Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2011 - 15:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tjuter era adaptrar? Köpte min från Netonnet och fick en US-variant, adaptern har ett högt (inte starkt som volym utan högt tonläge) pip som hörs ganska tydligt om det är tyst i rummet.

Min tjuter inte, däremot är det inte ovanligt att adaptrar kan göra det...
Reklamera.

Postad 12 March 2011 - 18:47

Myggiz
  • Myggiz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tjuter era adaptrar? Köpte min från Netonnet och fick en US-variant, adaptern har ett högt (inte starkt som volym utan högt tonläge) pip som hörs ganska tydligt om det är tyst i rummet.

Har också en från Netonet och har inte märkt att den tjuter, kanske är så att det inte varit så tyst helt heller.

Postad 13 March 2011 - 20:15

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Lägger man örat mot den så hörs det tydligt iallfall, får väl ta en sväng dit någon dag.

Postad 13 March 2011 - 22:50

daunjuan
  • daunjuan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Halloj,

Ok detta är säkerligen en idiotfråga men har aldrig hållit på med ett media center. Tanken är att streama från min externa hdd som är inkopplad i min RT-N16U router. HDD är i Fat32 och då jag hatar att sitta med dvd så ligger de filmerna på min HDD i .rar filer (pga 4 gig gränsen på Fat32).
Det jag undrar är att eftersom att boxen klarar av att streama .rar, om jag förstått det rätt, kan jag då även ha en separat .srt fil som den läser från?

Tex jag har en DVD film som jag köpt utomlands som inte har svenska undertexter, jag har filmen i .rar format på HDD och laddar då ner Svenska undertexter(.srt eller dylikt).
Kan jag då streama .rar filerna med en exter undertext?

Gäller det samma för .divx, .xvid format?

Kanske är en korkad fråga men vill gärna veta innan inköp, i annat fall lutar det åt en dyr jäkla mini :D

Postad 14 March 2011 - 19:57

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Halloj,

Ok detta är säkerligen en idiotfråga men har aldrig hållit på med ett media center. Tanken är att streama från min externa hdd som är inkopplad i min RT-N16U router. HDD är i Fat32 och då jag hatar att sitta med dvd så ligger de filmerna på min HDD i .rar filer (pga 4 gig gränsen på Fat32).
Det jag undrar är att eftersom att boxen klarar av att streama .rar, om jag förstått det rätt, kan jag då även ha en separat .srt fil som den läser från?

Tex jag har en DVD film som jag köpt utomlands som inte har svenska undertexter, jag har filmen i .rar format på HDD och laddar då ner Svenska undertexter(.srt eller dylikt).
Kan jag då streama .rar filerna med en exter undertext?

Gäller det samma för .divx, .xvid format?

Kanske är en korkad fråga men vill gärna veta innan inköp, i annat fall lutar det åt en dyr jäkla mini :D

Japp du kan ladda in externa subs.

Postad 14 March 2011 - 21:45

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
En kompis kör windows 7 och Boxee box.

Han når sina mappar på datorn och från files kan han spela upp filmer.

Han scannar en mapp och det dyker upp några filmer men alla är oidentifierade. Han identifierar de manuellt och hittar snabbt rätt film.
Han trycker på done. Sen går han till mappen Movies men då säger Boxee att det ej finns något local content.

Ingen aning om han fått till utdelningen från datorn rätt då jag bara försökt hjälpa honom via telefon. Men någon kanske känner igen problemet?
Får allt att funka klockrent hos mig men minns knappt hur jag gjorde.

Tacksam för hjälp!

Postad 14 March 2011 - 22:11

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

En kompis kör windows 7 och Boxee box.

Han når sina mappar på datorn och från files kan han spela upp filmer.

Han scannar en mapp och det dyker upp några filmer men alla är oidentifierade. Han identifierar de manuellt och hittar snabbt rätt film.
Han trycker på done. Sen går han till mappen Movies men då säger Boxee att det ej finns något local content.

Ingen aning om han fått till utdelningen från datorn rätt då jag bara försökt hjälpa honom via telefon. Men någon kanske känner igen problemet?
Får allt att funka klockrent hos mig men minns knappt hur jag gjorde.

Tacksam för hjälp!

Detta är ett känt fenomen. hade jag vetat detta så skulle jag inte ha köpt Boxee.

Det finns en massa trådar skapade på boxees forum men ingen lösning.
Här är min http://forums.boxee....ead.php?t=31565
Ju fler vi är kanske boxee "team" hjälper oss drabbade.

Postad 14 March 2011 - 22:20

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Detta är ett känt fenomen. hade jag vetat detta så skulle jag inte ha köpt Boxee.

Det finns en massa trådar skapade på boxees forum men ingen lösning.
Här är min http://forums.boxee....ead.php?t=31565
Ju fler vi är kanske boxee "team" hjälper oss drabbade.

Varför får vissa det och inte andra då? För mig funkar allt utmärkt och jag kör Windows7.
Förresten...ditt problem har ju inget med min kompis problem att göra.
Han har ingen USB hårddisk, den försvinner inte helt som din osv.
Jag kanske var otydlig i min post men inte samma problem som du iaf.

Han fick det att funka till slut.

Redigerat av Mickys, 14 March 2011 - 22:33.

Postad 15 March 2011 - 11:38

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har du exempel på någon med SR-kanalerna?

Jag använder appen Radiotime, den har många svenska kanaler. Plus är att man kan skapa ett konto på radiotime.com och välja favoritkanaler, då räcker det att trycka uppåt till presets när man öppnat appen i Boxee och man slipper scrolla ner genom hela listan för att komma till ex. P3

Postad 15 March 2011 - 13:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Han fick det att funka till slut.

Skriv gärna vad han gjorde för att få det att funka.
Mesta går ju att lösa om man har lite tålamod...

Sen vad gäller att koppla en usb-disk till en router är ingen bra idé pga tekniska svagheter.
En bra NAS är det enda vettiga alternativet i en nätverksmiljö.

Postad 15 March 2011 - 15:12

Unregisteredce83fef5
  • Unregisteredce83fef5
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad han gjorde för att få det att funka.

Jag hade samma problem och fick det att fungera genom att avinstallera Windows Live Sign-In Assistant.

Postad 15 March 2011 - 16:52

spindl
  • spindl
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Köpt en box för några veckor sedan och är nöjd! Undrar dock två saker:

1. Kan man skapa mappar i Movies? Jag har filmer och musikvideos och skulle vilja separera dessa, möjligt?

2. Jag skulle också vilja köa musikvideos, dvs man skapar en spellista. Nästa video ska strta automatiskt när den förra är slut.

Kört XBMC förut och där var detta inga problem.

Tacksam för all info!

Undrar som Keiser om man kan skapa separata mappar för filmer? Om det funkar så kan det mycket väl bli en boxee som inhandlas.

Postad 15 March 2011 - 19:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Tror inte Boxee stödjer något av det i dagsläget. Allt skrapas under den mappen som du väljer att märka "movies".

Postad 15 March 2011 - 20:27

Mike Rush
  • Mike Rush
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Boxee trubbel!!
Min låda fungerade utmärkt förra veckan. Navi-x,hypernode osv var stabila. Nu kommer jag inte in i navi-x portal, hypernode playkanaler TV4 funkar ej! Har resetat säkert 10ggr. Allt är fortfarande galet. Vad gör jag för fel?

Postad 16 March 2011 - 14:39

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
blir galen! har köpt en boxee å den funkar mkt bra, är helnöjd, men hur delar jag ut min externa hårddisk som jag har kopplat till min bärbara pc? har delat ut en film mapp som finns på pc:ns inbygda hårddisk, och det funkar bra, men när jag delat ut den externa usb disken så frågas det om lösenord då jag försöker gå in i den via boxee, och jag har kryssat för att inget lösenrd ska användas :s

Postad 16 March 2011 - 19:59

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Boxee trubbel!!
Min låda fungerade utmärkt förra veckan. Navi-x,hypernode osv var stabila. Nu kommer jag inte in i navi-x portal, hypernode playkanaler TV4 funkar ej! Har resetat säkert 10ggr. Allt är fortfarande galet. Vad gör jag för fel?

Navi-X har problem med sin länkning just nu. Dom jobbar på det..

Hybernode har slutat att fungera med TVx kanaler för ett bra tag sedan, det är nog bara SVT som fungerar...

Postad 16 March 2011 - 20:27

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

blir galen! har köpt en boxee å den funkar mkt bra, är helnöjd, men hur delar jag ut min externa hårddisk som jag har kopplat till min bärbara pc? har delat ut en film mapp som finns på pc:ns inbygda hårddisk, och det funkar bra, men när jag delat ut den externa usb disken så frågas det om lösenord då jag försöker gå in i den via boxee, och jag har kryssat för att inget lösenrd ska användas :s

Ingen som har något tips?? har för övrigt w7 som operativsystem..

Postad 16 March 2011 - 22:00

Mike Rush
  • Mike Rush
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hypernode - svt och TV3 funkar okej men latmasken får ändra till fullskärm manuellt. Läste på Navi-x vad du bekräftade så man får väl ha tålamod. Trodde mina resets hade pajat boxeen!

Postad 17 March 2011 - 02:33

neohasse
  • neohasse
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ingen som har något tips?? har för övrigt w7 som operativsystem..

Du bör även skriva att du har 64bits versionen.

Avinstallera MSN så löser sig allt, vet inte varför det är så men jag har samma problem med XBMC.

Förövrigt registrerade jag mig enbart för att svara på detta samt att jag tyckte det var dags då jag följt denna tråd sedan starten eftersom jag är väldigt sugen på att skaffa en box. Men just nu känns det lite för tidigt, troligen då Boxee Box V2 är aktuell. D-Link tillsammans med Netgear är notorisk i att vara sämst med firmwares.

Postad 17 March 2011 - 06:59

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hypernode - svt och TV3 funkar okej men latmasken får ändra till fullskärm manuellt. Läste på Navi-x vad du bekräftade så man får väl ha tålamod. Trodde mina resets hade pajat boxeen!

Ofan, funkar TV3 för dig? Hos mig startar den inte ens upp. :D

Postad 17 March 2011 - 09:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Förövrigt registrerade jag mig enbart för att svara på detta samt att jag tyckte det var dags då jag följt denna tråd sedan starten eftersom jag är väldigt sugen på att skaffa en box. Men just nu känns det lite för tidigt, troligen då Boxee Box V2 är aktuell. D-Link tillsammans med Netgear är notorisk i att vara sämst med firmwares.

D-Link har inget med firmware att göra till denna produkt.
SDK kommer från Intel och mjukvaran utvecklas av ett fristående företag = Boxee.
Skulle inte räkna med att det släpps någon ny box innan årsskiftet.
Däremot kan det släppas hur många olika hårdvaruplattformar som helst i och med att Boxee inte har bundit sig till D-Link som hårdvaruleverantör. Iomega och Viewsonic tex släpps snart.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 March 2011 - 09:56.

Postad 17 March 2011 - 10:45

neohasse
  • neohasse
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

D-Link har inget med firmware att göra till denna produkt.
SDK kommer från Intel och mjukvaran utvecklas av ett fristående företag = Boxee.
Skulle inte räkna med att det släpps någon ny box innan årsskiftet.
Däremot kan det släppas hur många olika hårdvaruplattformar som helst i och med att Boxee inte har bundit sig till D-Link som hårdvaruleverantör. Iomega och Viewsonic tex släpps snart.

Just därför mitt intresse av just Boxee.
Men blandar man in namn som tex. D-Link så blir man naturligt skeptisk. Ifall det kommer en ny box eller inte kvittar, jag vill hellre ha en produkt som är fri barnsjukdomarna och slippa allt bök och strul som innebär när man låter communityn vara beta-testare. Men för all del, skulle jag få en gratis så skulle jag absolut inte tacka nej eftersom apparaten är riktigt bra. Drömmen vore att ha XBMC till den, men det är troligen bara en tidsfråga, gammal räv som man är.
Jag har som sagt inte testat boxen än så jag ska inte uttala mig ifall om mjukvaran är bättre eller sämre än XBMC.

Postad 17 March 2011 - 11:32

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Du bör även skriva att du har 64bits versionen.

Avinstallera MSN så löser sig allt, vet inte varför det är så men jag har samma problem med XBMC.

har 32bitars.. och testade nu att avinstallera msn, men det vill ändå inte fungera utan frågar om lösenord hela tiden :s
Har även testat en annan extern usb med samma resultat, så det måste ju vara nån inställning nånstans?

Redigerat av sjobas, 17 March 2011 - 11:39.

Postad 17 March 2011 - 12:38

neohasse
  • neohasse
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

har 32bitars.. och testade nu att avinstallera msn, men det vill ändå inte fungera utan frågar om lösenord hela tiden :s
Har även testat en annan extern usb med samma resultat, så det måste ju vara nån inställning nånstans?

Okej, konstigt. Du avinstallerade hela paketet? Dvs Windows Live Sign-In Assistant, Live ID Assistant, Windows Live Essentials 2011 eller vad det nu kan heta.

Det är ett vanligt fenomen för oss XBMC-användare och allt löser sig när de har avinstallerat.
I de nyare versionerna av XBMC är detta fixat och ifall även Boxee har lyckats med det så testa att lägga till sökvägen manuellt och fyll i såhär:
smb:\\"PC-NAME"\"SHARE-NAME"orsmb:\\"PC-IP-ADDRESS"\"SHARE-NAME""SHARE-NAME" = the title the folder is shared as"PC-NAME" = Your PC's name"PC-IP-ADDRESS" = Your PC's IP address

Postad 17 March 2011 - 12:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Just därför mitt intresse av just Boxee.
Men blandar man in namn som tex. D-Link så blir man naturligt skeptisk. Ifall det kommer en ny box eller inte kvittar, jag vill hellre ha en produkt som är fri barnsjukdomarna och slippa allt bök och strul som innebär när man låter communityn vara beta-testare. Men för all del, skulle jag få en gratis så skulle jag absolut inte tacka nej eftersom apparaten är riktigt bra. Drömmen vore att ha XBMC till den, men det är troligen bara en tidsfråga, gammal räv som man är.
Jag har som sagt inte testat boxen än så jag ska inte uttala mig ifall om mjukvaran är bättre eller sämre än XBMC.

Buggfri kommer den ju aldrig bli, speciellt inte om man introducerar nya SoC att installera mjukvaran på. Så räkna med att det blir mycket betatestning för XBMC när de introduceras att köras med nästa Sigma.
Det finns kanske 10-tal buggar som är störande och resten är användarönskemål om hur saker bör vara.
XBMC är inte Boxee och vise versa då de inte delar samma filosofi.

Över till andra nyhter.
Audio drop outs är nu uppdaterat som fixed

We _THINK_ it's fixed in 1.1 as we've switch method for audio bitstreaming. If this still happens, please re-open.

Postad 17 March 2011 - 21:28

Mike Rush
  • Mike Rush
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Yiipeee!!! Navi-x är med på banan igen !!

Postad 18 March 2011 - 00:01

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Men så härligt. Var hem till en polare och felsökte hans internet. Tog med min Airport Express och som tack så fick jag tokmycket strul när jag kom tillbaka hem och nu står det bara Disconnected på mina två utdelade mappar från NASen. Ser dom i Files. Har googlat och fler verkar ha samma problem. Har factory resetat och gråtit.

Så j*vla trött.

Postad 18 March 2011 - 07:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du har väl lyckats ändra nätverksinställningarna eller rättigheter någonstans.

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 March 2011 - 08:02.

Postad 18 March 2011 - 08:29

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Tyckte jag inte har gjort det men är väl nått strul. Igår kväll var jag mest förbannad och uppgiven. Får se om jag lösa det ikväll.

Nån som har/haft likande problem?

Se filer när man bläddrar till dem men när man vill "mounta" dem till tex. Movies så står mappen på servern som Disconnected.

Postad 18 March 2011 - 10:56

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Plötsligt var alla mina utdelade mappar på datorn disconnected igår. Hade ej gjort något. Startade om datorn och då till slut hoppade alla igång så var väl något strul med min dator antar jag?

Postad 18 March 2011 - 15:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Använd enbart IP-nummer och sätt upp era mappdelningar manuellt.
Ge varje enhet inkl datorn i nätverket ett fast ipnummer och skippa allt som har med enhetsnamn att göra i SMB nätverk.

Postad 18 March 2011 - 19:14

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Prövade att installera Boxee på macen och får exakt samma problem.
Har nada kunskap om detta.

Monterar mapparna via ip: xx.xxx.x.xxx/Movies men får bara disconnected.

Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.

Har factory resetat, har ändrat till guestkonto på nasen som loggar in på mapparna.
Det som är lite intressant är att jag inte kan ansluta xx.xxx.x.xxx/Movies på Boxee Box men om jag enbart går på sifforna funkar det.

Drog kabeln som satt i Expressen, plugga in den i macen, då verkar det funka.
Då är inte loppet kört än.

Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 18 March 2011 - 19:40.

Postad 18 March 2011 - 20:55

The Saint_79
  • The Saint_79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej Har nu skaffat en Boxee underbart den hitta min nas med min musik ,, nu prova ja ladda hem nån filmer för att se på men ja får varken bid el ljud vad kan detta bero på ,, boxeen hittar filmerna som ja har i nasen men som sagt det händer inget , är det nån inställning som ja missat eller ?

Tacksam för hjälp

Postad 18 March 2011 - 21:24

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Använd enbart IP-nummer och sätt upp era mappdelningar manuellt.
Ge varje enhet inkl datorn i nätverket ett fast ipnummer och skippa allt som har med enhetsnamn att göra i SMB nätverk.

Jag har samma problem fast jag får disconnect från hdd som är kopplad till routern
Hur ger man ett fast IP numer för varje enhet?

jag har något som heter DHCP Server. Är det här man gör det?

Postad 18 March 2011 - 21:26

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har skaffat mix en liten box även jag. Det jag hunnit testa är lite appar och material från extern hårddisk. Hårddisken funkar nog bra skulle jag säga, har inte märkt av några problem i samband med spelning av mkv-filer.

Men jätteproblem har jag dock med apparna. Samtliga jag testat känns lite småryckiga. Jag körde igång NHL Game Center och kollade highligts och där gick det otroligt hackigt.

Jag har testat samtliga 1080p lägen och har kryssat i at refresh raten ska anpassas, så jag fattar inte vad felet kan vara. Jag antar att folk i allmänhet inte lider av detta, för då skulle apparna vara värdelösa.

Postad 18 March 2011 - 21:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag har samma problem fast jag får disconnect från hdd som är kopplad till routern
Hur ger man ett fast IP numer för varje enhet?

jag har något som heter DHCP Server. Är det här man gör det?

Har du windows så går du till nätverksanslutningar och lokalt nätverk.
Under allmäna egenskaper så letar du upp TCP/IP och klickar på egenskaper.
Boxee har inställningar under settings där du kan ställa in vilket ipnummer du vill ha.
DHCP innebär att den tilldelar varje enhet ett eget ipnummer. Problemen uppstår dock när inga av ipnumren är reserverade i din router. DVS vid omstart kan du tilldelas ett annat ipnummer och därför hittar inte enheterna varandra i nätverket. Ett annat vanligt problem är att datornamn inte är tillförlitligt i SMB-nätverk så därför är det alltid bra att ha fasta ipnummer.

Postad 19 March 2011 - 11:54

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Uppdaterar er lite med min händelse.
Jag har löst det. Tydligen var bryggläget inte AV på Airporten så min Nas låg i ett subnät och AEx och Boxee Box samt dator låg i ett annat subnät, som jag förstår det.

Hur som, allt funkar nu igen!

SCORE!

Postad 19 March 2011 - 15:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har skaffat mix en liten box även jag. Det jag hunnit testa är lite appar och material från extern hårddisk. Hårddisken funkar nog bra skulle jag säga, har inte märkt av några problem i samband med spelning av mkv-filer.

Men jätteproblem har jag dock med apparna. Samtliga jag testat känns lite småryckiga. Jag körde igång NHL Game Center och kollade highligts och där gick det otroligt hackigt.

Jag har testat samtliga 1080p lägen och har kryssat i at refresh raten ska anpassas, så jag fattar inte vad felet kan vara. Jag antar att folk i allmänhet inte lider av detta, för då skulle apparna vara värdelösa.

Vad jag vet kan det funka att bara köra 1080p och kryssa ur refresh så ska det funka på vissa av dfe flashsidorna.
Testat 720p om det är samma där? Testat att titta på samma sak på datorn om det hackar där?
Inte testat NHL gamecenter men antar att deras tjänst prioriterar usa-bandbredd.

Postad 20 March 2011 - 19:44

Dust_Bomb
  • Dust_Bomb
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom det mesta av tråden, men skulle ändå uppskatta svar på några kanske lite dumma frågor om den senaste versionen av mjukvaran :D

1. Går det att snabbspola i filmer som du har på en USB-Hårddisk kopplad till Boxee Box?, Finns det kontroll för det direkt på fjärren? Eller kanske en smidig meny?

2. Jag har hört att Boxee Box inte sparar någon "Posterart" och filminfo på sitt eget minne utan hämtar det varje gång du startar om det, och att det kan gå trögt att gå igenom filmerna så fort de blir över 100st eller så, stämmer det? Det kanske har ändrats i en uppdatering?

3. Kan jag komma åt filer som jag har på datorn via Boxee Box så länge de båda är kopplade på samam nätverk(samma router), och kopiera filer ifrån datorn direkt in i Boxee Box?, det funkar ju t.ex. via PSM på PS3.

Tacksam för alla svar! =)

Postad 20 March 2011 - 20:22

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom det mesta av tråden, men skulle ändå uppskatta svar på några kanske lite dumma frågor om den senaste versionen av mjukvaran :D

1. Går det att snabbspola i filmer som du har på en USB-Hårddisk kopplad till Boxee Box?, Finns det kontroll för det direkt på fjärren? Eller kanske en smidig meny?

2. Jag har hört att Boxee Box inte sparar någon "Posterart" och filminfo på sitt eget minne utan hämtar det varje gång du startar om det, och att det kan gå trögt att gå igenom filmerna så fort de blir över 100st eller så, stämmer det? Det kanske har ändrats i en uppdatering?

3. Kan jag komma åt filer som jag har på datorn via Boxee Box så länge de båda är kopplade på samam nätverk(samma router), och kopiera filer ifrån datorn direkt in i Boxee Box?, det funkar ju t.ex. via PSM på PS3.

Tacksam för alla svar! =)

1. Jepp.

2. Nu har jag inte haft 100 filmer på min boxee men 50-60st och jag upplever det inte som långsamt, kanske har med uppkoppling att göra?

3. Boxee'n har ju ingen hdd men jag gissar att du menar till extern hdd och ja det går men inte via boxeen utan via datorn.

Postad 20 March 2011 - 20:54

Dust_Bomb
  • Dust_Bomb
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

1. Jepp.

Jepp på vad? :D

Har den direkta knappar eller har den en snabbmeny? =P

Postad 20 March 2011 - 20:56

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jepp på vad? :lol:

Har den direkta knappar eller har den en snabbmeny? =P

Snabbspolning finns med "direkta" knappar, dock så spolar den fram med ca 10sek varje gång. :D

Postad 20 March 2011 - 21:02

Dust_Bomb
  • Dust_Bomb
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Okej, men finns det någon riktigt spolning med x4,x8 x32 eller något sånt? =)

Postad 20 March 2011 - 21:04

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Enkelt svar: Nej

Den spolar bara med 10sek hopp.

Postad 20 March 2011 - 21:06

Dust_Bomb
  • Dust_Bomb
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
KK, det va ju en liten besvikelse...

Man skulle ju kunna tro att den skulle kunna spola normalt när man kör en vanlig USB ansluten hårddisk, sure om den inte kan spola via nätverket, när man lirar via en NAS eller så...

Postad 20 March 2011 - 21:08

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Hum... vad gäller USB och extern HD så är jag inte 100% säker. Har aldrig provat om jag ska vara ärlig eftersom jag alltid har kört med WiFi =)

Postad 20 March 2011 - 21:11

Dust_Bomb
  • Dust_Bomb
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Om jag har en extern hårddisk kopplad till Boxee Box, och både Boxee Box och en PC kopplade till samma nätverk, på samma router, kan jag då gå in i Boxee Box;ens interface och bläddra bland min dators filer?

Alltså precis som man kan göra med en PS3 när man använder Playstation Media Server? Vore ju smidigt att kunna direkt kopiera sina filer ifrån en hårddisk kopplade till datorn och flytta över de till en hårddisk kopplad till Boxee Box, utan att behöva flytta runt saker osv =P

Postad 20 March 2011 - 21:15

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tänkte på en sak... (Lite newbie fråga)

Min Sony HX900 stödjer alla möjliga bild lägen.

Vilken är att föredra?

1080p 50Hz/60Hz

eller 1080p 24?

Postad 20 March 2011 - 21:21

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta mig om frågan redan har upprepats, men är det någon som fått igång CSports.se?

Sen undrar jag även om någon har tips på en bra app för film-trailers? :-)

Postad 20 March 2011 - 21:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

KK, det va ju en liten besvikelse...

Man skulle ju kunna tro att den skulle kunna spola normalt när man kör en vanlig USB ansluten hårddisk, sure om den inte kan spola via nätverket, när man lirar via en NAS eller så...

Du kan spola 10/30s/10min intervall om du trycker på mittenknappen. Det går allvarligt talat fortare att spola på detta sätt än x hastighet. Den kan spola på över nätverk eller disk utan problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.