflix något system där de ger information om kommande filmer och säsonger, men finns en serie kommer det (så länge den inte försvinner helt) att dyka upp fler säsonger vad det lider. Sidan Moreflix (som är fristående från Netflix) erbjuder möjligheten att se vad som finns inom alla regioner. Man kan också göra avgränsningar gällande region och genre, om man exempelvis bara vill se vilka komedier som finns på svenska Netflix. Det är dock en beta-version så den är förmodligen inte helt felfri. Tänk på att ta bort bockarna från de andra tjänsterna vars utbud de också visar, om du bara vill se vad som finns på Netflix. Moreflix är inte minst användbar om man använder Unblock-US, eftersom man då kan söka efter en film eller serie och se inom vilka regioner den finns tillgänglig.

http://www.moreflicks.com/

Postad 25 February 2013 - 11:21

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Skaffade Neflix igår och kör det på min PS3:a.

Tycker interfacet är "rörigt".
Är iofs van vid XBMC kanske därför..

Bildkvaliteten av det lilla jag hann testa verkade riktigt bra, fick som bäst "Video: High: HD" på mitt trådlösa.
Ska testa trådat ikväll. Vad ska det stå på "Video" när väl en film/tv serie körs för att man ska veta att det är i "Super HD" ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.