Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 juli 2008 - 22:13

vaen
  • vaen
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tack fader!

Postad 18 juli 2008 - 11:43

Slapshot
  • Slapshot
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ni som äger P1i, funkar Wlan bra på den?

Jag kör alltid Wlan hemma, och på andra ställen där det finns gratis Wlan (flygplatser, campingplatser, hotell m. fl.)
Det har alltid fungerat kanonbra för mig.

Postad 19 juli 2008 - 20:51

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Har Använt M3 för att konvertera filmer ända sen jag fick mobilen i höstas.
Igår startade jag M3 och fick fel meddelande.

Har senaste versionen av M3
De insticksmoduler som krävs och ett XP "up to date"
Uppdaterat och sett om det hjälp, men utan lycka.

Någon annan som råkat ut för att M3 bara lagt av?

Klassiska windows error: M3 har stött på ett problem och måste avslutas"

HJÄLP

Problemet ligger i att M3 försöker att gå ut på nätet och uppdatera sig. Det kan den inte längre eftersom M3 inte längre underhålls.

Lösningen är enkel. Koppla ur nätverkssladden när du startar M3 så kraschar den inte. När väl M3 är igång kan du sätta i sladden igen.

Postad 21 juli 2008 - 22:40

-Braindead-
  • -Braindead-
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Verkar vara nåt skumt med mp3-spelaren i min P1:a jag kan helt plötsligt inte spela upp alla låtar utan det är ett fåtal det står fel på när jag försöker spela upp den, och så bläddrar den på tills det kommer en låt som går o spela upp.. är det fler som råkat ut för det? är det nåt jag missat?

det är alltså låtar jag har kunnat spela upp i telefonen innan.. och jag är säker på att det är mp3 o inget annat..

Redigerat av -Braindead-, 21 juli 2008 - 22:41.

Postad 22 juli 2008 - 11:37

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Satt å funderade på om man skulle skaffa sig en telefonhållare till bilen men dels så tycker jag wayfinder är bökig att komma igång med sen tycker jag skärmen verkar vara för liten för att GPS:en ska kunna vara användbar.

Vad säger ni som provat?

Postad 22 juli 2008 - 12:00

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Satt å funderade på om man skulle skaffa sig en telefonhållare till bilen men dels så tycker jag wayfinder är bökig att komma igång med sen tycker jag skärmen verkar vara för liten för att GPS:en ska kunna vara användbar.

Vad säger ni som provat?

Jag har kört Garmin Mobile XT på min P1a. Telefonen sittandes i hållaren HCH-72. Tycker detta fungerar tillfredsställande. Tycker det är lätt at se osv.

Postad 24 juli 2008 - 20:21

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ja det går att göra men det är lite trixit. Kan rekommendera P1 bloggen som finns här och förhoppningsvis vägleder dig fram till önskat godis.
///

Uberrekomendation!! Nu har jag äntligen kunnat lägga in en "ficklampa" (Flash) och Walkman 3.0 :unsure:
Nice day today ;)

Postad 29 juli 2008 - 19:27

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Problem ;)

1: Helt plötsligt kan jag inte ta emot sms meddelande inte fullständigt påstår den skicka går bra.

2: Kommer inte ut på nätet har hämtat hem inställningarna till surfport. tom skrivit in instälningarna manuellt.

Hade inte detta problem på SE w880i.

Nån som kan hjälpa mig?

Mvh Christian

PROBLEM LÖST :)

Redigerat av Unregistered98ef0649, 31 juli 2008 - 09:40.

Postad 30 juli 2008 - 13:30

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Vad säger ni som provat?

Nja, nog upplever jag skärmen som helt ok att navigera efter. Och även om jag inte är ett stort fan av Wayfinder så blir det bättre när man har använt den ett tag (eller kanske man förtränger problemen).
Nä, då tycker jag att det är betydligt jobbigare att inte kunna prata i telefon och samtidigt köra efter Gps´en. Flera gånger har det att jag närmar mig målet och telefonen ringer. Ok, svara och tappa kartan och röststyrningen, inte jättekul... Det är det största problemet anser jag.
Sedan finns ju inte funktionen delmål längs rutten, det står på min önskelista.
Men oavsett vilket så är en telefonhållare att rekommendera, passiv eller aktiv kan väl bero på hur mycket pengar man vill/kan lägga.
Köp en hållare är mitt tips...
//T

Postad 02 augusti 2008 - 14:43

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Här är en kanonlänk med mycket snygga teman till bl a P1i: http://www.ipmart-fo...ad.php?t=133749

Postad 04 augusti 2008 - 09:28

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Vad säger ni som provat?

Jag kör med pro clip från brodit.se. På den har jag monterat HCH-72 och cigg-laddare. Funkar kanon. Inga problem med att skärmen är liten.

Jag kör dock med TomTom och inte Wayfinder.

Försök dock inte att knappa på telefonen/GPS:en medan du kör. Det är den för liten för. Knappa först, kör sen.

Postad 06 augusti 2008 - 08:24

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
:) Oh..no.. Mitt scrollhjul funkar inte längre. Asjobbigt... Är det någon som har koll på om man måste "rensa" mobben på alla "grejjer" :lol: innan man lämnar in den. Kan det var mjukvaruproblem? Tryckfunktionen fungerar, men inte scrollningen. Hjulet känns ok, dvs. det "hackar" som det ska.

Postad 06 augusti 2008 - 11:53

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Något speciellt märke som funkar, eller vilka som helst?
Ni som har 8Gb, vad har ni?

bump

Postad 06 augusti 2008 - 15:39

arjan81
  • arjan81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
hade också problem med scrollen, den ville inte riktigt hänga med alltid. så jag lämnade in den (tog ut minneskortet bara) och nu får jag en g900 istället

Postad 11 augusti 2008 - 11:14

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

hade också problem med scrollen, den ville inte riktigt hänga med alltid. så jag lämnade in den (tog ut minneskortet bara) och nu får jag en g900 istället

Ehh gick den inte att laga? Jag lämnade in mobben på Mobilbyrån, vi får väl se.

Postad 14 augusti 2008 - 21:47

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Någon som kan detta med att få Wlanet att fungera med en trådlös router?!

Jag har mitt trådlösa och grannens som inte är skyddat... Men P1:an vägrar att koppla upp sig på dessa.
Någon som vet en länk där man kan läsa om detta eller som kan ge mig tips här?

Postad 15 augusti 2008 - 07:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Någon som kan detta med att få Wlanet att fungera med en trådlös router?!

Jag har mitt trådlösa och grannens som inte är skyddat... Men P1:an vägrar att koppla upp sig på dessa.
Någon som vet en länk där man kan läsa om detta eller som kan ge mig tips här?

P1 stödjer endast 802.11b så om routern är inställd på ngt annat så är det säkert därför.

Postad 15 augusti 2008 - 09:18

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

P1 stödjer endast 802.11b så om routern är inställd på ngt annat så är det säkert därför.

Tja, routern (en D-Link-655) är inställd på b,g och n mixed och alla burkar + mobiler fungerar galant men inte P1:an... Snacka om att man blir tokig.

Postad 15 augusti 2008 - 09:21

Skunk5
  • Skunk5
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tja, routern (en D-Link-655) är inställd på b,g och n mixed och alla burkar + mobiler fungerar galant men inte P1:an... Snacka om att man blir tokig.

Det var märkligt jag kör med den routern hemma och mina P1:a fungerar kanon med den routern.

Postad 15 augusti 2008 - 10:06

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Okey.... Vad kör du för i hastighet? Och vad är dina inställningar för att få det fungera? Är det något jag måste fixa i telefonen för att få det fungera?

Postad 16 augusti 2008 - 15:49

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
OKey, jag bumpar tråden lite nu...

Jag börjar att bli desperat...
Vad har ni för inställningar i WLAN:et när ni kör med er P1:a? Eller om ni vet om en sida där det finns info/svar på hur fasiken man får det att fungera. Att ställa in Routern på endast b är ingen option för mig. Jag måste köra med minst b/g (n kan jag undvara).

Postad 19 augusti 2008 - 13:24

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Hej

Jag fick min P1i igår via jobbet.
Hur går jag tillväga för att få GPS till denna. Jag har försökt att söka i tråden men utan tillfredställande resultat :)

Vilka tillbehör behöver jag?
Vilken mjukvara behöver jag?

MVH Kribban

Postad 19 augusti 2008 - 15:31

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Först behöver du en fysisk GPS som du ansluter till via Bluetooth. Finns ett gäng olika modeller att tillgå, här är ett exempel från Kjell.com. Sedan behövs det en programvara. Tomtom verkar vara den bästa. Jag fick med en gps och Wayfinder när jag köpte min P1a för ett år sedan. Och sämre programvara än Wayfinder får man nog leta länge efter..

Postad 19 augusti 2008 - 15:49

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag föredrar Garmin Mobile XT framför Tomtom. En av anledningarna är att Garmin har bra mycket fräshare kartmaterial än TT. Som GPS kör jag Wayfinder. Fick inte heller med GPS på min men man kan hitta nya Wayfinder GPSer på bl a Blocket för runt 300 kr. Då är det GPS pucken o ciggkabel.

Redigerat av roathan, 19 augusti 2008 - 15:50.

Postad 22 augusti 2008 - 10:09

sentow
  • sentow
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
PMa mig gärna om vilken och hur ni fick in TomTom i P1i.

Postad 25 augusti 2008 - 07:24

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har sökt men inte hittat vare sig här eller i manualen...
Hur får jag fram vilken mjukvaruversion min P1´a har?
Nån gång var det någon som la in en länk till en sida som sa vilka de senaste mjukvarorna var. Repetera det tipset please...
//T

Postad 25 augusti 2008 - 21:01

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Kan inte länken men för att visa mjukvaruversionen så går du in i huvudmenyn, trycker Mer-knappen och väljer Systeminformation i popupmenyn.

Postad 26 augusti 2008 - 06:52

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Kan inte länken men för att visa mjukvaruversionen så går du in i huvudmenyn, trycker Mer-knappen och väljer Systeminformation i popupmenyn.

Ok tack, det hjälpte.
Fast om rätt ska vara rätt så är det (i min lur iaf): Mer => Status å där finns infon.
Men som sagt; tack ändå... :blink:
//T

Postad 27 augusti 2008 - 21:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Spännande.. i min lur står det definitivt Systeminformation! Telefonen har svenska som språk och versionen är: CXC 162037 R9G007

Har dock inte kollat efter uppdatering på länge.

Edit: Hittade var du tittade.. du gick inte in i Huvudmenyn utan väljer man Mer direkt från standardsidan så heter det mycket riktigt Status. :)

Redigerat av Whopper, 27 augusti 2008 - 21:10.

Postad 27 augusti 2008 - 22:06

LmJ
  • LmJ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har sökt men inte hittat vare sig här eller i manualen...
Hur får jag fram vilken mjukvaruversion min P1´a har?
Nån gång var det någon som la in en länk till en sida som sa vilka de senaste mjukvarorna var. Repetera det tipset please...
//T

Jag har TRE som operatör, så jag går bara in i bukien efter att jag har gjort en Backup och får på mindre en timma telefonens systemprogramvara enkelt och gratis uppdaterad.

Postad 29 augusti 2008 - 06:46

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Spännande.. i min lur står det definitivt Systeminformation! Telefonen har svenska som språk och versionen är: CXC 162037 R9G007

Har dock inte kollat efter uppdatering på länge.

Edit: Hittade var du tittade.. du gick inte in i Huvudmenyn utan väljer man Mer direkt från standardsidan så heter det mycket riktigt Status. ;)

Ok, jag var tydligen inte riktigt med dig där... ;) men nu ser jag var du hittade det. Ber om ursäkt för "om rätt ska vara rätt"... du hade ju oxå rätt. Tack!
btw: min version heter nu efter uppdatering CXC 162037 R9K009. Iofs sa uppdat.programmet att det inte fanns nåt att uppdatera men SE supporten tyckte jag skulle göra det ändå...
//T

Postad 29 augusti 2008 - 07:57

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
HJÄLP!
I morse väckte inte telefonen mig som den skulle. Trodde bara den hade hängt sig, men nu vägrar den starta. Loggan kommer upp när man startar telefonen men den fortsätter inte ladda operativsystemet. Finns det något jag kan göra med den? Har testat ta ut batteri och sånt, men inget händer. Finns det någon form av reset-funktion som funkar?

Tacksam för snabbt svar!

Postad 29 augusti 2008 - 08:04

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Prova att stoppa i laddaren. Haft detta problem en gång att den vägrade starta upp. Då visade det sig att batteriet var i stort sett urladdat.

Postad 29 augusti 2008 - 10:09

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Prova att stoppa i laddaren. Haft detta problem en gång att den vägrade starta upp. Då visade det sig att batteriet var i stort sett urladdat.

Den låg med laddaren inkopplad när detta hände.....

När kommer X1!?!?!?!? Behöver nog en ny ganska så snart....

Postad 29 augusti 2008 - 11:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
X1an är fördröjd till nov 08.

Den låg med laddaren inkopplad när detta hände.....

När kommer X1!?!?!?!? Behöver nog en ny ganska så snart....

Vad händer om du startar telefonen utan simkort? Samma fel?

Redigerat av Whopper, 29 augusti 2008 - 11:45.

Postad 29 augusti 2008 - 12:23

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

X1an är fördröjd till nov 08.

Vad händer om du startar telefonen utan simkort? Samma fel?

Japp, samma fel. Testade utan minneskort också. Man kanske skall beställa en Touch Pro istället??

Postad 29 augusti 2008 - 14:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Hittade detta: http://www.fixya.com...on_p1i_start_up
Där rekommenderar en att prova och köra en update via nätet. Dock så har andra i tråden testat och inte lyckats.. men det kan vara värt ett test.

Postad 01 september 2008 - 16:56

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hittade detta: http://www.fixya.com...on_p1i_start_up
Där rekommenderar en att prova och köra en update via nätet. Dock så har andra i tråden testat och inte lyckats.. men det kan vara värt ett test.

Tackar för tipset. Gick att flasha telefonen själv. "Slapp" köpa ny telefon, men ställt mig i kö på en X1. :)

Postad 03 september 2008 - 12:12

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Är det någon här som bytt typsnitt i sin telefon? Jag bytte innan idag men skulle vilja ha tillbaka originalet.
Jag har hackat min med hjälp av Sony Ericsson P1 Blog och när jag försöker lägga in ett annat typsnitt genom att skriva över filer så får jag bara ett felmeddedelande. Han vägrar att skriva över de befintliga.

Jag använder X-plore 1.22. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

MVH Kribban

Telefonen funkar jättebra i övrigt B)

Postad 03 september 2008 - 14:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Jag flashade om den ;)

Postad 04 september 2008 - 08:36

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0
Hej alla glada mobilfantaster.

Jag behöver hjälp med mitt val av ny mobiltelefon och P1i är påtänkt, dock har jag lite funderingar och vill ha lite mer kött på benen då jag hittils inte har varit någon direkt avancerad mobilanvändare. Vill inte skapa en

De jag i första hand har funderat på P1i och även SE G900, som vad jag förstår är en liknande modell fast en något nyare design. Finns det något som skiljer dessa, och är det något som P1i klarar som G900 inte fixar?

Mina krav är att jag ska kunna ha e-posthantering, bra kalender, pekskärm, mp3-funktion, och kanske surfa lite mellan varven. Det ska vara lätt att synka med min HP-dator och Outlook osv. En bra kamera är absolut ett plus, liksom om det går att integrera någon sorts GPS-funktion.

Jag har mestadels haft SE-mobiler tidigare och känner att jag är emst hemma där, Nokias modeller har aldrig fallit mig på läppen men finns det bra alternativ så är rekomendationer välkomna oavsett märke.

Tack på förhand. B)

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 04 september 2008 - 08:37.

Postad 09 september 2008 - 08:10

bojen
  • bojen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Låg volym för mig vid samtal.
Man får verkligen koncentrera sig när man snackar med någon för att höra vad dem säger.
Samt jag har hörvolymen uppskruvad på Max. Någon som har någon lösning på detta? Eller håller mobilen helt enkelt att falla ihop?

Postad 12 september 2008 - 12:41

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Låg volym för mig vid samtal.
Man får verkligen koncentrera sig när man snackar med någon för att höra vad dem säger.
Samt jag har hörvolymen uppskruvad på Max. Någon som har någon lösning på detta? Eller håller mobilen helt enkelt att falla ihop?

Det finns ett h**c på http://sonyericssonp1.blogspot.com/ där volymen kan höjas till :) enligt inläggen. Men det varnas för att det går att höja volymen till skadlig nivå, så var försiktig.

Postad 12 september 2008 - 16:29

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Jag föredrar Garmin Mobile XT framför Tomtom. En av anledningarna är att Garmin har bra mycket fräshare kartmaterial än TT. Som GPS kör jag Wayfinder. Fick inte heller med GPS på min men man kan hitta nya Wayfinder GPSer på bl a Blocket för runt 300 kr. Då är det GPS pucken o ciggkabel.

Jag har också laddat i Garmin Mobile XT (har även TomTom i).

Efter att jag har laddat i Garmin så kan jag inte få kontakt med GPS:en. Vare sig från TomTom eller Garmin. :)

Jag testade att köra mot en kompis GPS och det gick fint. Måste man göra Wayfinders GPS-puck sökbar? Och hur gör man det i så fall?

Postad 12 september 2008 - 21:14

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Jag har också laddat i Garmin Mobile XT (har även TomTom i).

Efter att jag har laddat i Garmin så kan jag inte få kontakt med GPS:en. Vare sig från TomTom eller Garmin. :)

Jag testade att köra mot en kompis GPS och det gick fint. Måste man göra Wayfinders GPS-puck sökbar? Och hur gör man det i så fall?

Pröva detta: Öppna Garmin-Inställningar-System-Extern GPS-para ihop ny GPS.

Postad 13 september 2008 - 03:27

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Pröva detta: Öppna Garmin-Inställningar-System-Extern GPS-para ihop ny GPS.

Det är precis så jag har gjort. Och det funkar med min kompis GPS-puck (av okänkt märke) men inte med min Wayfinder GPS-puck... :)

Postad 13 september 2008 - 13:06

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Det är precis så jag har gjort. Och det funkar med min kompis GPS-puck (av okänkt märke) men inte med min Wayfinder GPS-puck... :)

Skumt?? Jag kör med Wayfinders GPS puck och det funkar utan problem..

Postad 15 september 2008 - 12:56

Yngman
  • Yngman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som vet om P1i utgår nu när X1 kommer? Verkar vara nästan tomt på lagerhyllorna och t ex Katshing har tagit bort den från webben.

Postad 15 september 2008 - 14:18

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Skumt?? Jag kör med Wayfinders GPS puck och det funkar utan problem..

Det var min GPS-puck som var pajj... Lånade en likadan från en kompis och nu funkar allt klockrent.

Postad 15 september 2008 - 14:22

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Någon som vet om P1i utgår nu när X1 kommer? Verkar vara nästan tomt på lagerhyllorna och t ex Katshing har tagit bort den från webben.

Tror tyvärr P1 redan utgått.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.