Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 augusti 2008 - 23:47

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Kom på att det var det var nog det som behövdes, så jag flashade till 1.40 unsigned och nu gick det kanon att uppdatera till RUU_Diamond_HTC_SVE_1.93.413.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.

Tack så jättemycket för hjälpen!

En fråga till, om jag vill plocka bort SPL-1.40 Olinex från luren hur gör jag då? Eller försvann den när jag uppgraderade?
N00b frågor men tyvärr är det så det får bli ikväll. :P

Vi är alla Noobies i början ;)

Nej se SPL som din BIOS på din mobil... hoppas du vet vad BIOS är ;) uuhmm... Nej din SPL e alltid kvar så länge du inte flashar en ny SPL på den då... Original SPL går att fixxa in men oroa dig inte för det...

Postad 06 augusti 2008 - 23:47

swedishpro
  • swedishpro
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Kom på att det var det var nog det som behövdes, så jag flashade till 1.40 unsigned och nu gick det kanon att uppdatera till RUU_Diamond_HTC_SVE_1.93.413.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.

Tack så jättemycket för hjälpen!

En fråga till, om jag vill plocka bort SPL-1.40 Olinex från luren hur gör jag då? Eller försvann den när jag uppgraderade?

Gjorde nyss samma sak.

Tips till alla som är Tre-budna lägg in 1.40 unsigned och sen kan man installera nya versionen. Funkade för mig i alla fall ;)

Postad 07 augusti 2008 - 03:14

Akezzon
  • Akezzon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som kan säga något om GPS:en i den nya versionen? Jag har fortfarande stora problem att få den att starta. Har samma program, iGO 2006, som jag använt på en HTC Touch Cruise utan problem. Får in signal först efter en lång tid eller inte alls....

Andra förslag? Kokt rom är ett men i övrigt???

/Anders

Så vitt jag vet så funkar inte iGO 2006 alls eller väldigt dåligt på Diamond ( kan ha fel ). Jag vet att iGO8 funkar däremot.

Redigerat av Akezzon, 07 augusti 2008 - 03:15.

Postad 07 augusti 2008 - 08:09

Tosh10
  • Tosh10
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har sökt som en gälning på XDA efter en downloadlänk till SPL-1.40 Onlinex men hittar den inten någonstans.
Någon som har en länk?

Postad 07 augusti 2008 - 08:26

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar om det finns nån handskriftfunktion i diamond så man kan skriva på skärmen eller man måste ladda ner nåt program som sköter detta?

Postad 07 augusti 2008 - 08:55

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har sökt som en gälning på XDA efter en downloadlänk till SPL-1.40 Onlinex men hittar den inten någonstans.
Någon som har en länk?

http://modmydiamond....=...2&Itemid=26

Hard-SPL 1.40 Olinex SIGNED
>> http://forum.xda-dev...ad.php?t=400402

Hard-SPL 1.40 Olinex Developer Edition-unsigned
>> http://forum.xda-dev...amp;postcount=2

;)

Hej!

Jag undrar om det finns nån handskriftfunktion i diamond så man kan skriva på skärmen eller man måste ladda ner nåt program som sköter detta?

det finns :P

Redigerat av br3nt, 07 augusti 2008 - 08:58.

Postad 07 augusti 2008 - 09:01

Tosh10
  • Tosh10
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tackar och bockar :P

Postad 07 augusti 2008 - 09:02

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
¨hehe ok kan du säga hur man gör för att aktivera det?-- Har letat som en galning men inte kommit fram till nåt :P

Postad 07 augusti 2008 - 09:09

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

¨hehe ok kan du säga hur man gör för att aktivera det?-- Har letat som en galning men inte kommit fram till nåt :P

http://rapidshare.co...ognizersSVE.CAB

Ladda ner och installera på din Diamond... Sen går tex till SMS och väljer skriva nytt sms
och så kan du välja Letter recognizer / Block recognizer...

Glöm inte gå till inställningar för Letter recognizer och markera "Allow accented characters" ..
Annars kommer du inte kunna skriva ÅÄÖ ..

Lycka till!

Postad 07 augusti 2008 - 09:19

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

http://rapidshare.co...ognizersSVE.CAB

Ladda ner och installera på din Diamond... Sen går tex till SMS och väljer skriva nytt sms
och så kan du välja Letter recognizer / Block recognizer...

Glöm inte gå till inställningar för Letter recognizer och markera "Allow accented characters" ..
Annars kommer du inte kunna skriva ÅÄÖ ..

Lycka till!

Aah ok tackar så mkt.. ska testa d :P

Förresten hur gör man när man ska lägga in den lilla filen då?

Redigerat av Unregistered4c35be57, 07 augusti 2008 - 09:34.

Postad 07 augusti 2008 - 09:42

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Aah ok tackar så mkt.. ska testa d :P

Förresten hur gör man när man ska lägga in den lilla filen då?

Lägg över den på mobilen, sen kör filen i mobilen för att installera.

Postad 07 augusti 2008 - 09:47

gizzwiz
  • gizzwiz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vi är alla Noobies i början :P

Nej se SPL som din BIOS på din mobil... hoppas du vet vad BIOS är ;) uuhmm... Nej din SPL e alltid kvar så länge du inte flashar en ny SPL på den då... Original SPL går att fixxa in men oroa dig inte för det...

Hur kan man se i sin diamond vilken SPL man har??

Postad 07 augusti 2008 - 09:51

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
HTC Diamond Touch recenseras i senast nummret av tidningen Din Teknik (#8 2008).
Betyg: 4/5

Plus: Bästa Windowsmobilen hittills
Minus: Ingen plats för minneskort

IPhone jämförs med kommentaren: "Större, snyggare och än mer pekvänlig. Men inte lika snabb." Lite konstigt med tanke på alla klagomål att Touch Diamond av många uppfattats som allt annat än snabb.

Postad 07 augusti 2008 - 10:00

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
WTF?
En Diamond för er ekonomiska.. ha ha
http://www.blocket.s...151.htm?ca=11_s

Postad 07 augusti 2008 - 10:07

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

WTF?

Ja det där verkade ju vara en seriös butik. Visst finns de chipchop kopior av de mesta inom populär elektronik. Men butiken kändes ju inte så seriös heller. "Vi har butik på blocket, kom och besök oss där" Ingenting om vart de håller hus själva, hur man kontaktar dem per telefon eller adress eller ens organisations nummer

Postad 07 augusti 2008 - 10:08

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet så funkar inte iGO 2006 alls eller väldigt dåligt på Diamond ( kan ha fel ). Jag vet att iGO8 funkar däremot.

OK, ska prova med 8:an och se vad som händer. Tack för tipset!

/Anders

Postad 07 augusti 2008 - 10:12

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ja det där verkade ju vara en seriös butik. Visst finns de chipchop kopior av de mesta inom populär elektronik. Men butiken kändes ju inte så seriös heller. "Vi har butik på blocket, kom och besök oss där" Ingenting om vart de håller hus själva, hur man kontaktar dem per telefon eller adress eller ens organisations nummer

Jag menade självklart inte att någon skulle fundera på det alternativet.. :P

Postad 07 augusti 2008 - 10:25

m1kael
  • m1kael
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nej se SPL som din BIOS på din mobil... hoppas du vet vad BIOS är :P uuhmm... Nej din SPL e alltid kvar så länge du inte flashar en ny SPL på den då... Original SPL går att fixxa in men oroa dig inte för det...

Hehe, jo jag vet vad bios är, men begreppen SSPL, Hard-SPL, signed och unsigned m.m. har inte fastnat riktigt.
OK, så den ligger i bios, hur blir jag av med den och får tillbaka orginalet? Jag har läst och läst i forumena, både detta, XDA och modmydiomond men som sagt, jag blir lite förvirrad av begreppen.

Postad 07 augusti 2008 - 10:40

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
JAg undrar om man inte kan ha "egna" meddelandeljud i Diamond.. Eller man måste stå ut med det bråtet som e förprogrammerat?

Postad 07 augusti 2008 - 10:52

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag har uppdaterat till senaste officiella ROM-en via HTC's hemsida. Den fungerar faktiskt riktigt bra och telefonen blir bra mycket snabbare och smidigare än tidigare.

Vad som nu har inträffat är att vädertjänsten inte verkar fungera. När jag ska uppdatera vädret står det bara: "Det inträffade ett anslutningsfel vid försök att ladda ned väderdata. Försök igen?"

Det första jag tänkte på var att felet låg i mina operatörsinställningar (Telia), men MMS och Internet fungerar hur bra som helst. Nån som har koll på hur man rättar till detta?

Jag har oxå problem med vädertjänsten om trafiken går via telias proxy.
Frågan är bara om deras maxtaxa gäller om man stänger av proxyn?
Jag har iof företagsabonnemang med obegränsad datatrafik så jag tror inte det gäller mig!?
Vågar man köra utan proxy?

Postad 07 augusti 2008 - 10:56

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Någon som vet hur pass bra det medföljande skärmskyddet är jämfört exempelvis med Martin Fields Overlay Plus screen protector (www.overlayplus.com), som väl är en av de bästa?

Postad 07 augusti 2008 - 11:00

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

JAg undrar om man inte kan ha "egna" meddelandeljud i Diamond.. Eller man måste stå ut med det bråtet som e förprogrammerat?

Lägg in dina egna WAVE eller MP3 ljud direkt i WINDOWS mappen på enheten så kan du välja dem sen.

Någon som vet hur pass bra det medföljande skärmskyddet är jämfört exempelvis med Martin Fields Overlay Plus screen protector (www.overlayplus.com), som väl är en av de bästa?

Anväder det som följde med. Funkar faktiskt riktigt bra om man jämför med tidigare skärmskydd som har levererats
med andra mobiler.

Prova själv. Är du inte nöjd så kan du beställa den andra :P

Postad 07 augusti 2008 - 11:34

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Måste säga att det med följande skyddet är verkligen helt ok, det är som en extra skärm, den är lite hård, inte så där läskigt mjuk som vissa skydd kan vara... jag känner mig säker med den installerad...

Postad 07 augusti 2008 - 12:04

sentow
  • sentow
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

WTF?

Lite väl dyrt för en dummie.

Postad 07 augusti 2008 - 12:14

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Lite väl dyrt för en dummie.

Det är ingen dummie. Det är en fungerande telefon. Däremot är den endast GSM och en självklar kopia.
Säljs mycket i ASIEN. CECT är kända för att sälja telefoner som har dubbla simkort

Här finns en annan version av Diamond :P
http://www.eemobi.cn.../1666/6919.aspx

Postad 07 augusti 2008 - 12:55

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Kasst ;)

Postad 07 augusti 2008 - 13:09

skord
  • skord
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur man registrerar ett exchange konto på en Diamond? Jag har kollat i instruktionsboken och där står det att man kan välja exchange konto när man skapar ett nytt mail konto men jag har bara två andra alternativ.
Vad gör jag för fel?
Behöver jag registrera exchange servern i active sync?

Postad 07 augusti 2008 - 13:19

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på hur man registrerar ett exchange konto på en Diamond? Jag har kollat i instruktionsboken och där står det att man kan välja exchange konto när man skapar ett nytt mail konto men jag har bara två andra alternativ.
Vad gör jag för fel?
Behöver jag registrera exchange servern i active sync?

Ja, det är bara gå in under Start:Program:ActiveSync
sedan har du en meny - Configurera server...

Postad 07 augusti 2008 - 13:22

skord
  • skord
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja, det är bara gå in under Start:Program:ActiveSync
sedan har du en meny - Configurera server...

Ok, men måste jag göra det innan jag kan registrera servern på telefonen?

Postad 07 augusti 2008 - 13:26

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hur kan man se i sin diamond vilken SPL man har??

Tjena.

Håll ner Volym-ner och gör en Soft Reset. (Tryck på den röda lilla knappen där du tar ut pennan). Då startas telefonen om o du får upp en bild i flera olika färger där du kan läsa vilken SPL du har.
Resetta telefonen igen när du vill starta om den o komma tillbaka till "vanligt" läge igen.

// Liddan

Redigerat av liddan, 07 augusti 2008 - 13:28.

Postad 07 augusti 2008 - 13:32

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag har oxå problem med vädertjänsten om trafiken går via telias proxy.
Frågan är bara om deras maxtaxa gäller om man stänger av proxyn?
Jag har iof företagsabonnemang med obegränsad datatrafik så jag tror inte det gäller mig!?
Vågar man köra utan proxy?

Har du obegränsad datatrafik kan du köra utan proxy.

Men de som kör något abbonemang som enbart låter dig använda webläsaren obegränsat (men inte mail, youtube etc) bör nog inte stänga av proxyn.

Postad 07 augusti 2008 - 13:40

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar textstorleken i sms konversationer?

Postad 07 augusti 2008 - 13:50

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man ändrar textstorleken i sms konversationer?

Tjena.

Inställningar / System / Skärm / Textstorlek.

Du kan även ändra fonter i menyer o grejer. dessa tycker jag själv är galet stora.
Ändra följande registernycklar:

HKLM\System\GDI\SYSFNT\Ht (from 1000 changed to 700)
HKLM\System\GWE\Menu\Barfnt\Ht (from 1000 changed to 700)
HKLM\System\GWE\Menu\Popfnt\Ht (from 1000 changed to 700)

En annan grej som jag själv tyckte var riktigt otrevlig är att alla meddelanden är i de här konversationsläget. Jag föredrar det vanliga. Så här blir du av med konversationsläget om du skulle vilja:

Skapa en ny nyckel i registret som du kallar "OEM" under "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings"
I denna OEM nyckel skapar du ett nytt DWORD värde som du kallar "SMSInboxThreadingDisabled" och ger de värdet "1" (Decimal)

Lycka till

// Liddan

Postad 07 augusti 2008 - 14:02

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tjena.

Inställningar / System / Skärm / Textstorlek.

Du kan även ändra fonter i menyer o grejer. dessa tycker jag själv är galet stora.
Ändra följande registernycklar:

HKLM\System\GDI\SYSFNT\Ht (from 1000 changed to 700)
HKLM\System\GWE\Menu\Barfnt\Ht (from 1000 changed to 700)
HKLM\System\GWE\Menu\Popfnt\Ht (from 1000 changed to 700)

En annan grej som jag själv tyckte var riktigt otrevlig är att alla meddelanden är i de här konversationsläget. Jag föredrar det vanliga. Så här blir du av med konversationsläget om du skulle vilja:

Skapa en ny nyckel i registret som du kallar "OEM" under "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings"
I denna OEM nyckel skapar du ett nytt DWORD värde som du kallar "SMSInboxThreadingDisabled" och ger de värdet "1" (Decimal)

Lycka till

// Liddan

Strålande Liddan! Jag vet att jag hittade det förut men nu så installerade jag den nya officiella rom:en o sen hittade jag det inte...;) Tack!

Nu gav du ju mig också en massa reg ändringar. Har du något bra program jag kan använda för att komma åt registret?

Btw, den nya rom:en går ordentligt mycket fortare....

Postad 07 augusti 2008 - 14:07

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Glöm vad jag skrev!

Redigerat av McLintoc, 07 augusti 2008 - 14:16.

Postad 07 augusti 2008 - 14:11

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hur bra fungerar SVT-play på Touch Diamond?
På min Trinity(P3600) fungerar det bara om man kör över 3G men inte över WLAN.
Så här i OS-tider är det extra intressant.

Postad 07 augusti 2008 - 14:12

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Strålande Liddan! Jag vet att jag hittade det förut men nu så installerade jag den nya officiella rom:en o sen hittade jag det inte...:D Tack!

Nu gav du ju mig också en massa reg ändringar. Har du något bra program jag kan använda för att komma åt registret?

Btw, den nya rom:en går ordentligt mycket fortare....

Tjena.

Jag använder CeRegEditor. Ett program du installerar på din dator. Bra mycket lättare än att sitta o picka på telefondisplayen ;) Ladda ner här:

http://ceregeditor.mdsoft.pl/

Ja, Den nya ROMen är riktigt trevlig :D

// Liddan

Postad 07 augusti 2008 - 14:18

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vad exakt krävs för att installera den nya svenska officiella ROMen i en helt original svensk diamond?

Ursäkta för min okunskap i ämnet...

Postad 07 augusti 2008 - 14:39

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Vad exakt krävs för att installera den nya svenska officiella ROMen i en helt original svensk diamond?

Ursäkta för min okunskap i ämnet...

Tjena.

1. Gå in på HTCs hemsida (http://www.htc.com/e...3&cat=2&dl_id=2)
2. Fyll i ditt S/N o ladda hem filen
3. Installera ActiveSync (om du inte redan gjort det)
4. Plugga i telefonen o synka den.
5. Dubbelklicka på den nerladdade filen o följ instruktionerna.

Har du en trelåst telefon verkar de vara lite problem har ja läst. Vissa verkar ha löst det genom att installera en ny SPL.
En bra sida för den som vill byta ROMs är:

http://modmydiamond.info/

Där finns massa information om hur man gör, guider osv.

Lycka till // Liddan

Postad 07 augusti 2008 - 14:52

Unregistereda349202f
  • Unregistereda349202f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Problem!!

Efter att ha bytt SIM-kort i min telefon så kan jag inte synca telefonen till datorn. Efter att ha kopplat in telefonen och sedan valt "Active Sync" i telefonen, så händer det _ingenting_ på datorn.

Jag har nu provat typ allt, har "Endat partnership" i Mobile Center, provat att stoppa in det gamla SIMkortet igen, men ingenting funkar.. En sak som kanske är konstig är att ActiveSync inte startas som program på telefonen (finns inte i aktiva program) förrän man manuellt startar det, fast det gör ingen skillnad.

Har prövat att ändra inställning i telefonen (USB till PC) så att avancerade inställningar är okryssad - still nothing..

Startat om datorn+telefonen ett antal ggr också och även provat olika USB-portar. Kör med den nya officiella ROMen.. HJÄLP!

Redigerat av Unregistereda349202f, 07 augusti 2008 - 14:53.

Postad 07 augusti 2008 - 14:54

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
En fråga.

- Jag har inget abonnemang hos någon utav telefon-jättarna, jag kör med ett kontant kort (Comviq Kompis).

- För att ta del utav ex. väder tjänsterna osv. Måste man ha något speciellt abonnemang för det?

- Väder bilden ->

https://www.minhembi...bild/237682.jpg

Hoppas på svar ;)

Postad 07 augusti 2008 - 14:55

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Efter jag installerat den nya rom:en så verkar inte längre orginalbilderna finnas med...jag skulle gärna få tag i den "gula blomman" då jag tyckte den var riktigt läcker som bakgrundsbild i touchflow...någon som kan tänka sig att ladda upp den här på forumet alternativt maila?

Postad 07 augusti 2008 - 14:58

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

iaf, det första jag upptäckte när jag slog på min nya telefon igår var ett mystiskt gult sken längst ner på skärmen, det syns endast när hela skärmen är ljus exempelvis vid surfning. Åkte idag ner till affären och fick byta mot en ny som också har samma sken, dock inte lika kraftigt som den första men såg det direkt i affären när jag slog på den, nu hade de slut på sitt lager men får in mer imorgon så jag ska testa några fler då. Är väl LCD lamporna som lyser igenom på nått vänster.

Är det någon mer som upptäckt detta sken?

Bifogar en bild:
Postad bild

Jag har samma gula sken på min också. Ganska exakt likadant utseende som du hade.
Hur gick det med din retur? Är det så här på alla eller har vi bara haft otur?

Postad 07 augusti 2008 - 15:02

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Efter jag installerat den nya rom:en så verkar inte längre orginalbilderna finnas med...jag skulle gärna få tag i den "gula blomman" då jag tyckte den var riktigt läcker som bakgrundsbild i touchflow...någon som kan tänka sig att ladda upp den här på forumet alternativt maila?

Tjena.

Skumt, jag har oxå nya ROMen och jag har bilderna med.
Dom ligger under "\Internminne\My Documents\Mina bilder".
Hur som helst. Här har du dom iallafall.

// Liddan

Bifogad fil(er)

Postad 07 augusti 2008 - 15:07

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

En fråga.

- Jag har inget abonnemang hos någon utav telefon-jättarna, jag kör med ett kontant kort (Comviq Kompis).

- För att ta del utav ex. väder tjänsterna osv. Måste man ha något speciellt abonnemang för det?

- Väder bilden ->

https://www.minhembi...bild/237682.jpg

Hoppas på svar ;)

Tjena.

Nja, de enda du behöver är att ditt abonnemang har stöd för datatrafik. Har inte koll på Comviq kompis men de bör inte vara några problem tycker jag. Ring Tele2 (Comviq) kundtjänsten.

Lycka till // Liddan

Jag har samma gula sken på min också. Ganska exakt likadant utseende som du hade.
Hur gick det med din retur? Är det så här på alla eller har vi bara haft otur?

tjena.

Det där var inte snyggt. Verkar ju helt klart vara någon defekt batch lr nåt. Jag har inget sånt sken på min och jag skulle aldrig acceptera det om ja hade det.
Stå på er o se till att få era telefoner bytta !

// Liddan

Postad 07 augusti 2008 - 15:25

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tjena.

Skumt, jag har oxå nya ROMen och jag har bilderna med.
Dom ligger under "\Internminne\My Documents\Mina bilder".
Hur som helst. Här har du dom iallafall.

// Liddan

Tack!!!

Någon som vet vilken upplösning man bör ha på kontaktbilder för att de ska bli snygga i "Personer"? Jag har i outlook lagt till riktiga foton till kontakterna och när jag lägger till dem i "Personer" i min Diamond så blir det väldigt pixligt o fult....

Postad 07 augusti 2008 - 15:31

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Idag åkte min andra Diamond in på rep. Den första hade "slapp" home knapp, så den blev utbytt och på den andra så sticker home knappen upp några mm så plasten börjar slitas av varje gång man tar upp den ur fickan.

Någon annan som upplevt liknande egenhet med home knappen?

japp. min home tangent sticker upp lite. dock inte så irriterande att den bör reklameras

/W

Postad 07 augusti 2008 - 15:36

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tjena.

Nja, de enda du behöver är att ditt abonnemang har stöd för datatrafik. Har inte koll på Comviq kompis men de bör inte vara några problem tycker jag. Ring Tele2 (Comviq) kundtjänsten.

Lycka till // Liddan

- Någon som har mer koll Comviq's Datatrafik med kontantkort(?) Innan man ringer till kundtjänsten

Postad 07 augusti 2008 - 15:36

slettis
  • slettis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
EXTERNT USB-BATTERI TILL DIAMOND???

Hej! Jag ska ut och vandra i fjällen med min Diamond och vill gärna använda gps:en under en hel dagsutflykt. Men hur sjutton ska man göra med strömförsörjning?

Har funderat på att köpa ett externt batteri på Kjell & Co: http://www.kjell.com/?item=31986

Men det genererar bara 700mA , medan strömadaptern som följer med Diamond genererar 1A. Vad tror ni? Kommer det att funka?

Postad 07 augusti 2008 - 15:39

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

EXTERNT USB-BATTERI TILL DIAMOND???

Hej! Jag ska ut och vandra i fjällen med min Diamond och vill gärna använda gps:en under en hel dagsutflykt. Men hur sjutton ska man göra med strömförsörjning?

Har funderat på att köpa ett externt batteri på Kjell & Co: http://www.kjell.com/?item=31986

Men det genererar bara 700mA , medan strömadaptern som följer med Diamond genererar 1A. Vad tror ni? Kommer det att funka?

Det gör det säkert. Jag laddar alltid min genom USB och den är ju specad för 500mA.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.