Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Trophyliga

1763 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1751

Postad 17 december 2018 - 15:41

PackSwede
  • PackSwede
  • LĂ€rjunge

  • 294 inlĂ€gg
  • 0

Jahapp dÄ var man efter ett lÀngre uppehÄll pÄ spelandet (jag Àr periodare) tillbaka pÄ banan

 

#56 Tales from the Borderlands

 

UpptÀckte nÀr jag kollade hur mÄnga platinum jag hade att jag plöjde det hÀr i Mars nÄgon gÄng, det kÀnns ju nÀstan som fusk att ta Platinum i dom hÀr spelen men det hÀr var vÀl lite lagom underhÄllande med en del kul humor.

 

#57 Marvel's Spider-Man

 

Spelet som fick mig att "komma igÄng igen", riktigt kul nÀr man vÀl kom in i det, rÀtt mÄnga likheter med Arkham spelen. RÀtt enkelt men lite vÀl mycket grinding i slutet för att fÄ 100% pÄ alla distrikt. Kul att svinga omkring i sin favoritstad (men jag tycker en del saker inte Àr pÄ riktigt rÀtt stÀlle, jag ska kolla lite mot Google Maps). Jag klÀmde NG+ av bara farten och tror faktiskt jag ska slÄ till pÄ DLC direkt innan jag glömt kontrollerna.



#1752

Postad 19 december 2018 - 17:44

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 inlĂ€gg
  • 0
Uppdaterar ocksÄ med 2 platinum till.

#86 Shadow of the tomb raider
Gillar man tidigare spel i serien gillar man detta.

#87 Spiderman
HÄller med ovanstÄende att det blir lite vÀl mycket grinding och mycket av ett och samma till slut men ÀndÄ ett bra spel sÄklart.

#1753

Postad 20 december 2018 - 22:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlĂ€gg
  • 0
#20: LEGO Marvels Avengers
Hittar fortfarande inget LEGO-spel i klass med deras Jurassic Park, men eftersom jag gillar Marvel sÄ var detta 27-28 trevligt spenderade timmar.

#1754

Postad 01 maj 2019 - 21:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • MĂ€stare

  • 2 625 inlĂ€gg
  • 0

LÄng tid mellan uppdateringarna hÀr nu, men har troféer som jag Àr ruggigt nöjd över pÄ senaste tiden. SÄ dÄ var det dags att skriva av sig lite hÀr igen.

 

100% Sparkle 2

Sparkle och olika kloner av det Àr vÀl nÄgot dom flesta har sett och antagligen spelat nÄgon gÄng. Inget revolutionerande hÀr, men stabil mekanik och bra flyt i kontrollen, vilket krÀvs om man ska kunna klara av dom svÄraste banorna pÄ högsta svÄrighetsgraden. Blev en del nötande och Àven om svÄrighetsgraden för 100% Àr ganska hög sÄ kÀndes det egentligen aldrig omöjligt.

 

100% NBA 2K19: The Prelude

Copy/Paste av vad jag skrev nÄgra inlÀgg upp om 2K18-upplagan :)

 

#106 + 100%: Mafia III

Gillade detta mer Ă€n jag trodde jag skulle göra. Bilkörningen Ă€r skönt arkadig med slowmotion-funktionen, som i tidigare Mafiaspel om jag kommer ihĂ„g rĂ€tt. TyvĂ€rr blir storyn lite utdragen mot slutet av spelet och platina krĂ€ver tvĂ„ genomspelningar. Som tur Ă€r gĂ„r andra genomspelningen betydligt snabbare nĂ€r man bara koncentrerar sig pĂ„ storyn. 
De tre DLC-paketen Àr helt okej, men tillför inte allt för mycket nytt.

 

#107: Murdered: Soul Suspect

Vet inte vad jag hade förvÀntat mig av detta spelet, men det överraskade ÀndÄ en del. För mig var det storyn (klassisk deckare, men som spöke) som höll spelet flytande. Spelmekaniken, dÀr man letar efter ledtrÄdar och förhör personer, Àr vÀldigt linjÀr tyvÀrr. Enkel Platina.

 

#108: Unravel

FörstÄtt att detta svenska plattformsspel har fÄtt vÀldigt mÄnga fans, och jag kan förstÄ varför. Det Àr vÀldigt mysigt och skaparna har verkligen lyckats ge spelet en svensk kÀnsla och miljö. Lagom lÄngt och en ganska mörk story. Det finns nÄgra luriga troféer, men jÀmfört med andra plattformare sÄ Àr det inget avancerat.

 

#109: Burly Men At Sea

Peka-klicka-Àventyr av det allra enklaste slaget. En genomspelning tar runt 10 minuter och storyn baseras helt och hÄllet pÄ vilka val du gör vid olika "vÀgsjÀl". De olika valen Àr i min mening fullstÀndigt dolda. Jag fattade till exempel inte ens att jag hade gjort nÄgra val nÀr jag var klar med första genomspelningen. Mycket bÀttre pÄ den punkten Àn vad t.ex. TellTale har varit med sina spel. Underbar humor full med metaskÀmt. Mycket enkel platina.

 

#110 + 100%: Assassin's Creed Origins

Även om jag spelat de flest AC-spel sĂ„ kan Ă€ven jag erkĂ€nna att kvalitĂ©n har varierat. Detta Ă€r definitivt ett steg uppĂ„t nĂ€r det gĂ€ller just kvalitĂ©n. TrofĂ©erna Ă€r desamma som det brukar vara i den hĂ€r serien, de Ă€r inte heller speciellt svĂ„ra.

 

#111: Rogue Aces

Överraskande rolig sidskjutare. Man styr ett stridsflygplan som startar pĂ„ ett hangarfartyg och ska sedan skjuta pĂ„ mer eller mindre allt som rör sig. Spelet har nĂ„gra olika spelsĂ€tt dĂ€r Hot Potato var en av de mer ovĂ€ntade och roliga. Man ska skjuta sig ur sitt plan för att sedan hijacka ett fiendeplan i luften. Ju fler man klarar av desto högre poĂ€ng. Ganska svĂ„r platina, men om man tar det lugnt och metodiskt och sparar flitigt Ă€r det fullt genomförbart.

 

#112: Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Spelet i sig behöver vÀl ingen presentation, men hÀr Àr den första trofén med "braging-rights". Att klara Mile High Club pÄ Veteran, utan fuska...det tog mÄnga timmar, Ànnu fler försök och mÄngdubbelt fler svordomar. Men Äh vad underbart nÀr man klarade det.

 

#113: Game of Thrones

TellTales Game of Thrones Àr precis som alla andra TellTale-spel som kommit sedan Walking Dead S1. Vet inte om jag sticker ut hakan nu, men TellTale Àr ingen bra spelstudio. De gör, vad som borde vara, de minst prestandakrÀvande spelen men lyckas aldrig finslipa dem. Det hackar och buggar i bilderna vilket Àr helt sjukt. De Àr hyfsade pÄ att skriva story, men det kÀnns ju som vanligt som att de val man gör inte spelar nÄgon roll över huvud taget. Den enklaste typen av platina, men inget spel att skriva hem om.

 

#114: The Witness

HÀr kommer den andra trofén jag Àr riktigt nöjd med. Men först om spelet i stort; Det hÀr Àr egentligen ett enda stort IQ-test. Det Àr BARA paneler med olika typer av labyrinter som ska lösas. Det finns ca 10 olika mekaniker och totalt runt 500 pussel. De första 5 minuterna Àr lite tutorial i övrigt mÄste man förstÄ de olika mekanikerna sjÀlv. Det finns paneler dÀr olika mekaniker förklaras, men det Àr inte sÀkert att du hittar dessa paneler i den ordning du behöver. NÀr man vÀl kommer in i tÀnket Àr det riktigt roligt. Spelet avslutas, om man löst alla omrÄden, med en challenge som gÄr pÄ tid och med slumpgenererade pussel, det gÄr alltsÄ inte lösa med en walkthrough. Tidigare kunde man pausa tiden för att lösa pusslen, men den möjligheten har patchats bort. SÄ nu Àr det bara att nöta, och nöta fick jag göra. Underbar kÀnsla nÀr man insÄg att sista pusslet skulle gÄ i lÄs. Rekommenderar verkligen detta spel för dem som gillar tankenötter och pussel.


Redigerat av Unregisteredddb310e6, 01 maj 2019 - 21:04.


#1755

Postad 21 september 2019 - 08:54

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 inlĂ€gg
  • 0

SÄg att det var nÀstan ett Är sen man uppdatera sist. SÄ tar en kortis hÀr nu och ser vilka platinum som tillkommit utöver att Blackout BR tagit upp den mesta tiden.

 

#88 Fallout 4

Första spelet i denna serie man testat. Klart godkĂ€nt Ă€ven om det hade nĂ„t Ă„r pĂ„ nacken. 

 

# 89 Spyro 1

Köpte Trilogin Ă„t 5 Ă„rs grabben som första spel i karriĂ€ren, han gillar dom skarpt och Ă€ven lite kul för en vuxen sitta och hjĂ€lpa till pĂ„. 

 

# 90 Metro Exodus

Även hĂ€r första spelet i denna serie man testat. Snygg grafik och trevligt spel. Lagget i kontrollen fast man har sensen pĂ„ max drar vĂ€l ner betyget lite.

 

#91 Sekiro Shadows die twice

En rejĂ€l utmaning detta och frustrerande ibland men fantastiskt spel i övrigt. Kanske bĂ€sta SP jag kört i Ă„r!? 

 

# 92 A Plague Tale

Smygarspel med skön stĂ€mning. Rekommenderas 

 

#93 The Golf Club 2019

Sommaren fick upp golfsuget sÄ vad ska man sÀga. Kul spela mot vÀnner och Àven ensam.

 

# 94 Control

OcksÄ ett bra spel som bryter mönstret frÄn en traditionell shooter. Rekommenderas. Gillar Àven dom smÄ finska inslagen i spelet :)

 

FĂ„r se vad det blir hĂ€rnĂ€st dĂ„ men det kommer ju ett gĂ€ng spel hĂ€r under hösten man Ă€r sugen pĂ„. 



#1756

Postad 08 oktober 2020 - 04:22

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlĂ€gg
  • 0
Nytt poÀngsystem för trophys pÄ ingÄng: https://feber.se/spe...-skvatt/416678/

#1757

Postad 08 oktober 2020 - 17:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Har inte koll pÄ trophys,rÀknar den inte poÀng som pÄ xboxen? Fattar inte vad brons osv har med det att göra?

#1758

Postad 08 oktober 2020 - 18:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlĂ€gg
  • 0

Har inte koll pÄ trophys,rÀknar den inte poÀng som pÄ xboxen? Fattar inte vad brons osv har med det att göra?

StĂ„r ju i lĂ€nken vad de Ă€r vĂ€rda för poĂ€ng 😉
Men jag har nog aldrig hört nĂ„gon sĂ€ga ”Shit va coolt, killen Ă€r i lvl 17 pĂ„ PSN och har 20000 poĂ€ng”, dĂ„ Ă€r det garanterat vanligare att höra ”Wow, hur kan du ha sĂ„ mĂ„nga platinum?”.

Personligen tycker jag det Àr hÀrligare med brons, silver, guld och platinum. Att se ett konto som har 50 platinum visar ju mer om spelarens spelinstÀllning Àn ett konto med 21000 gamerscore.

Edit: För att svara pÄ din frÄga:
Brons = 1-299 poÀng
Silver = 300-599 poÀng
Guld = 600-998 poÀng
Platinum = 999 poÀng

Redigerat av MartinAberg, 08 oktober 2020 - 18:58.


#1759

Postad 08 oktober 2020 - 19:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte mÄnga platinum isf, ofta Àr det ju 1-2 "achievements" per spel som i te lönar sig att nöta/kÀmpa för dÄ dom kanske bara genererar 20-50 poÀng,dÄ Àr det ju bÀttre att börja pÄ ett nytt spel som genererar mer poÀng pÄ samma tid som det tar att lösa en svÄr. (Har 100k+ pÄ xboxen)

DÀremot gillar jag det som MS lagt till sen nÄgra Är hur mÄnga % av spelarna som löst en achievement och man fÄr ett speciellt ljud och en diamant vid sidan av om det Àr en "rare" det Àr ju dock dynamiskt. Hettsar du och Àr först i vÀrlden med nÄgot sÄ kan den ju sluta vara rare.

Min mest rare Àr nog 0.07% av spelarna och det Àr frÄn BF1 (nÄn mp nötar achievements med dlc vapen)

#1760

Postad 08 oktober 2020 - 19:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlĂ€gg
  • 0

Att se ett konto som har 50 platinum visar ju mer om spelarens spelinstÀllning Àn ett konto med 21000 gamerscore.

Jag har fÄ platinums trots att jag spelar hyfsat mÄnga spel. Jag brukar kolla pÄ achievementslistan ibland och ta de som Àr görbara utan att det slösar allt för mycket tid, dvs allt som de lÀgger in för att padda upplevelsen och fÄ en att lÀgga överdrivet mer tid pÄ spelet Àn man egentligen hade gjort om man inte fÄtt en "belöning" (lol) för det brukar jag inte bry mig om.

 

Ta Yakuza Zero t.ex. Jag tog drygt hÀlften av alla achievements dÀr. Men för att fÄ platinum skulle man behöva göra alla sidogrejer, dvs spela Shogi och alla andra sjuka japanska kortspel man dÄ mÄste lÀra sig. Klara storyn pÄ Legend (dvs spela om spelet). FÄ tag i alla förmÄgor, dvs grinda pengar i onödan (behövs inte dÄ man enkelt klarar spelet utan alla). Osv, osv.

 

För att ta mÄnga platinum mÄste man grinda och spela med guide i mÄnga fall. Jag minns i början av 360-tiden, dÄ köpte jag spel som egentligen var kassa bara för att de hade enkla 1000 att hÀmta :D

 

Det tillför ju ÀndÄ visst vÀrde, bÀttre Àn Nintendos klistermÀrken eller vad de nu har för nÄt. Men platinums Àr mer tids- Àn skillbaserade, och dÄ man har begrÀnsat med tid innebÀr det mindre tid Ät olika spel.

 

De skulle behöva ge en nÄgot för tiden man lÀgger ner. Inte bara symboliskt. Xbox gör ju det litegrann men med ett ytterst litet vÀrde.



#1761

Postad 08 oktober 2020 - 20:25

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 0

Det pÄ bilden i lÀnken Àr trofénivÄer, inte vad troféerna Àr vÀrda.

 
Troféerna Àr vÀrda följande poÀng:

Brons 15p
Silver 30p
Guld 90p
Platina 300p (tidigare 180 om jag inte minns fel)
 
För att levla upp behöver man olika mycket poÀng

1-99 krÀvs det 60 poÀng (t.ex. fyra brons eller tvÄ silver) för att levla upp en level
100-199: 90p/level
200-299: 450p/level

osv. upp till 3600p/level mellan 900-999

Sedan finns det 10 olika levelnivÄer, Brons I (1-99), Brons II (100-199) Brons III (200-299). Sedan silver I,II,III och guld I,II,III samt platina nÀr du Àr level 999.
 
För level 999 (Platina) krÀvs ungefÀr 1200 Platina med tillhörande brons-, guld- och silvertroféer.

LevelnivÄn avgör vilken symbol som kommer att visas för just den nivÄn i olika sammanhang.



#1762

Postad 08 oktober 2020 - 20:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
LÄter krÄngligt, Àven om det sÀkert Àr enkelt i praktiken. KÀnner ni som spelar ps att det tillför nÄgot över det "enkla" systemet som MS har,har ju dock aldrig hört talas om nÄgon som har mest trophies i vÀrlden som dom som jagar achievements pÄ xboxen.

#1763

Postad 08 oktober 2020 - 21:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 0

De som har "flest trophies i vÀrlden" Àr inte enstaka personer utan mindre till större grupper som spelar pÄ samma konto.



#1764

Postad 08 oktober 2020 - 21:24

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlĂ€gg
  • 0

Det pÄ bilden i lÀnken Àr trofénivÄer, inte vad troféerna Àr vÀrda.

........

Oj vad jag missuppfattat!
Tack för en bra beskrivning 👍👍

LÄter krÄngligt, Àven om det sÀkert Àr enkelt i praktiken. KÀnner ni som spelar ps att det tillför nÄgot över det "enkla" systemet som MS har,har ju dock aldrig hört talas om nÄgon som har mest trophies i vÀrlden som dom som jagar achievements pÄ xboxen.

Jag föredrar som sagt trophys framför poÀng, dÄ poÀng inte sÀger nÄgot om svÄrighetsgraden pÄ det utförda (men det gör inte trophys heller).
Även om MS har sina diamanter och PS sina % sĂ„ sĂ€ger det ingenting om hur svĂ„r en utmĂ€rkelse egentligen Ă€r.
”Egg Lord” i FS19 klassas som ”Extremt ovanlig” men Ă€r den typ femte lĂ€ttaste i hela spelet...

Jag har 28 platinums nu (inser att jag missat att skryta om de senaste 8), och dÀr har vissa varit ett bananskalsglid rakt igenom (NFS Heat) medan andra har innehÄllet mÄÄÄÄnga svordomar (Goat Simulator).

Spelar som regel spel för att de Ă€r roliga, men Ă€r jag osĂ€ker pĂ„ ett spel sĂ„ fĂ„r trophylistan avgöra 😉😉



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.