Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 21 May 2013 - 22:21
Postad 21 May 2013 - 22:21
fingrar? du menar händer och armar. han drog ju armarna i typ en meters diagonal riktning.
Byta sidor var bara ett enkelt svep med handen. Om det vara 1m så är killen säkert 3-4m lång.
Redigerat av PalmiNio, 21 May 2013 - 22:23.
Postad 21 May 2013 - 22:22
Postad 21 May 2013 - 22:23
Vet inte hur mycket jag kommer ha nytta av "allt annat än spelandet" på min xbox då jag sitter ca 1m från min 22tumsskärm och spelar spel!
Dags att köpa 60"
Postad 21 May 2013 - 22:23
Det är ju det jag säger, det är makalöst."Har du spelat xbox 1?"
"Javisst jag spelade Halo på den för massa år sedan"
"Asså nej den nya xbox 1"
"Vadå finns det två xbox 1?"
Wii U låter helt plötsligt inte som ett dåligt namn.
Postad 21 May 2013 - 22:25
Postad 21 May 2013 - 22:26
Härligt, 1 000 vänner! Nu får jag äntligen plats med alla mina!!
Tror jag har en 30-40 stycken på min lista och jag tycker att det poppar upp hela tiden. Tänk 1000 då.
Postad 21 May 2013 - 22:29
Känns av allt att döma som att PS4 blir kraftfullare iaf. Så de exklusiva PS4-spelen med all sannolikhet snyggare som det var under den här generationen.
Vad fick dig att komma fram till detta?
Postad 21 May 2013 - 22:30
Den kommer, likt PS4, göra det under tiden du spelar. Tanken är väl att den nästa gång du ska spela redan ska ligga där lika enkelt som ett nerladdat spel.
Jo men det vet jag. Jag undrar hur en skiva kan veta om den installerats tidigare på en helt annan konsol? Det måste innebära att alla skivor är unika, eller?
Postad 21 May 2013 - 22:31
Nice
Fast jag gillar idén att du skulle låna en skiva av en vän som du sen betalar en lite summa för att installera sen har du en egen kopia. Bra idé på pappret.
Vad fick dig att komma fram till detta?
Troligen tidigare rykten som av allt att dömma kommer stämma.
Jo men det vet jag. Jag undrar hur en skiva kan veta om den installerats tidigare på en helt annan konsol? Det måste innebära att alla skivor är unika, eller?
Om du ser min tidigare post så är det ryktet inte korrekt.
Postad 21 May 2013 - 22:31
Dags att köpa 60"
vad ska du annars med Next-Gen 1080p till
Blir så j*kla yr av större skärm när jag spelar!
Enda gånger jag kör min 360 via min tv är när jag glor fotboll genom viaplay
Postad 21 May 2013 - 22:33
Fast jag gillar idén att du skulle låna en skiva av en vän som du sen betalar en lite summa för att installera sen har du en egen kopia. Bra idé på
Bättre att ha vettiga priser på liven om du frågar mig
Postad 21 May 2013 - 22:33
Fast jag gillar idén att du skulle låna en skiva av en vän som du sen betalar en lite summa för att installera sen har du en egen kopia. Bra idé på pappret.
Troligen tidigare rykten som av allt att dömma kommer stämma.
Om du ser min tidigare post så är det ryktet inte korrekt.
Det har funnits en del rykten om både Xbox One och PS4 och man kan väl knappast påstå att de har varit spot-on.
Rykten är en dålig källa till information.
Postad 21 May 2013 - 22:35
Dags att köpa 60"
vad ska du annars med Next-Gen 1080p till
1080p är ju current-gen. Ge oss 1600p eller åtminstonde 1200p till min nuvarande skärm. :/
Tidigare rykten ser ut att stämma, de pratade inte ingående om det som Sony gjorde (antagligen för att den är svagare, de nämnde t.ex. inte vilken typ av RAM det handlar om) och de sa själva nyss att de inte siktade på high-end graphic cards.Vad fick dig att komma fram till detta?
Inte konstigt det går dåligt i Gears om du kör på 22 tum!Blir så j*kla yr av större skärm när jag spelar!
Enda gånger jag kör min 360 via min tv är när jag glor fotboll genom viaplay
Gött att blockeringen av used games inte stämde.
Det har funnits en del rykten om både Xbox One och PS4 och man kan väl knappast påstå att de har varit spot-on.
Rykten är en dålig källa till information.
VGleaks var spot-on på PS4 och inget idag motbevisar att de har fel på Xbox One.
Dessutom visar följande bild att det Kit som VGleaks hade tillgång till var äkta:
bekräftat.png 712.15K
5 Antal nerladdningar
Postad 21 May 2013 - 22:36
I takt med att TVn blir mer "smart" ju dummare blir den vanliga fjärrkontrollen. Mitt största problem är t ex hur man skulle surfa på en Smart-TV. Orka sitta med piltangenter för att skriva en hel webbsida.
Jag styr min TV med LG Remote appen till iPhone. Den blir som en touchpad, och man skriver med skärmtangentbordet.
Det fungerar bra, när jag nu använder det.
För det mesta är det enklare och bättre att helt enkelt använda PCn som jag har kopplad till TVn istället...
1080p är ju current-gen. Ge oss 1600p eller åtminstonde 1200p till min nuvarande skärm. :/
1080p spelen på current-gen kan jag nästan räkna på mina 10 fingrar och förutom GT så är inget av dem snyggt.
Känns av allt att döma som att PS4 blir kraftfullare iaf. Så de exklusiva PS4-spelen med all sannolikhet snyggare som det var under den här generationen.
Jag tycker det har varit jämnt skägg på grafiken mellan PS3 och Xbox.. i alla fall såpass jämnt att det inte känts avgörande. Och förmodligen kan vi vänta oss bättre och bättre grafik på båda konsolerna ju längre in i den nya generationen vi kommer.
COD:Ghosts är det första jag sett ur next gen och jag tycker det såg sjukt bra ut. Jag har inte sett nånting av PS4 men förväntar mig såklart samma om inte bättre.
Postad 21 May 2013 - 22:37
Inte konstigt det går dåligt i Gears om du kör på 22 tum!
Har fungerat i Gears, Gears 2 & Gears 3 =D
Postad 21 May 2013 - 22:38
Jag styr min TV med LG Remote appen till iPhone. Den blir som en touchpad, och man skriver med skärmtangentbordet.
Det fungerar bra, när jag nu använder det.
För det mesta är det enklare och bättre att helt enkelt använda PCn som jag har kopplad till TVn istället...
True, därav visade mobilstyrningen också.
Att koppla en hel PC kan knappast vara enklare enligt mig. Min PC står dessutom i ett helt annat rum så dra kabel är inte aktuellt.
Men jag förstår vad du menar, samtidigt är inte fler styrmöjligheter sämre oavsett.
Postad 21 May 2013 - 22:39
Postad 21 May 2013 - 22:39
Postad 21 May 2013 - 22:40
Men du börjar bli gammal nu, ögonen blir sämre och du behöver en större skärmHar fungerat i Gears, Gears 2 & Gears 3 =D
Jag tycker de exklusiva spelen på PS3 är snyggare, se The Last of Us, Beyond, Uncharted 3, God of War 3... Gears of War och Halo 4 är dock också väldigt snygga så det är inte alls avgörande nej.Jag tycker det har varit jämnt skägg på grafiken mellan PS3 och Xbox.. i alla fall såpass jämnt att det inte känts avgörande.
Postad 21 May 2013 - 22:42
"du menar maskinen vars främsta säljargument är att fiskar kommer simma bort ifrån dig när du närmar dig i Call of duty?"
Men du börjar bli gammal nu, ögonen blir sämre och du behöver en större skärm
Haha ja 24 är en j*kla ålder!
Redigerat av MackeMack, 21 May 2013 - 22:42.
Postad 21 May 2013 - 22:42
Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.
Ja du måste ha en uppkoppling
Nej du måste inte alltid vara uppkopplad
http://news.xbox.com/2013/05/qa
Inte lika svart på vit:
Q: Will Xbox One allow players to trade in, purchase and play pre-owned games?
A: We are designing Xbox One to enable customers to trade in and resell games. We’ll have more details to share later.
Redigerat av PalmiNio, 21 May 2013 - 22:45.
Postad 21 May 2013 - 22:46

We had the opportunity to chat with Albert Penello, senior director of product planning at Microsoft this afternoon, who was kind enough to clarify a few topics for us regarding the recently-unveiled Xbox One. One thing we were quick to ask about was the integrated storage. 500GB sounds like a lot today -- but so did the 20GB unit in the original Xbox 360. The HDD there was, at least, replaceable. Can you do the same with its successor?
Sadly, no. Hard drives in the Xbox One are non-user-serviceable, but Penello confirmed that the USB 3.0 port is there for external storage, which can be used for everything the internal storage can be used for. That includes game installs and downloads. So, don't fret: adding storage will be just as easy as ever.
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 22:48.
Postad 21 May 2013 - 22:50
Min 120 GB HDD till mitt PS3 tog slut på ca 2 månader, vet inte hur länge de vill att Xbox One ska hålla, men 500 GB kommer räcka max ett år om spelen är mellan 10-20 GB. Och att använda externa hårddiskar känns som en taskig workaround.
Postad 21 May 2013 - 22:53
From what I read at Gameinformer, 5GB is reserved for games and 3 for OS.
http://www.gameinfor....ion-chart.aspx
Postad 21 May 2013 - 22:54
Hmm, fast DEFCON 1 betyder "Nuclear war is imminent, maximum readiness", och DEFCON 4 betyder "Increased intelligence watch and strengthened security measures, above normal readiness".. tycker Xbox One låter bra mycket coolare då.
Postad 21 May 2013 - 22:54
Det jag gillar mest med Xbox är handkontrollen, achievements och Live. Tycker många av de nya funktionerna verkar jättebra och jag hoppas att dom kommer fungera i Sverige så småningom.
Jag blev helt klart sugen på att köpa konsollen.
Postad 21 May 2013 - 22:56
Det är 25-50 spel.... på ett år?Wut? Tycker dom att 500 GB låter mycket när varje spel kräver installation?
Min 120 GB HDD till mitt PS3 tog slut på ca 2 månader, vet inte hur länge de vill att Xbox One ska hålla, men 500 GB kommer räcka max ett år om spelen är mellan 10-20 GB. Och att använda externa hårddiskar känns som en taskig workaround.
Postad 21 May 2013 - 22:58
Just det. Dessutom kan Xbox One med fördel utläsas som The One, aka Neo i The Matrix och vi vet ju alla att han är extremt kraftfull.Hmm, fast DEFCON 1 betyder "Nuclear war is imminent, maximum readiness", och DEFCON 4 betyder "Increased intelligence watch and strengthened security measures, above normal readiness".. tycker Xbox One låter bra mycket coolare då.
För de flesta har det nog inte så mycket med det att göra och mer att göra med vilka konsoler de spelat på innan.Jag förstår att många av er är väldigt intresserade av grafik och hårdvara osv men jag fattar inte riktigt varför några procent teoretisk prestanda hit eller dit är så viktigt att vissa helt väljer konsoll utifrån det.
Jag förstår att många av er är väldigt intresserade av grafik och hårdvara osv men jag fattar inte riktigt varför några procent teoretisk prestanda hit eller dit är så viktigt att vissa helt väljer konsoll utifrån det.
Det jag gillar mest med Xbox är handkontrollen, achievements och Live. Tycker många av de nya funktionerna verkar jättebra och jag hoppas att dom kommer fungera i Sverige så småningom.
Jag blev helt klart sugen på att köpa konsollen.
Håller med till stor del, möjligheten att kunna spela begagnade spel utan att betala någon extraavgift samt priset på konsollen betyder mer än prestanda, men samtidigt hoppas man ju att den konsollen som ligger en varmast om hjärtat även råkar vara den som presterar bäst. För mig är det Xbox på grund av achievements-systemet samt att min erfarenhet av PS3 är nästintill katastrofal (4 minuter att synka trophy-info titt som tätt, jo tackar).
Postad 21 May 2013 - 22:59
1. Du kan inte mena att Xbox 1 var snyggare
2. Imponerad över hur snabbt den växlade mellan saker
3. Strategiskt partnerskap. Så Ja, det lär vara så att Microsoft får lite exklusiva saker av EA. En spelfunktion på FIFA 14 blev redan bekräftat så ja där kommer finnas saker som PS4 ej får njuta av
4. Fable var före sin tid......
1. Haha! Nej, men du kanske borde läsa inläggen du svarar på dem, i syfte att upprätthålla standarden på forumet. Men kul att du refererar till orginal-XBOXen som lanserades för 12(!) år sedan. Designmässigt så skulle de kunna vara designade samtidigt. Förresten, du menar väl XBOX och inte XBOX 1? XBOX 1 lanserades ju idag... Verkar som om det är samma anställda som jobbat med designen som med namnet
2. Ja det var imponerande! Sjukt kul klipp 10 minuter in i presentationen som visar detta "imponerande" tekniska framsteg:
"Let's do what millions of people do when they turn on their TV..." *trumvirvel* "Guess what?They watch TV!"
"It sounds simple and obvious, and it should be, but it isn't, because of the need to change inputs to get to live TV"
3. Sant. Men presentationen handlade ju helt och hållet om EA Sports nya fysikmotor som lär vara densamma på båda konsolerna. Känns som om MS blev överkörda här av EAs förhandlare. Var det samma anställda som jobbat med designen som jobbat med namnet som med feature-listan som förhandlade med EA?
4. HarmanKardon: "COD Ghost - "One of the most fascinating new additions to your squad... Is a dog!"
PalmiNio svarade: "4. Fable var före sin tid..."
Fable?!? Kunde man spela hund redan där?
Postad 21 May 2013 - 22:59
Postad 21 May 2013 - 23:01
Det är 25-50 spel.... på ett år?
Ja, eller 10-20 spel och massa appar, media (filmer plus musik) samt att Xboxen själv kommer
Postad 21 May 2013 - 23:02
Nu gör jag väldigt stora antaganden här (baserat på ditt username), och är även inte helt allvarlig, men... Svart, fyrkantig och stor... är det inte precis det Harman Kardon gör? =)
Haha - touché Paganmoon! Well spotted!
Gammalt nick dock, har bytt receiver sedan dess. Tur faktiskt att jag gjort det så ingen tror att jag har en XBOX 1 i TV-bänken
Postad 21 May 2013 - 23:03
Just det. Dessutom kan Xbox One med fördel utläsas som The One, aka Neo i The Matrix och vi vet ju alla att han är extremt kraftfull.
De kommer bli stämda av htc nu
Postad 21 May 2013 - 23:05
Behöver ju inte ha spelen man redan spelat kvar på hdd'n så länge sparningarna är sparade.
Man behöver inte, men jag spelar ofta gamla spel (och det är nog fler än mig som gör) i en kort period bara för att jaga en achievement eller två, och då kanske man inte vill rota fram skivan och installera spelet i 15 minuter igen. Ska det vara next-gen och seamless, eller ska det vara fysisk media och långa väntetider?
1. Haha! Nej, men du kanske borde läsa inläggen du svarar på dem, i syfte att upprätthålla standarden på forumet. Men kul att du refererar till orginal-XBOXen som lanserades för 12(!) år sedan. Designmässigt så skulle de kunna vara designade samtidigt. Förresten, du menar väl XBOX och inte XBOX 1? XBOX 1 lanserades ju idag... Verkar som om det är samma anställda som jobbat med designen som med namnet
2. Ja det var imponerande! Sjukt kul klipp 10 minuter in i presentationen som visar detta "imponerande" tekniska framsteg:
"Let's do what millions of people do when they turn on their TV..." *trumvirvel* "Guess what?They watch TV!"Vänta han fortsätter -
"It sounds simple and obvious, and it should be, but it isn't, because of the need to change inputs to get to live TV"Hur kan den killen ens fått ett jobb? Var det samma anställda som jobbat med designen som jobbat med namnet som med feature-listan? En vanlig HDMI-receiver switchar lika fort som demot visade.
3. Sant. Men presentationen handlade ju helt och hållet om EA Sports nya fysikmotor som lär vara densamma på båda konsolerna. Känns som om MS blev överkörda här av EAs förhandlare. Var det samma anställda som jobbat med designen som jobbat med namnet som med feature-listan som förhandlade med EA?
4. HarmanKardon: "COD Ghost - "One of the most fascinating new additions to your squad... Is a dog!"Återigen, grattis Infinity Ward till gratis reklam på MS bekostnad, ser fram emot PS4-verionen. Spelutvecklare - Microsoft: 2 - 0!"
PalmiNio svarade: "4. Fable var före sin tid..."
Fable?!? Kunde man spela hund redan där?Ärligt, är det någon som kan förklara vad PalmiNio menar?
1. Suck aja.
2. Så att switcha mellan appar är nu samma sak som att switcha med en HDMI. Samma funktion som Sony för övrigt också presenterade.
3. Hur kan MS blivit överkörda? Båda systemen vill såklart visa att de har stöd från tredje part eller? Sony körde med UBI soft och Microsoft körde med EA. Säga vad du vill men EA är rätt tunga då FIFA och NFL är rent av avgörande på den europeiska marknaden och den amerikanska marknaden.
4. Peter M fokuserade väldigt mycket på en hund när Fable till 360 presenterades som att det skulle vara revolutionerande. Därför var det ironiskt när CoD gänget kör samma där. Ett skämt helt enkelt.......
But what if you want to bring a game disc to a friend's house and play there? You'll have to pay a fee—and not just some sort of activation fee, but the actual price of that game—in order to use a game's code on a friend's account. Think of it like a new game, Harrison says.
Xbox support säger ingen fee, Phil Harrison säger full price? eh, jobbigt läge. Detta måste klargöras på riktigt, väldigt snart tycker man.
Postad 21 May 2013 - 23:09
Xbox support säger ingen fee, Phil Harrison säger full price? eh, jobbigt läge. Detta måste klargöras på riktigt, väldigt snart tycker man.
Detta är ju helt klart en dealbreaker för majoriteten av konsollköpare. Sony är nog överlyckliga just nu.
Postad 21 May 2013 - 23:10
Frågan är om det är account bundet då kanske, att du måste logga in med ditt konto på din väns maskin.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
6 bilder
172 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?