Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 May 2013 - 23:15

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Man behöver inte, men jag spelar ofta gamla spel (och det är nog fler än mig som gör) i en kort period bara för att jaga en achievement eller två, och då kanske man inte vill rota fram skivan och installera spelet i 15 minuter igen. Ska det vara next-gen och seamless, eller ska det vara fysisk media och långa väntetider?

Om nu dessa gamla spel bara spelas korta perioder är det inte lika bra att ha dessa på en extern, då? Så himla bökigt blir det väl inte?

Postad 21 May 2013 - 23:17

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Detta är ju helt klart en dealbreaker för majoriteten av konsollköpare. Sony är nog överlyckliga just nu.

Majoriteten av konsollköpare kommer nog inte veta om detta tror jag. Skrämande är att EA skippat online-pass och Sony kan ju mycket välj visa sig ha samma funktion i sin, men inte riktigt bekräftat än. Fanns ju självklart en anledning till EAs online-pass blev borttaget. Eller så blir EA Xbox exclusive (ej troligt).

Frågan är om det är account bundet då kanske, att du måste logga in med ditt konto på din väns maskin.

Precis sånt som dom måste klargöra, det som är sagt hittills är att på samma maskin kan flera konton spela spelet (så verkar bundet till maskin i alla fall), men inget sagt om att flytta konton, men hört från Angry Joe att det ska vara account bundet på något sätt också.

Måste klargöras innan det sprids mera FUD.

Postad 21 May 2013 - 23:18

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Om nu dessa gamla spel bara spelas korta perioder är det inte lika bra att ha dessa på en extern, då? Så himla bökigt blir det väl inte?

Nej det är inte så bökigt, men lägger man 4000-5000 kr på en konsoll vore det trevligt att få sätta i en större hårddisk för att få plats med mer media och fler spel, tycker inte det är ett orimligt önskemål. Känns dessutom som om man går tillbaka i utecklingen, ska de börja med proprietära anslutningar för både ljud och bild också eller?

Postad 21 May 2013 - 23:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nej det är inte så bökigt, men lägger man 4000-5000 kr på en konsoll vore det trevligt att få sätta i en större hårddisk för att få plats med mer media och fler spel, tycker inte det är ett orimligt önskemål. Känns dessutom som om man går tillbaka i utecklingen, ska de börja med proprietära anslutningar för både ljud och bild också eller?

Fast pengar lägger du väl oavsett om du köper en ny intern eller ny extern hårddisk? Så kostnaden för att expandera utrymmet blir mer eller mindre den samma då Intern och extern ligger nära varandra i pris. Du kommer nog t o m undan billigare då extern kan vara 3,5".

Men I get you point. Dock ett framsteg mot tidigare 360. Antar de som vanligt vill skydda maskinen och mjukvaran.

Postad 21 May 2013 - 23:24

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Majoriteten av konsollköpare kommer nog inte veta om detta tror jag. Skrämande är att EA skippat online-pass och Sony kan ju mycket välj visa sig ha samma funktion i sin, men inte riktigt bekräftat än. Fanns ju självklart en anledning till EAs online-pass blev borttaget. Eller så blir EA Xbox exclusive (ej troligt).

Om säljarna informerar om detta kommer de inte alls sälja lika många konsoller. Alla föräldrar kommer förstå att varje spel kommer kosta 599 kr.

Om säljarna inte informerar om detta kommer återförsäljarna och microsoft få så många krav på returer så de kommer drunkna i klagomål och stämningar.

Detta under förutsättning att det faktiskt kommer krävas en avgift.. vilket jag innerligen hoppas att det inte kommer. Jag vill köpa en Xbox, men vissa principer kan inte kringgås.

Till PC kan du köpa ett nytt spel för ca 250-300 kr, inte ovanligt att samma spel kostar nästan dubbelt så mycket till en konsoll. Om Fifa 14 till Xbox One kostar 250 kr vid release tror jag inte detta skulle vara ett lika stort problem, men det tror jag inte att det kommer göra.

Postad 21 May 2013 - 23:26

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

1. Suck aja.

2. Så att switcha mellan appar är nu samma sak som att switcha med en HDMI. Samma funktion som Sony för övrigt också presenterade.

3. Hur kan MS blivit överkörda? Båda systemen vill såklart visa att de har stöd från tredje part eller? Sony körde med UBI soft och Microsoft körde med EA. Säga vad du vill men EA är rätt tunga då FIFA och NFL är rent av avgörande på den europeiska marknaden och den amerikanska marknaden.

4. Peter M fokuserade väldigt mycket på en hund när Fable till 360 presenterades som att det skulle vara revolutionerande. Därför var det ironiskt när CoD gänget kör samma där. Ett skämt helt enkelt.......

2. Tänkte mest på att det är det som presentatören menar när han presenterar featuren - "It sounds simple and obvious, and it should be, but it isn't, because of the need to change inputs to get to live TV". (Garvar fortfarande när jag tänker på hur han presenterar detta :lol: ) Att switcha snabbt mellan appar känns lite "fyra på bollen" efter att Alt-Tab funnits sedan Windows begynnelse och idag inte är något man lyfter på ögonbrynen över.

3. Min hypotes, efter att ha sett dagens presentation, är att MS drabbades lite av panik efter visningen av PS4. Med brist på innehåll så förhandlade man med EA Sports och Infinity Ward för att ha något in-game material att visa. Problemet här är att inget XBOX-exklusivt material visades av varken EAS eller IW. Således är min konklusion att både EAS och IW lyckades förhandla sig till extremt värdefull reklamtid och exponering för sina egna produkter istället för att fokusera på eventuella fördelar med XBOX vs andra konsoler.

4. Haha! Ok, touché! ;)

Postad 21 May 2013 - 23:26

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Ja, absolut, det handlade inte om pengarna, det handlade om att jag lägger ett antal tusen kronor på en next-gen konsoll, och borde därför kunna förvänta mig att jag kan göra något så enkelt som att byta ut den interna hårddisken. Kostnaden är skit samma, men att behöva ha en extern hårddisk inkopplad ökar klumpigheten i och med att man måste ha fler kablar samt den faktiska hårddisken liggandes.

Fast pengar lägger du väl oavsett om du köper en ny intern eller ny extern hårddisk? Så kostnaden för att expandera utrymmet blir mer eller mindre den samma då Intern och extern ligger nära varandra i pris. Du kommer nog t o m undan billigare då extern kan vara 3,5".

Men I get you point. Dock ett framsteg mot tidigare 360. Antar de som vanligt vill skydda maskinen och mjukvaran.

Postad 21 May 2013 - 23:28

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Enda priset jag sett för Next-gen spel var på Ubisofts Watch_dogs, på deras egna hemsida där man kunde pre-ordra PS4:a versionen. Togs bort rätt så snabbt, men kostade 499:- innan det togs bort, och det spekulerades om att det var pga begagnade spel skulle kosta extra.

Redigerat av Paganmoon, 21 May 2013 - 23:28.

Postad 21 May 2013 - 23:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Om säljarna informerar om detta kommer de inte alls sälja lika många konsoller. Alla föräldrar kommer förstå att varje spel kommer kosta 599 kr.

Om säljarna inte informerar om detta kommer återförsäljarna och microsoft få så många krav på returer så de kommer drunkna i klagomål och stämningar.

Detta under förutsättning att det faktiskt kommer krävas en avgift.. vilket jag innerligen hoppas att det inte kommer. Jag vill köpa en Xbox, men vissa principer kan inte kringgås.

Till PC kan du köpa ett nytt spel för ca 250-300 kr, inte ovanligt att samma spel kostar nästan dubbelt så mycket till en konsoll. Om Fifa 14 till Xbox One kostar 250 kr vid release tror jag inte detta skulle vara ett lika stort problem, men det tror jag inte att det kommer göra.

Klagomål och stämningar ser jag svårt.

Har inte hört att detta skulle vara något större problem på PC sidan eller på mobil sidan.

De verkar oavsett skicka väldigt olika signaler om detta så vi får se.

Postad 21 May 2013 - 23:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

2. Tänkte mest på att det är det som presentatören menar när han presenterar featuren - "It sounds simple and obvious, and it should be, but it isn't, because of the need to change inputs to get to live TV". (Garvar fortfarande när jag tänker på hur han presenterar detta :lol: ) Att switcha snabbt mellan appar känns lite "fyra på bollen" efter att Alt-Tab funnits sedan Windows begynnelse och idag inte är något man lyfter på ögonbrynen över.

3. Min hypotes, efter att ha sett dagens presentation, är att MS drabbades lite av panik efter visningen av PS4. Med brist på innehåll så förhandlade man med EA Sports och Infinity Ward för att ha något in-game material att visa. Problemet här är att inget XBOX-exklusivt material visades av varken EAS eller IW. Således är min konklusion att både EAS och IW lyckades förhandla sig till extremt värdefull reklamtid och exponering för sina egna produkter istället för att fokusera på eventuella fördelar med XBOX vs andra konsoler.

4. Haha! Ok, touché! ;)

2. Kom ihåg att när iphonen kom fanns inte multitask. När PS3 kom fick du gå ur spel om du skulle göra något annat. Så att det skulle vara lika självklar som alt+TAB håller jag inte med om. Du får se det i context till produktgruppen, att röra sig mellan spel och andra funktioner har ökat ganska kraftigt mellan varje generation och både på 360 och PS3 går det knappast snabbt att hoppa in och ur spel samt att vad du kan göra är ganska begränsat.

3. Deras partnership har det snackats om rätt länge. Då skulle således Sony varit lika desperata när man tar in Destiny och Watch Dog i sin presentation som heller inte visade något exklusivt. Inget av det visade någon fördel heller.

Det finns en anledning varför det inte var nya IP från EA eller IW som visades upp, MS vill såklart att den stora fan-base som deras nuvarande spelserier (CoD är ju gigantiskt) har ska titta på presentation av deras nya system och då lockar man med en första anblick på deras favoritspel.

Win-Win.

Postad 21 May 2013 - 23:39

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Klagomål och stämningar ser jag svårt.

Har inte hört att detta skulle vara något större problem på PC sidan eller på mobil sidan.

De verkar oavsett skicka väldigt olika signaler om detta så vi får se.

I USA stämmer folk företag för minsta lilla sak, det är bara en tidsfråga.

Detta är inget större problem på PC sidan, men det är lite svårt att jämföra PC med konsoller på detta sätt. Man har alltid (med få undantag) på konsoller kunna tagit en kasett eller en skiva från en konsoll, och stoppat den i en annan för att sedan spela spelet som vanligt, utan problem. Så har inte fallet varit med PC-spel på rätt så länge, det var många år sedan man började med DRM som gjorde detta omöjligt, och nu för tiden registeras i stort sett alla spel i Steam eller Origin eller Ubisofts motsvarighet, vad den nu heter.

Det handlar helt enkelt om vad kunderna förväntar sig i förhållande till vad man är van vid, samt vad man har betalat. Som sagt, skulle ett PS4 spel eller Xbox One spel kosta lika lite som ett PC-spel, så tror jag inte problemet skulle vara lika stort. Skyrim kostar över 200 kr till PS3 idag. För ett halvår sedan köpte jag det på steam för under 50 kr.

Och på mobilsidan kostar de flesta spelen 7 kr, med vissa spel som kostar uppåt 40 kr (Fifa, NFS, etc). Det är också svårt att jämföra. Jämför istället med Nintendo DS eller PS Vita, hur fungerar det där?

Postad 21 May 2013 - 23:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

I USA stämmer folk företag för minsta lilla sak, det är bara en tidsfråga.

Detta är inget större problem på PC sidan, men det är lite svårt att jämföra PC med konsoller på detta sätt. Man har alltid (med få undantag) på konsoller kunna tagit en kasett eller en skiva från en konsoll, och stoppat den i en annan för att sedan spela spelet som vanligt, utan problem. Så har inte fallet varit med PC-spel på rätt så länge, det var många år sedan man började med DRM som gjorde detta omöjligt, och nu för tiden registeras i stort sett alla spel i Steam eller Origin eller Ubisofts motsvarighet, vad den nu heter.

Det handlar helt enkelt om vad kunderna förväntar sig i förhållande till vad man är van vid, samt vad man har betalat. Som sagt, skulle ett PS4 spel eller Xbox One spel kosta lika lite som ett PC-spel, så tror jag inte problemet skulle vara lika stort. Skyrim kostar över 200 kr till PS3 idag. För ett halvår sedan köpte jag det på steam för under 50 kr.

Och på mobilsidan kostar de flesta spelen 7 kr, med vissa spel som kostar uppåt 40 kr (Fifa, NFS, etc). Det är också svårt att jämföra. Jämför istället med Nintendo DS eller PS Vita, hur fungerar det där?

Precis som PC så kommer du skriva på passivt avtal på konsolen och troligen kommer det stå något på förpackningen, även om texten kanske inte kommer vara stor på framsidan.

Microsoft är inte juridiskt dumma, de har jobbat med DRM länge.

Men jag håller med att priset är en faktor.

Postad 21 May 2013 - 23:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Såhär 6 timmar efter konferensen funderar jag på om jag ens såg en spelkonsol visas upp, kan inte minnas att de visade ett enda spel, bara en massa sport och TV. Kontrollen användes inte en enda gång...

Till och med COD var tråkigt demonstrerat, de borde ha gjort som på MS E3 konferens där de visade COD4 sniper mission, live gameplay! Det var klockrent.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 May 2013 - 23:47.

Postad 21 May 2013 - 23:48

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Precis som PC så kommer du skriva på passivt avtal på konsolen och troligen kommer det stå något på förpackningen, även om texten kanske inte kommer vara stor på framsidan.

Microsoft är inte juridiskt dumma, de har jobbat med DRM länge.

Men jag håller med att priset är en faktor.

De kanske inte kommer förlora några stämningar, inte så jag menade, men de kommer ändå lämnas in. Även om de inte kommer göras så kommer detta uppmärksammas. Det kommer skada Xboxförsäljningen, det är jag helt övertygad om. Om detta stämmer så är det en miss av Microsoft, inget som kommer göra att Xbox kommer floppa helt, men försäljningen kommer ändå bli lidande.

Jag gillar M$ och de flesta av deras produkter, men ibland kan man ju börja fundera.

Postad 21 May 2013 - 23:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Såhär 6 timmar efter konferensen funderar jag på om jag ens såg en spelkonsol visas upp, kan inte minnas att de visade ett enda spel, bara en massa sport och TV. Kontrollen användes inte en egna gång...

Till och med COD var tråkigt demonstrerat, de borde ha gjort som på MS E3 konferens där de visade COD4 sniper mission, live gameplay! Det var klockrent.

Där var ingen Gameplay. Men annars var det som de själva sagt "vision nu och spel på E3".

Postad 21 May 2013 - 23:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
En lyft mot den officiella presentationen av 360 på MTV:

http://www.youtube.c...h?v=LTs0AoaMYGA

Postad 22 May 2013 - 00:00

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

En lyft mot den officiella presentationen av 360 på MTV:

http://www.youtube.com/watch?v=LTs0AoaMYGA

Var det inte rejält mycket mer tryck i denna presentationen? Känns kanske lite amatörmässig, men man hade ju kunnat gjort något liknande och tagit in någon grupp eller några kändisar som gjort något framtädande eller något jippo (kanske inte några bil-mekaniker som pimpar konsollen).

Hade gärna sett någon sketch med Bill Gates och Steve Ballmer när dom spelade CoD irl (paintball?) med Donald Trump, Barack Obama, Tim Cook och Elton John.

Postad 22 May 2013 - 02:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Den negativa backlashen de får nu efter denna presentationen är massiv, som folk säger - alla negativa rykten besannades och i vissa fall var de värre. Att blockera andrahandsmarknaden är ett farligt drag, du kan inte sälja vidare ett spel eftersom den du säljer till måste betala nypris för att få en CD-nyckel. Nu sägs det även att man måste vara online minst en gång om dygnet för att kunna spela. För att inte tala om att Kinect som krav alltid måste vara på. Ingen bakåtkompabilitet. Indieutvecklarna är inte alls nöjda av det de sett hittills. Ingen bakåtkompatibilitet.

De exklusiva bitarna, EA Ultimate Team, var inte ens hela UT som var exklusivt, det var bara vissa delar av det.

Postad bild

Obetydligt. CoD DLC exklusivt i någon vecka? Obetydligt. Responsen är att ingen bryr sig. Återstår att se på E3 vad mer de har på lur, men just detta med EA och CoD var inte betydelsefullt.

Som det verkar är den inte heller riktigt lika kraftfull som PS3 och OS:et tar upp 3 GB vs PS4:s 1-1,5.

Det blir säkert bättre men just nu är det extremt mycket negativ buzz. Att blockera andrahandsmarknaden känns inte särskilt safe för dem.

Postad 22 May 2013 - 03:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Gillar att man kan komplettera med egen extern hd. Verkar som alla tre kommer stödja det. Det är nog det enda positiva jag har att säga om xbox one

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 May 2013 - 03:40.

Postad 22 May 2013 - 06:44

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Känns som att mycket hänger på E3 just nu. Den som går vinnande ur striden får mina pengar och jag får en ny konsol. Xbox eller PS4...lutar just nu åt det senare men man vet ju aldrig.

EDIT: Eller så bygger jag ihop en spel-PC istället...

Redigerat av MrSpokk, 22 May 2013 - 06:44.

Postad 22 May 2013 - 06:47

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ja, nu när man tittat på allt efter morgonkaffet, är jag lite "mjä" över både Ps4 och Xboxen.. men får väl se vid releasen.

Blir väl som med förra, spelen avgjorde.. :P

Postad 22 May 2013 - 07:52

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Känns som att mycket hänger på E3 just nu. Den som går vinnande ur striden får mina pengar och jag får en ny konsol. Xbox eller PS4...lutar just nu åt det senare men man vet ju aldrig.

EDIT: Eller så bygger jag ihop en spel-PC istället...

Går väl att göra både och? :)

Obetydligt. CoD DLC exklusivt i någon vecka? Obetydligt. Responsen är att ingen bryr sig. Återstår att se på E3 vad mer de har på lur, men just detta med EA och CoD var inte betydelsefullt.

Som det verkar är den inte heller riktigt lika kraftfull som PS3 och OS:et tar upp 3 GB vs PS4:s 1-1,5.

Det blir säkert bättre men just nu är det extremt mycket negativ buzz. Att blockera andrahandsmarknaden känns inte särskilt safe för dem.

@PS3: Missade jag nått?

Sen lär väl dom gå in mer på sammarbetet med EA under E3 antar jag, där spelen är mer i fokus. Kan komma några bomber då, Madden Xone exclusive, och Microsoft kommer sitta ensam på toppen i USA? =)

Postad 22 May 2013 - 08:14

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 1
http://www.youtube.c...v=KbWgUO-Rqcw#!

Sammanfattar presentationen rätt bra ;)

Redigerat av Pip, 22 May 2013 - 08:17.

Postad 22 May 2013 - 08:15

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Sen lär väl dom gå in mer på sammarbetet med EA under E3 antar jag, där spelen är mer i fokus. Kan komma några bomber då, Madden Xone exclusive, och Microsoft kommer sitta ensam på toppen i USA? =)

Undrar hur SANSLÖST mycket pengar Microsoft måste hosta upp till EA för att få en av deras sporttitlar helt exclusive.....

Postad 22 May 2013 - 08:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...v=KbWgUO-Rqcw#!

Sammanfattar presentationen rätt bra ;)

Tyvärr ja

Postad 22 May 2013 - 08:37

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 1
"Xbox is about too become the next water cooler." ? What? :D

Postad 22 May 2013 - 08:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Water cooler är platsen på arbetsplatsen man samlas och småpratar runt på kontor i USA

Postad 22 May 2013 - 09:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Undrar hur SANSLÖST mycket pengar Microsoft måste hosta upp till EA för att få en av deras sporttitlar helt exclusive.....

EA's spel är inte exklusiva. Det handlar om lite DLC möjligtvis.

Postad 22 May 2013 - 09:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
det är det som är problemet. det är inte bara att sätta in skivan och spela längre. mycket av konsolen kommer att användas till annat, vilket innebär att det inte längre är spelmaskiner som konsollerna var förut. vad kunde man göra med nes? spela. något annat? eh... njae, inte för gemene användare. snes? genesis? x32? mega cd? n64? playstation? xbox? listan kan göras väldigt lång.
fokuset med ps3 var hela tiden spel. därefter utvecklade man möjlighet att använda sig av streamtjänster. fokuset med 360 var alltid spel. därefter utvecklade man möjlighet att använda sig av streamtjänster. det är det som är poängen. fokuset ligger inte på spelen för nya xbox. istället handlar det om en massa skräp runtom, plus att man ska ha en spionkamera som kollar vad du håller på med hela tiden.
ps move och xbox kinect är, liksom nintendo wii ena fanskap som ska börja svammla med att veva runt med kroppen i ett vardagsrum och ha sig. vad hände med spelen? vad hände med fokuset på att spela? nu ska man inte längre spela på konsolerna, dom ska vara en dator.
nej, inte nog med det. dom ska vara som en dator, men totalt värdelöst eftersom det inte finns tangentbort eller mus (såvida det inte dyker upp). det är det som jag stör mig på. man vill göra allt utan att möjligheterna. det finns bra alltmaskiner. datorer. laptops. det finns bra hybrider. surfplattor.
... behöver jag säga att jag inte är ett stort fan av spel till mobiler? *asg*

Postad 22 May 2013 - 09:45

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

3. Strategiskt partnerskap. Så Ja, det lär vara så att Microsoft får lite exklusiva saker av EA. En spelfunktion på FIFA 14 blev redan bekräftat så ja där kommer finnas saker som PS4 ej får njuta av

3. Nej, FIFA 14 Ultimate Team blev inte heller Xbox-exklusivt...

Skulle vara kul att sitta på MS HQ idag och höra inifrån konferensrummet "Guys, what the f**k happened last night?" :o

Postad 22 May 2013 - 09:50

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 1
http://kotaku.com/ma...x-one-509243303

Mainstream media verkar inte ha fått meddelandet att Xbox One releasen var en flopp.

Postad 22 May 2013 - 10:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Mainstream media verkar inte ha fått meddelandet att Xbox One releasen var en flopp.

Skulle inte kalla det release, men problemet är väl att mainstream inte bryr sig så mycket om spelen mer än att de vet att CoD och sportspel säljer bra och det tickade ju Microsoft för.

TV!

Postad 22 May 2013 - 10:35

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Dom har väl frågat media och mammor vad dom vill ha här är resultatet och därför gillar gammelmedia lådan. Vad vet man, det kanske funkar ändå :D

Postad 22 May 2013 - 11:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Är helt övertygad om att den kommer sälja som smör i staterna. Tror de kommer utöka kundkretsen rejält. Sen hur det blir för hardcore gamers återstår att se men tror inte den kommer bli någon flopp som helhet.

edit: stavfel

Redigerat av letmefly, 22 May 2013 - 14:14.

Postad 22 May 2013 - 11:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
http://www.product-r...stimated-price/
400 pund har vandrat ut som ett riktpris hos en affär.
innebär det ca 4500 i sverige? lägg på ett spel och man är på 5000.

det tycker jag är ett attraktivt pris iaf.

Postad 22 May 2013 - 11:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är helt övertygad om att den kommer sälja som smör i staterna. Tror de komer utöka kundkretsen rejält. Sen hur det blir för hardcore gamers återstår att se men tror inte den kommer bli någon flopp som helhet.

Kommer definitivt inte bli en flopp; men har svårt att tro att det kommer att sälja som smör. 500 dollar för en gimmick som gör att du kan titta på TV?
TV och allt annat sånt lull-lull är till för att rättfärdiga köpet till de i familjen som inte har ett intresse av den egentligen. Men har inte gamers intresset för den så finns det ingen som försöker sälja in den till sin familj heller.

Vi står inför ett samtidigt byte av generationerna från Sony och MS. Det hade varit en annan sak om det hade skiljt sig ett år mellan launcherna; men nu tror jag inte 'men mina kompisar kommer ju att göra på Xbox så det fortsätter jag med' kommer att fungera. Nog många XBL partys i veckan som diskuterar att hoppa över till PS4 när den väl kommer.

Redigerat av Unregistered6810b893, 22 May 2013 - 11:11.

Postad 22 May 2013 - 11:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jag inser att vi är i xboxdelen av forumet, men jag förstår inte varför man skulle välje en x1 före en ps4, de delar arkitektur så inga fler dåliga portar, genom den senaste generationen så har ps4an haft bättre exklusiva spel och alla flashiga TV-funktioner kommer inte att komma till Sverige i första taget.

Redigerat av simulacra, 22 May 2013 - 11:16.

Postad 22 May 2013 - 11:20

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Det som var positivt igår var väl att man inte hörde ord som Facebook, Share, social Community etc. Ngt som Sony snöa in sig på.

Ms har snöat in sig på Tv integration, ngt som funnits sedan Windows Media Center släpptes för en sisådär 7-8 år sen. Med inspelningsfunktion.

Jag som har småbarn hemma är det skitsamma, kommer bara vara jag som kommer använda konsolen ändå. Jag kommer endast använda den till Spelande. Och jag kommer köpa Xbox Obe pga att mina flesta polare kommer inte lämna Xbox. :)

Postad 22 May 2013 - 11:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tv funktionerna begriper jag mig inte på alls. Känns redigt onödigt att ha två boxar igång bara för att se på tv.

Postad 22 May 2013 - 11:21

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Gårdagens release blev precis som jag trodde, dvs att dom skulle avslöja namnet och prata/visa en massa egenskaper som inte hade med spelen att göra (gameplay). Eftersom E3 -mässan är snart, som handlar om spel, så kommer dom visa upp sina spel och gameplay där.
Många är nog som jag, jag har min xbox enbart för att spela med. Jag äger ingen kinect och det är inget som tilltalar mig. Jag kommer förmodligen inte sitta och prata med min Xbox One heller (om jag nu köper en). Men jag tycker ändå att det är häftiga egenskaper och roligt att dom utvecklar boxen.
Men för mig som enbart spelar, med min handkontroll, så sa gårdagens event ingenting. Men jag är inte upprörd för det utan väntar till E3 där man förhoppningsvis kommer få se lite gameplay och hur det presterar. Först då kan man kanske bilda sig en uppfattning om det blir en Xbox One eller en PS4 eller inget avdera.
Man läser att flertalet person kallar det flopp för dom skiter fullständigt i tv, kinect och röststyrning. Dom vill bara spela som man gör idag. Vi har inte sett den prestera något ännu och ändå är det en flopp enligt många !?!

Postad 22 May 2013 - 11:32

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

O nej. Eftersom man gillar nya prylar så kommer man formodligen att köpa den då den kostar 1999kr och blivit mindre så den får plats någonstans. Kan bli kul för lillen att hoppa och fäktas då han blivit lite äldre.

Postad 22 May 2013 - 11:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kan vara för att Mainstream media inte är Gamers?

Omöjligt att vara flopp innan den lanseras. Må vara att den inte går hem hos Gamers men det gör inte en AppleTV heller.

Postad 22 May 2013 - 11:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

http://www.product-reviews.net/2013/05/22/xbox-one-pre-orders-live-in-uk-estimated-price/

400 Euro, mer än det är överpris hårdvarmässigt, som det ser ut idag.

Postad 22 May 2013 - 11:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
http://m.youtube.com...d&v=KbWgUO-Rqcw
Recap av eventet :)

Iofs så är ju ddr3 ram billigt som stryk, men är processorn också billig? Sen så var det väl en speciell grafikkortslösning också?

Postad 22 May 2013 - 11:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

400 Euro, mer än det är överpris hårdvarmässigt, som det ser ut idag.

Det är nog en rimlig gissning

Postad 22 May 2013 - 12:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://m.youtube.com...v%3DKbWgUO-Rqcw
Recap av eventet :)

Iofs så är ju ddr3 ram billigt som stryk, men är processorn också billig? Sen så var det väl en speciell grafikkortslösning också?

RAM - billigare än PS4 / APU - bör också vara billigare än PS4 baserat på rykten

Resten är mycket same same, undantaget HDMI in och IR ut men det kan inte vara någon större kostnad

Säger som PacMan - över 400 så är jag förvånad.

Postad 22 May 2013 - 12:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
APUn är nog i paritet med ps4, det tillkommer ju ESRAM, Kinect processing, DME osv

Postad 22 May 2013 - 12:47

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det är ingen som har nämnt små trevliga funktioner som utökade möjligheter för fler spelare i multiplayer (300k Servrar vad det nu innebär. Dedikerade servrar för spel tex?), utökade funktioner för achievements,bättre matchmaking och den där inspelningsgrejen han talade om. Allt rejält luddigt än så länge givetvis men jag tycker ändå att detta är såna små saker som påverkar min upplevelse med konsollen positivt och det är nog mycket pga såna här smarta funktioner som jag gillar xbox.
Men PS4 kanske kommer ha motsvarande funktioner? Inte så insatt.

Postad 22 May 2013 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Bättre matchmaking sa de ja. My ass fram till dess att jag upplever det. Dedikerade servrar för varje spel hade varit guld.

Postad 22 May 2013 - 12:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
MS ville ju bara visa upp konsolen, var väl det allt handlade om egentligen och vad den kan göra. Spelen låg inte i fokus eftersom E3 är runt hörnet, det är vad jag tror iaf. Prestandamässigt kommer Xbox One kanske vara snäppet under PS4, men det brukar ju inte spela någon roll förutom när det kommer till AAA spelen där man kan utnyttja konsolen till fullo, i tredjepart ser man liten eller ingen skillnad alls mellan PS3 och Xbox360 idag, kommer garanterat vara samma med nästa generation.

Bättre matchmaking sa de ja. My ass fram till dess att jag upplever det. Dedikerade servrar för varje spel hade varit guld.

Dom nämnde något om 300.000 servrar istället för 15.000 servrar som Live har nu, låter snuskigt mycket om det stämmer. Känns som det kan bli ett hundratal servrar i varje land då, vad det nu innebär i slutändan för spelaren.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.