Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2011 - 14:04

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Det är knappt så jag vågar posta i denna tråden, bland alla er überskickliga fotografer. Jag är total nybörjare, men jag gör ett försök.
Jag har dessvärre bara ett kitobjektiv till min Canon 600D att tillgå för tillfället.
Denna togs igår natt, kritik mottages mer än gärna!

Bifogad fil  IMG_1327flowerresized.jpg   153.77K   16 Antal nerladdningar

Sen önskar jag mig lite tips på objektiv av er. Jag gillar att fota med det stuket men jag vet inte alls vad man ska ha för något. Finns det något trevligt för max 3000-3500kr?

Edit: hmm... bilden såg mycket trevligare ut på flickr... http://www.flickr.co.../in/photostream

Redigerat av Warlokk, 21 December 2011 - 14:05.

Postad 21 December 2011 - 14:05

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Få se bilden då! ;)

Postad 21 December 2011 - 14:08

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Få se bilden då! ;)

Hehe, jag gjorde visst en miss när jag skulle infoga bilden :P

Postad 21 December 2011 - 14:31

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Ser bra ut! Intressant ljus.

Har sammanställt en liten lista med ljusstarka objektiv med kort närgräns då du verkar gilla sånt. :)
https://www.prisjakt...ams=l=s80603444

Postad 21 December 2011 - 14:37

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Warlokk, antar att det är ett Macro objektiv du bör skaffa om du gillar stuket på din senast postade bild. Är inte alls insatt i Canonobjektiv, men Sigma har säkert något som passar inom din budget (Sigma EX 50/2.8 DG Macro, denna verkar inte fokusmotor (HSM) så jag vet inte om AF funkar tillsammans Canon 600D).

Ok eftersom du vill ha kritik: Jag tycker att din bild saknar något griper tag om min uppmärksamhet. Kanske har den för mycket tomrum till höger - eller så är det för mkt low key helt enkelt utan att ngt direkt framträder.

Postad 21 December 2011 - 14:46

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Ser bra ut! Intressant ljus.

Har sammanställt en liten lista med ljusstarka objektiv med kort närgräns då du verkar gilla sånt. :)
https://www.prisjakt...ams=l=s80603444

Tack så mycket! Jag har hört lite om det där Tamron-objektivet på 90mm. Det kanske vore något.

Warlokk, antar att det är ett Macro objektiv du bör skaffa om du gillar stuket på din senast postade bild. Är inte alls insatt i Canonobjektiv, men Sigma har säkert något som passar inom din budget (Sigma EX 50/2.8 DG Macro, denna verkar inte fokusmotor (HSM) så jag vet inte om AF funkar tillsammans Canon 600D).

Ok eftersom du vill ha kritik: Jag tycker att din bild saknar något griper tag om min uppmärksamhet. Kanske har den för mycket tomrum till höger - eller så är det för mkt low key helt enkelt utan att ngt direkt framträder.

Vad är för- och nackdelarna med att ha 50mm kontra 90mm?

Tack! Jag tyckte också något saknades, men eftersom jag är nybörjare så kan jag inte sätta fingret på vad det är som faktiskt saknas.

Ursäkta att det blev lite offtopic.

Postad 21 December 2011 - 15:28

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Du har kit-objektiv nu. Kolla vilken brännvidd du gillar mest. 90 mm blir ganska oanvändbart till annat än makro inomhus på din kamera.

Postad 21 December 2011 - 15:31

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Minsta fokusavståndet blir ofta längre med längre brännvidd. Detta innebär att man inte behöver gå fullt så nära inpå vilket kan skrämma vissa insekter. Har inte koll på siffrorna här men jag tror inte att det är jätte stor skillnad här mellan 50mm och 90mm. En annan fördel med längre brännvidd är att man har större möjlighet att utesluta objekt i bakgrund. Längre brännvidd ger också lenare bakgrundsoskärpa (bokeh) vilket kan vara att föredra vid t ex porträttfoto.

Ett annat utmärkt objektiv är Sigma AF 70mm f/2.8 EX DG:

http://www.photozone...ew--test-report

Postad 21 December 2011 - 16:10

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Du har kit-objektiv nu. Kolla vilken brännvidd du gillar mest. 90 mm blir ganska oanvändbart till annat än makro inomhus på din kamera.

Jag gillar nog 50-55mm bäst verkar det som.

Minsta fokusavståndet blir ofta längre med längre brännvidd. Detta innebär att man inte behöver gå fullt så nära inpå vilket kan skrämma vissa insekter. Har inte koll på siffrorna här men jag tror inte att det är jätte stor skillnad här mellan 50mm och 90mm. En annan fördel med längre brännvidd är att man har större möjlighet att utesluta objekt i bakgrund. Längre brännvidd ger också lenare bakgrundsoskärpa (bokeh) vilket kan vara att föredra vid t ex porträttfoto.

Ett annat utmärkt objektiv är Sigma AF 70mm f/2.8 EX DG:

http://www.photozone...ew--test-report

Okej, tack :)

Wow, det verkar riktigt bra. Kollade recensionerna på fotosidan också, och dom verkade helnöjda där med.
Ett sådant blir det nästa vecka!

Postad 21 December 2011 - 17:23

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
70mm tycker jag är en grymt skön porträttbrännvidd på dx (ej fullformathus). Kör på det!

Postad 21 December 2011 - 17:51

Unregistereddc087bf6
  • Unregistereddc087bf6
  • Veteran

• 1710 inlägg
  • 0
Skön bild Overhard.

Annars är 70 mm just 70 mm oavsett om du monterat ditt objektiv på ett FX- eller DX-hus.

Redigerat av Unregistereddc087bf6, 21 December 2011 - 17:51.

Postad 21 December 2011 - 18:03

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Ja men Malko, förstår du inte hur jag menar? Jag tycker mitt 50 mm har samma användningsområde på min D700 som 35mm hade på D90. Alltså Arbetsavstånd och förvrängning. Det är ju som att säga att ett 200 mm objektiv på mellanformat är samma som 200 mm på en kompaktkamera, bara det att med kompaktkameran blir bilden hårdare beskuren. :)

Postad 21 December 2011 - 18:14

Unregistereddc087bf6
  • Unregistereddc087bf6
  • Veteran

• 1710 inlägg
  • 0
Givetvis förstår jag att det är bildvinkeln för 70 mm på DX som du föredrar över den bildvinkel du får med FX med samma brännvidd. Men när jag läste det tyckte jag det lät lite konstigt så som du beskrivit det :)

Postad 21 December 2011 - 18:17

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Ok, du är förlåten. Jag väljer nu också att tacka för din kommentar gällande min bild. Tack ska du ha, tack tack. :)

Postad 21 December 2011 - 18:19

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
...äh, tänkte att jag hade nåt att tillägga här men det hade jag visst inte. :D Ursäkta OT.

EDIT: Det här blev ett märkligt inlägg, jag kunde ju lika gärna ha låtit bli att skriva nåt. Ville bara tillägga det. Att jag inser att det är märkligt alltså. :huh:

Redigerat av knobloch, 21 December 2011 - 18:22.

Postad 22 December 2011 - 08:25

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
En akvariebild till.
Postad bild
IMG_4683 by b.lok, on Flickr

De vita prickarna är förmodligen smuts på din skärm. :rolleyes:

Postad 22 December 2011 - 09:01

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Vilket märkligt inlägg du gjorde, ville bara säga det... ;-)

Grymt fin bild.

Postad 22 December 2011 - 09:08

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
Ja, det var lite märkligt. Skyller på att jag hade kräksjukan häromdagen, tror jag spydde upp delar av hjärnan. Kändes så i alla fall.

Tack! :) Lite synd på de vita prickarna. Fiskarna simmade nog lite för nära glaset för att prickarna skulle hamnar utanför skärpeplanet, t o m på f/1.4. Om du vill ha ett terapi-jobb så kan du få i uppgift att klona bort alla små prickar. :)

Postad 22 December 2011 - 10:50

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Men... hur får ni in era flickr-bilder här på forumet? Känner mig dum...

Aja, ni får klicka denna gången.
http://www.flickr.co...in/photostream/

Är detta en bättre bild än den förra jag laddade upp?
Var ute i skogen med en kompis igår kväll, med en fackla och försökte ta lite häftiga bilder. Men jag tog mig nog vatten över huvudet, det var rätt svåra förhållanden.

Redigerat av Warlokk, 22 December 2011 - 10:52.

Postad 22 December 2011 - 11:15

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
För att visa en flickr-bild i forumet så kan du göra så här:
Om du är inne på en bild i flickr så finns det två menyval ovanför bilden, Actions och Share.
Klicka på share och välj "Grab the HTML/BBCode"
Klicka i BBCode och välj vilket format du vill visa i (jag brukar välja Medium 640).
Kopiera in koden här på forumet.
Klart!

Postad bild
scrdmp by b.lok, on Flickr

Elden ser ganska häftig ut på bilden. :) Men dessvärre tycker jag inte att bilden tilltalar mig så mycket, svårt att sätta fingret på varför. Kanske den kan beskäras något ytterligare, jag vet inte riktigt. Men det är bara vad jag tycker. ;)

Redigerat av knobloch, 22 December 2011 - 11:19.

Postad 22 December 2011 - 11:26

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0

...
Är detta en bättre bild än den förra jag laddade upp?
Var ute i skogen med en kompis igår kväll, med en fackla och försökte ta lite häftiga bilder. Men jag tog mig nog vatten över huvudet, det var rätt svåra förhållanden.

Inte bättre. För mycket saknas för att tomrummet skall bli meningsfull. Tar du bilderna i RAW format eller jpg?

Postad 22 December 2011 - 11:34

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
Om du och din kompis ska ut i skogen igen med en fackla så skulle jag testa att ta lite bilder när kompisen svingar runt facklan och köra på lite långa slutartider. Men helst med ett stativ då, eller om du kan ställa kameran på en stubbe eller nåt. Det skulle jag vilja testa i alla fall.

Postad 22 December 2011 - 11:52

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Inte bättre. För mycket saknas för att tomrummet skall bli meningsfull. Tar du bilderna i RAW format eller jpg?

Okej! Eftersom jag är total nybörjare så kanske det vore en bra idé att köpa någon välskriven bok :P
Jag fotar alltid i Raw.

Om du och din kompis ska ut i skogen igen med en fackla så skulle jag testa att ta lite bilder när kompisen svingar runt facklan och köra på lite långa slutartider. Men helst med ett stativ då, eller om du kan ställa kameran på en stubbe eller nåt. Det skulle jag vilja testa i alla fall.

Vi testade faktiskt det, men det blev inte så bra. Det verkade som att vitbalansen(?) blev helt off, för bilderna blev extremt gula.

Postad 22 December 2011 - 11:58

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
Om du fotar i raw så är det lätt att fixa till vitbalansen i efterhand. Vet inte vilken programvara du använder, men du kan göra detta även i DPP (Digital Photo Professional) som du fick med din kamera.

Postad 22 December 2011 - 12:05

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Om du fotar i raw så är det lätt att fixa till vitbalansen i efterhand. Vet inte vilken programvara du använder, men du kan göra detta även i DPP (Digital Photo Professional) som du fick med din kamera.

Okej, ska kolla lite på det när jag kommit hem från kneget då. Jag har även Adobe Lightroom, men det programmet vill inte ha mina raw-filer. Min version verkar inte stödja 600D, så jag får väl försöka uppdatera det med.

Tack för att du visade hur man integrerade sina flickr-bilder här med förresten!

Postad 22 December 2011 - 12:13

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
Uppgradera Lightroom du. DPP suger i jämförelse. :)

Annars kan du ju alltid redigera vitbalansen på dina jpg-bilder i flickr via Picnik! :D
Postad bild
w/b picnik by b.lok, on Flickr
Fast det blir så klart mycket bättre om du gör detta direkt i raw-filen. :)

Postad 22 December 2011 - 14:32

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0

Okej! Eftersom jag är total nybörjare så kanske det vore en bra idé att köpa någon välskriven bok :P
Jag fotar alltid i Raw.

Vi testade faktiskt det, men det blev inte så bra. Det verkade som att vitbalansen(?) blev helt off, för bilderna blev extremt gula.

Gött! Då kanske du kan fixa till bilden i efterhand så att denna representerar med det du såg vid fototillfället eller önskar förmedla.

Som Knobloch redan nämnt är vitbalansen enkel att fixa till i efterhand. Rawformatet ger också viss flexibiltet med exponeringen, dvs har man missat lite är det relativt smärtfritt att fixa till i efterhand. Och, alla har vi varit nybörjare någon gång… ;)

Postad 22 December 2011 - 20:59

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Spinning II by _Downfall_, on Flickr

Bra fotat Grokken!

Busfrö

Hehe, rolig bild, fin bakgrund!

En akvariebild till.

Skön djup känsla och fina färger!

Postad 22 December 2011 - 23:03

access
  • access
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0

Tack för den positiva kritiken. Testade 5D + mitt Tamron 90mm på den bilden :)

Gillar din ålbild knob

Postad bild
Spinning II by _Downfall_, on Flickr

Magiskt med DA 15. :)

---

Dagens bild för mig blir inget artistiskt öht ;)

Postad bild

Det är knappt så jag vågar posta i denna tråden, bland alla er überskickliga fotografer. Jag är total nybörjare, men jag gör ett försök.
Jag har dessvärre bara ett kitobjektiv till min Canon 600D att tillgå för tillfället.
Denna togs igår natt, kritik mottages mer än gärna!

Bifogad fil  IMG_1327flowerresized.jpg   153.77K   16 Antal nerladdningar

Sen önskar jag mig lite tips på objektiv av er. Jag gillar att fota med det stuket men jag vet inte alls vad man ska ha för något. Finns det något trevligt för max 3000-3500kr?

Edit: hmm... bilden såg mycket trevligare ut på flickr... http://www.flickr.co.../in/photostream

Intressant bild. Bevisar ju att det går att få till det med kit-objektiv också.

Postad 22 December 2011 - 23:07

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Fin "liten" samling access ;) :)
Fin bild igen knob!

Postad 23 December 2011 - 09:20

knobloch
  • knobloch
  • Guru

• 4023 inlägg
  • 0
Tack Micke och Ronny. :)

Postad 23 December 2011 - 09:36

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Tack Micke.
Kul med samlingar access! Fin samling dessutom.

Postad 23 December 2011 - 16:32

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Tack access :)

Var iväg och inhandlade ett Canon EF 50/1,8 II lite snabbt idag eftersom det var så billigt. Många verkar tycka att det är ganska prisvärt dessutom.

Så här blev första provtagningen, jag hade lite problem med att få till skärpan dock.

Postad bild
Scotty Cameron for the birdie by Kruxan, on Flickr

Den blev väl eventuellt lite mörk också...

Edit: Är det bara jag eller ser inte bakgrundsoskärpan lite... dålig ut också?

Redigerat av Warlokk, 23 December 2011 - 16:50.

Postad 23 December 2011 - 18:21

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0

Tack access :)

Var iväg och inhandlade ett Canon EF 50/1,8 II lite snabbt idag eftersom det var så billigt. Många verkar tycka att det är ganska prisvärt dessutom.

Så här blev första provtagningen, jag hade lite problem med att få till skärpan dock.

Den blev väl eventuellt lite mörk också...

Bokeh ser ok ut. Möjligtvis är bakgrund och förgrund inte vald med så stor omsorg. Testa från många olika håll och vinklar så hittar du säkert ngn som är bra.

Redigerat av xray, 23 December 2011 - 18:22.

Postad 23 December 2011 - 19:28

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Bokeh ser ok ut. Möjligtvis är bakgrund och förgrund inte vald med så stor omsorg. Testa från många olika håll och vinklar så hittar du säkert ngn som är bra.

Den kanske är bättre att ha första objektet i fokus, som på den här då?
http://www.flickr.co...in/photostream/

Postad 23 December 2011 - 19:32

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

Scotty Cameron for the birdie by Kruxan, on Flickr

Det är ett prisvärt objektiv, du kommer att mycket roligt med det och att leka med kort skärpedjup. Alla objektiv (mer eller mindre) är oskarpa eller mindre skarpa på full öppning så det är helt normalt. Det som är svårt är att få det man siktar på att hamna i det korta skärpedjupet :)
Oftast så blir dessa objektiv mycket skarpa om du bländar ner till typ 2,8 eller nåt. Du får fortfarande ganska kort skärpe djup.

Bakgrunds oskärpa eller bokeh är något som är unikt för varje objektiv och ser annorlunda ut från bakgrund till bakgrund. Vissa objektiv får väldigt stökig bokeh om det är mycket detaljer i bakgrunden och vissa objektiv gör en stökig bakgrund sammets len. Bokeh kan därför aldrig kallas "dålig", tycker jag. Som sagt, du får olika resultat i bokehn beroende på vad det är i bakgrunden.

Här har du ett typiskt bokeh exempel från ett f/1,2 objekiv. Inte skarpt alls någonstans, men det är bokehn man är ute efter :)
Bifogad fil  IMGP8314.jpg   282.44K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Mikael_R, 23 December 2011 - 19:33.

Postad 23 December 2011 - 19:35

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Grym bild Micke!
Gillar bilden motivet Warlokk... dock så gillar jag inte den röda tonen...

Postad 23 December 2011 - 19:43

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Det är ett prisvärt objektiv, du kommer att mycket roligt med det och att leka med kort skärpedjup. Alla objektiv (mer eller mindre) är oskarpa eller mindre skarpa på full öppning så det är helt normalt. Det som är svårt är att få det man siktar på att hamna i det korta skärpedjupet :)
Oftast så blir dessa objektiv mycket skarpa om du bländar ner till typ 2,8 eller nåt. Du får fortfarande ganska kort skärpe djup.

Bakgrunds oskärpa eller bokeh är något som är unikt för varje objektiv och ser annorlunda ut från bakgrund till bakgrund. Vissa objektiv får väldigt stökig bokeh om det är mycket detaljer i bakgrunden och vissa objektiv gör en stökig bakgrund sammets len. Bokeh kan därför aldrig kallas "dålig", tycker jag. Som sagt, du får olika resultat i bokehn beroende på vad det är i bakgrunden.

Här har du ett typiskt bokeh exempel från ett f/1,2 objekiv. Inte skarpt alls någonstans, men det är bokehn man är ute efter :)
Bifogad fil  IMGP8314.jpg   282.44K   5 Antal nerladdningar

Ah, okej! Man lär sig något nytt varje dag :)
Fräck bild också!

Kommer nog köpa ett macro-objektiv nästa vecka med, så ska jag nog kunna utvecklas lite jag med :) Synd att det är så extremt trist utomhus just nu dock...

Ronny: Nja, jag var väl inte så noga med redigeringen där. Undrade mest om man brukar föredra att ha första objektet i fokus på sådana (och liknande) bilder.

Postad 23 December 2011 - 19:50

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
jaja...oki.. bilden och motivet inget som helst fel på ...( sista bilden som du länkade) gillar golf se du.. hehe ..bra putt med :)
Tyvärr var det ett bra tag sedan man spelade :(
Roligt att du funderar på macro med.. är det fortfarade sigmat som ligger närmast till hands?
Kan ju fundera med på tamron 90 med.. riktigt bra det :)

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 23 December 2011 - 19:54.

Postad 23 December 2011 - 19:59

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Okej :) Jaha, trevligt!
Ja, det är mycket trevlig känsla i den puttern. Jag har spelat sen jag var 8 år, så det är uppe i 16 år nu, men tyvärr spelar jag inte riktigt lika mycket nu som förr dock. Önskar jag hade mer tid till det.

Jag var säker på att jag skulle välja Sigmat precis nyss, men sen läste jag lite till om Tamron, så nu vet jag inte alls... igen. Vet inte alls vilket jag ska välja av dom båda.

Postad 23 December 2011 - 20:04

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
Inte meningen att sätta griller i huvudet på dig :)
Gå du på sigmat.. är nog ett riktigt bra objektiv det med..
Har själv tamronet så därför så vet jag lite hur det är.

Postad 23 December 2011 - 20:20

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Hehe, det är lugnt!
Ja och du verkar ju ta ruggigt bra bilder med det.
Får väl se hur det blir när det är dags :)

Nu är det dags för lite julaftonsförberedelser. Så jag får önska er en god jul!

Postad 23 December 2011 - 21:01

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Jaha God jul på er allesammans. imorrn får man väl öppna alla paket under granen. Eller barnen iallafall.
Bifogad fil  God jul.jpg   820.6K   6 Antal nerladdningar

Kan erkänna att jag inte la ner lika mycket tid på texten som på själva granen.

Postad 23 December 2011 - 22:19

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0
Ja men God Jul då :)
Postad bild

Redigerat av Mikael_R, 23 December 2011 - 23:05.

Postad 23 December 2011 - 23:09

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
den gillades av mig Micke R :)

Martin
Postad bild

Postad 24 December 2011 - 07:19

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Mega: Du har missat lite friläggnings mellan grenarna i mittenpartiet av granen ;-)
Snyggt Micke

Skål på er såhär på julaftons morgon!
Postad bild
Untitled by p.bergkvist, on Flickr

Redigerat av Spuute, 24 December 2011 - 07:21.

Postad 24 December 2011 - 08:03

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15622 inlägg
  • 0

den gillades av mig Micke R :)

Tack mange, mycket bra bild där!

Snyggt Micke

Skål på er såhär på julaftons morgon!
Untitled by p.bergkvist, on Flickr

Tack och skål på dej du :)
Postad bild

Postad 24 December 2011 - 10:13

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

• 12974 inlägg
  • 0
Jättekul Micke med lite dagsfärska (igår iaf) bilder från dig! Verkligen roligt att du dammat av kameran. :)

Cool bild Megax, ser riktigt julig ut.

Härlig bild Spuute. Snygga bakgrundsbollar. :)

Postad 24 December 2011 - 13:40

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
tack. Jo det stämmet spuute såg det nu, men orkade inte lägga ner för mycket tid och maska alla grenar på granen då hade jag säkert suttit än med den bilden ;). gjorde det bara lite halvdant för jag skulle försöka mig på spiralerna runt granen. som jag blev ganska nöjd med ändå.

härlig bild själv spuute, fräckt med nappflasken som bryter all julpynt, trots det har man ändå små knoddar som måste ha mat =)

din bild också micke. du "snodde" aa eller iallafall så hann du före mig med en sådan bild, =) bra jobbat

Postad 25 December 2011 - 02:42

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
God Jul!!
Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.