Bli inte för glad nu...
Din penis kommer fortsätta vara jätteliten.
Jag som hoppades så
Får göra som dig helt enkelt och skaffa mig ett par Rumble 8'or som kompensation
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 17 August 2012 - 11:10
Jag som hoppades så Får göra som dig helt enkelt och skaffa mig ett par Rumble 8'or som kompensation Postad 17 August 2012 - 16:18
Du skriver att du har plats för två, men funderar på att köpa en 660.. Betyder det att du har en budget på 5500 eller 11000...? Postad 17 August 2012 - 16:30
Jag kan tänka mig två subs, börjar med en. Den kostar bara ca 3800 från schlauershoppen dock, så det blir 3800 eller 7600
Redigerat av Unregistered295546cf, 17 August 2012 - 16:31. Postad 17 August 2012 - 16:55
Tja... oavsett så är ju två bejsers en början till vettig basåtergivning. Ska man ha en enda anser JAG att man lika gärna kan skita i det.
Postad 17 August 2012 - 17:06
Fyra basar? Hur placerar jag dem isåfall? Hur kopplar jag det till receivern? Med separat slutsteg?
Postad 17 August 2012 - 17:10
y-splittar kopplar man med. Eller om det är passiva bejsers så får man köra dem i serie eller parallellkoppling på steget.
Placering? Det kräver nog ett samtal. Ring mig. 0730203018 Postad 17 August 2012 - 18:44
Två basar tycker jag är minimum. Fyra är betydligt bättre. Över det händer det inte så mycket...
Kan du bygga själv ? Postad 17 August 2012 - 20:00
Sålänge det finns guider eller artiklar så ska jag nog klara av det. Såvida det inte är såpass avancerat som i era byggen
Postad 17 August 2012 - 20:03
Det är beundransvärt hur ödmjuk och hjälpsam du är komorok, all heder till dig Postad 17 August 2012 - 20:06
Det är inte så avancerat att bygga en låda och klämma i ett element. Hemligheten ligger i att det ska vara rätt element i rätt låda. Postad 17 August 2012 - 20:24
För två år sedan hade jag inte hållit med om detta. men idag så känner jag likadant, jag kan själv aldrig använda bara en sub längre. Men som sagt allt ligger i betraktarens öron Postad 17 August 2012 - 20:57
Det där håller jag inte med om alls, om du istället skriver att " Om du kan placera två moduler optimalt så är det att föredra istället för en" Mina två står ju knappast optimalt, och en ensam optimalt placerad spelade snyggare och mätte sjukt bra. Men tyvärr helt omöjligt att ha placerad så. Postad 17 August 2012 - 21:16
Med en bas i vardera främre hörnet kommer man automagiskt undan halvvågstesonansen mellan sidväggarna. Den fula resonansen blir svår att undvika med en ensam bas.
Placerar man dem en fjärdedel av rummets bredd in från sidväggarna undviker man helvågsresonansen också. Det blir också svårt med en bas. Jo.... sen kan man ju placera basar hur dumt som helst, men det frågades ju om placering och jag bad den frågande att ringa mig för att det blir drygt att förklara allt i ett inlägg.... Ny står jag ändå här med tum(dum)reglerna. Verkligheten är mer komplicerad än detta. Rum är inte enbart mått. Postad 17 August 2012 - 23:00
Ja det blev faktiskt skitbra!
Ska åka och fixa ett väggfäste till plattisen och klämma in den mellan dämpet så att duken går ner framför den också. Postad 17 August 2012 - 23:08
Grymt Palle!
Sen är det bara att byta ut Supra kabeln mot de absolut dyraste nordost högtalarkablarna som finns så är du hemma (smslån) Redigerat av Unregistered95265801, 17 August 2012 - 23:10. Postad 17 August 2012 - 23:17
Jävlar vilken snygg Colaflaska! vars har du köpt den? Postad 17 August 2012 - 23:21
Haha, nej nu får det räcka med inköp på ett tag, det har varit ett tuff tid för ljud och bildkontot det senaste året...
Har bara en liten grej kvar. @spuj, ja visst blev det?! Dukkasetten gjorde sig bättre i vitt!
Svalander.se, den skulle tydligen vara välsignad av självaste Svalander himself!!! Postad 17 August 2012 - 23:26
Mm känner igen det där, får vara bra på hårdvarufronten för min del med nu - förutom diffusorerna som jag väntar.
Du verkar ju ha fått till det riktigt schysst och har ett kompetent system så nu är det dags för dig att släppa limflaskan och sätta dig ner och njuta lite också Postad 17 August 2012 - 23:34
Tänk om det vore så roligt, känns som att det finns en miljon saker till man vill göra i rummet innan man kan känna sig "klar", funderar på lite draperier för att få till både mörkläggning och för att få bort lite efterklang i rummet, måla basabsorbenterna, få upp dämp på sidoväggarna i fram.. osv osv...
Postad 17 August 2012 - 23:36
Jag skickade ett mail till honom och frågade om han trodde att den skulle gå att få blank !!
http://www.tradera.c...02429_161675620 Postad 17 August 2012 - 23:38
Postad 17 August 2012 - 23:46
Mörkläggningsgardiner svarta på Ohlsson's tyger rekommenderas, inte Ikeas så kallat mörkläggningsgardiner....det övriga är ju bara lite färg och spik så är du klar Postad 18 August 2012 - 00:05
Postad 18 August 2012 - 07:31
Detta är väldigt avancerat, vad har jag gett mig in i!
Komorok: Jag slår dig en pling så fort jag är klar/fått hem färdiga bejsers Postad 18 August 2012 - 08:16
Så svårt är det inte, men det vore bättre om du ringde innan du köpt bejsers.
Postad 18 August 2012 - 08:49
Never ending hobby, det är en sak som är säker Postad 18 August 2012 - 09:03
Japp, jag trodde det skulle räcka med pi60s. Den tron fick jag äta upp. Sen trodde jag inte att jag var en sådan där person som spelade starkt. Den fick jag också äta upp. Jag undrar om nya bassystemet räcker. Den borde räcka, men jag lär väl bottna den med. Suck. Niklas; det tar nog aldrig slut.
Postad 18 August 2012 - 09:46
Frontarna och bottendelen tror jag nog du har hittat rätt på iaf, men det finns ju alltid att göra med rummet, för även om det kommer blir skitbra så kommer det alltid kunna bli bättre i ett helt dedikerat rum, kommer alltid finnas lösningar/funktioner som kan bli bättre osv osv.
Postad 18 August 2012 - 10:59
Klart du kommer bottna dom ? Det är självklart. Du kommer leta upp dom elakaste filmerna och den elakaste musiken och kolla var gränsen ligger. Gränsen lär dock ligga så förbannat högt att du bara kommer gå över den när du testar systemet. Vid "normal" lyssning (tom vid vår syn på normal I ditt fall tror jag att det är grannarna som kommer att begränsa. Postad 18 August 2012 - 12:31 Känner tyvärr igen mig...Men har än så länge inte gått över gränsen. Bara en tidsfråga tills man sitter och skissar på nästa system. Postad 18 August 2012 - 22:21
Hemkommen ifrån Liseberg, kunde ju inte lämna stället utan att ha provat atmosphere.
DAMN säger jag, jag vrålade som en jävla tok tills all luft i lungorna var slut. Helt galen attraktion! Man känner att man lever Postad 19 August 2012 - 01:48
Själv var jag nära att hamna i slagsmål ikväll.. Inte min starkaste gren kanske..
Var i grannbyn där jag inte känner en kotte. Polarnas taxibilar till en annan grannby hade redan kommit och hämtat dom. Satt där helt ensam. Då kommer en kille och springer ifatt ett par som är på väg hem. Han tar tag i henne och kallar henne för ett ord som börjar på F, som man inte kan skriva på MHB, och lyfter näven och ska slå till henne. Han missar... Hennes kille går åt sidan och ställer sej och tittar på. Farbror bagare springer fram och suger tag i killens krage och säjer åt honom att hans mamma har uppfostrat honom dåligt, och att man ALDRIG slår en tjej, slänger iväg honom så han ramlar, och säjer åt honom att han har tre sekunder på sej att gå innan han blir brutalt misshandlad.. Som tur var gick han... Det brann en säkring.. Jag är inte van med det... Redigerat av Bakerman, 19 August 2012 - 01:50. Postad 19 August 2012 - 08:08
Bra där Bagarn! Civilkurage!!! Själv är jag en feg j@vel som inte hade vågat reagera i samma situation. All heder åt dig! Och skönt att han gick sin väg så du slapp basa till honom.
Postad 19 August 2012 - 08:52
Killen som sprang i kapp henne var väl antagligen hennes riktiga kille som fick ett spel när hon skulle hem och sexa sig lite med en annan kille, får hoppas att det var så med tanke på hans lama beteende iaf.
Bra att du sa ifrån! Postad 19 August 2012 - 09:12
Kunde dock slutat i katastrof, hans 10 polare som skickat iväg han för att dra igång en fight kommer fram bakom hörnet och hjälper till. En smäll eller två överlever man ju, men knivar och tillhyggen samt hoppa på den som ligger ner är populärt.
Postad 19 August 2012 - 09:24
Helt rätt gjort Bagarn!
Har gjort något liknande en gång, eller jahh... typ i alla fall... En gång på bussen på väg till Hemmesta så var det tre grabbar i 20-25års åldern som höll på och förde att jäkla oväsen, dom kastade fram ölburkar från där dom satt längst bak och folk flyttade sig längre fram i bussen. Chauffören vågade antagligen inte säga något (detta är på en busslinje där det bara senaste året har skett flertalet grova våldsbrott och misshandel mot busschaufförer, så dom vågar knappt göra något längre...) Rätt som det är så kommer det en glasflaska farandes, inte långt från där jag satt far den förbi och den träffade en äldre man rakt i huvudet, för att sedan sprida ölslask omkring sig på flera som satt där. Då brann min säkring och jag gick bak i bussen med flaskan i handen och frågade vem det var som "fucking kasta" (lite skämtsam i stundens hetta) för att få ett svar som förhoppningsvis var på samma nivå. Jag fick veta lite spydigt att det var killen lägst till höger, han fick då tillbaka flaskans resterande innehåll (typ halvfull) rakt över huvudet, det gillade inte hans polare som då båda tyckte att dom skulle puckla på mig. Jag sa lugnt till dom att om det kommer några fler flaskor flygandes i bussen, så kommer dom inte att ha ett helt finger kvar innan dom kommer av bussen. Jag vände mig bara om och gick tillbaka till min plats, dom gjorde inga närmanden och inga fler flaskor kom flygande. Där brann jag, det hade kunnat sluta helt annorlunda, trots att det är något som jag arbetat mycket på att inte göra och har haft problem med tidigare... att det liksom inte blir så som det borde... Men det var tur att jag kom på mig själv på väg bak i bussen med att jag inte ska gå bak nu för att köra flaskan i huvudet på någon av dom, utan för att få dom att fatta enbart. Jag verkligen hatar att slåss... konflikter och bråk av alla sorter är det värsta jag vet... har haft för mycket av det så är liksom mättad för en livstid. Så oftast när det blir slagsmål eller något sådant så skiter jag i att lägga mig i och låter dom det berör sköta det, eller så ringer jag polisen om det verkar allvarligt. Om det är vänner inblandade så vill jag bara separera på dom som bråkar. Jag har tagit emot många smällar utan att slå tillbaka för att jag inte vill, jag vet vart den vägen leder och det är inge kul att vara där... Men om det är något jag inte tål så är det folk som beter sig som idioter och ska börja slåss med andra och på fega villkor. Som en gång då en vän till mig, helt oprovocerat fick en knytnäve rakt i bakhuvudet när han stod med ryggen mot någon som tyckte han såg rasistisk ut.... Han föll som en fura och slog ansiktet i trottoaren, och sådant gör mig så jävla sned... Killen hade nog ont i käken ett bra tag efter, och det var tur att inte hans typ 7polare ville vara med och slåss, dom stod bara och skakade på huvudet åt honom och lyfta upp honom från golvet och gick iväg med honom. Dom tyckte väll han var lika dum i huvudet som alla vi andra, men jag var bra skakis där för en sekund Det finns folk som har så konstig inställning, att oenigheter och konflikter är en ursäkt för att få veva med armarna, en ursäkt för att få en adrenalinkick kanske ?! Postad 19 August 2012 - 09:28
Ja den där är läskigt... En till orsak till att hålla sig från att blanda sig i bråk, man vet ju aldrig vad folk har för dumma idéer... En del tycker att kniv är en självklarhet om det blir ett bråk, folk är så rädda! och tar till vapen "som skydd" men att det sedan gör situationen än farligare förstår dom inte... Ju fler som har kniv ju fler skaffar kniv för att "vara på samma villkor", tillslut så dör och förblöder alla i ett slagsmål i stället för att man får stå ut med lite blåtiror, värkande käkar och nackont osv... Jävligt smart att sticka hål på varandra för lite oenigheter... Fast det inser ingen av dom som bär kniv, eller så förstår dom det men tänker ändå att kniven är ett skydd för dom på något vis... Redigerat av DVD-ai, 19 August 2012 - 09:30. Postad 19 August 2012 - 09:39
Snyggt Parl ! Ser ju ritkigt vettigt ut det där, fan va kul att du börjar få ordning på det hela nu, basabsorbenter, och framväggen klar, bara sidor kvar och lite tyger så är det ju greeeeit ! Postad 19 August 2012 - 10:04
Skulle lyssna på musik och så bara, NEEEEJ !!!!!!!
vad e det nu.... det låter sjukt konstigt och lågt och basmodulerna ger inte att pust... Men det visade sig att det var strömkabeln till cr80s som hade hoppat ur, för att jag dragit i filtret och kabeln satt fast... Hade åska i natt, och tänkte naturligtvis det värsta... Postad 19 August 2012 - 10:47
Det är verkligen en helt underbar låt denna hela skivan är grym! Ytterligare en skiva till "måste ha listan", är nog uppe i över 50 skivor nu som jag vill ha, börjar blir dags att beställa något nu snart kanske så att listan krymper... Edit: Fan att jag ska behöva höra 5st inlägg på raken, segkorvar... eller är det onormalt att vara upp så "tidigt" på en söndag kanske... ? Redigerat av DVD-ai, 19 August 2012 - 10:48. Postad 19 August 2012 - 12:29
Grymt gjort bagaren och David! Så ska en riktig man agera
Själv sitter man på jobbet och sliter... Måste få iväg några beställningar på en par maskiner, är en fördel om de är färdigkonstruerade också... Postad 19 August 2012 - 12:50
Precis vad jag tänkte också. Efteråt... Jävla tur att taxin kom ganska fort efter... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |