Har en q320 och hittar inte filerna pÄ en extern hÄrddisk.
MÄste man Fat 32 formattera hÄrddisken för att det ska fungera?
Hyundai Q320 32" Full HD LED Smart TV
(TV)
|
1
|
(47)
|
Inga priser |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Samsung LE-32R51 eller Hyundai ImageQuest Q320 (7 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Vilken av dessa LCD ska jag vÀlja? Rösta! (27 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Samsung S71 VS. Hyundai Q320 (6 inlÀgg)
|
19 år sedan |
TvÄ slÄende lika Lcd med enorm pris skillnad (11 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Hyundai eller Samsung? (7 inlÀgg)
|
19 år sedan |
hur ska jag fixa detta? (2 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Vilken 32" LCD (3 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Aldrig mer LCD-TV! (47 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Dubbla tv-motagare eller inte? (0 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Tips om placering och annat om lcd-tv (4 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Samsung R51 vs Hyundai Q320 (1 inlÀgg)
|
20 år sedan |
LG RZ-42PX11 - Vad Àr den vÀrd? KöprÄd. (0 inlÀgg)
|
20 år sedan |
En bra LCD TV för 7.000 - 12.000kr (7 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Ăntligen! Har lyckats sortera ner valet till 2st (13 inlĂ€gg)
|
20 år sedan |
BÀsta 32" LCD runt 10000:- (6 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Postad 30 September 2006 - 08:30
Postad 02 October 2006 - 18:41
Postad 02 October 2006 - 19:18
AlltsÄ, bara sÄ jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
Postad 03 October 2006 - 08:58
Den som lÀst pÄ inser att "bara" DVI Àr en flexiblare port Àn HDMIAlltsÄ, bara sÄ jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
AlltsÄ HDMI tar bara emot TV upplösningar medan DVI accepterar bÄde TV och datorupplösningar.
SÄ om du vill pixelmappa digitalt Àr DVI att föredra
Skillnaden Àr att du fÄr köpa en separat ljudkabel om du skall köra DVI
MVH
Tommy
Postad 03 October 2006 - 09:56
NÄn som kan tipsa om en bra DVD spelare eller recorder som passar bra med denna tv..
Budget upp till 4000.
Postad 04 October 2006 - 06:47
Postad 04 October 2006 - 14:57
Den som lÀst pÄ inser att "bara" DVI Àr en flexiblare port Àn HDMIAlltsÄ, bara sÄ jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
AlltsÄ HDMI tar bara emot TV upplösningar medan DVI accepterar bÄde TV och datorupplösningar.
MVH
Tommy
Jag vet att det Àr bÀttre med DVI om man ska koppla till dator, men jag Àr inte intresserad av det eftersom jag har en hÄrddiskinspelare och inte vill hÄlla pÄ och krÄngla med adaptrar.
Kalla mig dum och okunnig om du vill, men DVI Àr ett dator interface och fortfarande inget att ha om det ska stÄ i tv bÀnken. (iallafall inte för mig...)
MVH Zacharias
Postad 04 October 2006 - 23:15
Hej ZachariasDen som lÀst pÄ inser att "bara" DVI Àr en flexiblare port Àn HDMIAlltsÄ, bara sÄ jag inte har fel tv:n har fortfarande "bara" DVI eller?
MVH
Tommy
Jag vet att det Àr bÀttre med DVI om man ska koppla till dator, men jag Àr inte intresserad av det eftersom jag har en hÄrddiskinspelare och inte vill hÄlla pÄ och krÄngla med adaptrar.
Kalla mig dum och okunnig om du vill, men DVI Àr ett dator interface och fortfarande inget att ha om det ska stÄ i tv bÀnken. (iallafall inte för mig...)
MVH Zacharias
Det var inte meningen att vara spydig
Men Äterigen vad Àr skillnaden pÄ att koppla in en HDMI-HDMI kabel eller en HDMI-DVI kabel?
Din hÄrddiskinspelare kommer att ge samma bildkvalitet i bÄda fallen
MVH
Tommy
Postad 05 October 2006 - 09:33
Har nu fÄtt svar frÄn anovo att: "Vad jag har försÄtt, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Vi jagar dom angĂ„ede dessa filer, BĂR vara hĂ€r dom nĂ€rmaste dagarna."
MÄste alltsÄ skicka in min TV IGEN för att dom ska fixa detta.. suck
Finns felet om jag skulle bestÀlla en tv idag eller Àr det ordnat pÄ senaste modellerna?
Hej, jag Àr ny hÀr! Fint forum ni har!
Jag Àr pÄ vÀg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregÄende talare hÀr pÄpekar:
Ăr detta problem löst nu eller fĂ„r man rĂ€kna med att skicka ivĂ€g tv:n pĂ„ rep det första man gör...? Detta Ă€r helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltsĂ„ om problemet med DVI mot PC)
Finns det nÄgon hÀr som har en q320/q321 som INTE har det hÀr problemet pÄ sitt exemplar?
Mvh Rikard
Redigerat av Unregistered1198, 05 October 2006 - 09:35.
Postad 05 October 2006 - 09:47
Jag Àr pÄ vÀg att köpa en Q320 men undrar om problemet som föregÄende talare hÀr pÄpekar:
Ăr detta problem löst nu eller fĂ„r man rĂ€kna med att skicka ivĂ€g tv:n pĂ„ rep det första man gör...? Detta Ă€r helt avgörande om jag skall köpa denna eller leta vidare! (Jag pratar alltsĂ„ om problemet med DVI mot PC)
Finns det nÄgon hÀr som har en q320/q321 som INTE har det hÀr problemet pÄ sitt exemplar?
Mvh Rikard
Postad 06 October 2006 - 10:58
sen har jag mÀrkt att skÀrmen lÀngst upp i högra hörnet har en tendens Ä vara ljusare vilket irriterar mig vid filmtittande tex Àr det detta som kÀnnetecknas som döda pixlar ? och vart vÀnder man sig dÄ finns det nÄgot service nummer till huyndai i Sverige eller blir det Dustins kundtjÀnst?
e inte sÄ proffsig inom detta omrÄde sÄ jag bli oerhört tacksam för svar .Tack
Redigerat av Unregisterede98fcef4, 06 October 2006 - 12:14.
Postad 06 October 2006 - 12:22
Postad 06 October 2006 - 14:57
Ring dustinhome och sÀg som det Àr, lÄt dom inte kasta dig vidare till nÄgon annan, det gjorde dom med mig nÀr jag skulle lÀmna tillbaka en Philips.
Redigerat av Creutz, 06 October 2006 - 14:59.
Postad 06 October 2006 - 16:28
HejHej fick hem min Q320 igÄr frÄn Dustin AB och har redan mÀrkt vissa fel eller Àr det jag som kommit Ät nÄn knapp , tex nÀr jag ska Àndra kanal med fjÀrrkontrollen(anvÀnder mig dÄ av styrkorset) och pÄ sjÀlva tv:n (Analog TV ) sÄ hoppar den över varannan kanal tex frÄn 1.an till 2.an sÄ blir det 3:an istÀllet detta funkade tidigare felfritt under kvÀllen.
sen har jag mÀrkt att skÀrmen lÀngst upp i högra hörnet har en tendens Ä vara ljusare vilket irriterar mig vid filmtittande tex Àr det detta som kÀnnetecknas som döda pixlar ? och vart vÀnder man sig dÄ finns det nÄgot service nummer till huyndai i Sverige eller blir det Dustins kundtjÀnst?
e inte sÄ proffsig inom detta omrÄde sÄ jag bli oerhört tacksam för svar .Tack
Prova att installera om TV kanalerna och se om felet försvinner
Ljuset i hörnet Àr "normalt"
Detta fenomen Àr en av LCD teknikens baksidor
Om du behöver service hittar du kontaktuppgifter pÄ www.anovo.se
MVH
Tommy
Postad 06 October 2006 - 17:01
Hej AllihopHar nu fÄtt svar frÄn anovo att: "Vad jag har försÄtt, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Finns felet om jag skulle bestÀlla en tv idag eller Àr det ordnat pÄ senaste modellerna?
Mvh Rikard
AngÄende Q320 som med EDID L17T
Situationen Àr följande
I vÄr spanska fabrik tillverkar vi ett antal av vÄra TV-relterade produkter
Som alla förstÄr bestÄr den av ett antal tillverkningslinor och gÄr dessutom i skift
NÄgon har pÄ nÄgon av linerna under nÄgon tid flashat Q320 fel
Problemet att vi vet inte vem och nÀr
Följdaktligen kan vi inte Äterkalla nÄgra specifika serienummer eller liknande
Första gÄngen problemet kom till vÄr kÀnnedom var som framgÄr pÄ detta forum nÀr
en svensk kund tog sin TV till Anovo VÀsterÄs.
Vad Jag vill sÀga att problemet bör inte finnas pÄ sÄ mÄnga enheter dÄ vi i sÄ fall borde fÄtt problemet rapporterat frÄn fler hÄll
Risken för att i nulÀget fÄ en TV med detta fel ser jag som mycket litet
MVH
Tommy
Postad 06 October 2006 - 18:48
Hej AllihopHar nu fÄtt svar frÄn anovo att: "Vad jag har försÄtt, har dom gjort en mjukvaru-uppdatering.
Mvh Rikard
AngÄende Q320 som med EDID L17T
Situationen Àr följande
I vÄr spanska fabrik tillverkar vi ett antal av vÄra TV-relterade produkter
Som alla förstÄr bestÄr den av ett antal tillverkningslinor och gÄr dessutom i skift
NÄgon har pÄ nÄgon av linerna under nÄgon tid flashat Q320 fel
Problemet att vi vet inte vem och nÀr
Följdaktligen kan vi inte Äterkalla nÄgra specifika serienummer eller liknande
Första gÄngen problemet kom till vÄr kÀnnedom var som framgÄr pÄ detta forum nÀr
en svensk kund tog sin TV till Anovo VÀsterÄs.
Vad Jag vill sÀga att problemet bör inte finnas pÄ sÄ mÄnga enheter dÄ vi i sÄ fall borde fÄtt problemet rapporterat frÄn fler hÄll
Risken för att i nulÀget fÄ en TV med detta fel ser jag som mycket litet
MVH
Tommy
Hej Tommy och tack för ditt svar! Det lÄter ju betryggande att det bara Àr en begrÀnsad mÀngd felaktiga apparater som "lÀckt ut". Antar att sÄnt hÀr kan hÀnda vilken tillverkare som helst. Men... rent konkret... Om jag nu skulle ha oturen att fÄ en apparat med felaktig EDID, Vad hÀnder dÄ?? Kommer det hem en reparatör till mig som kan byta den felaktiga kretsen? Om inte, vem betalar frakten till/frÄn servicestÀllet? Ja, du förstÄr nog vad jag menar... Hur omstÀndigt kommer det bli för mig som kund sÄ att sÀga?
Tacksam för svar! Har tittat runt lite pÄ detta fina forum... Det flesta av mina frÄgor har besvarats bara genom nÄgra musklick... mycket fint kategoriserat mÄste jag sÀga!
Mvh Rikard
Postad 06 October 2006 - 20:25
Jag kan berÀtta för dig hur det gÄr till dÄ jag hade oturen att fÄ en tv med felaktigt EDID. Man fÄr anmÀla sin tv som trasig pÄ Anovos hemsida sen fÄr man en UPS-blankett via mail som man sÀtter pÄ sin lÄda och sen ringer man UPS som kommer hem och hÀmtar tv:n. SÄ lÄngt var det mycket smidigt.
Sen blir det vĂ€rre... Jag har idag vĂ€ntat ca 3œ vecka pĂ„ att Anovo ska laga min tv. Jag har varit tvungen att maila och ringa för att fĂ„ veta vad som hĂ€nder, det gĂ„r alltsĂ„ inte att fĂ„ status pĂ„ sin reparation pĂ„ annat sĂ€tt. Svaret jag har fĂ„tt Ă€r att de vĂ€ntar pĂ„ ett EDID-chip som ska komma frĂ„n Tyskland och detta verkar ta vĂ€ldigt lĂ„ng tid.
Jag hade dessutom 3 pixlar som var trasiga men dessa föll inte inom ramen för pixelgaranti sÄ dom kunde de inte fixa. Sjukt snÄlt med tanke pÄ att de tycker att det Àr helt ok att jag ska stÄ utan tv i flera veckor bara för att nÄgon pÄ deras i fabrik har flashat tv:n med fel mjukvara.
Jag tycker att det Àr skandal att Hyundai behandlar sina kunder pÄ detta sÀttet, de borde bara skicka mig en ny tv nÀr de inte kan ÄtgÀrda felet snabbare. Det kÀnns ju t.ex. inte sÄ roligt att sitta hÀr och betala flera hundra kronor till ComHem för digitaltvabonemang nÀr man inte kan utnyttja det. Jag kanske borde ringa till RadiotjÀnst och sÀga upp mitt tv-innehav dÄ detta verkar kunna ta hur lÄng tid som helst...
/erik
Postad 06 October 2006 - 20:29
Sen Àr det ju inte fel av en tillverkare att ta lite goodwill-beslut emellanÄt, dvs som i ditt fall Erik bjuda pÄ en ny apparat med tanke pÄ omstÀndigheterna! Fast det har jag aldrig hört att t.ex. Sony eller Samsung gör.
Postad 06 October 2006 - 21:47
Postad 10 October 2006 - 11:40
Postad 10 October 2006 - 12:32
Postad 10 October 2006 - 15:01
Kan man anvÀnda PIP-funktionen om man enbart tittar pÄ analog TV?
Tacksam för all hjÀlp
Niklas
Postad 10 October 2006 - 22:07
Ăr det nĂ„gon som har nĂ„gon lĂ€nk till manualen till q320? De som finns tidigare i trĂ„den verkar vara brutna...
Konstaterade samma sak igÄr. Efter nÄgra timmars googlande hittade jag den hÀr: ftp://ftp.hyundai.it/Tv/Manuali/Vvuon/Inglese rete.zip
Postad 11 October 2006 - 20:06
Det tog mig flera mÄnader att reda ut varför det inte gick att fÄ bild frÄn datorn innan det hÀr forumet gav mig svaret. Det Àr ju skit att man först sjÀlv ska tvingas reda ut exakt vad som Àr fel med TVn och sedan behöva vara utan TV i över en mÄnad för att fÄ det fixat.
TVn har ju dessutom tappat en hel del i vÀrde under den hÀr tiden.
NÄgon som har koll pÄ konsumentlagen? Kan man krÀva att hÀva köpet?
Postad 12 October 2006 - 09:20
Har en liten frÄga som jag inte hittat svar pÄ i denna monstertrÄd (har iofs inte lÀst ALLA inlÀgg).
Tacksam för all hjÀlp
Niklas
Citerar mig sjÀlv och lÀgger till en frÄga.
Ăr syncproblemet löst? IsĂ„fall hurdĂ„?
//niklas
Postad 12 October 2006 - 12:35
Har en liten frÄga som jag inte hittat svar pÄ i denna monstertrÄd (har iofs inte lÀst ALLA inlÀgg).
Tacksam för all hjÀlp
Niklas
Citerar mig sjÀlv och lÀgger till en frÄga.
Ăr syncproblemet löst? IsĂ„fall hurdĂ„?
//niklas
PIP-funktionen gÄr att anvÀnda med alla ingÄngar, sÄ lÀnge du anvÀnder bÄda delar av moderkortet, stÄr i manualen vilka delar som fungerar ihop och inte.
Citerar HIQ: "LÀs manualen sidan 32 sÄ har du komplett information
Moderkortet Àr i princip tvÄdelat
NÀr du kör PIP mÄste du anvÀnda bÄda delarna pÄ moderkortet, du kan inte köra tvÄ ingÄngar pÄ samma del av moderkortet samtidigt."
EngelsmÀnnen har löst ett syncproblem enl. detta forum http://displaytech.f...ewforum.php?f=1 likasÄ finns det ett syncproblem kvar verkar det som, men en lösning skall vara pÄvÀg.
// eTe
Postad 12 October 2006 - 14:07
Min TV har nu varit hos anovo för att fixa L17T EDID problemet sedan ca 6 veckor.
Det tog mig flera mÄnader att reda ut varför det inte gick att fÄ bild frÄn datorn innan det hÀr forumet gav mig svaret. Det Àr ju skit att man först sjÀlv ska tvingas reda ut exakt vad som Àr fel med TVn och sedan behöva vara utan TV i över en mÄnad för att fÄ det fixat.
TVn har ju dessutom tappat en hel del i vÀrde under den hÀr tiden.
NÄgon som har koll pÄ konsumentlagen? Kan man krÀva att hÀva köpet?
Hej,
Exakt samma har hÀnt mig, TV:n kom Äter idag med samma fel som nÀr den skickades. Trots detaljerad felbeskrivning samt hÀnvisning till den hÀr trÄden struntade Anovo fullkomligt i att fixa den. Konsumentköplagen Àr tydlig i frÄgan, och minhembio.coms föredömliga artikel om lagen förklarar lagtexten:
"I första hand sÄ ska avhjÀlpande eller omleverans komma ifrÄga och i andra hand prisavdrag eller hÀvning. Tidigare var det i stor utstrÀckning sÀljaren som kunde avgöra huruvida felet skulle avhjÀlpas (repareras) eller om det skulle ske en omleverans (ny vara) men frÄn och med sommaren 2002 Àr det köparen som har rÀtt bestÀmma detta.
SÀljaren har alltsÄ inte rÀtt att neka köparens krav pÄ omleverans med erbjudande om avhjÀlpande eller köparens krav pÄ avhjÀlpande med erbjudande om omleverans.
SÀljaren kan dock i undantagsfall tillÄtas att vÀlja det andra alternativet om han kan visa att köparens val antingen Àr omöjligt att uppfylla eller medför oskÀligt mycket högre kostnader i förhÄllande till det andra. Det rÀcker alltsÄ inte att visa att det blir dyrare utan det mÄste vara oskÀligt mycket dyrare. SÀrskild hÀnsyn ska ocksÄ tas till vilken betydelse felet har för köparen, inte vad sÀljaren allmÀnt anser om det.
Lagen sÀger vidare att om avhjÀlpande eller omleverans inte kan komma i frÄga eller inte sker inom skÀlig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan vÀsentlig olÀgenhet för köparen, fÄr köparen krÀva prisavdrag som svarar mot felet eller hÀva köpet. Har köparen valt avhjÀlpande sÄ ska han inte behöva godta mer Àn tvÄ avhjÀlpningsförsök varefter felet kan anses vÀsentligt och dÀrmed bli hÀvningsgrundande.
Oavsett ÄtgÀrd sÄ ska den ske helt utan kostnad för köparen vilket naturligtvis Àven inkluderar alla fraktkostnader. Förutom det sÄ kan köparen krÀva skadestÄnd för den ekonomiska skada han eventuellt lidit i samband med reklamationen."
Jag kommer att kontakta Dustin för att hÀva mitt köp, vÀgrar de skickar jag in den igen till Anovo. De kommer sannolikt inte att fixa TV:n, och dÄ har jag med stöd av Konsumentköplagen rÀtt att hÀva köpet, fÄ mina 12.000:- tillbaka och sedan köpa exakt samma TV för 8.500:-. Jag rÄder dig att göra likadant, kontaka först sÀljaren av TV:n sÄ kanske du slipepr hela proceduren och kan hÀva köpet direkt.
Lycka till!
Redigerat av Jompen, 12 October 2006 - 14:10.
Postad 12 October 2006 - 17:45
Har nu haft min tv hos Anovo i 4 veckor. Jag pratat med Anovo idag och de hade fortfarande ingen aning om nÀr det nya chipet skulle komma frÄn Tyskland. Jag bestÀmde mig dÄ för att ringa till DustinHome och försköka reklamera tv:n. Personen jag pratade med skulle ringa Anovo och kolla vad som hÀnder och sen skulle hon höra av sig.
Vi var idag i kontakt med en konsumentrÄdgivare hÀr i Göteborg och han svarade ungefÀr följande:
"Lagen sÀger att sÄna hÀr reparationer ska ske skyndsamt, pÄ 2-3 dagar. ARN sÀger tvÄ, max tre veckor. En tid som nu har passerats med rÄge. Det Àr inte acceptabelt."
"Ni kan ocksÄ krÀva att Dustin Home skickar en likadan TV till er. Reparationen har tagit för lÄng tid för vad som Àr acceptabelt och ni har fortfarande inte fÄtt nÄgot besked om nÀr ni kommer att fÄ tillbaka TVn. Det trots att ni flera gÄnger hört av er och frÄgat. De har dÄ inte svarat eller svarat svÀvande."
"Det innebÀr ingen oskÀlig olÀgenhet eller oskÀlig kostnad för Dustin Home att skicka er en ny TV - ni har rÀtt till det. Det finns avgöranden i ARN som stödjer er. Annars anser ni ertvingade att anmÀla till ARN (och ni borde fÄ rÀtt)."
Han sa Àven nÄgot om att vi hade rÀtt till att fÄ en hyrtv undertiden.
SÄ ni som har samma fel - hör av er till den affÀren dÀr ni köpte tv:n och hÀvda er rÀtt!
Det ska bli spÀnnande att se vad jag fÄr för svar frÄn Dustin i morgon. Efter allt strul hittills har jag mycket svÄrt att tro att detta nu skulle lösa sig smidigt, det lÀr ju bli en massa tjaffs...
/erik
Postad 12 October 2006 - 23:36
Postad 13 October 2006 - 11:07
.. och vad Àr en digital tuner? Hör att det Àr bÀttre med 2 utav dessa men har ingen koll pÄ vad det hÀr.
Redigerat av Swe.Stars, 13 October 2006 - 11:14.
Postad 13 October 2006 - 12:23
FörlÄt om jag frÄgar, men vad innebÀr det hÀr EDID L17T felet ni pratar om?
.. och vad Àr en digital tuner? Hör att det Àr bÀttre med 2 utav dessa men har ingen koll pÄ vad det hÀr.
Edid stÄr för Extended Display Identification Data och finns "för att datorns system skall kunna kommunicera med olika funktioner som finns i monitorn", för att citera Kjell&Co. Enkelt uttryckt - en del av oss Q320-Àgare har monitorer som Àr programmerade som en analog 17"-skÀrm som heter L17T. Det innebÀr att vi inte kan koppla TV:n via DVI-ingÄngen till grafikkortet och fÄ upp bild. DVI-porten fungerar om man kopplar ex. en DVD-spelare till den, men som sagt inte om man vill fÄ upp datorns bild pÄ TV:n.
Jag har varit i kontakt med Anovo som sÀger att den pryl de vÀntar pÄ frÄn Tyskland ska komma nÀsta vecka. De kommer att kontakta mig nÀr det Àr dags att skicka in TV:n igen
Postad 13 October 2006 - 12:23
En TV behöver en mottagare för att tolka inkommande signaler. Tidigare var det analoga signaler och dÄ behövdes en analog mottagare. Nu med digital sÀndning behövs en digital mottagare. Den kan antingen vara inbyggd eller extern (digitalbox).
FörlÄt om jag frÄgar, men vad innebÀr det hÀr EDID L17T felet ni pratar om?
Postad 14 October 2006 - 08:52
LÄnade hem en powerbook frÄn jobbet för att testa koppla in den pÄ min Hyundai Q320 LCD-TV.
Allt funkar prima och bilden ser bra ut förutom att det Àr för mycket cyanfÀrg pÄ LCD-TV'n.
NÄgon som vet hur man kan lösa detta?
Jag har kopplat ihop dom med DVI-Kabel.
/manne
Postad 14 October 2006 - 11:40
Om man bestÀller en Q320 alt Q321 frÄn dustin/ithandel.com i nulÀget riskerar man fortfarande att bli drabbad?
Har tÀnkt att koppla den frÀmst till datorn via DVI, ni som anvÀnder den som dataskÀrm funkar den bra?
Hos datorhandel.com finner man dessa:
HYUNDAI VVUON Q321 32" LCD TV 8MS, DVB-T, WXGA 8 655:-
( http://www.datorhand...ucts/VVOUN Q321 )
HYUNDAI LCD TV 32" 16:9 WXGA DVI WITH HDCP 8MS HDTV DUAL SCAN 7 516:-
( http://www.datorhand...ucts/Vvuon Q321 )
NÄgon hÀr som vet skillnaden, eller kan det va sÄ att den dyrare har uppdaterad EDID?
(Mailat dem o frÄgat, vÀntar pÄ svar.)
tacksam för snabbt svar, mvh tomas
Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 14 October 2006 - 14:20.
Postad 14 October 2006 - 15:59
NÀr det gÀller Datorhandels prissÀttning nedan blir man ju konfunderad, men jag kan inte tÀnka mig att det skulle ha med detta problem att göra...
EDID L17T felet som ni snackar om gÀller det "Àldre" versioner av Q321 bara eller?
Om man bestÀller en Q320 alt Q321 frÄn dustin/ithandel.com i nulÀget riskerar man fortfarande att bli drabbad?
Har tÀnkt att koppla den frÀmst till datorn via DVI, ni som anvÀnder den som dataskÀrm funkar den bra?
Hos datorhandel.com finner man dessa:
HYUNDAI VVUON Q321 32" LCD TV 8MS, DVB-T, WXGA 8 655:-
( http://www.datorhand...ucts/VVOUN Q321 )
HYUNDAI LCD TV 32" 16:9 WXGA DVI WITH HDCP 8MS HDTV DUAL SCAN 7 516:-
( http://www.datorhand...ucts/Vvuon Q321 )
NÄgon hÀr som vet skillnaden, eller kan det va sÄ att den dyrare har uppdaterad EDID?![]()
(Mailat dem o frÄgat, vÀntar pÄ svar.)
tacksam för snabbt svar, mvh tomas
Postad 14 October 2006 - 16:02
Högtalare till Hyundai q320 pÄ t.ex. It-service
Kanske nÄgon ocksÄ kan svara pÄ vad det innebÀr att högtalarna Àr passiva?
Postad 14 October 2006 - 16:46
Tycker oxÄ att chansen borde va minimal om man köper frÄn t.ex dustin iom de troligtvis sÀljer xxx antal tvapparater.
Blir spÀnnande och se vad datorhandel svarar pÄ mitt mail, fast lÀr vÀl inte fÄ svar förrÀns mÄndag..
Om allt nu Àr i sin ordning lÀgger jag nog in en bestÀllning pÄ en Q320 frÄn datorhandel pÄ mÄndag,
~~7500kr för en sÄdan tv mÄste vÀl ÀndÄ ses som sjukt prisvÀrt.
mvh tomas
Postad 14 October 2006 - 20:13
Passiva högtalare högtalare innehĂ„ller endast högtalarelementen och drivs av en extern förstĂ€rkare i detta fall TV:ns. Aktiva högtalare har inbyggd förstĂ€rkare och kan dĂ€rför i regel leverera högre effekt, dessa krĂ€ver egen strömförsörjning,Ăr det nĂ„gon som testat Hyundais högtalare som finns att införskaffa som komplement till q320???
Högtalare till Hyundai q320 pÄ t.ex. It-service
Kanske nÄgon ocksÄ kan svara pÄ vad det innebÀr att högtalarna Àr passiva?
/Jocke
Postad 14 October 2006 - 20:17
Postad 14 October 2006 - 20:40
OT:Tackar för ett snabbt svar Wily!
Tycker oxÄ att chansen borde va minimal om man köper frÄn t.ex dustin iom de troligtvis sÀljer xxx antal tvapparater.
Blir spÀnnande och se vad datorhandel svarar pÄ mitt mail, fast lÀr vÀl inte fÄ svar förrÀns mÄndag..
Om allt nu Àr i sin ordning lÀgger jag nog in en bestÀllning pÄ en Q320 frÄn datorhandel pÄ mÄndag,
~~7500kr för en sÄdan tv mÄste vÀl ÀndÄ ses som sjukt prisvÀrt.
mvh tomas
Priset verkar bra, men ett tips kan nog vara att undvika att betala i förskott dÄ datorhandel fÄtt vÀldigt blandade betyg frÄn prisjakts anvÀndare, vÀlj istÀllet faktura eller hÀmta pÄ plats...
/Jocke
Postad 15 October 2006 - 00:18
OT: Man kanske skulle ta marantzlogot frÄn stereon och klistra pÄ och krÀnga pÄ blocket för 10000kr dyrare? J/K
Mvh tomas
Postad 15 October 2006 - 16:13
BestÀllde Àven pioneer av696 o lite annat gott som dustin hade sÄ passade perfa.
lite OT kanske men ÀndÄ en vÀldigt aktuell frÄga:
Ăr Ă„terförsĂ€ljaren skyldig att anmĂ€la alla TV-köp till radiotjĂ€nst?
mvh tomas
Postad 15 October 2006 - 17:55
Till slut blev det en Q321, och valde dustin Àn en gÄng pga deras formidabla service, kÀnns inte som om man vill lÀgga ut sÄpass mkt pengar pÄ mindre seriösa företag (inga namn nÀmnda)
![]()
BestÀllde Àven pioneer av696 o lite annat gott som dustin hade sÄ passade perfa.
lite OT kanske men ÀndÄ en vÀldigt aktuell frÄga:![]()
Ăr Ă„terförsĂ€ljaren skyldig att anmĂ€la alla TV-köp till radiotjĂ€nst?
mvh tomas
Postad 15 October 2006 - 18:36
Har ett litet mindre problem.
LÄnade hem en powerbook frÄn jobbet för att testa koppla in den pÄ min Hyundai Q320 LCD-TV.
Allt funkar prima och bilden ser bra ut förutom att det Àr för mycket cyanfÀrg pÄ LCD-TV'n.
NÄgon som vet hur man kan lösa detta?
Jag har kopplat ihop dom med DVI-Kabel.
/manne
Ingen som vet?
Postad 16 October 2006 - 22:15
Postad 17 October 2006 - 17:36
Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har denna tv och Ă€ven logitech harmony 885?
Jag vill gÀrna stÀlla nÄgra frÄgor till dig.
Hör av er gÀrna!!
Tack
Eric
Postad 18 October 2006 - 01:58
Att anovo skickar tillbaka q320orna utan att faktiskt göra nÄgot Ät problemet, nu nÀr de dessutom kÀnner till det, Àr som nÄgon sa rent pinsamt. Varför inte bara skicka en ny om det tar för lÄng tid att vÀnta pÄ delar?
De representanter som uppenbarligen tittar in i denna trÄd dÄ och dÄ bör ta Ät sig, det fÄr inte gÄ till sÄ hÀr, varken enligt etik, moral eller lagen.
Tommy pÄ gandalf/hiq: Datagrottan hÀlsar
Postad 18 October 2006 - 10:59
Vi fick bÀsta köp i M3 i Juni 2006Hur stÄr sig Hyundai Vvuon Q321 idag? Priset Àr det ju inget fel pÄ iaf.
Postad 18 October 2006 - 11:02
Utrustning för att flasha EDID skickades till Anovo frÄn Tyskland igÄrJag mÄste sÀga att jag tycker att hanteringen av EDID-felet hanteras otroligt dÄligt frÄn alla inblandade parter. Det verkar inte vara nÄgon som vill ta ansvar för det, och som vanligt i sÄdana lÀgen fÄr kunderna lida.
Att anovo skickar tillbaka q320orna utan att faktiskt göra nÄgot Ät problemet, nu nÀr de dessutom kÀnner till det, Àr som nÄgon sa rent pinsamt. Varför inte bara skicka en ny om det tar för lÄng tid att vÀnta pÄ delar?
De representanter som uppenbarligen tittar in i denna trÄd dÄ och dÄ bör ta Ät sig, det fÄr inte gÄ till sÄ hÀr, varken enligt etik, moral eller lagen.
Tommy pÄ gandalf/hiq: Datagrottan hÀlsar
Med andra ord frÄn slutet av denna vecka kan Anovo ÄtgÀrda problemet
MVH
Tommy
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
69 bilder
5 filmer