Drabbades också av kraftigt boomig bas vid första spelningen hemma. Flyttade runt högtalarna och belönades omgående med fast å tydlig återgivning. Nära vägg och framförallt hörn låter bedrövligt i mitt rum. Kapade stativen till drygt 50 cm då Stage är ganska resliga far att vara stativare. Sitter här å njuter av ett synnerligen homogent ljud. Spelar låtar som jag tidigare hoppat över. Har inte jämfört Stage sida vid sida med andra grejer. Känner bara att jag fastnar i musiken på ett annat sätt än tidigare.Nu har jag varit och lyssnat på Stage!
En trevlig säljare tog sig tiden att berätta om systemet och lät mig välja själv vad jag ville lyssna på.
Källa var en dator med Spotify Premium.
Att lyssna förutsättningslöst på HRT Stage är nog omöjligt om man som jag följt denna tråden, så ni får ta min recension med det i åtanke.
Två saker kan jag avfärda direkt.
1. Att det skall konkurrera med system i 200.000:- klassen eller i 20.000 USD klassen. Det gör det INTE. Oavsett om vi pratar om diskant, mellanregister, bas, djup eller vad ni vill.
2. Att det skulle kapa toppen. I alla fall jag märkte inte av att Stage på någotvis skulle kapa toppen.
Lite elakt sagt upplevde jag Stage som extremt bra datorhögtalare och visst är det imponerade hur högt de kan spela och hur bra de spelar om man lägger dom i kategorin datorhögtalare. Termen datorhögtalare använder jag här väldigt slarvigt men jag lägger Stage här i samma kategori som mina datorhögtalare B&W MM1.
Min största kritik är att basen lät väldigt boostad och den lät verkligen boomig, nu kan ju detta självklart bero på rummet.
Jag har precis lyssnat på samma låtar som jag lyssnade på Stage med, med mina KEF Reference 207/2 och mina Ovator S-600 med just Spotify Premium som källa. HRT Stage kommer inte ens i närhet av några av systemen på någon punkt, och jag är inte förvånad på något vis.
Lyssnade även på mina KEF E305 och jag måste säga att dessa system är mer jämförbara men mina KEF E305 lät bättre, men detta kan mycket väl bero på rummet.
I alla fall så är det med mina KEF E305 eller mina B&W MM1 som jag vill jämföra Stage med.
Egentligen är Stage är fin produkt, man måste bara ignorera diverse marknadsföringsfloskler. Har för mig att jag sett en bild där Stage kommer till Sverige med ett privatjet osv. Samt diverse märkliga uttalande om att de skall konkurrera med betydligt dyrare system osv.
Jag ger i alla fall tummen upp för HRT Stage, men då som sagt jämfört mot mina KEF E305 och B&W MM1.
EDIT : Upplevde precis som jag misstänkte med tanke på Stages vinkling, att det lät bra ståendes men jag kan tänka mig att de skjuter över en om man sitter (om man kör med standard höjd på stativen)
XTZ Class A-100 D3
(Förstärkare)
|
4
|
(35)
|
Inga priser | |
XTZ 99.26 MKII Walnut/White/Matt Black
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
HRT Stage
(Datorhögtalare)
|
7
|
(9)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 * (1225 inlägg)
|
6 år sedan |
HRT Stage (394 inlägg)
|
8 år sedan |
Frågor om HRT Stage (6 inlägg)
|
11 år sedan |
HRT Stage prisdumpat rejält (20 inlägg)
|
11 år sedan |
XTZ AP100 VS A100 D3 (46 inlägg)
|
11 år sedan |
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg)
|
12 år sedan |
Marantz SR6006 med XTZ (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Ställa in sub och högtalare (7 inlägg)
|
13 år sedan |
Driva Vienna acoustics med... (59 inlägg)
|
13 år sedan |
Rotel eller XTZ. (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Canton GLE 490.2 vs Dynavoice Challenger M-65 EX (17 inlägg)
|
13 år sedan |
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Cd-spelar funderingar (6 inlägg)
|
14 år sedan |
XTZ A100 D3 Vs Naim nait 5i (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Förstärkare till Amphion Argon2 Anniversary (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Stereo/Surroundförstärkare 2-5k (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Suround+Stereo förstärkare ihop? (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 04 November 2013 - 15:41
Postad 04 November 2013 - 15:48
Skönt att höra. Tyckte just det var konstigt om bara Hifi&Musik, HRT själva och Fredrik var förtjusta i Stage.Drabbades också av kraftigt boomig bas vid första spelningen hemma. Flyttade runt högtalarna och belönades omgående med fast å tydlig återgivning. Nära vägg och framförallt hörn låter bedrövligt i mitt rum. Kapade stativen till drygt 50 cm då Stage är ganska resliga far att vara stativare. Sitter här å njuter av ett synnerligen homogent ljud. Spelar låtar som jag tidigare hoppat över. Har inte jämfört Stage sida vid sida med andra grejer. Känner bara att jag fastnar i musiken på ett annat sätt än tidigare.
Spelar man låtar som man tidigare hoppat över har man hittat rätt. Kul att du är nöjd.
Postad 04 November 2013 - 15:50
Är det inte fantastiskt vad lite man måste beskriva / utveckla om man gillar Stage eller som i detta fall dömer ut ev. "motståndare". Jösses...Har din kollega rätt operativsystem då? Är dom optimalt placerade? Finns det någon switch som står fel?
Postad 04 November 2013 - 15:54
Fast personligen så är min erfarenhet att det ofta (snarare alltid när jag tänker efter) är ett övergående stadium. Oftast / alltid så dämpas denna "lyssnalust" efter ett tag och så är man där igen och funderar på vad för ny produkt som kan skapa känslan igen.Spelar man låtar som man tidigare hoppat över har man hittat rätt. Kul att du är nöjd.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 04 November 2013 - 15:56.
Postad 04 November 2013 - 15:55
Och du vill andra skall respektera att du gillar en annan billig plastburk? Varför skulle dessa B&W för, trots allt, 4400Kr inte kunna låta lika bra som Stage. Utveckla gärna.B&W MM1. Wow.
Dessa har min kollega på jobb på sitt skrivbord, och låter de ens i milslång närhet av Stage? Njaaaa. Men, jaja. Smaken är ju som baken - och ibland märkligt tudelad.
Redigerat av laddie15, 04 November 2013 - 16:01.
Postad 04 November 2013 - 15:56
Postad 04 November 2013 - 16:00
Jag har då inte tröttnat på mina SA Aura 60 än, etfer snart tre år. Hade precis samma känsla som Marcus beskriver. Jag unnar alla den känslan. Så förlösande att äntligen hitta hem med sin anläggning. Tog nästan 25 år.Fast personligen så är min erfarenhet att det ofta (snarare alltid när jag tänker efter) är ett övergående stadium. Oftast så dämpas denna "lyssnalust" efter ett tag och så är man där igen och funderar på vad för ny produkt som kan skapa känslan igen.
Men jag kanske förenklade det hela lite väl. Grejen är ju den att man gärna hela tiden höjer ribban ett snäpp. Men absolut kommer det, i alla fall för mig, en gräns där det prötsligt är "tillräckligt" bra. Där är jag nu, och visst vore det finemang om någon når dit för 9500kr?
Redigerat av laddie15, 04 November 2013 - 16:08.
Postad 04 November 2013 - 16:06
Och du vill andra skall respektera att du gillar en annan billig plastburk? Varför skulle dessa B&W för, trots allt, 4400Kr inte kunna låta lika bra som Stage. Utveckla gärna.
Jo, och varför skall man inte kunna dra hästsläp med en moped..
Postad 04 November 2013 - 16:12
Drabbades också av kraftigt boomig bas vid första spelningen hemma. Flyttade runt högtalarna och belönades omgående med fast å tydlig återgivning. Nära vägg och framförallt hörn låter bedrövligt i mitt rum. Kapade stativen till drygt 50 cm då Stage är ganska resliga far att vara stativare. Sitter här å njuter av ett synnerligen homogent ljud. Spelar låtar som jag tidigare hoppat över. Har inte jämfört Stage sida vid sida med andra grejer. Känner bara att jag fastnar i musiken på ett annat sätt än tidigare.
Kul att du är nöjd! Min förvåning vad gäller den boomiga basen är just för att i detta rum brukar det mesta spela väldigt basfattigt, sen kan jag ju tillägga att jag inte har en aning om hur länge man kört Stage och om det är inspelat.
Det finns ju ingen anledning att jämföra Stage mot något annat i ditt fall, eftersom du är nöjd! Att man blir nöjd är ju huvudsaken oavsett vad det är och i vilken prisklass. Jag åkte och lyssnade på Stage för att jag ville först och främsta ta reda på om det är lika bra eller till och med bättre än betydligt dyrare system som HRT vill påskina.
Postad 04 November 2013 - 16:13
Visst kan man det, med rätt utväxling. Men det går långsamt. Kom igen Fredrik, det var lamt, bättre kan du.Jo, och varför skall man inte kunna dra hästsläp med en moped..
Postad 04 November 2013 - 16:19
B&W MM1. Wow.
Dessa har min kollega på jobb på sitt skrivbord, och låter de ens i milslång närhet av Stage? Njaaaa. Men, jaja. Smaken är ju som baken - och ibland märkligt tudelad.
Nu tänker jag inte hamna i cirkeldiskussioner med dig, såsom du lockat in många andra i denna tråd men bortsett från att kunna spela högt så tycker jag faktiskt att de låter väldigt lika.
För övrigt så ljudmässigt föredrog säljaren i butiken både Dynaudio X12 och Monitor Audio RX1.
Redigerat av Unregistered2010, 04 November 2013 - 16:23.
Postad 04 November 2013 - 16:19
Jo nivån är verkligen fantastisk, Men, som sagt, det kanske inte Stage kan lastas för.Är det inte fantastiskt vad lite man måste beskriva / utveckla om man gillar Stage eller som i detta fall dömer ut ev. "motståndare". Jösses...
Postad 04 November 2013 - 16:23
Båda mycket bra alternativ. Speciellt gillar jag Dynaudio och X12 har väl kraftigt sänkt pris, 6000Kr tror jag.Nu tänker jag inte hamna i cirkeldiskussioner med dig, såsom du lockat in många andra i denna tråd men bortsett från att kunna spela högt så tycker jag faktiskt att de låter väldigt lika.
För övrigt så ljudmässigt föredrog säljare både Dynaudio X12 och Monitor Audio RX1.
Postad 04 November 2013 - 16:41
Jo, och varför skall man inte kunna dra hästsläp med en moped..
Det där var faktiskt en rätt bra liknelse, med tanke på marknadsföringen för Stage.
Att dra hästsläp med en moped är ungefär som att jämföra Stage med högtalare för 200000kr.
Postad 04 November 2013 - 16:46
Touche'Det där var faktiskt en rätt bra liknelse, med tanke på marknadsföringen för Stage.
Att dra hästsläp med en moped är ungefär som att jämföra Stage med högtalare för 200000kr.
Postad 04 November 2013 - 17:27
Aj! Den satt som ett yxhugg i en rutten huggkubbe!Det där var faktiskt en rätt bra liknelse, med tanke på marknadsföringen för Stage.
Postad 04 November 2013 - 17:46
Ja du säger ju så nu. Det stämmer ju fortfarande inte ihop med det du skrivit recensionen.Läs noga nu, för detta blir tredje gången jag förklarar det för dig. Det var INGEN placebo närvarande. Jag visste INGET om Stage de två första gångerna jag lyssnade på systemet. Jag bildade mig min egen uppfattning och föreslog SJÄLV att det lät som att ljudet var "korrigerat". Jag vet inte hur jag kan förklara det tydligare. Varken min första eller andra recension är färgad av någon placebo.
Jag lägger in lite citat i från din första recension så får folk avgöra själva vilken av "sanningarna" dom ska tro på.
"When I auditioned HRT Stage there was mentioning of an integrated DSP. "
"It is very noticeable that the built in Digital Signal Processing(**) and EQ, without a doubt do “something” to the music"
Konstigt att skriva så i en recension om du nu inte hade en aning om att det fanns någon DSP.
Ja, och jag har levt så länge så att jag har slutat göra fel. Har inte gjort ett misstag på fjorton år.Jag har varit i branschen alldeles för länge för att vara mottaglig för placebo's.
Vi kommer inte längre än så här. Du kommer bara att säga att du inte var påverkad av något än fast texten säger något annat.
Sen att du säger att du inte är mottaglig mot placebo är ju bara löjligt. Det är ALLA, inget man kommer ifrån tyvärr. Sen är du kanske mindre påverkbar än någon som går in på Siba och vill ha stereon med mest watt. Som sagt jag litar inte på en recensent som tror så mycket om sig själv. Den grejen känns väldigt oprofessionellt.
Postad 04 November 2013 - 18:22
Japp, helt riktigt och logiskt! Men det är inte första gången jag testar ett nytt system. Jag har lyssnat mycket men skrivit ytterst lite på forum. Är medveten om nyhetens behag. Var nyfiken på Stage men var helt beredd på "kejsarens nya kläder". Satt en gång å skakade av exaltering när Lyngdorf drog igång sin akustikkorrigering. Satt sedan å ursäktade systemet för: nja de här ispelningarna är för ljust mixade, dålig upplösning, fel typ av musik mm. Samma ett par elektrostater. Tycker att jag gjort en nykter bedömning utan att överanalysera. Inte suttit å fixerat mig vid enskilda delar av återgivningen. Det är lätt gjort annars. Bara litat på det jag hör å njutit av musiken! (ursäkta ev stavfel)Fast personligen så är min erfarenhet att det ofta (snarare alltid när jag tänker efter) är ett övergående stadium. Oftast / alltid så dämpas denna "lyssnalust" efter ett tag och så är man där igen och funderar på vad för ny produkt som kan skapa känslan igen.
Redigerat av MarkusNyberg, 04 November 2013 - 18:28.
Postad 04 November 2013 - 19:02
Nog om det, privatjet systemet har fått ömsom von ömsom vatten recension.
Det förtar inte Gliringar eller vidareutveckla frågor.
Trist i grunden ett ok men trist system som dragits till åtlöje av agenter och sektmedlemmar.
Postad 04 November 2013 - 19:32
Ja menar, det saknas ju inte precis teknisk expertis att luta sig mot i det företaget.
Har hört denna lilla kub och den fyller rummet på ett imponerande sätt.
Postad 04 November 2013 - 19:35
Postad 04 November 2013 - 19:42
Jo det är två och inga kuber heller. De stod i en hylla på hifiklubben och spelade. Blev hemskt imponerad när jag förstod att det var dom, och inte något betydligt större. Vet inte alls hur de är bestyckade, eller ens direkt hur de fungerar. Men någon sorts aktiva burkar måste det ju vara.Är det inte två kuber? Eller två avlånga kuver typ? Spelar dom inte bara rakt fram?
Postad 04 November 2013 - 19:48
Skönt att höra. Tyckte just det var konstigt om bara Hifi&Musik, HRT själva och Fredrik var förtjusta i Stage.
Du glömde Alan Sircom på hi>fi+.
HiFi_Cover_Iss104_USA_LR.jpg.118x165_q85.jpg 14.5K
5 Antal nerladdningar
Postad 04 November 2013 - 20:04
Personer som påstår dyl är totalt opålitliga och jag skulle inte tro på något de påstår. Okunskap går att bota, med lite mer öppenhet och kunskap.Sen att du säger att du inte är mottaglig mot placebo är ju bara löjligt.
Postad 04 November 2013 - 20:46
Personer som påstår dyl är totalt opålitliga och jag skulle inte tro på något de påstår. Okunskap går att bota, med lite mer öppenhet och kunskap.
För att fortsätta all OT så tycker jag nog du drar det till det absolut yttersta genom att säga "inte tro på något de påstår", det torde väl ändå bero på vad det är som påstås?
Redigerat av Unregistered95265801, 04 November 2013 - 20:48.
Postad 05 November 2013 - 11:36
xtz 99.26 med xtz förstärkaren blir en farlig motståndare.
Då blir det väl lite pengar kvar till en sub oxå?
Då blir det nog väldigt tufft.
Postad 05 November 2013 - 11:40
Ska försöka sitta en stund och kanske även jämföra med något annat inom 20000 kr
Postad 05 November 2013 - 13:39
Postad 05 November 2013 - 14:14
Har iofs inte läst någonstans att Ingvar Öhman gett Stage tummen upp. Men mätt dem har han tydligen gjort vilket framgick tidigt i tråden. Däremot ville han av olika (principiella?) skäl inte uttala sig om vad han tyckte.Jaså, Ingmar Öhman rekommenderar HRT stage och ger tummen upp, var kan man läsa det? Har just nu svårt att få till en lyssning, men så snart tillfälle ges skall jag försöka, även om jag efter lyssning hos HIFI Consult och Ingmar Öhmans demonstration av Guru Junior och QM 10, varken upplevde Guru QM10 och Junior som neutrala, eller transparenta, vilket även råkade stämma överens med dom mätningar jag sett efteråt, men jag värderar ändå Ingmar Öhmans synpunkter högt och tyckte även att Guru var intressanta, så skulle vara kul att jämföra direkt mot HRT stages system.
Jag värderar hans kunskaper högt, Men det säger ju ingenting om vad jag kommer att tycka om hans produkter, eller Stage. För egen del skulle jag dock gärna lyssna vidare i Ino/Guru-sortimentet. Guru Junior gav mersmak.
Postad 05 November 2013 - 14:42
Tycker min herre är lite långsint.Det kan du läsa i denna tråden. Han har varit här inne och levt pajas.
Postad 05 November 2013 - 16:44
Var dras pajas-gränsen i den här tråden? Har varit några stägningar av någon anledning...Det kan du läsa i denna tråden. Han har varit här inne och levt pajas.
Postad 05 November 2013 - 16:54
Postad 05 November 2013 - 17:00
Sedan, Ingenjören i all ära, men rätt märkliga inhopp var det även i mitt tycke.
Sedan borde, Inte minst undertecknad, kanske dra ner på inläggen tills det börjar komma lite mer input från fler ägare, eller folk som provat Stage.
Postad 05 November 2013 - 18:01
Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.
Måste bara fråga vem du avser med en viss lite överentusiastisk herre.
Fick idag en beskrivning av generalagenten som beskriver den kanske inte helt självklara uppgraderingen av mjukvaran.
Instruktioner_uppgradering_firmware.pdf 462.78K
34 Antal nerladdningar
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 05 November 2013 - 18:01.
Postad 05 November 2013 - 18:05
Han har hjälp HRT med något stulet objekt, fixat akustiken samt mätt upp ljudtryck och frekvensgång, samt svarat på frågor om produkten vid någon demonstration.
Postad 05 November 2013 - 18:26
Om du menar mig så ÄR jag intresserad av produkten, vilket borde ha framgått. Men jag anser att man på ett moget sätt måste kunna jämföra den med andra, som var och en tycker, liknande/likvärdiga produkter. Måste även få uttrycka vad man tycker även om det inte enbart är positivt.Ja tyvärr är det en del som skriver i denna tråden bara för att klanka på andra personer och som egentligen inte alls är intresserade av Stage. Tyvärr så verkar forumets ledning vara helt passiva i frågan. Det är bara en och samma stackars moderator som får rensa inlägg gång på gång, medan de som blivit modererade 10-tal gånger får fortsätta förstöra för oss andra som faktiskt är intresserade av produkten.
Med "Ingenjören", menar du Ingvar?
Att inte detta har kunnat göras nästan överhuvudtaget har klart lett till viss irritation. En bra diskussion för mig är nör man kan ta till sig, och är intresserad av, andras intryck. Utifrån det blir det betydligt intressantare att diskutera.
Och ja jag menade Ingvar Öhman.
Redigerat av laddie15, 05 November 2013 - 18:51.
Postad 05 November 2013 - 19:14
Jag kommer inte skriva så mycket då det var ett snabbt test och det var inga låtar som jag riktigt "kände" igen så kunde inte jämföra med hur jag tycker det låter här hemma med det jag har idag eller hur de "ska" låta.
Jag vill börja med att erkänna att jag hade fel i en sak, de var inte alls så fula som jag utgått från då jag sett bilder på det. Kändes riktigt välbyggda och inte alls så små som jag trodde (vilket var en besvikelse, hade gärna sett att de var riktigt minimini). Men tycker att "klassiska" stativhögtalare ser bättre ut och passar in bättre i hemmiljö.
När jag satt där så blev jag lite paff först, de lät verkligen stort. Just då kunde jag inte sätta fingret på det men jag tyckte att det lät riktigt riktigt bra. Blev lite tagen! lyssnade igenom ett par låtar och det lät bra. Det jag inte uppfattade då som jag anser nu är att de hela tiden var "lite för mycket".
Kom hem och var tvungen att sätta på systemet här hemma och lyssna (för att jämföra ljudintryck) och började analysera det jag hört i butiken.
Anledningen till att jag tycke det lät stort var basen på Stage, den spelade verkligen djupt. Gick fram till huvudenheten för att kolla så ingen sub var inkopplad. När jag tänker efter så var den hela tiden aningen för mycket, även på låga volymer och på alla låtar lät det som en sub spelade till även när det var låtar där det basen var nästintill obefintlig.
Det kändes som att alla ljuden hela tiden var lite förstärkta men framför allt basen. Som om systemet försökte göra ljudet bättre än vad det egentligen är.
Jag tycker det gav lite samma känsla som mina förra datorhögtalare Logitech Z5500. De låter "mycket/tungt" pga. att basen går på till absolut alls man spelar. Z5500 är däremot inte i närheten av ljudkvalité som Stage. Lite partyhögtalare/ungdomshögtalare över de på något sätt.
Fick inte den där känslan av att man sätter på en skiva och bara njuter av musiken utan de var hela tiden lite "ansträngande" att lyssna på.
Ska tillbaka nästa vecka med en egen skiva för lyssna på sådant som spelas hemma hos mig för att kunna göra en bättre bedömning. Kan dock säga helt utan tvekan att jag inte kommer lägga några 10k på Stage utan det blir ett par nya stativare till min HK 990 istället när det är dags.
Sen för att återgå till min sarkastiska ton jag haft lite rakt igenom.
Hur i hel***e kan man göra ett system utan fjärrkontroll. Skiter fullständigt i att det ska komma appar tillbehör som gör att man kan höja och sänka ljudet från soffan.
Man vill/ska:
Kunna sätta på/stänga av det
Höja/Sänka/Mute'a Ljudet
De hade räckt med de funktionerna, en liten snygg välbyggd fjärrkontroll!
Postad 05 November 2013 - 20:41
Hej du entusiastiska herre!Måste bara fråga vem du avser med en viss lite överentusiastisk herre. Fick idag en beskrivning av generalagenten som beskriver den kanske inte helt självklara uppgraderingen av mjukvaran.
Instruktioner_uppgradering_firmware.pdf 462.78K 34 Antal nerladdningar
Postad 05 November 2013 - 21:07
Hej du entusiastiska herre!
Bra info!!!
Anledningen till de flesta stängningar/rensningar lär ju vara att det inte har kunnat föras en saklig diskussion kring produkten. Och detta får väl utan tvekan tillskrivas en viss lite överentusiastisk herre, förvisso en i övrigt tillsynes trevlig sådan.
Tänkte mest på det med att föras en saklig diskussion kring produkten.
Postad 05 November 2013 - 21:17
Postad 05 November 2013 - 21:19
Ah, det var ju skönt, och trevligt.Nej nej, jag menade inte dig. Du tillhör några av de få som tillför nått vettigt.
Okej, ville bara veta vem du menade med "Ingejören" eftersom vi är några stycken här
Oj, ja då kan ju det där med ingenjör missförstås. Det kommer ut av att jag läste en intervju som hade rubriken; En liten intervju med ingenjör Öhman.
Postad 05 November 2013 - 21:34
Det där stämmer ju inte alls. Men det är väl på en "för hög nivå för dig att förstå".Jag vet, tonen blev tyvärr så när en och samma person gång på gång anser sig veta vad jag ska tycka eller tänka, eller hur jag upplevt ett system. Vilket han givetvis inte gör eftersom han inte känner mig. Dessutom har jag 4 gånger gett mig på att försöka förklara för personen i fråga. Tyvärr slutade det med att jag lessnade och blev vrång i tonen, ber om ursäkt.
Jösses, lite ödmjukhet skulle inte skada. Jag tror dock inte du förstår innebörden av det ordet med tanke på den domderande ton du använder när du skriver.
Klagar på att folk klankar ner på andra när du är den värsta kålsuparen själv.
Skärpning.
Postad 05 November 2013 - 21:41
Ok, en saklig diskussion kring produkten kan ju iofs. vara att säkerställa att alla parametrar har varit de allra bästa ur Stage:s synvinkel, visst.Tänkte mest på det med att föras en saklig diskussion kring produkten.
Stod de rätt, var lokalen bra, var inställningarna korrekta osv. osv. Allt detta är ju sakligt, det håller jag med om.
MEN. Alla vi som bidragit med våra intryck är ju inga duvungar precis. Vi har hört massor av hifi under högst skiftande förhållanden. Sett ur detta perspektiv blir det ju till sist skrattretande hur svårt det verkar att få till rätt prestanda med Stage.
Observera att ingen egentligen har sagt att Stage på något vis är dåliga (tror jag).
Själv skrev jag att de inte fångade mig helt enkelt. Vilket jag också skrev att väldigt lite hifi gör. Vi har alla olika preferenser helt enkelt. Det jag just nu gillar har jag, som jag nog skrev, kommit fram till förmodligen är färgat på ett för mig attraktivt sett.
Stage tror jag, som också utryckts av Halversson, är väldigt neutrala.
Postad 05 November 2013 - 21:45
Det är ju några dom har upplevt en boostad bas hos Stage. Hur upplevde du den delen av Stage?Stage tror jag, som också utryckts av Halversson, är väldigt neutrala.
Postad 05 November 2013 - 21:51
Fredrik, beröm mig! Jag var ju där nu igen och skulle lyssna stage, men tekniken strulade. Gick inte att få igång något.
Hur knäckt vart du på en skala?
Postad 05 November 2013 - 21:58
Vid tillfället jag lyssnade stod Stage väldigt öppet, inte nära till någon vägg någonstans. Kanske därför upplevde jag dem nog ganska neutrala hela vägen faktiskt. Men de lät i mina öron också ganska små, och inte så livliga. Men så är jag också svårt förtjust i SA, så mina referenser är kanske inte så neutrala, vad vet jag?Det är ju några dom har upplevt en boostad bas hos Stage. Hur upplevde du den delen av Stage?
Jag är medveten om att mina omdömen ser rätt annorlunda ut mot andras. Kanske ÄR Stage ovanligt lättpåverkade av olika miljö/placering.
Postad 05 November 2013 - 22:17
Ni som lyssnat på Stage vid olika tillfällen och miljöer. Vad anser ni, har det låtit väldigt olika från gång till gång?Kanske ÄR Stage ovanligt lättpåverkade av olika miljö/placering.
Det är för övrigt alla dessa delade meningar som är det största anledningen att jag blir nyfiken på Stage. Tro hur man själv kommer att uppleva dessa små omtalade rackare.
Postad 05 November 2013 - 22:37
Jag pillade själv på deras dator och vi testade både med gamla och nya datorn, så lite knäckt var jag väl efter 90 minuter...Hur knäckt vart du på en skala?
Postad 05 November 2013 - 22:53
Skulle vara intressant att se hur lika/olika folk skulle uppleva det vid samma lyssningstillfälle också. Zartok och hans polare hade ju förvisso liknande upplevelser vid den lyssningen.Ni som lyssnat på Stage vid olika tillfällen och miljöer. Vad anser ni, har det låtit väldigt olika från gång till gång?
Det är för övrigt alla dessa delade meningar som är det största anledningen att jag blir nyfiken på Stage. Tro hur man själv kommer att uppleva dessa små omtalade rackare.
Men där var ju något fel, eller kanske flera. Den anläggningen verkade ju ha packat ihop helt senast(idag?).
Överhuvudtaget verkar produkten inte färdig. Kanske bättre att ta det lite lugnt med vidare leveranser och en gång för alla se över alla buggar. Att låta kunden upptäcka och åtgärda felen är inte juste.
Dessutom skulle Stage må bra av att värsta stormen efter den usla reklamen bedarrar.
Snart är det gammalt och förlåtet och folk tar Stage för vad det är, då också förhoppningsvis fullt fungerande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
4
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 *
51 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?