Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2016 - 05:16

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Lägga in provenance och spela gamla nes och snes är ett väldigt starkt argument

"Hur "sideloadar" man mha en pc?

Postad 18 oktober 2016 - 05:37

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

http://forums.macrum...-games.1933938/

Postad 18 oktober 2016 - 05:41

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Tack för svar, blev kanske lite fel i förhållande till min fråga. :) Citat från länken.
"What you will need:

Apple TV 4

Computer Running Mac OSX"

Postad 18 oktober 2016 - 05:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Tack för svar, blev kanske lite fel i förhållande till min fråga. :) Citat från länken.
"What you will need:

Apple TV 4

Computer Running Mac OSX"

Problemet att din fråga var nästintill oläslig  :blink:  :D

Postad 18 oktober 2016 - 17:29

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Problemet att din fråga var nästintill oläslig  :blink:  :D

Vissa bokstavskombinationer kan ju vara svårare att läsa än andra, exempelvis de med tre bokstäver, med ett a i mitten. :D

Postad 24 oktober 2016 - 22:50

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

När jag skall installera min nya atv4 får jag hela tiden: "Apples aktiveringsserver är inte tillgänglig för tillfället".

Gör jag något fel?

Edit: Fungerade efter inkoppling av router.

Redigerat av Åskviggen, 25 oktober 2016 - 13:37.

Postad 27 oktober 2016 - 13:58

Unregisterede2794e9a
  • Unregisterede2794e9a
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hur många här streamar film från sin htcp/dator till Apple tv 4 ? Hur bra fungerar det med 1080p material? Högre bitrate?

Postad 27 oktober 2016 - 14:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hur många här streamar film från sin htcp/dator till Apple tv 4 ? Hur bra fungerar det med 1080p material? Högre bitrate?

En fråga som är helt omöjlig att svara på eftersom du inte talar om vad det är för dator.

Sen så beror det på vilket filformat,vilken codecs,vilket ljudformat filerna har.

Är det ett format som ATV4 inte klarar av måste filen remuxas,transcodas och det kräver en del av datorn.

1080p säger absolut ingenting om vad som krävs av datorn för det skiljer stort beroende på vem som rippat den.

Edit: Nu drog jag kanske den felaktiga slutsatsen att du använder Plex?

Redigerat av lappen71, 27 oktober 2016 - 14:34.

Postad 27 oktober 2016 - 18:00

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Plex är absolut inte det självklara valet till atv4 när Infuse finns. Mycet enkelt att hantera och ingen inlärning som krävs för man ska kunna bemästra plex. Jag har aldrig lyckats lära mig det, infuse, däremt, fungerar efter några klick. Har man redan en utdelning i sitt nätverk hittas det lätt i Infuse. På pc så delar man bara mappen med filmerna/bilderna/musiken. Infuse gillar mest mkv och klarar att hitta undertexter direkt i atv4, inte nödvändigt att ha de nerladdade innan.

Kör min atv4 på nätverkskabel och den klarar alla de mkv som jag använder, de flesta i 1080.
Har inte testat några andra videoformat, men tror den klarar de flesta formaten.

https://firecore.com/infuse

Postad 27 oktober 2016 - 19:02

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Personligen tyckte jag att Infuse hade mycket att övrigt att önska, men det beror väl lite på vad man är ute efter.
Jag tycker inte ens Plex och Apple TV 4 är i närheten av Kodi (fd XBMC) på en HTPC...men å andra sidan så streamar man just mest media numera från Netflix, Viaplay, HBO m.fl och det klarar Apple TV 4 av på ett lysande sätt :-).

Postad 27 oktober 2016 - 19:18

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Personligen tyckte jag att Infuse hade mycket att övrigt att önska, men det beror väl lite på vad man är ute efter.
Jag tycker inte ens Plex och Apple TV 4 är i närheten av Kodi (fd XBMC) på en HTPC...men å andra sidan så streamar man just mest media numera från Netflix, Viaplay, HBO m.fl och det klarar Apple TV 4 av på ett lysande sätt :-).

Men ingen kan säga emot att infuse är enklast att använda och ingen direkt vana behövs. :)

Postad 27 oktober 2016 - 19:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Plex är absolut inte det självklara valet till atv4 när Infuse finns. Mycet enkelt att hantera och ingen inlärning som krävs för man ska kunna bemästra plex. Jag har aldrig lyckats lära mig det, infuse, däremt, fungerar efter några klick. Har man redan en utdelning i sitt nätverk hittas det lätt i Infuse. På pc så delar man bara mappen med filmerna/bilderna/musiken. Infuse gillar mest mkv och klarar att hitta undertexter direkt i atv4, inte nödvändigt att ha de nerladdade innan.

Kör min atv4 på nätverkskabel och den klarar alla de mkv som jag använder, de flesta i 1080.
Har inte testat några andra videoformat, men tror den klarar de flesta formaten.

https://firecore.com/infuse

Nu är Plex inte så svårt att lära sig så skräm bort potentiella användare.

Visst både MrMc (Kodi) och Infuse kräver inte en datorn som Plex gör.

Men jag tycker inte att någon av dom spelar upp filer på samma problem fria sätt som Plex gör.

Oberoende vad man matar Plex så fixar den till filen så ATV4 kan spela upp den.

Med MrMc och Infuse är man beroende att deras egenskapade spelare spelar upp filerna bra.

Och det gör dom inte alltid utan det kan hacka eller rycka vid panoreringar speciellt med x265 (HEVC) filer.

Så enligt mig finns det ingen klar vinnare utan det är vad vad man tolererar som gör att man väljer.

Men ingen kan säga emot att infuse är enklast att använda och ingen direkt vana behövs. :)

Det är inte så självklar hur man gör för att lägga till utdelningar från nätverksdisk och skapa ett bibliotek.

Postad 27 oktober 2016 - 19:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Kör Infuse, stream från NAS, MKV (1:1 copy från BD) och inte stött på några problem alls. Flyter på bra och riktigt smidigt att hantera, kör trådat till brygga och sen trådlöst mot router och maxar 96-100 mbit/s.

Postad 27 oktober 2016 - 23:06

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nu är Plex inte så svårt att lära sig så skräm bort potentiella användare.

Visst både MrMc (Kodi) och Infuse kräver inte en datorn som Plex gör.

Men jag tycker inte att någon av dom spelar upp filer på samma problem fria sätt som Plex gör.

Oberoende vad man matar Plex så fixar den till filen så ATV4 kan spela upp den.

Med MrMc och Infuse är man beroende att deras egenskapade spelare spelar upp filerna bra.

Och det gör dom inte alltid utan det kan hacka eller rycka vid panoreringar speciellt med x265 (HEVC) filer.

Så enligt mig finns det ingen klar vinnare utan det är vad vad man tolererar som gör att man väljer.

Det är inte så självklar hur man gör för att lägga till utdelningar från nätverksdisk och skapa ett bibliotek.

Om du säger att Infuse hackar, har du verkligen använt det? Hackar aldrig, skulle jag säga då. Inte från de datorer vi använder iaf (3 stationära och en bärbar. Äldsta datorn är den bärbara med 4-5 års ålder. Kodi bör man väl ha en dedicerad enhet till, eller? Infuse kan ta från alla enheter i ett nätverk som kan dela en fil...

Om du säger att Infuse hackar, har du verkligen använt det? Hackar aldrig, skulle jag säga då. Inte från de datorer vi använder iaf (3 stationära och en bärbar. Äldsta datorn är den bärbara med 4-5 års ålder. Kodi bör man väl ha en dedicerad enhet till, eller? Infuse kan ta från alla enheter i ett nätverk som kan dela en fil...

Men visst, vissa kör Volvo, andra Saab, en del läser Aftonbladet, andra Expressen. Jag vidhåller min favorit och du din. :)

Postad 27 oktober 2016 - 23:15

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Varför skulle jag säga att det hackar om jag aldrig använt det? Om du inte förstod det så använder jag alla spelare beroende på situation och det gör jag för att veta vad jag pratar om. Både Infuse och MrMc hackar när jag spelar 

Kodi finns inte till ATV4 så jag vet inte vad du menar med "dedicerad enhet"

Sen så har jag inte vidhållit någon som min favorit utan alla fyller ett syfte men INGEN är den perfekta spelaren.

Sen så måste jag ändra mig angående mitt påstående att Infuse hackar vid panoreringar när man spelar upp filmer med x265 codecs (HEVC)

Den klarar inte ens av att starta filmen.

Redigerat av lappen71, 28 oktober 2016 - 06:42.

Postad 28 oktober 2016 - 06:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1

Varför skulle jag säga att det hackar om jag aldrig använt det? Om du inte förstod det så använder jag alla spelare beroende på situation och det gör jag för att veta vad jag pratar om. Både Infuse och MrMc hackar när jag spelar 

Kodi finns inte till ATV4 så jag vet inte vad du menar med "dedicerad enhet"

Sen så har jag inte vidhållit någon som min favorit utan alla fyller ett syfte men INGEN är den perfekta spelaren.

Sen så måste jag ändra mig angående mitt påstående att Infuse hackar vid panoreringar när man spelar upp filmer med x265 codecs (HEVC)

Den klarar inte ens av att starta filmen.

Kodi finns men du måste sideloada det. 

Även jag upplever att det med vissa filer hackar mer med infuse känns som judder  .

Det kan vara lite vanskligt att prata om att det hackar när det gäller källor som inte kan mata ut 24hz vissa tv apparater kan plocka ut 24hz signalen ur 60hz signalen och vissa inte och får judder=hackar.

Intressant länk som beskriver problemet http://www.rtings.co...ests/motion/24p

Postad 28 oktober 2016 - 07:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Kodi finns men du måste sideloada det. 

Även jag upplever att det med vissa filer hackar mer med infuse känns som judder  .

Det kan vara lite vanskligt att prata om att det hackar när det gäller källor som inte kan mata ut 24hz vissa tv apparater kan plocka ut 24hz signalen ur 60hz signalen och vissa inte och får judder=hackar.

Intressant länk som beskriver problemet http://www.rtings.co...ests/motion/24p

Måste man sideloada något så finns det i princip inte.

Utan jag pratar om appar som går att installera från AppStore.

Postad 28 oktober 2016 - 12:50

Unregisterede2794e9a
  • Unregisterede2794e9a
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

En fråga som är helt omöjlig att svara på eftersom du inte talar om vad det är för dator.

Sen så beror det på vilket filformat,vilken codecs,vilket ljudformat filerna har.

Är det ett format som ATV4 inte klarar av måste filen remuxas,transcodas och det kräver en del av datorn.

1080p säger absolut ingenting om vad som krävs av datorn för det skiljer stort beroende på vem som rippat den.

Edit: Nu drog jag kanske den felaktiga slutsatsen att du använder Plex?

Jag tänkte mer i generella termer. Om detta är något som är möjligt idag för motsvarande kvalitet som när du stoppar in en BD i en BD-spelare kopplat med hdmi till en tv. Jag är självklart införstådd med att datorkraft/codecs osv spelar in. Finns det angivet vilka format ATV4 klarar? Hur är det med appar som finns till ATV4, typ infuse/plex, om de klarar ett visst format betyder det att ATV4 då också klarar det formatet?

Så remux har med kompression att göra(googlade lite på det)? Dvs lägre bitrate och mindre data som behöver överföras trådlöst och därmed ställs mindre krav på nätverk/hårdvara?

Jag gör idag som så att jag spelar upp en film på datorn kopplat till tv via hdmi. Jag vill helst köra så lite kablar som möjligt och skall troligtvis beställa en ny Macbook pro och en ATV4(den kommer vara kopplat till nätverket med kabel). Eftersom jag älskar film/serier osv så undrar jag vad jag har för möjligheter att övergå till att bara spela upp film trådlöst till tv:en med ATV4 som mediaspelare och en macbook pro.

Kör Infuse, stream från NAS, MKV (1:1 copy från BD) och inte stött på några problem alls. Flyter på bra och riktigt smidigt att hantera, kör trådat till brygga och sen trådlöst mot router och maxar 96-100 mbit/s.

Vad har du för NAS då? Kan man streama från en NAS? Trodde det bara var nätverkslagring typ. När du skriver 1:1 copy från BD, menas det då att det är en exakt digital kopia som inte är komprimerad? Vad är det som är trådat till bryggan? ATV4? 

Tack för input till både dig och Lappen.

Redigerat av Unregisterede2794e9a, 28 oktober 2016 - 12:51.

Postad 28 oktober 2016 - 12:57

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jag tänkte mer i generella temer. Om detta är något som är möjligt idag för motsvarande kvalitet som när du stoppar in en BD skiva kopplat med hdmi till en tv. Jag är självklart införstådd med att datorkraft/codecs osv spelar in. Finns det angivet vilka format ATV4 klarar? Hur är det med appar som finns till ATV4, typ infuse/plex, om de klarar ett visst format betyder det att ATV4 då också klarar det formatet?

Vilka codecs och filformat ATV4´s klarar av står på Apples hemsida med dessa gäller ATV4´s egna mediaspelare.

Plex använder ATV4´s egna mediaspelare så dom filer som inte har rätt codecs eller filformat transodas om eller remuxas.

Infuse och MrMc har egna mediaspelare som klarar dom flesta formaten i varierande grad.

Så remux har med kompression att göra(googlade lite på det)? Dvs lägre bitrate och mindre data som behöver överföras trådlöst och därmed ställs mindre krav på nätverk/hårdvara?

Nej remux betyder att man tar bild och ljudet strömmen ur en container (filformat) och flyttar till en annan som ATV4 klarar av.

https://scenelingo.w...oes-remux-mean/

Jag gör idag som så att jag spelar upp en film på datorn kopplat till tv via hdmi. Jag vill helst köra så lite kablar som möjligt och skall troligtvis beställa en ny Macbook pro och en ATV4(den kommer vara kopplat till nätverket med kabel). Eftersom jag älskar film/serier osv så undrar jag vad jag har för möjligheter att övergå till att bara spela upp film trådlöst till tv:en med ATV4 som mediaspelare och en macbook pro.

Att spela upp trådlöst är något jag inte vill rekommendera.

Det kan fungera men oftast så gör det inte det.

Alltid bäst att köra med kabel.

Postad 30 oktober 2016 - 17:54

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Skumt med infuse. Ville testa den på atv4 hittar filmer bra på både nas och pc men när jag ska dra igång en film stoppar det och jag kommer till
"Infuse Pro" bild där 3 alternativ finns
•Uppdatera
•Nej tack
•återställ

Någon ide?
Visst ska det väl funka med över nätverk även utan pro-versionen?
Kör trådat.

Postad 30 oktober 2016 - 18:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Skumt med infuse. Ville testa den på atv4 hittar filmer bra på både nas och pc men när jag ska dra igång en film stoppar det och jag kommer till
"Infuse Pro" bild där 3 alternativ finns
•Uppdatera
•Nej tack
•återställ

Någon ide?
Visst ska det väl funka med över nätverk även utan pro-versionen?
Kör trådat.

Nej inte alla filtyper fungerar inte utan Pro

Postad 30 oktober 2016 - 18:25

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Aha. Tackar! Med pro funkar det perfekt

Postad 30 oktober 2016 - 18:48

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Jag tänkte mer i generella termer. Om detta är något som är möjligt idag för motsvarande kvalitet som när du stoppar in en BD i en BD-spelare kopplat med hdmi till en tv. Jag är självklart införstådd med att datorkraft/codecs osv spelar in. Finns det angivet vilka format ATV4 klarar? Hur är det med appar som finns till ATV4, typ infuse/plex, om de klarar ett visst format betyder det att ATV4 då också klarar det formatet?

Vad har du för NAS då? Kan man streama från en NAS? Trodde det bara var nätverkslagring typ. När du skriver 1:1 copy från BD, menas det då att det är en exakt digital kopia som inte är komprimerad? Vad är det som är trådat till bryggan? ATV4?

Tack för input till både dig och Lappen.

Har en äldre Lacie Cloud Storage, en Synology samt 2 USB diskar inkopplade till min router, funkar bra att streama från alla till Infuse PRO på ATV4:an. Ja, är okomprimerade kopior från BD:n som jag lagt i MKV container (rensat på ljudspår som jag inte har någon glädje av). ATV4 är kopplat med kabel till en brygga, bryggan ansluter trådlöst till routern.

Övrigt: använder TMM (Tiny Media Manager) som scrapper och inte den inbyggda i Infuse

Redigerat av lobo, 30 oktober 2016 - 18:51.

Postad 02 november 2016 - 15:17

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Har kommit en ny app för Magine till ATV4.

Känns något mer stabil än den gamla. Men jag har fortfarande en del problem med att den hänger på vissa kanaler.

Någon annan som har problem med det?

Postad 02 november 2016 - 21:27

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Canal digital go finns nu på Atv4

Postad 08 november 2016 - 11:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Hur kan jag lägga in appar utan iTuneskonto då jag inte vill lägga in något kreditkort?

Redigerat av Huddingebo, 08 november 2016 - 11:44.

Postad 08 november 2016 - 11:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Har nu köpt denna idag. Men kan inte använda den då jag saknar lösenord. Kan visst få det på iTunes Store, men avkrävs då kreditkortsuppgifter. Hur har ni gjort för att slippa det?

Vad är det du försöker göra egentligen? Ladda ner appar? Då krävs ett Apple-ID och det skapar du här.

https://appleid.appl...t#!&page=create

Kreditkortsuppgifter blir svårt att komma undan om du inte har en Mac dator eller annan i-enhet

Postad 08 november 2016 - 11:34

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 2

Om du registrerar det på följande länk så behöver du inte ange något kreditkort om du följer de steg som de visar.

https://support.appl.../sv-se/HT204034

Postad 08 november 2016 - 11:35

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Om du registrerar det på följande länk så behöver du inte ange något kreditkort om du följer de steg som de visar.

https://support.appl.../sv-se/HT204034

Edit: Som jag misstänkte man måste ha tillgång till en Mac dator eller i-enhet

Redigerat av lappen71, 08 november 2016 - 11:36.

Postad 08 november 2016 - 11:37

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Se på fan länge sen jag skapade ett så det visste jag inte.

Bra att Apple har ändrat sig på den punkten. Plus på det

Ja, det har de gjort bra.

Fick reda på det när barnen fick sina Ipads i skolan, då skapades det konton på detta vis. 

Postad 08 november 2016 - 12:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Tröttskalle. Det fanns ju en ruta "inget" i raden för kreditkort. Tack för er hjälp, det har sparat mig tid.

Postad 17 november 2016 - 09:20

Edvon
  • Edvon
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Bara jag som irriterar mig på att det inte finns nåt bra sätt att browsa nyheter från SVT eller Tv4 i ATV4? Det krävs massvis med knapptryckningar (eller ja, fler än önskat åtminstone) för att komma till nyheter i deras vanliga appar och när en väl gör det så är det som bjuds framförallt hela nyhetssändningar. Hos SVT går det att komma till lösa klipp efter några klick, men då är det bara de absolut senaste som ligger uppe i helt kronologisk ordning, utan någon vettig sortering (dessutom oftast lokala klipp från alla håll och kanter).

Hade önskat att de vid sidan av sina vanliga play-appar gjorde renodlade nyhets-appar till detta, i stil med hur de stora amerikanska tv-bolagen gör. Alltså appar där du som tittare snabbt och smidigt kan gå runt mellan olika klipp, sorterade enligt vanlig nyhetsprioritering.  Det känns frustrerande och väldigt gammalmodigt att inte snabbt och smidigt kunna kolla in senaste nytt på tv:n på ett vettigt sätt.

Postad 17 november 2016 - 09:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Bara jag som irriterar mig på att det inte finns nåt bra sätt att browsa nyheter från SVT eller Tv4 i ATV4? Det krävs massvis med knapptryckningar (eller ja, fler än önskat åtminstone) för att komma till nyheter i deras vanliga appar och när en väl gör det så är det som bjuds framförallt hela nyhetssändningar. Hos SVT går det att komma till lösa klipp efter några klick, men då är det bara de absolut senaste som ligger uppe i helt kronologisk ordning, utan någon vettig sortering (dessutom oftast lokala klipp från alla håll och kanter).

Hade önskat att de vid sidan av sina vanliga play-appar gjorde renodlade nyhets-appar till detta, i stil med hur de stora amerikanska tv-bolagen gör. Alltså appar där du som tittare snabbt och smidigt kan gå runt mellan olika klipp, sorterade enligt vanlig nyhetsprioritering.  Det känns frustrerande och väldigt gammalmodigt att inte snabbt och smidigt kunna kolla in senaste nytt på tv:n på ett vettigt sätt.

Spelar ingen roll vad vi andra tycker för det förändrar inte hur apparna fungerar.

Kontakta apputvecklarna och delge din feedback så kanske det blir en förändring.

Postad 17 november 2016 - 09:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll vad vi andra tycker för det förändrar inte hur apparna fungerar.

Kontakta apputvecklarna och delge din feedback så kanske det blir en förändring.

Håller med. Denna typ av klagomål har inget att göra i ATV4-tråden. Då kan man lägga in samma kommentar i samtliga trådar för alla enheter som har SVT Play.

Postad 17 november 2016 - 09:37

Edvon
  • Edvon
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Håller med. Denna typ av klagomål har inget att göra i ATV4-tråden. Då kan man lägga in samma kommentar i samtliga trådar för alla enheter som har SVT Play.

Försökte bara föra diskussion, men absolut, om det inte uppskattas kan jag låta bli. Jag har inte tillbringat lika mycket tid på de här forumen som vissa andra, så jag har inte full koll på hur ni jobbar. 

Postad 17 november 2016 - 09:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Försökte bara föra diskussion, men absolut, om det inte uppskattas kan jag låta bli. Jag har inte tillbringat lika mycket tid på de här forumen som vissa andra, så jag har inte full koll på hur ni jobbar. 

Visst uppskattas det och jag tolkade ditt inlägg som att detta var ett verkligt problem för dig.

Och ett riktigt problem löser man bara genom att ge feedback till apputvecklarna.

Postad 17 november 2016 - 10:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att vi som vanliga användare "jobbar", utan snarare ger varandra råd om handhavande mm. Problemet du beskrev får gärna diskutteras, men hellre då i en specifik tråd för tex SVT Play.

Postad 17 november 2016 - 11:32

Edvon
  • Edvon
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att vi som vanliga användare "jobbar", utan snarare ger varandra råd om handhavande mm. Problemet du beskrev får gärna diskutteras, men hellre då i en specifik tråd för tex SVT Play.

Hehe nu tar du mig lite väl bokstavligt. Med "jobbar" menade jag inte "jobbar" som i faktiskt arbetar, utan snarare hur diskussionerna brukar se ut osv. Men jag är med på vad du menar.

Postad 17 november 2016 - 19:01

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

raderat inlägg
(går ju inte att ta bort)

Redigerat av r_o_n, 17 november 2016 - 19:07.

Postad 17 november 2016 - 19:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

raderat inlägg
(går ju inte att ta bort)

Mitt inlägg var inget klagomål utan en klargörande att problemet inte blir löst här.

Utan har man ett klagomål på en app får man kontakta utvecklarna.

Postad 17 november 2016 - 19:57

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Kör beta på ATV4 och i senaste versionen dök TV appen upp. Såg trevlig ut. Tyvärr försvann den efter ett dygn ca.

Postad 17 november 2016 - 20:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har kommit en ny app för Magine till ATV4.

Känns något mer stabil än den gamla. Men jag har fortfarande en del problem med att den hänger på vissa kanaler.

Någon annan som har problem med det?

Det kan hända ibland, men inte så ofta! Sjukt bra app har de i alla fall genom atv4 :)

Postad 18 november 2016 - 13:18

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Det kan hända ibland, men inte så ofta! Sjukt bra app har de i alla fall genom atv4 :)

Då får jag göra ett nytt försök. Testade den uppgraderade appen i onsdags men satt med ett timglas och frusen bild. Omstart hjälpte inte och TV4 samt Netflix flöt på bra. 🤔

Postad 18 november 2016 - 13:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Då får jag göra ett nytt försök. Testade den uppgraderade appen i onsdags men satt med ett timglas och frusen bild. Omstart hjälpte inte och TV4 samt Netflix flöt på bra.

Haft Eurosport på hela dagen utan några bekymmer, även igår :)

Postad 22 november 2016 - 17:47

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nu har Infuse 5 kommit. 
Iom det så klipper de av allt med de som betalat för versioner före 5.0 och går över till prenumeration istället (snåla j*vlar)

Så dels måste man betala igen om man vill fortsätta och sedan fortsätta på årsbasis.

Citat: "If you love it (and we know you will) you can continue for just $6.99 per year (that's only 58 cents per month!). This new model will allow us to continue building awesome new features, and get them into your hands faster than ever before."

De skryter om nya funktioner, det är 6 månader sedan förra uppdateringen kom. Snabba är de inte....

Så, finns det något (absolut aldrig plex) som lika lätt kommer åt utdelat i nätverket? 
De flesta jag testat kräver både anv. namn och lösenord (som inte ens finns i mitt nätverk)
Som klarar .mkv och .srt lika lätt?

Postad 22 november 2016 - 19:35

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

fyfan, shoppade förra versionen och kommer vägra köpa nästa. Då kör vi vidare på plex och Squire

Postad 22 november 2016 - 19:40

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

fyfan, shoppade förra versionen och kommer vägra köpa nästa. Då kör vi vidare på plex och Squire

Vet du om Squire fungerar mot pc?

Postad 22 november 2016 - 19:41

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Aldrig testat, kör mot min mac, tror man kan köra mot NAS

Postad 22 november 2016 - 19:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Nej det går bara att köra mot Mac och inte NAS.

http://squireapp.com

Postad 22 november 2016 - 19:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Men personligen tycker jag det är en ganska så dålig app.

Sen så har server delen slutat att fungera sedan ett tag tillbaka och efter ett tag gav jag upp och återgick till Plex.

Säga vad man vill men det fungerar i det stora hela väldigt bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.