Tack på förhand.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 22 mars 2008 - 16:22
Tack på förhand.
Postad 24 mars 2008 - 17:37
Jag får skumma synkningar mellan P1:an och Outlook. Finns det någon som känner igen detta? Och har någon lösning?
1. Om jag redigerar en kontakt på datorn så skapas en NY kontakt på telefonen vid synkningen + den gamla synkas tillbaka till datorn så jag får två versioner av kontakten på både datorn och telefonen.
2. Om jag tar bort en kontakt från antingen datorn eller telefonen så återskapas den vid synkning. Jag tycker ju att den borde raderas från den andra enheten istället.
Tack på förhand.
Postad 26 mars 2008 - 08:44
HejHej!
![]()
Nån som vet om man kan få in albumbilder till musikspelaren? Såfall hur?
Det är bara att lägga in albumbilden i samma mapp som du har plattan.
///
Postad 26 mars 2008 - 12:33
HejHej!
![]()
Nån som vet om man kan få in albumbilder till musikspelaren? Såfall hur?
Det är bara att lägga in albumbilden i samma mapp som du har plattan.
///
Tack!! Förrut har jag bara haft alla låtar i "music" mappen, men jag delade nu upp dem i album-mappar med albumbilder i varje mapp

Synd bara att inte bilderna är större i musikspelaren

Mvh. Mathias
Postad 14 april 2008 - 23:41
Postad 17 april 2008 - 21:14
stänga av lampan utan att hålla inne "fotoknappen"
Gunnar
Postad 21 april 2008 - 10:37
Postad 22 april 2008 - 20:13
Någon som vet vad gör??
mvh L-G
Postad 22 april 2008 - 22:46
När skriver SMS så kan jag inte skriva 160 tecken i ett SMS utan det blir 3 st.
Någon som vet vad gör??
mvh L-G
Säker på att du inte har ngt mer än vanlig text i ditt sms?
Postad 01 maj 2008 - 19:05
Hur uppdaterar telefonen om man om man ligger bakom en router från Netgear
Sålänge din router går att surfa med kan du uppdatera med den.
Skojar du quote? Vi snackar inyggd brandvägg i Netgear och tar man bort routern går det uppdatera telefonen men inte med routern. Det jag är ute efter är att få tag i portarna som används och då kanske slippa ta bort den varje gång.
Postad 02 maj 2008 - 09:52
Ska åka förbi Mobilbyrån på Hornsgatan i Stockholm och se om de kan fixa det.
Har någon här erfarenhet av hur snabb service SE har?
Mvh
Patrick
Postad 05 maj 2008 - 16:47
I min felaktiga tro i att min telefon är "helförsäkrad" (försäkringen kostade trots allt 699 kr) trodde jag att man kunde få eventuella reparationer utförda på serviceverkstäder auktoriserade av Sony-Ericsson.
Men, så är ej fallet. Försäkringen gäller bara då man går via Elgiganten och deras servicepartner.
Jag reser till Kina på lördag och behöver min telefon.
Mobilbyrån i Stockholm är auktoriserad av SE och kan fixa telefonen på en gång.
El-giganten behöver upp till 4 veckor.
Försäkringen är värdelös.
Visst har jag dock bara mig själv att skylla...
Postad 06 maj 2008 - 13:48
Svarar mig själv, och ev. andra. Det går inte, enligt SE's call-service :-(
Någon som har nåt knep för det?
Redigerat av penke62, 06 maj 2008 - 14:06.
Postad 08 maj 2008 - 19:04
Om jag inte minns fel är det en funktion i inställnignar som kan krångla till det hela.
Postad 14 maj 2008 - 20:29
Skall genomföra en telefonintervju och behöver kunna spela in samtalet i telefonen. Hittar dock ingen sådan funktion i P1an. Det finns i min gamla W810.
Någon som vet om denna funktionen finns i P1an eller var jag kan hitta ett program som klarar detta.
Tacksam för mycket snabbt svar...
Postad 15 maj 2008 - 15:04
Postad 15 maj 2008 - 22:28
Vet du var, och hur man får till det då?LG
Om jag inte minns fel är det en funktion i inställnignar som kan krångla till det hela.
Postad 16 maj 2008 - 10:16
Vet du var, och hur man får till det då?
Kontrollpanelen -> Samtalsinst. -> Visa/dölj nummer. Kan vara spärrat i abonnemanget dock, då måste du be operatören ändra det.
Går inte att spela in samtal med telefonen. Kanske kan göras med någon 3:e parts app.
Postad 20 maj 2008 - 09:24
Går inte att spela in samtal med telefonen. Kanske kan göras med någon 3:e parts app.
Precis, det gick inte med P1an, så gamla telefonen fick tjänstgöra istället.
En helt annan fråga. Är på jakt efter ett program som kan hålla reda på transaktioner. T.ex. utlägg och utlåning till andra. Visst funkar det att ha det i ett exceldokument, men ett program vore bättre. Någon som har tips?
Postad 20 maj 2008 - 13:42
Men det gäller väl bara visning av mitt nummer i den telefon jag ringer till? Jag vill kunna se det i min egen P1:a. Visserligen kan jag mitt eget nummer, men ibland lånar jag sonens, och det har jag inte en aning om när simkortet ligger i.Kontrollpanelen -> Samtalsinst. -> Visa/dölj nummer. Kan vara spärrat i abonnemanget dock, då måste du be operatören ändra det.
Postad 20 maj 2008 - 14:05
Men det gäller väl bara visning av mitt nummer i den telefon jag ringer till? Jag vill kunna se det i min egen P1:a. Visserligen kan jag mitt eget nummer, men ibland lånar jag sonens, och det har jag inte en aning om när simkortet ligger i.
Japp, gäller om du vill visa ditt nummer eller inte när du ringer någon.
Telefonen kan inte se vilket telefonnummer som är kopplat till ett SIM-kort i nätet. I vissa telefoner kan man ange sitt eget nummer men då får man skriva in det själv och det ligger kvar oavsett vilket SIM-kort du sätter i. Det är möjligt att vissa telefoner sparar och hämtar det som en kontakt från SIM men de jag känner till sparar det i telefonen.
Enklaste sättet att se vilket SIM som sitter i är att lägga upp namnet/numret med pos. 1 på SIM och sen trycka 1# i standby så visas pos. 1 i SIM.
Redigerat av Rille_lkp, 20 maj 2008 - 14:07.
Postad 27 maj 2008 - 09:00
Redigerat av penke62, 27 maj 2008 - 09:01.
Postad 28 maj 2008 - 15:11
Jag har ett sjukt störande problem. Min syncronisering slutar helt å hållet att fungera.
Det fungerar helt perfekt men helt plötsligt vill den inte längre. Använder PC-suit och när den börjar synca så kommer den till 5-6 "pluppar" å sedan bara stannar där.
Det löser sig om jag gör en återställning på telefonen. Nån som vet nån lösning eller har nån ide om vad som är fel?
Postad 02 juni 2008 - 12:22
Postad 05 juni 2008 - 20:30
Postad 06 juni 2008 - 09:01
Hej
Jag har ett sjukt störande problem. Min syncronisering slutar helt å hållet att fungera.
Det fungerar helt perfekt men helt plötsligt vill den inte längre. Använder PC-suit och när den börjar synca så kommer den till 5-6 "pluppar" å sedan bara stannar där.
Det löser sig om jag gör en återställning på telefonen. Nån som vet nån lösning eller har nån ide om vad som är fel?
Funkar det om du stänger av synk av kalender?
Postad 09 juni 2008 - 10:20

*edit: är bara att få av skalet jag är ute efter.. Specifikt den silvriga ramen runt om..

Redigerat av Darth Tojayz, 09 juni 2008 - 10:21.
Postad 09 juni 2008 - 10:45
Någon som råkar veta hur och om det är svårt att skruva sönder en p1?
*edit: är bara att få av skalet jag är ute efter.. Specifikt den silvriga ramen runt om..
Kanske det här kan vara något
http://sonyericssonp...krm-p-sony.html
Postad 10 juni 2008 - 12:22
Hur gör jag för att se Youtube filmer i p1an? Funkar inte. Den bara laddar men går inte att spela.
kör du via WLAN eller GPRS? Tror du kör via WLAN. Då är det med all säkerhet din brandvägg som sätter stopp.
Postad 13 juni 2008 - 16:26
Japp
Problemet kan uppstå om du har ett möte som återkommer lite märkligt (t.ex 3 arbetsdagen varannan månad). Det kommer över till telefonen och sen kan du inte synka kalendern mer. Om du vet att du har något sådant möte behöver du radera det i datorn, blåsa telefonens kalender och sen synka om.
Postad 23 juni 2008 - 20:46
Kanske det här kan vara något
http://sonyericssonp...krm-p-sony.html
Tackar tackar.. Där fick man ju se att ramen är fäst med resterande av skalen.. Kanske ska lacka med det på??.. Hmm..

Får göras lite närmre att X1an släpps..

Postad 24 juni 2008 - 07:32
Jo men det har ju fungerat förut. Det fungerar ett tag och sedan slutar det helt enkelt bara funka (utan att jag har lagt till eller tagit bort nått från kalendern).Problemet kan uppstå om du har ett möte som återkommer lite märkligt (t.ex 3 arbetsdagen varannan månad). Det kommer över till telefonen och sen kan du inte synka kalendern mer. Om du vet att du har något sådant möte behöver du radera det i datorn, blåsa telefonens kalender och sen synka om.
Ingen annan på jobbet har detta problem och dom har samma återkommande möten som jag har.
Skit telefon

Postad 01 juli 2008 - 22:32
Rena: Det finns ett program som är utmärkt för att spela in samtal och ljud. Programmet heter "ALON Audio Recorder".
Postad 02 juli 2008 - 07:27
Passar på att tipsa om 59 samlade teman från ryssen FlamEmo som imho gör de bästa.
http://www.mediafire.com/?ywovntmmgu1

Större bild
Kolla även:
Att installera teman
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 02 juli 2008 - 07:31.
Postad 02 juli 2008 - 09:02
Jag undrar över alla som skriver upp denna mobil, har de inte använt den? Eller har jag bara haft otur? Sony Ericssons support är också värdelös, man kan inte se vlka kända problem som finns och vad som är rättat i uppdateringarna. R9K009 ska vara den senaste firmware-versionen men uppdateringstjänsten väljer inte den utan samma som jag redan har. Jag tycker att kunderna ska få veta vilka problem som finns och när de är rättade. Gäller både befintliga kunder och framtida som inte ska behöva köpa grisen (skräpmobilen) i säcken.
Enda glädjen med mobilen är att jag kan ge kollegorna med Nokia ett gott skratt nästan dagligen för det är nya fel hela tiden. Kan nämna några:
- Slutar ta emot SMS
- Slutar ta emot mail
- Slutar ta emot samtal
- Larmpåminnelser låser sig, ta ur batteriet för att få stopp på det...
- Full volym vid samtal och det går inte att reglera ner volymen
- Spontana omstarter
- Diverse kryptiska felkoder
- Instabilt WLAN
- Strul med mail
Om det inte vore för alla dessa fel så kunde jag möjligen stå ut med följande:
- Seg respons
- Obegripligt användargränssnitt som verkar vara gjort för att vara snyggt men saknar all form av logik när man ska försöka hitta något. Efter ett halvår så har jag fortfarande svårt att hitta och alla andra P1i-ägare jag pratat med säger samma sak.
- Synkprogramvaran gick inte att installera på en modern dator, USB-drivrutinerna krånglade hela tiden och Windows vägrade stänga av sig så jag avinstallerade. Funkade på en äldre dator.
Sammanfattningsvis:
- Bra skärm och gediget intryck på ytan men P1i är en skräpmobil av dess like och jag hoppas nästan att Sony Ericsson går i konkurs för att de släpper ut sådant skit.
Postad 02 juli 2008 - 09:12
Postad 02 juli 2008 - 10:38
P1:an, mitt exemplar åtminstone har funkat perfekt under det år som jag har använt den.
Postad 02 juli 2008 - 13:27
Har inte heller haft några större problem med min P1:a. Har en M600 också med P1:an känns bättre.
/Andreas
Postad 06 juli 2008 - 14:23
Postad 06 juli 2008 - 23:58
Tack, jag testade. Läste i någon spec, att det var max 4Gb, men funkade ju fint.
Passar på att tipsa om 59 samlade teman från ryssen FlamEmo som imho gör de bästa.
http://www.mediafire.com/?ywovntmmgu1
Större bild
Kolla även:
Att installera teman
Grymt! Tack så mycket =)

Postad 07 juli 2008 - 19:43
Något speciellt märke som funkar, eller vilka som helst?32GB är max
Ni som har 8Gb, vad har ni?
Postad 13 juli 2008 - 13:25
Postad 15 juli 2008 - 08:33
Ja det går att göra men det är lite trixit. Kan rekommendera P1 bloggen som finns här och förhoppningsvis vägleder dig fram till önskat godis.Någon som vet om Walkman-programmet från W960 går att lägga över till den här (P1)?
///
Redigerat av PalmOne, 15 juli 2008 - 09:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar