Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 september 2011 - 09:54

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Ursäkta om frågan redan avhandlats någon annanstans.

Har en bekant som nappat på erbjudandet om CI+ modul/kort och gratis tittande i två månader.
Grejerna kom, pluggades in i tv:n och allt verkar frid och fröjd, förutom att HD-kanalerna avkodas
i 5-10 sekunder och sen dyker det upp ett felmeddelande.

SVT HD-kanalerna (och övriga SD-kanaler) funkar som de skall, och "försvinner" om man tar ut kortet ur modulen.

TV: Samsung LE32B465B2W (uppdaterad med senaste fw, okt 2010 eller nåt ditåt)

Har inte hittat info om huruvida denna tv har stöd för CI+ eller inte. Är det relevant?

Postad 19 september 2011 - 13:34

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ursäkta om frågan redan avhandlats någon annanstans.

Har en bekant som nappat på erbjudandet om CI+ modul/kort och gratis tittande i två månader.
Grejerna kom, pluggades in i tv:n och allt verkar frid och fröjd, förutom att HD-kanalerna avkodas
i 5-10 sekunder och sen dyker det upp ett felmeddelande.

SVT HD-kanalerna (och övriga SD-kanaler) funkar som de skall, och "försvinner" om man tar ut kortet ur modulen.

TV: Samsung LE32B465B2W (uppdaterad med senaste fw, okt 2010 eller nåt ditåt)

Har inte hittat info om huruvida denna tv har stöd för CI+ eller inte. Är det relevant?

enligt comhem ska teven ha ci+ om du ska kunna se på hd kanaler och modulen ska vara för ci+

Postad 19 september 2011 - 13:38

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Om du är seriöst intresserad av hockey vill jag rekommendera Canal+ Max som alltså kostar 150 kr/mån utöver Canal+ Total.
Orsaken är att en hel del matcher i Elitserien sänds bara i Canal+ Hockey eller i någon av kanalerna Canal+ Extra 1-4. Om du bara har tillgång till Total-paketet riskerar du att just den match du vill se hamnar i en kanal du inte har.
Om du dessutom är intresserad av fotboll har du då också möjlighet att se alla matcher i Allsvenskan som Canal+ sänder.
Vid 12 mån bindning är priset på Max-paketet 99 kr/mån under tre månader vilket är klart prisvärt.

konstigt att inte comhem har canal+ extra hd

Postad 19 september 2011 - 13:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

enligt comhem ska teven ha ci+ om du ska kunna se på hd kanaler och modulen ska vara för ci+

TV-mottagaren ifråga har Common Interface-slot.
Programkortet måste pairas till tv-modulen för att fungera fullt ut - kontakta ComHems kundtjänst om det ej blivit gjort.

Postad 19 september 2011 - 13:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

konstigt att inte comhem har canal+ extra hd

Det blev särskilt påtagligt i somras då en del matcher under Wimbledon sändes i HD enbart i Canal+ Extra HD.
Den enda förklaringen till att Canal+ inte släpper Canal+ Extra HD till ComHem måste vara att man vill behålla denna
kanal som en bonus till Canal Digitals Canal+ abonnenter.
Hur stor konkurrent tror man egentligen att ComHems kabel-tv är till Canal Digitals satellit-tv?
Verkar befängt - så ComHem, försök att få loss Canal+ Extra HD asap så den kan komma in i Canal+ Max.

Postad 19 september 2011 - 13:55

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
En rak fråga har ni slutat att satsa på 3D? Ishockeyn som sänds 20 september derbyt mellan AIK-Djurgården. Som visas på 3D/HD extra kanalplats 101 enligt er hemsida har ju ersatts med Canal+ Family.. lite irriterande. Helst när man har beställt Canal+ Max plus alla andra paket ni har kan man önska lite info varför, pröjsar man över 1000kr i månaden förväntar man sej ett svar.Har även ringt kundtjänst men ingen vet något MVH Palle

Postad 19 september 2011 - 16:12

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Modulen är naturligtvis ci+ (comhems "egen" hd-modul), men vad menar du händer om tv:n "bara stödjer ci" ?

TV-mottagaren ifråga har Common Interface-slot.
Programkortet måste pairas till tv-modulen för att fungera fullt ut - kontakta ComHems kundtjänst om det ej blivit gjort.

Om det ej blivit gjort, menar du då att specifikt hd-kanalerna förutom SVT HD skulle spöka?

Eller är era råd mer av generell karaktär?

Tack!

Postad 19 september 2011 - 16:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Modulen är naturligtvis ci+ (comhems "egen" hd-modul), men vad menar du händer om tv:n "bara stödjer ci" ?

Om det ej blivit gjort, menar du då att specifikt hd-kanalerna förutom SVT HD skulle spöka?

Tack!

Har du kollat din tv här?:
http://www.comhem.se...70/-/index.html
Verkar som just Samsung LE32B465B2W inte fungerar med ComHems tv-modul för HD.
Då återstår bara separat digitalbox och pairning av programkorten till den.

Postad 19 september 2011 - 18:31

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Den enda förklaringen till att Canal+ inte släpper Canal+ Extra HD till ComHem måste vara att man vill behålla denna
kanal som en bonus till Canal Digitals Canal+ abonnenter.
Hur stor konkurrent tror man egentligen att ComHems kabel-tv är till Canal Digitals satellit-tv?

Den finns hos Telia också

Postad 19 september 2011 - 19:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Den finns hos Telia också

Jag såg det nu - Canal+ Max hos Telia ip-tv är 19 kanaler och hos ComHem 18 - skillnaden är just Canal+ Extra HD.
Desto mer oförklarligt att ComHem inte har den kanalen. Hoppas på snar förändring eftersom det går många matcher
på helgerna i La Liga, Serie A och Allsvenskan så en extra HD-kanal för sport behövs verkligen hos Canal+.

Postad 20 september 2011 - 11:03

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej Comhem!
Har förgäves sökt en lösning hur jag nu skall spela in vilken kanal som helst på min DVD efter
att jag bytt till HD-modulen från separat digitalbox. Denna modul fungerar ju fint men
med boxen var det ju enkelt att spela in allt. Jag kunde ange en kanal, t.ex. 99, som en
DEKODER=YES kanal och sedan be DVDn att spela in 99 en viss tid. (Har en Pioneer DVR-560HX).
TVn kan man ju se till att den kör aktuell kanal man önskar inspelad vid aktuell tid.

Jag vet att många tycks ha samma problem eftersom det framgår av Internet på div. forum så
det är ju ingen individuell fråga utan kanske kunde ventileras här?
Vore så trist att behöva släpa fram boxen igen... :P

Postad 20 september 2011 - 11:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
k5004 - det är din TV som är problemet, inte ComHems CA-modul. Det är så det fungerar helt enkelt. När TVn är på är den på, när den inte är på kan du inte vare sig se på TV eller spela in.

När den är påslagen kan du troligen plocka ut signalen från eventuell SCART-kontakt på TVn men det är som sagt relaterat till din TV.

Postad 20 september 2011 - 12:32

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

k5004 - det är din TV som är problemet, inte ComHems CA-modul. Det är så det fungerar helt enkelt. När TVn är på är den på, när den inte är på kan du inte vare sig se på TV eller spela in.

När den är påslagen kan du troligen plocka ut signalen från eventuell SCART-kontakt på TVn men det är som sagt relaterat till din TV.

Jag förstår det. Det är helt OK att plocka ut det som just går på TV men jag får inte till detta...

Postad 20 september 2011 - 16:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Canal + Sport Extra HD dyker upp 3 oktober....

Postad 20 september 2011 - 16:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Canal + Sport Extra HD dyker upp 3 oktober....

Såg just det i ComHem-bloggen. Visste inte att det låg i pipen men det har ju varit svårt att förstå att just Canal+ Sport Extra HD saknats hos ComHem när t o m Telia haft den! Men det fordras alltså Canal+ Max abonnemang för att få tillgång till Canal+ Sport Extra HD (liksom Canal+ Extra 1-4).
Obs att den nya kanalen är en egen kanal med eget material - inte en HD-spegling av Canal+ Sport Extra.

Dessutom kommer den 3 oktober Canal+ Hits HD vilken är en spegling av motsv kanal i SD. Ingen stor revolution alltså men en ytterligare HD-kanal är alltid trevligt att få!
Passar på att ännu en gång anmäla stort behov och intresse för Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD och MTVN HD. (Kanal 5 HD vete i sjutton om någon vill ha men varför inte om den läggs in i befintliga paket utan extra kostnad).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 september 2011 - 16:56.

Postad 20 september 2011 - 18:02

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tack!

om tecen bara stödjer ci kan du inte se på hd kanaler

Postad 20 september 2011 - 18:09

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

När det gäller Fox News kan det ju vara så att de svenska kabel- och satellitoperatörerna inte tycker att det är en tillräckligt seriös nyhetskanal och att man genom att sända Sky News ändå ger utrymme åt en av Rupert Murdochs nyhetskanaler...

de sänder ju iranska tv kanaler dom drivs av regimen som irib1 den bedriver verkligen propaganda

Postad 20 september 2011 - 18:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

om teven bara stödjer ci kan du inte se på hd kanaler

Det är väl därför Samsung LE32B465B2W inte är kompatibel med ComHems tv-modul för HD...

Postad 21 september 2011 - 09:59

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Fast Comhem har ju själva sagt att CI+-modulen är bakåtkompatibel med apparater som bara klarar CI, förutom att du inte kan se kodade HD-kanaler då.

Postad 21 september 2011 - 10:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Fast Comhem har ju själva sagt att CI+-modulen är bakåtkompatibel med apparater som bara klarar CI, förutom att du inte kan se kodade HD-kanaler då.

Fast då måste tv-apparaten troligen åtminstone vara kompatibel med ComHems CI-modul (alltså SD-modulen).
I det konkreta fallet verkar inte Samsung LE32B465B2W ens klara CI-modulen trots att apparaten har Common Interface-slot. Fråga mig inte varför dock.

Postad 23 september 2011 - 16:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Nu i helgen går F1-säsongen vidare med Singapores GP. Alltså ännu en omgång av årets F1-tävlingar då vi ComHem-abonnenter förnekas möjligheten att uppleva händelserna i HD-kvalitet trots våra dyra abonnemang på Viasat Sport HD eller Viasat Premium HD.
Jag har varit ComHem trogen i över 10 år och betalar 2000 kr/mån för kabel-tv och bredband. Men inget har gjort mig så besviken som det ointresse, för att inte säga totala likgiltighet, som ComHem visar när det gäller just önskemålen från oss kunder om Viasat Motor HD. Jag har så väldigt svårt att förstå att detta skulle vara en så omöjlig förhandlingsfråga för ComHem att knäcka med Viasat/MTG.
Varför i hela fridens namn kan ni inte komma till ett avtal om Viasat Motor HD nu när t o m Canal+ Sport Extra HD tagits in i ComHems utbud efter många påpekanden från oss kunder! Eller ska vi vara glada över detta och hålla oss lugna nu?
Jag vill inte att vi nästa vår ska sitta i samma sits som i år då F1-cirkusen rullar igång och ComHem inte kan erbjuda Viasat Motor HD till sina kunder. Hög tid att ordna till detta nu alltså så allt är på plats till våren 2012!

Postad 24 september 2011 - 00:06

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Du kan väl inte förvänta dig att Com Hem ska lägga några pengar på att du ska få se Formel1 i HD? 2010 års resultat var ju bara plus 643 miljoner. Det var bara en ökning med lite över 50 miljoner från 2009 så förvänta er svångrem när det gäller allt som kan kosta i år ...

Postad 24 september 2011 - 05:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Du kan väl inte förvänta dig att Com Hem ska lägga några pengar på att du ska få se Formel1 i HD? 2010 års resultat var ju bara plus 643 miljoner. Det var bara en ökning med lite över 50 miljoner från 2009 så förvänta er svångrem när det gäller allt som kan kosta i år ...

Jag har inte bett ComHem ta något från sitt resultat - förstår att de behöver vinsten för att ägarna ska kunna multiplicera den med 20 och få nya miljarder när de skeppar ComHem vidare till nästa gäng riskkapitalister.
Det jag saknar är ComHems intresse för kundernas behov av Viasat Motor HD - ComHem orkar inte ens göra den till betalkanal likt Viasat Golf. Jag kan faktiskt tänka mig att betala en slant extra utöver mitt Viasat Premium HD-abonnemang men inte ens det ger ComHem mig en chans till!
Fast en speglad kanal som redan alltså finns i SD bör i första hand inte kosta extra - en unik kanal som kommer till kan naturligtvis få kosta en slant om alternativet är att den inte finns i utbudet.
(Canal+ Sport Extra HD kostar inte extra men så är det Canal+ och inte Viasat förstås).

Postad 24 september 2011 - 11:37

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Monshi - tack för svar!
Jag var in i två olika affärer och frågade dem om tips för inspelning med CA-modul i TVn och fick
av båda det tvärsäkra svaret att det helt enkelt inte gick utan jag måste byta tillbaka till digitalbox om jag vill spela in. Det hade med copyright att göra tydligen. Hur konstigt det än låter för mig att om en film sänds på en analog kanal så är den fri att spela in
men inte annars. Nu känner jag mig lite mindre misslyckad i alla fall...

Postad 24 september 2011 - 11:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Monshi - tack för svar!
Jag var in i två olika affärer och frågade dem om tips för inspelning med CA-modul i TVn och fick
av båda det tvärsäkra svaret att det helt enkelt inte gick utan jag måste byta tillbaka till digitalbox om jag vill spela in. Det hade med copyright att göra tydligen. Hur konstigt det än låter för mig att om en film sänds på en analog kanal så är den fri att spela in

Varför tycker du att det är konstigt att material i lägre bildkvalitet är fritt att spela in (=sprida) medan högupplöst material är kringgärdat av restriktioner i form av kopieringsskydd?
Den som har upphovsrätten vill naturligtvis i första hand skydda det attraktiva material som har högst kvalitet och som alltså löper störst risk att spridas till många användare utan ersättning till den som har upphovsrätten.
Med HDMI och HDCP har man en teknik för att åtminstone försvåra spridningen av högupplöst material. Kabel- och satellit-tv företagen har i sina avtal skyldighet att respektera upphovsmännens krav på skydd mot olovlig inspelning och spridning av upphovsrättsligt skyddat material så det är en "take it or leave it"-situation när dessa avtal skrivs.

Postad 24 september 2011 - 16:41

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Såtillvida kan man anse det konstigt genom att jag lätt kan göra som jag gjort i flera år innan jag satte in HD-modulen -
nämligen spela in med min digitalbox. Jag tror Comhem numera även för en sådan bara tar en krona om man förlänger abonnemanget. Så det är helt en fråga om viss bekvämlighet och att slippa en extra fjärrkontroll. :)

Postad 24 september 2011 - 16:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Såtillvida kan man anse det konstigt genom att jag lätt kan göra som jag gjort i flera år innan jag satte in HD-modulen -
nämligen spela in med min digitalbox. Jag tror Comhem numera även för en sådan bara tar en krona om man förlänger abonnemanget. Så det är helt en fråga om viss bekvämlighet och att slippa en extra fjärrkontroll. :)

Ja så är det ju. En tv-modul kan bara delvis ersätta den gamla hederliga digitalboxen. Tv-modulen är tänkt för dem som bara tittar på tv utan behov av vare sig inspelning, time shift eller OnDemand. Den stora vinsten är att man kan sköta allt från en och samma fjärrkontroll. Det kan också te sig mindre förvirrande för tittare som inte är insatta i tekniken utan bara vill ha något som är enkelt att hantera och som inte kräver extra sladdar och lådor.

Postad 26 september 2011 - 20:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

fick idag alla tv1000 kanaler då jag uppdaterade viasat sport HD till viasat premium HD..

Liten fråga: på TV1000 HD så funkar inte dolby ljudet.. utan måste byta till stereo i boxen.. både viasat sport hd och premier leage hd funkar med dolby.. varför funkar inte tv1000 hd med dolby?? Har en Humax HDPVR-1000.

Är det någon annan som har samma problem?

Nu funkar 5.1 ljudet...!

Postad 27 september 2011 - 13:47

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Monshi - tack för svar!

Skumt, Jag har en Samsung PS64D8005, och en ComHemModul, och jag har spelat in fotboll från Viasat Fotboll HD, fungerade utmärkt. (via TV'ns inbyggda inspelningsfunktion direkt till en USB hdd)

Postad 27 september 2011 - 14:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Skumt, Jag har en Samsung PS64D8005, och en ComHemModul, och jag har spelat in fotboll från Viasat Fotboll HD, fungerade utmärkt. (via TV'ns inbyggda inspelningsfunktion direkt till en USB hdd)

Fungerar uppspelning också av det inspelade?
Förmodar att du måste spela upp via samma tv-modul som du använde vid inspelningen dvs att du inte kan koppla hårddisken till någon annan uppspelningsenhet för att titta på det du spelade in?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 27 september 2011 - 14:47.

Postad 28 september 2011 - 08:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
har comhem slutat svara i tråden??

Jag tänkte kolla om någon/comhem hört något om viasat sport extra kanalerna någonsin kommer komma in i comhems utbud??

Edit: Har även mailat till viasat direkt..

Postad 29 september 2011 - 10:17

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Fungerar uppspelning också av det inspelade?
Förmodar att du måste spela upp via samma tv-modul som du använde vid inspelningen dvs att du inte kan koppla hårddisken till någon annan uppspelningsenhet för att titta på det du spelade in?

Uppspelningen fungerade galant, men har ju bara provat att spela upp på samma TV som spelade in materialet.

Postad 30 september 2011 - 11:54

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Nu fungerar det galant (trots vad de sade) att spela in precis allt om visas. Bara att ange att man - i stället för att ange ett visst kanalnummer - vill spela in det som visas på skärmen (i mitt fall anges AV1). Det lilla kruxet är att vissa kanalers undertexter inte kommer med på inspelningen då... :)

Postad 30 september 2011 - 12:14

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag tänkte kolla om någon/comhem hört något om viasat sport extra kanalerna någonsin kommer komma in i comhems utbud??

Du klarar dig lika bra utan deras klipp o klistra standard svar : vi kommenterar aldrig förhandlingar av kanaler bla bla bla tack för din förfrågan av kanal bla bla bla

Postad 30 september 2011 - 15:18

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
ComHem presenterar ny version av Mina sidor tisdag 4 okt:
http://www.comhembloggen.se
http://www.comhem.se...ue/-/index.html

"Ovan ser du en liten skärmdump över hur det kommer se ut på tisdag när du försöker logga in till Mina sidor."
Försöker? Vet man redan nu att det inte kommer att gå att logga in? Jag bävar...

Postad 30 september 2011 - 18:26

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Viasat Extra är kanaler som är exklusiva för Viasats parabol- och Viaplay.se-kunder.

Vi har i dagsläget inga planer på att införa dessa kanaler i vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 30 september 2011 - 19:09

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Vad händer om man har abb hos er och huset man bor i får stadsnät och ni försvinner från huset. Avslutas abonumanget automatiskt elller måste man ringa in och se till att avsluta det själv?

Postad 01 oktober 2011 - 08:42

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Vad händer om man har abb hos er och huset man bor i får stadsnät och ni försvinner från huset. Avslutas abonumanget automatiskt elller måste man ringa in och se till att avsluta det själv?

Hej,

Om fastighetsägaren väljer att säga upp avtalet med Com Hem sägs automatiskt abonnemang upp och ett bekräftelsebrev sänds ut.

Skulle rekommendera att du kollar med föreningen hur det kommer att se ut med abonnemangen framöver. I vissa fall kan föreningen ha två eller fler leverantörer inkopplade samtidigt.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 01 oktober 2011 - 08:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Om fastighetsägaren väljer att säga upp avtalet med Com Hem sägs automatiskt abonnemang upp och ett bekräftelsebrev sänds ut.

Skulle rekommendera att du kollar med föreningen hur det kommer att se ut med abonnemangen framöver. I vissa fall kan föreningen ha två eller fler leverantörer inkopplade samtidigt.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

En följdfråga till ComHem av ren nyfikenhet:
Förekommer också ComHem som leverantör av kabel-tv, bredband och telefoni när fastighetsägaren har avtal om infrastrukturen från Stadsnät? Eller står ComHem alltid själva för hela uppkopplingen?
Jag har själv inte Stadsnät men så vitt jag förstår tillhandahåller Stadsnät bara tekniken (bredbandsnätet) medan innehållet/tjänsterna köps av olika aktörer.

Postad 01 oktober 2011 - 10:32

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

En följdfråga till ComHem av ren nyfikenhet:
Förekommer också ComHem som leverantör av kabel-tv, bredband och telefoni när fastighetsägaren har avtal om infrastrukturen från Stadsnät? Eller står ComHem alltid själva för hela uppkopplingen?
Jag har själv inte Stadsnät men så vitt jag förstår tillhandahåller Stadsnät bara tekniken (bredbandsnätet) medan innehållet/tjänsterna köps av olika aktörer.

Hej,

Om fastighetsägaren tecknat avtal med iTUX, dotterbolag till Com Hem, har man möjlighet att beställa abonnemang från de bolag som väljer att leverera sina tjänster i nätet, inklusive Com Hem såklart. iTUX levererar ett öppet nät.

Som svar på din fråga så levererar vi i de flesta fall våra tjänster parallellt tillsammans med Telia/Tele2 med fler via exempelvis telefonjacket. När det kommer till stadsnät så levererar nätet tekniken och operatörerna tjänsterna i nätet, men sedan kan det finnas avarter som vi inte känner till.

Mer information om iTUX finns här: http://www.itux.se/

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

EDIT: Som svar på din fråga så levererar vi i de flesta fall våra tjänster till ett stadsnät där kunden kan bland de operatörer som valt att leverera sina tjänster till stadsnätet. Vi levererar således inte tjänsterna via telefonjacket, som mitt föregående svar kunde ha uppfatts. Leverans av tjänster i i stadsnätet sker vanligtvis via ett LAN-uttag. Ber om ursäkt om sådan tolkning gjorts av någon användare på forumet.

Postad 02 oktober 2011 - 11:44

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

En rak fråga har ni slutat att satsa på 3D? Ishockeyn som sänds 20 september derbyt mellan AIK-Djurgården. Som visas på 3D/HD extra kanalplats 101 enligt er hemsida har ju ersatts med Canal+ Family.. lite irriterande. Helst när man har beställt Canal+ Max plus alla andra paket ni har kan man önska lite info varför, pröjsar man över 1000kr i månaden förväntar man sej ett svar.Har även ringt kundtjänst men ingen vet något MVH Palle

Hallå Comhem finns det någon möjliget att få svar här? har pratat med flera på kundtjänst men ingen vet, Har lovat att ringa upp mig med svar nu har de gått 2 veckor. Hur är kundrealationerna egentligen? Hoppas fortfarande på svar MVH Palle

Postad 03 oktober 2011 - 16:46

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Kanalönskningar:

Varför finns inte Fox News i utbudet? Betalar gärna en extra slant för att få den kanalen.

Kanalönskningar: FoxNews och Russia today (inför mångfald istället för enfald bland nyhetskanalerna).

Problem: SVT2 HD får bildstörningar efter en stunds tittande (ibland ordnar det sig genom att byta kanal och sedan tillbaks, men problemet uppstår igen efter en stund). jag har on-demand boxen.

Problem2: Kanalsorteringen hoppar tillbaks till default (en lösning med nästa uppdatering har utlovats, men när kommer uppdateringen?)

Syskonabbonemang: Vad är det för trams? Inför att man kan se på alla kanaler på alla sina tv apparater utan problem. Allt annat är bara trams...

SVTplay: Trams att det inte finns.... lös problemet...............

"Kanalönskningar" Jag skulle föreslå att du skaffar dig en parabol med motorstyrning. Det ger dig bla CNN, BBC, Sky News och andra kanaler helt utan abb.

Jag tittar just nu på en fri-HD-kanal med namnet Luxe.TV --- belägen på 9 Öst

Postad 06 oktober 2011 - 12:51

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt en Samsung SMT C-7160 och upplever lite problem med den

Har två problem med boxen som gör att jag knappt kan titta på inspelat material.

1. Ljudet hackar stundvis på allt inspelat material, har förstått att fler än jag har detta problemet.

2. Textningen buggar på allt inspelat material. Kommer fram försent, uteblir, förvinner etc.

Är det något som planeras att lösas i kommande firmwares eller bör jag felanmäla boxen?

Mvh D

Postad 08 oktober 2011 - 14:03

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har köpt en Samsung SMT C-7160 och upplever lite problem med den

Har två problem med boxen som gör att jag knappt kan titta på inspelat material.

1. Ljudet hackar stundvis på allt inspelat material, har förstått att fler än jag har detta problemet.

2. Textningen buggar på allt inspelat material. Kommer fram försent, uteblir, förvinner etc.

Är det något som planeras att lösas i kommande firmwares eller bör jag felanmäla boxen?

Mvh D

Och fixa eländet med fläkten som går upp i varv hela tiden.

Postad 08 oktober 2011 - 14:08

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Jag kan betala 100 kronor i månade för Viasat Motor HD, hur många år får vi vänta på kanalen, de gick väldigt fort att fixa fram två fotbollskanaler i HD vilket gjorde att bland annat Nascar försvann i HD, hyser ni agg mot folk som gillar motorsport eller......

Postad 08 oktober 2011 - 14:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag kan betala 100 kronor i månade för Viasat Motor HD, hur många år får vi vänta på kanalen, de gick väldigt fort att fixa fram två fotbollskanaler i HD vilket gjorde att bland annat Nascar försvann i HD, hyser ni agg mot folk som gillar motorsport eller......

Håller med. Det är beklagligt att Viasat Motor HD inte finns tillgänglig för oss som abonnerar på Viasat Sportpaketet HD/Viasat Premium HD.
Dessutom är det nonchalant av ComHem att inte ens visa den goda viljan att erbjuda Viasat Motor HD som betalkanal utanför paketen (likt Viasat Golf).
Om man nu bedömer att Viasat Motor riktar sig till en begränsad målgrupp så vore det inte helt orimligt att vi som tillhör denna målgrupp åtminstone skulle erbjudas HD-kanalen till självkostnadspris.
Kabel-tv från ComHem är ju oftast vår enda möjlighet att få tillgång till ett bra utbud av tv-kanaler i HD-kvalitet så jag tycker faktiskt ComHem har ett ansvar gentemot oss kunder som inte har möjlighet att ta in tv via satellit.

Postad 09 oktober 2011 - 11:24

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Ser att viasat motor kostar 129:- i månaden, måste vara dyraste kanalen dom har löst, alltså lär den kosta mer om de blir HD men jag betalar lätt 200:- i månaden, enda kanalen som är viktig för mig.

Postad 09 oktober 2011 - 12:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ser att viasat motor kostar 129:- i månaden, måste vara dyraste kanalen dom har löst, alltså lär den kosta mer om de blir HD men jag betalar lätt 200:- i månaden, enda kanalen som är viktig för mig.

Prissättningen på Viasat Motor är nog mest till för att sälja Viasat Sport-paketet - lägg till 70 kr/mån till 129 kr så får man Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Hockey också.
Viasat Golf kostar 99 kr/mån och den kanalen går inte att få i något paket. Det tycker jag låter som ett rimligt max pris för Viasat Motor HD i "lös vikt" om man redan har Viasat Motor i tillvalspaket.

Eftersom jag redan har Viasat Motor i mitt Viasat Premium HD-paket tycker jag i första hand att ComHem skulle förhandla fram Viasat Motor HD utan extra kostnad till oss trogna abonnenter med ett paket som iaf kostar 289 kr/mån. (Bör isf också gälla Viasat Sport HD-paketet).
Telia erbjuder Viasat Motor HD i Viasat Sport HD-paketet för 288 kr/mån och i Viasat Premium HD-paketet för 338 kr/mån.
Jag kan inte begripa varför ComHem inte kan ge oss möjlighet till Viasat Motor HD - antingen i tillvalspaket eller som tillvalskanal mot extra månadskostnad.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 09 oktober 2011 - 12:18.

Postad 09 oktober 2011 - 14:47

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Jag tror de kan bero på att för få har Viasat motor och Com hem är rädd att om dom tar in kanalen i HD så är de för få som vill ha den och kostnaden blir för stor, därför inget händer, dom har skyllt på att dom förhandlar men de tror jag inte ett skit på, är ju snart ett år sen kanalen började sända i HD, nä vi kan nog glömma Viasat Motor i HD, som sagt fotbollskanalerna fixade dom på samma sekund dom började sända i HD, snabba förhandlingar där minsann, men de jag blir less på är varför inte comhem kan svara på varför vi inte får kanalen i HD, förhandlingar köper jag inte, har gått för lång tid.

Postad 10 oktober 2011 - 10:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ser här att:
http://tv-radio.se/c...ague-live-i-3d/
Viasat kommer att sända Champions League-matchen Manchester City-Villarreal tisdag 18 okt.
Har ComHem helt slutat med 3D-sändningar?

Jag är personligen inte intresserad eftersom min tv inte klarar 3D men det vore intressant att veta
ComHems inställning till 3D eftersom många är intresserade.
Kanalplats 101 som tidigare användes för 3D-sändningarna hos ComHem är ju numera tilldelad
Canal+ Family och det skulle tyda på att ComHem inte längre tycker 3D är intressant.
Viasat däremot verkar satsa - både på sportsändningar och 3D-filmer i Viaplay...

Tacksam för svar denna gång från ComHems kundtjänst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.