LCHF
2415 svar till detta ämne
Postad 01 March 2012 - 18:27
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Men om sunt förnuft är individuellt så är det ju ändå sunt förnuft för mig att göra som jag skrev. Tror. Största problemet istället tror jag är att folk inte vet vad dom stoppar i sig.
Jo men om en person inte har den kroppshyddan han/hon vill ha. Så fungerar ju uppenbarligen inte individens sunda förnuft  ? Sunt förnuft är ju trots allt något man bär med sig hela tiden. Om man nu ska gilla det uttrycket Det är så jag menar med att om man ska tipsa någon om något som ska få denne att gå ner i vikt så kanske inte sunt förnuft är ett bra tips eftersom det sunda förnuftet tagit den personen dit den är idag. Dvs övervikt eller något annat man inte är nöjd med.
Postad 01 March 2012 - 18:38
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Sant även om jag vet att jag äter för mycket godis så är det sunt förnuft att sluta med det, men som sagt vet man vad man stoppar i sig så underlättar det.
Jag förstår vad du menar nu och jag håller med dig faktiskt
Postad 01 March 2012 - 23:44
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
3000 kcal är inte speciellt mkt om man tränar hårt? Det är vad jag själv smäller i mig som minst när jag deffar. Det är dock skillnad på varifrån kalorierna kommer ifrån...Inte så mkt fett om man säger så.
Sedan har jag full förståelse för att folk kanske har svårt att relatera till sunt förnuft. Har man begränsad kunskap inom kost kanske det är inte är så självklart. Där kunde jag ha varit tydligare, fel av mig.
Man kommer dock väldigt långt med att sluta småäta godis, kakor och läsk flera dgr i veckan. Det är bra början för folk som vet med sig att de har benägenhet att göra det. Motionera är givetvis bra för hjärtat. Däremot behöver det inte vara den bäsa vägen för att tappa kg. Stört skillnad gör trots allt kost och vila, därefter kommer träningen. Det som är positivt med träningen är ofast att man skärper till sig med kosten ju mer man tränar då man inte vill förlora det man tränat upp. Dessutom höjer man ofast ribban en bit och då krävs det givetvis att även kosten hänger med.
G
Postad 01 March 2012 - 23:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
3000 kcal är inte speciellt mkt om man tränar hårt? Det är vad jag själv smäller i mig som minst när jag deffar. Det är dock skillnad på varifrån kalorierna kommer ifrån...Inte så mkt fett om man säger så.
Sedan har jag full förståelse för att folk kanske har svårt att relatera till sunt förnuft. Har man begränsad kunskap inom kost kanske det är inte är så självklart. Där kunde jag ha varit tydligare, fel av mig.
Man kommer dock väldigt långt med att sluta småäta godis, kakor och läsk flera dgr i veckan. Det är bra början för folk som vet med sig att de har benägenhet att göra det. Motionera är givetvis bra för hjärtat. Däremot behöver det inte vara den bäsa vägen för att tappa kg. Stört skillnad gör trots allt kost och vila, därefter kommer träningen. Det som är positivt med träningen är ofast att man skärper till sig med kosten ju mer man tränar då man inte vill förlora det man tränat upp. Dessutom höjer man ofast ribban en bit och då krävs det givetvis att även kosten hänger med.
G
jag tror just att godiset är den stora boven för mig. jag höll upp i hela januari utan något sånt och det gick ju bra, firade med lite godis 1 februari och sen var det kört igen
Postad 02 March 2012 - 16:54
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
jag tror just att godiset är den stora boven för mig. jag höll upp i hela januari utan något sånt och det gick ju bra, firade med lite godis 1 februari och sen var det kört igen 
du som gillade pasta osv kan jag rekommender shirataki pearls(ist för ris) och shirataki nudles istället för pasta. supergott om än lite dyrt när man vill lyxa till det (:
Postad 03 March 2012 - 08:37
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Igår var jag och lunchade med en kompis, lunchbuffé, vi båda åt rejält så vi blev ordentligt mätta, kött grönsaker såser samt olika röror etc, fanns en hel del att välja på. Min polare äter efter LCHF, tex i torsdags var vi och luncha på ett annat ställe där dom servera pannkakor som efterrätt, hon tog en kaffemugg och fyllde den med vispad grädde och åt med sked 
Men 30 min efter lunchen igår var hon på hälsoundersökning inför en ny anställning på ett nytt företag, hon fick perfekta siffror på blodsocker och kolesterol.
Jag är själv nyfiken på att kolla mina värden, nån annan som har testat sina nån gång?
Postad 03 March 2012 - 10:46
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Frågan är bara hur värdena ser ut efter 2 år med den här kosthållningen?
G
Postad 03 March 2012 - 10:53
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Frågan är bara hur värdena ser ut efter 2 år med den här kosthållningen?
G
Varför skulle dom bli sämre? Det finns inga bevis för att det skulle vara sämre efter en tid, däremot finns det anekdotiska bevis för att det inte blir sämre med tiden. Vad skulle orsaken vara att man får sämre värden efter en längre tid med en kosthållning som endast ger positiva effekter i början?
Postad 03 March 2012 - 10:55
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Igår var jag och lunchade med en kompis, lunchbuffé, vi båda åt rejält så vi blev ordentligt mätta, kött grönsaker såser samt olika röror etc, fanns en hel del att välja på. Min polare äter efter LCHF, tex i torsdags var vi och luncha på ett annat ställe där dom servera pannkakor som efterrätt, hon tog en kaffemugg och fyllde den med vispad grädde och åt med sked  Men 30 min efter lunchen igår var hon på hälsoundersökning inför en ny anställning på ett nytt företag, hon fick perfekta siffror på blodsocker och kolesterol.
Jag är själv nyfiken på att kolla mina värden, nån annan som har testat sina nån gång?
jag testar då och då med perfekta siffror, har haft vissa perioder då jag inte kört lchf men i princip över 4år har jag hållt en lchf kost. Inga anmärkningar på några värden förutom syresättning kanske då men det har inget o göra med min kost (:
Postad 03 March 2012 - 19:21
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
För mkt fett tror jag alla vet vilken inverkan det har på blodkärlen i kroppen Men är det som ovan nämnda person skriver att han har perfekta värde efter 4 år, då får man tro på det. Frågan är bara hur det ser ut när man börjar närma sig 55? Det vet vi inte ännu och det blir ungefär lika diffust som när förståsigpåare försöker sia om hur kroppen ser ut efter att man knaprat steroider under en längre tid. Tiden får utvisa vad som händer med de olika organen.
G
Postad 03 March 2012 - 20:00
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Igår var jag och lunchade med en kompis, lunchbuffé, vi båda åt rejält så vi blev ordentligt mätta, kött grönsaker såser samt olika röror etc, fanns en hel del att välja på. Min polare äter efter LCHF, tex i torsdags var vi och luncha på ett annat ställe där dom servera pannkakor som efterrätt, hon tog en kaffemugg och fyllde den med vispad grädde och åt med sked 
Av endast grädde hade jag nog spytt efter en mugg  hehe Jag är inte så insatt i LCHF men hur är det med ost? jag är en ost fanatiker och det skulle jag nog aldrig kunna ge upp.
Postad 03 March 2012 - 20:01
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Av endast grädde hade jag nog spytt efter en mugg hehe
Jag är inte så insatt i LCHF men hur är det med ost? jag är en ost fanatiker och det skulle jag nog aldrig kunna ge upp.
Ost ÄR LCHF. Åt nyss en fläskfilé med riven ost över. Sjukt gott.
Postad 03 March 2012 - 20:08
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Ost ÄR LCHF. 
Åt nyss en fläskfilé med riven ost över. Sjukt gott.
Åfan, då va min pepparstek med ost riktigt bra då
Postad 03 March 2012 - 22:52
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
För mkt fett tror jag alla vet vilken inverkan det har på blodkärlen i kroppen Men är det som ovan nämnda person skriver att han har perfekta värde efter 4 år, då får man tro på det. Frågan är bara hur det ser ut när man börjar närma sig 55? Det vet vi inte ännu och det blir ungefär lika diffust som när förståsigpåare försöker sia om hur kroppen ser ut efter att man knaprat steroider under en längre tid. Tiden får utvisa vad som händer med de olika organen.
G
Men det har ju kommit fram nu i studier att intag av mättat fett inte påverkar blodkärlen, fettet har haft ett dåligt rykte i onödan. Det är överätning av kolhydrater och höga insulinnivåer som ger dåliga blodfetter och skadar kärlen. Av endast grädde hade jag nog spytt efter en mugg hehe
Jag är inte så insatt i LCHF men hur är det med ost? jag är en ost fanatiker och det skulle jag nog aldrig kunna ge upp.
Jag vet, äta grädde så där är inget för mig heller  Ost är grymt, mycket protein och bra fetter. Jag äter mycket ost, speciellt hårdost och mozarella, tyvärr innehåller min favoritost E251 natriumnitrat.
Postad 04 March 2012 - 08:24
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Vad ger överätning av fett?
överätning av vadsomhelst är aldrig nyttigt (: För mkt fett tror jag alla vet vilken inverkan det har på blodkärlen i kroppen Men är det som ovan nämnda person skriver att han har perfekta värde efter 4 år, då får man tro på det. Frågan är bara hur det ser ut när man börjar närma sig 55? Det vet vi inte ännu och det blir ungefär lika diffust som när förståsigpåare försöker sia om hur kroppen ser ut efter att man knaprat steroider under en längre tid. Tiden får utvisa vad som händer med de olika organen.
G
förhoppningsvis ser kroppen bra ut, tror dock det hjälper mkt med mina värden att jag är väldigt aktiv både vad gäller fritid/sport/jobb osv medans en person med låg aktivitet kanske har dåliga värden men vad vet jag? Äter det jag gillar och LCHF ger en bra magkänsla för mig, kommer fortsätta med det tills det finns alternativ som ger samma bra magkänsla för mig (:
Postad 04 March 2012 - 11:10
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Igår var jag och lunchade med en kompis, lunchbuffé, vi båda åt rejält så vi blev ordentligt mätta, kött grönsaker såser samt olika röror etc, fanns en hel del att välja på. Min polare äter efter LCHF, tex i torsdags var vi och luncha på ett annat ställe där dom servera pannkakor som efterrätt, hon tog en kaffemugg och fyllde den med vispad grädde och åt med sked  Men 30 min efter lunchen igår var hon på hälsoundersökning inför en ny anställning på ett nytt företag, hon fick perfekta siffror på blodsocker och kolesterol.
Kollade mina 2008 när jag bytte jobb. Kolesterol som en kärnfrisk 20-åring och bra/normala värden rakt igenom. Då hade jag gått på diet i 6 månader, dock inte lchf utan en med rätt lågt både på fett och kolhydrat. Runt 60 g fett och 150 g kolhydrat.
Postad 04 March 2012 - 19:57
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
så sjukt jävla gott  "Grekiska biffar" Gjorda på 1000g blandfärs, 150g äkta fetaost, oregano, salt, vit och svartpeppar, 1 ägg. Riven ost la jag över och hällde dessutom stekspadet över. Så gott man nästan gråter
Postad 04 March 2012 - 20:34
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
så sjukt j*vla gott

"Grekiska biffar" Gjorda på 1000g blandfärs, 150g äkta fetaost, oregano, salt, vit och svartpeppar, 1 ägg.
Riven ost la jag över och hällde dessutom stekspadet över. Så gott man nästan gråter 
Ser gott ut. Jag brukar ha mozzarella och gräddost i mina färsbiffar.
Postad 04 March 2012 - 21:37
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
såg gott ut
Postad 04 March 2012 - 23:22
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Fan vad sugen jag blev, blir nog till att köpa lite färs snart.
Äter ju 550 g kycklingfile om dagen 7 dagar i veckan, lite variation är ju nice
Postad 04 March 2012 - 23:26
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Färs är grymt  just biffar äter jag rätt ofta. Jag brukar göra "vanliga" dock. Oftast river jag en gul lök, blandar med köttfärsen och saltar och pepprar. Inget mer.
Egentligen är det snarare "hamburgare" men det smakar gott
Postad 04 March 2012 - 23:55
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Färs är grymt just biffar äter jag rätt ofta. Jag brukar göra "vanliga" dock. Oftast river jag en gul lök, blandar med köttfärsen och saltar och pepprar. Inget mer.
Egentligen är det snarare "hamburgare" men det smakar gott 
Nej, tvärtom, så fort du blandar i något i köttfärsen så blir det pannbiffar istället för hamburgare...
Postad 05 March 2012 - 09:03
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Nej, tvärtom, så fort du blandar i något i köttfärsen så blir det pannbiffar istället för hamburgare... 
Fast pannbiffar har egentligen ägg och ströbröd tex. Nåväl, du kanske har rätt  Löken gör dock ingenting för näringsinnehållet
Postad 05 March 2012 - 10:42
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
En hamburgare är 100% nöt medans biffar av olika slag är utdrygade, oftast med ströbröd, ägg eller grädde.
En pannbiff är gjord på blandfärs, ägg, ströbröd och hackad lök.
Mvh Tommy
Postad 05 March 2012 - 11:25
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag måste fan äta mer fett. Födde nyss ett barn, kändes det som iallaf
Postad 05 March 2012 - 13:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
dagens lunch.
köttfärsgratäng med brockoli och brysselkål, creme fraiche med tomat och örter blandat med riven västerbottenost.smakade bra.
tack vincent för tipset
Postad 05 March 2012 - 15:23
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
En hamburgare är 100% nöt medans biffar av olika slag är utdrygade, oftast med ströbröd, ägg eller grädde. En pannbiff är gjord på blandfärs, ägg, ströbröd och hackad lök.
Mvh Tommy
Håller med, men dom flesta hamburgare man äter ute som snabbmat innehåller en massa tillsatser.
Postad 05 March 2012 - 15:42
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
dagens lunch. köttfärsgratäng med brockoli och brysselkål, creme fraiche med tomat och örter blandat med riven västerbottenost.smakade bra. tack vincent för tipset 
Såg fan inte dumt ut det heller.
Postad 05 March 2012 - 15:46
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
dagens lunch. köttfärsgratäng med brockoli och brysselkål, creme fraiche med tomat och örter blandat med riven västerbottenost.smakade bra. tack vincent för tipset 
Snack om att trigga sin hunger.. Ser riktigt gott ut (dregel, dregel..).
Postad 05 March 2012 - 16:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag har en diet som funkar för mig när jag gått upp i vikt. Jag går ned 1kg i veckan på den och jag går inte hungrig.
Frukost: 1. En skål A-fil 3% med naturell müsli (osötad utan frukt)
Mellanmål: En frukt
Lunch (oftast på jobbet): Kötträtt eller fiskrätt. Sparsamt med sås. Massor av sallad och råkost från salladsbuffén. Ingen dressing. Ingen pasta, ris, bröd, potatis.
Kvällsmat: Hemlagat. Lite kött, fisk eller ägg i nån rätt. Sallad och nån kraftigare grönsak typ morötter eller broccoli. Ingen pasta, ris, bröd, potatis. Inga mejeriprodukter.
Dryck: Vatten. Ingen alkohol.
Ingen godis, glass, chips, eller annat junk.
Kanske inte så kul men väldigt effektivt och befriat från hunger. Nyttigt och allsidigt också med både proteiner, kolhydrater och fett.
Postad 05 March 2012 - 16:19
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ser gott ut. Jag brukar ha mozzarella och gräddost i mina färsbiffar.
Ser ut som en ofärdig rätt tycker jag :-)
Postad 05 March 2012 - 16:32
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Själv tryckte jag en pizza för att variera mig. 80 g kolhydrat, 65 g protein och 30 g fett.
Postad 05 March 2012 - 17:37
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Håller med, men dom flesta hamburgare man äter ute som snabbmat innehåller en massa tillsatser.
Donkens och Burger Kings kött är rena (osäker med smakförstärkare etc), även Texas longhorn har väldigt fint kött, det är värre med Max, Sibylla etc. "Nyttiga" bantningsprodukter. http://svtplay.se/v/2731854
Postad 05 March 2012 - 18:31
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Donkens och Burger Kings kött är rena (osäker med smakförstärkare etc), även Texas longhorn har väldigt fint kött, det är värre med Max, Sibylla etc.
"Nyttiga" bantningsprodukter.
http://svtplay.se/v/2731854
Donkens och Burger Kings kött är rena (osäker med smakförstärkare etc), även Texas longhorn har väldigt fint kött, det är värre med Max, Sibylla etc.
"Nyttiga" bantningsprodukter.
http://svtplay.se/v/2731854
har faktiskt jobbat på max för ett par år sedan  Anser fortfarande oavsett företagslojalitet att de är bland de bästa. De enda 2 burgarna bland de stora kedjorna som mäter sig är enligt mig Big Tasty (som aldrig finns) och Big King XXL. Max hamburgare Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatisstärkelse.
Postad 05 March 2012 - 18:39
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Käkade på Max i lördags för 5 gången totalt i mitt liv. Har alltid varit missnöjd med maten där. Nu får dom inga fler chanser från mig.
Racka vet jag en big Mac
Postad 05 March 2012 - 18:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Vet du var din middag kommer ifrån? Här är svaren.
Flera av de stora livsmedelsproducenterna och snabbmatskedjorna använder inte svenskt kött i sina produkter. Aftonbladet har kartlagt tolv av de största företagen. Burger King Hamburgarna innehåller 100 procent italienskt kött. Dafgårds Alla produkter kan innehålla importerat nötkött från Danmark, Finland och Ungern som blandats ut med svenskt kött. Detta gäller både färdigrätterna från Familjen Dafgård, Billys pizza och Gorbys-piroger. Goman: Svenskt kött i alla produkter. Det anges dock inte på produkterna. Felix Svenskt kött, med två undantag: Österrikisk gulaschsoppa innehåller 100 procent österrikiskt kött. Pizza Grandiosa innehåller 100 procent norskt kött. Findus Alla produkter kan innehålla importerat nötkött - rent eller utblandat med svenskt kött. Findus importerar från Irland, Finland och Sydamerika. Ica-handlarnas De flesta produkter som säljs under eget namn innehåller svenskt kött. Undantagen är Tysk vitlökssalami och köttserien Irish nature (kött i bit från irländska gårdar). Lithells (äger även Sibylla) Alla produkter som går ut till detaljhandeln innehåller svenskt kött. Produkter till storkök och storhushåll kan innehålla kött från Finland, Danmark och Tyskland. Van den Berghs food AB Kött från EU. Varken ursprungsland eller tillverkningsland nämns på produkterna. Scan Har bara svenskt kött i sina produkter. Pizza Hut Irländskt nötkött i det pizza-pålägg som kallas "beef". Max Bara svenskt kött i sina hamburgare. McDonalds Innehåller varierande mängd tyskt kött som blandas med svenskt.
Postad 05 March 2012 - 19:10
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Käkade på Max i lördags för 5 gången totalt i mitt liv. Har alltid varit missnöjd med maten där. Nu får dom inga fler chanser från mig. Racka vet jag en big Mac 
Vad är du missnöjd med?
Postad 05 March 2012 - 19:15
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Vad är du missnöjd med?
Smaken, konsistensen och lukten  Jag tycker inte om dom helt enkelt. Köttet är mjukt på nåt äckligt sätt och smakar slakthus och dressingen smakar inget fast dom häller på alldeles för mycket. Tycker det är synd att inte clock's finns mer, dom var bra
Postad 05 March 2012 - 19:27
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Hehe ok.  Är ju visserligen väldigt olika hamburgare också Ett hett insidertips annars är att köpa en http://www.max.se/ky...re_classic.aspx fast med originaldressing istället för majo. Sjukt gott.
Postad 05 March 2012 - 19:35
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Max hamburgare Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatisstärkelse.
"Kött" som innehåller detta ska undvikas.
Postad 05 March 2012 - 19:37
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Findus man ska äta alltså för att få chans att få gott Sydamerikanskt kött.
Postad 05 March 2012 - 19:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Måste tillägga att det där publicerades 2001 så det kan ha ändrats.
Postad 05 March 2012 - 19:47
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Köttfärssås med ost som middag idag. Fungerar det med. Hade tyvärr ingen grädde hemma bara vilket jag trodde jag hade. Så det är för lite fett idag. Kommer inte kunna skita imorgon
Måste äta nått mer fett innan jag lägger mig
Postad 05 March 2012 - 20:24
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Ang. Hamburgare..
Jag gör mina själv och har djävulskt svårt för stekfärdiga djupfrysta.
Iallafall så kryddar jag nötköttet med finhackad rödlök, chilipulver, salt och peppar. Sist har jag i en rejäl skvätt Worcestershire sås.. Den är ett måste!
Gott till: sallad, stekt ägg och rå lök + lite soltorkad tomatsås.
Postad 05 March 2012 - 20:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Hehe ok. Är ju visserligen vÄldigt olika hamburgare också
Ett hett insidertips annars Är att köpa en http://www.max.se/ky...re_classic.aspx fast med originaldressing istÄllet för majo. Sjukt gott.
Har smakat på några olika och dom är likadana tycker jag
Postad 06 March 2012 - 17:53
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Underhållande läsning. http://www.expressen...oar-experterna/Sofia Antonsson, dietist och föreläsare, menar att nyckelhålsmärkningen är en bra guide för den som vill handla nyttigt. - Det krävs ju lite kunskap för att kunna avgöra hur mycket socker som är lagom i ett bröd
Så vad är lagom? Typ 0 gram, eller? Christina Karlsson, dietist och hälsoansvarig på Ica, är djupt oroad. Hon går så långt som att efterlysa en ny folkhälsokampanj.
Kan ju börja med att ta bort godiset först kanske.
Postad 06 March 2012 - 18:16
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Där snackar vi deff XD ett ägg och 2 skivor bacon. haha Nån har missförstått något.
"23 års folkhälsoarbete kan raderas ut." Öh, vilket jävla arbete är det  ?
Dagen jag bryr mig om nyckelhål på min mat är dagen jag slutar bry mig om vad jag äter
Kommer ihåg ICAreklamen för många år sen nu. En av killarna på icareklamen lägger upp en hel vagn med frysta färdigrätter på rullbandet. Hon i kassan säger nått i stil med. "ska du verkligen ha allt det här?" och han svarar "Givetvis, det är ju nyckelhålsmärkt!"
Typ
Postad 06 March 2012 - 19:27
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Tack för underhållande läsning..
Postad 06 March 2012 - 21:16
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Dagens middag.
En fläskfilé,1 lök, 3 färska champinjoner, 1 burk soltorkade tomater som strimlades inkl. burkens kryddor/olja, gissningsvis 4dl grädde salt och peppar.
Blir man inte mätt på en sådan är det förmodligen nått fel.
Redigerat av Sgart, 06 March 2012 - 21:19.
Postad 06 March 2012 - 21:47
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Fan va gött det såg ut. Hur mycket vägde fläskfilen? Åt du upp allt?
Ska göra nåt liknande i morgon fast med benfri kotlett och utan soltorkade tomater
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|