700_1184.jpg 122.62K
27 Antal nerladdningar
Postad 10 December 2011 - 23:46
700_1184.jpg 122.62K
27 Antal nerladdningar
Postad 10 December 2011 - 23:57
Postad 11 December 2011 - 00:07
Testa sätt din 17-55 på 24mm och gå riktigt nära. Blir ganska trevliga bilder ibland.
Redigerat av overhard, 11 December 2011 - 00:09.
Postad 11 December 2011 - 00:08
Titta själva på de sista sidorna av denna tråden. Det är en och samma grupp bestående av en handfull medlemmar som postar, beundrar och kommenterar varandras bilder. Någon gång då och då vågar någon "utomstående" sej in med en bild och enbart i undantagsfall så blir dennes bild kommenterad.
Därav känslan av att det har bildats en klubb för inbördes beundran i just denna tråden.
Jag gillar verkligen de flesta bilderna i tråden och att upprepa "fint foto" i tid och otid gör att det bara går inflation i uttrycket, vilket också är anledningen till att jag inte är lika snabb med att stämma in i alla bildernas hyllningskörer, även om jag gillar dom.
Jag visste inte heller att det var något nödvändigt för att få synpunkter på de egna bilderna man publicerar och om så är fallet så hör jag definitivt inte hemma i denna tråden.
Ni får bli hur sura ni vill på mej och t.o.m. kalla min kritik för skitsnack om det får någon att känna sej bättre, men om ni vill ha lite större bredd på bidragen i denna tråden, se att lite fler "främlingar" vågar visa bilder dom har tagit, så bör ni iallafall ägna en tanke åt det jag sagt.
Förresten så verkar inte prenumerationerna fungera som de har gjort på forumet heller, vilket också har bidragit till min passivitet. Inte för att det lär bli någon ändring på det nu i vilket fall som helst.
Det finns ju en hel del andra foto-forum som mer än gärna öser åsikter över ens alster...
Redigerat av GuessWho, 11 December 2011 - 00:10.
Postad 11 December 2011 - 00:20
Den bilden du postade ser ok ut men jag hade velat se en lite annorlunda komposition. Nu hamnar solen nästan längst upp i bild och isen längst ner. Med ett lägre perspektiv hade mer av isen varit med i bild och solen och himlen har kunnat hamna en tredjedel ner eller liknande. Hade du varit en av oss i klubben som postar och kommenterar andras bilder hade jag skrivit detta, men då jag inte riktigt vet ditt syfte här, om du är ute efter att visa nån bild lite sporadiskt eller om du är här för att bli en bättre fotograf och få tips på hur du ska bli det.
Fortsätt gärna posta bilder, skriv gärna också vad det är du undrar över om det är nåt du vill bli bättre på.
Min bild ovan t ex. Man får gärna skriva att det var finurligt att skymma blixten med handen men att jag misslyckades lite med bakgrunden där blixten läckte igenom. Eller att bilden ser bra ut men att det var synd att fokus hamnade lite bakom ögonen. Den typen av kritik tycker jag är trevlig och mycket givande.
Jag tycker inte du ska ge upp nu utan du är väldigt välkommen att fortsätta posta. Detta är ett mycket trevligt forum där man kan hjälpa varandra bli bättre, samt får en chans att visa upp sina alster.
Ha det gott
//Johan
Postad 11 December 2011 - 00:33
Ingen korrigering. Färgsticket har jag försökt bearbetat lite så det ska inte vara nån fara.
Gillar 35mm som s*tan, riktigt trevlig brännvidd. Vi ska nog passa oss för Ronny nu när han har en fast 35:a, Vi vet ju hur det blev med Malko, han kan ta liv med sin...
Testa sätt din 17-55 på 24mm och gå riktigt nära. Blir ganska trevliga bilder ibland.
Har bara f2.0 Malko har f1.4
Finns ett på fotosidan nu till salu kanske skulle byta upp sig
"Bara" 11papp
Postad 11 December 2011 - 00:36
Redigerat av overhard, 11 December 2011 - 00:36.
Postad 11 December 2011 - 00:42
jag förstått rätt...
Postad 11 December 2011 - 00:43
Postad 11 December 2011 - 00:44
HihihiDu får väl ställa in det på f5.6 eller 8 då om du tycker det är kul...
Postad 11 December 2011 - 01:16
Postad 11 December 2011 - 10:07
Postad 11 December 2011 - 11:33
2049DSC_6468_forum.jpg 380.7K
0 Antal nerladdningar
Postad 11 December 2011 - 13:10
Tycker det är en skit fin konvertering av ditt collage Malko. Verkligen tilltalande bilder
Tack Spuute!
hihi.. kunde bara inte låta bli med tanke på mitt svar i förra inlägget
Riktigt snyggt igen Malko... gillar dina sv
Tack Ronny, kul att höra
Japp!
Tror jag lagt ut den här tidigare i tråden
http://dg-foto.se/diptyk.jpg
Ah, grymt snygg cykel! Riktigt fina bilder också på länken! Vad för optik har du använt?
Bra där Grokk!
Gillar den här, bra jobbat!
Bekvämt för dig då!bra bild!
Bra Malko!
Tack
Tråkigt att du känner så guesswho.
Tycker du lyckats riktigt bra med valet av slutartid Spuute. Tycker nog det är din bästa därifrån.
Riktigt riktigt bra Malkovic. Helt fantastiska bilder. Grymt innehåll och underbar konvertering.
Tack tack!
Fet +1 på den.
Är nog inte heller helt bra på att kommentera alla inlägg, men de jag personligen tycker är värda att kommentera kommenterar jag.Vissa bilder träffar mitt tycke och smak och då kommenterar jag hellre dessa. Vissa bilder är helt otroliga och sticker ut och dessa vill jag gärna visa uppskattning för. Andra har någonting som jag konkret kan ge ett förbättringsförslag till och då är det lätt att kommentera dessa. Vissa är bra bilder men de kanske inte sticker ut som superbra, samtidigt som jag inte har något att tillföra avseende förbättring, och då kan det hända att jag låter bli att lägga en kommentar, det beror på dagsformen och hur mycket tid man känner att man kan lägga ner på att kommentera. Detsamma gäller bilder som jag inte uppskattar alls, och då känns det onödigt att kommentera överhuvudtaget. Men jag förstår inte riktigt ditt inlägg om inbördes beundran.
Det är klart att de som är mer aktiva i detta forum gärna kommenterar varandras inlägg oftare än andras, det blir ju natuligt på sätt och vis. Personligen tycker jag att de som frekvent postar bilder här är grymt duktiga på det dom gör, så varför ska jag inte visa min uppskattning för det? Även om det lätt kan uppfattas som inbördes beundran. Ditt inlägg känns ganska onödigt, även om det är din uppfattning så tycker jag att du kan hålla det för dig själv.
Härlig bokeh GroKKen!
Grym bild twotackter! Skulle gärna vilja se den i större format, tror att den skulle komma mer till sin rätt då.
Fin bild Spuute!
Fint kollage Malko, bilden längst till höger skulle jag gärna se i större format.
Tack knob, större format finns på:
http://farm8.staticf...a77105490_o.jpg
Ingen korrigering. Färgsticket har jag försökt bearbetat lite så det ska inte vara nån fara.
Gillar 35mm som s*tan, riktigt trevlig brännvidd. Vi ska nog passa oss för Ronny nu när han har en fast 35:a, Vi vet ju hur det blev med Malko, han kan ta liv med sin...
Jo det är klart 35 f1.4, den i skallen så trillar nog de flesta av pinn den väger trots allt den del..
Har bara f2.0 Malko har f1.4
Finns ett på fotosidan nu till salu kanske skulle byta upp sig![]()
"Bara" 11papp
Hihi

Untitled by Olohaha, on Flickr
Postad 11 December 2011 - 13:31
Grymt Malko!
Postad 11 December 2011 - 13:43
Tråkigt om du känner att du inte fått den respons du varit ute efter. Eftersom forumet till viss del också kan ses som ett socialt medium finns risk för viss favorisering. Men i grund och botten handlar det om en vilja att ladda upp bilder på forumet utan någon som helst krav om beröm eller kritik. Om man nu fått respons kan detta ju bero så många olika orsaker… och utebliven respons behöver absolut inte innebära att bilden är dålig på något vis, som du ju nämnt i ditt inlägg behöver man ju inte alltid säga ”fin bild” varje gång……
Titta själva på de sista sidorna av denna tråden. Det är en och samma grupp bestående av en handfull medlemmar som postar, beundrar och kommenterar varandras bilder. Någon gång då och då vågar någon "utomstående" sej in med en bild och enbart i undantagsfall så blir dennes bild kommenterad.
Därav känslan av att det har bildats en klubb för inbördes beundran i just denna tråden.
…
Jag visste inte heller att det var något nödvändigt för att få synpunkter på de egna bilderna man publicerar och om så är fallet så hör jag definitivt inte hemma i denna tråden.
…
Det finns ju en hel del andra foto-forum som mer än gärna öser åsikter över ens alster...
En positiv aspekt i att inte vara en i ”gänget” kan ju vara att det är lite mindre sannolikt att beröm förmodligen inte så mycket handlar om inställsamhet eller en vilja att vara trevlig.
Inte alltid så lätt att få sina bilder kritiserade på andra forum heller. Men det hjälper givetvis om bilden är riktigt bra och berör på något vis. Måste också finnas forumdeltagare som sett din bild för att ge respons (om jag inte tittat in på forumet under en längre period brukar jag inte alltid ge respons åt bilder som postats några dagar sedan eftersom dessa ofta brukar vara ”färdigbehandlade” - om jag nu skrollat tillbaka ett sett bilden;) ).
Postad 11 December 2011 - 13:54

DSC_353933-Redigera by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 11 December 2011 - 14:14
Postad 11 December 2011 - 14:39
Grattis Ronny! Jag sitter på mobilen och ser inte riktigt vad bilden föreställer? En pinuppa som håller i ett lösben? :-)
Tacktack fyllde igår.. jo det är precis som du säger.. Är från en pinuppkalender väldigt trevliga och snygga bilder
Postad 11 December 2011 - 15:16
Tråkigt om du känner att du inte fått den respons du varit ute efter. Eftersom forumet till viss del också kan ses som ett socialt medium finns risk för viss favorisering. Men i grund och botten handlar det om en vilja att ladda upp bilder på forumet utan någon som helst krav om beröm eller kritik. Om man nu fått respons kan detta ju bero så många olika orsaker… och utebliven respons behöver absolut inte innebära att bilden är dålig på något vis, som du ju nämnt i ditt inlägg behöver man ju inte alltid säga ”fin bild” varje gång…
En positiv aspekt i att inte vara en i ”gänget” kan ju vara att det är lite mindre sannolikt att beröm förmodligen inte så mycket handlar om inställsamhet eller en vilja att vara trevlig.![]()
Inte alltid så lätt att få sina bilder kritiserade på andra forum heller. Men det hjälper givetvis om bilden är riktigt bra och berör på något vis. Måste också finnas forumdeltagare som sett din bild för att ge respons (om jag inte tittat in på forumet under en längre period brukar jag inte alltid ge respons åt bilder som postats några dagar sedan eftersom dessa ofta brukar vara ”färdigbehandlade” - om jag nu skrollat tillbaka ett sett bilden;) ).
Mycket fint formulerat xray och stödjer den helt!
Ronny, Fint fångad med det dunkla ljuset som lyfter bilden!
du verkar ha en förstående fru!
Redigerat av RedMarathon, 11 December 2011 - 15:25.
Postad 11 December 2011 - 17:43
Många fina bilder här nu

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Postad 11 December 2011 - 18:42
Otrevlig bild. Undra vad de använt den där kroppsförbränningsugnen till...
Visst är den otrevlig,men icke desto mindre sant.Förhoppningsvis aldrig mera...
Postad 11 December 2011 - 19:40

Nikon D7000+Sigma 18-50 f2.8
Knäppte en bild på polaren när han spelade på sticky fingers nyligen.
Sugna på att höra hur det låter?
http://www.myspace.com/gorillabombs
Postad 11 December 2011 - 20:12
Det var en otrevlig bild zubac... fast ibland behövs dom visas ändå.
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 11 December 2011 - 21:47.
Postad 11 December 2011 - 23:07
Postad 12 December 2011 - 11:37
Säg till om du vill att jag ska ta bort den.
wictors.jpg 168.71K
2 Antal nerladdningarSkön musik förresten
Fina bilder på en cool kalender Ronny!
Redigerat av Unregistereddc087bf6, 12 December 2011 - 11:37.
Postad 12 December 2011 - 15:56
Och Ja manuellt är att föredra, man får försöka pricka rätt iso och sedan växla slutartiden hela tiden beroende på hur strålkastarna står.
Postad 12 December 2011 - 17:12
Postad 12 December 2011 - 18:28

Waiting for the green light by _Downfall_, on Flickr
Postad 12 December 2011 - 19:47
Snyggt som vanligt GroKKen!!
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 12 December 2011 - 19:47.
Postad 12 December 2011 - 21:45
Här kommer en på fabriksområdet i Lysekilhamn

Untitled by p.bergkvist, on Flickr
Postad 12 December 2011 - 22:04
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler