VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 31 oktober 2011 - 11:40
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Fråga om streaming. Innebär det att jag kan starta den och sen gå till valfri TV och titta där. Vad behövs i så fall för utrustning på den Kan man titta på Iphone? Hur gör man då?
för en snygg lösning av streaming till annan tv behövs en dator eller annan enhet kopplad till tv som kan köra Xbmc tex. apple tv 2 + Dreambox Xbmc script. Iphone eller Ipad kan du kolla på med tex dreambox LIVE app.
Postad 31 oktober 2011 - 16:38
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
för en snygg lösning av streaming till annan tv behövs en dator eller annan enhet kopplad till tv som kan köra Xbmc tex. apple tv 2 + Dreambox Xbmc script. Iphone eller Ipad kan du kolla på med tex dreambox LIVE app.
Hur går det till rent praktiskt? Surfar man in på datorn/boxen och hämtar filmen eller? Just nu så har jag en HDMI-kabel direkt mellan PC och TV och en BX580 nätverksbluray och det verkar både bäst och enklast med HDMI-kopplingen.
Postad 03 november 2011 - 15:31
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hur går det till rent praktiskt? Surfar man in på datorn/boxen och hämtar filmen eller? Just nu så har jag en HDMI-kabel direkt mellan PC och TV och en BX580 nätverksbluray och det verkar både bäst och enklast med HDMI-kopplingen.
om du har en dator kopplad via hdmi till tv så surfar du in på Vu+ boxens ip nr i ditt nätverk, du kommer till ett gränssnitt som heter webcontrol där du väljer vilken kanal eller inspelat program du vill titta på.
Postad 03 november 2011 - 19:53
gazzton
-
gazzton
-
Rookie
-
9 inlägg
Någon som vet om man kan välja att spela in det man timeshiftat?
Exempel: Jag pausar ett program och inser efter någon timma att jag inte hinner kolla. I stället vill jag spara den pausade timmen på hårddisken som en inspelning. Hade en Kathrein där detta var möjligt, men har inte hittat samma funktion hos min vu+.
Postad 03 november 2011 - 20:53
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Någon som vet om man kan välja att spela in det man timeshiftat?
Exempel: Jag pausar ett program och inser efter någon timma att jag inte hinner kolla. I stället vill jag spara den pausade timmen på hårddisken som en inspelning. Hade en Kathrein där detta var möjligt, men har inte hittat samma funktion hos min vu+.
Jah har inte en sån box men på min backar man till platsen där man vill att inspelningen ska starta och trycker på rec. Du kan väl testa.
Postad 04 november 2011 - 20:35
GambitSWE
-
GambitSWE
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ja än sålänge funkar HD hos CD men hur länge det funkar vet ingen. Missade att han skrev CD också därför jag bara nämnde Viasat.
sant....men just pairing har det snackats om hur länge som helst, men så vitt jag vet så har inte CD infört något sådant. det har dock dykt upp vissa personer bla här i forumet som har haft något sådant..men många av dem har kontaktat CD, och jag vet att flera av dem har fått nya kort som sedan funkat i andra boxar än CD's egna...
Postad 06 november 2011 - 10:56
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Jodå CD har infört pairing men åt andra hållet. Boxen är pairad med kortet.
Så det går utmärkt att använda kortet i alla boxar utom CD's egna....
Redigerat av prelatur, 07 november 2011 - 20:21.
Postad 06 november 2011 - 13:50
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja CD har kört den typen av pairing länge nu men inför dom CAS7 pairing som Comhem infört så kommer det bli svart.
CD kör numera med CAS7 och HD boxarna stödjer den pairingen redan så det är bara att slå på om dom vill.
Men det får väl framtiden utvisa om dom gör det.
Redigerat av Leatherface, 06 november 2011 - 13:52.
Postad 06 november 2011 - 19:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Ja CD har kört den typen av pairing länge nu men inför dom CAS7 pairing som Comhem infört så kommer det bli svart. CD kör numera med CAS7 och HD boxarna stödjer den pairingen redan så det är bara att slå på om dom vill. Men det får väl framtiden utvisa om dom gör det.
Under hot tvingas tittarna använda funktionsbegränsade operatörsboxar.
Postad 26 november 2011 - 21:27
qarcus
-
qarcus
-
Rookie
-
8 inlägg
Har precis kastat ut Canal Digitals Sagem HD-PVR och installerat en Vu+ Duo. Vilken skillnad! Både snabbhet och respons på Duon är vida överlägsen Sagem. Nu ångrar jag mig bara att man inte gjorde detta för 1 år sedan...Tips på schysst EPG mottages tacksamt./Marcus
Postad 26 november 2011 - 23:29
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Har precis kastat ut Canal Digitals Sagem HD-PVR och installerat en Vu+ Duo. Vilken skillnad! Både snabbhet och respons på Duon är vida överlägsen Sagem. Nu ångrar jag mig bara att man inte gjorde detta för 1 år sedan...
Tips på schysst EPG mottages tacksamt.
/Marcus
Jag håller med. Jag har haft en VU+ duo i nästan ett år nu, men först idag installerade jag en hårddisk. Bästa EPG'n tycker jag är den från Coolman. http://openpli.org/f...-cool-epg-v501/Kör du med PLi 2.1 finns den att ladda ner i plugins. Edit: Plugins > extensions > cooltvguide (Coolman V5.0.1)
Redigerat av AC3, 26 november 2011 - 23:33.
Postad 07 december 2011 - 18:44
qarcus
-
qarcus
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack för tipset.
Efter att ha använt Cooltvguide några dagar och allt fungerat perfekt så upptäckte jag idag att epg inte var uppdaterad. Jag installerade även AutoRefreshEPG i samband med Cooltvguide men det verkar inte ha hjälpt.
/Marcus
Postad 12 december 2011 - 10:27
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Tack för tipset. Efter att ha använt Cooltvguide några dagar och allt fungerat perfekt så upptäckte jag idag att epg inte var uppdaterad. Jag installerade även AutoRefreshEPG i samband med Cooltvguide men det verkar inte ha hjälpt.
/Marcus
Har du gjort inställningar för din auto-epg, som t.ex. vilken kanal den ska använda för refresh? Jag har CD, och har ställt in Comedy Central... funkar finfint.
Postad 15 december 2011 - 10:45
Eldritch
-
Eldritch
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Någon här som har hunnit testa senaste BH som kom ut härom dagen? http://www.world-of-...rnel-3-1-1-beta
Postad 26 december 2011 - 17:06
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Någon som vet hur man ändrar aspect ratio? finns det gömt i någon meny eller på någon av fjärrkontrollens knappar?
Postad 26 december 2011 - 17:29
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Någon som vet hur man ändrar aspect ratio? finns det gömt i någon meny eller på någon av fjärrkontrollens knappar?
Meny > installation > system > Av-inställningar
Postad 30 december 2011 - 19:00
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Någon här som har hunnit testa senaste BH som kom ut härom dagen? http://www.world-of-...rnel-3-1-1-beta
Ok, tack för tipset - blir nog att testa.
Postad 01 januari 2012 - 16:04
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jag har en VU+ Duo med OpenPLI 1.0. Har gått som en kocka. Av en händelse såg jag denna tråden, och noterade att det finns nyare image.
Kan nån hjälpa mig att beskriva vilka steg som behövs för att uppgradera till senaste Betan (2.1, finns en för idag 1/1-2012).
Behöver man även uppgradera bootloadern?
I vilken ordning gör man uppgradering bäst?
Behöver man ta backup på konfigurationen?
Tacksam för lite tips...
/Uffe
Postad 01 januari 2012 - 16:11
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Det finns buggar iden senaste Pli, vänta en tid med att uppdatera.
Postad 01 januari 2012 - 16:19
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Jag har en VU+ Duo med OpenPLI 1.0. Har gått som en kocka. Av en händelse såg jag denna tråden, och noterade att det finns nyare image. Kan nån hjälpa mig att beskriva vilka steg som behövs för att uppgradera till senaste Betan (2.1, finns en för idag 1/1-2012). Behöver man även uppgradera bootloadern? I vilken ordning gör man uppgradering bäst? Behöver man ta backup på konfigurationen?
Tacksam för lite tips...
/Uffe
Du gör en ny Flash med usb Har kört 2.xx sedan den kom för mer än ett år sedan och den fungerar Mycket bra Du skall naturligtvis ta backup på config filer för softcam och annat som du har i boxen men i annat fall så gör du om inställningarna, då det är en helt ny IMG Skadar inte att ha en ren box De som har strul med sina boxar, kör oftast in nya online uppgraderingar rakt över bef FW och det är inte alltid att det fungerar så bra om det är en större uppgradering.
Redigerat av MalcomX, 01 januari 2012 - 16:27.
Postad 01 januari 2012 - 17:10
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
OK, tack för tipsen. Jag avvaktar att senaste 2.1 Beta blir stabil, sen följer jag anvisningen ovan.
Postad 01 januari 2012 - 17:21
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
OK, tack för tipsen. Jag avvaktar att senaste 2.1 Beta blir stabil, sen följer jag anvisningen ovan.
Den blir aldrig stabil Det är därför det kommer nya Beta hela tiden Ladda upp nya FW och ta del av det bjuds idag Annars måste du nog vänta till nästa version och nästa igen och nästa igen  Jag kör online uppdateringar minst en gång i veckan och när det kommer större uppdateringar (vilket man ser när man laddar ner online) så kör jag en ny flash om det är ostabilt Det hjälper alltid.
Redigerat av MalcomX, 01 januari 2012 - 17:23.
Postad 01 januari 2012 - 17:46
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Du måste först uppgradera booloadern, buggen gör att om du använder extern HDD
så känner den inte av den.
Helt stabil blir den aldrig, finns det ingen som är eller blir.
Redigerat av ricki75, 01 januari 2012 - 17:47.
Postad 01 januari 2012 - 17:54
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Du måste först uppgradera booloadern,
Följer väl med i ny FW?
Postad 01 januari 2012 - 17:59
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Due to the kernel and flash filesystem changes, online update is not possible. You need to reflash the box if your current image is dated before december 30, 2011...
Postad 01 januari 2012 - 18:03
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
OK, jag har inbyggd HD - kommer det att bli problem? Är ny bootloader med i den nya FW?
Postad 01 januari 2012 - 18:11
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Due to the kernel and flash filesystem changes, online update is not possible. You need to reflash the box if your current image is dated before december 30, 2011...
Det var ju det jag skrev ovan Man måste göra en ny Flash och då får man bootloader på köpet OK, jag har inbyggd HD - kommer det att bli problem? Är ny bootloader med i den nya FW?
Förstår inte vad som var otydligt i det jag skrev innan ? Gör en ny flash med nyaste FW via USB
Redigerat av MalcomX, 01 januari 2012 - 18:09.
Postad 01 januari 2012 - 18:21
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Du får väl testa och se om det uppstår problem.
Redigerat av ricki75, 01 januari 2012 - 18:21.
Postad 01 januari 2012 - 18:52
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag tycker att PLi har varit stabilt i alla varianter i min Duo. De enda gångerna det har jäklats är när jag har laddat ner plugins som jag antar inte har funkat så bra ihop. Just nu kör jag 2,1 och senaste uppdateringen gjorde jag 27 december. Men nu blir jag väl tvungen att flasha om boxen i och med att jag har kernel 2.6.18
Tur att jag har en VU+solo också som jag kan experimentera med
Postad 01 januari 2012 - 19:02
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Pli är min favorit, använde OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20120101_usb.zip men flashade tillbaka
till en lite äldre på grund av problem med min externa hårddisk.
Postad 02 januari 2012 - 20:46
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Jag har kört med Open PLi i min VU+ Duo sen förra hösten och det har fungerat otroligt bra, jag har gjort massor av uppdateringar utan problem. Igår körde jag dock en uppdatering så att det blev totalkrasch, stod bara "Starting..." i fönstret och inget hände. Fick flasha om från USB-minne, konfigurera om tuners, ladda hem plugins och göra om alla inställningar samt ladda in kanallistor igen. Inte så kul, så nu har jag gjort en riktig backup till hårddisken.
Annars tycker jag att Open PLi är jättebra och riktigt snyggt i senaste utförandet!
Postad 03 januari 2012 - 21:20
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Här finns en tråd om uppdatering av bootloader och program. Jag har inte gjort det än själv, men en kompis har gjort det i sin VU+ Duo.
Postad 04 januari 2012 - 11:57
Unregistered3c098d1a
-
Unregistered3c098d1a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Newbeginner på dessa typer av boxar så dyker det upp frågor....
Hur gör man på ett enkelt sätt för att spela in på en server/NAS från en VU+ DUO?
Försöker undvika att montera intern disk pga värmeutvecklingen och ljudstörningar.
Jag är totalt novis på linuxprogrammering.
Har idag både en NAS och en Win Homeserver.
Kan tänka mig att blåsa Win Homewerver och göra om den till mer Linuxanpassad om så behövs.
Hjälp med instruktioner mottages tacksamt.
Jag vill även kunna spela upp det inspelade materialet på en annan dator/iPad etc.
Postad 04 januari 2012 - 16:50
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej! Jag är i tankarna på att skaffa en ny digitalbox då min DM500 är något omodern.
Det jag undrar över är vilka HD-kanaler jag kommer att kunna ta del av? Jag har både viasat och canaldigital över parabol i dagsläget.
Sen undrar jag om det är värt att köpa en VU DUO, finns det några bättre alternativ i samma prisklass idag?
Mvh Sean Avery
Postad 04 januari 2012 - 18:34
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Jag bytte från just DM500 till VU+ Duo förra hösten och är väldigt nöjd. Kör OpenPLi och det har fungerat väldigt bra, fram till senaste uppdateringen som jag nämnde ovan. Det är dock inget jag skyller boxen på då jag borde gått in på PLi-forumet och kollat innan jag uppdaterat.
Beträffande HD-kanaler så får du väl in alla du betalar för, eller....? Om du kör nån form av delade kort så kommer du inte kunna se Viasats HD-kanaler.
Om du tänker använda inspelning kan det vara värt att veta att om du spelar in en HD-kanal så kan du inte titta på en annan kanal, inte ens en på samma transponder, om du inte väljer en apparat med dubbeltuner. Kräver förstås LNB med två utgångar, två switchar och två kablar in då.
Postad 04 januari 2012 - 19:23
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag bytte från just DM500 till VU+ Duo förra hösten och är väldigt nöjd. Kör OpenPLi och det har fungerat väldigt bra, fram till senaste uppdateringen som jag nämnde ovan. Det är dock inget jag skyller boxen på då jag borde gått in på PLi-forumet och kollat innan jag uppdaterat.
Min senaste uppdatering är från 20111228 och det känns som att det är säkrast att vänta ett tag innan jag gör nästa uppdatering. Just nu är det fortfarande dödskallar vid mjukvaran. http://openpli.org/
Postad 04 januari 2012 - 20:24
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Det är den jag kör på också. Det ska dock inte vara några problem om man följer anvisningarna i länken i mitt tidigare inlägg citerat nedan. Pratade just med kompisen och han box funkar än!  Här finns en tråd om uppdatering av bootloader och program. Jag har inte gjort det än själv, men en kompis har gjort det i sin VU+ Duo.
Postad 04 januari 2012 - 22:44
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Jo Erik, det är helt riktigt
Man måste dra in en ny bootloader via usb
Den följer inte med nya IMG
Har varit lite dålig information ang detta om man inte letat efter det och därför har nu många råkat ut
för lite tråkigheter efter årskiftets nya IMG
Jag har själv lagt in ny bootloader men drar inte ner en nyare IMG än 27/12 viken var den sista jag hade
Man skall inte uppdatera för uppdaterandets skull och framför allt inte om boxen fungerar perfekt
Men de som sitter på en IMG som är ett år gammal kan med fördel dra hem 28/12 2011
för det har hänt en hel del under förra året.
Jag avvaktar uppdatering tills att de funnit ut de värsta buggarna i nya IMG
Redigerat av MalcomX, 04 januari 2012 - 22:44.
Postad 04 januari 2012 - 22:47
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Hej! Jag är i tankarna på att skaffa en ny digitalbox då min DM500 är något omodern.
Det jag undrar över är vilka HD-kanaler jag kommer att kunna ta del av? Jag har både viasat och canaldigital över parabol i dagsläget.
Sen undrar jag om det är värt att köpa en VU DUO, finns det några bättre alternativ i samma prisklass idag?
Mvh Sean Avery
Du kan ta ner alla HD kanaler utom Viasats Men om du skaffar dig en parabol med lite fler huvuden så finns det ganska mycket att titta på om man har tid till det  Nej det finns inga bättre alternativ för dessa pengarna Har du mer att lägga ut så kan du kika på Vu's nyaste värsting
Redigerat av MalcomX, 04 januari 2012 - 22:48.
Postad 04 januari 2012 - 23:58
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
OK, då är jag med!  Inte fel att lägga in ny bootloader, men inte senaste IMG. Tack för tipset!
Jag uppdaterar min box i princip varje vecka, tänker att det alltid är nån bug som blivit fixade.... Senaste GUI tycker jag är riktigt bra och snyggt, där man kan ha en liten bild medan man bläddrar i kanallistorna. Sen kör jag Cool TV-guide och iDreamremote också, riktigt bra att kunna spela in var man än befinner sig.
Postad 05 januari 2012 - 07:33
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
OK, då är jag med! Inte fel att lägga in ny bootloader, men inte senaste IMG. Tack för tipset!
Går det att lägga in en ny bootloader och samtidigt behålla befintlig IMG? I och för sig onödigt, eftersom den nya bootloadern lär ju inte vara nödvändig förrän det blir större IMG filer. Men rent generellt undrar jag om det ena sabbar det andra?
Postad 05 januari 2012 - 08:49
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Newbeginner på dessa typer av boxar så dyker det upp frågor....
Hur gör man på ett enkelt sätt för att spela in på en server/NAS från en VU+ DUO? Försöker undvika att montera intern disk pga värmeutvecklingen och ljudstörningar. Jag är totalt novis på linuxprogrammering. Har idag både en NAS och en Win Homeserver. Kan tänka mig att blåsa Win Homewerver och göra om den till mer Linuxanpassad om så behövs. Hjälp med instruktioner mottages tacksamt. Jag vill även kunna spela upp det inspelade materialet på en annan dator/iPad etc.
Det enklast är nog om du kör OpenPLi. Då kan man via inställningsmenyn mappa om hdd/movie till ett bibliotek på server/NAS... de har gjort hanteringen väldigt enkel... även för noviser.  Tidigare i tråden finns generella instruktioner hur man gör, och som fungerar för samtliga distributioner. Jag är dock lite för trött idag för att söka åt dig.
Postad 05 januari 2012 - 09:38
Unregistered3c098d1a
-
Unregistered3c098d1a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det enklast är nog om du kör OpenPLi. Då kan man via inställningsmenyn mappa om hdd/movie till ett bibliotek på server/NAS... de har gjort hanteringen väldigt enkel... även för noviser.  Tidigare i tråden finns generella instruktioner hur man gör, och som fungerar för samtliga distributioner. Jag är dock lite för trött idag för att söka åt dig. 
Kanon, jag kör OpenPli just nu. Skall se om jag kan få till det. En annan fråga då..... På min gamla Nokia 9902s box så när man spelat in ngt så lagrar den VAD det är man spelat in med text, ex. Äntligen Hemma osv. Finns denna möjlighet på VU+ boxen, och fungerar det isåfall även om man skulle trycka på direktinspelning? Om man programmerar via EPG borde infon komma med eller?
Postad 05 januari 2012 - 10:36
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Går det att lägga in en ny bootloader och samtidigt behålla befintlig IMG? I och för sig onödigt, eftersom den nya bootloadern lär ju inte vara nödvändig förrän det blir större IMG filer. Men rent generellt undrar jag om det ena sabbar det andra?
Det var så jag tolkade det MalcomX skrev, men att man får ladda om IMG efter att man bytt bootloader då. Min tanke med detta är att då har man det avklarat, så är det bara att uppdatera från boxen som vanligt när allt är stabilt. Kanon, jag kör OpenPli just nu. Skall se om jag kan få till det. En annan fråga då..... På min gamla Nokia 9902s box så när man spelat in ngt så lagrar den VAD det är man spelat in med text, ex. Äntligen Hemma osv. Finns denna möjlighet på VU+ boxen, och fungerar det isåfall även om man skulle trycka på direktinspelning? Om man programmerar via EPG borde infon komma med eller?
Ja, det står i klartext vad programmen heter. Det fina är att inspelningarna är avkodade så att du kan se på dem i en annan mediaspelare ansluten i samma nätverk. Jag har gjort lite olika mappar med inspelningar som jag vill spara, t.ex. en med konserter. Det har jag gjort från en dator i nätverket och tycker även att det är smidigast att flytta filer mellan mapparna där.
Postad 05 januari 2012 - 19:43
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Snabb fråga, tänkte beställa ikväll. Är det bäst att beställa en färdig box med hårddisk eller att köpa till en själv?
Känns ju som det blir billigare att köpa en själv, men är det svårt att sätta in?
Postad 05 januari 2012 - 21:01
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Snabb fråga, tänkte beställa ikväll. Är det bäst att beställa en färdig box med hårddisk eller att köpa till en själv?
Känns ju som det blir billigare att köpa en själv, men är det svårt att sätta in?
Inte alls svårt. Montera de 4 medföljande skruvarna med gummibussningar och anslut kontakterna. http://www.world-of-...ted-tutorial-v2
Postad 05 januari 2012 - 21:22
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vad för disc ska jag köpa 3.5 SATA? Eller är det 2.5"?
Postad 05 januari 2012 - 21:44
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Vad för disc ska jag köpa 3.5 SATA? Eller är det 2.5"?
Jag minns inte och orkar inte leta kvitto nu, men i länken ovan monteras det en Samsung Spinpoint F3 HD103SJEnligt prisjakt är det en 3,5" https://www.prisjakt...kt.php?p=461197
Postad 06 januari 2012 - 13:29
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Precis en sån disk har jag, enkel att montera och har fungerat felfritt sen augusti 2010.
Postad 06 januari 2012 - 13:39
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Det verkar som att man inte tjänar något på att köpa en disk själv då de kostar kring 1000 lappen.
Någon som vet vad satvision har för diskar i sina boxar?
De har en VU DUO med 1TB för 4399:-
http://www.satvision...disk-p-546.html
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|