* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 06 oktober 2011 - 07:36
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
För 6 månader sedan lämnade jag feedback om den då just släppta Android-appen och påpekade att man inte på samma kanal kan spela in två på varandra följande program vilket går utmärkt via box/webb. En snabb och enkel åtgärd i appen kan man tro. Här är vad som hänt i kronologisk ordning (nerifrån och upp). 6 månader...
############
Hej!
Ja, det har tagit längre tid än vad man först sa. Vad jag hört kommer den släppas snart.
Hälsningar
Telia
############
From: T
Sent: den 5 oktober 2011 16:05
To: Telia-Digital-tv /TeliaSonera Sverige AB /Farsta
Subject: Re: SV: SV: SV: Feedback regarding the Android-application Spela in
Händer det överhuvud taget något på den här fronten? Börjar bli aningen tröttsamt.
/T
############
On 2011-08-18 08:20, [email protected] wrote:
Hej!
Jag fick precis reda på att det blivit förseningar, men den ska komma inom närmaste veckorna.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet.
Hälsningar
Telia
############
Från: T
Skickat: den 17 augusti 2011 12:31
Till: Telia-Digital-tv /TeliaSonera Sverige AB /Farsta
Ämne: Re: SV: SV: Feedback regarding the Android-application Spela in
Hej,
och ursäkta min irritation men vilken Midsommar är det tal om? Inte den som passerade detta år i alla fall. Jag kan FORTFARANDE INTE spela in två på varandra följande program på samma kanal, något som går utmärkt på boxen och webben men INTE i Android-appen. Det är fortfarande v1.0.7 som ligger ute...
Mvh /T
############
On 2011-06-08 08:07, [email protected] wrote:
Hej T!
Jag har precis fått besked om att man kommer att rätta detta i en ny version som kommer runt midsommar.
Hälsningar
Telia
############
Skickat: den 7 juni 2011 16:18
Ämne: Re: SV: Feedback regarding the Android-application Spela in
Ingen som tar detta på allvar (v1.0.7)?
Det går INTE att spela in två på varandra följande program om man i boxens inställningar har marginal pålagt på sina inspelningar. Det fungerar i boxen ock på webben men INTE i Androidappen.
Inspelningar som är inlagda med appen finns att hitta i listan "Planerade inspelningar" men det finns ingen "rec-ikon" på dessa om man tar upp programinformationen för programmet.
Mvh /T
############
On 2011-04-07 14:40, T wrote:
Den senaste? (1.0.5). På boxen har jag inställt +5 marginal efter programtids slut. På boxen fungerar det att spela in två på varandra intilliggande program förutsatt att det är samma kanal. Med appen på en Nexus S (Andoid 2.3.4) så funkar det inte -> "Error. Your recording conflicts with another recording"
//T
############
On 2011-04-07 14:20, [email protected] wrote:
Hej!
Det ska fungera. Vilken version av applikationen använder du?
Hälsningar
Telia
############
Skickat: den 7 april 2011 06:50
Ämne: Feedback regarding the Android-application Spela in
I have been using the application. Here are my feature requests / feedback:
Snyggt. Men... man kan inte spela in två på varandra följande program (samma kanal) om man har marginal pålagt. Det kan man via tv och webb!!! Måste fixas!!
Postad 06 oktober 2011 - 14:21
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej
Har nu haft Telia digitalTV via FiberLan ett par dagar och det finns ett par saker jag vill kommentera.
Varför komprimerar Telia signalen så mycket att det uppstår artefakter?
Det är väl ändå meningen att komprimeringen, MPEG4, ska göras så vi tittare inte märker av komprimeringen.
Artefakterna syns framför allt på SDkanaler men ibland även på HD kanaler.
Tydlig är detta tex på Eurosportloggan som är full av artefakter och om kameran gör en panorering så ser man hur artefakterna rör sig i loggan. Man kan också se dessa artefakter i den svarta bakgrunden om programmet är textat eller i namnskyltar osv.
Snälla Telia minska komprimeringsgraden så att artefakterna försvinner, åtminstånde för de som har FiberLan där bandbredden inte är något problem.
HDsändningarna, SVT1 o 2, sänds ju idag i 720p.
Kommer Telia i framtiden att leverera sändningar i 1080p?
Om ja finns isåfall någon tidsplan för detta?
Jag tycker också att man utan extra kostnad ska ha tillgång till HD kanalen om man har SD kanalen i det/de paket man valt. Innehållet är ju oförändrat.
Angående Digitalboxen, har en 1963, har jag också ett par synpunkter.
Om man väljer att spela in ett specifikt program kan man ju också välja att spela in varje dag respektive vecka samt antal gånger man vill spela in.
Jag föreslår att man kan ställa in obegränsat antal inspelning istället för 99, eller vad nu max var.
Om man väljer att sätta datum och tid manuellt för en inspelning vore det önskvärt att man kunde ställa in upprepad inspelning även här, tex måndagar, tisdagar, osv. eller måndag-fredag osv. Dessa val skulle kunna ligga för dagens datum i den lista där man väljer datum för inspelningen.
/GannTrader
Redigerat av GannTrader, 06 oktober 2011 - 18:51.
Postad 06 oktober 2011 - 14:25
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Mitt område har nu fått 12-28 mbit om jag förstår uppgraderingen rätt
1. Mitt gamla modem klarar inte dom nya hastigheterna men dom gamla
2. Jag måste byta modem för att klara nya hastigheterna med det trådlösa alternativet
3. Jag snittar ca 1000 kb/s vid ex stream, frågan är hur mycket mer jag kan kräma ur?
Postad 06 oktober 2011 - 17:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Mitt område har nu fått 12-28 mbit om jag förstår uppgraderingen rätt 1. Mitt gamla modem klarar inte dom nya hastigheterna men dom gamla 2. Jag måste byta modem för att klara nya hastigheterna med det trådlösa alternativet 3. Jag snittar ca 1000 kb/s vid ex stream, frågan är hur mycket mer jag kan kräma ur?
Ursäkta, men har det där nåt med Telia IP-Tv att göra, IP-Tv utrustningen är ju inte beroende av vad du får för hastighet i det modem du surfar på nätet med? Eller hur menar du?
Redigerat av anderswillhelmsson, 06 oktober 2011 - 17:09.
Postad 06 oktober 2011 - 19:49
Unregisteredaf787032
-
Unregisteredaf787032
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har fått följande problem nu ikväll! Boxen frös, provade starta om modemet samt digitalbox. Funkar bra med uppstarten tills "startar tjänsten" kommer upp, den fastnar då på 34% tills den rebootar själv.... Några bra förslag på lösningar så här på kvällskvisten?
Postad 06 oktober 2011 - 20:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Hej HDsändningarna, SVT1 o 2, sänds ju idag i 720p. Kommer Telia i framtiden att leverera sändningar i 1080p? Om ja finns isåfall någon tidsplan för detta? /GannTrader
SVT är inte klara med att kunna producera i 1080P/50 än, så det kommer att dröja innan detta blir verklighet Det hänger ju lite på att SVT börja leverera 1080P/50 och att det kommer mottagare som kan ta emot detta format
Postad 06 oktober 2011 - 20:30
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Har fått följande problem nu ikväll! Boxen frös, provade starta om modemet samt digitalbox. Funkar bra med uppstarten tills "startar tjänsten" kommer upp, den fastnar då på 34% tills den rebootar själv.... Några bra förslag på lösningar så här på kvällskvisten?
Hjälper det att göra remove software och factory reset på din digital-tv ? Tänk på att du behöver dina koder för att logga in i boxen igen. Får du inte ordning på det kan du skicka ett pm till mig med din ID kod så kan jag nog titta på det imorgon. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 06 oktober 2011 - 20:50
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
SVT är inte klara med att kunna producera i 1080P/50 än, så det kommer att dröja innan detta blir verklighet Det hänger ju lite på att SVT börja leverera 1080P/50 och att det kommer mottagare som kan ta emot detta format
Boxarna för Telias digital-tv tjänst kan idag spela upp 1080 sändningar. T.ex. är ju canal+ hits HD och sport HD i 1080. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 06 oktober 2011 - 21:00
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Det är på dolby signalen men jag tror den endast sänder 2.0. Jag kör allt ljud genom recivern och där blinkar det till i displayen samtidigt som ljudet försvinner. Mkt iriterande.
Det är felanmält vidare för de som tittade på felet kunde inte lösa det så är det inte redan fixat kommer det nog fixas inom en snart framtid hoppas jag. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 06 oktober 2011 - 21:03
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Boxarna för Telias digital-tv tjänst kan idag spela upp 1080 sändningar. T.ex. är ju canal+ hits HD och sport HD i 1080. Markus Johansson Telia Kundservice
1080i/25 nu skrev jag 1080p/50 finns inte i broadcast än
Redigerat av lindo, 06 oktober 2011 - 21:06.
Postad 06 oktober 2011 - 21:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
När vi pratar om störningar på tjänsten måste man tänka på att de vanligaste felen är att det är störningar på uppkopplingen. Om man har ett Thomson modem inkopplat Har man mycket CRC fel eller dålig hastighet på uppkopplingen är detta normalt orsaken till att man har bilstörningar på några kanaler. Då behöver man kontrollera att allt är rätt inkopplat i första jacket och prova starta om utrustningen. Hjälper inte detta så är det bäst att kontakta supporten på Telia så kan de boka ut en tekniker.Viktigt här att man kontrollerar allt utrustning hemma så man inte blir debiterad för att det är fel på utrustning hos dig.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 06 oktober 2011 - 22:06
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Men man kan väl ställa Timern manuellt? Då är det ju bara att knappa in sidan 192 på Tv4 Text-Tv - på nätet: http://www.nyheterna...633665?page=192 - eller på din egen Tv. Så har du komplett schema för vad som sänds när. Varsågod, det var så lite så ... 
Tackar. Tyvärr lägger detta bördan på mig, att jag ska hålla på och manuellt mippla med special-tider just för TV4's program. Dessutom hjälper det inte mig när jag vill spela in något som börjar 21:00 på TV3 och samtidigt spela in hela programmet på TV4 som slutar 21:03. Det är TV4 som gör totalfel som sabbar för resten av världen då de inte följer standard-kutymen att starta program på rätt tid, dvs på hela timmar, osv. I och med att TV4 är en ren reklamkanal gissar jag att de inte tänker göra om och göra rätt. Då skulle det vara EXTREMT trevligt om vip1963-boxen kunde fungera så som vi användare vill, nämligen: 1) I många fall, men inte alla, skulle man kunna lösa problemet med att TV4 drar över sluttiden i EPG med att alltid ha t.ex. 5 minuters marginal. Jag hade förr 15 minuters marginal aktiverat som standard i boxen men var tvungen at ta bort marginalen helt pga att utvecklarna varit så lata att ingen lagt in olika prio för en inspelnings äkta start- och stopp-tider och dess marginaler. Alla andra PVR-boxar på marknaden som jag stött på behandlar inspelningsmarginalerna sekundärt, dvs om en inspelnings marginal krockar med en ny inspelnings riktiga tid så kapas marginalen till förmån för den nya inspelningen. I Telias box räknas marginalen inte som marginal, utan helt enkelt bara som att inspelningen blir 15 minuter längre (med 15 min marginal). Boxen tillåter alltså inte att man spelar in 20:00-21:00 på kanal X och 21:00-22:00 på kanal Y, ty boxen tycker att den har en inspelning på kanal X från 20:00-21:15, så inspelningen på kanal Y kl 21:00 konfliktar. I min värld konfliktar den andra inspelningen inte alls, eftersom det bara är i marginalen, och då ska marginalen kapas till förmån för inspelningen på kanal Y från 21:00 till 22:00 (+15 minutes marginal). Visst, kapade inspelningsmarginaler från TV4 kommer fortfarande orsaka att man missar slutet på Hawaii 5-O, men det är som sagt TV4's fel. 2) Ännu viktigare än marginalerna är möjligheten till två samtidiga inspelningar. NÄR ska vi få denna funktion?!?!? Boxen klarar det ju redan i praktiken idag eftersom man kan spela in ett program och samtidigt "spela in" till timeshift-buffern. Om boxen klarade av två samtidiga inspelningar skulle problemet med TV4 i praktiken försvinna. Samtidigt skulle alla vi vip1963-kunder med fiber bli glada över att Telia så sakteliga kommer ikapp konkurrenterna som klarat av dubbla inspelningar i många år (!!!). Det är rent ut sagt skamligt att denna funktion fortfarande saknas oss. PS. Tack för länken. Lite intressant att se i detalj hur de placerar sina program och verkligen se svart på vitt hur mycket tid som går åt till reklam.
Postad 06 oktober 2011 - 22:14
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Hur ska det lösas då? Det kan ju inte vara ett speciellt förfarande på en kanal och annorlunda på andra. Tänk att du kl 22:00 programmerat en inspelning på Svt1. Hur ska boxen göra? Kapa 22:00 och börja spela in på Svt1 eller fortsätta till Tv4 har slutat sin försenade sändning och sen börja på Svt1 2 min försent? Det är Tv4 och ingen annan som ska hängas. EPG:n är det enda vi kan använda för att styra inspelningar på ett enkelt sätt. Det går att programera manuellt men vad hjälper det om en annan inspelning ska starta 22:00? Att få EPG:n att justera sig i realtid vid förseningar hade inte fungerat heller beroende på att andra kanaler inte kan flytta fram sin sändning 2 min vid en planerad inspelning bara för att inkompetensen att inte hålla tiden ligger hos Tv4. Det är TV4 som är boven och absolut inte Telia. Tv4 försvarar sig på ett synnerligen patetisk vis här. Jag har gått i svaromål. (Kalle56789).
Ja, det var ju det jag skrev, TV4 är boven.
Postad 06 oktober 2011 - 22:27
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ursäkta, men har det där nåt med Telia IP-Tv att göra, IP-Tv utrustningen är ju inte beroende av vad du får för hastighet i det modem du surfar på nätet med? Eller hur menar du?
I "tv-utrustningen" ingår således digitalbox samt modemet. Mitt modem klarar tydligen inte de "nya hastigheterna" utan måste i såna fall byta ut det mot deras trådlösa alternativ. med smart eller vad det heter Men hur mycket mer jag kan kräma ur vet jag inte
Postad 07 oktober 2011 - 05:43
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
1080i/25 nu skrev jag 1080p/50 finns inte i broadcast än
Det finns en tråd för just SVT HDTV där man kan kolla in vad som sker på den fronten: https://www.minhembi...c=283000&st=200 Där svarar Per Björkman från Svt på frågor ang. distributionsformat osv.
Redigerat av anderswillhelmsson, 07 oktober 2011 - 05:44.
Postad 07 oktober 2011 - 05:53
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det är TV4 som gör totalfel som sabbar för resten av världen då de inte följer standard-kutymen att starta program på rätt tid, dvs på hela timmar, osv.
Visst är det så, och det är alldeles för jävligt! Alla andra PVR-boxar på marknaden som jag stött på behandlar inspelningsmarginalerna sekundärt, dvs om en inspelnings marginal krockar med en ny inspelnings riktiga tid så kapas marginalen till förmån för den nya inspelningen.
Njaaeee, nu vet jag inte om jag håller med. Standard för Overlapping Programming i en Timer, är ju - sen VHS'ens tid! - att man först gör färdigt pågående inspelning, och sen påbörjar nästa, och så ska det ju vara, tycker jag. Och så är det också i t ex Pioneers/Sonys dvd/hårddisk-inspelare, där man utan problem kan ställa Överlappande Timers (man får en varning, men kan sen ändå fortsätta), så att man t ex spelar in Tv6 18:00 - 19:01, och sen Tv8 19:00 - 19:31. Är man då hemma när inspelningen sker, och den första är färdig redan till 19:00, så trycker man ju då bara på StopRecording, så hoppar den direkt till nästa inspelning. Är man inte hemma hoppar den inte till nästa förrän just 19:01, och så ska det vara. PS. Tack för länken. Lite intressant att se i detalj hur de placerar sina program och verkligen se svart på vitt hur mycket tid som går åt till reklam.
Bedrövligt mycket tid slösas på trailers och annan skit också, inte bara på reklamen, suck ...
Postad 07 oktober 2011 - 08:12
Senjin
-
Senjin
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
Många program på 4:an finns i programbiblioteket om man nu har tillgång till det, slipper man mecka med inspelningar.
Postad 07 oktober 2011 - 10:52
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Snälla Telia! Efter någon vecka utan ljud- och bildstörningar har de återkommit under natten, suck....
Postad 07 oktober 2011 - 11:36
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Ja, det var ju det jag skrev, TV4 är boven.
Nog klagade du på Telia också och att boxen inte fixades med ny mjukvara och det var det jag reagerade på. Men nu vet vi alla att det är Tv4 som strular. Spelar själv in Lie to me och efterföljande Boston legal på Tv4 på nätterna. Men lägger alltid till Arkiv X som följer på Boston legal för att inte missa slutet på Boston Legal.
Postad 07 oktober 2011 - 14:15
DIEXEL
-
DIEXEL
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Telia: 1. Varför har Telia så usel översättningstext när man tittar på C+-kanalerna men ser man via C+ Play så är dom betydligt bättre. Varför inte bara sno texten från C+ än att producera själva eller vad ni sysslar med. 2. Varför är inte programbiblioteket på en fast kanal för? Det har hänt att när man ser på film via C+ Play så har man råkat komma åt knappen som bläddrar kanaler så är man tvungen att göra om allt igen och spola fram tills man var. Varför är det inte på en fast kanal där den rullar ÄVEN om man byter kanal? 3. Spotify via boxen måste göras om. Den är horribel i nuvarande skick. 4. Hur långt tid tar det egentligen med att få igång SVT Play på boxen? Det rapporterades väl första gången i januari att ni inte var villiga att betala för Copyswedes orimliga krav på fyrdubblad rättighetsavgifter men nu har det fasiken gått mer än tio månader så borde väl en kompromiss förts fram. PS. Copyswede är ett gäng idioter. Inget nytt.
Postad 07 oktober 2011 - 17:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Jaha, då var det dags för min 2:a 1963-box att haverera. Fick den första utbytt efter drygt ett år och nu är det väl dags igen. Hårddisken låter som ett tröskverk och varje gång man startar boxen beter den sig som om man ryckt strömkabeln, med en lång uppstart, blink blink punkt efter punkt, start av tjänsten mm. Ibland kommer det upp ett meddelande att boxen inte kan spela upp en kanal och så startar den om.
Detta må vara hänt, men det tragiska är att jag ringt Telias kundtjänst 2 kvällar i rad och fått reda på att det är så många i kö att de måste koppla ned mitt samtal (efter flera minuters ivrigt pratande med datorrrösten och manövrerande i valmenyerna.....). Grrrrrr Telia.
Postad 07 oktober 2011 - 20:07
Gozer
-
Gozer
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
När kommer Canal+ Hits HD och kommer den att ingå i Stor med Canal+ Total?
Postad 07 oktober 2011 - 20:22
gunnarbo
-
gunnarbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Tackar. Tyvärr lägger detta bördan på mig, att jag ska hålla på och manuellt mippla med special-tider just för TV4's program. Dessutom hjälper det inte mig när jag vill spela in något som börjar 21:00 på TV3 och samtidigt spela in hela programmet på TV4 som slutar 21:03. Det är TV4 som gör totalfel som sabbar för resten av världen då de inte följer standard-kutymen att starta program på rätt tid, dvs på hela timmar, osv. I och med att TV4 är en ren reklamkanal gissar jag att de inte tänker göra om och göra rätt. Då skulle det vara EXTREMT trevligt om vip1963-boxen kunde fungera så som vi användare vill, nämligen: 1) I många fall, men inte alla, skulle man kunna lösa problemet med att TV4 drar över sluttiden i EPG med att alltid ha t.ex. 5 minuters marginal. Jag hade förr 15 minuters marginal aktiverat som standard i boxen men var tvungen at ta bort marginalen helt pga att utvecklarna varit så lata att ingen lagt in olika prio för en inspelnings äkta start- och stopp-tider och dess marginaler. Alla andra PVR-boxar på marknaden som jag stött på behandlar inspelningsmarginalerna sekundärt, dvs om en inspelnings marginal krockar med en ny inspelnings riktiga tid så kapas marginalen till förmån för den nya inspelningen. I Telias box räknas marginalen inte som marginal, utan helt enkelt bara som att inspelningen blir 15 minuter längre (med 15 min marginal). Boxen tillåter alltså inte att man spelar in 20:00-21:00 på kanal X och 21:00-22:00 på kanal Y, ty boxen tycker att den har en inspelning på kanal X från 20:00-21:15, så inspelningen på kanal Y kl 21:00 konfliktar. I min värld konfliktar den andra inspelningen inte alls, eftersom det bara är i marginalen, och då ska marginalen kapas till förmån för inspelningen på kanal Y från 21:00 till 22:00 (+15 minutes marginal). Visst, kapade inspelningsmarginaler från TV4 kommer fortfarande orsaka att man missar slutet på Hawaii 5-O, men det är som sagt TV4's fel. 2) Ännu viktigare än marginalerna är möjligheten till två samtidiga inspelningar. NÄR ska vi få denna funktion?!?!? Boxen klarar det ju redan i praktiken idag eftersom man kan spela in ett program och samtidigt "spela in" till timeshift-buffern. Om boxen klarade av två samtidiga inspelningar skulle problemet med TV4 i praktiken försvinna. Samtidigt skulle alla vi vip1963-kunder med fiber bli glada över att Telia så sakteliga kommer ikapp konkurrenterna som klarat av dubbla inspelningar i många år (!!!). Det är rent ut sagt skamligt att denna funktion fortfarande saknas oss. PS. Tack för länken. Lite intressant att se i detalj hur de placerar sina program och verkligen se svart på vitt hur mycket tid som går åt till reklam.
+1
Postad 07 oktober 2011 - 20:50
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Apropå TV4... någon som testat spela in från Comedy Central...
man vet aldrig vilket program man får
Postad 07 oktober 2011 - 23:16
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Njaaeee, nu vet jag inte om jag håller med. Standard för Overlapping Programming i en Timer, är ju - sen VHS'ens tid! - att man först gör färdigt pågående inspelning, och sen påbörjar nästa, och så ska det ju vara, tycker jag.
Läser inte du hela inläggen innan du kommenterar? Det jag klagar på i Telias fall är hur de hanterar marginalerna i en inspelning, om man satt några. Exempel: Jag har ställt in boxen på att ha 15 min marginal efter och 0 minuter innan. Jag väljer att spela in på SVT1 mellan 20:00-21:00. Inspelningen blir då 20:00-21:15. Den riktiga inspelningstiden för inspelningen är sålunda 20:00-21:00 medan de sista 15 minuterna bara är säkerhetsmarginal, dvs att boxen spelar in 15 min extra på alla inspelningar utifall att något program skulle dra över tiden lite jämfört med tiderna i EPG:n. Felet är att vip1963 tolkar hela tiden 20:00-21:15 som riktig inspelningstid. De sista 15 minuterna behandlas som om de vore lika viktiga som tiden mellan 20:00-21:00. Detta är fel. På en normal PVR-box, som särbehandlar marginalerna från den faktiska inspelningen, kan man lägga en ny inspelning på TV3 21:00-22:00. När man schemalägger denna inspelning får man bara upp en varning som säger "Varning: Inspelningsmarginalen för program Xxxxx på SVT1 20:00-21:00 har kortats ner" innan inspelningen adderas. På vip1963 säger den bara att det är en konflikt och att det inte går att addera inspelningen.  Riktigt sopig programmering av utvecklarna enligt mig. Sådana här enkla mjukvarufixar borde de ha fixat för över ett år sedan.
Postad 07 oktober 2011 - 23:24
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Exempel: Jag har ställt in boxen på att ha 15 min marginal efter och 0 minuter innan. Jag väljer att spela in på SVT1 mellan 20:00-21:00. Inspelningen blir då 20:00-21:15. Den riktiga inspelningstiden för inspelningen är sålunda 20:00-21:00 medan de sista 15 minuterna bara är säkerhetsmarginal, dvs att boxen spelar in 15 min extra på alla inspelningar utifall att något program skulle dra över tiden lite jämfört med tiderna i EPG:n. Felet är att vip1963 tolkar hela tiden 20:00-21:15 som riktig inspelningstid. De sista 15 minuterna behandlas som om de vore lika viktiga som tiden mellan 20:00-21:00. Detta är fel.
Stör mig också på detta fenomen. Har satt 5 min extra marginal efter varje inspelning på min box. Jag kan som du skriver inte spela in på en annan kanal då en inspelning pågår. Exempel ville jag spela in Hockeykväll häromkvällen som började 21.30, men det gick inte eftersom Robinson spelades in emellan 20.00 - 21.30. Däremot har jag märkt att skulle det vara på samma kanal jag vill spela in på så går det utmärkt. DOCK får man se slutet av det programmet man spelade in först på nästkommande program. Vilket också blir helt rubbat!! Tyvärr vågar man heller inte spela in utan marginalerna, då oftast kanalerna har fel tider på EPG etc. Missat många slut av program pga detta.
Postad 07 oktober 2011 - 23:43
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
192 inlägg
Har ikväll tittat på Finland -Sverige på TV4 och jag måste säga att bildkvalitén är under all kritik.
Kring spelarna var det väldigt mycket artefakter vilket gör att de blir suddiga, framför allt då händer och fötter.
Om nu inte den inkommande signalen var riktigt dålig den också måste ni på Telia göra något åt er komprimering som är alldeles för hård.
Postad 08 oktober 2011 - 07:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Läser inte du hela inläggen innan du kommenterar?
Jodå, brukar jag välan, bara det inte är FÖR långt, så man tappar koncentrationen ... Som ett litet tillägg till detta, och till den som drog upp det som Tv4 hade skyllt på - att det var 'standard' att sätta EPG-tider på jämna 5-min. - såg jag att igår hade t ex Svt2 faktiskt EPG-satt ett prg till att starta 14:53, och det var det även satt till i Tablåerna, både på Nätet och i Tidningarna, så visst kan man sätta vilka tider man vill - Tala om det för Tv4 !
epg.jpg 42,79K
0 Antal nerladdningar
Avser fredag 7/10, 2011.
Redigerat av anderswillhelmsson, 08 oktober 2011 - 07:05.
Postad 08 oktober 2011 - 09:37
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Okej, iallafall 3 personer här inne då som har/har haft samma problem. Hände mig senast precis nu. Det är märkligt, för man kan kolla text-tv samt kolla menyerna, och ljudet hörs, bara bilden som är kolsvart. Omstart av boxen pga detta känns ju inte helt hundra.
+1 Händer allt oftare tycker jag, fast ljudet hörs bara i ca 10 sekunder.
Postad 08 oktober 2011 - 21:14
Jarven
-
Jarven
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har ikväll fått ett problem med ljudet på TV1000 och TV1000 action.Själva talet saknas men allt annat ljud finns?? Någon mer som har råkat ut för detta? Vad göra? Skumt...
Postad 08 oktober 2011 - 23:51
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag har råkat ut för det två ggr under det senaste halvåret.
Nu är det väl för sent, men be Telias support att ställa in samma kanal och program som du på deras test-box, och se till att de använder digitalt ljud. Då märker även de att surround-kanalen för dialogen (centern) är helt borta.
Om man växlar över till stereo-ljud i boxen funkar ljudet bra.
Jag fick aldrig något svar på vad som var fel när jag felanmälde.
Postad 09 oktober 2011 - 02:15
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag har råkat ut för det två ggr under det senaste halvåret. Nu är det väl för sent, men be Telias support att ställa in samma kanal och program som du på deras test-box, och se till att de använder digitalt ljud. Då märker även de att surround-kanalen för dialogen (centern) är helt borta. Om man växlar över till stereo-ljud i boxen funkar ljudet bra. Jag fick aldrig något svar på vad som var fel när jag felanmälde.
Jag fick svaret att om man använder en extern surroundförstärkare så kunde de inte tipsa. Min förstärkare klurar inte ut att få dolby digital 2.0 (som ju Svt sänder den mesta tiden) ut till alla 5 högtalarna oavsett vilket ljudfilter jag använder. Det kommer endast i vänster och höger front, dock med tal. Provat koaxial och också optisk kabel mellan boxen och förstärkaren. Analogt ljud trollar däremot förstärkaren med så det blir fördelat fint till alla 5 högtalare, lite 5.1 light kan man kalla det. Har t o m kollat när SVT sänder dolby 5.1 (som förstärkaren tolkar rätt) och jämfört med att slå om till analogt och NEO:6 5 channel som mitt favoritfilter heter. Skillnaden i hur ljudet fördelar sig i de fem högtalarna är minimal. Aningen mer distinkt från de bakre högtalarna med äkta 5.1 men det är försumbart. Förstärkaren är en Anderson R1 6,1 channel.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 09 oktober 2011 - 02:18.
Postad 09 oktober 2011 - 02:18
Gozer
-
Gozer
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
@TeliaNi saluför TV4 Film som en reklamfri kanal och har så gjort sedan kanalen startade så ni är väl skyldiga att ersätta oss kunder med en likvärdig reklamfri kanal eller prisavdrag varje månad nu när kanalen har gått och blivit med reklam, eller? Jag har "Stor med Canal+ Total" och på er hemsida står det fortfarande att TV4 Film är reklamfri. Hur många kunder blir inte lurade av detta?
Postad 09 oktober 2011 - 12:06
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
@Telia,
Just nu på TV1000 visas Benjamin Buttons otroliga liv.
Om jag ställer in vip1963:an på analogt ljud kommer ljudet i synk.
Om jag ställer in det på digitalt ljud är det REJÄL osynk. Ljudet släpar efter typ en halv sekund.
Byter jag tillbaka till analigt blir det rätt, och byter jag tillbaka till digitalt blir det fel igen.
Postad 09 oktober 2011 - 18:37
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fler som har osynk på TV3HD och True Talent? Likadant varje gång. På vanliga 3'an är det ok...
Postad 09 oktober 2011 - 22:00
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Tror definitivt att boxarna har problem med framför allt 5.1 ljud. Sedan jag ändrade så att det är TV:n som avkodar ljudet så har jag väldigt sällan märkt att ljudet är ur synk. De gånger det har hänt så är det livesändningar där det troliga är att sändningen är orsaken.
Postad 10 oktober 2011 - 06:00
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Boxen klarar inte avkoda DD5.1 om det inte är tv'n (ovanligt) eller en reciver som avkodar DD så körs analog stereo.
Postad 10 oktober 2011 - 07:20
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1 253 inlägg
@Telia, Just nu på TV1000 visas Benjamin Buttons otroliga liv. Om jag ställer in vip1963:an på analogt ljud kommer ljudet i synk. Om jag ställer in det på digitalt ljud är det REJÄL osynk. Ljudet släpar efter typ en halv sekund. Byter jag tillbaka till analigt blir det rätt, och byter jag tillbaka till digitalt blir det fel igen.
Tjejen som inte är petig märkte detta på c+ igår och har nämnt det tidigare. Dock bara via digboxen och digitalt ljud, vad kan vara fel?
Postad 10 oktober 2011 - 21:35
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hittar inga TV4-program i TV-Guiden på Mina Sidor (1963) för onsdag och torsdag ...
-vadan detta?
Postad 10 oktober 2011 - 21:53
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Nu har jag sett flera som klagat på ljud av olika slag, men har inte sett en enda person som skickat in det via iptv.rly.nu. Ska jag tolka det som att det är något fel med formuläret eller? Kan passa på att göra lite förtydliganden. Ingen av Telias digital-tv box kodar av AC3 ljud utan det gör eran kringutrustning. Det är olika ljudspår i allra flesta fall så det kan vara fel på bara AC3 spåret och det är därför det finns en fråga om digitalt eller analogt ljud i formuläret. Detta innebär att analoga ljuden kan var i synk men AC3 ljudet är osynk. Att ni spelar upp en kanal med AC3 ljud kan ni se på att det endast går att stänga av eller ha ljudet på, inte höja eller sänka volymen. Att det fattas kanaler i ljudet beror på att sändningen från leverantören inte har några sådan och därför är det viktigt att ni felanmäler även det. Skriva i rutan med fritext att det är det felet som ni avser när ni skickar in formuläret bara. Markus Johansson Telia Kundservice P.S. Den här veckan borde det vara enklare att få tag i supporten då man har mer resurser som svarar i telefon. Det är fortfarande ganska långa svarstider på e-post men chatten finns med så använda gärna den.
Postad 10 oktober 2011 - 22:12
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Ni saluför TV4 Film som en reklamfri kanal och har så gjort sedan kanalen startade så ni är väl skyldiga att ersätta oss kunder med en likvärdig reklamfri kanal eller prisavdrag varje månad nu när kanalen har gått och blivit med reklam, eller? Jag har "Stor med Canal+ Total" och på er hemsida står det fortfarande att TV4 Film är reklamfri. Hur många kunder blir inte lurade av detta?
Kan väl säga att du är den första som har påpekat detta så tror inte det är många kunder som det spelar så stor roll för. Dock så kommer de att korrigera texten snarast. Som jag sagt förut så finns det inget i villkoren som ger rätt till någon som helst kompensation i detta fall. Dels så kan inte Telia ta ansvar för det programbolagen ändrar samt att du inte har en totalt obrukbar tjänst pga detta. Villkoren hittar ni på telia.se. Påpekar ni att det är fel någon stans så kan ni väl bara säga det istället för att tycka att ni ska ha rätt till kompensation för minsta lilla felaktighet som ni vet att ni inte har rätt till kompensation för. Är man vänlig och korrekt istället så blir detta forum en mycket trevligare plats att vara på och jag kanske kan fixa fram några presenter till er. För er som undrar lite så är nästa uppdatering till boxen nu planerad om drygt två veckor. Det kommer såvitt jag förstå vara en del nya saker i den nya versionen men ni får mer info om det senare, det är ingen mening att fråga mig om något mer för jag vet inte exakt vad som händer och det lilla som jag har hört rykten om får jag inte säga Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 oktober 2011 - 06:34
Gozer
-
Gozer
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kan väl säga att du är den första som har påpekat detta så tror inte det är många kunder som det spelar så stor roll för. Dock så kommer de att korrigera texten snarast. Som jag sagt förut så finns det inget i villkoren som ger rätt till någon som helst kompensation i detta fall. Dels så kan inte Telia ta ansvar för det programbolagen ändrar samt att du inte har en totalt obrukbar tjänst pga detta. Villkoren hittar ni på telia.se. Påpekar ni att det är fel någon stans så kan ni väl bara säga det istället för att tycka att ni ska ha rätt till kompensation för minsta lilla felaktighet som ni vet att ni inte har rätt till kompensation för. Är man vänlig och korrekt istället så blir detta forum en mycket trevligare plats att vara på och jag kanske kan fixa fram några presenter till er. För er som undrar lite så är nästa uppdatering till boxen nu planerad om drygt två veckor. Det kommer såvitt jag förstå vara en del nya saker i den nya versionen men ni får mer info om det senare, det är ingen mening att fråga mig om något mer för jag vet inte exakt vad som händer och det lilla som jag har hört rykten om får jag inte säga  Markus Johansson Telia Kundservice
Ursäkta mig men du ska kanske ta och stiga av den höga häst du tror dig sitta på. Är man otrevlig för att man anser sig ha rätt till kompensation när en reklamfri kanal, som ni saluför som reklamfri, plötslig visar börjar visa reklam och ni fortsätter saluföra den som reklamfri? Ni ska enligt villkoren, som du verkar så förtjust i, informera kunden minst en månad i förvåg om ändringar. Om dessa är negativa för kundens räkning så har han/hon rätt till att avsluta abonnemanget trots bindningstid. Telia är svin, rent ut sagt. Comhem låter kunderna byta ut kanalen utan problem. Varför gör inte Telia detta? Jo, för att Telia skiter i kunderna. Man påstår att kanalerna ligger låsta i paket trots att ni får in dessa separat. Det är Telia som låser in paketen för att tvinga kunden att betala extra för kanaler man inte vill ha. Ringe kundtjänst och blev erbjuden 6 filmer i videobutiken som kompensation. Fan heller! Blir att anmäla Telia för falsk marknadsföring. Står fortfarande på Telia att kanalen är reklamfri. Har sparat skärmdump som bevis.
Postad 11 oktober 2011 - 07:59
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1 253 inlägg
Nu har jag sett flera som klagat på ljud av olika slag, men har inte sett en enda person som skickat in det via iptv.rly.nu. Ska jag tolka det som att det är något fel med formuläret eller? Kan passa på att göra lite förtydliganden. Ingen av Telias digital-tv box kodar av AC3 ljud utan det gör eran kringutrustning. Det är olika ljudspår i allra flesta fall så det kan vara fel på bara AC3 spåret och det är därför det finns en fråga om digitalt eller analogt ljud i formuläret. Detta innebär att analoga ljuden kan var i synk men AC3 ljudet är osynk. Att ni spelar upp en kanal med AC3 ljud kan ni se på att det endast går att stänga av eller ha ljudet på, inte höja eller sänka volymen. Att det fattas kanaler i ljudet beror på att sändningen från leverantören inte har några sådan och därför är det viktigt att ni felanmäler även det. Skriva i rutan med fritext att det är det felet som ni avser när ni skickar in formuläret bara. Markus Johansson Telia Kundservice P.S. Den här veckan borde det vara enklare att få tag i supporten då man har mer resurser som svarar i telefon. Det är fortfarande ganska långa svarstider på e-post men chatten finns med så använda gärna den. Så nu är det felanmält. Hoppas man hittar en lösning då jag funderar på att byta pga eftersläppande ljud på filmkanalerna då jag till mycket har digitaltv för dessa. MVH Mats-Ola Kan väl säga att du är den första som har påpekat detta så tror inte det är många kunder som det spelar så stor roll för. Dock så kommer de att korrigera texten snarast. Som jag sagt förut så finns det inget i villkoren som ger rätt till någon som helst kompensation i detta fall. Dels så kan inte Telia ta ansvar för det programbolagen ändrar samt att du inte har en totalt obrukbar tjänst pga detta. Villkoren hittar ni på telia.se. Påpekar ni att det är fel någon stans så kan ni väl bara säga det istället för att tycka att ni ska ha rätt till kompensation för minsta lilla felaktighet som ni vet att ni inte har rätt till kompensation för. Är man vänlig och korrekt istället så blir detta forum en mycket trevligare plats att vara på och jag kanske kan fixa fram några presenter till er. För er som undrar lite så är nästa uppdatering till boxen nu planerad om drygt två veckor. Det kommer såvitt jag förstå vara en del nya saker i den nya versionen men ni får mer info om det senare, det är ingen mening att fråga mig om något mer för jag vet inte exakt vad som händer och det lilla som jag har hört rykten om får jag inte säga Markus Johansson Telia Kundservice Jag håller med Markus. man kan inte kräva kompensation för allt och precis som han säger är tjänsten inte obrukbar. Är man inte nöjd eller vill ha kompensation för lilla minsta kanske man skall se sig om efter annan leverantör. MVH Mats-Ola
Postad 11 oktober 2011 - 09:37
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu har jag sett flera som klagat på ljud av olika slag, men har inte sett en enda person som skickat in det via iptv.rly.nu. Ska jag tolka det som att det är något fel med formuläret eller? Kan passa på att göra lite förtydliganden. Ingen av Telias digital-tv box kodar av AC3 ljud utan det gör eran kringutrustning. Det är olika ljudspår i allra flesta fall så det kan vara fel på bara AC3 spåret och det är därför det finns en fråga om digitalt eller analogt ljud i formuläret. Detta innebär att analoga ljuden kan var i synk men AC3 ljudet är osynk. Att ni spelar upp en kanal med AC3 ljud kan ni se på att det endast går att stänga av eller ha ljudet på, inte höja eller sänka volymen. Att det fattas kanaler i ljudet beror på att sändningen från leverantören inte har några sådan och därför är det viktigt att ni felanmäler även det. Skriva i rutan med fritext att det är det felet som ni avser när ni skickar in formuläret bara. Markus Johansson Telia Kundservice P.S. Den här veckan borde det vara enklare att få tag i supporten då man har mer resurser som svarar i telefon. Det är fortfarande ganska långa svarstider på e-post men chatten finns med så använda gärna den.
Sådär, då har jag felanmält via formuläret. En fråga, när kan jag förvänta mig att det blir åtgärdat? För i formuläret kan jag inte få någon återkoppling. Eller kommer dom att återkoppla till dig Markus, så skriver du ut det här, eller hur är det tänkt?
Postad 11 oktober 2011 - 09:43
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Sådär, då har jag felanmält via formuläret. En fråga, när kan jag förvänta mig att det blir åtgärdat? För i formuläret kan jag inte få någon återkoppling. Eller kommer dom att återkoppla till dig Markus, så skriver du ut det här, eller hur är det tänkt?
Men lägg ner nu va? Det är ju inte Markus fel, han supportar oss här, inte tar emot ständiga klagomål! Du får ta detta med Telias reklamationsavd eller kundtjänst per telefon helt enkelt om du inte är nöjd. Skriva kan man göra och stå för det, men ring istället, eller?!
Postad 11 oktober 2011 - 09:47
Manne1969
-
Manne1969
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag håller till fullo med elofu17 när det gäller inspelnings möjligheterna på VIP 1963, själv har jag valt att ha två stycken VIP 1963 men detta skapar ett annat problem att man skall hålla reda på vilken box man spelar in vad på. Som sagt så känns det som man inte är på 2000-talet när man använder Telia som leverantör av digital TV. Nu hör det till saken att jag inte kan välja nån annan p.g.a. min hyresvärd och jag trodde aldrig att jag skulle sakna ComHem men i dags läget med den ursla teknik som Telia kör med så hade man gärna fortsatt med ComHem.
Postad 11 oktober 2011 - 10:53
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag håller till fullo med elofu17 när det gäller inspelnings möjligheterna på VIP 1963, själv har jag valt att ha två stycken VIP 1963 men detta skapar ett annat problem att man skall hålla reda på vilken box man spelar in vad på. Som sagt så känns det som man inte är på 2000-talet när man använder Telia som leverantör av digital TV. Nu hör det till saken att jag inte kan välja nån annan p.g.a. min hyresvärd och jag trodde aldrig att jag skulle sakna ComHem men i dags läget med den ursla teknik som Telia kör med så hade man gärna fortsatt med ComHem.
Det här har vi tjatat om länge utan att något händer. Har man fiber borde man utan vidare kunna spela in 2 program samtidigt som man tittar på ett tredje. Det är faktiskt riktigt uselt... I reklamen däremot låter det väldigt fint. "Tv du bestämmer över". Tyvärr faller det hårt. Hoppas vi snart slipper se de urkassa "Min egen kanal"-filmerna. Det är dessutom ren lögn. - Man måste då ha tillgång till allt material via playtjänsterna men dessa är klart undermåliga och många program ligger bara tills nästa sänds om de alls finns.
- Flera playtjänster kräver extra abonnemang trots att man har kanalen. Borde ingå! Har jag TV3 så borde jag också ha TV3Play, men nej, det kräver ett Viasatabonnemang ovanpå mitt Stor(!).
- Flera kanaler saknar playtjänster hos Telia. SVT1/2, TV5 och säkert fler
- Man måste ha möjlighet att spela in fler program samtidigt och enklare kunna schemalägga serieinspelningar
Postad 11 oktober 2011 - 11:25
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Blir att anmäla Telia för falsk marknadsföring. Står fortfarande på Telia att kanalen är reklamfri. Har sparat skärmdump som bevis.
Markus skriver: "Som jag sagt förut så finns det inget i villkoren som ger rätt till någon som helst kompensation i detta fall. Dels så kan inte Telia ta ansvar för det programbolagen ändrar samt att du inte har en totalt obrukbar tjänst pga detta. Villkoren hittar ni på telia.se." Anmäla för falsk marknadsföring för att det råkar stå att kanalen ifråga är reklamfri när den nu inte är det längre? Kom igen! Tycker du gör en höna av en fjäder och när du i klartext kallar Telia för svin så har du som skribent fullständigt fallit i respekt hos mig i varje fall.
Postad 11 oktober 2011 - 14:03
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Vi tittar på att det ska komma till någon återrapportering via den där sidan, jag vet inte när detta kan komma. Som det är nu så skriver jag ibland något om det men du kan räkna med att de har tittat på det under efterföljande vardag, så skickar ni in det igår så borde det vara åtgärdat innan 18 idag. Ibland tar det längre tid för att kanalen inte sänder något så man kan kolla att det är korrekt i synk. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 oktober 2011 - 15:26
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Men lägg ner nu va? Det är ju inte Markus fel, han supportar oss här, inte tar emot ständiga klagomål! Du får ta detta med Telias reklamationsavd eller kundtjänst per telefon helt enkelt om du inte är nöjd. Skriva kan man göra och stå för det, men ring istället, eller?!
Förlåt, men jag menade inte att klaga. Jag fyllde i ett formulär som Markus hänvisade oss till, och jag undrade bara ifall det gick att få någon återkoppling på detta. Jag tycker att Markus gör ett extremt bra jobb här inne, och besvarar våra frågor! Vi tittar på att det ska komma till någon återrapportering via den där sidan, jag vet inte när detta kan komma. Som det är nu så skriver jag ibland något om det men du kan räkna med att de har tittat på det under efterföljande vardag, så skickar ni in det igår så borde det vara åtgärdat innan 18 idag. Ibland tar det längre tid för att kanalen inte sänder något så man kan kolla att det är korrekt i synk. Markus Johansson Telia Kundservice
Ok, jättebra!
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|