Har aldrig hört talas om den innan, och kunde inte läsa fram vilka som stod bakom den. Någon som vet ?
Det är en Speyside. Ganska god. Lättdrucken. Inte så tung och rökig.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 28 July 2012 - 15:11
Fick en flaska whiskey av brorsan igår.
Har aldrig hört talas om den innan, och kunde inte läsa fram vilka som stod bakom den. Någon som vet ? Det är en Speyside. Ganska god. Lättdrucken. Inte så tung och rökig. Bifogad fil(er)Postad 29 July 2012 - 00:41
Jag också !! Fast det är bättre med boost.. Får försöka fixa det i veckan... Postad 29 July 2012 - 11:36
Fy fan... För SL!
Och att det ska vara broöppningar och 120 badj*vlar på bussen... 35*c varmt och inget syre, man står och svettas som en gris, kommer inte hinna med dom färdmedel som behövs för att komma i tid... Eftersom den är väldigt sen... Så nu blir jag mer sen än vad jag trodde jag skulle bli... Kul med sommar... Vill fan nästan ha vinter igen!!!!!!! Redigerat av DVD-ai, 29 July 2012 - 11:38. Postad 29 July 2012 - 13:47
Köra bil är skoj, jag och dottern är just hemkommna efter en roadtripp på 65-70mil.
Hade tanke på att våldgästa Tommy påvägen hem men Saga tyckte det var ofint att bara dundra in så vi gled vidare. Postad 29 July 2012 - 22:51
Någon som har tänkt på att det ofta startas "den stora tråden om..." på diverse forum ?
Har inte sett det innan den här, och den här döptes inte om till "den stora tråden" förrän efter en sisådär 100+ sidor. Varför döper man en ny tråd till det ? Hoppas man på att den ska bli stor eller ??? Postad 30 July 2012 - 07:32
Givetvis är det bagarn som imponerat och man vill ha lite den framgång som han frambringat i denna tråd.
Postad 30 July 2012 - 10:09
Klart det är denna tråden som har startat hela fenomenet
Hehe, när vi når 400 sidor så måste vi ha något slags firande Postad 30 July 2012 - 10:23
Jag var och lyssnade på några mycket intressanta högtalare igår, och en väldigt fin rörförstärkare
den så kallade Drömmen som drev Hasselvall högtalarna som äntligen är klara Det lät jätte bra, finns absolut ingenting att klaga på här inte... förrutom kapaciteten och såklart hade det varit mysigt med lite mer tryck neråt 10Hz... (missförstå mig rätt nu, dom kan spela högt ! men jag e dum i huvudet precis som många av oss andra så... högt är inte nog utan det ska finnas 10dB headroom minst när man spela jätte högt! MEN, dom spelade bra djupt i rummet, Dom faller flackt och rummet hade sådanna beskaffenheter att dom tydligen inte hade fallit speciellt mycket nere vid runt 16Hz ! Och man hörde ju att dom gick djupt med rätt material, dock inte med "rätt" amplitud där längst nere för att det skulle känner optimalt och det där riktiga närvarodjupet infann sig aldrig. Men som sagt, mycket hänger på rummet, man kan inte förvänta sig respons ner till 16Hz i rum, dom är avstämda till ca 30Hz! Men som sagt, låter otroligt bra ! Och går djupt i rätt rum! stärkaren på 30w drivandes högtalare med 93dB känslighet @ 8ohm, det är inte dålig känslighet för en 8ohm högtalare Det är jäkligt bra med den linearitet som dom dessutom hade ! Dom hårdnade till några gånger när det bestämdes att vi skulle spela högre än vad högtalarna gillade, det var den ensamma 8"'aren som sade ifrån, speciellt det mörkare området av mellanregistret tyckte jag blev grötigt när det spelades över deras förmåga. Versionen med 2x8" lyssnade vi aldrig på tyvärr... Men oavsett så är övertygad om att detta är himlans bra högtalare, låter fin fint gör dom, verkligen prima jox ! Och stärkaren är "stilig", mer kan jag inte säga då jag inte tänder på rör, men stärkaren tillsammans med högtalarna gjorde en bra helhet ! Rörstärkare + högtalare ska tydligen fungera som en helhet då rören inte har samma kontroll, så högtalaren måstre själv mekaniskt och elektriskt kunna kontrollera sig själv, vilket gör att prylarna måste "handskaka" på rätt sätt för optimalt resultat. Och det hade dom ju antagligen lyckats bra med här För det lär INTE sådär typiskt mulligt, instängt, bas och diskant stympat som det brukar göra... det lät bra ! Som toppar och med rör vore dom super, så kompletterar man med ett gäng slutna (eller lågt avstämt portade lådor) med EQ för att få mer headroom och dessutom utsträckning vidare ner, då jäklar Fast då ska man ju satsa på 2x8" versionen såklart, för extra kapacitet och dessutom 6dB !!!! högre känslighet Redigerat av DVD-ai, 30 July 2012 - 10:38. Postad 30 July 2012 - 15:36
Svindyrt och jävla massa krångel bara för motverka rörförstärkarens usla beteende. Känns verkligen inte som något för 2012, enligt mig.
Postad 30 July 2012 - 18:55
Det är en väg att gå. Den passar inte mig heller. Men att produkterna finns ger i alla fall möjligheten att köpa den.
Postad 30 July 2012 - 19:26
http://www.faktiskt....er=asc&start=40 Är det a3:or han har/hade? Postad 30 July 2012 - 20:22
Jag har kommit till en insikt, det är för mig omöjligt att på riktigt njuta av musiken nu för tiden, jag är på något vis förstörd...
Min forna njutning av musik är som bortblåst och det är väldigt synd, jag njuter mer av musiken på bussen lyssnandes via mina Sennheiser lurar och iFånen än hemma, trots objektivt bättre ljud så bara går det inte, spelar ingen roll hur jag än bär mig åt... Jag har nu låtit skiten vara och inte bry mig så mycket senaste månaderna, det fungerar inte heller... Jag har kommit fram till att det enda som fungerar för mig är att ha en billig anläggning utan inställningsmöjligheter alls, jag är ständigt så missnöjd med hur ljudet är oavsett anläggning, att inget jag någonsin kommer kunna skaffa mig är gott nog. Musiken har kass ljudkvalitet redan från början så det blir inte bättre är högst mediokert och inga anläggningar jag hört hittills i mitt liv är så bra att jag möjligtvis skulle kunna överleva med dom utan att hålla på så som jag gjort senaste 2 åren. helt enkelt för att det låter SKIT ! verkligheten är så jävla mycket bättre... och min lust för att lyssna på musik har gradvis underminerats senaste två åren till det lilla som återstår idag... Det blir inte mer än några få låtar i veckan nu mera och det känns nästan bara jobbigt, föredrar nästan att inte lyssna på musik. Så mina vänner, jag känner mig nu officiellt färdig med denna hobby som jag ju ägnat mitt liv åt sedan jag var ca 10år... alltså större delen av mitt liv har detta varit en fundamental del i tillvaron. Jag känner inte att ljudhobbyn ger mig något längre, bara bekymmer och enda anledningen till att jag hållit kvar vid den senaste året är att jag inte vågat släppa taget om den. Det är något jag alltid gjort och inte vet hur det känns utan... Men då hela hobbyn enbart känns som en tung börda på mina axlar och den tar mer energi än vad den ger, så ser jag ingen anledning till att hålla kvar vid den längre. För ganska exakt ett år sedan så var jag väldigt nära på att sälja av exakt allt och gå till småskala bara för att ha något ljud alls... Det hände nästan ! Men jag trillade sedan tillbaka igen och där är jag nu, med delat system som jag inte klarar av... för mycket möjlighet att påverka ljudet, och jag KAN INTE ge FAN i att göra mig själv missnöjd i och med vetskapen och någon slags "tro" om att det ska gå att få till bättre än vad det är. Jag blir helt enkelt inte nöjd, jag kan nog inte bli det, och då blir det i stället bara så att prylarna förtar lusten att vilja lyssna på musik. Jag är ledsen att ni ska behöva läsa mina trista jävla problem och "kriser" men det är egentligen bara samma problem som aldrig riktigt gett sig... utan bara som jag försökt att "mota bort" på olika vis, men nu till sist inser att det inte går... så nu ger jag mig slutligen och ger alltså upp. På det sätt som jag borde ha gjort för 2år sedan och igen för ett år sedan, men inte gjorde.. Jag är inte helt säker på vad jag ska göra, men att behålla grejerna känns inte som ett alternativ, för jag kan faktiskt inte koppla av och slappna av med vetskapen om att grejerna finns... investerad tid, pengar, offrad lust att lyssna på musik... Ja allt det där påminner min anläggning mig om bara... på olika vis, så fort jag ser den, eller ens tänker på den ! Så det blir nog så att min HiFi resta slutar här för tillfället, jag är trött och behöver gå i pension från denna hobby... inte försöka jobba trots att lederna värker, kroppen är helt slut och jag avskyr det hela ! Och inte försöka inbilla mig att det nog ska gå att göra det intressant igen, för det går inte.. jag har helt enkelt inte lust eller intresse kvar för hobbyn... Segt som rågummi att jag just gjort mig av med piPs... dom tillsammans med min Marantzreciver hade ju varit lagom som ljudförmedlare. Nu får jag nog skaffa något annat litet utan inställningsmöjligheter som låter mig koppla av, och den vägen kommer jag nog försöka att för alltid gå framöver. Jag ska för mig egen skull låta bli att gå i fällan igen, inte försöka väcka intresset till liv igen, och inte ha att "optimalt system" igen... för det gör mig olycklig. Jag behöver ett system med tydliga brister som är omöjliga att försöka kompensera bort och utan inställningsmöjligheter, så att jag inte ens kan få för mig att det ska gå att få till det bättre än vad det är, just nu i denna stund. Så att jag kan lyssna på musik igen ! Och tycka det är kul ! Trist läsning, men nu vet ni, jag kommer med största säkerhet att sälja det mesta! Så om det är någon som är intresserad av 2st XPA-2 steg eller ett par i6, eller 4st profundusX 2012 basmoduler, ett cr80s med 102Hz delning medinfratillsats Ja då är det bara att hojta till så får vi se hur det blir, en annons kommer att dyka upp i dagarna om jag inte hittar en bättre lösning. En lösning som får mig att inte må illa varje gång jag ser eller ens tänker på stereoprylarna och dessutom låter mig koppla av... Jag ser ingen annan lösning just nu, det känns som att jag investerat massor med pengar, tid och energi på skit ! på en illusion om att det ska gå att få till något som inte går... onödiga investeringar på saker som inte ger mig någon glädje utan bara missnöje... Är trött på att musiken är så jävla kasst producerad att det låter appung ! Och att jag inte kan förstå att det är detta som bjuds, såhär jävla dåligt låter det... acceptera att tekniken är kass, materialet är kasst och ljudet bli inte bättre än såhär.. Och det ljudet som bjuds är inte värt några större summor pengar... Synd bara att jag i detta fallet måste slå huvudet i väggen både en, två och tre gången för att inse det... 2år av "blindhet" inför vad det egentliga problemet är, ändå har jag sett problemet, men inte inte kunnat acceptera det och i stället blundat... Ha de bra grabbar, själv ska jag typ glo på tv eller något nu... och känna efter vad som känns rätt att göra, vad som krävs för att hela problemet ska komma bort ur mitt liv, om det kan ge mig lusten för musiken tillbaka så är det enbart något bra så som jag ser det. Musiken så som känsla, själ och mental stimulans och njutning ! som det en gång var ! Det materiella, inbillningen om lycka och tillfredsställelse av prylarna i sig själva , det har jag för länge sedan givit upp... Det ger mig inte något... jag ville bara ha ett ljud som inte finns... annat än i min fantasi och i verkligheten... Inga högtalare, ingen mikrofon, inget rum, inga studios... inga kan ge mig det ljudet som jag vill ha, jag har helt klart tappat greppet om hobbyn, det är inte logiskt och vettigt och absolut inte sunt ! att ha den inställningen som jag har. Lite som att vilja ha en racerbil som kan köra 50000kmh och samtidigt ta kurvor utan problem, när man själv skulle dö av gkrafterna, eller materialen inte håller osv... Bara för att det finns föremål som rör sig så snabbt så måste jag alltså kunna återskapa och uppleva det... Helt jävla sinnessjukt ! Jahh, det får väll avsluta dagens novell, Hej hopp grabbar och ha nu en bra kväll! (hehe, rim.. Redigerat av DVD-ai, 30 July 2012 - 20:32. Postad 30 July 2012 - 20:48 Det där känner jag igen, skillnaden är att jag aldrig direkt uppskattat att sitta och lyssna på musik, det känns bara slöseri med tid. Mycket trevligare att lyssna tex i bilen, i spåret när man är ute och rör sig osv. På anläggningen här hemma är det film och tv-serier som gäller till 99.5% ungefär. Postad 30 July 2012 - 21:29
Nu blev jag ledsen i ögat DVD-ai.
Hade jag pengar över för det skulle jag köpa din stereo för att förvara den åt dig om du ångrar dig. Men det går inte längre. Om du vill prata så är det bara att ringa mig. --- @Palle: Lindroos har A3or Postad 30 July 2012 - 21:31
De behöver du inte vara Findus, jag är det inte...
Tycker det känns skönt... Edit: Jag såg din tråd i DIY forum på faktiskt Findus, vad härligt att du nu är på gång med det där bassystemet, du behöver det ! Redigerat av DVD-ai, 30 July 2012 - 21:38. Postad 30 July 2012 - 21:51
Jag blir gladare om du är glad över detta beslut. Jag hoppas dock att du vill komma över till mig och lyssna på musik i fortsättningen också. Snart kanske vi inte klarar av att bottna bassystemet också. Vore skönt att slippa oroa sig. Att det skulle krävas så djävla mycket pump för att spela lite knaster. Muahahaha.
Postad 30 July 2012 - 21:58
Ja jag tänker inte försvinna från jordens yta liksom...
Och jag kommer jätte gärna över till dig och lyssnar på musik även i fortsättningen enda skillnaderna blir förhoppningsvis att jag. 1: Bryr min änu mindre om tekniken och allt det är trista... 2: Bryr mig mer om musiken igen !!!! 3: Kan koppla av, få ro i själen, utan att behöva tänka på att en massa pengar, tid och energi är investerade i något som bara tynger mig 4: Får mer pengar över till annat Känns som att det är nu det är dags att gå vidare, känns som att det var dags för både ett och två år sedan också... men att nu är det ett faktum! Postad 31 July 2012 - 08:43
Jag vet en sak som jag ska göra innan jag säljer något, jag ska plocka ner allt och ställa det i garderoben så att jag slipper se det!
Sedan kommer en kompis till mig över och tar hem skiten till sig, för att jag ska slippa se allt, och han kommer att ha prylarna på test. Om e det blir så att jag känner att jag inte vill ha tillbaka dom igen så köper han dom, annars så får han låna dom tills vidare helt enkelt. Annonsen på HiFimagasinet var intressant, många som var intresserade... men de får nog vara för just denna stunden, jag ska inte snubbla på tröskeln... Samtidigt så är det ju en kompis till mig också som är sugen, så då mer passande att han lånar grejerna tills vidare så får jag känna efter hur det känns. Låter väll som ett bra förslag ? Så ska jag släpa in det plastigaste jävla skit som existerar och koppla in här hemma, och stå ut med dom så länge jag kan för att kurera mig! Jag inbillar mig härmed att jag nu med insikten om problemets grund, ska kunna bota mig och sedan lyssna på musik igen, och inte börja bry mig och försöka uppnå något optimalt igen... utan acceptera återgivningen så som den är. Och inte lägga några mer pengar på detta, pengarna ligger... dom får bara byta skepnad... så blir till att sälja av något för att få nyinvestera i ljud. Och om jag skulle falla tillbaka till den onda banan med förbättring så har en av mina kompisar fått min fulla tillåtelse att slå mig medvetslös med något trubbigt föremål och sedan sälja av alla grejerna oavsett vad jag säger. Redigerat av DVD-ai, 31 July 2012 - 08:57. Postad 31 July 2012 - 09:56
Känns som att vi har läst exakt samma text ett helt gäng gånger tidigare i denna tråd David...
Lugna dej några dagar så har du världens bästa ljud igen, och det är skitkul att lyssna på musik igen. Postad 31 July 2012 - 10:07
Bagarn:
Det är då jag fortfarande inbillar mig att det går att stå ut, sedan så inser jag att jag inte kan ge fan i att vara missnöjd och så hamnar jag här igen och så är det om och om igen... Jag har inte varit nöjd på riktigt senaste 2åren, inte kunnat lyssna på musiken utan att störas av ljudet... Grejen är alltså den att jag inte har kunnat koppla av senaste 2åren, utan bara försökt intala mig själv att jag kan det och varit "nöjd" i förhållande till vad som finns där ute att tillgå... Men det hjälper ju inte när jag tycker att en stereo som helhet låter mer eller mindre dåligt... och det bästa jag hört en stereo producera någonsin är alldeles för dåligt för att jag ska känna att jag skulle kunna vara nöjd med det... och det är så mycket pengar för att få så dåligt ljud... efter som tekniken inte är bättre än så och materialet är kasst.. Ena gången då jag kunde koppla av ganska bra senaste 2åren var med piPs som enda högtalare ! för att dom är så billiga, och med så tydliga brister att jag liksom inte orkar bry mig så mycket... Så det är tyvärr inte så enkelt som att jag snart är nöjd med ljudet igen, för det har inte hänt på 2år så det lär inte hända nu... Om jag inte som sagt försöker att bota mig på något vis... om det går! Annars är väll enda utvägen att ge fan i att ens försöka ha en bra anläggning och köpa något skit på OnOff i stället, så att jag kan koppla av och kanske börja lyssna på musik igen. Redigerat av DVD-ai, 31 July 2012 - 10:18. Postad 31 July 2012 - 10:14
Trist att du känner så David.
Men ser du inte allt lite väl svart just nu? Du säger att allt låter skit. Både inspelningar och anläggningar. Det vet jag att du inte tycker. Om du inte tror mig så kan du gå tillbaka och läs dina egna inlägg i den här tråden. Du har varit både överjävligt nöjd med ditt ljud och verkligen njutit utav din anläggning. Ta bort den där jäkla annonsen och chilla i ett par dagar så ska du se att din längtan till musik kommer tillbaka snart. Postad 31 July 2012 - 10:18
Frågor på det? Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 31 July 2012 - 10:20. Postad 31 July 2012 - 10:22
i dagens läge finns det bättre grejor att få tag i, men det är klart det är kul med lite nostalgi också! Postad 31 July 2012 - 10:32
brallan:
Ja, i förhållande till andra anläggningar så låter det bra, men i förhållande till vad jag vill ha så låter det skit... Eftersom jag helt klart har tappat fattningen om det där med denna hobby och vill återskapa någon slags absolut verklighets upplevelse som inte kommer kunna återskapas... Inget i vår teknik medger det, och jag vet ju det... men det kommer krypande i alla fall, missnöjdheten med hur stereo uppspelning låter... Och det sjuka är det att jag försöker kompensera för teknikens brister och materialets värdelösa beskaffenheter genom att ändra saker i min anläggning, eller så sitter jag bara missnöjd med hur det låter likt förbannat... Att 60lakan låter såhär dåligt är vad som bekymrar mig... Och att inte ens 1miljon låter nämnvärt bättre... inte så att jag tycker det är värt någon prisökning att tala om... Sättet som vi spelar in och spelar upp på är helt enkelt så besudlat med brister och svagheter att jag inte är säker på att jag är intresserad av att försöka bry mig om hobbyn... Känns som att jag redan för länge sedan sett och hört vad som går att göra med dom medel som finns idag. Och insett att det fortfarande är så dåligt att jag inte är nöjd, det gör ju att motivationen och lusten för hobbyn försvinner... Redigerat av DVD-ai, 31 July 2012 - 10:33. Postad 31 July 2012 - 10:37
David, Jag undrar om det inte är något annat som gör att du ständigt svänger så. Ta till vara på dig själv först och främst.
Postad 31 July 2012 - 10:57
Men när var den senaste braiga verklighetsupplevelsen du hade då? Du som mest verkar lyssna på dubstep och hårdrock. Vars får du verklighetsupplevelser som låter bättre än hemma med sådan musik?
Om jag hade känt att jag tappade lusten för att lyssna på musik för att jag fann brister i inspelningen så känns det inte som att det första jag ska göra är att skaffa en sämre stereo. Det är ju absolut bakvänt. Om man drar parallellen till vandring, som jag vet att du gillar, så kanske du skulle gå i något fjäll i Sverige och vara skitmissnöjd för att du tänker på hur jävla mycket bättre det hade varit att vandra på månen för att det hade varit mer fridfullt där. Du löser ju inte det problemet genom att börja vandra på centralstationen under rusningstid. Postad 31 July 2012 - 11:02
Nej det är faktum att jag tycker såhär, men sedan är det till och från som jag liksom tröttnar på att det är såhär...
Jag är väldigt dålig på att bry mig om och verkligen lyssna mig själv, och väldigt duktig på att önsla tid på saker som tar mer energi än vad dom ger... Det är två saker som äter upp en, och vist det är inte bara Ljudnörderiet i mott liv som tar mer energi än vad det ger, men det är en av flera saker, Och saker som tar mer energi än vad dom ger, dom är av ondo... Så jag måste sluta se på detta som en hobby eller så, sluta bry mig och bara ha en stereo, så som den stora massan ser på det. Något att spela upp musik via! Inte att det ska låta på något visst sätt... Postad 31 July 2012 - 11:09
Parallellen håller inte, då det i detta fallet handlar om att återge något, vandring är verkligheten redan från början, skapelsen så som den är. Den kan man inte vara missnöjd med utan den är vad den är liksom... Senast var nu i fredags då jag lyssnade på harpa och ståbas (intressant kombo!) helt live på en jätte trevlig tillställning hemma hos en vän. Annars utsätts jag för ganska mycket piano och guitar, utan inblandning av elektronik, det är ljuvligt Jag har inte lyssnat på dubstep sedannågon gång i höstas, någon enstaka låt bara... Mest blandad klasisk musik, Jazz och en del elektro har det varit senaste månaderna. Postad 31 July 2012 - 12:12
Hehe, nu var det väl inte riktigt den poängen jag hade med liknelsen. Men visst.
Helt akustisk musik håller jag med om att det ofta kan låta väldigt bra live. Men även där krävs det ju att rummet tillåter god återgivning precis som med hifi faktiskt. Just med kontrabas så krävs det ett väldigt välbyggt instrument för att det skall låta riktigt bra helt akustiskt också. Otroligt häftigt instrument. Många säger ju att live är referensen. Jag förstår precis hur dom tänker, men jag håller inte riktigt med. Det stämmer som sagt när det gäller helt akustisk musik. Men i ärlighetens namn, hur ofta lyssnar man till det i konsertsammanhang? Blir det fler än ca 10 personer i publiken så måste det ju förstärkas i vilket fall som helst. Det inkluderar harpa och kontrabas-duon. Då har du helt plötsligt problem med färgande mikrofoner, placering, högtalare, ljudtekniker etc. Jag älskar att gå på konserter men inte tusan är det för att ljudet är så fantastiskt (det kan iofs vara fantastiskt ibland också, dock väldigt sällan:)). Jag går ju dit för hela upplevelsen. Dessutom är den mesta musiken väldigt processad nuförtiden. Så det är ju väldigt långt ifrån "verkligheten" i vilket fall som helst. Amon Amarth eller Periphery, som har riktigt häftiga hårdrocksinspelningar, låter ju inte alls likadant i replokalen som på skiva. Vilket är jävligt tur, för den skivan hade låtit jävligt illa. Komorok? Hur kan du gilla dubstep överhuvudtaget om det ska verklighetstroget? Då det inte finns någon verklig referens på programmerade ljud. Jag tycker att det kan låta precis hur jäkla bra som helst live. Det kan låta exakt lika bra i en stereo, men på ett helt annat sätt. Så jag väljer att skilja en del på dom. Som sagt, det känns som att du har snöat in i dina tankar lite för mycket just nu. Du vet ju själv att du har haft hur mycket glädje som helst åt denna hobby. Inte minst när vi träffas några stycken och bara har trevligt och nördar lite. Har inte tid att skriva mer nu. Får se om jag fyller i eller redigerar det jag skrivit lite senare då jag inte känner att jag var riktigt klar med inlägget nu. Postad 31 July 2012 - 12:53
Jäkligt häftigt basbygge du håller på med förresten Komorok!
Postad 31 July 2012 - 12:58
Var ju såklart mitt parkettkrull!! Postad 31 July 2012 - 13:00 Basen hos dig var grym som fan tycker jag. Jag förstår faktiskt vad du menar med uttrycket nu. Det är något visst när golvet svänger med lite skönt sådär. Blir mer fysiskt utav någon anledning. Du och Hmmpz har ju tur med den biten. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 31 July 2012 - 13:16. Postad 31 July 2012 - 13:17
Har fått lite tips utav hifikg's elektrostatkontakt som skall testas nästa vecka, just nu så är det lite svettigt med jobb.
Hade ju inte vart helt fel att få igång toppen ordentligt igen, kör just nu med mina B&W med en 5" som skall försöka möta upp Svs'n och det går väl sådär Postad 31 July 2012 - 14:20
@DVD-ai: Tror inte du skulle bli mer nöjd med en sunkig skräpstereo, byt ut ditt delade system mot ett par bra fullrangehögtalare typ piPs, pi25 eller pi60(s) om du känner att det är för mkt pill är mitt tips. Då är det ju bara att ställa upp dom och börja spela.
Postad 31 July 2012 - 14:47
Jag tycker man gör ett misstag att jämföra inspelad musik med livemusik. Bättre att lägga energi att få bra återgivning av skivorna istället och framförallt, bara lyssna på musik. Det är nog ett par månader senast som jag satt i sweetspot och lyssna på musik kritiskt. Lyssnar dagligen på musik men inte kritiskt och inte alltid i sweetspot.
Postad 31 July 2012 - 15:25
Nej, det var ju ingen slump såklart. Men jag hade nog trött att Bagarens system skulle räcka. Men det var ju bara precis på det berömda &#?$-håret. Så jag tänkte att jag bygger dubbelt så stort, vilket detta blir så som jag ser det. Då lär det räcka till slut. Postad 31 July 2012 - 15:37
Sen har ju Tommy ett rum som käkar bas i massor, inte att förglömma!
Basade som sagt mer i sovrumsstereon än nere i källaren mer rören. Postad 31 July 2012 - 16:01 Räcka till vad? Nädå, det kommer säkerligen att bli ännu mer oansträngt hos dig framöver. Det var på gränsen vid några tillfällen vid vårat senaste besök. Visserligen vid vansinnesnivåer på extremt krävande musik. Men ändå. Postad 31 July 2012 - 16:47
Tja, till att börja med så ska det räcka för all musik jag spelar. Sen får det gärna räcka till all film, men min musik verkar kräva mer än någon film jag stött på. Du är alltid välkommen hos oss. Vi borde göra en repris på vår kvällsmacka Postad 31 July 2012 - 16:51
Fan va kul Komorok. Finns det någon plan när detta kan vara klart? Vore kul att lyssna på det.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |