* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 29 juli 2008 - 14:15
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
samma fråga som big ben: varför kan jag inte nå itunes via 3g? Står att det krävs wifi. Att nå appstoren funkar perfekt - men vill kunna ladda hem podcasts och liknande över 3g
Varför frågar du. Det är väl givet. Man har slutit ett avtal med mobiloperatörerna i europa att det inte ska gå. För att inte belasta näten för mycket. Telia säljer sin skryt-tillsats som man får betala 200 pix/mån för som de kallar "FRI SURF". Bullshit!! Det är en begränsning på 5Gb. Även på deras "TRÅDLÖSA BREDBAND" är det en limit på 5Gb. Har man laddat ner en film så är det stopp i en hel månad!! Och då får man hålla tillgodo med modem-hastighet resten av månaden. Dålig stil tycker jag att marknadsföra sig på det sättet de gör.
Redigerat av 123456, 29 juli 2008 - 14:21.
Postad 29 juli 2008 - 14:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ruttet dåligt men de är samma sak när man läser det finstilta på Tre abb
Postad 29 juli 2008 - 14:48
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Efter många om och men skulle en 16 giggare svart skickas till mig i dag... Dj***lar i min lilla låda om den inte kommer (har dock av kundtjänst fått höra att den skulle komma inom en vecka alternativt slutet av augusti så jag har inte alltför stora förhoppningar)
Om du skulle få din idag/imorgon betyder det att dom skulle hoppat över mängder med folk i kön. Blir spännande och se om du får den.
Postad 29 juli 2008 - 15:05
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Om du skulle få din idag/imorgon betyder det att dom skulle hoppat över mängder med folk i kön. Blir spännande och se om du får den.
Vi får se... Allt var ju klart den 13 juli så jag hoppar nog inte över allt för många. Det är ju Telia som gjort fel genom att missa att skicka iväg phonen (troligtvis genom att inte "koppla ihop" en ny phone med andra portningen (portningen gick inte automatiskt första gången). Ngt fel blev det i alla fall. Om den skickas i dag bör den komma i morgon... för i morgon står jag där med ett telia iphoneabonnemang i ena handen och en vodafonelåst mobiltelefon i andra handen. EDIT: och inget vodafoneabonnemang eller nummer...
Redigerat av dolus, 29 juli 2008 - 15:08.
Postad 29 juli 2008 - 16:07
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Vi får se... Allt var ju klart den 13 juli så jag hoppar nog inte över allt för många. Det är ju Telia som gjort fel genom att missa att skicka iväg phonen (troligtvis genom att inte "koppla ihop" en ny phone med andra portningen (portningen gick inte automatiskt första gången). Ngt fel blev det i alla fall. Om den skickas i dag bör den komma i morgon... för i morgon står jag där med ett telia iphoneabonnemang i ena handen och en vodafonelåst mobiltelefon i andra handen. EDIT: och inget vodafoneabonnemang eller nummer...
på 99.se, macworld(idg) etc finns det folk som beställt den 11:e/12:e och inte fått än så är nog bara dålig kommunikation mellan dom olika delarna på telia som sjabblat eftersom en telefon inte borde finnas.
Postad 29 juli 2008 - 17:17
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Varför frågar du. Det är väl givet. Man har slutit ett avtal med mobiloperatörerna i europa att det inte ska gå. För att inte belasta näten för mycket.
Telia säljer sin skryt-tillsats som man får betala 200 pix/mån för som de kallar "FRI SURF". Bullshit!! Det är en begränsning på 5Gb. Även på deras "TRÅDLÖSA BREDBAND" är det en limit på 5Gb. Har man laddat ner en film så är det stopp i en hel månad!! Och då får man hålla tillgodo med modem-hastighet resten av månaden.
Dålig stil tycker jag att marknadsföra sig på det sättet de gör. 
Du är en förbannad gnälleröv. Fri surf är det, det finns inga som helst restriktioner om hur mycket du får surfa utan endast att de har rätten att dra ner på hastigheten efter 5 GB. Dessutom, om man surfar upp så mycket som 5 GB på en månad via telefonen så bör man nog fundera över sitt sociala liv istället för att gnälla på Telia om att de drar ner hastigheten för mobilsurf. Du kan ju sedan inte beskylla Telia för detta bara för att du nyttjar datatrafiken för illegala handlingar...och som en parentes, vad för film laddar du ner som ligger på 5 GB. Skärp dig.
Postad 29 juli 2008 - 17:23
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Du är en förbannad gnälleröv.
Fri surf är det, det finns inga som helst restriktioner om hur mycket du får surfa utan endast att de har rätten att dra ner på hastigheten efter 5 GB. Dessutom, om man surfar upp så mycket som 5 GB på en månad via telefonen så bör man nog fundera över sitt sociala liv istället för att gnälla på Telia om att de drar ner hastigheten för mobilsurf.
Du kan ju sedan inte beskylla Telia för detta bara för att du nyttjar datatrafiken för illegala handlingar...och som en parentes, vad för film laddar du ner som ligger på 5 GB.
Skärp dig.
Säger man fri surf så ska det vara det med. Så du har fel. Jobbar du på Telia?
Redigerat av NisseGurra, 29 juli 2008 - 17:24.
Postad 29 juli 2008 - 17:36
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Säger man fri surf så ska det vara det med. Så du har fel. Jobbar du på Telia?
Det börjar bl en ganska tröttsam tråd. Känns som det bara blir upprepningar hela tiden.
Postad 29 juli 2008 - 18:08
Andersson_
-
Andersson_
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fri surf är det, det finns inga som helst restriktioner om hur mycket du får surfa utan endast att de har rätten att dra ner på hastigheten efter 5 GB. Dessutom, om man surfar upp så mycket som 5 GB på en månad via telefonen så bör man nog fundera över sitt sociala liv istället för att gnälla på Telia om att de drar ner hastigheten för mobilsurf.
Du kan ju sedan inte beskylla Telia för detta bara för att du nyttjar datatrafiken för illegala handlingar...och som en parentes, vad för film laddar du ner som ligger på 5 GB.
Skärp dig.
5gb är väldigt snålt enligt mig, om man skulle få för sig att använda det istället för sitt fasta bredband skulle man inte klarat sig många dagar. 5gb klarar du lätt utan att ladda ner illegalt. tex youtube, hulu osv. ....."gnälleröv"
Postad 29 juli 2008 - 18:12
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Skärp dig.
För det första vill jag be dig ta ner tonenen på en mer civiliserad nivå. Kalla mig inte "RÖV" och jag kallar inte dig det. Förstått! Du beskyller mig för att tanka ner illegala filmer? Var får du de beläggen från. Jag har flera familje-inspelningar som jag delar med mig till släkt och vänner. De ligger lätt på 30-40 Gb allihopa. Skulle du tycka det var OK om man inte fick köra mer än 30 km/h med sin egen bil om man hade kört längre än 10 mil?? Och jag tog med att telias "TRÅDLÖST BREDBAND" har samma restriktioner på 5 Gb sen är det stopp på det "FRIA". Där kan man lätt bränna 5Gb tex på ITunes!! Och en sak ska du ha klart för dig. Mitt "sociala liv" har varken du eller telia med att göra!! Ta det lite lugnt med vokabuläret nu. Du säger "skärp dig"? Väx upp! Och sist men inte minst, ärekränkning som du ägnar dig åt ÄR åtalbart så du vet det! För du beskyllde mig för att bryta mot lagen. ps. jobbar du på telia?? mvh 123456
Redigerat av 123456, 29 juli 2008 - 21:22.
Postad 29 juli 2008 - 18:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
För det första vill jag be dig ta ner tonenen på en mer civiliserad nivå. Kalla mig inte "RÖV" och jag kallar inte dig det. Förstått!
Du beskyller mig för att tanka ner illegala filmer? Var får du de beläggen från. Jag har flera familje-inspelningar som jag delar med mig till släkt och vänner. De ligger lätt på 30-40 Gb allihopa.
Skulle du tycka det var OK om man inte fick köra mer än 30 km/h med sin egen bil om man hade kört längre än 10 mil??
Och jag tog med att telias "TRÅDLÖST BREDBAND" har samma restriktioner på. 5 Gb sen är det stopp på det "FRIA". Där kan man lätt bränna 5Gb tex på ITunes!!
Och en sak ska du ha klart för dig. Mitt "sociala liv" har varken du eller telia med att göra!!
Ta det lite lugnt med vokabuläret nu.
ps. jobbar du på telia??
Du säger "skärp dig"? Väx upp!
mvh 123456
Skall du dra ned 5GB till din telefon får du nog ligga i ganska bra. Jag säger inte att det är omöjligt, men det är fortfarande ganska mycket. Tycker att tonen från alla här innen nu borde taggas ned lite nu. Detta har ju dragits fram och tillbaka åtskilliga gånger nu. Fritt är det ju även efter 5GB bara bra mycket långsammare. Tanken är ju inte att detta skall vara en ersättare till ens hemma bredband, åtminstone inte än.
Postad 29 juli 2008 - 18:37
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Som någon nämnde lite tidigare så börjar denna tråd bli en hata telia tråd. Den ska ju handla om hur underbar Iphone är eller om man undrar något som man inte kan klura ut själv eller något hett rykte om ex GPS program från TomTom eller vilket företag det nu är etc etc.
Är trött på att läsa om Felia hela tiden.
Postad 29 juli 2008 - 18:54
Unregistered87c0e1da
-
Unregistered87c0e1da
-
Användare
-
-
171 inlägg
Happ, fick tillbaka min iPhone från reparation i dag, fick en helt ny/utbytt. Problemen med mottagningen som jag hade tidigare kvarstår fortfarande. Bredvid min iPhone 3G ligger en Nokia N95 och en Sony Ericsson K810i, båda har full mottagning på 3G, medan iPhone knappt har en pinne. Det blir att lämna tillbaka telefonen och satsa på en HTC Touch Pro istället.
Postad 29 juli 2008 - 18:58
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Happ, fick tillbaka min iPhone från reparation i dag, fick en helt ny/utbytt. Problemen med mottagningen som jag hade tidigare kvarstår fortfarande. Bredvid min iPhone 3G ligger en Nokia N95 och en Sony Ericsson K810i, båda har full mottagning på 3G, medan iPhone knappt har en pinne. Det blir att lämna tillbaka telefonen och satsa på en HTC Touch Pro istället.
Det konstiga är att jag också lider av detta ibland, men jag har fortfarande full hastighet. Tror att Apple har en bugg de måste fixa.
Postad 29 juli 2008 - 19:26
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Missförstå mig inte jag är mycket nöjd med min IFåne. Faktiskt. Förutom kontakten med 3G och snikna telias "Fria Surf". Men som du säger det är en bugg minst sagt. Det är en dundermiss de har gjort Äpple när de har skickat ut denna telefon utan att testa den ordentligt. De har stora problem med telefonens kontakt till 3G-nätet, ring till telia support får ni höra det själva. Varför klämmer man ut dessa tusentals telefoner utan erforderlig test innan. -Tror du inte de har testat dem innan då? Jo men tydligen inte tillräckligt. Jag är ett stort Äpple-fan och har varit det i 15 år så ni kan förstå att jag är besviken. Nu går de och gruvar sig för att kalla tillbaka alla telefonerna (mycket dyrt=omöjligt) eller om de lyckas fixa det mjukvarumässigt. By the way, är det någon som har hört om de ska bygga ut Blåtandfunktionen ytterliggare?? mvh 123456
Postad 29 juli 2008 - 19:30
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Missförstå mig inte jag är mycket nöjd med min IFåne. Faktiskt. Förutom kontakten med 3G och snikna telias "Fria Surf".
Men som du säger det är en bugg minst sagt. Det är en dundermiss de har gjort Äpple när de har skickat ut denna telefon utan att testa den ordentligt. De har stora problem med telefonens kontakt till 3G-nätet, ring till telia support får ni höra det själva. Varför klämmer man ut dessa tusentals telefoner utan erforderlig test innan. -Tror du inte de har testat dem innan då? Jo men tydligen inte tillräckligt. Jag är ett stort Äpple-fan och har varit det i 15 år så ni kan förstå att jag är besviken.
Nu går de och gruvar sig för att kalla tillbaka alla telefonerna (mycket dyrt=omöjligt) eller om de lyckas fixa det mjukvarumässigt.
By the way, är det någon som har hört om de ska bygga ut Blåtandfunktionen ytterliggare??
mvh 123456
Det är standrad chip som sitter i den, så det är högst troligt mjukaru-grej. Kan ju vara antennen, och då blir det ju inte roligt  . Inget nytt om BT som jag hört. Tror som sagt inte A2DP kommer förens Apple släpper ett stereo-BT-headset.
Postad 29 juli 2008 - 19:52
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Varför frågar du. Det är väl givet. Man har slutit ett avtal med mobiloperatörerna i europa att det inte ska gå. För att inte belasta näten för mycket.
Telia säljer sin skryt-tillsats som man får betala 200 pix/mån för som de kallar "FRI SURF". Bullshit!! Det är en begränsning på 5Gb. Även på deras "TRÅDLÖSA BREDBAND" är det en limit på 5Gb. Har man laddat ner en film så är det stopp i en hel månad!! Och då får man hålla tillgodo med modem-hastighet resten av månaden.
Kan hålla med om att det ÄR värdelöst att man skall få modem-hastighet efter 5GB !!! Typsikt Telia! Mvh Du är en förbannad gnälleröv.
Skärp dig.
Skall du göra sådana påhopp så använd PM istället! Du är värd en varning !! Mvh
Postad 29 juli 2008 - 20:07
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Det konstiga är att jag också lider av detta ibland, men jag har fortfarande full hastighet. Tror att Apple har en bugg de måste fixa.
Jag har också jätteproblem med 3G och Edge. Det hoppar fram och tillbaka hela tiden. Ifall jag drar telefonen i Flight Mode och sedan tillbaka igen så har jag 3G oftast i en stund i alla fall.
Postad 29 juli 2008 - 20:27
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Ett tips för de som tror de kommer göra över med mer än 5gb i månaden:
Jag kör på iMini och inget tillägg för fri datatrafik. Eftersom det kostar max 9kr/dyng så kan det bli max
30 dagar x 9kr = 270kr/mån i datatrafikavgift. Det kan jag leva med och de sänker dessutom inte hastigheten. Jag stog och pratade med en trevlig kille inne på teliabutiken och vi kom fram till att detta kanske var det bättre alternativet då hasigheten med största sannolikhet sänks efter 5gb och att skillnande mellan 199kr/mån och 270kr inte är SÅ stor, tycker jag.
Jag frågade klart och tydligt flera gånger vilken datatarfik detta gäller och det gäller ALL trafik sa han. Oavsett surfning via safari, streamad musik eller GPS-användande.
Eftersom iPhone inte har en inbyggd "telia surfport" så faller det sig ganska naturligt...?
Någon som har annan erfarenhet?
Postad 29 juli 2008 - 21:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det lät underlligt..Blir inte riktigt klok på telias info heller..
Hoppas du har det inspelat eller skriftligt
Edit
Du kanske har fått rätt info iaf..Står så här
Till din iPhone 3G kan du beställa något av våra tre speciellt anpassade abonnemang. Unikt för dem är att när datatrafiken som ingår via 3G/EDGE är förbrukad gäller maxtaxa med 9 kr/dygn.
Redigerat av moparman, 29 juli 2008 - 21:39.
Postad 29 juli 2008 - 21:53
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Unikt för dem är att när datatrafiken som ingår via 3G/EDGE är förbrukad gäller maxtaxa med 9 kr/dygn.
Det gäller alltså BARA iMini/iMidi/iMaxi?
Postad 29 juli 2008 - 22:21
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Det gäller alltså BARA iMini/iMidi/iMaxi? Tror det eftersom de bara går att köpa med iphone, eller? Och eftersom iphone inte har "telia surfport" så verkar det faktiskt vara så bra :-)
Postad 29 juli 2008 - 22:23
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tror det eftersom de bara går att köpa med iphone, eller? Och eftersom iphone inte har "telia surfport" så verkar det faktiskt vara så bra :-)
iPhonen kan man köpa med Telias alla abonnemang. Men som jag läser texten så är det bara max 9kr/dygn på på dom :/
Postad 29 juli 2008 - 22:41
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kolla den här länken på Äpples eget forum, men ha tålamod för det är runt 3000 poster. Alla behandlar de samma ämne, IPhone och 3G. http://discussions.a...t...08&tstart=0Nedan kan ni se sista inlägget i tråden. ______________________________________________ This thread is being locked, as it is becoming too long and some browsers are timing out before the thread loads. It is being continued in iPhone 3G Reception Problems? You're Not Alone - Continued. Thank you, Apple Discussions Hosts ______________________________________________ Sedan fortsätter tråden här; http://discussions.a...hreadID=1632695Imorgon kommer jag att åka till telia-butiken och kräva en ny fungerande IPhone eller hävs köpet. F*n man får bättre 3G-täckning på en ask Läkerol än en IPhone. Det kommer ta lång tid innan Apple har fått tillbaka kvalitets-stämpeln i mina ögon.mvh 123456
Redigerat av 123456, 29 juli 2008 - 22:57.
Postad 30 juli 2008 - 00:00
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jevflar vilket tutande det var här då! Finns det NÅN operatör som har frittfrittfritt utan några som helst restriktioner? För en rimlig penning alltså.
Jag har smurfat upp lite drygt 100 MB på ett par veckor. Jag klarar mig gott på 5 GB. Mobil det vill säga.
Postad 30 juli 2008 - 00:20
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
För det första vill jag be dig ta ner tonenen på en mer civiliserad nivå. Kalla mig inte "RÖV" och jag kallar inte dig det. Förstått!
Du beskyller mig för att tanka ner illegala filmer? Var får du de beläggen från. Jag har flera familje-inspelningar som jag delar med mig till släkt och vänner. De ligger lätt på 30-40 Gb allihopa.
Skulle du tycka det var OK om man inte fick köra mer än 30 km/h med sin egen bil om man hade kört längre än 10 mil??
Och jag tog med att telias "TRÅDLÖST BREDBAND" har samma restriktioner på 5 Gb sen är det stopp på det "FRIA". Där kan man lätt bränna 5Gb tex på ITunes!!
Och en sak ska du ha klart för dig. Mitt "sociala liv" har varken du eller telia med att göra!!
Ta det lite lugnt med vokabuläret nu.
Du säger "skärp dig"? Väx upp!
Och sist men inte minst, ärekränkning som du ägnar dig åt ÄR åtalbart så du vet det! För du beskyllde mig för att bryta mot lagen.
ps. jobbar du på telia??
mvh 123456 1) Är det någon här som ska ta ner tonen så är det du. Du skapar endast ditt andra inlägg i hela forumet för att spy ur dig massa trams som inte har i tråden att göra. Vi har sett andra göra det också, så du är tyvärr inte ensam. 2) Du insinuerade att det handlade om "leeching" och det är inget som har i tråden att göra. Var det inte så fallet var så ber jag om ursäkt och kan endast hänvisa till ditt ordval som gav lite utrymme för tolkning. Du påstår alltså att du har privat inspelade filmer på 30-40 GB som du behöver dra ner till din telefon via EDGE/3G ? Tillåt mig småle, du kan omöjligt vara allvarligt utan hittar på detta som en ursäkt för att gnälla. Framför allt så är det inget du har utrymme till att spara i din telefon oavsett vilken iPhone du än har så det var ett otroligt meningslöst argument. Detta är sedan en tråd som behandlar iPhone och vad som där hör till, alltså inte något som har med fast/mobilt bredband att göra utan endast de bredbandstjänster som har med telefonen att göra. Du kan inte nyttja den ännu som mobilt modem vilket gör ditt utspel mot Telia ännu mer meningslöst. 3) Min åsikt om hastighetsbegränsning är ovidkommande då det är de primisser Telia har satt upp för tjänsten, att komma in i denna tråden för att storgråta om dem är meningslöst, du skulle istället låtit bli att teckna det avtalet och framför allt låtit bli att gnälla i denna tråden då det absolut inte har i den att göra. 4) Ditt sociala liv har jag inte med att göra och vill heller inte ha med att göra. Dock så är det ju lätt att förstå att en person som förbrukar så pass mycket som 5 GB väldigt lätt med sin mobiltelefon bör nog se över sina telefonvanor snarare än att gnälla på sin operatör för att de inte ger honom "unlimited bandwidth". 5) Ärekränkning? Kom igen, människa. Otroligt löjligt, om du på något sätt skulle kunna påvisa detta är du välkommen att ta det i PM till mig. 6) Nej, jag är tillhör snarare den skaran av människor som ogillar Telia mest bland de operatörer vi har i Sverige. Däremot så vet jag vad jag skriver under för avtal och jag vet vad jag får. Det är vad man bör veta så att man inte börjar skrika helvilt efteråt och dessutom gör det i ett internetforums tråd som det inte har i att göra. Hänger du med? Vad de flesta vet men vissa verkar behöva påminnas om vill jag säga att det finns en utmärkt sökfunktion överst och en ännu bättre sökfunktion längst ner i varje tråd där man kan söka efter specifik information just inom den aktuella tråden. Dessa bör användas innan man ställer frågor om saker som redan har nämts sjuttielva gånger tidigare i samma tråd. Till sist vill jag säga att om man har problem med Telia eller någon annan operatör i Sverige så bör man ta det med dem, inte skrika ut sin frustration i ett internetforum över att de eller man själv har gjort fel. Ditt inlägg har inte i denna tråden att göra, basta. Agera som en vuxen människa och säg upp ditt tilläggsavtal med Telia om du nu tycker det är så illa konstruerat. "Förstått" ? Säger man fri surf så ska det vara det med. Så du har fel. Jobbar du på Telia?
Nej, det är det sista jag gör. Jag arbetar som IT-administratör. Det börjar bl en ganska tröttsam tråd. Känns som det bara blir upprepningar hela tiden.
Exakt, och att komma in i tråden och göra sitt andra inlägg i hela minhembio's forum för att bara kräka ur sig nonsens är värdelöst, sådant kan man bara ge fasen i att skriva. Tyvärr är väl denna användaren "123456" inte den sista som förstör med liknande inlägg. 5gb är väldigt snålt enligt mig, om man skulle få för sig att använda det istället för sitt fasta bredband skulle man inte klarat sig många dagar. 5gb klarar du lätt utan att ladda ner illegalt. tex youtube, hulu osv. ....."gnälleröv"
Som nämt ovan så handlar denna tråden inte om fast bredband utan om iPhone och om man då diskuterar internettrafik så är det från telefonen det räknar och då är 5 GB väldigt mycket. ---------------------------------------------------------------------- Kan vi nu återgå till det huvudsakliga ämnet och hålla oss till det utan att spamma ner tråden med att spy galla på mobiloperatörer för att de skapar tjänster som vi av vår egen fria vilja skriver avtal med för att få använda? Tack för ordet.
Postad 30 juli 2008 - 00:48
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kan vi nu återgå till det huvudsakliga ämnet och hålla oss till det utan att spamma ner tråden med att spy galla på mobiloperatörer för att de skapar tjänster som vi av vår egen fria vilja skriver avtal med för att få använda?
Tack för ordet.
Ja min herre (Zinnhead) har spytt sin galla ordentligt och på flera. Jag tänker inte fortsätta den här diskussionen mer med honom. Och angående ärekränkning, så är att utan bevisning kalla någon för att använda sig av illegala medel/metoder straffbart. Och det var precis vad min herre gjorde plus en en del svordomar och omyndigt språkbruk. Det var det och inget mer. Sen till ämnet IPhone och telias olika avtal. Är det så att IPhone endast säljs i Sverige med ett tillhörande avtal hos telia så har det banne mig med diskussionen att göra. Är det så att 3G-delen på IPhone är i det närmaste helkass så har det med diskussionen att göra. Mvh 123456
Postad 30 juli 2008 - 01:01
Unregistered67fa056e
-
Unregistered67fa056e
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Telia och avtal ja.. jag köpte min utan bindningstid pga att vårt företagsavtal inte tillåter bindningstid. Pris 5500:- inkl moms. Drygt tusenlappen billigare än den Tytn II:a jag hade innan. Jag ser inte att det skulle vara några orimliga priser på iphone, tvärtom billigare än konkurrenterna.
- Hedman
Postad 30 juli 2008 - 01:05
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Ja min herre (Zinnhead) har spytt sin galla ordentligt och på flera. Jag tänker inte fortsätta den här diskussionen mer med honom. Och angående ärekränkning, så är att utan bevisning kalla någon för att använda sig av illegala medel/metoder straffbart. Och det var precis vad min herre gjorde plus en en del svordomar och omyndigt språkbruk.
Det var det och inget mer.
Sen till ämnet IPhone och telias olika avtal. Är det så att IPhone endast säljs i Sverige med ett tillhörande avtal hos telia så har det banne mig med diskussionen att göra. Är det så att 3G-delen på IPhone är i det närmaste helkass så har det med diskussionen att göra.
Mvh 123456
Oh no, jag blev kallad "Zinnhead". Bäst jag värjer mig med att kalla det ärekränkning. Ditt ursprungsinlägg var som följer : Varför frågar du. Det är väl givet. Man har slutit ett avtal med mobiloperatörerna i europa att det inte ska gå. För att inte belasta näten för mycket.
Det enda du gör med ditt inlägg är att spy galla över Telia, vilket inte har i denna tråden att göra. Hur Telia har satt upp sin tilläggstjänst vet alla om och väljer själv om de vill teckna den eller ej, det är inget som ska gnällas över i denna tråden utan det får du ta upp med Telia personligen. Det har redan skrivits massa trams om Telia i denna tråden fast det inte har här att göra. Du är dock välkommen att förklara för mig, i PM, om hur du skulle kunna ladda ner 30-40 GB privat film till din telefon i månaden...dessutom där en enda film skulle ligga på 5 GB. Nu får det vara ett slut på OT i denna tråden och vi återgår till att tala om det som den är tänkt för - iPhone - och inte gnäll på Telias möjligtvis märkliga tilläggstjänster.
Postad 30 juli 2008 - 01:11
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 30 juli 2008 - 01:30
123456
-
123456
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Oj oj oj.... vilken envis grabb
Jag tänker inte PM:a dig. Jag behöver inte förklara mig för dig.
Behöver du tala ut får du faktiskt ta det med din läkare.
Redigerat av 123456, 30 juli 2008 - 01:33.
Postad 30 juli 2008 - 02:50
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Det började som en enkelt tillrättavisning mot en ny user som inte verkade ha någon form av forumerfarenhet alls, speciellt då väldigt många gnäller om att folk postar saker som inte har i tråden att göra alt. inte använder sökfunktionen. Dessa användare syns inte nu när man säger ifrån, märkligt.
Nu kan vi dock tala om påhopp, lär er följa forumreglerna istället. Detta var det sista svaret från mig i ämnet, framtida avvikelser från trådens ämne eller påhopp kommer tas direkt med moderator.
Edit: Stavfel.
Redigerat av zinned78, 30 juli 2008 - 02:59.
Postad 30 juli 2008 - 07:24
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Är de NÅN här som är nära 5GB?
Jag är uppe i Mottaget 356 mb o 16,8 skickat. Jag tycker jag har använda min telefon till mycke surf, köpt musik, apps, inte super mycke youtube.
Om ni inte har kommit dit, så behöver man inte klaga. Är ni uppe i det. Så får ni whina på. Men skriv gärna i börjar på posten "Telia whine" eller skapa en ny tråd Så kan vi som inte känner för att läsa de hoppa över. Tack.
Btw. Galet Free spel på appStore Aurira Feint, värt o titta på.
Postad 30 juli 2008 - 07:35
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jevflar vilket tutande det var här då! Finns det NÅN operatör som har frittfrittfritt utan några som helst restriktioner? För en rimlig penning alltså.
Jag har smurfat upp lite drygt 100 MB på ett par veckor. Jag klarar mig gott på 5 GB. Mobil det vill säga.
Nej alla operatörer har i avtalet att dom kan sänka hastigheten, men TRE har aldrig gjort det för någon. Men det står klart och tydligt i det avtal man skriver på så det är inget att gnälla över tycker jag. Vill man inte ha sänkning så köper man iphonen med något av telias I-abb.
Postad 30 juli 2008 - 08:31
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Har samma problem med min 2G uppgraderad till 2.0, sätt den i flightmode och tillbaka så fungerar Edge ett tag. Mest troligt ett mjukvaruproblem då det fungerade perfekt i 1.1.4. Hämtar fö ut min 3G kl 10
Redigerat av Unregistered828ccd15, 30 juli 2008 - 08:33.
Postad 30 juli 2008 - 08:59
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
För att det är det lättaste sättet att hålla reda på låtarna och det blir mycket lättare om du sedan vill flytta biblioteket av ngn anledning.
Jag har iof redan all musik samlad... Men nu är det gjort, sen här jag nu gjort en playoist som jag synkar podden med, tror det är det bästa sättet att ha koll.
Postad 30 juli 2008 - 09:42
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Vita Iphonen verkar börja spricka i plasten: http://forums.macrum...ad.php?t=525177
Postad 30 juli 2008 - 09:43
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag har iof redan all musik samlad... Men nu är det gjort, sen här jag nu gjort en playoist som jag synkar podden med, tror det är det bästa sättet att ha koll.
Det skall gå att manuellt hantera musiken men sedan automatiskt synka podcasts. Har gjort det själv förut. Men jag orkar inte längre, utan skapar bara smarta playlists ch behöver aldrig bry mig längre. Har alltid min senaste musik med mig  .
Postad 30 juli 2008 - 10:21
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vita Iphonen verkar börja spricka i plasten: http://forums.macrum...ad.php?t=525177
Jag tittade noga på min nu och såg 2 st små sprickor 1 vid hörlurarsingången samt en vid höj o sänk. Hoppas att dom inte blir större.
Redigerat av angra, 30 juli 2008 - 10:26.
Postad 30 juli 2008 - 10:45
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag tittade noga på min nu och såg 2 st små sprickor 1 vid hörlurarsingången samt en vid höj o sänk. Hoppas att dom inte blir större.
Har du också en vit phone? Baksidan är väl gjord av samma material som den svarta? Kan ju vara att man ser sprickor bättre på den vita?
Postad 30 juli 2008 - 11:56
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Ang iTunes, välj synkronisera endast markerade spår och video för att på så sätt bäst ha koll.
Gör en spelllista, döp den exempelvis till iPhone Musik
Dra över den musik du vill skall finnas på iPhone till spellistan du gjorde, du kan även skapa fler listor samt göra en smartlista som själv lägger till de senast tillagda låtarna i iTunes.
Sedan går du till musikfliken i iPhone menyn i iTunes och bockar för Synkronisera musik, markerade spellistor och markerar de spellistor du vill ha på iPhone exempelvis den spellistan du skapade men namnet iPhone Musik
Svårare än så är det inte.
För macanvändare som vill göra egna MP3 ringsignaler från Mp3 låtar eller själv spela in, använda Garageband där hittar man också under menyn Dela - Skicka låt till iPhone.
/AN
Postad 30 juli 2008 - 12:13
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har du också en vit phone? Baksidan är väl gjord av samma material som den svarta? Kan ju vara att man ser sprickor bättre på den vita?
Jepp jag har en Vit 16. De kan nog vara så att man ser de för att de fastnar lite smuts där.
Postad 30 juli 2008 - 15:34
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Här har vi svaret varför inte de gamla tillbehören funkar så bra http://www.reghardware.co.uk. Det verkar som om de dedikerade 12V pinnarna i dockkontakten (troligtvis ett arv från FW tiden som någon påpekade) som tidigare kunnat användas för laddning inte längre är kontakterade. Istället laddas iPhone 3G endast via USB bussen (5V). Så en standard USB-laddare kanske borde fungera?!?
Postad 30 juli 2008 - 15:44
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Här har vi svaret varför inte de gamla tillbehören funkar så bra http://www.reghardware.co.uk.
Det verkar som om de dedikerade 12V pinnarna i dockkontakten (troligtvis ett arv från FW tiden som någon påpekade) som tidigare kunnat användas för laddning inte längre är kontakterade. Istället laddas iPhone 3G endast via USB bussen (5V). Så en standard USB-laddare kanske borde fungera?!?
Japp, min tidigare förklaring som du syftar på var nog inte den bästa men det var precis detta jag försökte förklara  Jag har nu dock köpt en riktigt billaddare för iPhone 3G på Kullander & Kullander som fungerar utmärkt. Det är denna laddaren. Dock ser den inte riktigt ut som på bilden, enheten som sticks ner i ciggladdaren är mindre i verkligheten
Postad 30 juli 2008 - 16:50
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Medans min nyss hemkomna iphone i fin svart färg och 16Gig inom sig synkroniserar sig så kan jag meddela att den beställdes på fredag kväll den 11.
Nu har jag inte tid att hänga här! bye bye 
Själv fick jag bara ett SIM-kort idag  Får hoppas på inom tre veckor ;(
Postad 30 juli 2008 - 19:32
pult
-
pult
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
jag beställde ett kort veckan innan
Den släpptes, hoppades ju att jag skulle ha
Fått den bumms
Men det är ju ett tecken på att de behandlar dig
Postad 30 juli 2008 - 20:56
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag skällde på kundtjänst som lovade att skicka en i tisdags... Så här står det på postens hemsida (fått kollinummer av telia) "Här är din försändelse: 29 jul, TeliaSonera Sverige AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren "
******** att det ska ta sådan tid att skicka en telefon inom Gbg... Dock tur att jag har kollinummer.. har ju begärt att de ska skicka ett sms när telefonen kommer men tack vare Telia så sitter jag här med endast ett iphoneabonnemang från Telia och en vodafonelåst mobiltelefon (vars abonnemang upphörde i dag och numret portat till teilaabonnemanget)
Postad 31 juli 2008 - 06:03
pult
-
pult
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
jag beställde också smaavisering men
nog fick jag brev-avi ändå
Postad 31 juli 2008 - 06:57
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Jag skällde på kundtjänst som lovade att skicka en i tisdags... Så här står det på postens hemsida (fått kollinummer av telia) "Här är din försändelse: 29 jul, TeliaSonera Sverige AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren "
******** att det ska ta sådan tid att skicka en telefon inom Gbg... Dock tur att jag har kollinummer.. har ju begärt att de ska skicka ett sms när telefonen kommer men tack vare Telia så sitter jag här med endast ett iphoneabonnemang från Telia och en vodafonelåst mobiltelefon (vars abonnemang upphörde i dag och numret portat till teilaabonnemanget)
Fan va jobbigt att behöva vänta på saker.. Telia i Borås har några få kvar i lager sedan förra veckan! Hoppas den dyker upp i dagarna!
Postad 31 juli 2008 - 06:59
CinemaPWNS
-
CinemaPWNS
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
iPhone telefonerna kommer in i slutet av augusti gäller alla 8gb och 16gb
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|