man byter nog glugg för ofta:) funderar på om man klarar det själv eller om man förstör mer en man gör nytta:)
Postad 20 January 2012 - 09:27
man byter nog glugg för ofta:) funderar på om man klarar det själv eller om man förstör mer en man gör nytta:)
Postad 20 January 2012 - 09:29
Lite rädd är man ändå då jag hört om folk som repat sina (tänk tvättsvamp på skitig bil) osv. Läste ett tips där det var nån som sa att han brukade spola väggarna i badrummet med varmt vatten för att binda dammet och ta det till golvet. Sen efter 5-10 minuter gjorde han ren kameran där inne.
Redigerat av overhard, 20 January 2012 - 09:31.
Postad 20 January 2012 - 09:42
Angående att hitta skit på sensorn är det väl lättast att bara skjuta på minsta bländaren rätt upp i taket eller något
Postad 20 January 2012 - 09:53
Tack mega-x! Cool bild.Mycket fin bild. även den andra som du hade beskurit med bara din son på.
en bild sen jag var ute med min arbetskompis och fotade tror inte jag lagt upp denna innan.
Fin bild där. Även om jag kanske inte blir lika upphetsad som Mikael över gluggen, men fin bild.Testade mitt nya stativ idag.. har inte haft något innan.. så det fick bli en bild på objektivet
Ingen ville ställa upp på några foto
DSC_46431 by Ronny Olsson, on Flickr
Aha, kanske dags att kolla detta. Fast så länge man inte märker något så är det väl kanske ingen fara. Fin bild förresten, härlig bokeh.Men tack då! Jag har sett (inte i den här bilden men i några andra) att detta är ett utmärkt sätt att ta reda på om man har en massa sensordamm i sin kamera. Trodde förut att prickarna bara syndes om man bländade ner till typ f8 eller mindre, men om man fokuserar på närgränsen och fotar bokehlampor och exponerar för ljuset (så blobbarna inte blir överexponerade), då framträder prickarna hur tydligt som helst.

IMG_4949 by b.lok, on Flickr
Postad 20 January 2012 - 11:10
</p><br />
<a class="bbc_url" href="http://www.flickr.co...oy/6722394339/" rel="nofollow external" title="Extern länk">IMG_4949</a> by <a class="bbc_url" href="http://www.flickr.co...ilhouette_boy/" rel="nofollow external" title="Extern länk">b.lok</a>, on Flickr<br />
<p>Grym bild. Fint komponerad och snygga detaljer, gillar båten därborta den tillför mycket till bilden tycker jag </p>
<p> </p>
<p> </p>
<div>
</div><div>Untitled by _Downfall_, on Flickr</div>
Postad 20 January 2012 - 11:27
Missade denna. Häfigt! Tycker att den blev riktigt bra.Kanske tog jag i lite för mycket på denna?
IMG_9697 by Olohaha, on Flickr
Riktigt fint konverterad! Bra där.
Dubbeltack!Ja snyggt knobloch, perfekt
Det blidde nåt fel med texten i ditt inlägg, men bilden var det inget fel på.Grym bild. Fint komponerad och snygga detaljer, gillar båten därborta den tillför mycket till bilden tycker jag
<div></div>
<div>Untitled by _Downfall_, on Flickr</div>
Tack!
Tack desamma! Gullig bild.riktigt bra
uppställning
Postad 20 January 2012 - 15:45
Apropå nåt helt annat. Har funderat på en sak. Finns det möjligtvis behov av en [Dagens bild] Tema: Svartvitt-tråd? Det är ganska många som lägger upp svartvita bilder. Men å andra sidan kan man ju göra det i vilken bildtråd som helst, bara det är ett motiv som passar trådens tema. En sådan tråd skulle ju i och för sig bli som Dagens bild-tråden med skillnaden att det endast är svartvita bilder som läggs upp där.
Bra idé, eller totalt onödigt?
Postad 20 January 2012 - 15:46
Postad 20 January 2012 - 15:50
Postad 20 January 2012 - 15:56
EDIT: Sådär då...
Redigerat av knobloch, 20 January 2012 - 15:59.
Postad 20 January 2012 - 16:10
Fint Grokken och Knob!
Postad 20 January 2012 - 17:05
Postad 20 January 2012 - 19:01
Tack :-)Just ja, fin bild Micke. Ser ut som att han har svårt att välja vilken han ska leka med eller nåt.
Postad 21 January 2012 - 10:34
700_3090-3.jpg 195.5K
4 Antal nerladdningarEDIT: Redigerade om bilden.
Redigerat av overhard, 21 January 2012 - 23:13.
Postad 21 January 2012 - 11:47
Johan: Tycker det är en riktigt bra bild, men vinjetteringen stör mig lite, iallafall uppe i vänstra hörnet, antar att det ä rnågot mörkt där redan? Kan de funka om du tar gradient tool i LR och drar snett ner med en lite ljusare exponering?
Postad 21 January 2012 - 11:51
Postad 21 January 2012 - 11:53
Postad 21 January 2012 - 17:30
Ja den var bra, ville inte beskära riktigt så mycket, tyckte man förlorade för stor del av bilden. men den blev ganska fräck iallafall. jo jag såg dt gröna sen när jag la upp den på nytt. ska jag vara ärlig så hade jag inte riktigt tid och försöka mig på det hade en gnällpelle bredvid mig. Sen har jag inte sett att du skrivit på min bild mera sen nu, men ska föröka mig på det sen om jag lyckas.+1 som f*n!
Riktigt fint.
Megax: Nåt sånt här tänkte jag i mitt huvud, men jag kan inte säga att det blev bättre än ditt exempel.
Men jag gillar nog din beskurna variant mer iaf. Försök få bort det gröna i bilden, fringing eller vad det kallas. Finns verktyg för det i Camera Raw har jag för mig.
Jag köpte en sån där svabb med vätska till min D90 och testade. 2 av 4 svabbar användes och resultatet blev 90% perfekt. några svaga prickar kvar, men det kan jag leva med. Så jag ska nog våga mig på en rengöring av D700 också, men jag kanske offrar en svabb på ett objektivfilter först för att se så det inte blir nåt skit kvar av vätskan...
Lite rädd är man ändå då jag hört om folk som repat sina (tänk tvättsvamp på skitig bil) osv. Läste ett tips där det var nån som sa att han brukade spola väggarna i badrummet med varmt vatten för att binda dammet och ta det till golvet. Sen efter 5-10 minuter gjorde han ren kameran där inne.
När ser man att det är dax för en rengöring.av sensorn? jag fick 3 år på att lämna in kameran till nikon så dom rengör den gratis åt mig, hade tänkt använda det iallafall innan den års-perioden går ut.
Postad 22 January 2012 - 01:39
Mycket fin bild! Hade nog gärna sett lite mer himmel, genom att kanske croppa bort lite förgrund (den är för mörk för att synas) så horisonten ligger kring 1/3.Fina bilder på denna sida, gillar dina speciellt mye que!
Idag var de en klockren solnedgång, Missade det mesta då jag satt i bilen hem från svärföräldrarna och beskådade det hela, hann väl med 8-10 bilder innan de blev mörkt.
Untitled by p.bergkvist, on Flickr
Intressant perspektiv. Vet inte om jag gillar valet av fokuspunkt dock.Trevlig bild Micke!
700_3090-3.jpg 195.5K 4 Antal nerladdningar
EDIT: Redigerade om bilden.
Postad 22 January 2012 - 08:08
Mysig bild Micke.
Helgen är till för att ladda batterierna, så här har man laddat upp...
700_3105.jpg 147.52K
5 Antal nerladdningar
Postad 22 January 2012 - 14:17
Helgen är till för att ladda batterierna, så här har man laddat upp...
Helt korrekt =)
Trodde du också var sponsor till GP men såg sedan att du hade andra märken bland din samling.
undrar inte om du har nåt mer batteri mer än mig trots allt
här ser ni en sponsor till GP iallafall
GP.jpg 403.61K
5 Antal nerladdningar
Postad 22 January 2012 - 20:59
Postad 22 January 2012 - 22:12
EDIT: Redigerade om bilden.
Gillar kompet på båda dessa.En känd men ack så ointressant trappa
IMG_9727 by Olohaha, on Flickr
Fin
Grymt fångat que! Den blev ju jättefin! Gillar tonen, kompet och... bakgrunden, eller vad man ska säga. Färgerna hänger i alla fall ihop på ett bra sätt.Fick en serie bilder på sidensvansar idag

Nai Yang market #2 by b.lok, on Flickr
Postad 22 January 2012 - 22:58
QUE: Hade visst missat bilden på stenarna. Grymt stilren och vacker.
Redigerat av overhard, 22 January 2012 - 23:02.
Postad 23 January 2012 - 00:10
Grym bild que, gillar också dina båda bilder med dimm inslag!Fick en serie bilder på sidensvansar idag
5003DSC_8263_forum.jpg 400.58K 11 Antal nerladdningar
Postad 23 January 2012 - 08:17
Bra trappbild Malko
Gillar basketkorgbilden overhard

Untitled by _Downfall_, on Flickr
Redigerat av GroKKen, 23 January 2012 - 08:19.
Postad 23 January 2012 - 08:19
Postad 23 January 2012 - 13:31
Ett litet tips för de som använder flickr, tydligen så ska Picnik läggas ner i april. Men som en avskedspresent så finns nu alla premium-funktioner tillgängliga för alla. Hehe.. kanske inte så många som använder picnik, men jag gör det ibland faktiskt, och det kan väl inte skada att tipsa om detta.
Det är ju faktiskt ett tips för de som inte använder flickr också, man kan använda deras redigerare direkt via picnik.com. Det ser lite B ut, men funkar faktiskt ganska bra.
Postad 23 January 2012 - 20:13
Fint där Que! ser nästan målad utFick en serie bilder på sidensvansar idag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

12 bilder

12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?