Jag älskar infuse, skulle lätt betala 70 kr per år för det. Har dock just köpt den nuvarande för 109 kr. Måste man uppgradera då? Tycker den har alla funktioner jag kan drömma om!
![]() |
![]() |
![]() |
1 699:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 22 november 2016 - 19:58
Jag älskar infuse, skulle lätt betala 70 kr per år för det. Har dock just köpt den nuvarande för 109 kr. Måste man uppgradera då? Tycker den har alla funktioner jag kan drömma om!
Måste och måste det är väl något du själv får avgöra genom att jämföra skillnaderna.
Postad 22 november 2016 - 20:39
Enligt infuse egna supportforum har alla som postat där problem med att det inte går att uppdatera/uppgradera befintlig version.
Jag kommer däremot att köra ver. 4.3 så länge den fungerar...
Redigerat av r_o_n, 22 november 2016 - 20:40.
Postad 23 november 2016 - 18:30
Brukar alltid säga att det finns ingen anledning att köpa nytt on det man har fungerar.
Jag köpte Infuse 5 och gillar startsidan bättre, med senast visat och nyligen tillagt.
Prestandan är klart mycket bättre i 5:an än 4:an men 4k stöd känns lite överdrivet när man inte kan spela upp det.
Att betala för Infuse tycker jag är en självklarhet, de som jobbar med uppdateringar behöver tjäna en slant.
Postad 23 november 2016 - 19:17
Brukar alltid säga att det finns ingen anledning att köpa nytt on det man har fungerar.
Jag köpte Infuse 5 och gillar startsidan bättre, med senast visat och nyligen tillagt.
Prestandan är klart mycket bättre i 5:an än 4:an men 4k stöd känns lite överdrivet när man inte kan spela upp det.
Att betala för Infuse tycker jag är en självklarhet, de som jobbar med uppdateringar behöver tjäna en slant.
Visst, men de tog i rejält i pris gällande ver 4.x. 12 dollar vad det nu är i SEK, är vad jag betalade i somras, nu ska jag betala en gång till.....för en app. De fläskade på rejält på ver 4.x troligtvis för de rean då skulle göra det de gjort nu.
Svinaktigt iaf.
Postad 23 november 2016 - 21:02
Glömde ju att fråga men misstänker att det är 32gb som ingår eller?!
Sorry, fel tråd!
Redigerat av Crazyberra, 23 november 2016 - 21:07.
Postad 25 november 2016 - 11:31
Inga Apple TV 4 på Black Friday. Endast Ica som har sänkt 32 Gb-versionen med 200 kr, vilket de har gjort hela veckan.
En fråga: behöver man 64 Gb om man räknar med att ladda ned en del spel till barnen?
Postad 25 november 2016 - 11:58
Inga Apple TV 4 på Black Friday. Endast Ica som har sänkt 32 Gb-versionen med 200 kr, vilket de har gjort hela veckan.
En fråga: behöver man 64 Gb om man räknar med att ladda ned en del spel till barnen?
Behöver och behöver...... Jag sitter på 64 GB, men kan inte påstå att jag laddat ned så supermånga spel till den. Grabben föredrar att spela på PS3 och PS4, och utbudet på "bra" spel till ATV4 är väl sådär... Jag skulle tippa på att du klarar dig med en 32 GB fram tills dess det kommer en ATV5.
Postad 25 november 2016 - 13:18
Personligen anser jag att det inte behövs för räkna med att varje spel får inte vara större än 200MB
Varje spel får sen i sin tur ladda ner mer data men något som sedan försvinner när man stänger av spelet.
Förstår inte hur Apple tänkte här riktigt.
Postad 25 november 2016 - 13:46
Personligen anser jag att det inte behövs för räkna med att varje spel får inte vara större än 200MB
Varje spel får sen i sin tur ladda ner mer data men något som sedan försvinner när man stänger av spelet.
Förstår inte hur Apple tänkte här riktigt.
Då kanske det ändå kan vara värt ett besök på Maxi, nu när ICA bara tar 1299 för 32Gb.
Postad 25 november 2016 - 14:49
Skillnaden är väl inte så stor, så idag hade jag nog valt en 64GB. Min 32GB kostar som dagens 64GB...
Enligt infuse egna supportforum har alla som postat där problem med att det inte går att uppdatera/uppgradera befintlig version.
Jag kommer däremot att köra ver. 4.3 så länge den fungerar...
Nu har jag gett hig med. Tog inte så lång tid att ändra sig. Har startat en prenumeration på infuse.
Däremot är det inte någon märkbar skillnad på ver. 4.3 och 5.0, inte i nivå med hur Firecore lyfte den i reklamen iaf...
Postad 25 november 2016 - 14:54
Skillnaden är väl inte så stor, så idag hade jag nog valt en 64GB. Min 32GB kostar som dagens 64GB...
Det är ju det att ICA har sänkt 32an till 1299 under Black Friday-veckan. 64an är inte sänkt så just nu är skillnaden rätt stor.
Postad 25 november 2016 - 15:23
Det är ju det att ICA har sänkt 32an till 1299 under Black Friday-veckan. 64an är inte sänkt så just nu är skillnaden rätt stor.
Ok, då lär nog en 32GB räcka, jag har inte fyllt min, trots 8-10 spel och 25-30 appar.
Postad 25 november 2016 - 15:35
Ok, då lär nog en 32GB räcka, jag har inte fyllt min, trots 8-10 spel och 25-30 appar.
Mellanskillnaden räcker dessutom till en tredjeparts handkontroll.
Postad 25 november 2016 - 15:38
Mellanskillnaden räcker dessutom till en tredjeparts handkontroll.
Apropå handkontroll, vilken är bäst alternativt mest prisvärd?
Postad 25 november 2016 - 15:48
Eftersom troligtvis ingen har testat alla kan man bara gå efter tester.
Jag har en Steelseries Nimbus som jag tycker är bra.
Som inte är så dyr heller.
https://www.prisjakt...t.php?p=3418644
Postad 25 november 2016 - 15:51
Steelseries Nimbus, 549kr hos Elgiganten.
Postad 25 november 2016 - 15:53
Jag tror det är den som Apple själva säljer så den är rimligen testad att funka ultimat.
Postad 25 november 2016 - 15:56
Nu har jag gett hig med. Tog inte så lång tid att ändra sig. Har startat en prenumeration på infuse.
Däremot är det inte någon märkbar skillnad på ver. 4.3 och 5.0, inte i nivå med hur Firecore lyfte den i reklamen iaf...
Kan titta på film som är lagrad på Google Drive, hur bra som helst.
Postad 25 november 2016 - 15:59
Jag tror det är den som Apple själva säljer så den är rimligen testad att funka ultimat.
Har en själv så jag kan intyga att den fungerar bra.
Kan titta på film som är lagrad på Google Drive, hur bra som helst.
Förstår inte vitsen med det
Postad 25 november 2016 - 16:04
Har en själv så jag kan intyga att den fungerar bra.
Förstår inte vitsen med det
Ett enkelt sätt att se på film på landstället samt dela filmer med vänner och bekanta.
USB hårddiskar är ju historia liksom cd,dvd och bluray skivor.
Ursäkta för att gå off-topic.
Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 25 november 2016 - 16:06.
Postad 25 november 2016 - 16:07
Ett enkelt sätt att se på film på landstället samt dela filmer med vänner och bekanta.
USB hårddiskar är ju historia liksom cd,dvd och bluray skivor.
Något som kräver internetuppkoppling eller hur?
Då anser jag Plex vara det bättre alternativet får då kan man sänka kvalitet beroende på om man har långsam uppkoppling eller begränsad data.
Postad 25 november 2016 - 16:09
Som sagt, det är Steelseries Nimbus. Köpte min på Apple store på Väla köpcentrum utanför Hbg...
Postad 25 november 2016 - 19:48
https://www.prisjakt...t.php?p=3418644
Tack för det, då kör vi på en sådan!
Postad 26 november 2016 - 16:38
Postad 26 november 2016 - 16:41
Nu blev det köp på Maxi! Fråga: törs man ladda fjärren med 2.1 A-laddaren från iPad eller måste man ladda med den lilla 1A?
Jag laddar den normalt med datorn och vad jag förstår är det samma uteffekt.
Postad 26 november 2016 - 16:59
Tror en dator bara ger 500 mA ut på USB.Jag laddar den normalt med datorn och vad jag förstår är det samma uteffekt.
Edit: kan laddas från dator eller med iphone eller ipad-adapter.
https://support.appl.../sv-se/HT205384
Redigerat av agpath, 26 november 2016 - 17:01.
Postad 26 november 2016 - 17:19
Tror en dator bara ger 500 mA ut på USB.
Edit: kan laddas från dator eller med iphone eller ipad-adapter.
https://support.appl.../sv-se/HT205384
USB 3 ger mer än så
Postad 26 november 2016 - 18:20
USB 3 ger mer än så
Ja, USB 3.0 kan ge 900 mA. Fortfarande mindre än en iphone-laddare.
Postad 26 november 2016 - 18:26
Redigerat av Mrossianolsson, 26 november 2016 - 18:27.
Postad 26 november 2016 - 19:21
Ja, USB 3.0 kan ge 900 mA. Fortfarande mindre än en iphone-laddare.
Så tolkar inte jag detta.
In the USB 1.0 and 2.0 specs, a standard downstream port is capable of delivering up to 500mA (0.5A); with USB 3.0, it moves up to 900mA (0.9A). The charging downstream and dedicated charging ports provide up to 1,500mA (1.5A).
Postad 26 november 2016 - 20:31
Så tolkar inte jag detta.
Då måste du veta vilken port du sätter den i. "Dedicated charging ports"
Postad 26 november 2016 - 20:51
Postad 26 november 2016 - 21:23
Då måste du veta vilken port du sätter den i. "Dedicated charging ports"
Spelar ingen roll vilken USB-port man ansluter en iPhone för att ladda.
Alla portar ger upp till 2100mA och det är på en MBPr 13" mitten 2014.
Något du kan se på denna skärmdump.
Skärmavbild 2016-11-26 kl. 21.10.48.png 206,37K
0 Antal nerladdningar
Fjärrkontrollen däremot drar 900mA något som jag drar slutsatsen att den inte behöver mer.
Något du kan se på denna skärmdump (av någon anledning namnge den som en kortläsare men det är fjärrkontrollen)
Skärmavbild 2016-11-26 kl. 21.12.45.png 88,11K
1 Antal nerladdningar
Så fjärrkontrollen kommer aldrig ta mer än 900mA oberoende om man laddar från datorn eller en iPhone/iPad laddare.
Sitter och testar appar för fullt. Hade förhoppningar om Magine. Men wtf? Osynkat eller dubbelt ljud. Ingen catch up. Och hur tusan byter man kanal? Det är bara Svt1 som går!
Svep upp eller ner på fjärrkontrollen så kan du sen byta kanal.
Postad 26 november 2016 - 23:04
Sveper man nedåt så får man fram kanalerna! Och man kan även trycka på "plattan" och svepa åt sidorna för att ändra kanaler
Postad 26 november 2016 - 23:42
Så länge det är 5 V så kan det vara 100 A. Det är den mottagande enheter som bestämmer hur många A det blir. Som ett exempel, har du en lampa hemma i ett 230V uttag som har en effekt på 10 W så ger det 0,043 A. Inte 10 A som en normal säkring ger.
Helt korrekt, det är fascinerande att läsa dessa "laddfrågor" om och om igen när ingen grubblar ett dugg på 220 V grejorna som används dagligen...från energislukande dammsugare till en lågenergilampa

Postad 27 november 2016 - 01:16
Sitter och testar appar för fullt. Hade förhoppningar om Magine. Men wtf? Osynkat eller dubbelt ljud. Ingen catch up. Och hur tusan byter man kanal? Det är bara Svt1 som går!
Svt, ja, eftersom det är en betalapp om man vill se fler kanaler....
Postad 27 november 2016 - 10:46
Jag menade på Magine.Svt, ja, eftersom det är en betalapp om man vill se fler kanaler....
Precis, men likväl så finns det batterier tex som är märkta "får laddas med max 1A laddare".Helt korrekt, det är fascinerande att läsa dessa "laddfrågor" om och om igen när ingen grubblar ett dugg på 220 V grejorna som används dagligen...från energislukande dammsugare till en lågenergilampa
.
Jo, men senare så funkade det precis så och även ljudet rättades till. Måste varit något tillfälligt strul med tjänsten som opassligt nog visade sig bara för att jag startade den för första gången. Men nu vill jag se att den funkar över tid så ska jag fundera på om det är värt att betala för några kanaler. Tex Disney åt barnen som blir mycket billigare här än via Boxer.Sveper man nedåt så får man fram kanalerna! Och man kan även trycka på "plattan" och svepa åt sidorna för att ändra kanaler
Redigerat av agpath, 27 november 2016 - 10:46.
Postad 27 november 2016 - 12:38
Jo, men senare så funkade det precis så och även ljudet rättades till.
Tydligen inte först eftersom du ställde frågan
Postad 27 november 2016 - 19:41
Tydligen inte först eftersom du ställde frågan
Precis och eftersom den buggade innan jag ens hade sett hur den ska funka blev jag rätt förvirrad. Idag har den annars funkat.
Postad 30 november 2016 - 20:07
Hej. Har haft en ATV4 sedan några veckor.
Den har funkat bra och jag är nöjd.
I går fick jag dock hem en ny tv (4K) och drog ikväll igång ATV4:an till den när jag skulle kolla hockey på CmorePlay.
Vid första anblicken blev jag helt paff över hur bra bilden var. Alltså extremt mycket bättre än jag hade på min 1080 plasma.
Dock så skulle det så klart inte vara så härligt som jag först upplevde det då den med ett mellanrum på ca 6 sekunder börjar hacka i ca 2 sekunder. Hackandet är typ som att den går ner i 10 fps. Dom övriga 6 sekunderna så flyter bilden läskigt bra.
Provade att ställa om videosignalen från ATV till 1080p 50hz istället för auto.
Hackandet slutade, men tyvärr även så WOW-upplevelsen. Kan inte sätta fingret på det men jag blev av med både det extrema flytet samt den extremt klara bilden. Säger inte att bilden är dålig på 50hz (ungefär som min gamla tv), men inte alls som dom 6 sekunder som är grymma.
Nån som har nån aning om vad som händer här? Kan ju knappast tänka mig att den perfekta videoströmmen inte skall kunna gå att bibehålla hela tiden?
Tacksam som alltid för svar
Postad 30 november 2016 - 21:46
Nån som har nån aning om vad som händer här? Kan ju knappast tänka mig att den perfekta videoströmmen inte skall kunna gå att bibehålla hela tiden?
Tacksam som alltid för svar
Personligen upplever jag ingen skillnad på bildkvalitén oavsett inställt hz. Men däremot har jag den inställt på 50hz just för flytet..
Postad 01 december 2016 - 08:52
Personligen upplever jag ingen skillnad på bildkvalitén oavsett inställt hz. Men däremot har jag den inställt på 50hz just för flytet..
Beror lite på app. Vad jag vet så är det 50 Hz på HBO, Viaplay och SVT Play, så därför kör jag med det istället för Auto. Netflix tror har variabelt beroende på var filmen är producerad (men osäker på det).
Kan påminna om att "auto" innebär att den högsta frekvens som TVn kan ta emot skickas, dvs det blir i princip då alltid 60hz.
Postad 01 december 2016 - 09:06
Upplevde mitt första riktiga strul med ATV 4 igår. Mitt wifi började strula så att den tappade kontakten. Var tvungen att starta om för att få igång den igen. Efter omstart så hade både Netflix och Magine loggat ur. Viaplay och HBO var visserligen fortfarande påloggade, men ikonsekvent och lagom irriterande. ATV 3 loggade aldrig någonsin ur en app vid omstart eller strömlöst. Bugg?
Postad 01 december 2016 - 17:42
Vilka appar har jag sämre bild på då?
Vi vet inte vilka appar du har installerade.
Postad 01 december 2016 - 18:58
Den enda återkommande buggen jag har är när jag strömmar Amazon Prime från min iPad till ATV. Efteråt så fungerar inte Netflix tills jag startar om AppleTVUpplevde mitt första riktiga strul med ATV 4 igår. Mitt wifi började strula så att den tappade kontakten. Var tvungen att starta om för att få igång den igen. Efter omstart så hade både Netflix och Magine loggat ur. Viaplay och HBO var visserligen fortfarande påloggade, men ikonsekvent och lagom irriterande. ATV 3 loggade aldrig någonsin ur en app vid omstart eller strömlöst. Bugg?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar